<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 9/09 <3

Mukavaa perjantaita kaikille! :)

Mitä kuuluu?
Minua taas alkaa huolettaa. Ihan kun housutkaan ei olisi tänään puristaneet samalla tavalla ( turvotuksen vuoksi puristivat ) kuin ennen :( ÄÄÄÄÄ! Tahtoisin niin sinne varhaisultraan. Voikos näillä viikoilla jo mennä? ( rv 6+6 ).

Tänään ajattelin siivota. Kaupassa käyty ja lapset lähti mummolaan yökylään :heart: Mieskin kotiutuu varmaan vasta joskus neljän jälkeen :) Nyt on aika levätä, rentoutua ja vaikka sitte siivotakin :) Ja ulkoilla meinasin koiran kanssa myös kun aurinko paistaa. Tosi ihana kirpeä syyssää ollut tänään :)

Ihastuin tuohon Manducaan kun eilen sitä katselin netistä :) Ois varmaan aika käteväkin kun on nuo kaksi pientä joiden kanssa olisi sitten helppo tehdä palapelejä, legoilla rakentaa, lukea, piirtää askarrella jne. ja kotityötkin tietysti hoituisi vähän helpommin kuin vauva kainalossa :) Ja kun kesävauvakin on tulossa niin ei tarvitsisi miettiä että mitä vauvalle päälle :) Aikaisemmilla lapsilla ei ole ollut rintareppua tai kantoliinaa eli olisi ihan uusi juttu meille :)

Haaveilen myös suuresta nojatuolista ( vaikka sellaisesta pehmeästä mistä saisi selkänojaa vähän kallistettua ja voisi vaikka vähän keinuakin :) ) :) Olisi ihana valoisina kesäöinä ( jos vauva valvottaa ) istua sellaisessa kaikessa rauhassa imettämässä ja vaikka lukemassa :)

Olisikohan kesävauvalle paremmat vaunut missä kova kantokoppa? Kuin pehmeä? Tuntuu että se pehmeä on niin topattu että kova olisi sen vuoksi parempi? :)
 
Tervetuloa uusille =)

O.Napanen yökkii, muttei oksenna :D Kamala nälkä nyt jo ja tunti olis lounasaikaan vieläpä :headwall: Kiva lähteä ulos, kun on heikko olo, taidan pistellä salaa jotakin pientä.. :saint:

napsuneiti, noinhan se on, että sykkeen näkeminen pienentää km-riskiä heti hiukan :)

Mutta nyt ulos :wave:

Ce-bra, onhan se varmaan makuasia miten tykkää tuon kopan kovuuden kanssa, mutta minusta ainakin tuo pehmeä on parempi, kun on vähemmän tilava, niin pienellä o turvallisempi olo siinä ehkäpä,.. Tämä on sitten puhdas MUTU vaan :D Meillä tuo on Emman koppa, siitä on siis ne pohjakovikkeet irroitettavissa, että saa pehmeän kantopussin. Tuo sama pussi on sitten tuplissa ollut pikkuvauvalla, kun se on pikkuinen ja sopii siihen hyvinkin. Tai ainakin noihin ABC kolmipyörätupliin sopi tosi hyvin :)

Meillä ikäeroa tuli se 2v 2viikkoa lapsille ja ehdottomat oli tuplikset talonrakennusvuonna, kun piti kipittää joka päivä ees taas uudelle töllille :D


Ja NYT ulos
:LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti ja 3poikaa:
Paljonko sun kierron pituus on? Kun mulla laskurin mukaan la 26.5 ja viikkoja tänään 4+2. Plussasin 3+5.
Ajattelin et jos sulla siis la on 30.5 ja viikkoja 4+1,et kuis se on mahdollista! :D
No niinpä... hölmö minä... raskauskiekkoa oon käsissäni pyöritellyt ja se näyttäis LA 30.5... Mutta netissä olevat raskauslaskurit antaa lasketuksi ajaksi 27.5.2010 :)
Viimeiset menkat alkoi siis 20.elokuuta, kierto on hiukan vaihdellut 25-28 päivää...
 
