3:tta odottavien ryhmärämä! :)

Sonay
Hahah, no menee ne ohi millon mistäkin mitä mää kirjotan, mutta juu tosiaan, esikoinen on poika ja tämänhetkinen kuopus on tyttö. :)

Ihanat lapset on hehkuttanut nyt koko loppupäivän vauvaa ja erityisesti tyttö on lauleskellut "Rakas vaava, se on niin pieni, se vaan kakkaaaaaa..." lauluja koko illan. :LOL:

Tämän päivän juoksemisesta onkin nyt sitten tämän raskauden aikaisesti pahimmat liitoskivut ikinä! Siis aivan jäätävää kipua nivusissa, lonkissa, alasöherön luissa..huoh, mutta oli se kiirehtiminen sen arvoista, että eiköhän huomenna jo paremmalta tunnu kun loppuillan vaan löhöilee. :)

Tuuhan sitten Sonay heti kertomaan sinäkin menikö oma fiilis oikeaan. :)
 
Juu todellakin täällä sitten kuullaan kumpaa pukkaa :LOL:! Koitahan rauhottua vähäsen ettet riko paikkojas ennen aikojaan : /.. Vaikka parempiki puhuja täällä, selässä jossain pakaran yläpuolella tuntuu puukko pystyssä kun ei vaan saa riittävästi delegoitua töitä myös näille sijaisille täällä.
 
Sonay mie otan ihan rauhassa, eilen vaan meinasi tulla kiire sinne ultraan, joten joutui vähän kipittää lujempaa mitä oikeasti suostuisin mennä, mutta sen ansiosta ehdittiin ultraan hyvin, niin kyllä sen kesti. :D

Se on vaan jotenkin niin pirun vaikeaa oikeasti ottaa ihan iisisti, minäkin olen tosi energinen tapaus kuitenkin, niin menee aina vähän vahingossa nämä puuhailut överiksi. Silloin kun ei nimittäin tunnu pahalta kun puuhaa reippaammin, mutta sitten aina illalla tai seuraavana päivänä:ashamed:

Nooh, kaipa tässä taas alkaa oppimaan tämän lyllerryksen taidon, toivottavasti ainakin tai saan mieheltä pian satikutia hössötyksieni takia. :D
 
"aurinkoinen"
Mahtuuko ryhmään vielä mukaan?:) Täällä varovaisesti 3:tta odottava ilmottautuu mukaan. La luultavammin helmikuun alku eli ihan alussa mennään. Ennestään lapset 3 ja 1 vuotiaat:)
 
"viipulainen"
Tottahantoki mahtuu, oikein paljon tervetuloa! :)
Minä en nyt päässyt kirjautumaan jostain syystä, mutta kunhan sitten saat jonkun lasketun ajan, vaikka neuvolan ensimmäisen arvion ennen ultraa niin laita tänne niin lisään listaan. :) Laitan sinut nyt vaan kohtaan helmikuu. :)
 
Tervetuloa joukkoon aurinkoinen, tarrasukkia matkaan! :wave:

Viipulaiselle onnittelut oikeasta veikkauksesta ;) Meillä valtaosa on sanonut tulokkaan olevan poika ja mulla itsellä on tyttöolo vieläkin, 4 viikkoa niin saadaan toivottavasti tietää myös :)

Ottakaahan naiset ihan rauhassa ettette riko itseänne! :kiss:

