<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 4/10 <3 VAUVOJA,VAUVOJA!!! <3 <3

MOI!
Täällä kans oli eilen neuvola, kaikki oli ok, paitsi turvotus ihan kauheaa, sain tikkuja kotiin,ja verenpainemittarin, että seurailen päivittäin näitä pissaa ja paineita. Ei niissä varmaan mitään tule olemaan, ku ei aiemmissakaan raskauksissa ole ollut.

Olo on kamala, hiki valuu ja joka paikkaa kolottaa ja sattuu. Pääkipu on lähes kokoajan. Vaivaako muita pääkipu?
Supistellu on myös aika paljon, mutta olisin jo valmis synnyttämään, vauvan painoarvio on jo lähemmäs 4kg.
Äitipoli aika on 19pv, jolloin mahdollisesti käynnistetään......
Ei ois enää kauaa kun meillä on ihanat mussukat sylissä!!!!
Hyvää loppu odotusta kaikille!!
Heidi & nuppu 36+3
 
Heidi0609 täällä kans hikoillaan |O ja turvotus on hirviä!! Ananasta vetelen nyttenkin tässä, et jos vähän ees päiväks helpottais tuo sormisärky.

Perjantaina mulla neuvola, jossa aion narista niin lujaa kun vaan ääntä lähtee JOKA hiton asiasta. Terkat sanonu vielä tähän asti mulle, et onpa mukava kun jollakin ees menee hyvin, eikä oo valittamista ollu. NYT KUULEVAT SITTEN ärräpäitä |O :D :D

Maha on rölli tossa alhaalla, tippunu ihan tosissaan, ei onnistu enää pissiminenkään polvet yhdessä siveästi, vaan hajareisin kuin kunnon ukko konsanaan :LOL:

Ihan hitusen jännittää, tuo alakerran tilanne.. :whistle: Lääkärille olis kiva päästä (mikä onki yks tulevan räyhäämisen aihe neuvolassa :D )

Ens tiistaina onkin sit ultra, jossa TOIVOTTAVASTI näkyis toi sukupuoli varmaks..
Jaha, lähetämpä ja luen sit uudelleen noi teitin kuulumiset, kun en enää muista mittää.. :headwall:

Jaa, notta imetyspaitoja. Mää hommasin huutiksesta pari, mut kuulinki sitten että niillä ei tee hevonkukkuakaan, ei kuulema edes mun titsit sovi noista reikeleistä (menen seuraavaksi testaamaan! ) Noh, on sitä ilman pärjätty jo kahdesti vuosikkaaks asti ilman imetyspaitoja JA liivejä, joten.. :D Mulla on neuroosipää, eli tarvihtee mennä pois yleisön edestä joka tapauksessa, niin ihanpa on sama näkyykö se maha tuolla wc-kopissa, tai autossa, tai tuttavien makkareissa..

Piti ihan kattoa tuo Loviisan laskettu päivä, mullehan reisimitan mukaan viimeksi oli ultraaja kirjotellut aikastettua laskettua, mut neuvolan mukaan virallisesti mennään. Aikastettu LA olis 24.4 jo :whistle:

Riikka90, täällä kans yks jonka matka sohvalta jääkaapille jo saa aikaan irvistyksen, saati lenkillä käyminen. Takuulla on tullut painoa perjantain puntariin ja reilusti. En uskalla omalla vaakalla jäydä :ashamed:

Alisa etkös sinä ollukkin yks meidän pinon hyväntuulisimmista, ja parhaiten voivista mammoista? :D Se onkin sit ihan hyvä juttu että sulla on vielä 7vkoa jäljellä, jos etes pikkuisen tulis sullekin vaikka liitoskipuja tai jotakin ;) :D No ei tosissaan, ei näitä toivo edes pahimmalle vihamiehelle.
Mutta tähän asti oonki sanonut aina et voisin olla jatkuvaan raskaana, mut tän kolmannen jälestä en enää moista mene laukomaan |O Ei tää vieläkään tosin paha ole... :whistle:

Rintapumpun hankintaa en edes ajattele, käsinlypsettävä rotulehmä olen :saint: Toimi se käsikäyttöinen mulle esikolta alussa ihan ok, mutta sitten koitin käsin ja sehän nyt toimii huomattavasti paremmin mulle. Herumisen kun vielä käynnistää nännejä näpläämällä :p niin suihkuna saapi pikkupullon puolilleen nopiasti. Tai siis JOS tällä kertaa vaan onnistuu, noin on mennyt aiemmin ainakin.