zara ja muut uudet lämpimästi tervetuloa :heart:

mä mietin tilaisko ajan yksityiselle ultraan, tuohon ihan kuun loppuun vaikka. np menee melkeen lokakuun loppuun niin ei huvittas sinne asti oottaa. selailin eilen netistä tän kaupungin tarjontaa ja huomasin et tässä ihan lähellä on paikka jossa ultraus maksais 45 euroa, ei kauheen kallis kuitenkaan. oon aina pitäny yksityisellä käyntiä vähän tuhlauksena, mut houkuttelis tosi paljon.. ja tästä ku puhuin eilen niin mies yllätti sanomalla et tottakai käydään jos haluut =) :heart:

tänään yllättävän hyvä olo, tissikipukin on ehkä vähän hellittänyt..? häiritsee vähän tää menkkajomotus alavatsalla.. nytki jäytää.

tänään tais olla masuvauvalla ikää 7+2 =)
 
Tervetuloa zara81 ja Cristiina ja onnea plussasta =)

Oireettomuus vaivaa täälläkin ja huoli alkaa tulla onko kaikki hyvin :|. Tuntuu että tisuliinit ovat palanneet normikokoonsa ja naamakaan ei kuki enää niin pahasti. Repäisykipuja ei mullakaan varsinaisesti ole ollut, muutama tiukempi vihlonta alkuvk:sta mutta that's it! Rupesin nyt miettimään, että me ketkä puhumme oireettomuudesta, olemmeko kaikki jo aiemmin olleet raskaana?? Jos näin olisi, voisimme ajatella, että kohdun tarvitse alussa niin paljon venyä kuin ensikertalaisella... Yhtyykö kukaan ajatukseen :saint: ?

ce-bra mielestäni voit jo mennä varhaisultraan, sydämen syke alkaa vk:lla 6 ja jos olet varma hedelmöityksestä niin varaa aika. Itse tiedän aikavarmasti koska ovuloin ja ajattelin varata ultra juuri 6+6 päivälle. Mutta ainahan kannattaa kysyä soitattessa vastaanoton mielipide asiaan (jos nyt osaavat sanoa tähän jotain).

KyyneltenHymy meidän kunnan nla:n infopaketti sisälsi Stakesin oppaan "Meille tulee vauva"+ohjeet ulrien tilaukseen+lomakkeita joita pitää täyttää+listan ruoka-aineista joita ei suositella syötäväksi. Eli ihan samat lappuset mitä ekassa raskaudessa sain ensimmäille nla käynnillä. Teidän kunta taitaa säästää, kun itse pitää kaikki tulostaa ja tiedot etsiä. PÖH sanon mää!

Unien näkeminen tai ehkä enemminkin painajaisten näkeminen on mullakin lisääntynyt! Esikossa taisi olla samajuttu, enkä nyt muistanut koko asiaa, JEE taisi tulla edes yksi raskausoire esiin :D

).( ihan oikeesti ällistyttää tämä oireettomuus.. Eikä tilannetta auta, että luen netistä ties mitä raskauteen liittyvää ja oireettomuuteen. Nyt olen alkanut kytätä oireita IHAN KOKO AJAN, todella rasittavaaa :kieh:. Nauti tässä nyt sitten siunatusta tilasta... Aaaarrgghh, mieskin on huomisen töissä ja sieltä suuntaa kaverinsa polttareihin, joten issekseen saan olla ajatusten kanssa. Möh!

Kivaa viikonloppua kuiteskii mammat!
Nöpö 4+5
 
Nöpö82: Eiköhän meille oireettomillekin vielä kunnon raskausoireet tule, jopa jo muutaman viikon sisään.. Mulla oli ainakin tosi helppo raskaus esikoista odottaessa, kertaakaan en edes oksentanut. Luin vanhasta odotuspäiväkirjastani että selkä oli kipeä vkoilla 4-5 ja samoihin aikoihin myös menkkamaista vatsakipua.. Niitä odotellessa...

Huomasin kylläkin yhden "oireen" tänään; HAJAMIELISYYS! Aamulla unohdin täysin ruokkia koiran ja äsken kaupassa unohdin ostaa puolet tarvikkeista mitä tarviin illan ruokaan.. vaikka tasan tarkkaan tiiän mitä siihen tuleekin... Hohhoijjaa.. Taitaa ajatukset olla pitkälti vauvajutuissa :)
 
Ei ole oireita vieläkään :( Koko ajan tekee mieli syödä ( ei siis merkkejäkään pahoinvoinnista ). En osaa lopettaa tätä stressaamista.
Ennen kuin tiesin olevani raskaana tuli naamaan näppyjä ( sekä rintoihin ) mutta nyt ne on kadonnu :( Ei repäisykipujakaan enää. Tulen kai hulluksi pian.

