<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 9/09 <3

amati, toivotaan et olis ihan harmitonta tuo vuoto. Mullakin vuos viime raskaudessa jollain viikolla näin alussa ja kyllä sieltä sitten lopulta terve tyttönen syntyi!

P123, :hug: Olen tosi pahoillani!! Miten voikaan käydä taas noin? Voin vain kuvitella miltä susta tuntuu :(

Mä soittelinkin eilen sit kuitenkin jo neuvolaan. Kyselin, et oisko mahdollista saada alkuraskauden ultra kunnallisessa. Pien en neuvottelun jälkeen kuulemma voisi jopa onnistua. Menen ensin neuvolaan ens viikon perjantaina ja sieltä sit varaillaan se ultra keskussairaalalle.
Mä oonkin taas saanut niitä raskausoireita. Menkkamaiset kivut on jatkunut ja huonovointisuutta on havaittavissa. Tänään kirppiksellä kierrellessäni alkoi rintoja vihlomaan ihan hillittömästi! Meni onneksi puolen tunnin jälkeen ohi. Kumpa vaan kaikki olis hyvin... Pelottaa niin. Jos edes se ultra tulis nopeeta niin näkis onko toukka oikeassa paikassa edes tai hyvällä tuurilla näkis sykkeen.

 
P123 voi itku! Iso halaus ja voimia! Saako kysyä, mitä oireita siulla oli? :hug:

AMATI peukut on pystyssä, et vuoto ois harmitonta ja kaikki ok. Lähetän kovasti täältä liimaa ja tarroja siulle, kuten meille kaikille.

BUAMilta tuli ihania uutisia! Onnea! Itse odottelen kans kovasti, et 15.9 päästään ultraan näkemään onko missään mitään ;) .

ADELADE sori ku kommentoin, mut on siun äidillä varsinainen katkeruuden aihe, huoh! Meillä myös anoppi muistaa aina kysyä onko jo pahoinvointia...ei onneks katkerana lainkaan.

Tänne on tullu tosi paljon uusia, ihana asia, Onnea!! Ja paljon myös kirjoitusta. Käyn aina välillä lueskelemassa kuulumisianne, mut oon ite toooosi huono kirjoittelemaan ja varsinkin vielä nyt kun ei oo takeita miten pitkälle päästään + aikaa on rajoitetusti neidin kanssa. Oireet on oikeastaan edelleen vähäisiä, eniten vaivaa väsymys ja ankara vidudus/hermojen kiristys pienimmästäkin :saint: ...hih...voi mies poloista....syömisen suhteen en oo oikein mitään muutoksia tehny, paitsi kahvimukin kokoa pienentäny. Hirveen perso oon makealle, et vissiin pitäis vähentää. Tuon pikkuisen kanssa onneks tulee syötyä melkoisen säännöllisesti ja kaikkea. Neuvolan olen miekin jo varannu ku soittelin sinne pomolle muissa asioissa ni varattiin sit loppukuulle aika ja lokakuulle jo lääkärineuvolakin ku on kuulemma kirjat tosi täynnä. En ois mielellään varaillu vielä mitään aikoja mut saahan ne sit peruttua.

Unista ootte kertoneet. Mie näin tos viimeviikolla unta et olin just kotiutunu synnäriltä pikkukakkosen kanssa ja itkin vuolaasti jollekin psykiatrille ku en muistanu mitään synnytyksestä ja sairaalassa olosta.....

Ex-tupakoija olen miekin, tai siis jo vuosia ennen edellistä raskautta ja nyt reilun kuukauden ennen tätä raskautta (siis lopetin imetyksen noin 1,5kk sitten) olin ns. "feströökkare" eli kun olin viihteellä ni silloin paloi tai no oikeastaan yksikin olut ni kyllä se tupakki oli poltettava :) .

Kertokaas naiset, miten tuo lihavointi oikein tehdään näillä sivuilla.....kirjoitetaanko sulkujen sisään vai ensin b ja sit tekstiä ja sit vielä lopuksi b... :whistle:

Oikein mukavaa viikon loppupuolta teille kaikille ja hyviä vointeja!
 
