<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 5/10 <3 Meidän Kuu / 60 Vauvaa <3

Mulle iski siivousvimma (mitä tapahtuu erittäin harvoin).. Imuroin jopa ite, yleensä meillä on robotti joka sen tekee. Sit laitoin vielä pihaa ja kohta sauna päälle. Helppoahan tää on kun tyttö roikkuu isässään kiinni ja antaa mulle omaa aikaa:). Lähtivät vielä uimaankin joten oon kuin palkinnoksi juonu rauhassa kahvia. Saas nähdä saanko aikaiseksi supistuksia :whistle:
Tosin just päätin että ennen ensi viikonloppua ei sovi synnyttää, perjantaina on se arviointi (jota ootan ja jännitän kovin) ja sitten tiedetään mikä on tilanne.. Jotenkin mulla on nyt se fiilis että vois mennä suunniteltuun sektioon mutta katellaan ny.

 
Onnea taas vauvan saaneille :heart: :heart:

Täällä on alkanut tapahtua ihan urakalla, kateellinen olen :ashamed: Eli siis yhdessä koossa täälläkin ollaan.. Ja mulle tuli sitten raskauarvetkin rv 39+4 :kieh: Voi pirulaiset.. Jännä vaan kun ovat aivan vaaleita, näyttävät siis nyt jo vanhoilta :D

Tahdon synnyttää nyt. heti. tänään. kiitos.

ALM 39+6
 
Tiitiäinen - Paljon onnea tytöstä! :flower:

Belvis - Paljon onnea tytöstä ja onneksi oli suojelusenkeli matkassa! :flower:

Alfonsiinalle Paljon onnea tytöstä! :flower:

BTL Paljon onnea pikkuisista! :flower:

Adelade Paljon onnea pikkusesta tytöstä! :flower:

Johan on täällä alettu jakautumaan vauhdilla. Onkohan täällä enää ketään sitten toukokuun lopussa kun itsellä koittaa h-hetki :D
Alkaa olla hermot aika kireällä tän mahan kanssa, kun ei oikein jaksaisi mitään ja istuessakin hengitys on välillä sellasta puuskutusta. Voi kun aika menisi nyt nopeasti. Mun puolesta tämä voisi alkaa syntymään kun 38 viikkoa on täynnä, mutta siihen asti pitäisin vielä masussa vaikka olo onkin tukala. Mutta aika toive ajattelua taitaa olla, että niin aikaisin pääsisi vielä synnyttämään :LOL: Semmonen tunne on, että laskettuun asti mennään ainakin.
Kovasti kaipaan jo omaa kroppaa ja odotan innolla, että pääsen karistamaan ylimääräiset kilot pois ja pukemaan normaaleja vaatteita päälle.

Huomenna olis neuvola ja ylihuomenna ultra. Voisin kyllä punnituksen jättää väliin, kun simaa ja munkkeja tuli taas mätettyä vaikka olis voinu olla ilmankin :p

zizilisko+nuppunen 36+2
 
Tervetuloa mukaan Nenu ja Magdalena! Mäkin tulin hieman myöhässä mukaan, mutta täällä on niin kivaa porukkaa että varmasti olette tervetulleita! :)

Kyyneltenhymy toivottavasti pääset tositoimiin! Jännää... muista tulla kertomaan miten tilanne etenee.

Mä olen viime aikoina kokeillut kaikki ässät mitä maailmaan mahtuu, juonut litratolkulla vadelmanlehtiteetä, kävellyt kilometreittäin ja syönyt tulista ruokaa. Ja kyllähän ne harjoitussupistukset ovat voimistuneet, mutta muuta merkkiä ei sitten ilmassa olekaan..
Mä päätin että lopetan kärsimättömänä odottamisen ja keskityn nauttimaan näistä rauhallisista päivistä kun vielä voin. :LOL: Sitten lasketun päivän jälkeen palaan kärsimättömien odottajien joukkoon. :kieh: Mietin nimittäin, että eiköhän siihen ole joku syy että synnytys yleensä käynnistyy keskellä yötä kesken unenkin jopa. Silloin ihminen on nimittäin rennoimmillaan, eikä ainakaan yleensä harrastaa kolmea ässää tai muuten touhota jotain. =)

Toivotan rauhallista sunnuntaipäivää ja supisteluja niitä toivoville! :heart:

AnnaBanana 39+0 POKS!
 
Vauvoja! Ihanaa! :flower: Onnea onnea kaikille nyyttinsä saaneille :heart:

Tervetuloa muillekin uusille "naamoille" :) Itsekin aloitin juttelun vasta vähän aikaa sitten, mutta hyvin on otettu mutkin kyytiin mukaan :)

Mä oon täällä vaan siivonnu. Vintti, kellari ja koko kämppä puunattu, mutta ei supistuksen supistusta :D Tai no noita kivuttomia-mahan-kiristäjiä on mulla koko ajan, muttei mitään muuta sitte. :attn: Njoo... Kai tää tästä :)

*muokkaa* Nii hei joo :D Oli mulla ihan kysyttävääkin. Mitä kaikkea te ootte hommanneet valmiiksi vauvalle/äidille. Siis noita käyttötavaroita (vaippoja, tuttipulloja, rasvoja yms) olisko kenelläkään intoa tehä vaikka jotain listaa kokemuksen perusteella? Siis sellaista tosi tarkkaa listaa (nenänniistäjistä liivinsuojiin meiningillä)... Kun musta tuntuu kokoajan että unohdan hommata jotain tärkeetä ja kun yksin olen, niin ei voi sitten miestäkään lähettää kauppaan :(

Möhvi & Napoleon 38+5
 
Terve. Tässä 30v turhautunut tuleva äippä hei.. :kieh:

Persetti että ärsyttää ootella vaikka päätin etten oottele, niin minkäs voin :headwall: Tahtois vaan niin äkkiä ton oman sinappituubin sylkkyyn.. :heart:

Mitäs jos huomenna tuolla ultrassa käynti ei autakaan mitään, aaaaaaargh......

Möhvi kyseli et mitä on hommattuna, noh, meillä on kaikki paitsi vauva itte, mut osa on kumminkin tyttöjen jäljiltä. Täällä jossain muuten kulkee semmoinen "mitä vauvalle" -lista, mut katsellaan löydänkös sen...

http://kaksplus.fi/keskustelu/t842837 Tuossapas tuommoinen =)

Kaikki ei todellakaan ole välttämätöntä, kannattaa kysellä jos joku ihmetyttää.

 
Joku jo kyseli, että oonko synnyttämään päässy, en oo vielä. :)

Eilen pääsin kotiin osastolta ainakin vähäksi aikaa. Maksa-arvot lähteneet laskuun ja vauvalla koko ajan kaikki tosi hyvin. Reseptilääkkeet sain kotiin ja toivotaan, että laskis nyt kokonaan sitten sinne normaaliin nuo arvot. Hieman olivat siitä huolissaan kun sappi arvot olivat koholla, mutta täytyy nyt seurailla vauvan liikkeitä huolella ja huomenna aamusta taas labraan ja äitipolille. Keskiviikkona sitten lääkäriin myös ja silloin yritetään sitä ulkokäännöstä.

Käynnistyksestä ei ollu sitten enää puhetta kun arvot oli jo niin hyvät, mutta huomenna varmaan selviää taas enemmän.

Tänään on ollu hirveitä vatsa kipuja ja ne on kyllä säikäyttäny sen verran, että täytyy ehdottomasti ottaa puheeks huomenna. Muuten kaikki hyvin. :)

Riikka ja pikkuinen 36+0 :heart:
 

Taas on supistellut jo 17.00 asti, että 3,5 tuntia putkeen 10-15min välein!! Supistukset ei vaan oo taarpeeks kovia, vaikka kivuliaita onkin.. Äsken kävin jo kuumassa suihkussa, jos ois helpannu, mut paskat.. Olkaa te onnellisia kenel ei näitä helvetin turhia ja kipeitä suppareita oo!! Joo, tiedän kyllä et on turhia, viimeks kun sisätutkimuksessa ei ollut tapahtunut mitään uutta, vaikka oli ihan samanlaisia suppareita vaikka kuinka usein ja kuinka kauan!!

Alkaa olee hermot loppu, voimat loppu ja kaik loppu jo... Loppuuko tää kidutus koskaan.. :/
 
kyyneltenhymy Toivottavasti jatkat teidän suvun perinteitä :p

baby dream täysiaikaispoksu onnittelut sinne!! :heart: :flower:

ALM Ai niitä voi tulla vielä noin myöhäänkin :/ Mää oon elätelly toiveita, että niitä ei tuliskaan, mutta näköjään loppuun asti saa jännätä.

zizilisko Täysin samat ajatukset täälläkin. Synnyttämään vois lähtee sitten, kun rv 38 täynnä, mut pahasti pelkään, et vielä kesäkuun ekalla viikolla notkun täällä valittamassa maha pystyssä ;) olis tosiaan ihana saada jo oma masu takasi ja saada pukee omat "tavalliset" vaatteet päälle. Eilen toki kokeilen mun yksiä pillifarkkuja, et meneekö jalkaan ja kyllähän ne meni :D Ainut vaan ettei nappi ja vetskari jostain kumman syystä menny kiinni :whistle:

annabanana tuo teoria kuulostaa kyl ihan varteenotettavalta :) Ehkäpä määki lopetan tän ylenpalttisen hääräämisen ;) tänäänkin siivonnu ja touhunnu, käyny 3 kertaa koiran kans lenkillä 1x 30min ja 2x 45 eipä tuo varmaan mitään vaikuta, joten jos vaikka huomenna olis koko päivän sohvalla ;)

Möhvi ai sullakin siivousvimma iskeny :LOL: Meitähän on monta :D Määki kaipailin joskus tuota listaa. Niitä löytyy aika hyvin googlettamalla :)

riikka hyvä, että kaikki hyvin :hug: tuuhan huomenna ilmotteleen mitä sanovat, jos et jää sitten jo synnärille ;)

sanzkuli voimia! :hug:

Huomenna saan toivon mukaan vihdoin ja viimein sen lipaston, mihin voin vauvanvaatteet laittaa. Jo on sitä kyllä kaivattukin. :headwall: Huomenna olis ajatuksena myös koota pinnasänky ja sit hommata siihen se patja, sen jälkeen kaikki alkais oleen vauvaa vaille valmista. :heart:
 
Mitkään kikkakolmoset ei kyllä auta saamaan vauvaa ulos, yksilöllistähän se on.. Mä kokeilin edelliskerralla pitkiä kävelylenkkejä koirien kanssa (2h) ja mitä mä sain? selän ja jalkapohjat kipeiksi. Niin ja kehoituksen mieheltä kävellä seuraavan kerran katua pitkin (eikä metsässä) jotta hän voi sit tarvittaessa noutaa mut pois :LOL:
Tänään siivoamisella, pihahommilla, saunomisella ja koirien ulkoilutuksella sain kyllä suppareita ja niitä sukkapuikkosuppareita kivasti mutta ei mitään ihmeempää. Kylkiluut vaan paukkuu ku potkut (taaas!) tuntuu kummallisissa paikoissa.
Mutta noita kikkakolmosia on silleen hauska tehä että harvemmin niistä haittaakaan on. Jos ei muuta niin tulee ainakin hetkeksi puhdas asunto jne =)

Mä muistin tänään että tollaset käyttötavarat kuten vaipat, korvikkeen jne oon tyystin unohtanu ostaa. Jos tässä jossain vaiheessa..

Jokojoko-kysymys tulee useimmiten mun äidiltä. Se taitaa olla jo valmiudessa tulemaan keskellä yötäkin hoitamaan tyttöä.. Muuten tutut (äitejä kaikki) jaksaa vaan ihmetellä mun mahan suuruutta ja sitä että jaksan liikkua. Sit lähimmät kaverit ei ees kysele, ne tietää että ilmoitus vauvan syntymisestä kyllä tulee aikanaan.
Niin ja liikkis on mein tyttö joka tänäänkin ilmoitti että kohta vauva syntyy :heart:
 
Nojoo, tääl on supistellu koko illan. Eka 20min välein (mutta ei tarpeeks potkua, pystyn olee viel paikallani supistuksen ajan) ja nyt tulee n. 7min välein mutta ei näissäkään potkua.
Nyt meen nukkuun jos saan unta ja kattoon kuin käy et pitääkö lähtee. Oon kyl nukkunu tänää kahet päikkärit et pitäs jaksaa yön valvoa :D Miehelle haettiin kyl kolmioleipää ja energiajuomaa et napataan ne mukaan synnärille jos pitää lähteä.. =)
Koko päivän on valunu ruskeeta limaa aina vessassa käydessä, mitäs lie :whistle:
 
A-L-M onnea matkaan :hug:
Ja on se jännä kun pitää joka ikinen kolotus taikka lima tulla heti jakaan tänne :D

Tääl taitaa olla tää selkäsärky taas olla supistuksen tynkää, tulee ja menee. Jos tiskais ja laittas pyykin nii jos sais vähän ytyä tähän hommaan.. :whistle:
 
Huomenta!

Toivotaan et A-L-M ja Kyyneltenhymy pääsisivät nyt tosi hommiin ;)

Mulla on nää kädet ihan turtana :kieh: heti puutuu ku jotain alkaa tekemään.

Mukavaa aurinkoista viikkoa B)

baby dream ja masuasukki 37+1
 
Kyyneltenhymy toivottavasti pääsisit pian kunnolla tosi toimiin. Varmaan väsyttävää ja ärsyttävää tuollainen. :kieh:

ALM tsemppiä synnytykseen! Pian on nyytti kainalossa :)

Täälläkin tuli eilen illalla muutama ihan kunnon kipeä supistus. Muistuipahan ainakin mieleen, että tätä se sitten tulee olemaan. Jäivät onneksi hyvin lyhyeen. Mies kyllä jo kyseli, että nytkö se tulee ulos :LOL:

Lypy Minunkin pitäisi tilata vielä yhdet imetysliivit ja täällä ainakin näytti olevan edullisesti:
http://www.nursingbra.co.uk/searchbybrand.htm

zizilisko+nuppunen 36+3 ja kohta neuvolaan
 
ALM Ei muutakun tsemppiä synnytykseen! =)

KyyneltenHymy Josko sullakin kohta jo lähtö tulis, pidetään peukkuja!

Jahas, meikäläisellä on sit tänään ensimmäinen äippälomapäivä!Aika hassua kuinka nopsaan se aika loppujen lopuks menee.. :D

Mutta mä alan aamukahville, neuvolan jälkeen lisää juttuja! :)
 
Huamenta :kieh:

Kaikki yhes koos? A-L-M tsemppiä matkaan!!!

Hymy, sulla ollu samanlainen yö ko mulla sillon viime viikon ke-to, eiksookkii mukavata :headwall: Tosin sulla tossa lisänä toi kiva lima, mullei oo ikänä tullu mitään limatulppia, en tiiä ees mitä ne on. Noh, jospa se siittä etenee.

Äiteellä on tasan viikkoa ennen lapsvettä tullu limatulppa, no mullei oo alkanu kertaakaan kummallakaan sitten. Kummallaki kerralla on kalvot puhkastu saikulla vasta. ( Ei, äitee ei oo vieläkään tietonen tai tietävinään meijän tulokkaasta :/ )

Jaaha, sormet tikkuilee taas |O Inhottava kirjottaa.. Täällä näyttäs olevan komia ilma, eli aurinko, mikä ihana tekosyy hiilata ittesä ja kersansa kartanolle B)

Ainii, se ultra on 13.40! Pitäkääpä peukkuja että ne pyörittelee ne kalvot irti ja vauveliin vauhtia :attn:

VN& pikkiriikkinen ( :kieh: ) Norsuvauva 40+2 :heart:
 
Kiitokset tsempityksistä! Täällä yhä vaan notkutaan... Tällä hetkellä ymmärrän tarkalleen mitä tarkoittaa sanonta "odottavan aika on pitkä". Kun ei supistele ees yhtään.... Olo on niin malttamaton vaikka yllättävän levollinen. Jos tossa tunnin päästä lähtis ajeleen pikkuhiljaa, tarvii varmaan jotain pyyhettä viritellä siteen lisäksi housuihin kun tätä vettä lorottaa koko ajan :D

Varanikki d =) b

Niin ja tarkka tyttö meillä tulossa, äitiinsä lie tullut kun tänään on LA :heart:
 
Huomenta!

Mä jätän tällä kertaa nuo tummennukset pois, kun menivät jostain syystä ihan miten sattuu tuossa edellisessä viestissä ; )

Se koitti sitten h-hetki ALM:lle. KyyneltenHymylläkin meno kuulostaa siltä, että pitkään ei tarvi enää odottaa. Tsemppiä ja onnea molemmille!

Sanzkuli tiedän tunteen. Mä olen nyt pari yötä valvonut. Ihanan reipas ja pirteä olo näin maanantai-aamuna, joopa joo... Onneksi tuo aurinkoinen sää vähän auttaa. Varmaan nyt sitten seuraavat kolme viikkoa valvotaan joka yö tunti kaupalla.

Varanikki mulla ensimmäisessä raskaudessa yliaikaistarkastus tehosi. Vielä samana yönä puolen yön aikaan kuului vaan poks ja lapsivedet meni eli se kalvojen pyörittely tosiaan teki tehtävänsä. Toivottavasti sulla käy samoin.

Mä olen yrittänyt myös välillä rehkiä, että sais supistuksia aikaiseksi, mutta enpä usko, että sillä voi mitenkään vaikuttaa käynnistymiseen. Onhan sitä tutkittukin, että esim. paljon raskausaikana liikkuvilla vauvat pysyvät pidempään masussa, mikä siis tietty toivottavaa ja kertoo siitä että kaikki on hyvin. Eli sohvalle vaan pötkölle kaikki!

Ei vaan täytyypä lähteä tästä pukemaan ja tyttöjen kanssa ulos.

Hentta poks poks 39+0.
 
Onnea matkaan A-L-M =)

Eilen alkoi siinä puolenyön aikaan jomottelemaan mukavasti alavatsaa ja selkää. Senverran tuntui, ettei nukuttua saanut mut kuitenkin tiesin, että nää ei ole NIITÄ suppareita. Saattoivat silti jotain tehdä tonne alakertaan. Meillä näemmä tehosi ainakin jotenkin meidän kolme ässää: sauna, seksi ja sima :D

Väsymys on aivan tappavaa, Hb oli viikko sitten laskenut 121:stä 110:een. Aloin siis uusiksi rautakuurille. Alhaisimmillaan se on ollut 108.
Nyt huilailen tän aamun, isompi on eskarissa puoleen päivään ja nuorempi käy maanantaisin ja perjantaisin avoimessa päiväkodissa 8.30-12.

Oli muuten kumman piristävää herätä auringonpaisteeseen! Havahduin kuudelta siihen kun mies teki lähtöä töihin. Oli niin kirkasta, että luulin ukon nukkuneen pommiin =)
Ainoa mikä verottaa, on toi jäätävän kylmä viima. Täällä länsirannikolla kun tuulee AINA :kieh:

Nyt hetkeks sohvalle pötköttämään :whistle:

Nenu ja neitilupaus 38+1
 
ALM Onnea matkaan! Kyllä sitä nyt kelpaa rauhallisesti odotella, kun jo noin pitkällä ollaan.. :p Kateellisena täällä kökötän.

Tottakai kuuluu tulla tänne jakamaan limajutut ja tuntemukset, mua ainaki ensikertalaisena kiinnostaa miten muitten synnytys lähtee käyntiin. Ja muutenkin kaikki synnytysjutut on ihan hyödyllisiä.

Mulla paino vaan nousee täs lopussa, en saa oltua enää herkuttelematta ja liikunta on jäänyt jo tosi vähille. Sitä sitten tietää että herkut on jätettävä ku vauva tulee, ettei kaikki kilot jää päälle. Onneks mies on kolme päivää nyt kotona, niin saan seuraa ja muutakin tekemistä ku mässäilyn. Ja sit vaikka voitais käydä synnyttämässä, ihan niinku noin ohimennen.

Varanikki :hug: Ei kai sun äiti enää sit voi teeskennellä ettei vaavia ole ku hän syntyy.. Tunnetusti pienet nyytit onnistuvat hurmaamaan kaikki. Meillä on vähän vastaava tilanne, ei kiinnosta isän eikä minun äitiä mummoilu. Onneks on sitten kaks innokasta tätiä ja setää ja joukko lapsirakkaita ystäviä ympärillä.

Suunnittelen lähteväni ulos kävelylle, jos vaikka ihan kaupungilla kävisin vähän kiertelemässä kun mies nukkuu yövuoron jälkeen.

Tsirppi ja Tyyppi 39+5
 
Oooh lisää vauvoja tulossa :D

ALM ja KyyneltenHymy ovat toivottavasti päässeet tositoimiin :) Tsemppiä!

Varanikki Kiitos kaunis tuosta ketjun linkittämisestä :D Mä tiesin että jotain olis unohtunut, nyt vähän turvallisempi olo :D

Josko sitä ite tänään lähtis kiertelemään kirppiksiä ja kauppoja. Siivoomisesta ei ollut mitään apua, paitsi että nukuin suht hyvin :D Napoleon on selkeesti päättäny ottaa peri-irlantilaisen ajattelutavan ja on vähintään 2 viikkoa myöhässä :D Noh, olishan tuo pitänyt arvata. Olen siis heittänyt toivoni LA:n suhteen. Kattellaan sitte joskus juhannuksena :LOL: Tosin isänsä tuntien mä oon täällä vielä joulunaki, jos mukula ottaa sieltä vielä mallia :/ Ei supista (kiristää vaan mahaa) eikä mee vedet vaikka tasajalkaa pomppis. Tosin parina iltana ny ollu sellanen ihmeellinen fiilis nukkumaan mennessä. Siis ei satu tai tunnu epämukavalta, mutta jotain ihmettä tapahtuu. Sellanen öööh... utopistinen olo selässä ja alavatsassa :D Ei sitä oikeen osaa kuvata, kun ei oo jomotusta tai mitään. Sellanen tyhmä olo vaan...

Ulkona paistelee arska aika hienosti, aaaah... B) Solis niinku kunnolla kevät nyt :heart:

Möhvi & Napoleon 38+6
 

Yhteistyössä