(.) Mulla on ollut vaikeeta. En tiedä johtuuko väsymyksestä, hormoneista, masennuksesta vai mistä. Viime viikonloppuna olin jo miestäkin ajamassa pois kokonaan yhden pienen asian vuoksi. Lauantaina tein iltavuoron ja olin henkisesti aivan loppu. Otin sunnuntaivuoron saikkua ja maanantaina menin hetkeksi töihin - siksi aikaa että neuvolassa alkoi soittoajat. Sain lääkärille päivystysajan vartin päähän soitosta ja lopputuloksena 2 viikkoa sairaslomaa ja töihin paluuta tai sairasloman jatkoa harkitaan ensi viikon perjantaina uudestaan. Tällä hetkellä puhutaan raskausajan uupumuksesta ja väsymyksestä, mutta sain lähetteen myös psykiatrisen sairaanhoitajan arviointikeskusteluun. Sitä on todella vaikea myöntää itselleen ja muille ettei olo ole parhaimmasta päästä. Omasta mielestäni väsymys ja v*tutus eivät ole syitä olla poissa työstä, mutta tässä kohtaa kyllä pistän oman, vauvan ja perheeni hyvinvoinnin etusijalle ja pyrin toipumaan jotta vielä voin palata töihin hetkeksi.
Päänsäryt tulee ja menee, saattaa olla migreenin uusi muotokin. Nää liittyy suoraan ilmaan, pahimmat säryt on silloin kun on sadetta ilmassa. Nyt sairaslomalla oon ottanut 2-4 tunnin päiväunia kunnon yöunien päälle. Tyyppi ilmoittelee olostaan vähän väliä ja mieskin tunsi ensimmäiset liikkeet rv15+1.


Mulla olisi tänään siivouspäivä. Siivoan jos jaksan ja sen verran kuin jaksan. Huomenna kuopuksen eskarin päättäjäiset ja viikonloppuna mennään sukulaisiin yökylään - ei tarvitse sitten murehtia ruokia saati muutakaan kun lapsilla on siellä kavereita seurana koko ajan :)

heidip* & nyymi rv16+0 :heart:
 
"aurinkoinen"
Kiitos tarrasukkia tarvitaan, että pienokainen pysyy matkassa ja kaikki menee hyvin???? oottko huomannu eroa et mikä raskaus on ollut helpoin? Itellä keskimmäinen oli vaikea.. Kauhulla odottelen jatkuvaa oksentelua???? voikaa paksusti????
 
Kukkuluuruu mammat!

Voi surku mitä on käynyt Tammitytölle :( En ole ihan perillä asiasta, että mikä oli syynä keskeytykseen ja oliko aiempia siis jo monta, mutta paljon voimia toivon silti ja kaikkea hyvää tulevaan.

Aurinkoiselle tervehdys ja tervetuloa jokkoon :)

(.) Hormoonit tekee kaikesta ihanaa joten olen ihan höpsähtänyt näiden hormoonien takia. Muuten olo tosi hyvä enkä aina edes muista olevani raskaana. Kaksi kotona olevaa poikaa vie mun kaiken huomion ja niiden kanssa telmiessä unohtuu moni muukin juttu:D Voisin kuvailla poikiani suhteellisen villeiksi tapauksiksi, joten ääntä, vauhtia ja vaarallisia tilanteita ei puutu. Kesällä kierretään kaikki puuhamaasta linnanmäkeen ja leikkipuistoihin ympäri suomea ja sitten pääsen aikuistenmaailmaan hetkeksi ennen äippälomaa :) sellaiset suunnitelmat täällä.

Viipulainen on saanut hyviä uutisia rakenneultrasta, onnea poika lupauksesta :)

Heidip.lle paljon tsemppiä ja voimia lähettelen, toivottavasti olo pian alkaa kohentumaan ja pystyt taas nauttimaan raskaudesta :) Päiväunimahdollisuus kuullostaa ihan loistavalta :)

Aurinko paistaa niin, että mä taidan paistaa parit kanapiffit ja viedä pesueeni ulos riekkumaan loppuillaksi :wave:

Poikien äippä ja ihan varmasti herra C :D 9+6
 
poikien äippä ihana työnimi tuo herra c ! Oikein ääneensä täällä hörähdin :D. Onko sun raskaus nyt sitten hyvin samankaltainen ku aiemmat vai mistä kumpuaa varma aavistus pojasta?

heidip ilman muuta lepoa nyt ja työstressit aivan jonnekin kaukaisuuteen! Toivon että pian helpottaa hormonimyrskyt ja alat voimaan paremmin :heart:. Töitä kerkee tehä vielä vuosikaupalla.
 
Kiitoksia kovasti! Tämä viikko on tehnyt todella hyvää itselle. Mies ja lapsetkin huomasivat, että olen aivan erilainen. Eli kaipa tuossa työssä on liikaa stressiä tähän hetkeen ja kaikki muu päälle.

