<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 9/09 <3

ce-bra ei mullakaan ole muita oireita kuin väsymys ja repäisykipuja joskus esim. ylösnoustessa. Pahoinvointia ei oo ollu edellisissäkään raskauksissa, joten sen puuttuminen ei mulla taida merkata mitään...
Mulla ei kyllä ole mitään turvotusta tai muutakaan, oikeesti olo on sellainen niinkun en raskaana oliskaan...

Äitiyspakkauksesta, me ei vissiin sitä oteta, kahdesta ekasta otin ja niistä on vielä haalarit, makuupussit yms. isommat jutut tallessa. Aattelin että käytettäis se 140e turvakaukalon hankintaan, kun vaatteet tuun kuitenkin suurimmaks osaks ostamaan kirpparilta.

Adelade 7+0 *poks* :D
 
Ce-bra sun pitää kopioida se "linkki" ja tallentaa johonkin itelles. Se pitää lisätä erikseen joka viestin loppuun.

äiti ja 3poikaa tervetuloa!!!

äitiyspakkauksesta me aiotaan kyllä ottaa, esikoinen kun on kysessä =)

Vaunuista mä taidan tarvita sellaset mitkä menee hyvin "maastossa" kun aika maalla asutaan, ja niiden pitää myös suht helposti olla saatavissa autoon. Lisäksi autoon pitää mahtua koiran boksi, eli mitenkähän käy mun VW Golfin..? Ei taida upota molemmat, sit pitää ajella miehen isolla farmarilla :LOL:
 
Täällä tuli ensimmäinen oksu-reaktio, kun esikko väänsi sellaiset pommi-kakat että huh YÖK :$! Useaan otteeseen yökin, muttei onneksi mitään tullut.. Hajuaisti siis herkällä. Olen nyt kiinnittänyt huomiota, ettei mulla päivisin ole alamasu tuntemuksia, mutta öisin polttelee. Tai sitten en päivisin kerkä kiinnittämään niihin huomiota.

Viime yönä heräsin järkytykseen: vihkisormus oli kadonnut!! Mähän pitkin päivää "renkutan" sormuksia ees-taas, kun ne jumittaa sormissa turvotuksen takia. noooh, tämä oli päätynyt uniin asti. Ukkokulta tykkäs hyvää, kun 02:30 herätän hänet ja pakotan sormusta ettiin :LOL:. Loppuhyvin kaikki hyvin, sormus löytyi ja perhe jatkoi uniaan.

Meillä on esikon 2008 ä-pakkaus ja en juurikaan käyttänyt siinä olleita vaatteita. Toppapuku ja bodyt+housut olivat käytössä muttei muita. En itse tykännyt pukea potkareita, vaan käytin mieluummin body-housu yhdistelmää. Joten saattaa olla että me otetaan rahana ja ostetaan sillä jotain vaatetta. Kunhan 2010 pakkaus julkistetaan, niin päätös tehdään (=miellyttääkö mamman silmää :LOL:).

Meidän pitää hankkia sisarusrattaat, kun neitokainen on 1v 8kk uuden lapsen syntyessä. Onko kellään kokemusta jo näistä ja että mitä olisi hyvä ottaa huomioon? Uusia muita vaunuja ei osteta, vauva saa nukkua esikon vanhoissa ulkona. Uudet maksavat ihan hirmuisesti, olisin esikolle uudet halunnut mutta käytetyttyihin päädyttiin kun sukulaiselta sellaiset saatiin.

Jahhas, nyt päikyille! |O
Nöpö 4+4
 
Minulla vähän ollut heikko olo tänään :) Jeeee! Väsyttääkin ihan vietävästi kun viime yökin oli niin levotonta. Odotan että mies kotiutuisi niin pääsisin ehkä hetkeksi lepäämään.
Minä en ole edes ajatellut että voitaisiin tarvita tuplarattaat kun keskimmäinen kuitenkin jo yli 2v mutta kun joku mainitsi hommaavansa kun ikää suurinpiirtein saman verran niin ajattelin että pitäiskö niitäkin harkita :)
Mutta taidetaan ostaa ihan vaunut vain :) Kyllä reilu 2v kävelee jo reippaasti ja seisomalauta hyvänä apuna :)

