<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 9/09 <3

Mulla nyt nätit pienet raskausviikot 4+4 :) Ei tätä meinaa uskoa, että meille tulee kolmas lapsi. Esikoinen ehtii täyttää 7 ja kuopuskin 4, joten voisko tätä sanoa vähän jo iltatähdeksi :D
Tänään on ollut aika lailla vetämätön olo koko päivän, flunssaa kyllä taitaa pukata päälle. Massu on ollut ihan turvoksissa koko päivän. Että heti alko housut kiristään ku plussas B) No eiköhän turvotus tästä laske hetkeks ennenkuin vauvamaha tulee. Milloinhan sitä ois odotettavissa, että maha kasvaa muuten kuin turvotuksesta? Ei enää muista näitä.
Mitä ikäluokkaa te odottelijat olette? Vai onkohan asiasta ollut puhe jo aiemmin... En oo vielä ehtinyt lukea koko viestiketjua... Mulla ikää 32 v. Kiva, että meitä taitaa olla monenikäisiä :) Räystäspääskylle erikoisonnittelut plussasta!
 
Mä oon 24v. :snotty:

Mulla jo verkkaritki kiristää |O Hemmetin turvotus. Söin kyllä keittoa kaks lautasellista ja kuopuksen jämät ja ähky tuli mut kohta kun mies tulee salilta niin maistuu kyllä iltapala :ashamed:

Kerroin eilen siskolleni :heart: Oli tosi onnellinen!
Ja tänään kerroin lääkärilleni :D

BTL + nytty 6+2 :heart:
 
HeippatiRallaa ja Onnea kaikille toukokuun palleroille :heart: ! Täällä yksi toukomasu, joka mielellään liittyisi mukaan turisemaan. La ei ole vielä täysin varma, kun kierrot ovat heitelleet melkoisesti. Uskon kuitenkin, että ovis tuli bongattua, joten LA olisi 23.5.2010 tietämillä. Kiva on jo lukea ultra-kuulumisia, meillä menee vielä tovi, että sinne asti pääsemme.. Milloinkas olisi viisainta mennä varhais-ultraan?

Olen 27 v ja meillä on ennestään 09/08 syntynyt tytöntyllerö, joten pikkukakkosta odotetaan. Ensimmäisessä raskaudessa ei käyty varhaisultrassa, mutta nyt on tunne että haluaisin mennä. Alkuoireet ovat ihan erilaiset mitä ensimmäisessä raskaudessa, joten olisi kiva saada fiilis että kaikki on kunnossa. Nyt kun ei ole juuri mitään oireita; vilu/kuumuus ajoittain, väsymys ja pienen pienet nippailut todella harvakseltaan.

Tonnikalaa tekee täälläkin usein mieli ja suolaista. Tytsyn raskaudessa mulle maistuivat raikkaat hedelmät, mm. viinirypäle ja omena (ja huom! näiden piti olla jääkaappi kylmiä ), jogurtti ja puuro. Eli aika terveellisiä ruokia. Nyt on kyllä ihan päinvastoin, lämmintä ruokaa, suolaisia piirakoita, pasteijoita, hampurilaisia, sipsejä nam nam nam.. Mitä enemmän suolaa niin sen parempaa :LOL: . Kroppa ei tietty tykkää hyvää, täälläkin masu turvottaa jo ihan kiitettävästi ja aamulla ei meinaa sormuksia saada poies kun turvottaa (no ei siinä, eipä niitä pois tarvitse saadakaan). Tästä on siis hyvä parantaa ja rydistäytyä, kun edellisestä raskaudesta jäi 5 kiloa roikkumaan ja nyt en haluaisi toisia 5 kiloja.

Nyt täytyypi kavuta untenmaille, väsy on melkoinen |O . Yritän piakkoin lukea kaikki kirjoituksenne lävitse, jotta pääsen hiukan kommentoimaan teidänkin juttujanne.