Me ollaan alettu valmistautua pikkuhiljaa vauvan tuloon ja sain miehen vaihtamaan järjestystä huoneissa :D Täällä on kaikki hujan hajan vielä, mutta järjestelen paikkoja sitten pikkuhiljaa voinnin mukaan - pääasia että huoneratkaisut on ok ja huonekalut paikoillaan ;)

Kuopuksella päättyi torstaina esikoulu ja tänään päättyy esikoisen ensimmäinen luokka. Tunnerikas viikko ollut :heart:

Ja tässä vielä mahan kasvusta pieni kollaasi :heart: Muutama päivä sitten huomasin, että tarvisin jo turvavyöalenninta ja mul on alkanu ilmestyä raskausarpia :D

[QUOTE="aurinkoinen";30845727]oottko huomannu eroa et mikä raskaus on ollut helpoin?[/QUOTE]
Mul on ollu ehdottomasti kakkosen raskaus helpoin. Väsymys kesti tasan 2 viikkoa ja sen jälkeen ei mitään oireita! Ei edes silloin, kun hB tippui rajusti loppuraskaudessa :D Enkä edes osannut stressata ettei kaikki olisi kunnossa.

Nyt on lähdettävä viemään esikoinen kevätjuhlaansa, vanhemmat saavat mennä tunnin päästä perässä.

heidip* ja nyymi rv16+3
 
Makoisaa lauantai aamua :)

Ruokarajoitukset Noudatteko te niitä tällä kertaa? Itse en edes muista muita kun sen vakuumipakatun listeria riskin ja täytyy myötää, että olen silti syönyt kahdessa viime rakaudessa esim. savulohta aika paljonkin. Nyt en meinaa muistaa sitäkään, joten on vähän höllääntynyt asenne. Alkoholi on niitä ainuita minkä huomioin ja jätän väliin :)

heidiP Teillä oli huonejärjestelyjä jo tehty, onko jokaisella lapsella oma huone vai miten olette homman ratkaisseet?
Itse en ole vielä kerennyt ajatella asiaa senklummemmin ja meillä tulee muuttokin tässä jossain vaiheessa, joten vielä on kaikki ihan auki sillä saralla. taitaa käydä niin, että jos tulokas on taas poika niin josko nuo kolme päiväkoti-ikästä menisivät jonkun aikaa samassa huoneessa ja sitten joku jako niin, että kaksi samaan ja yksi omaan. Nyt meillä on pojilla valtavan kokoinen huone jonne mahtuisi vielä ainakin pari muksua, mutta muuton jälkeen tulee muksuille kaksi makkaria jotka on aika pieniä.

Helpoin raskaus Mulla on nää kaikki ollu ihan olemattomia oireiltaan ja samanlaisia alusta asti, joten en pysty oikein vertailemaan. Oon joskus nauranutkin, että mut on luotu tekemään lapsia, kun tä menee niin kivuttomasti ja olen sairaan surkea monessa muussa jutussa kuten matematiikassa:LOL: Täähän on mulle neljäs raskaus sillä keskeytin viime vuonna yhden viikolla 8 ja siitä tunnen vähän huonoa omaa tuntoa ja ajattelen välillä että se varmaan kostautuu mulle jollain tavalla ehkä ongelmina tulevissa raskauksissa tms. koska onhan ne keskeytys lääkkeet aika myrkkyjä elimistölle, joten nähtäväksi jää kuinka tämä raskaus sujuu etiäpäin.

(.) Kesälomat alkoi kerhoissa ja avoimessa päiväkodissa joten nyt ollaan taas ohjelmatoimistona heela summer. Aloitammekin tänään lähtemällä kummisedän syntymäpäivä juhlille syömään herkkuja :p Mukavaa viikonloppua kaikille ja paljon onnea kaikille kevätjuhlia tai muita juhliville!