A-L-M voi kun herttanen karju sulla siellä :heart: Meillä tuo karvanaama toisinaan intoutuu ohikulkiessaan hiplaamaan massua tai illalla pörisee tosta vatsanahkan läpitte Dumbolle :D :D :D

Möhvi, minä kans toisinaan vihaan ihmisiä, tosin vihaan paljon muutakin ja KAIKKI PIKKUSEIKAT ärsyttää noina päivinä.
Älä huoli, kyllä se on niin (useimmiten) että se oma vauva sulattaa sydämen, vaikka siihen asti on karsastanut muiden pikku räkänokkia :kieh: Nimimerkillä kokemusta on.. :ashamed:

Kyyneltenhymy, meinasit sitten ihan tosissaan sen vauvelin jo pukata :eek: :D :D Anna tulla, annatulla, anna tulla vaan B) Mulle sopis kans :D
 
moi..

Tääl kans Heidi hikoillaan ja ollaan turvoksissa kun pallo, jouduin jo yhestä sormuksesta luopumaan viel mahtuu kihlasormus. Nii ja pää on ollu paripäivää kipee samalla lailla kun ois ukkosta ilmassa.

Jaa et imetyspaitoja, mietinki tuos et kun jaksais luunsa kiskoa nii kävis vikan kerran "shoppailemassa". Mies ei vaan taho jaksaa kun meno on hiasta ja pitää pysähdellä.

Tääl valvottiin yö lonkka kipujen kanssa, ne on nyt alkanu :kieh: ja yöl menin vessaan pissille, alko supistukset ja maha meni sekasin ja siin sit istuttiin puolisen tuntia. Aamulla sama homma, maha sekasin ja supistukset päälle. No tahti vaan kiihtyy jos supistaa :whistle: Vauvan vaatteet on koneessa pyörimäs, pääsiäiselle sanon hyvästi tänään, vispipuuroa ja tiskausta ajattelin myös harrastaa.. Perkule kun sataa vettä oisin menny kävely lenkillekin :D

Varanikki tääl kans käydään vessas tosi leveästi :D anopilla on tooosi kapia vessa, siel ei meinaa mahtua oleen kun jalat on seinissä kii ja sit pitäs viel taipua pyyhkimäänkin :LOL:

Mut nyt vispipuuron tekoon :p
 
Varanikille kiitokset mukavasta aamusta, sulla on niin mahtava kirjotustyyli että se saa aina hyvälle tuulelle B)
Mä kanssa uskoisin etten aio kovin julkisesti imettää, joten siis jää toistaiseksi kauppaan nuo imetyspaidat.

Heidi0609 Ompas siellä jo hyvänkokoinen vauveli tulossa. Sunkin olo alkaa kuulostaa jo niin tukalalle, että ei ihme että toivoisi jo synnytyksen koittavan :hug:

KyyneltenHymy täällä kanssa valvottu yö noiden lonkkien takia :kieh:

Niin ja tuosta vessassa käymisestä. Mä en ihan heti muista että koska olis voinu jalat yhdessä siellä käydä... Neuvolassa on sellanen vessa jossa on ne käsituet ja siinä on pirun hankala antaa pissanäytettä kun maha tulee tielle eikä saa jalkoja tarpeeksi leveälle...

Mulla alko yöllä vähän iho kutista. Mulla on kyllä tosi kuiva iho, että sekin sen saattaa tehdä, mutta tarvii nyt kyllä seurailla ettei mitään hepatoosia olisi...... Nooh, kattellaan.

Voikaahan hyvin, tää lähtee aamupalalle :wave:
 