 
meillä tulee isukki sunnuntaina kotiin 2 viikon työreissultaan. Ei ollakaan vielä nähty nyt kun olen raskaana :heart: Kamala turvotus kyllä päällä ja housut kiristää. Siinäpähän saa ukko sitten ihailla pulleaa massua :D
meillä ennestään sekä tyttö että poika joten vaatteita on kummallekin sukupuolelle :) Ois kyllä ihanaa ostaa uudet vaunut ja kaukalo, ne kun on jo vuosimallia 2003. Mutta eipä siinä ois mitään järkeä, kun tämä vauva ois tarkoitus olla viimeinen... Varmasti tulee kyllä ostettua paljon uusia vaatteita vauvelille, ja varsinkin jos on tyttö. Taitais olla isosiskon kamat jo aika vanhanaikaisia. Ihan vauvavaattteet ei kyllä oo paljoa vissiin muuttunut, mutta sitten vähän isompana... Jee, tämä on tärkeää pohdintaa juuri nyt :LOL:
Tänään soitin neuvolaan ja sain ajan 15.10. Silloin viikkoja 8+6. Kannattaa olla ajoissa liikkeellä ajan varaamisessa. Ainakin täällä ei ollut paljoa valinnanvaraa kellonajoissa.
 
Olipas kiva kuulla, että jo 1,5 v ikäeron kanssa on pärjätty ilman sisarusrattaita. Jotenkin kuvittelin, että pakkohan ne on hankkia kun ikäero tulee olemaan 1v 8kk. Mutta täytyykin katsoa keväällä asiaa uudestaan ja yrittää treenata seisomalaudan käyttöön. Josko mekin selvittäis ilman sisarusrattaita ja ostettaisiin vaikka manduca, jossa aluksi vauva voisi olla ja esikko istua rattaissa.

Minäkin muutes varasin neuvolan, 15.10 on mullakin! Onpas sinne vielä aikaa.. :| Infopaketti tuli jo postissa, mutta se sisälsi ihan samat lappuset/esitteet mitä esikostakin oli. Odotin, että jotain uutta olisi ollut, että olisi viitsinyt lukea ne läpi :whistle:.
 
äiti ja 3 poikaa tervetuloa ja onnea plussasta! :flower:

äitiyspakkauksesta tulee ehkä otettua tällä kertaa rahana, koska esikolta kaikki pakkauksen vaatteet vielä hyväkuntoisia eikä tarvita esim. toista makuupussia ym. Toisaalta tuo varanikin idea muistolaatikosta oli aivan ihana - pitääkö tätä sittenkin vielä miettiä =)

sisarusrattaista mulla tulis kans lapsille ikäeroa 1v11kk ja olen ajatellut että yrittäisin pärjätä ilman tuplarattaita, manducan ja seisomalaudan avulla. Jos nyt ihan mahdottomalta alkaa keväällä tuntua niin kai ne sitten on hankittava. Mutta tuo oli kyllä hyvä kuulla täältä että myös pienemmällä ikäerolla voi pärjätä ilman.

Oireettomuudesta miten te muut oireettomat ja oireelliset myös, onko teillä kaikilla ollut niitä ns. repäisykipuja?? Ja missä vaiheessa olette repäisykipuja alkaneet tuntea?

Mulla ei vielä ole ollut kertaakaan niitä repäisyjä ja sekös taas huolettaa, aiemmissa raskauksissa kun niitä oli mielestäni jo näin alussa... Voi tätä epävarmuutta ja pelkoa :/

Unnukka rv 5+0
 
moi..

Nöpö mikä info paketti? Kun mä tilasin neuvola ajan käskivät netistä tulostaa lapun ja täyttää se ja lukea sikiöseulonnasta netistä.