Sonay On ollut samanlainen raskaus kuin edelliset, joten siksi veikkaan taas poikaa :)
Poikien äippä ja herra C 10+1
 
Heipä hei! Viikon raskaustestien kanssa jännäilyn jälkeen voisin liittyä tähän ketjuun! :)
Maanantaina tosiaan tein ensimmäinen plussan, joka oli vielä aika haalea. Keskiviikkona viiva oli vahvistunut ja eilen digi totesi "raskaana 2-3". :heart:
Toisella kierroksella kierukan poiston jälkeen tärppäsi. Pieni epävarmuus kaihertaa, kun mulla ei ole ollut mitään oireita vielä. Kahdesta ensimmäisestä oli jotain pientä oiretta jo silloin, kun tein testit, mutta nyt en tietäisi raskaudesta mitään ilman testejä.
Tietenkin toivoisi, että kolmas raskaus vain yleisesti ottaen on vähempi oireisempi. :rolleyes: No, se jää nähtäväksi. :D

heidip Ihanasti sulla on massu kasvanut. :heart:

Poikien äippä Mä yritän noudattaa ruokarajoituksia terveen järjen mukaan. Sitä helpottaa tällä hetkellä se, etten muista edes kaikkia rajoituksia. :ashamed: Kahvia juon nyt kolmisen mukillista päivässä, mutta se vähenee varmasti, kunhan pahoinvointi alkaa. Juustoista syön yleensä vain kotimaisia tai ulkomaalaisia kuumennettuna niin ei pitäisi olla ongelmaa? Vakuumipakattua kalaa syön muutenkin harvoin. Viikolla miehen saunaolut tuoksui hyvälle, joten meinasin jo maistella, kunnes muistin, että hetkinen mähän oon raskaana, en mä voi tuota maistaa! :O :D Mutta alkosta luopuminen ei sinänsä tee hankalaa, kunhan nyt vaan sisäistää tään raskauden kokonaan.

Tänään onkin vuorossa yhden lakkiaiset. Saa nähdä, pitääkö maljojen kanssa taiteilla. :rolleyes:

Ihanaa aurinkoista viikonloppua kaikille ja hauskoja juhlia kaikille, joilla juhlittavaa on! :)
 
Kiehinen onnittelut vielä kertaalleen :kiss:

Ruokarajoituksia en niin orjallisesti ole noudattanut :snotty: Alussa mun teki mieli kaikkea kiellettyä :D Satamaidon tuotteet on sellaisia joita välttelen niin paljon kuin suinkin, sattuneesta syystä. Salmiakkia ja lakritsia saisin verenpaineiden puolesta syödä varmaan mielin määrin (eilen RR79/47).

Poikien äippä meillä on tytöillä omat huoneet. Nyt vaihdettiin niin että, kun kuopuksen makuuhuone oli isoin niin siitä tuli meidän makuuhuone, että on sitten vauvalle ja vauvan tarvikkeille tilaa =) Mekin etsitään isompaa asuntoa, mutta ainakin vuodenpäivät tässä mahduttaisiin olemaan. Ja voipi olla ettei tämä kolmonen jäisikään viimeiseksi tulokkaaksi ;)

Heitelkääs ideoita selviytyä raskaudesta kesäaikana :D Vettä menee litra tolkulla päivässä ja ahdistaa nyt jo kuumuus enkä todellakaan halua valittaa lämmöstä! Tuulettimet kaivoin esille ja kotona oon suosiolla vähemmillä vaatteilla. Mun oloa ei helpota nää alhaiset verenpaineet ja jatkuva päänsärky, joten kaikki ideat on tervetulleita. Molemmissa aikaisemmissa vaiheissa raskaus on ollut kesäaikana vasta alkutekijöissään niin ei ole tällaisia tarvinnut miettiä ;)

Nyt tarttis laitella tavaroita järjestykseen - eilen levitin vaatehuoneen sisällön olohuoneeseen ja jostain kumman syystä homma jäi kesken - ja sitten valmistautua tuplasynttäreille ja miehen äidin luo ollaan menossa ruokailemaan :) Hauskaa sunnuntaita kaikille.

heidip* ja nyymi rv16+4
 
Mari ja möykky
Eka ultra takana ja kaikki oli pikkuisella loistavasti, vastaa viikkoja jne. Laskettuaika siis säilyi. Ihana oli nähdä toinen kun potki ja riehui siellä. ? täällä edelleen pieni väsymys vaivaa mutta ihana lun alkaa sekin helpottaan pikkuhiljaa.
 
Sonay Onnea tyttölupauksesta!:) Onko teillä sitten tyttö-triio koossa?

Mari ja möykky Samoin sinne onnea hyvistä ultra kuulumisista! Kuis paljon sulla on nyt viikkoja kasassa?

