<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 9/09 <3

Meidän esikoinen reagoi kai aika hyvin pikkuveljen tuloon? Kaksi viikkoa kesti äidin vihaamista ja tyttö löi ja kiukutteli mutta se loppui yhtä nopeasti kuin alkoikin. Lyömisestä en ikinä raaskinut sanoa kun tiesin mistä se johtuu, eikä tyttö koskaan ketään lyö, johtui siis vaan siitä "uudesta jutusta joka vie äidin huomion". Mutta tyttö on kiltti ja rauhallinen tapaus, jousimies :D Mutta tää kuopus on ihan eri maata, niin temperamenttinen ja kovapäinen oinas että :ashamed: Siksi nyt jo kauhistuttaa mitä tuleman pitää, on aika äidin poikakin niin, saa sitten nähdä :/

äiti0509: Siksi mullakin on tyttöolo kun tyttöä odottaessa oli suolaisen himo, mutta tää on erilainen sillä tavalla että ei tee salmiakkia mieli vaan kunnon ruokaa :p Ja muuta syömistä niinku leipää jne.. Tyttöä kun odotin niin söin luvattoman paljon salmiakkia :ashamed: Mutta aika näyttää senkin sitten. Onkos täällä kukaan haluamassa tietää kumpaa tulee vai pidättekö salassa?

Me saatiin kuopusta odottaessa jo np-ultrassa kuulla että poika tulee, vaikka oltiin kyllä jo päätetty ettei haluta tietää mutta kätilö kun näki sen niin selvästi niin pakkohan se oli saada kuulla B) Nyt saa näkyä jos näkyy.

Tervetuloa uusille!

Mä lievitän pahoinvointia suurimmaksi osaksi kovalla potemisella ja tsemppaamisella etten oksenna :LOL: Mutta syöminen myös estää ettei pahaa oloa tule.

BTL :heart: nytty 6+1
 
me halutaan tietää kumpi tulee jos vaan mahdollista =) ai jo np:ssä voi tietää :eek: en ole ajatellukkaan et jo sillon vois näkyä :D

mulla on kyl aika kova himo ruokaan, kaikkeen, oikeeta ruokaa tai ainaki leipää/jugurttia pitää saada vähän väliä ja kumma himo tullu makeisiin leivonnaisiin :ashamed: pullat yms mielessä. pannaria meinasinkin pitkästä aikaa tässä iltasella tehdä :p hillot ja kermat ostettu kaappiin odottamaan :p

marjutti ja masuvauva 6+5
 
( . ) Oonko mää ainut joka on "lihonut" jo ihan sikana?! Puntarilla en ole uskaltanut käydä, sormukset mahtuu sormeen oikein loistavasti ja omat housutkin vielä joten kuten, mutta siis mun maha on IHAN HIRVEÄN ISO!!!! Oonko mää oikeasti onnistunut haalimaan jo jotain kymmenen kiloa kahdessa viikossa?! Varsinki iltasin mahaan oikein sattuu kun tietenki vielä turvotus lisääntyy ja nahkaa pingottaa... :/ Kun en mikään hoikka keijukainen ole muutenkaan niin tosi kiva! :headwall: Kieltämättä oon elänyt kuin sika pellossa, mutta tsiisus! Onneks nyt ruuanhimo on pikkusen hiipumassa. Ja tosiaan kun tupakoinninki olen lopettanut jonkun aikaa sitten... Luoja, mulle tulee varmaan 35 kg lisää painoa! |O

Tänään piti koulussa valehdella, kun meillä on tehtävänä suunnitella ja ommella makuuhuonetekstiilisarja (pussilakana, aluslakana ja tyynyliina). Itse ajattelin tehdä vauvalle sopivat ihan jo sen vuoksi että kankaat tulee halvemmaksi, mutta myös sen takia että olis jo jotain vauvan tavaraa valmiina, kun en vielä varta vasten viitsi kaupasta mitään ostaa... Opettaja sitten kysyi, että kenelle nämä lakanat tulevat ja minä valehtelin että kaverin vauvalle, vaikka tarkoitus olis omalle tehdä jos sinne asti päästään... :ashamed:

Tänään jo mietin, että lintsaan koulusta sen päivän kun neuvolaan meno on, mutta kun ei tahdo luonto antaa periksi lintsaamiselle. Mitä hittoa vaikka opettaja odotuksesta tietäiskin, tuskin se sitä koko luokalle kuuluttaa!
Tänään teki jo mieli soittaa yksityselle ja aikaistaa mun alkuraskauden ultraa... Mutta maltoin mieleni ja ajattelin kuitenkin kiltisti odottaa sinne jo varattuun aikaan.