Nöpö 4+2
 
Minut voi poistaa listalta... :'( Kävin lääkärissä ja meijän tarina ei päättyny onnellisesti :ashamed: On kyllä ihan sanoinkuvaamattoman surullinen mieli, vaikka kerkesin tajuta koko hommaa vasta puolitoista viikkoa. Kun sitte asennoiduin ajatukseen että meille tulee kolmas lapsi, niin tietysti tässä näin käy. :'( :'(

Toivon todella että kaikilla teillä tytöt menee kaikki hyvin ja toukokuussa putkahtaa maailmaan paaaaaljon ihania pieniä hyvän tuoksusia tuhisijoita :heart:
Mukavaa syksyn jatkoa :wave:
 
Onnea taasen uusille, roppakaupalla teitä tulee ja hyvä niin :flower:

amati :hug:

Kyyneltenhymy Onnea polttamattomuudesta! Täällä 3. viikko menossa ja pikkuhiljaa alkaa helpottaa, harmi vaan että karkkia tulee mussutettua sitten koko ajan :D

äiti0509 ja Pilkkuliini Onnea hyvistä ultrakuulumisista! On se varmaan huikea tunne nähdä sieltä ruudulta pikkuruinen vauvan alku :heart:

Chicco olen niin pahoillani :hug: saanko kysyä mitä oireita sulla oli, kun lääkäriin menit?

Mä olen 26v, täytän 27 ennen vauvan syntymää.
Turvotusta on päiväsaikaankin kohta mahdotonta piilottaa, onneksi työvaatteet on sen verran löysät että niistä ei huomaa, mutta siviilivaatteista kyllä. Oonkin viettänyt vähän hiljaiseloa tässä, mutta pakko varmaan loppuviikosta muutamalle ystävälle kertoa kun kuitenkin ihmettelisivät tuota äkisti paisunutta olemusta. Ensinhän me ei ajateltu kertoa kenellekään ennen ultraa, mutta toisaalta sitä tukeakin sitten kyllä kaipaa jos huonosti käy.
Voikaahan hyvin kaikki toukomasut!

A-L-M 6+5 :heart:
 
Huomenta

Tää aamu on raskas, oksettaa oksettaa oksettaa :x Enkä pysty syödä enään lämmintä ruokaa.. :/

Nii tääl puhuttiin iästä, mä ehin täyttään 21v ennenkun lapsi syntyy.

Ja te ketkä huolehitte turvotuksista, ei huolta se on ihan kauheaa :LOL: kotona on mamma housut jo jalassa kun sain lainaan miehen siskolta, farkkuja on turha vetää kii enään illalla. Nii ja puntarin ajattelin mennä ostaan jahka oon valmistautunu siihen hirveeseen hajuun :D

Mutta nytten töitä kohti ja töitten jälkeen suoraan päikkäreille :D :wave:
 
Huomenta ja POKS!

Pahoittelut kaikille joilla raskaus ei mennytkään niinku piti :hug: jaksamista!!!

Täällä mulla oli aamulla ihan hirvee paniikki, et ei tää nytkään onnistu, tuli vaan sellanen olo. Mut kyl se sitten kuitenkin meni ohi ja nyt on taas ihan hyvä olla...kai...
Kyl mä kuitenkin sisimmissäni uskon että tämä vauva nyt täällä pysyy, koska kaikki, yhtä lukuunottamatta keskenmenneistä on tullu itsestään ulos viikoilla 5-7. 7 on oikeestaan ollu mulla se "raja", aina ennen 7 viikon alkua, on vuoto alkanu.

Iästä ollu puhetta, niin mä olen 28 ja ehdin täyttää 29 ennen ku vauva syntyy. Mies on sit 31. Ja tää meidän esikoinen on sit 5 vee. =)
Siinäpä tuli kaikki iät kerrallla,vaikkei kysyttykään..

Mut nyt pakko mennä herätteleen poika et ehtii se ja mä kouluun...

buam 8+0
 
Voimia kaikille joilla raskaus keskeytyi, todella ikäviä juttuja.

Itse kävin eilen ultrassa ja aika varmistui siihen 1.5 eli nyt rv7+4, kaikki oli hyvin, tuli hyvä olo!!! Olo on kokoajan todella huono ja turvonnut, voisi vain nukkua...
Mä olen 29v. eli ensi vuonna sit juhlitaan pyöreitä vuosia, niin ja se synnäri muuten on K-SKS, on sinne pitkä matka meiltä, mut lähin paikka kuitenkin.
Lapset lähtivät juuri koulu matkalle ja nyt saa vain olla!
 
Huomenta!