(.) Itsellä on eka neuvola ensi perjantaina ja ultrasta ei tietoa. Muuten täällä podetaan näköjään flunssaa sällien kanssa. Jostain niitä pöpöjä aina löytyy ja meillekkin ne rantautuvat. Piti lähteä nyt aamusta salille ja zumbaan, mutta väliin jäi tämän vuotavan nokan kanssa.

Kuivaksi opettelua pitäis vauhdittaa tai aktivoida kuopuksen kanssa, että saisi mahdolisimman paljon aikaa väliin ennen seuraavaa vaippapöksyä. Onhan tässä tullut vaippoja vaihdettuakin -10 loppuvuodesta saakka putkeen, joten pikku tauko ei tekis pahaa :)
Meinaa vaan olla niin vastenmielistä koko touhu herran mielestä, että edes hyvät palkinnot eivät korjaa tilannetta.

Hauskaa päivää kaikille!

Poikien äippä ja herra c 10+6
 
Kiitos! Juu sitten ois kolme tyttöä meillä, enkä kyllä odota ultraajankaan väärin katsoneen kun pienen asentokin oli melko otollinen sukupuolen tarkasteluun. Mun täytyy myöntää että häkellyin todella, olin niin varma että poika tulee, eikä oo muuta vaihtoehtoa. Mutta ilman muuta rakkaita ovat jokainen <3. Ultrassa oli muutenkin kaikki tosi hyvin, tytöstä oli tullut hirmu vilkas ja ultraajaakin nauratti kun kohde lipui aina pois kuvasta kun olis pitänyt malttaa hetki olla :D. Ja potkut todellakin tuntuu käteen nykyään, mieskin pääsi niitä kokeilemaan ja jutteli pienelle <3. Oikein liikutuin tuosta, se kun on ollu aina enempi etäisesti raskauksissa mukana, eikä puhettakaa ultriin saati neuvoloihin tulemisesta. Nyt oli mukana ultrassa, eikä mun tarvinnu ees suostutella sitä :D!

Ruokarajoituksista. Melko mitätöntä noudattamista on mun kohdalla ollut. Toki rajansa kun on kaikessa muistanut ettei sitä homejuustoa ihan pakettikaupalla vedä, mutta mun mielestä noi rajoitukset on melkosta hätävarjelun liioittelua. Ihan on terveitä lapsia syntynyt kautta aikain syömisistäkin huolimatta. Ja nyt oli mielestäni lista kielletyistä ruuista kasvanut, mitä muistelisin edellisistä raskauksista.

Tosi hassuksi mennyt tämä foorumi nyt. Ainakin näin puhelimella selailtuna. Mistä saa esim hymiöitä? Ne elävöittää tekstiä mukavasti :). Ei sen puoleen, kaksoispisteen ja sulkuviivankaa lisääminen ei hirmu vaikeeta oo ;-). Tekstin lihavoittaminen ja väritkin näyttää poistuneen. Hmmm...

Sonay ja Pieni 21+3
 
Onnea Sonay ja Mari ja möykky hyvistä ultrakuulumisista! <3
Kiva lukea tätä ketjua, kun on niin monessa eri vaiheessa olevia. Itse en ole vielä edes neuvolaan soittanut. :)

Sonay: Kyllähän minä ehdin siellä kolmosta kuumeilevissa kirjoittaa jo ennen kierukan poistoa. Toisella yk:lla sitten tärppäsi tämä toukka kyytiin. <3

Kuinka teillä muilla on ollut tässä kolmannessa raskaudessa oireet verrattuna muihin raskauksiin? (Tulipas jotenkin hankalasti kirjotettua. o_O) Kun itsellä ei ole vielä oireita oikeastaan ollenkaan, kun kahdesta muusta oli jo ennen testin tekoa jotain. Ehtiihän tässä vielä, mutta toisaalta, helppo raskaus kyllä houkuttaisi. :)