Mua myöskin vähän mietityttää miten meidän koirat suhtautuu mahdolliseen uuten tulokkaaseen. Kun nuo koirat on olleet/ovat tavallaan lapsien korvikkeita, kun tätä lasta on kuitenkin se kolme vuotta tehty. Kun meidän Lapukka poika tahtoo nyt jo olla vähän mustis jos toisia koiria paijaa liikaa... :LOL:

Haave & Tauno ja Ansa 6+2
 
Heipat ja onnea taasen uusille :flower:

Marjutti86 tervetuloa tämän kuun ketjuun, sydän sykkyrällä vakoilin huhtikuisia ja jännäilin puolestasi, onneksi oli harmitonta se vuotelu! Ihana kuva, selvästi siellä pikkuinen erottui.. Ihan mieletöntä ajatella että itselläkin (toivottavasti) tuollainen taimi masussa matkaa :heart:


babyyy Tsemppiä, toivottavasti kuitenkaan ei olisi ku:sta kyse.. tulehan kertomaan miten kävi.

Mulla olis eka neuvola 25.9 eli ens viikon perjantai.. sitä ootellessa. Eilen ja tänä aamuna olin onnellinen, ällötystä ja ellotusta havaittavissa!!! Huomasin että kun tuli nälkä, alkoi tulla paha olo. Yökkäilin sitten ihan tosissaan, mutta en oksentanut. Vitsit miten hyvältä tuntui saada jotain konkreettista oiretta! Syömällä olo helpotti eli oonkin sitten koko päivän muputtanut jotain....Väsymys alkoi tänään, ihan kamala olo, tuntuu ettei ole viikkoihin nukkunut. Maha on täällä myös käsittämättömän turvonnut, aamulla melko litteä mutta heti alottaa turpoamisen. Normaalisti oon hoikka ja pienikin painonnousu näkyy ja tuntuu, kahdet löysät farkut menee enää kiinni ja muut ei...

sukupuolesta Aiotaan kysyä jos vaan näkyy. Meillä ei olekaan kunnan puolesta kun varhaisraskauden ultra, ajateltiin sitten rakenne- ja 4d-ultrat käydä yksityisellä.

Mukavaa viikon alkua kaikille!

A-L-M ja mörkö 6+3 :heart:
 
Jee!

Onnea kaikille uusille.
Unohdin ton LAn ilmoittaa viimeksi, ois niinkun 1.5.2010 ja nyt olis niiku rv9+0. hurjaa.
Äidille kerroin viime perjantaina, otti aika yllättävän kevyesti, ottaen huomioon että kyse on ensimmäisestä lapsenlapsesta...mutta miten kertoa omalle isälle...

Neuvola olis ylihuomenna.Että sitten varmaan se synnytyssairaalakin valkenee, pk-seudulta kun on niin synnytys sairaalan voi kaiketi valita, ahdistaa jo ajatus että pitäis tehdä päätöksiä sen suhteen jo nyt, kun ultrat pitäisi tehdä sitten siellä, mikä ikinä se onkaan...

Niin muuten, oliko täällä muita ratsastajia?Mulle sanottiin että ihan vapaasti voi hevostella:kyllä kroppa sitten kertoo kun on aika lopettaa...

Ultraa odotellessa;

Tinka320 ja salamatkustaja
 
Iltaa!


Ällöttää. Aina ja koko ajan. Paitsi sillon kun syön jotakin suolaista. Kahvia menee entisen motillisen tilalla puoli kuppia, sekin usein jäähtyy ja jää juomatta. Mieltä kiristää joka asia, kärpäsestä tulee härkänen ja kaikki tuntuvat ilkeilevän välillä ihan tahallaan. Voisipa jo paljastaa monelle syyn kiukutteluun, mutta en paljasta. Saapi olla salaisuutena vielä ainaki 5 viikkoa :)

Positiivista tässä on se, että viime keväänä keskenmenneessä odotuksessa ei ollut oireita muita kun hajuaistin vahvistuminen ja ihon kukinta.