P123 voi kurjuus!! En osaa muuta kun toivottaa oikein hirmuisesti jaksamista! Ei tunnu tämä elämä aina ihan reilulta ;(

Ja tervetuloa uusille munkin puolesta! Itse en ole myöskään kovin aktiivisesti kirjoitellut, oon enemmänkin tonne lapsettomuuspinoon purkanut sydäntä. Jotenkin sitä ei uskalla niin aktiivisesti vielä osallistua ennekun ens ke on se ultra. Sillon on viikkoja kasassa 7+1 ja toivottavasti (voi kun mä tosiaan toivon) että siellä näkyy pienen syke. Sit ehkä hetkeksi rauhoittuu tää mun mieli, eikä niin äärettömästi pelota onko kaikki hyvin ja onko tuolla alakerrassa oikeasti elämää.

aika vaihtelevasti teillä kaikillaon oireita. Mulla ei oikein muuta ole jatkuvana kun tää tisukipu. Eilen söin vähän liikaa ja siitä tuli tosi huono olo. Mut tänään on taas ollut ihan hyvä päivä sen suhteen. Pisulle saan herätä kerran yöstä, viimeistään aamulla jo reilusti ennen kellon soittoa. Sekin lienee yks oire ;) Saa nähdä miten tää tästä kehkeytyy kun tänään kuitenkin vasta 6+2, voihan iso osa oireista tulla vasta ens viikollakin...

Jännittää se ultra ihan äärettömän paljon, kovin koitan itteäni lohdutella itseäni sillä että iso osa raskauksista kuitenkin menee ihan hyvin loppuun saakka. Pitää vaan koittaa elää ja olla onnellinen siitä mitä on tällä hetkellä eikä murehtia etukäteen asioita jotka ei välttämättä tapahdu. Ei vaan aina niin helppoa, tiedätte varmaan.

 
Kiitos tsemppaamisesta! :)

Laitoin yöksi siteen varoiksi, ei ollu nukkuissa vuotanut yhtään, mutta kun nousin sängystä ylös niin heti valahti....
Vähemmän kyllä vuotaa kuin normi menkat joten pientä toivon kipinää pidän yllä että siellä voi ehkä silti olla taimi matkassa. Pitää vaan kattoa eteenpäin että loppuisko tää vuoto lyhyeen vai alkaako uusi yritys


P123 jaksamisia, on tosi kurjaa kun tuommoinen toistuu... :hug:

 
P123 :'( Oon tosi pahoillani sun puolesta.. :hug:
Mulla on itseasiassa myös tässä hommassa mukana peleko että tuo papu ei ookkaa kasvamassa ihan oikiassa paikassa... Kävin maanantaina siellä ultrassa, eikä siellä näkynyt mitään vaikka kohtu oli jo kasvanu kuulemma (?!) Oikealla munasarjojen kohalla näky jotain mistä ei ottanu selkoa, ja aristi hieman painellessa. ( umpisuoli :LOL: ) Syy sille ettei vielä näkyny ketään, voi olla tietysti se että oli tosi varhainen vaihe raskaudesta, epäilin alunperinki että siellä mitään vielä näkyis... :/
Joku sanoi että on menny jokatoinen raskaus kesken, näin täälläkin! Eka kesken, toinen hyvin, kolmas kesken, neljän hyvin. Tää ois nyt sitten viides raskaus, saas nähdä jatkuuko sama kaava |O
Raskaudet on molemmat olleet niin erinlaisia, mutta muistan vain aina sen että kun oli pahoinvointi ihan sietämätöntä, olin onnellisimmillani koska tiesin että silloin on kaikki hyvin pirpanalla! =) Kolmannessa raskaudessa kun sain keskenmenon vkolla 9+ jotain, ei ollu alun jälkeen mitään pahoinvointia ym oireita, ja syykin selvisi myöhemmin; vauvvelin kasvu oli pysähtynyt jo vkolla 6 jotain, ja meni vain monta vkoa ennenkun se itsestään tuli pois... :'( Nytkään ei ole kun vihlontaa alamahassa, menkkamaisia tuntemuksia (oon joka hetki ihan varma että nyt ne alkaa ) tissit vähän arkana, ja väsy ja päänsärky ja... No näkkyy nuita kuiten olevan! :LOL: Suotta mie tässä koitan selitellä! B) Ei vaan oo pahoinvointia ollenkaan... onnekas ehkä? Mutta ku se on ollu se mun mittari aina tähän saakka että onko kaikki hyvin.

