<3 Yrityksen odottajista yrittämään päässeet, SYKSY 2014 <3

Täällä neljän äiti kuumeilee viidettä kullanmurua :). Tulenpa siis visiteeraamaan tännekin, aika näyttää kuinka pitkäksi aikaa. Kierukka lähti viime viikon ma, siitä päivän tiputteluvuoto. Viime ke sitten alko menkat, jotka nyt loppui, tänään siis kp 7. Minulla ikää 33 v. ja mies pari vuotta nuorempi.

Nyt ollaan siis pääsemässä alkuun yrityksessä :).

Onnittelut kaikille jo plussanneille ja plussatuulia piinailijoille ja kaikille muillekin :)

Minut voi lisätä yrittäjien listalle

Ikä 33, kp7, yk 1, ya 10/2014 ja 5. lapsi

Täällä myös käyty lääkärissä ja poskiontelotulehdushan siellä, kuten arvasin ja antibiootit saatu. Saa nähdä kuinka vaikuttaa tähän yrityskertaan...Kaivoin kellarin kätköistä eilen säästämäni vanhat unisex vauvanvaatteet ja tarkistin ne, pakko oli vähän fiilistellä. Kovin isoa kasaa niitä ei ollut, koska tässä vuosien saatossa on tullut myytyä suurin osa kirpputorilla. Jos tässä joskus vielä vauvan saa, niin meillä haastetta tulee asettamaan sitten jossain vaiheessa lasten huonejärjestelyt. Meillä on kolme makuuhuonetta eli tällä hetkellä lapsilla on omat huoneet. Mutta mitäs jos se kolmas saadaan? Alkuun menee meidän kans, sit täytyy miettiä järjestelyjä. Kp 8, mahdollista ovista odotellessa, jos se edes tulee.

Viimeksi muokattu:
Empuska, ihan niinkuin sieltä haamua pukkais!! Voi olispa tämä nyt teillä vihdoin se kierto :heart:

Minä oon täällä Kultasienen puolesta jännittänyt, jospa sieltä loppu viikosta se positiivinen tulos tulisi. :)

Pajunkissa, toivottavasti ne antibiootit ei vaikuta raskautumiseen, mulla on vti-estolääkkeenä jatkuvasti lievä antibioottikuuri päällä. Mietin jo että pitäisikö se lopettaa kuukaudeksi ja kokeilla onnistuisiko raskaus niin. Sanoin kyllä lääkärille kun estolääkityksestä sovittiin, että vauva olisi haaveissa, sen kuulessaan hän vaihtoi eri merkkiin, jotta sitä saa jatkaa raskautumisen jälkeenkin. Tiiä sitten näistä..

On: Täällä alkoi uudet menkat, parin vuodottoman päivän jälkeen. Ihan hyvä niin, koska tässä on joutunut miettimään , että onko sittenkin raskaana, ja voiko tuollaisten kuukautisten jälkeen tulla normaalia kiertoa jne. Nyt on kivut ainakin sen mukaiset että kunnon vuoto taitaa olla tulossa. Nyt voi sitten joku viisaampi neuvoa, että miten lasken kiertopäivät tässä kuussa.?? :headwall:

Adalmiina, jos alkaa kunnon Niagara, nii ilmottele, nii laitetaa uus kierto alkaneeksi, mut muuten..... Voihan ne kivut olla muutakin.

Tervetuloa Joline! :)

Jep jep. En tiiä nyt yhtään mitä pitäis ajatella enää. Ennen tekoja kierrot 53,55 ja 40. kaks terokiertoa nyt takana, eka 27 ja nyt 25!!!!!! Siis WHAT?!?! Eli siis ovulointiluulot olivat luuloja vain. Kai se on pakko johonkin ovistikkuihin lähtee tuhlaamaan, kun ei tuu mitään tosta bongaamisesta. Ei sillä että ois yrityksen puutetta, että niitä tikkuja edes tarvitsis. Turhauttaa. Kiitos kun sain avautua.

Spukka, tervetuloa kerhoon! Eka terokierto oli 27 päivää ja toinen 24. Sitten lopetinkin ja kierto oli 40 päivää. Nyt tämä kierto taas teroja joten eiköhän ole menkkoja luvassa parin päivän päästä.

Ja Adalmiina mäkin toivon sitä niiiiiiiin paljon, etten meinaa kestää kohta liitoksissani. Mutta jotenkin taas pahoin pelkään, kun ei sitä selvää ovisplussaakaan tullut yms ://

Noh, huomenna onkin testitön aamu koska posti ei ehdi niitä tuoda. Mutta jos huomisen aikana tulevat niin varmastikaan en malta olla illalla iltavuoron jälkeen testaamatta.

