+- 30 v osa neljä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Terttu34
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Terttu34

Vieras
Uus yritys...meni vahingossa nimimerkki ja otsikko väärinpäin

Ajattelin että josko laitetaan uusi ketju kun on toi sata tullut täyteen.

Täällä on nyt kp15/33-? ja aloittelin tossa jo ovistikuttelua ja negoillahan tässä vielä mennään. Kovat olis toiveet taas tässä kuussa ja katsotaan nyt miten käy...

Onneks tässä on näin joulun alla muutakin ajateltavaa ja ajatukset on välillä jossain muissakin asioissa. Olen myös erittäin positiivisella mielellä kun ollaan vihdoin tänne eteläänkin saatu vähän valkoista maahan:D

Mukavaa päivää kaikille!!

Parin päivän työmatkalta palanneena...

Tuolla edellisen ketjun lopuksi kyseltiin, miten on alkanut - olisko ollut Nette.

Pistosten kanssa ihan kohtuullisesti, pieniä oireita, kuten kirvelyä heti pistämisen jälkeen ja turvotusta. Munarakkuloita on kehittynyt, jopa niin paljon, että tällä hetkellä on yhdyntäkielto. Huomenna toiseen kontrolliultraan, jossa selviää, että menikö tämä kierto (ja lääkkeiden hinta) ihan hukkaan. Pitäkää peukkuja, pliis. Jos kaikki ok, niin irrotuspiikki on huomenna ja petipuuhia koko viikonlopun.

(Siis jos on liikaa munarakkuloita, niin monisiköraskauden riski on niin iso, että ei saa edes yrittää raskautta.)

Täällä pidetään peukut ja varpaat pystyssä ja toivotaan että teidän viikonlopun ohjelmaan kuuluisi petipuuhia oikein noin niinkuin luvan kanssa.

Niin, ja kaikille muillekin myös!

Mikä lääke sinulla Marja on käytössä? paljonko ne maksavat? Ei kai clomifenista voi tulla liikaa rakkuloita?... minulla ei nimittäin ole ultraseurantaa tiedossa, kunhan pistän pilleriä suuhun. Kaksosraskaus voi olla mahdollinen sen tiedän, mutta clomien kohdalla en ole koskaan kuullut yhdyntäkiellosta. Tai varmaan yhdynnässä sinäkin saat olla, ehkäisyn kanssa... vai meneekö ne halut tässä tohinassa kokonaan...siis jos funktiona olisikin joku muu kuin hedelmöittyminen. Huh, oi niitä aikoaja, kun näin oli

Pidetään peukkuja!

Ai, teillä hoidetaan mahdollinen hedelmöittyminen kotoisasti. On kyllä mukavempaa.
Meillä siirryttiin heti siihen vaiheeseen, että pistosjakson jälkeen oli katsottuna tietty päivä, jonka aamuna mies jätti sperma-annoksensa ""pestäväksi"" = poistetaan epänormaalit, liikkumattomat ja hitaat siittiöt. Sitten vaan kipin, kapin seuraavaan paikkaan, jossa ne imettiin sellaseen pitkään kapeaan putkiloon ja ruiskutettiin kohtuuni. Kahden viikon päästä sai tehdä raskaustestin. Ei tärpännyt. Tätä hoitomuotoa sanotaan Inseminaatio: ksi.

Nyt minulle ollaan tehty jo pari koeputkihedelmöitystäkin.

Toivotaan,että teillä ja muilla onnistaa pian, eikä tarvitsisi niin montaa yritystä läpi käydä.

Mulla on käytössä Puregon, joka annetaan pistoksena. Clomifen ei sovi mulle, kun mulla on ohut kohdun limakalvo. Lisäksi pistän Pregnylin (tänään), joka on ns. irrotuspiikki eli aiheuttaa ovulaation.

Puregon on fsh-hormonia ja se voi aiheuttaa sen, että tulee liikaa rakkuloita. Sitten kuitenkin on se riski, että ovis tapahtuisi luonnostaan, niin oli tuo yhdyntäkielto [kondomi voi pettää, siksi kai kielto, joka ei tietenkään estä iloittelemasta sitten kaikilla muilla tavoilla ;) ]

Anteeksi, unohdin ihan tuon hintakysymyksen. Puregon-ampulli (300 yksikköä) maksaa noin satasen. (Se riittää noin viikoksi, sillä ampullissa on oikeasti 400 yksikköä ja tavallisen vuorokausiannos on kai se, joka minullekin määrättiin eli 50 yksikköä.) Lisäksi tuo Pregnyl oli muistaakseni kolmisenkymmpiä siihen päälle.

Ei mitään ihan halpaa puuhaa, mutta jos onnistais, niin jäishän tää vielä paljon keinohedelmöityshoitojen hinnoista.