Sukupuolesta puhetta.. Samalla tapaa tonnikalaa menee, että tyttöä veikkaisin näin alkuvaiheessa. Voihan toki muuttua vielä... Ennen viimeistä ultraa en taida tahtoa sukupuolta tietää.

Babyyy, toivottavasti on väärä epäily!


Nyt tarvii juoda puolikupillinen iltakahvia ja kaivaa lämmikettä varpaille :)

VN & Salaisuus 7+2
 
Miten tuntuu niinku ei ois raskaana ollenkaan..? Unohtelen pitkin päivää koko asian, ja yleensä vasta vessassa käydessä muistan kun huomaan miettiväni että koskas niitten menkkojen nyt pitikään alkaa... Oe, miehän oonki raskaana! :whistle:

Lähinnä mie palelen ihan hysteeriseesti.. vilu tullee ihan luihin ja ytimiin, ja semmosina aaltoina (?) mutta erityisesti illalla. Villasukat jalassa monen peiton välissä ja silti hampaat kalisee :snotty:
Oi mie niin ootan että päästään jo kotiin ja pääsee laittamaan takkaan tulia ja poltteleen kynttilöitä! :heart:
Oon koittanu kuulostella pahoinvointia, mutta en oo kyllä varma onko sitä vai ei. Ja kun ei ole, ajattelen heti vähän jopa pessimistisesti että tässä käy ihan niinkun viimeksi, keskenmenohan se on. Oottelen vain hetkeä että alkaa sattua ja veri vuotaa :headwall:
Huomenna on lääkäri, eka pitää käydä labrassa verikokeissa ja sit ultraan. Koittavat kattoa missä se pikkukaiffari kasvaa :/ Toivottavasti sentään ihan oikeassa paikassa.

Mie ootan jo hullunlailla joulua!!!! :heart:

Mukavaa iltaa ja nättejä unia kaikille!

Chicco ja ipana 5+6
 
Moikka!

Varovasti ilmottautuisin mukaan pinoon. Sunnuntaina testasin plussan ja la olis (kai) 20.5.10. Synnärinä todennäköisesti KOS ja pikkukakkosta kovasti toivotaan eli yksi lapsi on ennestään.

Oireita ei ole ei sitten minkäänlaisia, ellei tätä hillitöntä iltaturvotusta lasketa, vatsa on aivan mielettömän kokoinen. Pelottaa hurjasti mahtaako kaikki olla hyvin, sain nimittäin keskenmenon 07/09 ja sen vuoksi pitää nyt yrittää ottaa rauhallisesti päivä kerrallaan, uusi keskenmeno kummittelee mielessä. Mutta toivotaan, että tällä kertaa pieni pysyisi kyydissä mukana loppuun asti.

Niin, ja tietenkin onnittelut kaikille toukovauvaa odottaville! :flower:

t: Unnukka75 rv4+4
 
Huomenta!

Onnea uusille plussanneille!

Kyllä se tarkistus testi näytti että se toukokuinen oli ja meni... negaa jo näytti testi :ashamed:
Siirryn kuumeilemaan taas kesäkuun vauvaa

Mukavaa odotusta teille kaikille !
 
Huomenta..

Tervetuloa uusille :wave: ja amati :hug:

Joku kyseli et haluaako tietää sukupuolta, ite en ainakaan täl hetkel halua tietää kumpi tulee.. Pääasia että jompikumpi =)

Täälläkin tekee tonnikalaa mieli, en oo hetkeen syöny kun söin ihteni yli siittä. Nii ja sitä kerma munkkia :p
Ootan innolla neuvolasta sitä listaa mitä saa syödä ja mitä ei saa syödä.. Ooteko kuulu et viinirypäleitä ei sais syödä? Mulle joku sano et oli lukenu lehestä joten en oo uskaltanu sit maistella, vaikka se helpottais hyvin pahaa oloa. Nii ja mietin eilen et onko suolattomat pähkinät lihottavia ja saapikos niitä napsia?