Imetyspaidoista ja imetyksestä:
Alisa: Mun äiti ei kans ole imettänyt ollenkaan mua ja mun veljeä. Ei se kuitenkaan mulle periytynyt.
Olen jo 2 lasta täysimettänyt 5-6 kk ikään ja osittain imettänyt 1-vuotiaaksi. Rintojen kokokaan (ennen raskautta B ja raskaus- ja imetysaikaan C-kupit) ei ole estänyt. Mulla ei ole koskaan tullut maitoa pumpattavaksi asti, vaan kysynnän ja tarjonnan laki on täsmännyt. Välillä on pitänyt vaan imettää ja imettää ja siten on maidon tulo lisääntynyt vauvan tarpeisiin. Pulloon en ole turvautunut ollenkaan. Onhan sitä niin kiinni vauvassa, kun kukaan muu ei voi syöttää mutta en ole kokenut sitä hankalaksi. Kyseessä kuitenkin niin lyhyt aika kun pelkällä rintamaidolla mennään. Puolivuotiaana sitten isukki pärjää jo jokusen tunnin vauvan kanssa soseen ja veden kera :) Ei kannata turhaan etukäteen murehtia imetystä! Positiivisella asenteella vaan ja jos se ei onnistu, niin sitten muut konstit käyttöön.
Mulla ei ole ollut imetyspaitoja. Tuon kuopuksen imetykseen ostin yhden, mutta se jäi käyttämättä kun oli liian pieni. Nyt aion hommata pari kappaletta, mutta tosiaan ilmankin pärjää ihan hyvin.

lypy 33+4
 
Moikka!

Taas on yks neuvolakäynti takana...Nyt sitä painoa oli sit tullu 1100g/vko, olo on ku pullalla...
Vauva raivotarjonnassa edelleen ja on alhaalla, muttei vielä kiinnittynyt. Sf-mitta oli sama ku pari vkoa sitten eli 33cm..Muuten kaikki olikin ok!
Ens viikolla olis sitten äippäpolilla synnytystapa-arvio, ehkä sitten samalla kuulee vähän minkä kokoinen vauveli mahassa on
:)

Täällä on kans yks kellä on välillä noita ihmisvihaajabitch päiviä

:kieh: Ja yleensä olen myös sosiaalinen ja leppoisa tapaus!!
Luulen kyllä et mun kohdalla vaikuttaa noi tosi katkonaiset yöt mielialaan, viime yönä tein suosiolla pedin itselleni sohvalle ja luulen et jatkan siinä vielä pari yötä..
Mä nukahdan illalla nopeesti, mut sit parin tunnin unien jälkeen tulee "ihana hikikohtaus", välillä tuntuu et koko sänky on märkä...sit on karsee jano ja ku meet juomaan ni kohta on kamala pissahätä ja taas valvotaan.. :kieh:
Mut ei sais valittaa, ei tätä enää paljon jäljellä ole!

Tirpunen 36+3
 
Turvotusta ei oo juurikaan. Välillä voi jaloissa olla pienet jäljet sukista mutta ei läheskään joka päivä. Sormuksia en oo vähään aikaa käyttänyt kun tuntuu muuten jotenkin inhottavalta ja alkaa kutisemaan sieltä alta. Tsemppiä kaikille teille ketkä kärsitte turvotuksesta :hug: .

Imetyspaidoista on ollu puhetta. Kiitos Johjolle tosta linkistä, taidanpa kokeeks sieltä tilata, osaatko sanoa onko ne reilun kokosia vai ei??
Itellä oli esikoista varten joskus yks H&M:n imetyspaita ja mulla sama ongelma että oli hankalaa saada tissit sieltä ulos. Nyt aattelin kokeeks tosiaan jonkun muun paidan hankkia.

Rintapumppu löytyy tästä taloudesta ja oli esikoisen aikana kovassa käytössä. Mulla on ainun sähkökäyttönen pumppu ja toimi mainiosti. Kotona tosin pumppasin lähinnä sairaalasta lainaksi saadulla pumpulla.
Nyt oiskin toivomuksena että saisin imettää alusta saakka, tuon esikoisen kanssa kun se ei onnistunut vaan pumppaamalla mentiin.

Mä oon tässä viime päivinä jännäillyt pääsenkö pidemmälle tän raskauden kanssa kun esikoisen kohdalla ja nyt on ne päivät jo ylitetty! Jes!! Ja mitään sellasii synnytykseen viittaavia oireita ei oo kyllä yhtään ollutkaan. Ei supistele tai vihlo mistään, ei kiristä tai kolota. Eli aivan ihmeen hyvin oon voinut, saapi nähdä milloin tilanne muuttuu vai muuttuuko ollenkaan. Edes selkä ei oo ollu kipeenä nyt.