Ainoa erilainen asia itsessäni mikä nyt tulee mieleen on se että hengästyn herkemmin kuin ennen. Esim. noustessa pitkiä rappusia kuopus sylissä tms.

Eikö teidän muiden päiviä 'pilaa' melkein tää epävarmuus? :(
 
Eipä ole oireita täälläkään. Muuta kuin NÄLKÄ koko ajan. Esikoisesta tuli aikanaan 24 kg, nyt koetan välttää sitä... Ja ihan outoja unia olen kyllä nähnyt. Tänään väsyttääkin tosi paljon, mutta se johtuu varmaan siitä, etten saanut aamuyöstä enää unta kun heräsin joskus puoli viisi. :(

Iästä : mä olen vauvan syntyessä 32 v ja mies 35. Esikoinen täyttää tänään 12 v, just laskeskelin että kun vauva menee ekaluokalle, esikoinen on 20 v... :) Ihan käsittämätön ajatus.

Tarvikkeista: Mulla on vielä ensimmäisestä kaikki tallella, mutta ne alkaa olla kyllä aika wanhoja. Meidän molempien sisaruksilla on pieniä lapsia, kavereilla samoin, joten varmaan saadaan kauhea käytettyjen tavaroiden/vaatteiden vyöry... ja kuitenkin mä haluaisin uuttakin tavaraa, koska esikoisella kaikki oli moneen kertaan käytettyä. Eilen sain kaverilta äitiysvaatteita ison kasan.

Mutta siis ce-bra ja muut oireettomat, vähän mua kyllä mietityttää. Jospa tää on kuitenkin sitten vaan vielä niin alussa, ettei niitä oireita kuulukaan olla. Vai?

Imoen 6+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja ce-bra:
Ei ole oireita vieläkään :(

Eikö teidän muiden päiviä 'pilaa' melkein tää epävarmuus? :(
Kun ei ne oireetkaan mitään takaa... :( Neuvoisin, että kannattaa yrittää olla murehtimatta turhia (tiedän, ei helppoa) ja mennä sitten vaikka ultraan, kun siellä on jotain nähtävissä.

Mulla oli 5vko ihan törkeää pahoinvointia ja oksentelua, rinnat ja maha kasvoivat, paleli, etoi, oli nälkä, paino nousi... Oireita vaikka millä määrin, ihan niinkuin aiemmissa onnistuneissakin raskauksissa. Ja silti viikolla 11 pienen todettiin menehtyneen viikolla 7.

Koittakaa mennä levollisin mielin kaikki, asiat ei kuitenkaan ole omissa käsissä. :hug:
 
Noni. Hetken tässä istun ja sitten menen taas lepäämään. Väsyttää kovasti vaikka pari tuntia jo aikaisemmin sain nukuttuakin. Mies kuorsaa tuossa takana sohvalla niin alkaa itseäkin väsyttämään.
Minullakin on kyllä kovasti nälkä. Tänään olen syönyt jo hapankorpun ,suklaapatukan, persikkarahkan, 2x kaupan eineshampurilaisen cheddarjuustolla :p :ashamed: Tosi tervellinen päivä ollut siis :D

Viikkoja on nyt se 6+6. Ja näppyjä oli ennen kuin tiesin olevani raskaana ( varmaan viikolla 5-6 pahiten ). Nyt tosiaan tänään on kovasti väsyttänyt ja nälkä on koko ajan. Ne on kai 'oireita'? :)
 
ce-bra. Tee uusi r-testi jos vaikka ne kaks kaunista viivaa helpottaisi sun oloa. Huomaa tänne asti et sää oot tosiaan levoton. :hug:

Mulla on kans koko ajan nälkä ja jos en ottais joka toinen päivä multivita tabua, niin väsyttäis kans paljon. (jos otan joka päivä niin menee yöunet sit taas). Nälkä ja väsy ON oireita, tunti ruuan jälkeen vatsassa KURNII oikeasti, ei vain päässä tee mieli :D

Ja iltapalaa.. :whistle: :ashamed:
 
Tein jo kaks testiä :D Sunnuntai iltapäivällä ja maanantai aamuna :D
Koetan nyt luottaa että kun on nälkä ja vähän väsykin niin voisi olla hyviä merkkejä :) Huomenna käynnistyis kahdeksas raskausviikko joten kai tässä suht. hyvillä vesillä ollaan?!?! Kun ei ole kipuja eikä vuotoja ollut ollenkaan :)

Just tultiin saunasta miehen kanssa ja kohta katsellaan vähän telkkua :) Sitten voisi käydä nukkumaan ja koettaa nukkua koko yön kun lapset kyläilemässä :)

Jostain syystä olen tykästynyt tuohon Alexander Rybak - Fairytale kappaleeseen :) Se saa aina hymyilemään ja siinä on ihana rytmi :) Sekä tykkään tuosta viulunäänestä :)

http://www.youtube.com/watch?v=uiH4BFTELME
 
Piti tulla poksumaan kun vuorokausi vaihtui ja nyt on "jo" kahdeksas raskausviikko alkanut.