Me haluttiin näin, saatiin valita, kun kummassakaan ei ole vikaa, tai sellaista ei ole vielä ainakaan todettu. Kerran siis ilman inssiä ja sitten, jos joudutaan seuraavaan kertaan, inssin kanssa. Vain pari kertaa kai kokeillaan näitä kevyempiä ja sitten ivf:ää tai jotain sen suuntaista.

Kiitos. Tässä tarvitaan nyt kaikki hyvät ajatukset, jotka meille liikenevät :D

Asiamme on jälleen sattuman varassa ja seuraavat kaksi viikkoa kuluvatkin varmaan tuskaisan hitaasti. Ärsyttävää, että ei voi kuin odottaa, kun haluaisi ihan heti tietää, että onnistiko.

Vielä noita hintatietoja - ne kun kuitenkin on jossain vaiheessa aika olennainen osa, kun mietitään, että mitä ollaan valmiita tekemään ja kuinka monta kertaa.

Mulla meni nimittäin omavastuuhinta ja todellinen hinta vähän sekaisin. Koko satsi eli yksi ampulli Puregonia ja Pregnyl maksoi mulle satasen.

Taitaa kaikki olla vapaapäivällä näin sunnuntain ja pyhän välissä?

Olisi kiva kuulla, mitä teille kuuluu, kun mun kuulumiset on nyt läpikäyty. Ja kiitos kaikille peukkujen pitämisestä ja positiivisista ajatuksista.

Ellille paljon sympatiaa, kovin raskas mieli sinulla tuntui olevan pari päivää sitten, toivottavasti nyt jo parempi tunnelma.

Tunnelmallista itsenäisyyspäivää! Laitoin juuri kynttilät palamaan ja pian lähdenkin linnanjuhliin olohuoneen sohvalle. Ei tarvitse miettiä, miten pukeutuisi...
Kiertopäivä 26/21-31 eli odottelen tässä menkkoja tulevaksi. Viime kierrossa oli haaveet niin korkealla ja tiputus raju, että yritän hillitä itseäni, vaikka tietysti sitä aina jaksaa toivoa. Tämä on sitten 5. tulokseton yrityskierto, jos nyt oikein lasken... Ja päätettiin miehen kans et vielä yritetään luomuna ilman clomeja. Koska mieliala vaihtelee rajusti ilman hormoonejakin, niin työkunnon ja parisuhteen säilyttämiseksi lienee parempi tyytyä omaan hormoonitoimintaan toistaiseksi.

Jänniä aikoja elellään, jos mitään ei tapahdu niin viikonloppuna voisi tehdä testin.
Tosin vatsa on oirehtinut hieman siihen malliin kuin että kohta on tiedossa kp 1, laskelmien mukaan tuon päivän pitäisi olla joko tänään tai huomenissa.

Mutta siihen asti toivotaan, toivotaan ...

Hyvää itsenäisyyspäivän jälkeistä päivää kaikille!

Kirjottelen tilastotietoja omasta navasta tänne samalla kun pidän teille kaikille muille peukkuja pystyssä että kuultaisiin plussauutisia.

Elikkäs nyt menossa kp21/33-?. Ovis oli mitä ilmeisemmin ma 5.12. illalla 19-20 tuntui senverran rajut toispuoliset kivut. Perjantaina olin jo bongannu limoja ja mitä ilmeisemmin ajoituksemme touhuiluun ei sitten tällä kertaa sopinut ihan kohdalleen, eli siis perjantaina ja eilen tiistaina, vaikka tikutin eilen vahvan ovisplussan, se siis saattoi olla myös maanantaina mutta kun en tikuttanut silloin niin ei voi tietää.

En halunnut tässä kierrossa rasittaa miestäni näillä ovis-jutuilla kun tuntuu ottavan sen aika raskaasti, joten en voinut sitten sänkyyn sillä verukkeella väsynyttä ukkoani patistaa.

Jos näillä eväillä napsahtaa niin on kyllä ihme! Päätin että yritän tän kierron jälkeen vähän rauhoittua ja lopettaa stressaamisen. Ehkä jatkaa sitten vuoden vaihteen jälkeen myöhemmin keväällä.

Plussatuulia kaikille!!!