Selis ja "mötkäle" 32+0 poks :heart:
 
:(

Täällä on varmaan flunssa yrittämässä päälle... Eilen oli jo kurkku karhea ja kova vilu, kuumetta ei ollut ja sama meno jatkuu tänään. Ei siinä muuten mitään mutta se meinaa sitä etten pääse kattoon Oskaria keskolaan... :'( Onneks poika voi loistavasti, sunnuntaina ja maananaina kokeiltiin jo rinnasta imemistä ja yllättävän hyvin se luonnistui. Ei jaksanut toki kauaa imeä ja loppu ruoka piti laittaa nenämahaletkusta. Mutta jos pullosta juo niin jaksaa juoda kaiken jo melkein joka kerralla. Painoa oli 2425g kun juuri soitin kuulumisia. Lääkäri oli jo puhunut että jos kaikki menee hyvin ja sama kehitys jatkuu niin ensi viikon lopulla voisi poika päästä jo kotiin. :heart: Vielä on pään ultraäänikuvaus edessä ja samoiten fysioterapeutin konsultaatio.

Remppa etenee ja keittiö alkaa olla jo voiton puolella. Koko kämppä on edelleen kaaoksessa ja pojalle ei ole edes vielä sänkyä koottu. Kaikki vaatteet olen pessyt valmiiksi ja laittanut lipastoon. Äkkiä me raivataan tilaa makkariin ja kootaan sänky sitten kun poika kotiin tulee.

Olen yrittänyt miettiä "sotasuunnitelmaa" miten poikaa syötetään kun kotiin tulee. Eli ajattelin pumpata maitoa edelleen ja jatkaa sitten tuttelilla jos rinnoista ei tule tarpeeksi. Kun pelkään että poika väsyy liikaa rinnalla ja ei jaksa sitten imeä pullostakaan enää. Näin ainakin aluksi ja kun sitten vielä vahvistuu niin yritetään josko oppisi rinnalle kuitenkin.

Nyt on pakko lähteä jotain troppia katsomaan, saako muuten buranaa syödäkkään jos imettää? Panadolilla olen pärjännyt hyvin, mutta meillä olisi kaapissa finrexiä, saako käyttää?

Haave & Oskari 22 päivää :heart:

p.s. meillä on muuten ristiäispäiväkin jo sovittu, kuten myös nimi. Kummit on vielä vähän hakusalla, kolme kummia on päätetty, vielä yksi pitäisi päättää.
 
Haave Ihania kuulumisia! :)
Täällä ihan aina herkistyy, kun lukee näistä pikkusista miten kasvavat ja vahvistuvat.
Eilen neuvolassakin oli ennen mua semmonen ihan vastasyntynyt ja hyvä etten itkemään ruvennut, kun toinen oli niin pikkunen.

Nuppu toi mun th on semmonen tosi huolehtivainen. :D Jotain niiden ohjeita myös selasi ja siellä oli, että viikolla 35-36 pitäis täällä päin laittaa lähete äippäpolille, jos ei vauva oo kääntyny. Onhan tässä onneksi vielä aikaa kääntyillä :)
 
Selis: Missy Momin koot oli ainakin silloin vuosi sitten niukkoja. Pienikokoisista paidoista en tiedä. Mulla on H&M:n XL sopivan kokoinen kun en tykkää vartalonmyötäisistä päidoista. Missy Momilta piti tilata koko 52 tai ensin tilasin liian pienen ja piti vaihtaa. Normaalisti mulle on sopivia koot 44-48 vaatteesta riippuen. Pikku hetki käyn mittaan kaina-kanalomitan noista H&M:n ja Missy Momin paidoista... eli H&M:n t-paidassa kainalo-kainalo 55cm ja pitkähihaisessa 58cm ja MM koossa 52 on 58cm.

Haave: kyllä buranaa saa käyttää imettäessä. Annettiin jo laitoksellakin viime vuonna. Ja kiva kuulla että saat pian pojan kotiin :heart: .

Johjo 36+3
 
Ihan poksumaan oli pakko tulla 33+0 :heart: :D
Täällä käydessään sitä aina herää todellisuuteen kuinka tässä onkaan jo loppusuoralla =) ...eipä sillä,hyvä niin :heart:
En oo edes miettinyt vielä vaavin vaatteita tai mitä sairaalaan otan mukaan...nyt kun loma alkaa aattelin kipata esikoisen vaatelaatikon ja ruveta niitä pesemään kaappiin ja katsomaan mitä sieltä löytyy...lyhythihaisia bodeja joutuu nyt ainakin hanimaan kun niitä oli vähän esikoisella kun oli loppusyksyn vaavi...eli kaupolle saa vielä lähteä :D

varanikki huomasin että listalla LA on väärä eli mulla on 26.pvä =) eipä se nyt kun päivällä heitä mutta jos viitsisit sen muuttaa? kiitos =)
Ja kiva kun jaksat näitä pinoja päivitellä jos olis mun kontolla olis homma aiikas retuperällä :D