Ihanaa kun ollaan taas vähän vilkastuttu täällä pinossa, ei vaivuta horrokseen naiset <3

Eilisestä asti vaivannut kamala flunssa, eilinen ja tää päivä yhtä aivastelua. Ei yhtään tunnu kipeälle mitenkään mistään, nokka vaan tukossa ja tällä aivastamisella varmaan verisuoni katkeaa päässä :D no ei, parenemisia mulle.

Moikka taasen! Uusiakin on taas ilmestynyt joukkoon, olkoon visiittinne lyhyt :)

Tässä alkaa taas arki ressata ihan täysin, mutta tänään, kun olin vähän äitiä auttelemassa, oli aikaa kuunnella autolla ajaessa ratiota. Ja kiitos soittolistojen, tuli Elastisen Naurava kulkuri kaks kertaa just sellaisiin sopiviin väleihin. Ja siinähän lauletaan

"Nauraen kuljen kuin kuningas mä oisin
elän täysillä hetkessä
matkalla nauttien retkestä"

Ja mä päätin, että mä nyt nautin tästä retkestä siihen "pikku kakkoseen". Koska mä olen maailman onnellisin tuosta meidän yhdestä pikku-riiviöstä sekä tuosta unelmien miehestä, joka saa mut välillä repimään hiukset päästäni :) Tää alkusyksy on menty niin syvissä vesissä varsinkin reissusta paluun jälkeen, että nyt täytyy repästä ittensä vähän pirteämpiin tunnelmiin ennen kuin se on mahdotonta. Mekin on vähän laiteltu kotia uuteen uskoon, sen mitä vuokrakämpässä nyt pystyy laittamaan ja siitäkin saa aika paljon energiaa.

Soitan gynelle kyllä heti kun menkat alkaa. Tuntuu kamalalta venailla menkkoja kun toivo siitä ettei ne tuliskaan on ihan olematon. Veikkaan etten ovuloinut tässä kuussa ollenkaan. Ihan turhaan pupuiltiin kun vasta rakastuneet :D no olihan se sentään kivaa ;)

Terot saa vaihteeksi mut hulluksi. Mistä näitä finnejä tulee? Joo tiedän kyllä mut vois jo loppua.

Kertokaas miksi kidutan itseäni ja katson kaikki vauva ohjelmat? Erilaiset äidit, toisenlaiset äidit yms. Itken kun vesiputous joka jakson kun vain mietin että miksi me ei saada. Kiusaatteko te muut itseänne jotenkin?

Olipas taas viesti :D tsemppiä kaikille piinailijoille <3

Wivi, sama homma täällä. Sitä paitsi nuo erilaiset äidit on uusintoja ja silti pitää kattoo. Mä itken ihan aina kun ne vauvat syntyy, voi sitä ilon määrää kun ne äidit ja isit saa nähdä pienen ihmeensä ensimmäistä kertaa <3 En voi edes kuvitella miten hienoja ne hetket on.

Wivi, Empuska - ollaan NIIIIIIN samalla aaltopituudella! Kaikki ohjelmat vaan missä mainitaan vähänkään vauva.. Huoh... Ei tullu mitään järkevää blogiinkaan ku on nii pää jumissa tästä kaikesta :p

Heissan :)

Täällä kans yski uusi jos mukaan mahtuu :)

Taustatietoa. Ikä 33v ja 5 päätettiin juuri alkaa haaveilemaan. Minulla 4 tyttöä nyt. Imetys loppui elokuun lopulla ja 25 syyskuuta alkoi kierto toimia. Eli nyt tänään kp 28 huomenna pitäis alkaa mensut , oireita on vaikka mitä mutta en usko että nyt vielä olisi tärpännyt. Ovulaatiota en pongannu kunnolla niin kuin normisti. olisiko hieman roppa ihmeissään vielä yli 2v tauon jälkeen :)

Olipas omaa napaa :/

Joline ;jostain "kumman" syystä kiinnitit huomioni :p (ikä ja lapsimäärä :))

Minut saa lisätä yrittäjiin :) Kiitos

-tirppaliisa

Tirppaliisa, meillä taas on neljä poikaa :).

On: Eilen illasta vielä pientä vuotelua. Jännittää, että oliko nämä nyt sitten edes menkat vai muuten vaan vuotelua kierukan poiston jälkeen... Mutta aika näyttää että tuleeko ne menkat sitten vielä sieltä vai alkaako ovisoireet tässä lähiaikoina ilmaantua.