Täällä ollaan onnellisia kun lasagnea pystyin syömään :whistle: Mutta ei oksetus öklötys lähe millään pois. Ja koko kaupungista ei kermamunkkeja löytyny, joten ostin munkin ja ite kermaa :LOL:

Unnukka mulla ei oo ollu repäisy kipuja, ehkä muutamasti tuntunu ja nyt pitäis olla 7+0, mutta menkka kivuista saan kärsiä. Kivut loppu yhes vaihees mutta taas tuli takas, koskee aika lailla koko ajan.. :ashamed:
 
Nyt onneksi suurin epävarmuus vähän helpottunut. :) Ei oikein oireita mutta kuitenkin jotenkin vähän rentouduin.

Mietin vaan että onkohan painoni pahastikin nousussa kun koetan syödä vähän säännöllisesti ettei ala tekemään pahaa? Syön esim. aamulla hapankorpun ( margariini+leikkele ), sitten lounaan, sitten taas hapankorpun samoilla päällisillä, jogurtin tai rahkan, päivällisenä, hapankorpun, jogurtin tai rahkan...
Noin suurinpiirtein syön.
Annoskoot ei oikeasti ole suuret. Lastenannoksen luokkaa.
 
mulla on tullut molemmissa raskauksissa painoa melkeen 20 kiloa :ashamed: nyt sitä ei saa tulla niin paljoa!! heti, kun imetys on loppunut 1-v. synttäreiden tuntumassa olen alkanut laihdutuskuurille. imetys ei mulla tosiaankaan ole laihduttanut kaikkea ylimääräistä. nyt kun ikää taas enemmän, ois varmasti vaikeampi laihduttaakin. siispä max 15 kiloa saa painoa tulla. piste.
 
Heipat kaikille toukovauvan odottajille!!
Olen ollut muutaman kuukauden pois täältä keskusteluista, koitettiin olla ajattelematta koko vauvantekoa.. ja sehän tuotti tulosta. Eilen raskaustestissä hyvinkin selkeä PLUSSA!! =)
Oli pakko tehdä testi vaikkei suurempia oireita vielä olekaan.. paitsi helkkarinmoinen palelu ja lämmöt keikkunut 37 asteen paikkeilla. Pakko kokeilla vielä huomenna testata uusiksi..
Mutta nyt siis vasta 4+1, laskettu aika menis sinne ihan toukokuun lopulle (30.5.2010)

Lueskelin ketjua taaksepäin ja huomasin että Marjutti86 on täällä myös!! Muistan sut tuolta kevään/kesän ketjuista :)

Vielä olen kovin varovainen ja hämilläni tämän vauvauutisen kanssa... mutta toivotaan että kaikki menee hyvin!! :heart:
 
Taas toivottelen huomenta :wave:

Zara81 ei mullakaan oireita ollu kun testasin. Testasin että saisin menkat alkamaan mutta tulikin testiin kaks viivaa :LOL: Tervetuloa joukkoon :)

Lähteekö muilla rinnoista ihoa? Mul ihan hilseilee, ei ennen ole. Pitää muistaa perusvoidetta ostaa..
Niin ja näkeekö joku unia? Mun mielestä nään paljon enemmän unia mitä ennen, ne jopa muistaakin nyt.

Viime ilta ja yö oli kauheeta. Oksetti koko ajan ja yöl jos käänät kylkeä, heräs aina, ja kun heräs alko oksettaan.. :|

 
Huomenta masukaverit :D

Mä aloin nyt kans miettimään kun teidän juttuja luin, että ehkei mekään tarvita mitään sisarusrattaita. Meillä esikoinen kuitenkin jo 2v7kk kun vauva syntyy. Ollaan kävelty kuitenkin jo pieniä matkoja ja vauvan syntyessä on kuitenkin jo kesä eli siis hyvät kävelykelit. Ois eriasia jos olis loskaa tai lunta, silloin eteneminen ois hitaampaa :D
Jospa sillä seisomalaudalla tosiaan pärjäis. Kantoliina, rintareppu sekä kantorinkkakin meidän perheestä löytyy, joten eiköhän me pärjätä niillä :D

Ä-pakkauksesta vielä sen verran, että mun mielestä uusinta ä-pakkausta aletaan jakamaan aina huhti tai toukokuusta eteenpäin eli tällöin me toukomasut saadaan v. 2009 malli. Näin muistan kelan sivuilta joskus lukeneeni. Korjatkaa jos olen väärässä.

(.) Turvotus hieman laskenut, tosin en eilen oikein mitään pystynyt syömään. Lähinnä tekee mieli vaan kaikkea kevyttä kun tietää, että heti tulee tukala olo jos syö esim. paljon pastaa tai perunaa. Kaupan hedelmäosastolla oikein kuola valuu :LOL: Näin oli esikoisenkin kohdalla alkuraskaudesta, sitten loppuraskaudesta alkoikin kiinnostaa jo ihan toiset hyllyt (lue karkkihyllyt) kaupassa :ashamed: :D

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Elwi ja Touko (poks!) 7+0
 
eli eilen tuossa tein liuskatestin ajankuluksi ja häkellyin kun toinenkin viiva rupesi piistymään...haaleana mutta punervana kuitenkin. tänään aamulla hain apteekin oman ja siihen myös tuli vaaleanpunainen viiva...mutta kuitenkin niin tumma että näkyi kuitenkin selkeästi :heart:
plussan tein 29/30-32 ja ovis oli kp17 eli ajoissa olin liikkelläkin testieni kanssa :D
sen takia meni vähän pasmat sekasin kun oli ensimmäinen kierto kun yritettiin, enkä todellakaan odottanut näin nopsaan plussaavani kun esikon kanssa jouduttiin turvautumaan clomiin...nyt siis luomuna liikenteessa :heart: aivan ihana juttu :)
Eli meiillä on yksi tyttö joka syntynyt 10/08
niin ja laskettu aika olis ilmeisesti 29.5 :heart:
täytyy tässä ruveta purkamaan ketjua ja lueskella vähän teidän juttuja...niin oon sitten vähän mukana :D
niin siis toivottavasti mahdun mukaan vielä :D
hyvää viikonloppua kaikille :wave:
 
Tervetuloa uudet masunkasvattajat!!!

Mulla alkoi aamu yökkimisellä, ja lopulta oksentamisella. Nyt on kuitenkin jo hieman parempi olo ja talo imuroitu. Seuraavaks tartun lattianpesimeen. Vietän siis vapaapäivää ja aattelin viikonlopuksi siivota kodin oikein kunnolla. Illalla menään miehen kanssa ulos syömään ja juhlistamaan keskiviikkoisia ihania ultranäkymiä.

Eikös se ole niin että jos syke on nähty, ni sillon se pienentää jo hieman keskenmenonriskiä? Tokihan tässä saa varpaillaan olla sinne viikolle 12 saakka, mutta kuitenkin..

Mukavaa päivää kaikille!

 
Alkuperäinen kirjoittaja Zara81:
Heipat kaikille toukovauvan odottajille!!
Olen ollut muutaman kuukauden pois täältä keskusteluista, koitettiin olla ajattelematta koko vauvantekoa.. ja sehän tuotti tulosta. Eilen raskaustestissä hyvinkin selkeä PLUSSA!! =)
Oli pakko tehdä testi vaikkei suurempia oireita vielä olekaan.. paitsi helkkarinmoinen palelu ja lämmöt keikkunut 37 asteen paikkeilla. Pakko kokeilla vielä huomenna testata uusiksi..
Mutta nyt siis vasta 4+1, laskettu aika menis sinne ihan toukokuun lopulle (30.5.2010)

Lueskelin ketjua taaksepäin ja huomasin että Marjutti86 on täällä myös!! Muistan sut tuolta kevään/kesän ketjuista :)

Vielä olen kovin varovainen ja hämilläni tämän vauvauutisen kanssa... mutta toivotaan että kaikki menee hyvin!! :heart:



Paljonko sun kierron pituus on? Kun mulla laskurin mukaan la 26.5 ja viikkoja tänään 4+2. Plussasin 3+5.
Ajattelin et jos sulla siis la on 30.5 ja viikkoja 4+1,et kuis se on mahdollista! :D



 

Yhteistyössä