Kiehinen 5+1
 
  • Tykkää
Reactions: Sonay
Ruokarajoitukset:
Jotain kuten vakuumipakattuja vältän ja homejuustot ei muutenkaan kuulu ruokalistaan, niin aika lonkalta vedän kyllä. :D
Kohtuus kaikessa ja esim pakastemarjojakin olen syönyt ilman kuumennusta, olisi nimittäin jo tosi huonoa tuuria saada niistä pöpö juuri nyt kun on raskaana, kun en ole vuosiin niistä mitään saanut, yhtä hyvin voisin saada ruokamyrkytyksen vaikka sitten itse tehdystä ruoastani. ;)

Oireet:
Oli tosi kaikenkirjavat heti alusta. :D
Pahoinvointi aaltoili ja oli kuten tyttöä odottaessa, pojasta ei ollut kuin paistetun ruoan karsastus alkuraskaudessa.
Väsymystä oli ilmassa ja aamunälkä, siis huutava sellainen, joka on poikkeuksellista minulta kun en yleensä syö juuri mitään aamuisin. :p
Tissit oli tosi kipeät ja sitten oli näitä miehen ilmoittamia huomioita, kuten se että minun iho tuntui kuulema todella silkkiseltä (ja ei, en ollut erityisesti rasvaillut). :D
Ja kaikki oireet laantui tosi pian pois.
Mutta mieliteot on tulleet jäädäkseen ja liitoskivut on alkaneet huomattavasti aiemmin kuin kummassakaan aiemmassa raskaudessa.:confused:

( . )
Alkaa maha olla aikamoinen kuula. :D
Poju riehuu ihan joka päivä ja erityisesti iltaisin olen jo oikeasti saanut tarpeekseni. Poika potkii nimittäin niin kovaa ja sarjassa samaan kohtaan tuonne kyljen kupeeseen, että kohta kipeytyy. :eek:
Miehen ääni onneksi rauhoittaa Hipun, joten onkin tullut tavaksi, että mies juttelee iltaisin vauvalle tovin, että saan unen päästä jotenkin kiinni.

Yöheräily alkanuto_O
So not cool...
Herään vessaan aina kello 03.00 ja sen jälkeen on vaikea saada unen päästä kiinni. Viime yönä meinasinkin jo, että hitot tästä "mä keitän kahvit" (oikein sellaisella prinsessa kiukulla :D ), mutta mies huikkasi takaisin petiin, joten nyreissäni tästä "turhuudesta kun ei se uni kuitenkaan tule" möngin peiton alle ja kas vaan, nukuin pommiin:p

Pitänee iskeä loppuun mahasta kuva:p
Rv21+2 oli tässä kaiketi käynnissä.:)



Kivaa loppuiltaa!

Viipulainen ja Hippu 21+6
 
Tää uus sivustopohja vaatii näemmä jonkun verran totuttelua.. :cautious:
Aloitankin heti omaa napaa, viime kerralla kirjoittaessa mieliala oli kohentunut ihan hyvin kunnes.. Tunsin ensimmäisen supistuksen (16+5) ja samanmoisen seuraavana päivänä. Yhdistin ne harjoitussupistuksiksi. Kolmantena päivinä kotitöiden jälkeen supistuksia tulikin sitten 3 tunnin ajan, tiuhimmillaan 4 vartissa :cry: Soittelin silloin neuvolaan ja sain ohjeistukseksi juoda paljon ja levätä. Neljäs päivä meni ihan ok, ja sitten 5. päivänä supistuksia tuli taas yli 4 tunnin ajan. Silloin soittelinkin jo suoraan synnärille ja pääsin veri- ja virtsakokeisiin mutten tutkittavaksi. Koska kaikki labrat oli ok ja supistukset kivuttomia, niin sain saman ohjeistuksen kuin neuvolasta.
Eilen (17+5) soitin neuvolaan ja kysyin, että mitä tehdään kun olisi pitänyt töihin palata. Sain taas kiireellisen päivystysajan lääkärille. Kaksi lääkäriä tutki paikat: kanavaa ihan reilusti, mutta kohdunsuulle ilmaantunut ilmeisesti jokin suojaava limakerros - sairaslomaa nyt viikko ja saan palata töihin ensi viikolla jos supistuksia ei enää tule tai jos mulle pystytään tarjoamaan kevyempää työtä (yeah right!) - tällä hetkellä kaikki fyysinen rasite aivan minimissä. Kaksi viikkoa toivotaan ettei supistukset ala avaamaan paikkoja sillä täällä pääsee vasta rv20 jälkeen estotippaan o_O