Jännän äärellähän tässä kaikki ollaan :)

Nyt syyslomailemaan :heart:

Alkuunsa, tervetuloa Joline ja tirppaliisa :)

Mä haluaisin semmosta kysyä teiltä kaikilta, että mitkä on teidän paheet? :D itellä paheina tuo prkleen tupakki, mikä on kylläkin huimasti vähentynyt :) ja sitten kahvi. Sitä oon aina juonu (en osannu vielä kunnolla edes puhua, kun olin kahvia jo vailla lapsena)

ON; tämähä mielenkiintosta hommaa on. Ensinnäki täti tuli vrk etuajassa ja vuoto näyttäs jo loppuneen. Tuon vuodon vähyyden vielä ymmärrän (määrä ja kesto vaihteli aina) mutta että jo nyt loppuu o_O ei se mittää, pääseepä heilutteleen peittoa jos mies vaan innostuu. Meillä ku minä oon se 24/7 halukas ja mies ei niinkään :D

Sylikinkku, kyselit paheita. Mä taidan olla nykyään aika "paheeton", ellei sitten paria viinilasillista viikossa lasketa paheeksi ;). Tupakasta olen päässyt reilu kolme vuotta sitten eroon ja kahvin juonnin lopetin lähes kokonaan pari vuotta sitten vatsaongelmien takia (ärtyvä suoli). Nykyään ehkä kerran viikossa saatan kahvia pienen kupin jonkun seurana ottaa. Vihrää teetä olen juonut aika runsain mitoin, jopa 5-7 kuppia päivässä. Siitäkin liikkuu vähän ristiriitaista tietoa, että saako raskauden aikana vihreää teetä juoda. Mutta se on sen ajan murhe, helposti voin vaihtaa ihan normiteehen jos ei vihreä tee ole suositeltavaa.

Mulla on ollut ihan outo olo tänään, melkein pahoinvoiva. Lisäksi välillä on tuntunut ihme vihlaisuja vanhan sektioarven kohdalla. Mutta liekö jotain hormonien heittelyä nyt kun se kierukka poistettiin. Ovisoireita alan tässä kyttäämään, ja veikkaan että kun niin innoissaan niitä kyttää, niin varmasti mieli keksii kaikki mahdolliset ovis- ja raskausoireet vielä tässä :).

Mies eilen tuumi, että jos tässä nyt meille alkaa vielä vauvoja syntyä, niin kylläpä meillä on taas sitten elämää täällä talossa. Sanoin vaan, että montakohan vauvaa hån oli vielä ajatellut sitten tässä askarrella, kun minä siitä yhdestä haaveilen ;)

Pikaisia plussia kaikille!

Paheista oli puhetta...täällä se on ehdottomasti tuo kahvi, sitä menee vähintään kaksi kuppia päivässä, mutta useimmiten 4-5. Tupakkaa en ole koskaan polttanut ja alkoholin käyttökin ollut harvassa. Muita paheita on makeat herkut, joita on kyllä tullut tässä vähennettyä jo kun alettiin keskustella yrityksen aloituksesta. Painokin on sitä myöden tippunut, ollaan siellä normipainon ylärajoilla eli ei haittaa, jos pari kiloa putoaisi lisää vaan tuolla herkkujen vähentämisellä.

Ei ollut kymmenes tuttavapiirin vauvauutinen meidän oma...

Mulla on paheena kaikki herkut ja siksipä painoa pitäisi saadakin pudotettua ja niistä paheista luovuttava. Tupakkaa olen kokeillut kerran 18-vuotiaana ja alkoholi on jäänyt aika vähälle tuon esikoisen myötä. TOSIN esikoinen sai alkunsa yhdestä mun elämäni parhaista bileilloista, joissa juotiin viiniä vaikka millä mitalla ja joka paketoitiin maistelemalla sikaria. Pitäisköhän kokeilla tuommosta lähestymistä aiheeseen :D

Paheita.. kahvi aamusin 6kpp( 2 ikean isoo tuoppia): / ja päivisin 2-4 riippuu onko seuraa. Viiniä sillon tällön lasillinen tai 2 ja mellaa myös .