Imetyspaidoista pakko pistää kommentta myös...mulla oli viimeks kans noita H&M:n paitoja ja ne kyllä rupes repsottaan tosi nopeesti.

kai tästä syömään pitäs mennä :wave:
 
Haave Mukava kuulla et Oskari saattais päästä pian jo kotiin! :heart: Toivottavasti säkin paranisit nopeesti, ei noi flunssat oikein häävejä ole... :hug:

Mua vaan väsyttää..Aina vaan...Mä heräsin vasta 12 aikaa ja oon taas silmät ristissä..Ei tästä tuu mitää kun ei saa mitää tehtyä kun haluis vaan hautautua peiton alle kammariin pimennysverhon taakse... :whistle: Kai se on pakko postiin ja kauppaan alkaa kohta raahautuu et isännälle olis huomennakin eväät ja kääpiön petivaatteet oottaa postista noutoo..

Justiinsa tuossa kattelin et mä alan olee kateellinen teille muille kun teil on niin hyvin viikkoja kasassa ja mä vaan junnaan täällä 30:in alkupäässä.. :p Toisaalta tuntuu et johan noita viikkoja on jo, mut toisaalta tuntuu ihan tuskasen pitkältä oottelulta... :) Nooh, maltti on valttia..

Mä koitan nyt saada itestäni edes jotain irti..Päivänjatkoja!

Maira ja eemeli 31+1
 
Heipat kaikille!!

Ihanaa tekstiä Varanikillä! :D Sai hyvälle mielelle!! Muutenkin ollut paljon parempi mieli, jotenkin ei jaksa enää stressata mistään painonnoususta tai pienistä kivuista ja säryistä.. odottaa vaan että vauva syntyis! Muutaman yön olen nukkunutkin huomattavasti paremmin (lue: saanut vallata koko sängyn ihan yksin!!! kjäh!)

Mitään imetyspaitoja tai rintapumppuja en ole ajatellut ostaa... viimeksikin pärjäsin ihan hyvin ilman..

Kukas se kertoili pelaavansa pleikkaa nyt kun vielä aikaa on..? Täällä on kans toinen koukussa oleva. Vasta oon harjotellut pelaan jääkiekkoo pleikkarilla tässä kevään aikana, nyt pelin ääressä saattaa vierähtääkin pari tuntia :)

Olin pääsiäisen aikaan risteilyllä ja kävin sitten jalkahoidossa siellä! En oo ikinä käynyt edes kasvohoidossa niin ajattelin että nythän mä repäisen! Ja kyllä oli toimiva juttu!! Tehtiin sellainen rentouttava naamio jaloille, teki kyllä hyvää turvonneille jaloille! NAM!

Huomenna olis vimppa työpäivä (eipä tässä ole ollutkaan kuin joitain tuurauspäiviä) ja ens viikolla sitten alkaa äippäloma! Hirveesti oon jo suunnitellut touhuilua ennen ku vauva syntyy :)

Hyviä vointeja kaikille! Huomenna poksuu 34+0!!!

-Zarppa

 
B) Kevätaurinko tekee ihmeitä, vaikka nukkuminen ei tahdo onnistua, jaksaa valoisalla jotenkin paremmin.

Kävin neuvolassa ylimääräisellä käynnillä tarkistuttamassa verenpaineen, melko korkea oli mutta ei enää niin hälyttävä kuin viikko sitten. Vauvan sydänäänet kuunneltiin, hän vaan hermostu siitä anturista ja alko potkia sitä. Suuttui.

Vihdoinkin pääsen poksumaan, 36+0 POKS!

Tsirppi ja Tyyppi 36+0
 
kyyneltenhymy hienoa, että vauvalla kaikki kunnossa :heart:

maira tsemppiä kipujen kanssa :hug:

buam täysiaikaisuus saavutettu :D hienoa! poksuonnittelut! :heart:

zizilisko toivottavasti vaavi hokais piakkoin kääntyä :hug:

heidi täälläkin ajoittais hikoilua, töissä varsinkin |O Onneks ei oo ihan koko päivänen riesa..