Kiertopäivä 28/21-31 menossa. Tietysti toivon. Testata en viitsi, mieluummin totean välttämättömän vuodosta kuin tikusta. On jotenkin inhimillisempää. Tosin jos oikein ovulaation bongasin, niin kp. 13 tuli se paksu viiva. Mutta odotellaan nyt ja yritetään pitää pää kylmänä.

hengessä mukana... vaikka kai se niinkin on, että jotkut asiat vain tietää. Toivottavasti se vuoto sitten kohta alkaa, pääset sitten siitäkin - ja aloittamaan sen clomikuurin. Sinähän sitä suunnittelit? (mulla on aika harva aivosolukko, ei aina yhdisty oikeat asiat oikeisiin ihmisiin, ja ei tuonne keskusteluun nyt pääse tarkistamaankaan asiaa)

omaa napaa:
Roikun netissä iltamyöhään. Pitäisi mennä nukkumaan, mutta jotenkin ei vain saa aikaiseksi. Aamulla on herätys jo kuudelta, tuntia aiemmin kuin normaali aamuna. Saatan olla kuoleman väsynyt huomenna. Enkä edes juo kahvia. Ehkä pitäisi aloittaa, ainakin kofeiinin teho todella tuntuisi. Ensimmäinen puuha huomenna on mennä labraan; tarkstetaan, että ovis todella oli viime viikonloppuna.

Olen pysytellyt täällä taustalla, kun ei ole ollut mitään uusia juttuja kerrottavana.
Onko teidän H-hetki Marja, jo ollut ? Yritin kelata viestejä taaksepäin, mutta ... Tänään teillä on siis labra ja ...

Sitten sellasta olematonta vaan kysyisin, kun tää oma netti on ollut vasta pari kk, niin ... kun/ jos testejä tilaa netistä, miten ne maksetaan? Täytyykö olla pankin kanssa tehty ensin oma nettitili-sopimus? Toiseksi; millasia määriä olette tilanneet?
Kävin jo mammaksin ja kotitestit-sivuilla.

Joo, minä se clomikuuria suunnittelin, mutta taisin tuonne jo laittaakin, että päätettiin miehen kanssa yrittää vielä seuraavakin kierto (jos se tulee...) ilman hormooneja, kun mieliala on muutenkin vaihdellut laidasta laitaan ja clomien sivuoirelista oli varsin vaikuttava. No, nyt on sitten kp. 29/21-31 ja vieläkään ei punapäiviä ole tiedossa. Jospa sittenkin olisin raskaana! Minulla ei kyllä ole vaistoa tässä asiassa. Viimeksi raskauduttuani kuljin viikon terveysside housuissa, kun tuntui, että kohta ne alkaa. Mutta eivät alkaneet. Toivossa ei välttämättä ole aina kauhean hvyä elää.

Viime viikonloppu oli siis se aika, että oli seksiä ihan lääkärin määräyksellä. Jännäilyviikot siis menossa, joulunalusviikolla tiedän miten kävi.

Noista testien tilaamisesta en ole ihan varma, mutta usein nettikauppa toimii luottokorteilla, tosin joissain kotimaisissa saattaa voida maksaa nettipankin kautta.

Minä olen ovis-testejä tilaillut pari kertaa ja maksanut ne pankin nettisivuilla. Voihan ne mielestäni maksaa ihan vaikka pankin tiskillä, mutta siihen kuluu aikaa ja testit lähetetään sitten kun ne ensin on maksettu (yleensä olen viime tingassa liikeellä).

Olen yleensä ostanut sellaisen yhden kierron tarpeeksi kerrallaan eli suunnilleen kymmenen kappaletta, sillä joka kerta toivon että niitä ei tarvitsisi enempää...

Vieläkö mahtuisi tähän joukkoon mukaan uusi yrittäjä...? Vaikka olettekin jo pidempään kirjoitelleet. Porukka tuntuu jotenkin sopivalta, sekä iän että juttujen puolesta;)

Itselläni siis ikää 29v., miehellä 30v., yritys on vasta aloitettu... eka yrityskierto siis takana. Pillereitä syöty vuosikaudet, josko sillä nyt siten raskautumiseen mitään vaikutusta on. Luulin jo että heti tärppäsi, tuntui että oireita oli vaikka muille jakaa, mutta negaahan se näytti. Nyt tilasin ovistestejä (3:n paketin setti) mammaksi.fi:stä, kymmenen päivän päästä tikuttelemaan:) Helpoiten näytti tuo maksu onnistuvan nettipankin (solo) kautta, kun joku sitä kyseli. Toimitus oli kyllä tosi nopea, kahdessa päivässä perillä.

Porukassa taitaa olla mukana useampi ekaa yrittävä?

Tervetuloa joukkoon Tuuli !

Minä se olin, joka niistä nettitilauksista kyseli. Kiitos kaikille neuvoista.

En tiedä, kuinka kauan olet viestejä lukenut, joten esittäydyn lyhkhäsesti. Ikää 30v., miehellä 33v. Lasta toivottu pian 8v. Keskenmenoja kolme. Myös hedelmöityshoitoja kokeiltu. Nyt loppuvuosi taukoa. Yritetään pysyä toiveikkaana.