Jolina: no osupas hyvin kun teilläkin samaa kastia
:) oletteko samaan jankutukseen tottuneet kun me että voi kun te saisitte sen pojankin.. ollaan korvia myöten täynnä noita paasauksia -" vieläkö te poikaa meinaatte yrittää"?:mad:

sylikinkku: kiitoskia :D mainio tuo sun nimi.. pisti ihan hörskötyttään :LOL:

ovistikkuja en oo ikuna koklannu..mietin pitäiskö seuraavassa kierrossa koklata? ovulaation aikaan mulla on n 2t kestävä todella kova kipu mahassa jopa kävely sattuu..mutta kun ei tiiä onko se the hetki vai ohi jo.. mistään ei oikeen saa kunnon tietoo. Mulla piti olla torstain tienoilla ovis sillon pari viikkoo si mutta pahimmat himot iski lauantaina vasta. et tiiä oliko sitten vasta sillon . saa nähdä jos viikonloppuna testais jossei oo alkanu.:vampire:
Muuten kun haaveilin neiti nro 2 (meillä on numeroitu likat ) :LOL: niin tutustuttiin yhden naisen kans kunnolla , tytöt syntyikin samana päivänä. ja pïdetään vieläkin yhteyttä likat on jo 7.5v. että nää palstat on tosi kivoja jos vaan ollaan aktiivisa .. 2 seuraavalla kun palstailin niin ne hiipui pois joten ollaanhan ahkeroita womatsut eiks jeah :LOL:

Muksaa ja hormoonirikasta keksiviikkoo :)

Mun pahe on sokeri. Voisin syödä herkkuja koko ajan. Olen kyllä ihan normaalipainoinen, se johtuu rakkaudesta liikuntaan :) sais kyllä vähentää reilulla kädellä herkuttelua. Vaikeeta. Tupakkaa en polta ja alkoholia en oo juuri yrityksen aikana käyttänyt.

Tänään aamulla töihin kävellessä oli hetkellisesti huono olo. Hassua. En usko että ovuloin tässä kierrossa ollenkaan. Inhottavia noi valeoireet.

Tirppaliisa, nimi on meikäläiselle omiaan, voisin olla tuon rakkaan körilään sylissä vuorokaudet läpeensä ;)

Pitäs päästä jossain vaiheessa koneelle lukemaan kunnolla kaikkien kommentit.. Mutta valtavasti plussatuulia ja koitetaan kanssasisaret jaksaa! Yleensä mä en millään tavalla ajattele päivien kulumista jne, mut nyt kummasti toivois päivien kuluvan nopiampaa. :D

Tirppaliisa, meillä siis on nämä kaikki lapsukaiset poikia :). Ja olen niin saanut kuulla, että "Vieläkö te tyttöä jossain vaiheessa yritätte?" ja "Kyllä ne pojat tuo tyttöjä". Hohhoijaa... Ja neljännen pojan jälkeen sitten "No nyt ette varmaan sitten enää enempää lapsia tee?" Ai jaa, miksi ei? Vahva tunne on siitä että yksi sopii vielä syliin, ja olkoon sitten se viides poika tai se ensimmäinen tyttö, niin molemmat käy :). Oon vaan niin malttamaton, että pitäis heti saada se plussa testiin!

Voi Anskutin, jospa se 11 olis viimein se teidän oma uutinen!!

Mulla on kans tapana katsoa kaikki vauva ohjelmat, niinkuin muutamalla muullakin täällä. Samaa tein silloin esikoisen haaveilun aikaan, ja minä myös itken joka kerta kun vauva vihdoin syntyy, on siinä hetkessä vain jotain taianomaista :heart:

Hmm paheita, multa löytyy kans se makea paheena erityisesti suklaa. Ja perjantai, lauantai iltana pitää saada saunan jälkeen yksi olut, muuten ei tuu sitten oikeestaan alkoholia nautittua. Paitsi nyt on sitten tiedossa se kostea ilta edessä, minkä uhkasin toteuttaa, kun ei viime kierrosta tärpänny. :D Painon on pysynyt kurissa rakkaudesta liikuntaan, nyt olen liikkumista tietoisesti vähentänyt, ettei paino putoa enempää.

Tirppaliisa minäkin olen miettinyt sitä ovulaation tikuttamista. Oon kyllä ihan himojen vietävänä kolme päivää keskellä kiertoa, että uskoisin sen tapahtuvan silloin. Miehen kanssa asiasta intettiinkin yksi ilta, kun hän oli sitä mieltä, että en sitä kuitenkaan tunnista. :LOL: Mies kyllä meillä sitten osaa tunnistaa ne alkavat menkat :p

Mulle saa päivittää kp2/yk4, alkoi kunnon vuoto eilen. Eli ei tarvitse enää miettiä, että missä mennään. Hyvä niin, nyt positiivisin mielin kohti uutta kiertoa.

Yhteistyössä