Nii ja minäkin oon ollu jo 5päivää polttamatta, eikä tee enään savuja mieli kun haiseeki nii pahalle :x Mies polttaa nii huhu ku haisee :/ Nii ja mies söi eilen pitsan päällä pitsamaustetta, nyt se haisee valkosipulille, en voi sietää sitä hajua. Ehkä siis tää hajuaisti on herkistyny :D

Mutta taijan avata tv ja tuijottaa sitä, iltavuoro kutsuu taas tänään.

:wave:
 
Voi amati :( :hug: Toivotan sydämestä onnea uuteen yritykseen.

Hajuista vielä, mää pilkoin TOISSAPÄIVÄNÄ sipulin ruokaan ja se haju on sormissa vieläkin ja haisee niin maan hirveälle ETTÄ :x :x :x Valkosipuli toisen hengityksessä on myös aika ällöä :D

Unnukka75, päivä kerrallaan minäkin, mitä pidemmälle mennään ja kun ei ole vielä tuhru alkanut, niin alkaa hymyilyttää vähän enemmän ja enemmän.. Muistaakseni tähän mennessä se tuhru oli alkanut huhtikuussa.. :( Tervetuloa vaan =)

KyyneltenHymy, mun mielestä viinirypäleissä on vaan niitä säilöntäaineita jotka on aina haitallisia (kunnollinen huuhtelu ennen syöntiä ) , toki ne pierettää jos liikaa syö. Mutta monen odottajan oon kuullu ekat viikot eläneen viinirypäleillä kun pahoinvoinnin aikana ei ole muu maistunut. Korjaavat taas asiasta enenmmän tietävät :wave:
 
Hei!
Olen uusi toukokuun odottaja :)
Kolmas lapsi on tulossa. Ennestään 2 tyttöä ( 2004 ja 2008 syntyneet ) :)
Laskettuaika ei vielä tarkka kun en ole neuvolassa käynyt mutta 8.5.2010 ilmeisesti ja synnytyssairaala on KOKS :)
Oireina on päänsärky, pahoinvointi, kylmyys ja väsymys.

Himoja ei vielä ole. Jalapenoja tekee mieli mutta en ole niitä ikinä syönyt enkä niistä ikinä pitänyt joten en niitä nytkään kyllä aio syödä. Voisi hiukan närästää :)
 
Haave ei varmasti kannata stressata painosta ja syömisistä, mullakin turpoilee maha varsinkin illaksi, mieskin tokaisi eilen illalla meän ultran jälkeen et aika hauskaa et sun maha on jo nuin iso vaikka siellä asuu vaan sentin mittainen vauva...... :ashamed: :LOL:

A-L-M juu tuommonen papunen meidän masuissa matkaa :D
lääkäri sanoi et aika monelle tulee alkuraskaudessa selittämätöntä vuotoa, voi vuotaa istukan reunoilta tai sit verestävältä ja herkältä kohdunsuulta. tietenkään kovin paljoo ei kestäs tulla.. mulla ei onneks ole tullu sunnuntain jälkeen mitään vaik se lääkäri sanoikin et viel pari viikkoa voi vähän tiputella..

amatille plussaonnea!! :heart:

).( ellotuksen kans taistelen, oksulle ei viel ole tarvinu mennä mut jo viikon päivät ollu huonoa oloa.

toivon kuitenki et nää oireet säilyy ja päästään näitten pahimpien viikkojen yli.. viel muutama viikko.. :|

marjutti ja masuvauva 6+6
 
Hurjasti onnea kaikille uusille plussaajille!

Amantille iso hali ja paljon plussa onnea!

Tänään oli varhaisultra. Siellä köllötteli yksi sikiö/vauva/alkio tai miten sitä kutsutaankaan lääkäritermeillä:) Mulle jo vauva:) Ihanaa!!!! Niin helpottunut olo. Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti. Kohtu oli normaali, eli aiempi kohtutulehdus (01/09) ja kohdun laiska palautuminen eivät olleet enää havaittavissa. Kystia ei ollut tällä kertaa. Sydän sykki, mutta käsien ja jalkojen aihioita ei vielä näkynyt (netissä pyörinyt kuvia, joissa tällä viikolla näkyisi aihioita). Ultran mukaan viikkoja ei olisi 7+2 vaan 6+4, mutta odotan että se np-ultra antaisi oikeamman iän. Lääkäri sanoi, että ei saanut kunnon mittaa otettua.