Rohkaisin tänään mieleni ja kävin puntarilla. Vedin järkyttävän ison annoksen makaroonilaatikkoa (kylläkin tummasta makaroonista ja kevytjauhelihasta tehty) ja maha pinkeänä etsin vaatehuoneesta jotakin kun puntari iski silmään (on ollut siellä piilossa hetken aikaa :D ) ajattelin sitte punnita ja ottaa kauhulukemat jotta tähän painonhallintaan tulisi jokukaan tolkku. Ihme ja kumma kun paino oli sama iltapäivällä vatsa ruuasta pinkeänä kuin se normaalisti olisi aamulla. Ihan hyvä kun ei ole vielä yhtään noussut, sillä sitä on ihan liikaa jo näin lähtötilanteessa.
Meillä on ultra maanantaina ja voin myöntää että JÄNNITTÄÄ! Mies on ihan varma että kaksoset siellä on, mutta itsellä on yksös tunne (ja takaraivossa hakkaa kun siellä edes JOKU olisi... :( )
Mutta ihan pakko lähtiä nukkumaan, 3 tunnin ( :eek: ) päikkäreistä huolimatta silmät lupsahtelee koko ajan...

Haavis & Tane ja Ansa (ainakin hetken vielä) [/b]7+0 :heart:
 
Huomenta!

Tuosta oireettomuudesta, niin älkää tyttäret vielä kovin murehtiko, mullakin tais ne oireet alkaa 6+ jotain viikolla vasta. Ja tiiättäkö, vaikka kuin oon onnellinen siitä että nyt tietää kaiken olevan kunnossa kun oksentaa, mut kyllä mä silti tän vaihtaisin normaaliin olotilaan, tää ikikrapula alkaa ihan tosissaan jo väsyttää.
Viimeset 2 päivää oon ollu tosi itkunen kun on jo niin väsyny tähän oksetuksen tunteeseen. Sitten kiukututtaa kun toinen ei tajua..
Vielä viikko, ni sitten on eka neuvola. Mutta ultrassa mä olen käyny jo 2 kertaa siellä. Kivaa nähdä sit taas kuinka paljon oli kasvua tapahtunu, kun nytkin viikossa oli iso ero.

Mut nyt koittaa tää mennä kehittään jotain aamupalaa mikä pysyis sisällä...

buam 8+3
 
Huomenta kaikille ja mukavaa lauantaita!

ce-bra, mäkin tykkään samasta kappaleesta. Oon asentanut sen puhelimeeni soittoääneksikin :D

Eilen oli neuvola. LA aikaistui päivällä, eli uusi virallinen (toistaiseksi) olis 7.5. Poksuin siis jos eilen 7+0. Tää merkkais myös sitä, et kun hoitovapaalta palaan töihin 1.4, niin jään uudelleen äitiyslomalle jo 2.4 :LOL:
Voi ku kaikki menis hyvin! Tiistaina on se ultra ja pelkään niin hirmuisesti, et siellä ei olekaan mitään :'(

Tänään mennään miehen kanssa yhtiin häihin. Eikä mul oo mitään vaatetta, kun kaikki mekot kiristää :kieh: Enkä myöskään haluis kertoa, miks en juo mitään. Taidan ottaa maljan käteeni, mut juotan sen sit miehelle sopivan tilaisuuden tullen.
Tyttö menee mummulaan hoitoon. Miten ihanaa kun huomenna saa nukkua pitkään!