Nuista hyvistä synnytyspaikoista. Mie oon kerran ehtiny hyvin sairaalaan, ja toisella kerralla synnytin ambulanssissa keskellä korpea! :p Luojan kiitos oli tyäre terve eikä ongelmia tullu, siinä ois tullu ison sairaalan lääkärisetiä ja tätejä ikävä.. Nyt mietinki, että ku edellinen oli jo niin nopea synnytys, niin täytyy varmaan tämän kanssa mennä kaks vkoa ennen laskettua aikaa makuupussissa sairaalan ovelle jonottamaan että ehtii varmasti perille kun synnytys alkaa!!! :LOL: :LOL: :LOL:

Tämmöstä täällä. Kiva lukea toisten päivistä, ite ehin aina iltasella kurkkaamaan kun lapset on nukkumassa :wave: Terkkuja kaikille ja jaksamisia tilanteisiinne! :wave:
 
Minut voi poistaa joukosta. Yhä haalempaa viivaa on lykännyt testiin ja tämän aamuisessa ei näkynyt enää oikein mitään. Minulla on eiliseen saakka ollut tunne raskaudesta, eilen katosi kaikki raskausoireet joten silloin jo tiesin. Kai se pitäisi jo alkaa uskomaan etten ikinä tule enää lasta saamaan. Onnellinen olen kun minulla on sentään tuo yksi ihana poika.

Ei ole sanoja kuvailla kuinka paljon nyt sattuu.

 
Huomenta tyttäret!

Oon vieläkin ihan täpinöissään täällä siitä eilisestä ultrasta! On niin kiva kun tietää että siellä on ihan oikeesti joku ja ihan oikeessa paikassa.
Nyt mun pelko on enää se että se vauvan kasvu jostain syystä ei jatkuis. Mut en ajattele sitä nyt, koska niin kauan aikaa kun mulla tää pahoinvointi on olemassaan, ni kaikki on hyvin. Pääasia on se että nyt siellä on elävä olento ja jolla sykkii sydän.
Vielä siis mennään tuon huhtikuun lasketunajan mukaan, mutta on kyllä niin loppupuolella huhtikuuta, että palstailen molemmissa koska voi syntyä kumpaan vain. =)
JA esikoisen kanssa LA muuttu viikolla, oli viikkoa pienempi niin ihan hyvin tässäkin voi niin käydä.
Se vauvan alkuhan oli aika pieni mikä siellä eilen näkyi, mutta niin oli tosin ultrakin vanha ja jouduttiin ultraamaan vatsapeitteiden kautta, että todellista kokoa siitä ei vielä sillain saanut, mutta pääasia oli se että syke näkyi, ihan selkeä lepatus ja samoin että se toukka heilui. Eli liikkuva öttiäinen.
Vielä 2 viikkoa niin on ensimmäinen neuvola. Kivaa!!

Pitää mennä poitsu herättään, joten Hyviä päiviä kaikille!!!

buam 7+2
 
P123 :hug: paljon voimia. Olen tosi pahoillani puolestasi. Toivotaan että pääset leikkaukseen. :hug:

Varanikki miun la ois nettilaskurin mukaan 6.5.2010. :D Ei ole siun kämmistä kyse, kun en vaan ole sitä vielä aatellu, kun luulen että ovis oli paljon myöhemmin mut ultrassahan tuo sit tarkentuu. Mut voit laittaa tuon nyt alkajaisiks.

KyyneltenHymy Tervetuloa mukaan ja onnea plussasta! PKKS:han se synnäri sit oisi, sinne oon itekkin menossa. :wave:

Hilmuska :hug: :hug:

Pilkkuliini juu ei haittaa kommentoinnit, voit uskoa ettei huvita tommoselle äidille mitään raskausjuttuja kertoa. :/ Se kun ite on voinu pahoin kaikissa viidessä raskaudessaan, niin pitäähän se olla katkera kun jollain ei sitä pahoinvointia ole... :xmas:

Adelade 6+1
 
Hilmuska


Minulla vuoto jatkuu.... Voi poistaa listalta. :ashamed:
Tarkistus testin teen varmaan ensivikkolla tai jotain, jos matkustaja on selvinny matkassa voin varmaan sitten palata mutta on niin epätodennäköistä.... :headwall:
 
Onpa täällä ikäviä uutisia. Olen pahoillani teidän puolestanne, amati, Hilmuska ja P123. :hug:

Täällä mennään edelleen ilman suurempia oireita. Rinnat ehkä vähän kiristää ja vatsa "nippailee", mutta siinä se sitten onkin. Mua ei edes väsytä, päin vastoin. Plussauksesta saakka ollaan menty tosi vähillä unilla kun ei vaan saa nukuttua. Neuvolan varasin eilen ja se on parin viikon päästä.
 
Voi amati ja Hilmuska :'( Miten surullista!