äiti0509 sekä masuasukki 7+2 tai 6+4
 
Täältä myös onnittelut uusille plussaajille!

amati :hug: , tsemppiä ja onnea uuteen yritykseen.

Ihania ultrauutisiakin on jo kerenny tulemaan :heart: . Meillä olisi tänään yksityisellä ultra, jännittää kyl jonkin verran et mitä mahtaa kuulua ja näkyä...raskausoireita kyllä on vaihtelevasti, mutta eihän se vielä kerro mitään :/ .

Iltaturvotuksia myös täällä, vois kuvitella jo olevansa tooosi pitkällä raskaudessa ku illalla katsoo masua. Hei, "useampi lapsiset", ootteko huomannu et maha pompsahtais esiin aikaisemmin ns. seuraavista raskauksista?

Sukupuolesta, myö haluttiin tietää edellisestä raskaudesta se ja veikkaan et jos niin pitkälle päästään, ni kyllä kysytään tästäkin. Täällä meilläpäin SAS ei kerro tai ei ainakaan pari vuotta sit kertonu sukupuolta, mut kun käytiin 4D:ssä yksityisellä ni siellä lääkäri kertoi ku annettiin lupa.

Tsemppiä ja aurinkoa meille kaikille odotukseen! :flower:
 
marjutti86; joo ei mekään tiedetty että siellä jo voi nähdä, sillä mentiin että perusmitat ym. ja äimänä olin kun ultraaja kysyi halutaanko tietää että tässä sen nyt näkis oikein selvästi.
Mehän ei haluttu tietää mutta pyysin kuvan "niiltä kohdin", mentiin anopille tutkimaan kuvaa ja niinhän siinä kävi että menin takas kättärille kysymään kumpi siellä on, vastaan käveli onneksi toinen ultraajista joka sanoi selväksi pojaksi :heart: Ja mä itkin :ashamed:

Tiedättekö, mä itken koko ajan :eek: Joka päivä ihan turhista ja vähemmän turhista mutta joka päivä vuodatan kyyneleitä. Oon siis hirvee näky turvonneiden silmieni kanssa JOKA PÄIVÄ :headwall:

Haave:
Mulla on kans mahaa jo mutta menee turvotuksen piikkiin, vaa'alla kun kävin niin kiloa enemmän näytti kun normaalisti mutta mä nyt odotanki painonnousua sen röökinpolton lopettamisen jälkeen.

Uusille tervetuloa :flower:

Ja amatille halit :hug:

Mulla on ollu tässä tosi ressaavaa ja eilinen päivä oli tosi vaikea, illalla sit oli tosi kipeenä alavatsa (menkkajomotusta), alaselkä ja jalat. Pitäis pystyä purkamaan ressiä jotenkin, mut ehkä tää tästä jos nyt saadaan tuo tyttö terveeksi.

onnea äiti0509 hienoista ultrauutisista :heart:

Tänään tuli taas oksennettua aamukahvit ulos, ei vaan voi tyhmä uskoa että kahvi ei näköjään oo nyt mulle sopivaa :kieh: Aamupala jäi siis tänään välistä ja kahvin voimin yritin jaksaa mutta pieleen meni, nyt kauhea nälkä ja meenki tekemään jauhelihakeittoa :p

BTL :heart: nytty 6+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tinka320:
Unohdin ton LAn ilmoittaa viimeksi, ois niinkun 1.5.2010 ja nyt olis niiku rv9+0. hurjaa.
En vielä jaksa kunnolla kommentoida, pakko nukahtaa pienet päikyt ja illalla sit paremmin, mut pitää tätä Tinkan kommenttia kuitenkin kommentoida, et oletko varma noista viikoista?
Kun mä menen vielä LA:n mukaan menkoista ja mulla se LA on 28.4.10 ja mulla on nyt viikkoja 7+6.
Että jos sulla on LA 1.5 ei vielä viikot voi olla 9. Silloin kuuluisit tuonne huhtikuisiin jos viikot on tuon 9+0.
(ei siis pahalla tämä mun kommentti, vaan ajattelin ettet ole erehtyny viikoista tms)