Janskuliini + Toukka 7+1
 
Janskuliini, ollaankohan me menossa samoihin pippaloihin? :D Mullakin on tänään häät edessä ja listauksesta kurkkasin, että sama synnäri olisi meillä myös (jos siis juhlat ovat täällä kotiseutuvilla). Vinkataan toisillemme silmää, kun huomataan joku muukin kastelemassa kukkia samppanjalla. :saint:
 
äiti ja 3poikaa mä olen myös vk:n päästä kaasona. Harmittaa hiukan, kun en voi kuohuvaa nauttia, mutta syy on kuitenkin maailman paras :heart:. Mukavia häitä! :)

Ihanaa kun te jaksatte tsempata meitä oireettomia, tulee niin hyvä mieli . Miehelle kun yrittää purkaa fiiliksiä, niin eipä hää oikein sanoa mitään.. Ja ymmärrettäväähän se on. =) :flower:

).( Oireettomuudesta purkautuminen auttoi, eilen illalla koko alakroppa oli kuin tulessa!! Jipii jipii jipii!! Tuntui, kuin olisi kunnon treenit takana, etenkin vatsalihas. Mutta sellaisesta ei ole tietoakaan, ellei sohva-jääkaappi väli tee hyvää vatsalihaksille- :LOL:.
 
Päivää..

Tääl on taas päivä töit paiskittu ja mies pitäis hakia 50km pääst kotia kun jaksais vaan ajaa.. Närästäny on tänää urakalla :|

nöpö mä oon miehelle kans koittanu selittää oloa ja tuntemuksia, ei se ymmärrä. Rasittavaa kun se ei tajua ja saa kokea tätä. Koitin selittää sille et kuvittele ittes oksennustautiin jossa sun tekis mieli koko ajan syödä :D

Ai, sanoinko et eilen käytiin ohimennen lastentarvike liikees, siel oli vaunut jotka haluan..! tai ne oli yhdistemät ja ale, mustat jos oli valkosia kukkia.. =) en kyl taija ihan viel niit hankkia :D
 
Mää vertaan tätä oloa krapulapäivä numero kakkoseks. Nimittäin silleen että päänsärkyä ei ole, eikä oksu lennä mutta että ällöttää ja syötättää koko ajan :kieh:
Tänään ihan lievästi parempi olo jo aamupäivällä, pahinta on edelleen kun ei ehdi syödä ajoissa :x
 
ajattelin tulla vähän tänne lueskeleen kun esikko meni nukkumaan =)

oireista täällä näyttää kovasti olevan puhetta...tai enempi oireettomuudesta =)
mulla ei ole myöskään mitään selkeitä oireita niinkun pahoinvointi mut en oo kyl kauheen huolissaan kun en esikoiisestakaan oieestaan oireillut missään vaiheessa ja koko raskausaika meni "helposti". nyt tietty toivon samaa :heart:
Väsynyt nyt oon ollut pari päivää,työpäivän jälkeen tuntuu kun olis painanut 12h päivän... ja yöllä herään kurnivaan nälkään,se on kyllä vinkee fiilis :D taas saa ruveta yö syöpöks :LOL:
Hassua kyllä yö syöminen ei näkynyt viime raskaudessa...painoa tuli 10kg joista jäi sitten synnärille 8,5kg...saa nähä kuin nyt käy :whistle:

Mulla on nyt viikot 4+0...olin hyvissä ajoin testaamassa kun oon kuitenkin tiennyt asiasta jo 3 pvää :heart:

varhaisultrasta tais olla myös puhetta...mä menen kyllä käymään...saa kuitenkin sitten mielenrauhan että sikiö on ja kehittyy. ennen raskautta aattelin että kyllä se menee ilmankin mut en pysty kyl oleen sinne ekaan ultraan asti...

sisarusrattaattuossa juuri kattelin rattaita mitkä haluaisin mut ne on ihan järkky kalliit...sellaset Phil and Teds sportit http://www.pikkuhurmuri.fi/tuotteet.php?pid=197 tuolta löytyy jos joku haluu käydä tsekkaan =) kaverilla on ja ne on ihanan näppärät ja pienet :D

no mutta ei muuta kun kasvatelkaahan mahoja :heart:

Cristiina ja masuasukki 4+0 :heart:
 
Buam, olit todella oikeassa, viikot olivat menneet sekaisin kun silmät puoliummessa näppäilee, piti olla 8+0... Siis pientä väsymystä havaittavissa ;)

Periaatteessa vissiin kuuluisin sinne huhtikuisten puolelle, mutta kun en tasan taarkkaan noita menkkoja muista ja yleensä vauvat antavat odottaa itseään....

Neuvolakäyntiin olin pettynyt, mitään uutta informaatiota ei tullut ja touhu vaikutti liukuhihnameiningiltä... Niin että ´se synnärikin taitaa olla näillä näkymin Jorvi, jos ei maailma muutu siihen mennessä...

Tinka & Salamatkustaja
 

Yhteistyössä