Tämä on ollut kaikenkaikkiaan stressaava raskaus eikä vielä olla edes puolivälissä. Todella toivon, että loppuraskaus menee iisimmin (y)

Viime päivinä mun on maha oikein ponnahtanut esiin ja olo on ollut näiden kaikkien supistusten, liikkeiden ja liitoskipujen kanssa tukalahko eikä ihme kun painoakin tullut 3 viikossa melkein 1,5kg :LOL:

Kolmannen raskauden oireet verrattuna muihin raskauksiin?
Esikoisen aikaan oksensin tosi paljon rv7-17 ja päänsärky kesti rv17 alkaen päivittäin 8 viikkoa, seesteinen vaihe alkoi rv25 jälkeen. Tokassa ei ollut muuta kuin aivan alussa lamaannuttava väsymys jota kesti 2 viikkoa. Tässä on ollut tajuton väsymys tuonne 16+ viikoille saakka, päänsärkyä muttei onneksi päivittäin ja nyt nämä supistukset.

Jokos kaikki lomailevat? :ROFLMAO: Itsellä olisi viralliseen loman alkuun vielä 7½ viikkoa. Pitäisi varmaan pomolle soitella ja kysellä mahdollisuuksista muihin tehtäviin.. Jos saisin muuta työtä niin ehkä aloittaisin äippälomankin sitten vasta myöhemmin kuin varhennettuna.. Mietin jo sitäkin, että jos kesäloman siirtäisi alkamaan ensi viikosta niin ehtisi nähdä miten kroppa toimii eikä tarvitsisi saikutella koko aikaa.. Ja ehkä palata sitten omaan työhön, kun on turvallisemmilla viikoilla :love:

Nyt koitan hiukan tehdä kotitöitä kuopuksen avustuksella :ninja:
heidip* ja nyymi rv17+6
 
Heidip on kyllä selvää että noin useesti ilmaantuvat supistukset saa varmaan palan kurkkuun et mitäs nyt tapahtuu, vaikkahan vaan niitä kivuttomia ovatkin (n). No onneks ei silti synnäriltä kattoneet tarpeelliseksi sen kummempiin toimenpiteisiin, olisivat varmaan kyllä toimineet jos ois tilanne vaatinut mutta rauhassa nyt vaan, eiköhän se siitä (y). Saako kysyy millasissa hommissa oot?? Mulle on tullu jotenkin semmonen käsitys että liittyy jonku sortin hoitotöihin?

Mulla olis tän viikon jälkeen viis viikkoo enää töitä, ja sitten loma (jonka jälkeen saikuttelen sen loput kolme viikkoo ja siitä äippälomalle, luulen :sneaky:). Eilen takkusin kelan anomusten kanssa netissä. Aatella että vaikkei kuopuksen odotuksesta nyt niin kauaa ole (likka täyttää enskuussa 4) niin en vaan muistanut enää saiko joltain ajalta palkan äippälomalla, jonka kela sitten vaan maksaa työnantajalle, ja ruksin tietenkin sitte väärän kohdan :whistle:. No sain asian korjattuu onneksi suht pikasella puhelinsoitolla asiakaspalveluun kunhan eka soitin pomolle että niin ööö mitenköhän tuo asia nyt olikaan :LOL:. Samaten aikaa kului sähköistä äitiyskorttia täytellessä, taisi olla puoliyö ennenku viimein pääsin pehkuihin... Mutta nyt on raskaustodistus ja raha-anomukset laitettu vetämään, yks rasite vähemmän :).

Mites muuten, aiotteko ottaa äitiyspakkauksen vai otatteko rahana?? Mä päädyin tällä kertaa rahaan, taitaa olla molemmilta tytöiltä jäänyt pakkauksen haalaritkin ja makuupussit ym säilöön. Kynsisaksiakin löytyy, ja paljon tyttöjen värisiä vauvanvaatteita, kestovaippoja en oo koskaan käyttänyt joten niilläkään en mitää tee. Joten avustusraha menköön sitten muihin hankintoihin :love:

Sonay ja Pieni 22+2
 

Yhteistyössä