Mä oon koko aamun tehnyt omenamehua. Keittiö on kuin pommin jäljiltä ja kaks roskapussillista jo omenajätettä =) Esikoinen pelkää kuollakseen tuota mehulingon ääntä :/ Mut pakko noi on saada pulloon ennenkuin omenat menee itse edestään. Ja itseäni tuo omenamehu ihan kuvottaa tässä tilassa... Noh, miehelle on nyt sit litrakaupalla mehua :)

Onko kellään muuten vielä mitään tyttö-/poikaoloja? Mul on sellainen pienen pieni poikaolo :) Tai ehkä toive, heh, kun yksi tyttö ennestään.


 
Voi ei Hilmuska ja amati! Olen niin pahoillani, nämä uutiset vetävät kyllä mielen matalaksi.. Voimia teille :hug:

buam mukava kuulla hyvistä ultrakuulumisista! Itse pitäis jaksaa oottaa vielä joku 5vkoa kunnan tarjoamaan varhaisultraan, siihen yhteen ja ainoaan mitä täällä saa :kieh:

chicco sulla on ollut vauhdikas synnytys! Hui... Onneksi kaikki meni hyvin. Onko teillä pitkä matka sairaalaan? Meillä on 60km ja autolla menee joku vajaa tunti jos ajelee nopeusrajotusten mukaan ja liikennettä on normaaliin tahtiin. Yöllä tietty voi päästä nopeemmin kun ei tientukkoja ja rekkaliikennettä ole.. Mutta kyllä tuo matka näin ekakertalaisena mietityttää vaikka harvinaisiahan ne syöksyt taitaa olla, ainakin ensisynnyttäjille.

Janskuliini84 Oi omenamehua, nam :p ! Tulee ihan lapsuus mieleen, meillä mummo teki aina joka syksy ja voi että oli hyvää! Mulla ei ole nyt mitään oloa siitä kumpi olis tulossa, edellisestä keskenmenneestä oli tosi vahva tyttöolo, ei muuta edes ajateltu. Tytölle on nimikin jo valmiina.

Viime yönä heräsin monta kertaa siihen kun kylkeä kääntäessä sattui tisseihin tosi paljon. Mä en todellakaan tiedä mihin mittoihin nää meinaa kasvaa, kun nyt jo tuntuu että pitäs ostaa isommat liivit, karmeet painaumat on iltaisin kun ottaa liivit pois. No mies tykkää ainakin :LOL: Siinä on vaan se hankaluus että mä olen nyt jo kokoa 70D, jota ei tahdo kaupoista löytää muutenkaan, saati sitten vielä isompaa kuppikokoa.. netistä löysin kyllä äitiys- ja imetysliivejä joissa on megakuppikokoja mutta jotenkin tuo taikauskosuus ei salli mun vielä ostaa mitään äitiysvaatteita, ei ennen ultraa.

Mukavaa päivää kaikille ja voikaahan paksusti =)

A-L-M ja mörkö 6+0 (poksis!)

ps. tuo mörkö oli muuten aikanaan miehen ehdotus pojan nimeksi :LOL:
 
amati, Hilmuska ja P123 :hug:

En oo alun ilmoittautumisen jälkeen juurikaan ehtiny palstailla, hätäseen oon aina kävässy pinoa lukemassa, mut kirjottamaan en oo -mukamas- ehtiny... Mukavasti on tullu pinoon odottajia, hienoa :flower:

Mulla nyt on menossa hirmu epävarmat fiilikset tästä raskaudesta - maanantai-illan etomisen jälkeen ei niin minkäämoista oiretta/merkkiä raskaudesta... Siis ei mitään. Ja mun raskaushistorialla ( 4 raskautta; 3 tyttöä ja 1poika ja kaikista voinu totaalisen pahoin 24/7 rv5-16) mä en yksinkertaisesti usko oireettomaan raskauteen. En usko millään. Eli peikko istuu olkapäällä ja pelko persuksissa, että kesken menee :( Vatsa kipuilee välillä ja tänään särki alaselkääki aikalailla, jokainen vessakäynti pelottaa... Huoh. Mutta minkäs teet, ei tässä auta muu ku toivoa parasta ja pelätä pahinta. Rv olis ilmeisesti 6+jotain.

Joten haluan tsempata teitä pahoinvoivia - niin inhottavaa kun se olo onkin, niin se on kuitenkin hyvä merkki raskauden etenemisestä. Jaksamista!!!

Ei nyt ajatus kulje, jotain piti jollekkin kommentoimanikin, mutta unohtu tässä välillä...

Mukavaa viikonloppua kaikille.

epätietoinen nallepööh
 
Heippa kaikille.