Eilen onnistuin valvoa jopa puoli kahteentoista kun normaalisti on vintti pimeänä jo viimeistään puol kymmenen. Ny kyllä väsyttää ja olis ihanaa jäädä kotiin nukkumaan koko päiväksi... :heart: Vaan ei, kyllä minä kouluun lähden. :LOL:

Miten te muut ensikertalaiset (ja muutkin), säästättekö rahaa vauvan tarvikkeisiin vai miten saatte ne irti? Katselin vähän hintoja jo ja uutenahan kaikki on aivan sika kallista! Vaikka ostettais käytettynä suurimmat hankinnat niin kyllä niihin vain rahaa menee. Ja kun meillä minä olen opiskelija ja vain mies tienestissä. Nytkin jo mies maksaa melkein kaiken palkastaan ja ei siitä niin hirveästi jää rahaa yli. No sitä varmaan kerkeää murehtia myöhemminkin. :saint: :LOL:
Nyt mulla kyllä lähtee järki tämän oireettomuuden kanssa! Taidan sittenkin soittaa ja aikaistaa sitä ultraa. Ei sillä, inhoan oksentamista yli kaiken ja en siihen "vapaehtoisesti" suostu, mutta edes pienenpieni etominen olisi paikallaan. B)

Ai niin, tosiaan minä olen 25 kun vauva syntyy (täytän 26 toukokuun lopulla) ja mies on 30. Ja sittenhän meillä on kolme karvaista lasta. :heart: Vanhimmat kaksi koiraa on 1,5 vee ja nuorin vasta 5 kk. :heart: Joten voitte uskoa että meillä riittää vipinää ihan kiitettävästi.

Mutta ei auta, pakko lähteä ajelemaan koululle päin. Hauskaa keskiviikkopäivää (onhan tänään keskiviikko?!?) toivottaapi Haave & Tauno ja Ansa 6+3
 
Huomenta vain ja pahoittelut myös minulta, jotka ovat saaneet huonoja uutisia. Nämä aina pysäyttävät minut kovasti. Voimahalitus :heart:.

Pikkuliinille kiitos varhaisultra infosta. Parin-kolmen viikon päästä sinne vasta pääsisimme.. pitänee varata aika jo pian.

Samanikäistä porukkaa ollaan, kivaa! Vaikka eipä meidän iällä niin väliä ole :p. Kunhan raskaana pysymme ja toukokuussa synnytämme suloisia vauvoja.

Onko teillä painonoussut paljon? Minen nyt käsitä, muka pari kiloa tullut jo??? Ja ihan alussa vasta mennään... Mutta kuten aiemmasa viestissä jo mainitsin, niin suola on NAM! Että nesteitä varmasti loiskuu tässä mammassa.

Haave vauvantarvikkeet todella maksavat hirveästi!! Meillä esikon kanssa saimme tuttavilta käytettynä vaunut (joskin ovat huonokuntoiset mutta kyllä kelpaavat) ja paljon muutakin. Piti vain muistaa kysellä tuttavan tuttaviltakin josko heillä olisi ylimääräistä tavaraa. Totesinkin silloin miehelle, että kun vauvaa alkaa suunnittelemaan, pitäisi säästöt olla suuret jos mielii kaikki uutena saada. ...No ei ole säästöjä ei... :LOL:
 
Huomenta!

Onnea kaikille uusille plussanneille!!!

Chicco, kovasti haleja ja jaksamisia sinulle.

Heidi0609
, onnea hyvistä ultrauutisista!

Iästä: Olen 28 vuotias ja mieheni täyttää tänään 29 vuotta. Olin 24 vuotias, kun sain esikoiseni.

Eilen tuli hieman vuotoa illalla, mutta toivon/uskon/rukoilen, että se johtuu lähenevästä kk ajankohdasta ja eilisestä sisätutkimuksesta. Olen ollut muutaman päivän kuiva kuin saharan autiomaa :LOL: Johtunee jännityksestä onko kaikki hyvin.

Pojalla 4 v. alkoi eilen jalkapallo ja kaikki meni hyvin. Hikipäässä tultiin eilen kotiin ja huomenna alkaa tytöllä 8 kk muskari. Oletteko olleet vauvamuskarissa? Minkälaista se on?