Varanikki *repeää nauruun ja tippuu melkeen tuolilta* :LOL: Ainakin tähän asti on menny hyvin, mitä nyt ajoittaista unettomuutta oli yhes vaiheessa :D Kyl mää luulen, että niitä kipuja ja kolotuksia kerkee vielä tulla ;) Mullekin terkka sanonu, että tää odotus on kyl menny tooosi hyvin.

lypy jep, yritän olla ottamatta mitään paineita tuosta imetyksestä, jos ei natsaa niin ei natsaa. Toivottavasti onnistuis kuitenkin :) Täällä kans yks, joka haluis imettää kaikkialla muualla kuin ihmisten ilmoilla :) Jotenkin oon aina kokenu omat tissit niin rumiks :ashamed:

selis no niin, yksi tärkeä etappi siis saavutettu, jos nyt oot jo pidemmällä, ku esikoisen kans :hug: poksuonnittelut! :heart:

haave pikaisia paranemisia :hug: ihanaa, että oskarilla on mahollista päästä kohta kotia, varmasti jännää :heart: pojan painokin on hienosti noususssa =)

maira musta tuntuu samalata, että kaikki muut karkaa koko ajan lähemmäs LA:ta ja ite vaan junnaa täällä 30-kympin alussa, mut kyl mekin vielä joskus ;)

kaikille poksujille tasapauoliset poksuonnittelut! :heart:

Täällä kans tänään neuvolassa käyty, kaveri olikin siellä tuuraamassa :D pistän huomenna tarkemmat kuulumiset, nyt vielä kovasti hommaa ennen nukkumaan menoa :wave: Hyvää yötä!
 
Mulla tuli kanssa eilen mieleen BTL että onkohan vielä yhtenä kappaleena vai joko pienet on maailmassa...

Tänään onkin sit se äitipoli käynti...Saa nähdä mitä siellä sit tulee eteen...Onko edessä sit käynnistys vai ei..mhhh...
Mun puolesta saisivat kyllä sen tehdä, ei haittais tippaakaan...

buam 37+1
 
Nyt meillä on kaikki vauvaa vaille valmista. Eilen haettiin vaunut kotiin, ostettiin viimeiset vauva tavarat, ja itselleni ostin jopa valmiiksi imetysliitit, JOS niitä nyt sit tarvii. Tänään on viimeinen neuvolalääkäri, toivotaan että sieltä saa vain hyviä uutisia, ja että vauva pian tulisi maailmaan. Muutenkin näyttää jo kaikki vähän valoisammalta. Mies ei joudu uutta työtä hakemaan, ei heillä ole perusteita häntä irtisanoa, äidillä takana eka syöpähoito, ja vielä ainakin hänen vointinsa on hyvä.
Nyt kun vielää vauvan saisi syliin, auringonpaistetta ja eskarilainen ja mies pari pvää kotona niin voisi jopa sanoa että oon onnellinen <3

kaikille :hug:
alfonsiina 36+4
 
Bongattu toiselta palstalta: Sairaaloissa kuivataan muksun peppua paperilla ja harsojakaa ei taida nykyää juuri monesta paikasta löytyä..Eli pakkaanpa varuilta pari käsipyyhettä ja harsoa sairaalakassiin...
En tiedä kuinka yleistä tämä on, mutta oli siellä ainaki muutama sairaala lueteltu jossa näin on, se on hyvä et ite viittii hanuriaan siihe sairaalan hiomapaperiin kuivata, saatika sit vastasyntyneen.. :p
 
Täällä käyty ahkerasti lueskelemassa teidän muiden kuulumisia, itse vaan niin laiska kirjoittelemaan...
Tänne ei kuulu mitään erkoista, tiistaina oli taas ultra ja nuppujen painoarviot oli 2,2 kg ja 2,4 kg, kohdunsuu 1 cm auki ja kaulaa jäljellä vielä 2 cm. Seuraava ultra 20.4, jolloin synnytys käynnistetään jos eivät jo aikaisemmin päätä tulla :)

Hyviä vointeja kaikille :) senni ja nuput 36+1
 
merkkiä :wave:

Tääl kans eilen oli nla, ja kaikki ok :) Kahden viikon päästä sit lääkäri-nla ja siitä käynnit alkaakin viikon välein. Laittoi uudelleen sen lähetteen fysioterapeutille..et saas nähdä pääsenkö sinne ennen synnytystä :kieh:

Voidaas hyvin :)

HM 33+4
 
Moi,

täytyy tulla tännekin ihmettelemään, kun muilla on tuntunut olevan pääsyä neuvolalääkärille. Mä olen ihmetellyt, kun olen viimeksi käynyt lääkärissä tammikuussa, jolloin oli viikot 26+6 ja se siis keskiraskauden lääkärikäynti. Ja seuraavan kerran pääsen lääkärille, kun on viikot 38+6! Mun mielestä ihan kauheen myöhään ja oon kyllä yrittänyt neuvolassakin sanoa, että eikö olisi syytä aikaisemmin jo kurkata tilanne. Koko tänä pitkänä aikana ei oo katsottu mun alakertaa enkä tiedä mikä siellä on tilanne. Tähän tietysti osui pääsiäinen ja lääkärin loma, mutta kun otin asian esille jo hyvissä ajoin ennen pääsiäistä ja kummastelin, että niinkö myöhään se viimeinen lääkärikäynti on. Paljon mahdollista, että sitä käyntiä ei edes tule, kun on vaan viikko laskettuun aikaan silloin :/ En ymmärrä, mitä hyötyä on koko käynnistä enää siinä vaiheessa. Paljon kipeämmin olisin kaivannut päästä nyt aikaisemmin lääkärille, kun olisi kaikenlaista vaivaa ja asiaa joista haluaisin kysyä, kun neuvolatädillä ei kuitenkaan ole antaa niihin vastauksia eikä suoraan sanoen mun mielestä oikein ollut kiinnostustakaan..harmittaa..

Maira onpas kyllä kummallista, jos sairaaloissa on alettu vauvojen peppuja kuivaan paperilla. Tarvii kyllä varakselta varmaan pakata pyyhkeitä mukaan..

Alfonsiinalle
:hug: hyvä, että kaikki näyttää valoisalta. Toivottavasti sait hyviä uutisia myös lääkärissä.

Tää viikko on kyllä tuntunut todella pitkältä..oon niin lopen kyllästynyt tähän odotukseen. Pelkään vaan, että yli mennään ja kuinka väsynyt tähän raskauteen siinä vaiheessa sitten oonkaan. Ei viitsi edes ajatella..

Loviisa 37+2
 
Loviisalle tulin kommentoimaan, että meillä ei täällä Keski-Suomessa ole ollenkaan mitään loppuraskauden lääkärintarkastusta... Että kiinnostais kyllä itteäkin että onko tuolla alakerrassa tapahtunut mitään. Jos mulla olis jotain erityistä vaivaa niin sitten kai pääsisi lääkärille. Ehkä, sillä mähän en päässyt edes saikkua hakemaan neuvolasta kun lääkärille ei ollut kuukauteen (!) aikoja, työpaikkalekurin kautta menin.....
 
A-L-M oho! Jossain on siis tilanne vielä paljon huonompi. Aika ihmeellistä, kun voi olla niin paljon eroja käytännöissä. Loppuvaiheessahan sitä tosiaan on kiinnostunut, että missä mennään ja näkyykö merkkejä siitä, että vauva olis tulossa pihalle joskus..
 
Hmm, minä olen Keski-Suomesta ja meillä on loppuraskauden lääkäri, mutta ei keskiraskauden. En siihen loppuraskauden käyntiin ehdi, mutta olen käynyt äitiyspolilla koko raskauden ajan, niin ei mulle niin väliä.

Pleikkaa joo, mies jäi lomille, niin kaivoi pleikan naftaliinista pojan kanssa. Sitä ovatkin sitten pelanneet. Minä en ole koskenutkaan, mua kiinnostais vaan tanssimatto, johon en nyt pysty :) Mutta niin paljon olen seurannut sivusta, että näen peleistä unta...

Tänään käytiin äitiyspolilla. Kaikki oli edelleen kunnossa, painoarvio nyt 2800 grammaa eli hyvin jatkaa kasvamista. Hengitysliikkeitä teki niin paljon, että virtauksien tutkiminen oli vähän ongelmallista. Käyrälle sitten nukahti ja kätilö kävi vähän väliä tuuppimassa hereille. Ensi viikon perjantaina on seuraava aika ja siitä jään sitten osastolle. Sitä ennen vielä huominen psykiatrisen käynti ja maanantaina viimeinen neuvola.

- Katsu ja PikkuT rv35+1
 

Yhteistyössä