buam
 
Hei äiti 0509, tuolla visembryosivuilla on mielestäni aika hyvät ja selkeät kuvat siitä, miltä alkio ja sikiö milloinkin näyttää. Netissä on aika paljon pro-life -propagandaa, jossa hedelmöittyneillä munasoluillakin kerrotaan olevan pianistin kädet ja runoilijan tunteet... ;) Siellä Time Period otsikon alla kerrotaan, kuinka monta päivää ovulaation jälkeen kukin vaihe on.

http://visembryo.com/baby/11.html
 
Kiitos MolliMelooni! Vaikka tämä on kolmas lapsi, silti tulee taasen seurattua mitä milläkin viikolla tapahtuu. Se kuva taisi olla Googlesta kuvahaulla haettu. Pitänee tutkia paremmin. Hurjan tarkkoja kuvia sivustolla oli!

 
Olen 43-vuotias kolmen lapsen äiti. Tällä hetkelllä nuorimmaiseni on 6-vuotias. Neljä vuotta on yritetty raskautumista. Kolme vuotta sitten kerran onnistui, mutta olikin tuulimunaraskaus. Sen jälkeen ei kuulunut mitään. Olinkin jo pari vuotta ajatellut, etten enää haluaisikaan aloittaa alusta, ei ollut edes vauvakuumetta. Olin jo pohtinut hormonikierukan laittoa, mutta puolison kanssa päädyttiin kuitenkin antamaan mahdollisuus, jos raskaus on tullakseen.

Parin viime viikon aikana minulla on ollut "kummallisia" oireita. Vilua, pään huippaamista, öistä vessassa hyppäämistä ja lievää pahoinvointia. Ei tullut mieleenkään, että ne olisivat raskausoireita, suunnittelin jo meneväni yleislääkärin tutkimuksiin..., kunnes tulin katsoneeksi kuukautiskalenteriani - olikin mennyt jo muutaman päivän yli kuukautisten alkamispäivästä. Teinpäs sittten toissayönä testin ja 2 viivaa oli! Pitihän se puolisokin herättää sitä todistamaan!
Nyt olen kyllä onnellinen, vaikka pelottaakin, meneekö kaikki hyvin.
Raskausviikkoja on 5. Laskettu aika on 18.5.2010.

Onko muuten ketjua, jossa 40+ raskaana olevat äidit keskustelevat? (Kirjoitin tämän saman myös 40+ so what? -ketjuun.)
 
Voi yöksis! Mulla on ollut tänään eka päivä, kun olo on ollut etova. En kaivannut tätä yhtään, mieluusti olisin ottanut täysin oireettoman raskauden ja käynyt sitten vaan toukokuussa beibsin vääntämässä ;)

Koko ajan täytyy olla syömässä jotain suolaista, ei makeaa. Oliskohan taas tyttö tulossa, kun viimeksi oli myös suolainen raskaus? Mies puhuu pojasta, mä tytöstä. Katsotaan, kumpi on oikeassa! Aiotaan selvittää sukupuoli, jos vain näkyy ultrassa. Viimeksi ei saatu varmaa vastausta ollenkaan, mutta tyttöä veikkailtiin.

Tiktu 5+1
*lähtee syömään jotain pientä iltapalaa* :kieh:
 
Käytiin illalla ultrassa ja siellä pikkuinen köllötteli ja sydän pompotti kovaa tahtia :heart: . Uskomaton fiilis. Nyt vaan jatkuu jännääminen ja toivominen et kaikki sujuu hyvin. Meillä oli pikku-neitikin mukana kun kenellekään ei oltais häntä saatu hoitoon (isovanhemmat kaukana + sedät ja tädit), hää oli ihan huuli pyöreenä mitä telkkarista tuli :) .

Varanikki,viitsitkö laittaa miun nimen perään listaan et synnytyssairaala on SAS ja LA 7.5.10. Kiitti!

Nyt iltapalalle, heips!

Pilkkuliini 6+4
 

Yhteistyössä