Tulen tänne varovasti kurkistamaan. Olen alkuviikosta tehnyt todella hailakoita plussahaamuja. Tänään pärähti niin tumma plussaviiva, että näyttää hiiltyneeltä reunoiltaan... =)

Minulla on myös jonkinverran painolastia edellisistä yrityksistä, olen tänäkin vuonna ehtinyt pinoutumaan hetken tuolla helmikuisissa (tuloksena itsekseen kuivahtanut KU) ja vähän pitempään huhtikuisissa (varhainen keskenmeno viikolla 5+?). Jospa kolmas kerta sanoisi toden? Toinen lapsi olisi haaveissa, ensimmäinen sai alkunsa pitkän yrityksen sekä lapsettomuushoitojen tuloksena ja syntyi huhtikuussa '07.

En ilmoittele vielä mitään tietoja listaukseen, mutta pinoutuisin mielelläni seurassanne toistaiseksi. Listaudun tietoineni sitten, kun olen vähän varmempi tämän raskauden jatkumisesta ja jahka tiedän tarkemmin viikot sun muut. =)

-MM-
 
Hyvää iltaa!

:hug: kaikille ikäviä uutisia kohdanneille!

Täällä on vointi hyvä, sanoisinpa jopa että erinomainen. Ei tietoakaan huonovointisuudesta eikä muitakaan raskausoireita ole. Samalla tavalla oli ekassa raskaudessani, joten en ole huolissani. Kyllä se etova olo sieltä sitten aikanaan tulee. Mun puolesta saisi pysyä poissa, uskon kyllä muutenkin olevani raskaana!

Kommentoin tässä joitain juttuja, joita olette täällä ottaneet esille. Me ei olla kerrottu tulevasta vauvasta kenellekään, eikä aiotakaan kertoa. Pimitän niin kauan kuin pystyn - viimeistään toukokuussa täytynee kertoa :kieh: No, oikeesti vaikenen asiasta niin kauan kuin mun ensi vuoden työjutut ovat selvinneet. Työsopimukseni on määräaikainen vuoden loppuun, ja olisi kiva, jos sitä jatkettaisiin. Eihän raskaus siis saa olla este jatkamiselle, mutta :eek: kyllähän noita kaikkia juttuja kuulee, miten raskaana olevia sorsitaan jollain verukkeella.

Eka koitos on lokakuun alussa olevat bileet. Siellä on niitä, jotka kyttäävät mitä juon vai juonko ollenkaan, kun tietävät meillä olevan vauvan tilauksessa. Mitään en myönnä, vaikka utelisivat!

En aio ihmeemmin muuttaa ruokavaliotani, mutta Multitabsin raskausvitamiineja olen alkanut syödä. Huolehdittehan kaikki erityisesti foolihapon saannista?

Tiktu 4+jotain
 
Huomenta!

Täällä oli eilinen päivä suht hyvä, pahoinvointia ei niin rajusti ollu ku parina muuna päivänä, mutta kuitenkin illasta alkoi jo tuttu etomisen tunne ja hieman yökkäilyäkin mukana. =)
Sitä on niin jännä, et heti ku aatteli että nyt se loppui ja tietenki panikoikin sitä ja sit ku se tuli jälleen paikalle, ni heti oli sellanen et voi V***U et nytkö se taas tuli. Samalla kyllä kuitenkin helpotuksen huokausta.
Mulla ei enää rinnat ole niin järettömän arat mitä ne on ollee, ei oikeestaan sillain ole edes kipeet, muutako illalla kun ottaa rintsikat pois päältä, sit sattuu. Mut on ne kasvanee ainakin yhdellä kuppikoolla ja nännipihat on suurentunee ja tummunee. Et ulkonäöllisesti muutoksia niissä on.
Ehkä tää eilinen sai sit mut tekeen hullun teon. Tilasin itelleni kotidopplerin :ashamed:
Vaikka mä olen AINA vannonu että en tilaa sitä laitetta. JA nyt vannoin että mitään vauvaan liittyvääkään en osta ennenku ollaan rakenneultrassa käyty. Vasta sen jälkeen mä voin nauttia tästä raskaudesta.
No....niimpä, se on nyt maksettu, tilattu ja odotellaan postin sen tuovan lähipäivinä.
Vielähän mä en sillä mitään tee, kun ei sillä näillä viikoilla kuulu mitään. JA siks mä piänki ittiäni tyhmänä, jos en saa kuuluun niitä ääniä kotona, panikoin sitten turhaan jos ei olekaan mitään vialla.

No, mietitään sitä sitten ku se tulee...

buam 7+3
 

Yhteistyössä