<3 Yrityksen odottajista yrittämään päässeet, SYKSY 2014 <3

Kultasieni; jaksuja<3
Pieni toive; voimia päätöksen tekoon <3

Kovasti harmittaa kun monella kierto vaan lähtee alusta :(

Mistä tulikin mieleen kaverin luonnonmukainen keino oviksen ja tärppipäivien bongailuun. Hän ei halunnu rahaa laittaa ovistesteihin ja tarkkaili siis omaa kohdunnapukkaa. Kuulemma alkukierrossa napukka on alhaalla, helposti löydettävä ja kova. Lähellä ovulaatiota nousee ylemmäs, on vaikeampi löytää ja on pehmeä, napukan suu tuntuu avoimelta ja vähän niinku huulilta. Pitäsköhä alottaa itelläki tuo tarkkailu :D heillä tärppäs siis jo toisessa kierrossa pillereiden jälkeen. Yk1 oli "lämmittelykierros" kaverin mielestä :D
 
Joo, itse kans bongailen myös tuon kohdunnapukan mukaan tuota ovista. Mun mielestä se on ihan käyttökelpoinen keino ja muutenkin on hyvä tuntea kehonsa toimintaa...aiemmissa raskauksissa tutkin sitä myös raskauden loppuvaiheessa. En tiedä sitten juontaako juurensa kiinnostus ihmiskehoa kohtaan jo tuolta omasta sairaanhoitajan ammatista vai mistä...
 
Jaksamisia vaikeaan tilanteeseen pieni toive.

Kultasieni, Wivi ja empuska, voimia uuteen kiertoon.

Pelkään pahoin että perästä tullaan viikonlopun aikana. Menossa kiertopäivä 24, sunnuntaina pitäisi siis alkaa menkkojen. En jotenkin yhtään jaksa uskoa että olisin raskaana, joten henkisesti jo valmistautunut uuteen kiertoon.

Peitto heilui tässä kierrossa vain kp9, kp12 ja kp16, yritystä ei siis juurikaan ollut. Sanoin jo miehelle, että seuraavassa kierrossa puuhataan makuuhuoneessa sitten kaksi viikkoa putkeen vaikka väkisin :p
 
Viime viikon alkupuolella alkoi rusehtava tuhru, joka jatkuu edelleen. En tiiä onko nämä olevinaan nyt sitten menkat vai ei. En ole käynyt kauheesti nyt seurailemassa juttuja kun on ärsyttänyt tämä kierto niin helvetisti. Mutta tsemppiä piinailijoille ja tervetuloa uusille, toivottavasti emme hengaile yhdessä pitkään! :wave:
 
Huoh. Väsyttää. Väsyttää aivan jäätävästi. Bonuksena meidän raanavesi on alkanut maistua oudolle.

Nyt olis kp9 menossa. Menkat oli aivan olemattomat, mutta olivat kuitenkin. Nytpä siis olenkin miettinyt että pitäiskö tässä nyt kuitenkin tehdä testi ja katsoa mitä se sanoo. Koska tää väsymys on ihan eeppistä jo. Nukuin viime yönä 9,5 tuntia ja meinasin äsken nukahtaa päivällispöytään..
 
Hei kaikille! Täältä yksi vauvakuumeilija ilmoittautuu mukaan, jos otatte! Teillä on täällä niin hyvä tsemppi päällä :)

Elokuussa alkoi yritys, heti kun menimme naimisiin ja mies suostui aloittamaan! Olin pari kuukautta jo suostutellut, mutta mies halusi odottaa häihin. Ajatteli että heti hääyöstä tuun raskaaksi, mutta ei ole vielä tärpännyt.

Eilen päättyi yk3, kun menkat alkoi :( Voi että tekee kipeetä. miten voikin tuntua näin kamalalta, vaikka yrityskuukausia vasta muutamia takana? Itkettänyt koko päivä, yrittänyt pidätellä, kun mies siitä hermostuu että liikaa tästä stressaan. Onneksi lähti nyt ulos, että saan rauhassa nyyhkyttää.

Mutta huomenna loppuu sureminen ja positiivisuudella kohti yk4! Miten saatte tsempattua ittenne menkoista uuteen yrityskiertoon?

Minut saa lisätä yrittäjien listaan, kiitos!

mrs.k, ikä 26, kp2/26-35, yk4, ya 8/2014, esikoinen haaveissa.
 
