Laitan tähän nyt yhden tekstin minkä oon googlen syövereistä löytänyt liittyen raskautumiseen. Koko artikkeli tästä linkistä.Mitä ihmettä on maca-jauhe?
Maca vaikutukset naisille
Hedelmällisyys
Naiset ovat käyttäneet Maca jauhetta kasvattaakseen mahdollisuuttaan tulla raskaaksi jo yli 2000 vuoden ajan. Tieteelliset tutkimukset ovat osoittaneet,
että ruoka tasapainottaa hormoneja, jotka johtavat säännölliseen ovulaatioon. Maca on myös ravitsemuksellinen voimapesä, joka tukee optimaalista terveyttä, jota tarvitaan hedelmällisyyden auttamisessa.
Säännöllinen kierto
Kuten yllä on mainittu, Maca toimii todella hyvin terveen ja säännöllisen kuukautiskierron tukemisessa.
Raskaus
Macaa on turvallista ottaa raskauden aikana. Tosi asiassa, koska siinä on korkeat ravinne- ja mineraalipitoisuudet se voi tukea terveyden kehitystä. 2 teelusikallisessa jauhetta on kolme kertaa enemmän kalsiumia kuin lasillisessa maitoa. Mustan Macan on myös todettu kasvattavan luun tiheyttä ja lujuutta.
Parantunut libido
Yksi suurimmista vaikutuksista, joita säännöllisesti Macajauhetta käyttävät naiset ovat ilmoittaneet, on merkittävä seksuaalisen halun kasvu. Punainen Maca on korkein phytoravinteissa ja se on paras valinta naislibidon parantamisessa.
Macan positiiviset terveysvaikutukset miehille
Hedelmällisyys
Hedelmällisyys sekä miehillä että naisilla on pisin ja yleisin Macan käyttötarkoitus. Tiedämme, että alkuperäiskansat korkealla Perun Andeilla ovat käyttäneet juurta auttaakseen sekä ihmisten että karjan hedelmällisyyttä 2000 vuoden ajan. Nykyyänkin sitä käytetään ensimmäisenä resurssina pareille, jotka haluavat tulla raskaaksi Perussa. Viimeaikaiset tutkimukset Sveitsistä ja Perusta vahvistavat, että musta Maca erityisesti lisää siittiöiden määrää ja liikkuvuutta sekä lisää seksuaalista halua.
**
Vaikka tuossa lukeekin, että on turvallista ottaa raskauden aikana niin monista muista lähteistä olen lukenut ettei sitä suositella otettavaksi raskausaikana sillä se vaikuttaa hormonitoimintaan.
Itse aloitin maca-jauheen (superfoodin) käytön kuuriluontoiseksi kokeeksi kp4 alkaen. Saa nähdä kuinka käy. Parempi olisi olla positiivisia vaikutuksia, sillä tuo on niin pirun pahaa ettei tosikaan :snotty: