<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 4/10 <3 VAUVOJA,VAUVOJA!!! <3 <3

Päivät!

Ultrassa käyty ja tasaisesti on kasvanut vauveli =) Vesi väistynyt hitusen vähemmäksi, eli ole enää runsaanlainen normaali vaan tavallinen normaali :D Painoarvio tälle päivää oli 3244g ja vastaili viikkoja 38+0 :eek: No kyl se mulle sopii mut LA:ta en muuta B) Syntymäpainoarviota heitteli noin 3,8kg.

Sano täti notta syntyä saapi millon vaan, tosin ei vaikuta heti syntyvältä - ei ollut alhaalla - mut kuulema uudelleen synnyttäjillä se piä voipi veivata ylös alas jonkun aikaa ja kiinnittyä vasta loppumetreillä. Anto luvan tehdä kyykkyjä haarat leväällään :LOL:

Jos oon kokonaisena vielä 40 viikolla niin sillon kurkataan kerran vielä istukan toimintaa (ja pyöräytellään kalvoja!!! ) edellisellä kertaa kypsyys oli 2-3, nyt (2-) 3. Vauvan kasvusta päätellen ja vedestä, istukka kumminkin toimii hyvin.

Turvotuksista sen verran mainitsi, että jos paineet tästä lähtee nousemaan, niin ravata neuvolassa tikkupissillä, varmuuden vuoksi. Eipä mulla muuta, nyt likat päikyille, itsekkin vois kyllä torkkua jos osais päivällä nukkua :kieh: Yö meni vessassa ja vesihanalla, älytön jano on nyt jatkuva seuralainen :snotty:

Jaksuhaljeja tasapuolisesti :hug:

VN& Nukkuva Norsu 37+3 :heart:
 
Auris kiitos kysymästä!!! Käsi voi ihan hyvin. yksi noista kolmesta leikkausarvesta kipuilee ja kiristelee ku siinä on vähän turhankin paljon arpikudoksen kasvua. Mut koitan sitä rasvailla ceridalilla ja bebanthenilla. Jospa se siitä.

Varanikki hyvän kokoinen vauveli on sinullakin. Mua ainakin lohduttaa ajatus siitä että arvio syntymäpainosta olis alle 4kg. Sulla on jo 40+0 sit uus äitipolikäynti? Mulle ne laitto sen vasta viikolle 41+0. pöh. Siihen on vielä 4vkoa aikaa... mut elättelen kovin paljon toiveita että jospa tämä lähtisi kuitenkin syntymään ihan itse, viimeistään la:n tienoilla.

napsis ja prinssi 37+0 *POKS POKS*
 
Kotosalla ollaan täälläkin, lomalla näin alkuun ja sit äippälomalle! Ihan hirveesti oonkin nauttinut kun ei tarvii töihin herätä.

Buam: jännää :D .

Haave, hienoa että Oskari pääsee kotiin! Aikahan on mennyt tosi nopsaan!

Pilkkuliini, kivaa kuulla että sielläkin poitsut voi mainiosti ja ruetaan lähestymään jo kotiin pääsyäkin!!

Adelade :hug: , toivottavasti selvii mistä moinen kasvun hidastuma johtuu. Hyvä että nyt tutkivat ja voihan ne painoarviot joskus aikalailla heittääkkin.

sennille tsemppiä tulevaan käynnistykseen! Enään ei tarvii kauaa oottaa että pikkuisen saa kainaloon :heart: .

Johjo :hug: . Jaksamisia.

Riikka, vielä kuulemman mahtuu noilla viikoilla kääntyilemään kohdussa. Ite kanssa neuvolassa viimeksi kyselin kun ite oon huomannu että asento selvästi vielä vaihtelee.

Varanikki, hihii, hyvän kokonen masuasukas sulla jo nyt. Nyt vaan jännäillään koska ulostautuu :D . Ihana masukuva oli :heart: .

Tänne ei muuten sen ihmeempiä kuulu. Ens viikolla vasta seuraava neuvola ja sit alkaa myös synnytysvalmennukset. Kipuja tai kolotuksia ei oo ollu ja selkäkin on paljon parempi kun ei oo tarvinnu töissä rehkiä! Esikoisen kanssa ollaan nautittu ja vieteey laatuaikaa kotosalla!

Selis ja "mötkäle" 32+6
 
Rupes kiinnostaan, että mikä taika siinä vadelmanlehtiteessä on? En ole aikaisemmin kuullut moisesta..

Adelade pikkuinen on vauva, mutta eiköhän tilanne parane nyt, kun olet saanut lääkityksen.

Mä en ole kans ottanut liitoskipuihin mitään lääkettä, kun sitten olisin saanut napsia koko ajan jotain. Paras apu tuntuu olevan riittävä lepo..

Auringonkukka aikamoisen välin ne meinasivat neuvolakäynneille laittaa. Onneksi sait vähän aikaistettua..

Mä olen ruvennut hikoileen ihan kamalasti yhtäkkiä ja on kuuma koko ajan. Yöllä välillä herään ja huomaan, että selkä on ihan hiestä märkä. Ja vessassa on nyt kans saanut ruveta öisin käymään yleensä muutaman kerran. Kaiken lisäks tässä on pientä nuhanpoikasta puskemassa ja viime yönä oli kurkku kipee. Se tästä olotilasta vielä puuttuiskin, että iskis kunnon kevätlentsu päälle. Jos tuun kipeeks, niin sitten jopa toivon, että ei vauva syntyisi vielä sillä ajatus kauheesta nuhasta ja synnytyksestä yhdessä ei tunnu kyllä yhtään houkuttelevalta :|

Muuten alkaa viikot käymään täällä vähiin.

Loviisa jolla tänään 38 täynnä
 
Huh, tänään ollu kyllä kuuma päivä täällä Oulun suunnalla, koko päivän meillekin olkkariin paistanu aurinko ja mulla muutenki tahtoo nyt olla sitä vaivaa et koko ajan kuuma nii paistaa sit vielä tuo tuolta taivaalta. Ihan uskallista jopa... Ikkuna ollu koko päivän auki sepposen selällään ja kissaki jo pariin otteeseen käyny tuolla ikkunalaudan puolella :eek:

Muutama ihan täysin kivuton supistus tullu tänään, mihin ne kivuliaat jäi?! Kerpele, tekis mieli jo tositoimiin vaikka viikkoja vielä aika "vähän".. Lääkäri ja th vaan sanonu et jos tuntuu et se syntyy nii siinäpähn syntyköön, koska he ei ala viikon 34 jälkeen enää esteleen sitä syntymistä.

Muuten täällä kaikki hyvin, 21.4 on koko arvio, ku meinaa olla kokoa tuolla meijän jässikällä. :) Esikoinen päätti tuumata tuossa yks päivä, että vauvat tulee hatusta, ei mahasta. :LOL: :heart:

Devili + Ana 35+jotain (ei jaksa laskee:D)

muoks: Johjo, ku luet kuulumisia, nii laitteleppa mulle yksäriä, saattas olla miehes tilanteeseen helpotusta! Ja samalla sun. Voima :hug: x 100 sinne.
 
Neuvolaraportoinnit tältä päivältä, rv 37+1:

Paino +1,5kg tullut viime viikosta... Yhteensä n. 15kg
turvotus ++
RR 119/78
pissa puhdas
tarjonta rt
syke ++
liikkeet ++

Huomenna meen verikokeisiin, kun tuota kutinaa on nyt ollut niin tarkastetaan maksa-arvot. Olo ei ole tänään ollut todellakaan parhaasta päästä, turvotusta heti aamusta ja muutama valvottu yö taas vaihteeksi. Päivälläkään en nyt ole saanut nukutuksi kun vauva myllää ihan koko ajan. Harkkasuppareita on joka päivä pitkin päivää. Ei jaksa tehdä enää yhtään mitään
:headwall: Syntyis jo. Ihan kun olis krapula, kun on naama ihan turvoksissa ja väsyttää niin että ei tajua mistään enää mitään. Jaha, ja eikun ettiin puhdasta paitaa päälle, näköjään taas rinnukset maidossa :D :D
 
Neuvolasta tultiin justiin: vauva oli laskeutunu ja kiinnittyny. Eipähän ennää tarvii jännittää, et tarviis ambulanssilla lähtee, jos veet taas mennee kotona.

Huomenna sais varrailla synnytystapa-arviontiaikaa. Sain pyyvvettyyn ihelleni tuon ylimääräsen ultran, kun pittuutta ei miula oo ees 150cm, ni vois pikkasen jännittää, jos ei yhtää tietäs minkä kokonen napero sieltä on tulossa.

Yöunet on täällä ruvennu olemaan "pikkasen" katkonaisia: kolme varttii- puoltoista tuntii antaa nukkuu ja sit pittää jo käyvvä vessassa. No, nukutaan paremmin sit synnytyksen jälkeen- toivottavasti.

Nappula& Iida 34+1
 
Moi..

Tääl vaan pikasesti neuvola kuulumiset.
Kokeili mahaa ja sano et yli 3,5kg ois neuvolatätin mielestä ja seuraava käynti on äitipolilla ens viikolla. Ei ollu pikkunen kiinittyny mutta pää ei kuulemma mahu paljoa liikkumaan, joskos se sinne. Mahan mitta oli ööö.. 40cm, kasvanu viikos 3cm. Limatulpasta sano et saattohan se olla se, uimiskieltoon ainakin laitto (tosin mua ei uikkareis pahemmin näy). Mut kaikista tärkeintä oli et pikkusen sydän sykki tasasesti eikä ollu lisälyöntejä ja ihme suhinoita taustalla :)

Vadelmanlehtiteestä sano luontaistuote kaupassa myyjä et se saattaa auttaa kypsyttään paikkoja ja tekemään supistuksia. Kuulemma moni raskaana oleva juo sitä ja joillekin on apua. Saapi nähä mitä tekee, juotavaa se ainakin on :LOL:
 
Täällä on nyt poika kotona. :heart: Uskomaton tunne, kolmen vuoden odotus ja vihdoin tuo rakas on siellä missä kuuluukin! Helpolla on päästänyt tämän illan mutta katotaan miten yö menee. Painoa oli lähteissä 2,6 kg joten hyvin on noussut.
Nyt meen vielä miehen kainaloon hetkeksi, ennenku meillä alkaa taas syönti ja vaipanvaihto sessio.

Haave & Oskari 29 päivää :heart:
 
tänne iski nyt sitten inhottava flunssa :| päässä on painetta ja aivastuttaaa, ei kivaa ollenkaan. lämpöä oli vähän yli 37.

voivoi jos tämmösellä ololla joutus synnyttään :snotty:
yöunet on nyt ollu muutaman yön tosi huonot ja supistellutkin on vähän enemmän iltasin, jopa vähän kipua mukana..

ylihuomenna äippäpolikäynti, jännittää mitä ne sanoo vauvan painosta!!
ihan olisin valmis jo saamaan oman vauvelin masusta syliin.. =)

 
senni1:
Tsemppiä käynnistykseen :attn:

Samat mietteet kuin Alisa84:
En toivoisi vieläkään vauvoja maailmaan kun vieläkin ne on niin pieniä :ashamed: Mulla molemmat vauvat syntynyt 40+1 & 41+0 ja toisen kanssa päästiin seuraavana päivänä kotiin eikä mitään ongelmia missään vaiheessa. Nyt kun olen toiselta palstalta lukenut sairaala-ajoista vauvojen kanssa (vaikka syntynyt 35+) niin en kyllä itse kaipaa sinne ollenkaan :| Itse olisin tosi tyytyväinen jos vauvat saavuttaisi 3kg painon vaikka alkaakin jo tuntua paikoissa tämä odotus mutta vauvojen parhaaksi on mitä kauemmin vielä pysyvät mahassa.
Toiseksi miksi en ole valmis luopumaan mahasta on että jos en enää tätä odotusaikaa tule ikinä kokemaan niin haluan kyllä nauttia tästä loppuun asti, etureppua ja jokapäiväisiä liikkeitä tulee kuitenkin ikävä :heart:

Toisina päivinä odotus on vaikeampaa ja silloin tuntuukin että koko maailma kaatuu, mutta toisina päivinä ja varsinkin niinä kun käyn jossain ihmisten ilmoilla ( B) ) jaksan tsempata itseni äärimmilleen mikä on osoittautunut toimivan koska aina vaan sanotaan kuinka pirteältä ja hyvinvoivalta näytän, se tuntuu kivalta koska olo on välistä niin rankka.
Tänään viimeksi eräs hoitaja kysyi vointiani juuri siksi kun näytän niin pirteältä (ja kyllä voin sanoa että tuntui kaikelta muulta, en vain ole tottunut valittamaan "turhasta") =)

Paasaus ohitse, haleja ja hyviä vointeja kaikille :wave:

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 36+2
 
Tulin pikaisesti vain sanomaan POKS (rv 36) :D

Olen jopa saanut vauvan vaatteet (tai ne pienimmät koot) pestyä ja viikattua lipastoon, sekä sairaalakassin melkein pakattua. Hieman pirteämpi olo ollut lähiaikoina siis... Huomenna neuvolalääkäri, joten josko jaksaisi huomenna kertoilla lisää :)

Haaveelle onnea paljon pojan kotiin saamisesta! Ja jaksamista tulevaan :flower: Samoin Pikkuliinille, toivottavasti pikkuiset pääsevät pian kotiin!
 
Haave Ihanaa että ootte saanu pojan kotiin :)

Mulla liitoskivut pahentunut ihan yhtäkkiä ja kävely ei enää suju niin reippaasti kuin aiemmin. Samoin alaselkä vihoittelee taas kovasti. No onneksi ei ole montaa viikkoa enää.
Minäkin toivon, että vauva pysyy vielä vatsassa mahdollisimman lähelle laskettua aikaa, mutta ei mielellään yli :D Vaikka oma olo alkaakin olla jo aika tukala. Mutta haluan että päästään sitten mahdollisimman nopeasti kotiutumaan.

Tänään laittelen vihdoin 50-56cm vauvan vaatteet lipastoon. Ne on tietysti alimpana tuolla jätesäkissä, mutta tuleepahan samalla järjesteltyä muunkin kokoiset vaatteet.

Ulkona taas niin ihana ilma, että lähdetään kohta kuopuksen kanssa pihalle leikkimään :wave:

zizilisko+nuppunen 33+5
 
Huomenta!

Haave Kiva että saitte Oskarin kotia :heart:

Mulla oli eilen neuvola ja tässä siitä. Suluissa viikon 32+1 käynti.

Painon muutos/vk +607g. (+1050g.) Yhteensä 12kg.
Turvotus +++ (++)
RR 124/77 (136/82)
Pissa puhdas samoin viimeeks
Masun mitta 32 (29,5)
Tarjonta rt Sama viimeeks
Syke +136 (+154)
Liikkeet ++ (++)
Vauveli oli laskeutunut vielä alemmaks ku viimeeks mut ei ole kiinnittynyt.

Kyllä valitin tästä mun käsien puutumisesta :kieh: :kieh: mutta siihen ei auta ku veden juonti,no kohta on sit vesipää ku tota vettä kittaa pitkin päivää :LOL:

Jätän tänäänkin pojan kanssa kerhon väliin,ku on noin ihana ilma ulkona B)

Sit iltapäivällä mennään kaverin tytön 2 vuotis synttäreille pojan kanssa.

Varanikillä Jo ihan mukavan kokoinen vauveli siellä masussa :heart:

Pitäs alkaa pikku hiljaa suunnitella mitä ostaa pojan 2 vuotis synttäreille tarjottavaa. Eilen kävin ostaa kertakäyttölautasia ja mukeja+pillit ja servetit. Tai kyllähän mä nyt suurinpiirtein tiedän mitä tarjottavaa tulee :whistle: mut pitäs vaan käydä ne ostaa ;) Sunnuntaina täyttää 2v.

Mut nyt kahvin juontiin.

Mukavaa aurinkoista päivää kanssa odottajat B)

baby dream ja masuasukki 34+3
 
Nyt on sitten äitipolilla käyty ja jäädään odottelemaan normaalia synnytyksen käynnistymistä...olen kyllä tyytyväinen ettei mitään käynnistämistä tms. ainakaan vielä mietitty!
Vauvan painoarvio oli 3300g ja lantiossa on tilaa, että pitäis mahtua..
Kohdunsuu oli pehmeä ja sormelle auki (edelleen, sama tilanne ku rvvkolla 27)
Kohdunkaulalla oli pituutta 2,5cm...
En muistanutkaan kuinka inhottavalta sisätutkimus voi tuntua..yök...
Lääkäri on tylsän vähäsanainen, eikä pahemmin jutustellut eikä katsonut ku pakolliset..Enkä sitten viitsinyt itse pahemmin alkaa mitään kyselemään, kun tuntui ettei toista vois vähempää kiinnostaa...
Vähän jäi kakkamainen olo koko polikäynnistä, mut tärkeintä on et vauvalla on kaikki ok!

Nyt päikkäreille, kun yö meni taas miten meni...

Tirpunen 37+3
 
Haaveelle onnittelut pojan kotiinpääsystä :)

Mulla on nyt viimein alkanut supistelut, hyvä juttu! Aiemmilla kerroilla niitä on ollut jokusen viikon ennen synnytystä, joten kiva että nyt alkoi.

Halit kaikille tarvitsijoille! Nyt päiväunille kuumeisen 4-vuotiaan kuopuksen viekkuun.

lypy 34+4
 
Kiitokset Selis ja Devili!

Haave ihanaa että poika viimein kotona.

Äitipolilla käyty. Meille tulossa taas iso vauva. Lähentelee makrosomian rajaa jo nyt 37+3. Vyötärönympäryksen raja 40 cm ja tällä vauvalla nyt 38,5 cm. Jos olis tuon 40 cm niin menis suoraa sektioon koska hartioista kiinnijäämisen riski liian suuri (sanoi lääkäri). Painoarvio tällepäivälle oli 4400g :eek: . Lääkäri mittas kaikki mitat useaan kertaan, mutta ei ne silti muuttuneet. Ehdotti että tulen huomenna aamusta suoraa saliin käynnistykseen, mutta miehen työtilanteen vuoksi sain siirrettyä maanantaille. Tosin vielä isommaksi ehtii kasvaa. Toivottavasti eivät maanantaina enää ultraa tai antavat synnyttää alakautta vaikka oliskin tuo maaginen 40 cm rikki. En halua sektioon kun olen aina parantunut alatiesynnytyksestä niin hyvin (esikoista lukuunottamatta). Eli maanantaina menen aamusta saliin suoraa kalvojen puhkaisuun. Jos sitä siihen asti kestää henkisesti ja fyysisesti kun tietää että sitten tästä mahasta pääsee ;) . Ai niin ja kanavaa sentti, kohduntuu pehmeä ja reilulle sormelle auki.

Johjo & nti valtava 37+3
 
Hirmuisesti onnea Haaveelle ja perheelle kun saivat pienen jo kotiin! :heart:

Kauhiasti porukka meinaa alkaa jakautuu... :) Ja mä vaan kitkutan täällä... :p Tosin nytpä onkin sitten tullut epäilys että noinkohan sitä la:ta olis ollutkaan tarve siirtää ihan noin radikaalisti..Mullahan oli alunperin la 14.5, jonka hoitaja siirti ekassa ultrassa 8.6 vaikkakin jo silloin mitatessa sanoi että on niin hankalasti sikiö ettei meinaa mittaa saada otettua..Ja senhän jälkee ei oo paljon mittailtu rakennetta lukuunottamatta, jossa sikiö näyttikin isommalta, mutta varmaks ei voida sanoa mitään koska niitä mittoja ei oo mihinkää kirjoihin laitettu joten ihan pihalla ollaan..
Nyt sit ollaan th:n kanssa puhuttu että saa nähdä kuinka tuo möllykkä mahassa pysyy ja varmaan tarvii jonkinlaista kokoarvioo vielä tehdä koska mitään varmuutta ei ole..Kiva nyt sit elää tällei et saa arpoo mikä on tilanne.. :/
Jokatapauksessa meillä ollaan varauduttu siihen ettei jätkä mahassa kesäkuuhun asti ole, merkit ainakin viittaa siihen, mut saa nähä kui käy.. :)

Eipä mulla muuta, mua vaan niiiiiin rassaa tää kun ei olla varmoja.. :)

Maira ja eemeli 32+1
 
Haave :heart: , ihanaa että Oskari on kotona!!!

Johjo, huih kuinka iso pikkuinen teillekkin tulossa. Jännää että ihan pian sullakin on jo nyytti sylissä. Tsemppiä nyt viimeisille metreille :hug: .

Maira, mullakin ois ollu laskettuaika alunperin 15.5 paikkeilla. Ovis vaan olikin oletettua myöhemmin ja kiertokin siksi pidempi. Mutta se on tosiaan outoa ettei oo missään lapuissa tietoo rakenneultran tiedoista.....

Nyt oon ite viime päivinä huomannu että aikast alhaalla välillä meidän pikkuinen majailee ja sen tuntee. Toistaiseksi ei oo häirinny varsinaisesti kun ei oo koko aikaa siellä "painamassa" alapäätä. Muutamia liitoskipujakin on tullut, mut ne on aina kestänyt vaan hetkellisesti.

Selis ja "mötkäle" 33+0 poks :heart:
 
Selis Tässä nyt mättää vähän sekin että mullahan oli ehkäisy käytössä kun tulin raskaaks, eli mua on koko ajan ihmetyttäny sekin että miten voi olla mahollista että 5 vuotta kuin kellona tulleet menkat yhtäkkiä ehkäisyn mukana ollessa päättäiskin jättää tulematta jne jne...Eli jos tuo 3vko.n siirto pitää paikkaansa, mulla on yhdet kuukautiset täysin kadonnu jonnekkin, mikä ei pitäis olla normaalia ehkäisyn kanssa...En tiiä..Tuloo tuo ulos ennemmin tai myöhemmin joka tapauksessa, mä oon vaan utelias... :D
 
napsuneiti kiitos!! :heart: Kyllä se synnytys tuntuu tulevan vain koko ajan lähemmäksi ja lähemmäksi =) Täysiaikaispoksu onnittelut! :heart:

johjo voima hali! :hug:

auringonkukka sullakin tullu tosi vähän painoo :D oih, ei sullakaan oo pitkästi, jos tääkin vaavi päättää syntyä ennen 38 vkoa :)

VN Täällä kans yks kuivakurkku :wave: Sun vaavillahan jo hyvin kokoa, nyt alat hätyytteleen pihalle pikkuista ;) :whistle:

Loviisa Täällä kans yks ajoittainen yöhikoilija :wave:

Devil nuo lasten suusta jutut on ihan parhaita :LOL:

ALM voimia loppuaikaan :hug:

Haave Ihanaa!! :heart: *sniiif*

marjutti paranemisia :snotty:

BTL Jep, olis ihanaa päästä vauvan kans pikaisesti kotiin syntymän jälkeen, joten siks toivon, että lähelle loppua pääsis (joo, katotaan sit 4 viikon päästä ;) )

zizilisko Täälläkin ihana päivä ollu :) oon saanu nauttia ja istua takapihan terassilla kuunnellen lintujen lauluja :)

tirpusella hyviä kuulumisia :)

johjo hui, jännääää!! enää ei tarvi kauaa kärvistellä ;) :heart:

selis poksuonnittelut! :heart:

Riks raks ja poks, sanoo Alisa & Hippu hieman myöhässä; 34+1 :whistle: ;)
 
Huoh, millonhan sitä pääsis synnyttään. Täällä koko päivän supistanu kivuttomasti, vaikken mitään oo tehnykkään. Tuntuu jo ihan tuskastuttavalta tää oottaminen. Huomenna olis tarkotus vähä pestä pyykkiä ja vähä siivoilla ja pakkailla muuttoa varten. Tai no vähä ja vähä. ;)

Sairaalakassia täällä ei kyllä oo pakattu eikä vauvaakaan varten kaikki oo valmiina, kun muutto eessä vielä toivottavasti ennenkuin muksu ottaa ja syntyy. :)

Devili + "Ana" 35+4(kai?) :D
 

Yhteistyössä