Mrs k. Täällä on kanssa uusi vauvakuumeilija. Yrityskerta on ensimmäinen nyt ja raskaustesti näytti negaa. Ilmeisesti ressaaminen ei nyt tuota hyvää tulosta ainakaan, mutta eihän sitä voi olla stressaamattakaan kun tätä niin toivoo. Ymmärrän sua että paha mieli on, täytyy minunkin peitellä tunteita vaikka ensimmäinen yrityskerta onkin, me ollaan niin alussa vielä tässä yrittämisessä, tsemppiä ja positiivista mieltä :)
 
Huomenet ja hyvät talviajan alut!

Tervetuloa uudet :)

Aloitin eilen ovista mittaamaan ja selkeästi erilainen kierto kuin viime kierto. Viime kierrossa mulla oli hailukka viiva jo kp8 alkaen ja ovis menikin sit viikolla ohi ns. normipäivästä. Nyt tikku oli niin valkoinen kuin tikku nyt valkoinen voi olla. Aamu- ja iltatikuilla mennään nyt tää kierto. Ja samalla tein eilen aamupissasta varuiksi r-testinkin, mutta siinä ei ollut mitään. Kuten olettaa saattoikin.
 
Tervetuloa uusille!

En tiedä miten nyt pitäisi suhtautua tuohon ovis asiaan. Mulla oli tuossa pari päivää aiemmin selvät ovis oireet limoineen ja kipuineen, mutta ovis testit on näyttäneet kp 8 asti samanlaista hailakkaa viivaa (vähän sama kuin mitä Anskutin kuvaili) ja väri/vahvuus eivät ole muuttuneet mihinkään...tosin nyt vasta kp 13 ja kierron pituudesta ei tietoa. Ovis oireet menivät jo täysin ohitse ja valkovuoto muuttunut paksummaksi, kun aiemmin vuoto oli runsasta, kirkasta ja venyvää. Käviköhän tällä kierrolla nyt niin, että ovista ei tapahtunutkaan??? Mitenkäs muilla?
 
Minäkin toivottelen uusille tervetuloa! :) <3

Mä en ole edelleenkään saanut sitä ovisplussaa, mutta pahahan se on saada/huomata koska tähän asti ovis on ollut aikalailla huomaamaton. Eikä sitä tiedä kyllä ovuloinko mä edes, mutta tahdon uskoa että ovuloin.

Tähän kiertoon ollaankin varauduttu jo poppaskonsteillakin, jos se tuottaisi toivottua tulosta vaikka ;)

Käytössä on nyt monivitamiinit(raskaus ja imetys), foolihappo, greippimehua joka päivä lasillinen, omega 3 x 3 päivässä + ovistestit. Testit mulla oli jo käytössä viime ykssakin mutta plussaa ei tullut. Ja ai niin, ystävämme terolut kuvioissa myös.

Toivon ainakin että tuo greippimehu lisäisi niitä limoja jotta oviskin olisi helpommin huomattavissa.

Ja kuulkaas naiset, mulla on kaksi askia tupakkaa poltettavaa ja sitten se on the end. Nyt muutenkin ajattelin lisätä liikuntaa TAAS + ressitöntä oloa. <3 kovin on positiivinen mieli jo nyt, tai ehkä vielä ;)
 
Tsemppiä Empuska sauhuttelun lopetteluun! Hieno päätös ja varmasti pystyt siihen!

Ei vieläkään tätiä. Tekis niin mieli tehdä just nyt yks testi. Taidan säästää sen aamuun... voi tätä piinaa!
 
Mitenkäs wivin tilanne, jännityksellä odottelen mitä sinne kuuluu...omaa napaa: Itsellä omituista painon tunnetta alavatsalla ollut nyt pari päivää ja menkkamaista kipuilua. Mitäköhän se meinaa?? Oletettu ovis siis viimeviikon ke/to ja nyt siis kp 14 eli todella aikaisin olis ovis ollut, mutta kun se kierto ollut aiemmin vain sen 24 päivää, niin olis ihan mahdollista, mutta en tiedä onko se mahdollisen kiinnittymisen kannalta huono juttu...kyllä sitä pienessä päässä pohtii kaikkea hölmöä...
 