Haave, meillä aiti on aina halunnut ostaa pinnarin ja turvaistuimet ollaan onnistuttu ostamaan tutuilta ja vaatetta ollaan saatu lahjaksi ja kirpparilta. Ollaan me bodyja ostettu myös huuto.netistä. Kaupoissa on aivan ihania bodyja. Monesti retkahdan ostamaan lisää. Edellisiltä lapsilta on jäänyt runsaasti tavaraa, vaikka luulin antaneeni ne jo pois :LOL: Vaunuihin aloimme säästää heti raskauden alussa. Jos raskaudessa olisi mennyt jokin vikaan olisi ollut ainakin hemmottelurahaa.
 
Heipparallaa,

flunssan kourissa taistellaan ja nyt sain jo antibiootit poskiontelotulehdukseen...
Olen todella pahoillani suru-uutisista muutamien kohdalla :hug: :hug:

Täällä kanssa arvotaan oireiden kanssa, nännit arat, päätä särkee, vituttaa, siinä ne.

Pahoinvointia ootetaan kovasti jo saapuvan !
 
Tervetuloa vaa mukaan Räystäspääsky ja Nöpö82 =)

Pilkkuliini, paikka pinossa vakinaistettu :D

Ihania ultrakuulumisia jo, meillä ei ole edelleenkään varaa käydä vaikka mieli tekisi edellisen huonosti päättyneen odotuksen takia.. Mutta toisaalta edelleen tuhruttomana.. :) <- varovainen hymy.

Chicco, voi ei :( Oon pahoillani :hug:

Täälläkin yksi suolapöhö. Mitä suolaisempaa ruoka, sen parempaa. Eilen ensimmäistä kertaa piti väkisin syödä, niin paljon ellottaa välillä :D Ja aamulla silmät on turvonneet, samoin sormet. Vaaka näyttää... *rumpujen pärinää*
KAKSI kiloa vähemmän kuin enen raskautta vaikka olen syönyt kuin pieni porsas kaikkea hyvää suolaista :eek: :LOL:
Ylipainoisena olen tästä uutisesta erittäin onnellinen :D

Vauvantarvikkeista, meillä kun on kolmas tuloillaan, niin sitterit, vaunut, sängyt ja pelit löytyy jemma nimisestä paikasta. Näitä en ala uusia, siisteinä ovat säilyneet onneksi. Vaatetusta.. Olen huutonetin harras ihailija, hoidan sieltä vaatetuksen koko porukalle ja sitä kautta sitten myös edellisiä kierrätän. Eipä mene liikoja rahaa lastenvaatteisiin :) Parhaimmat vauvanvaatteet ovat tietysti edellisiltä säilössä, toki uutta söpistelyvaatetta pitää hankkia :D

Iästä vielä, kolmenkympin kriisiä poden :whistle:

VN & Salaisuus 7+4
 
heippa,

omaa napaa alkuunsa.. Kävin sillä ultrassa ja kaikki oli hyvin, pallerolla :heart: sykki =). Mitta oli 9,1mm ja vastasi viikkoja 6+6, nyt on kuitenkin äitiyskortin mukaan 7+1.

Iästä oli puhetta, mä täytän viikon sisällä lasketusta ajasta 32 ja mies täyttää ens vuonna 37.

 
Hyvää keskiviikkopäivää kaikille! :)

Meillä vauvanvarusteita on tallella kahdesta ensimmäisestä jonkun verran. Vaatteita esimerkiksi ja kuopukselle ostettu turvakaukalokin. Sitteri on rikki mennyt ja vaunutkin niin reistailevat että ne lienee pitää ostaa uudet. :) Ja jotain pientä omaa vaatetta valmiiksi, tietysti :) Kaksi edellistä on tyttöjä että jos poika tulee niin sitten vaatevarastoon täytyy tehdä vähän suurempikin inventaario :)

Onko kellään kevätvauvaa? Minkälaista vaatetta sellaiselle tulisi ostaa? Esim. ulkoilua/autoilua varten? Kotiintuloon jne.? :)
 
mä olen 22, loppu vuodesta täytän 23.

hankinnoista mä meinaan ostella kirppiksiltä mahdollisimman paljon, toki hyväkuntosta täytyy olla. eilen jo bodyn ja puolipotkarit ostin eurolla =) sitterit ja muut jos kans löytäs sieltä niin kylhän siinä vähän säästää. turvakaukalo saadaan ainakin luultavasti tutulta, vaunuista ei viel tietoo, ne pitää varmaan uutena ostaa jos ei hyväkuntosia käytettyjä tuu vastaan.

^ mehän ollaan siks hyvässä asemassa et kevätvauva on varmaan pukemisen kannalta aika helppo ( ei oo vauvaa ennestään, esikoista odotan ) normaali sisävaatteita ja sit ostaa jonku ihanan karvahaalarin =) makuupussihan on vaunuissa kätevä.

oikeesti oon varmaan aivan huuli pyöreenä ku vauvaa pitää alkaa vaatettaan ulos :D

).( ihanaa ku koulussa on nyt aika rentoa, paljon saan viettää aikaa kotosalla ja nautiskella olostani =)

 
moi!

Ilmoittaudun toukokuisten joukkoon :) Laskettu aika on tällä hetkellä 20.5.2010. Meillä on jo yksi juuri vuoden täyttänyt poika joten numero kakkosta odotellaan :)

Sairaala varmaankin KOS jos mitään ongelmia ei tule.

Raskaus on nyt tosi alussa siis vasta, 4+6, mutta haluan olla optimistinen ja tulla tänne joukkoon mukaan fiilistelemään :)

hmm...mitäköhän muuta kertoisin..niin, tämä raskaus alkoi yk 2., yk 1:stäkin tulin raskaaksi mutta kyseessä oli kemiallinen raskaus, meni siis kesken viidennellä viikolla.

hauskaa päivää kaikille! :flower:

sibirica

sibirica........................20.5.2010.................KOS....2.
 
Onnea uusille plussanneille ja tervetuloa mukaan! :flower:

Ja iso :hug: huonojen uutisten tavoittamille. Jaksamista.

Mistäs täällä olikaan puheltu...

Miulla on siis ikää 30v ja miehellä 15v enemmän.

Hankinnoista, jotain löytyy jo valmiina kun kolmosta odotetaan, mut paljon joudutaan ostamaankin. Meillä kun niin isot ikäerot lapsilla (esikoinen täyttää loppuvuodesta 7v ja kakkonen tuli nyt kesällä 3v) niin oon paljo laittanu vaatetta jne. eteenpäin varastotilan vähyyden takia. Kaiken pyrin ostamaan käytettynä, tosin turvakaukalo ostetaan uutena.
Mie oon ihan kirppishullu niin tykkään penkoa ja katella lastenvaatetta yms. :D

Ens viikon maanantaita on miulla eka neuvola. Harmittaa kun ei ole varaa käydä varhaisultrassa, näkis ees tilanteen. :/ Oikeesti, minuu pelottaa ihan kamalasti ettei kohdussa ole taaskaan ketään. Menee jo ihan pakkomielteen puolelle nää ajatukset. :ashamed: Suhtaudun tähän raskauteen vielä tässä vaiheessa tosi neutraalisti, enkä suunnittele elämää tämän mukaan. Eipähän pety niin pahasti.

Adelade 6+6
 
Ce-brako se kyseli kevätvauvoista? Mulla on ollut kaksi. Esikko toukokuun puolivälissä syntynyt 2004. Tällöin oli kylmä tuuli kun sairaalasta lähdettiin, ihan siinä pakkauksen vanuhaalarissa, hihat ja lahkeet rullattuina ja kevyessä pipossa, huppu päässä oli tyttö kopassa :) Alla pitkähihaiset ohuet vaatteet. Ulkona oli viileä mutta autossa heti piti purkaa vaatetta pois.

Juniori on syntynyt kesäkuun alussa 2006, silloin oli lämpimämpi, pitkähihaiset vaatteet oli alla ja vain gollegejakku takkina, jota autossa taas kilpaa purettiin :D Marjutin mainitsemaa karvahaalaria ei siis meille ainakaan tule :LOL: Eihän sitä tiedä kuin kylmä kevät on, mutta kyllä tuolla vanupuvulla sairaalasta autoon pärjää :)

Helppo se kevätvauva on pukea ulos, jos varjossa nukuttaa niin enemmän päälle, ja jos auringossa niin vähemmän heheh :D Eräänkin kerran on välillä käyty vauvan niskaa kopeloimassa kesken unien ja vaatetusta muuttamassa, yleensä vähentämässä :D

Lisäänpäs sibirican listoille, teretulemast vaan :wave:

Ainiin Adelade, mulla TASAN sama olo aina välillä. Ja maanantaina ensimmäinen neuvola :)
 
äiti0509 vauvamuskarista, ollaan neidin kanssa käyty. Meillä ohjaaja vetää siellä laululeikkejä ja loruleikkejä, soitetaan erilaisilla soittimilla (marakassit, rummut tms lapsille sopivaa). Välillä leikitään istualtaan ja välillä seisoviltaan, joskus musiikki tulee ohjaajan suusta ja joskus mankasta. Mietin kovasti et jatketaanko nyt syksyllä, mut tuntui tyttö nauttivan touhusta, ni jatketaan vaikkakin sylissä pysyminen on välillä hieman hankalaa.

Hankinnoista, meillä on paljolti tavarat jo valmiina, paitsi turvakaukalo. Jos poika tulee, ni sit täytyy hankintoja tehdä (vaatteet lähinnä punavoittoisia)....Mie en oo oikein ees kunnolla viittiny miettiä asiaa, vaikkakin tottakai ajatuksen juoksu on jo pitkällä keväässä :D , mut kunhan päästään paremmalle puolelle tätä odotusta ni josko sit uskaltautuis. Toisaalta onneks on tavaraa jo valmiina...hintaa tulee kyllä kaikelle tavaramäärälle, et kannattaa miettiä mitä voi ehkä sit hommata myös babyn syntymän jälkeenkin, jos tarpeen on. Täällä myös yksi, joka tykkää kierrellä kirppiksiä, sieltä tekee toisinaan tosi hyviä löytöjä edullisesti. Sit kannattaa harrastaa kavereiden/sukulaisten kanssa kierrätystä.

Ultrauksesta, se on kyl törkeen kallista lystiä. Te kenellä on ollu ku tai tuulimunaraskauksia tai useita km, eikö sitä voisi kysyä sairalasta mahdollista alkuraskauden ultraa? Usein varmaan vastaus on, et ei, mut eihän se ota jos ei annakaan. Sit vois vielä keksiä muutaman hyvän syyn/tekosyyn lisäksi, miksi pitäisi päästä :) .

Varanikki, kiitti!

Kevätvauva, meillä neiti syntynyt toukokuussa. Kyllä tuo pukemisasia oli miusta hankala homma....jotenkin tuntuu, et talvella oli helpompi pukea, ku laittoi vaan paljon päälle, mut keväällä vaik ilma ois lämmin ni maa hohkaa kylmää, ni tiedä sit mikä määrä vaatetta ois hyvä. Vähän sama ku sit syksyllä ei oikein osaa laittaa tarpeeks päälle kesän jälkeen. Meillä tais olla synnäriltä lähteissä sisävaatteiden päällä joku fleece/veloureasu + pipo ja lapaset. Lämpimään autoon meni lämpimässä turvakaukalossa. Oisko ollu vielä joku peitto päällä.

Ai nii ja se ikäkymysys...mie oon 35v, täytän kohta 36v.
 
Moi..

Työt tehty ja en nukkumaan mene, pitää anopille lähteä kylään asuu n. 50km pääs elikkä nukun automatkan. Pitää matkalta omaa ruokaa käydä ostamassa kun ei oikeen mikään mee alas, onneks miehen vanhemmat tietää vauvasta eikä mieti et toi akka vaan syö ja nukkuu :LOL:

Vauvatarvikeita saadaan sukulaisilta aika pitkälti. :) Mietin justiin et häkkisänky, hoitopöytä ja yhdistelmävaunut. Justiin tuttu soitteli ja kyseli haluanko jo käydä kahtomassa isot kasat lastenvaatteita ihtelleni sieltä, en tiedä uskallanko vielä. :| Kaapeissa on jo muutama kassi vanhoja vaatteita, pelastettu kirppiskasoista tutuilta ja ite ollaan miehenkaa muutamia ostettu kun alkoi vauvakuume.

Hyi mies syö roiskeläppä pitsaa :x

Mutta nyt mehujäden ostoon ja anoppilaan, hellurei ja illalla palailen :wave:
 

Yhteistyössä