Viimeksi muokattu:
R-testi on tuttuakin tutumpi nega. Vaan ei niitä menkkoja näy. Tosi turhauttavaa. Tähän asti terot on joka kiertoa lyhentänyt ja viimeks oli 29. Kai sitä pitää vaan kulkea side housuissa, koska töissä ei voi koko aikaa vessassa ravata
 
Kylläpä on taas valitettavan monella alkanut uusi kierto. Toivottavasti marraskuussa puhaltaa sellaiset plussatuulet, että tämäkin palsta hiljenee. :) empuskalle tsemppiä tupakoinnin lopettamiseen.! On: vuoto loppui viikonloppuna, himot ovat hyrränneet jo monta päivää, ovat tulleet jo uniin asti. :D Mieli on positiivinen, yritän keskittyä muihin asioihin kuin raskauden yrittämiseen. Ja toivon, että tämä rauhallinen tunne jatkuu mahdollisimman pitkään.
 
Menee vähän mutupohjalta kun ei ole samanlaista vuoto kuin yleensä, mutta toivoisin silti että kp 3 ja yk 2, kierron pituudesta ei edelleenkään hajua, toivon mukaan ei noin pitkiä seuraa jatkossakin...

Oon ollut ihan hermoheikkona koko vauvahomman ja olin vähän sitä mieltä, että jos homma pistettäis nyt jäihin toistaiseksi, mutta mies pahoitti siitä sitten mielensä. Sen näkemys kun on vaan että tulee kun on tullakseen, mikä tietysti "järkevää" on, MUTTA kun sen tietää että enemmän se minun elämääni vaikuttaa ihan konkreettisesti. Mieli tekisi reissailemaan jne., mikä ei tietysti mahdotonta ole sittenkään, mutta kyllä raskaus aina jotain rajoituksia laittaa. Mutta mitä pidempään aikaa kuluu, sitä enemmän alan miettiä että haluunko alkaa kaiken alusta vauvan kanssa, vaikka toisaalta kyllä pojalle sisaruksiakin haluan.Ja toisaalta ymmärrän myös miehen tarpeen "omaan" lapseen, kun esikko ei yhteinen kuitenkaan ole, vaikka hän käytännössä isä onkin.
 
Mulle voi päivittää kp3 / 23-25 ja yk4

Mies lupasi että nyt pupuillaan vähintään kolme kertaa viikossa koko kierron ajan, jos se siitä sitten vihdoin viimein tärppäisi. Taitaa ukollakin mennä hermo meikäläisen raskautumisjuttuihin..
 
Voi lisätä listoille, olen lukenut paljon näitä keskusteluja, oletteko itse useammalla palstalla mukana vai? Mitäs tietoja tarvitseekaan tähän laittaa. ikä 22 v, yk 1, kp 33 tällä hetkellä eikä menkkoja näy, yleensä kierto 29-30. yleensä menkat ajallaan. ovistestejä käytin muttei selvää plussaa näkynyt.. :) onko jollain teistä näkynyt raskaustestissä plussa vasta paljon myöhemmin? :)
 
Hei naiset, Nyt on outoa isolla O:lla.
Mullahan siis alkoi yk8 tuossa 5 päivää sitten. Menkat alkoi torstaina normaaliin tapaan kunnon kivuilla ja vuoto alkoi siitä puoli vuookautta myöhemmin. Samalla kaavalla siis aina. Toinen päivä oli hiukan kivuttomampi ja kolmantena ei tarvinnut enää lääkkeitä ollenkaan. Neljäs päivä on aina se kun menkat loppuu kokonaan ja niin tapahtui eilenkin eli eilen aamulla loppui vuoto ihan kokonaan. noh, nyt tullaan siihen erikoiseen osaan... Eli mulla alkoi tunti sitten uudestaan vuoto! ei yhtään semmosta paksua vaan ihan kirkasta ja kipujen kera! Ei ihan älyttömät kivut mutta sellaiset menkkakivut kuitenkin. Side piti ihan laittaa (onneksi mulla on hätävara duunissa). Mitä ihmeessä tämä nyt on olevinaan?
Ja korostan, mulla on aina tosi säännölliset menkat eli kestää aina sen neljä päivää, joista kahtena ekana vuotaa enempi ja on kivut, kaks viimeistä on vain tiputteluita enää. Eli mistäs ihmeestä nyt on nämä kp5 kivut ja vuodot kotoisin. Ideoita anyone? : /

lisäys: Myös maha meni ihan sekaisin samaan aikaan kun tämä uusi vuoto/kivut alkoi....
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä