<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 2/10 <3

No ni, nyt meillä sitten on emmaljungan vaunut! :) Saapaha olla taas viikon pa mut onpahan ostettu..Enkä nyt tiiä teinkö ihan huonot kaupat, nuo näyttää käytännössä uusilta ja maksoin niistä 250?...Vähän kyllä närästi ku makso niitä, mut kai se on uskottava et lapsien teko on kallista... :whistle:
Eipä mulla muuta tähän väliin, ens viikon sokerirasitusta odotellessa..

Maira ja eemeli 25+0 :heart:

Selis:
Mä TIEDÄN että olo tulee olemaan tuskainen ja että sillon viikolla 37 on jo varmasti tosi rankkaa mut mä niin haluaisin että vauvat olis valmiita tähän maailmaan :heart: :heart: Siksi oon päättäny jaksaa tonne asti! Vaikka kovan valituksen kera :D

A-L-M:
Mä kun en tän ekan viikon aikana uskalla tehdä mitään :eek: Siis että en edes viitsi poistua kotoa, kun ei yhtään tiedä mikä on aiheuttanu avautumisen, rasitus vai ihan muut syyt. Siksi tän ekan viikon aion vaan olla himassa ja möllöttää |O Ja maanantaina toivottavasti asiat on niin että voisin kauppaankin lähteä jne. =) Mä oon sitäpaitsi ihan hirvee kun ite tottunu koko ajan tekemään pientä siivousta (tavaroiden keräämistä, imurointia, pyykin pesua) niin koko ajan sanon miehelle että nyt olis hyvä aika sille ja kannattais tehä toi nyt :kieh: Onneksi mies ymmärtää etten tahallani ja että tää on varmaan jopa rankempaa mulle :ashamed: Mutta silti tuntuu pahalta myös miehen takia, onneksi on ihanan reipas :heart:

Varanikki:
En tee käsitöitä, luen kyllä mutta täytyy olla hiljaista ja rauhallista että voin keskittyä ja ristikoista tykkään, että niitä täytyy varmaan ostaa, kiitos vinkeistä ;)
Mies oli lasten kanssa koko su-illan poissa ja katoin boxilta 2 huippumalli haussa-jaksoa ja kaks greyn anatomia-jaksoa :LOL: Nyt kun on aikaa niin..

Mutta lähinnä ajattelen että on vaan tää viikko tätä kärvistelyä ja sitten muuttuu :xmas:

Ja mulla kans närästää |O Tälläkin hetkellä |O

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 29+2

A-L-M
Juu, niinhän se on et liitosta saa jäsenmaksuvapautuksen äitiysvapaiden ajaksi :)

BTL
Kannattaa ottaa ihan rauhallisesti..tiedän et se ottaa luonnonpäälle..varsinkin kun
itse on joutunut rauhottamaan menoa sieltä viikolta 25 lähtien
:kieh:
Saat olla onnellinen, jos sun mies mukisematta tekee jotain..meillä on miehellä vähän sitä vikaa, et sanoo vaan et joo, mä teen kohta ja yleensä siinä käy sitten niin että itse kyllästyn odottamaan ja teen sitten itse ja sitten illalla kärvistellään kun sattuu..
No omaa äkkipikaista luonnetta saa syyttää, kun kaiken pitäisi tapahtua heti eikä hetken päästä :whistle:

Eilen jouduin lumihommiin, kun mies oli töissä ja piti tytön kanssa lähteä lääkäriin..Ja sitä perkuleen valkoista möhnää oli sitten tullut ihan kiitettävästi ja pakko se oli putsata, että pääsi pihasta pois autolla..Kyllä tuli selkä kipeeksi ja illalla oli taas inhottavia tuntemuksia tuolla alapäässä :/
Tänään on sitten yritetty ottaa vähän rauhallisemmin taas, mut alkaa noi villakoirat huutelemaan tuolta nurkista..saa nähdä kuinka kauan pysty vastustamaan niiden huutoa =)

Moi kaikille!

A-L-M ei tarvii liitonmaksuja maksaa äippäloman eikä hoitovapaan ajalta. Ainakaan mun ei Toimihenkilöunionissa tarvinnut.

BTL Kuulostaa hurjalta et on paikat kypsynyt ilman mitään kipuiluja. Mulla on tullut supistuksia, välillä oikeasti kipeitäkin ja silti tänään lääkärissä kaikki kunnossa. Toki ihan hyvä, mutta olin ihan varma et olis edes pehmennyt. Toivotaan et sulla pienet pysyis masussa vielä muutaman viikon.

Meil on koko perhe ollut mahataudissa vuoronperään viime viikosta lähtien :x Ensin tuli tyttö, sit mies ja lopulta minäkin. Tytöllä vieläpä ihmeellisesti uusiutu viime yönä tuo oksennustauti, vaikka pysyi jo pari päivää pois :/ Toivottavasti menee pian ohi. Ei ollut kiva herätä yöllä kun nukkui meidän välissä ja ykää oli koko tyttö täynnä hiuksia myöten ja petivaatteet piti yöllä heittää pyykkiin.

Mä niin odotan mun äitiysavustusta tilille. Soitin jo Kelaankin kun kohta 4 viikkoa sitten saapunut niille, mutta ei edelleenkään käsittelyssä. Pöh, sanon mä. Voisivat vähän kiirehtiä ainakin sitä mun hakemusta :D Kauheesti ois vauvantarvikemenoja ja se 140?:kin olisi ihan kiva lisä saada tilille.

Tänään oli neuvola ja peräänlääkärineuvola. Kaikki siis kunnossa. Sf-mittakin oli nyt ihan normaalikäyrillä, kun viimeksi oli alle käyrien. Tuossa tiedot, suluissa viime kerran 24+4.

Rv 29+4 (24+4)
Paino +311g /vk (+674g /vk) nyt tullut yhteensä 7,2kg.
Turvotus - (-)
Rr 121/67 (121/74)
Sf 27 (19)

Janskuliini + Toukka 29+4

Mä kävin sokerirasituksessa ja karmeaa oli. Viime raskaudessa tuli vaan vähän heikko olo mut nyt piti pyytää että pääsisin makuulle vikaksi tunniksi. Siltikin veikkaan että arvot on ihan ok. Meillä vaan kehoitetaan kaikkia raskaanaolevia tohonsokrurasitukseen eli jonkinsortin painorasismi on poistunut.

Mulla tulee suppareita kun kävelen pitempiä matkoja. Ja kun rattaat on aina mukana niin hyötyliikuntaa riittää.. Lisäksi meillä on talkkarivuoro nyt ja kun tätä lunta tulee ihan törkeesti.. Vaikka mies kieltääkin mua kolaamasta, niin silti me tytön kanssa vähän autetaan isiä :whistle:. Lisäksi mun oloa pahentaa brakaava selkää :( , ei tarvi miettiä miten vietän iltani.

Moikka!

Kaikille sairasteleville ja saikkulaisille voimia :hug: .

BTL Huiiiiiih, nyt jalat ristiin kovasti ja lepoa lepoa!! Toivottavasti saadaan pitää vauvat masuissa kypsiks asti!

emv, kiva kuulla et saat olla vielä kotona lepäilemässä ja onnea tyttölupauksesta!

ALM ja miikulainen voimia teillekin! Toi on kyl jonkinsortin ärsyttävää pompottamista toi 2vkoa saikkua kerrallaan, mut minkäs lääkärit määräyksille mahtaa.

maira, uskon kyllä et hyvät kaupat teit. Emmaljungat on hyvät vaunut/rattaat ja maksaa uusina 700? eteenpäin. Itse jouduin pulittamaan kaksostenrattaista (emmaljungista ) + pusseista 450 ekee. Kallista lystiä tää touhu kyl on, mut onneks usein saa kyl sit tavaran taas myytyä eteenpäin.

Omaan napaan ei kummempaa. Turun hotelli ja shoppailukeikka meni hienosti, mut seuraavana päivänä oli kyl sit supisteluja enemmän ja huonoa oloa...pääasia et pääs tuulettumaan :D, sillä jaksaa. Mut eipä ihmeempiä, voikaas kaikki mammat mahdollisuuksien mukaan paksusti ja hyvin!!

Pilkkuliini 29+5

Heips täältäkin taas :wave: .

Lueskelin kaikki jutut edelliskerrasta ja nyt kun pitäis kommentoida niitä niin eikös kaikki unohtunut sen siliän tien :ashamed: . Pitäis ottaa paperille ylös asiat joihin pitäis kommentoida niin ei pääsis unohtuun.

Tällä mammalla oli kotiseurantaa sokereista viikon verran kun jäin kiinni niissä rasituskokeissa paastoarvosta. No eihän ne arvot hyviä ollut kotona ja ens viikolla sitten ensimmäinen käynti taysin äippäpolille diabeteshoitajalle ja ultraan (ehkäpä näkis jo sukupuolenkin :D ). No hyvä puoli tässä on se ettei tarvi enään nähdä oman neuvolan lääkäriä.. Mulle tullu joku tosi kipee rasitusvamma nilkan alapuolelle ja lääkäriltä siihen kysyin apuja että pystyis käveleen niin eihän tää todennut kun että ei voi mitään ja syö särkylääkkeitä. Aina yhtä ihana neuvolalääkäri :kieh: .

BTL Toivottavasti lapset pysyis mahdollisimman pitkään matkassa,mulla kaksoset meinas kans tulla jo noilla viikoilla mut saatiin pidettyä 35viikoille asti mahassa. Jaksamisia sinne ja :hug: .

Neuvolakäynti oli tosiaan viime viikolla ja kaikki arvot oli kunnossa. Neukkatäti vaan ihmetteli että sokeria ei tuu pissanäytteeseen ollenkaan vaikka arvot heittelee miten sattuu.. Painoa tullu ihan kiitettävästi (eli liikaa...). Hemppaa ei mitattu ollenkaan. Vatsan kasvu menee ihan yläkäyrillä,taitaa olla jo aika iso vauva viikoihin nähden tai sitten lapsivettä paljon. Paikat edelleen kiinni mutta pehmeät,turhia liikkumisia vältellen edelleen supistelujen takia.

Nyt on tullu uus vaiva mitä ei kyllä edellisissä raskauksissa ollut..järkyttävän kovat liitoskivut häpyluun kohdilla. Salpaa välillä oikein hengen eikä pysty liikkuun yhtään kun kipu yllättää. Onkos kenelläkään muulla samaa vaivaa?

Nyt on saatu hankittua jo pinnasänkykin valmiiks,vielä kun vaunut sais ostettua niin alkais oleen isommat ostokset tehtyä. Aina vaan kun löydän hienot ja hyvät vaunut niin niitä ei ole kuin pehmeällä kopalla ja mä haluisin kovan..liian vaativako kenties.
Mites teillä muilla,onko vaunut kovalla vai pehmeällä kopalla?

Sellasta taas tällä kertaa. Nyt mittaileen ruuan jälkeisiä arvoja mitkä varmasti mun ruokahalulla on taas korkealla.

Palaamisiin :wave:

tiitiäinen ja mussukka 28+5

BLT: Huh mikä juttu! Hyvää vointia sinne, nyt ei auta kuin ottaa tosi rauhassa ja kertakaikkiaan pidetään peukkuja että hetken vielä jaksaisivat olla masun suojissa. Eilisessä sairaala-sarjassa taisi olla paljon pienempikin pikkukeskonen kuin sinun viikoillasi, ja se tosiaan porskutti jo tällä puolella maailmaa. Mutta toivotaan parasta. :heart:

Itsellä olo ollut tätä samaa.. huomenna ois lääkäri sitten varhausultran. Mukava saada kuulla miltä ne paikat näyttää tällä hetkellä. Jotenkin silti hirvittää ja jännittää koska kokemukset neuvolastakin on niin karseita. Pystyyköhän sitä itkuiltaan töihin edes ryömimään sen jälkeen.. täytyy toivoa.

27+0

tirpunen poksuonnittelut! :heart: uus kymmenluku, mahtavaa! Toivottavasti lapsesi paranee pian!

Varanikille myös poksuonnittelut! Ite ootan jo kovasti uusille kymmenille pääsyä.

BTL Hui! onneksi tarkistivat ja eiköhän lepo tee sullekin terää :)

Miikulainen No onpa kurjaa toimintaa! Tuo on todella ärsyttävää, meilläkin pomo yritti ehottaa toiselle raskaana olevalle, että ottais lomaa (eikä sairaslomaa) väsymykseen :headwall: JaksuHaleja! :hug:

emv Jaksuja noiden paineiden ja protskujen vuoksi. :hug: Ja onnittelut tyttölupauksesta! :heart:

ALM Meidän liitossa ainakin on niin, että oon vapautettu niistä maksuista äippäloman ajan.

Maira saisko vaunuista kuvaa? :D

Jansku Tuo oksennustauti on ilmeisesti just tuollaista, että saattaa tulla piakkoin uudestaan :x Tosi kurja tauti!

tiitiäinen mää pähkäilen tuon pehmeen ja kovan kopan väliltä. Toiset joilla on kokemusta, anatkaahan hyviä ja huonoja puolia :wave:

Eilen neuvolalääkärissä käyty.
sokrurasituksen testit ok.
paikat kiinni ja muutenkin ok.
RR 100/74
HB 111 (noussu kahessa viikossa 3 pykälää, vaikka rautaa syönkin) Lääkäri laitta verikokeisiin => B12-vitam. ja keliakia
Sykkeet 135 vauvalla
Ja painoa tullu nyt yhteensä 4kg eli ok =)

Eipä kai sitten muuta kuin poks poks 27+1 :D

^ hienot maira =) onko edget?

emmaljungia mekin ollaan kateltu, yhessä liikkeessä olis 2010 smart duot 550euroa, lämpöpussi ja hoitolaukku kaupan päälle =) ne taidetaan hakea.

me käytiin tänään synnytysvalmennuksessa oikeestaan se oli lähinnä tutustumista osastoon. synnytyshuoneessa käytiin ja mm. kivunlievityskeinoista kätilö kertoi.
ihan kiva käynti mut vähän tuntu et määhän tiiän nää jo :D miehelle oli kuulemma mukava käynti ja sai uutta tietoakin ;)

ei mua paljoa pelota synnytys, melkeen jo ootan et pääsis tositoimiin :D tietenki vähän jännittää ja sehän on selvää et sattuu se, mut enemmän harmittaa se kun joutuu siellä osastolla olemaan ensisynnyttäjänä n. 5 päivää :(

alaosastoa nipistelee ja vihloo :| vauva potkii ja välillä käy poikittain mut sitten kohta on taas pää tuossa tissien alla :LOL:

Mairalla hienot vaunut. Eikä munsta ollu pahan hintaset kun nuo on uutena tosi arvokkaat!

Sokerirasituksesta: Meillä kaiketi se nyt parin viikon sisällä eessä, selvinee tän viikon neuvolassa. Hirmu ikävä kokemushan se on, mutta oon sitä mieltä että on hyvä että niitä tehdään. Itelläkin viimeks tuli tosi huono olo siellä. Esikoisen odotuksessa oli ainakin arvot kunnossa, vaikka silloin oli ylipainoakin reippaasti.

Selkä edelleen kipeenä :( . Toivotaan että huominen vapaa auttais mua ettei tarvis nyt saikkua hakee. Toisaaltaan kyllähän mä oon rehkinykkin et pitäis osata ottaa iisisti. Huomenna oon koton ainakin ihan rennosti!!

Nyt lähetään käväsee esikoisen ja koiruuden kanssa ulkona että ollaan isovanhempia vastassa kun tulevat iltakaffelle.

Selis ja "mötkäle" 25+6

Mä oon tässä taas pohtinut ja pähkäillyt varmaan jo liikaakin, sitä kun sitten synnytyshetki on ajankohtainen, niin mitä teen jos synnytys käynnistyy illalla ja mies on töissä..tai vaikka olisikin kotona, niin mihin mä ton esikon pistän?Mies kun ei pysty lähtemään töistä, kun on yksin vuorossa iltaisin..
Ollaan kyllä "tukiverkostoa" varattu jo ja tiedän, että jos paha tilanne tulee niin ainakin on pari naapuria kenelle voin soittaa, mut mut ...
Mun isä on hälytysvalmiudessa mutta tulee vasta huhtikuun puolessa välissä takas reissusta..
Tiedän kyllä et näitä asioita on turha murehtia vielä tässä vaiheessa ja asioilla on tapana järjestyä, mut silti APUA!!
Varsinkin vielä kun esikon synnytys kesti 7h, kuinka paljon nopeempi tää mahdollisesti on??
Uudelleensynnyttäjiltä kokemusia??

Ehkä nämä ajatukset pyörii niin paljon mielessä, kun on taas alapäässä ollut outoja tuntemuksia eilisen lumenluonnin jäljiltä...ja niitä supistuksia, kivuttomia tosin, tulee aika paljon :/

Tirpunen 30+2

tiitiäinen Täällä ollaan saikulla juurikin kyseisten kipujen takia :wave: Ensin tuli vaan rasituksessa ja tietyissä liikkeissä esille, mut nyt tulee jo levossakin ja pitkään istuminenkin tekee tosi kipeetä. Yöllä kylkeä kääntäessä tekee kipeetä. Oikeastaan jos vähänkään väärässä asennossa liikuttaa jalkoja niin sattuu...

vaunuista me ostettiin kovalla kopalla, kokemustahan meillä ei ole, mutta tuntui jotenkin luontevammalle =) Tämmöiset, tosin satasen halvemmalla ja tuli kaupan päälle hoitolaukku: http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/4049/pl#

:kieh: mulla piti olla tänään lääkärineuvola, mutta lääkäri oli sairastunut ja sain uuden ajan kuukauden päähän! voi äly! ois kyllä pikkasen aikasemmin saanut olla. mistä sitä tietää mitä tonne alapäähän kuuluu, jos sinne ei lääkäri kato :(

lypy 27+3

Mairalla ihanat vaunut! :)

perhevalmennuksesta, ensi maanantaina alkais ja kolmena kertana. Isäntä ei olis niin innostunut lähtemään, mutta lähtee mun mieliks :whistle:

No eipä kovin hyvä yhdistelmä ollut se pahoinvointilääke panacodin kanssa.. Se pahoinvointilääke sisälsi sitten laktoosia (mulla on laktoosi-intorelanssi), no vatsahan siitä tuli kipeäks, ei ainakaan ollut ummetuksesta pelkoa :/ päinvastoin ja kuten farmaseutti varoitti, yhdistelmä väsytti triplaten, olipa kiva sitten tokkurassa kompuroida vessaan yöllä.. Ei ainakaan yhden yön perusteella auttanut kipuun kuin sen verran että tosiaan nukahti, ja sekin varmasti lääkkeiden väsyttävästä sivuvaikutuksesta.. Loppuyö olikin sitten vessassa kompuroimista.. Täytyy vissiin jättää soittopyyntö sille lääkärille, että jos ois joku pahoinvointilääke sitten jossa ei olis laktoosia.. ja täytyy neuvolasta kysyä vielä, koska en itse tosiaan haluaisi tota panacodia käyttää. Eipä oo kovin kiva olla tokkurassa yötä päivää..

Eikös panacodin käyttö viimeisessä raskauskolmanneksessa ollut vähän kyseenalaista muutenkin??

Kylläpäs tota valkoista töhnää on taivaalta tullut taas turhan paljon.. Tuleekohan se kevät ja kesä edes ennen toukokuuta..

rennietä täällä jo menossa kolmas jättipaketti puolillaan.. Joku antoi vinkiksi närästykseen pääpuolen kohottamista vuoteessa, auttanut jonkin verran öiseen närästykseen. Kiitos! :)

Maitoa ei ole vielä alkanut tulemaan rinnoista.

Ens viikolla ois tarkotus yrittää päästä kaupoille ostaa pinnis ja hieman muita vauvakamoja :heart:

Mutta nyt kuumaan suihkuun rentouttamaan lihaksia :wave:

Miikulainen ja rääpäle 28+0 :heart: *POKS POKS* :heart:

Heipä hei kaikille!

Yli kuukausi on aikaa kun viimeksi kirjoittelin. On vaan aina niin kiire ja pitäny yrittää saada huutonettiin kuopuksen poikien vaatetta että tyttöjen vaatteet mahtuu johonkin. Nyt on pusseja pitkin kaappeja ja nurkkia. :kieh:

tirpunen: minä mietin jo viime raskaudessa samaa. Siis mitä teen noille muille lapsille jos lähtö tulee ja mies jossain kauempana eikä muita (vanhempiani tai anoppia) sattuis saamaan kiinni. Todennäköisesti soittaisin ambulanssin ja ottaisin lapset mukaan. Kai niitä sen aikaa siellä sairaalassa joku kätilöopiskelija tai hoitsu vahtis että synnyttäisin tai joku tulis ne hakemaan. Mulla takana lyhyitä synnytyksi joista lyhyin 56 min syöksysynnytys joten en tosiaankaan vois jäädä kotiin odottelemaan että saan jonku kiinni tai mies ehtii kotiin. Naapureissa tmv ei asu tuttuja. Tai siis tervehditään, mutta siinä kaikki. Luulis isossa laitoksesta joku löytyvän joku lapsille pitää seuraa jonku aikaa.

Miikulainen89: Mulle viime raskaudessa juuri loppuraskaudesta suositeltiin äitipolilta Panacodia kovaan kipuun.

Sokerirasitukseen ei enää tarvi onneksi mennä. Tai ei ainakaan luultavasti. kolmesti (joulu-, tammi- ja helmikuussa) olen jo käynyt ja aina arvot ok. Kohdun korkeus huitelee yläkäyrän yläpuolella ja siksi pitäny siellä rasituksessa ravata. Lääkärineuvola oli pari viikkoa sitten ja lupaili että pääsen kokoarvioon jos mitta ei laske käyrille. Sanoi ettei Oysissa helposti käynnistetä pelkän isom koon vuoksi. joo joo tiedän, mutta käynnistettiin mulla viimeksikin. Sanoi silloinkin ylilääkäri ettei normaalisti käynnistettäis, mutta kun mulla on muutkin olleet isoja niin uskotaan tämänkin olevan sen mitä ultra-arvio on. Tosin voivat vedota siihen kun on helposti syntyneet vaikka olleet isoja, mutta en haluais synnyttää yli 5kg vauvaa. Kuopus olis ollu sen kasvutahdilla 5300g jos olis annettu mennä loppuun. Oon nähny pari kertaa painajaistakin että mulla repeää paikat pahasti ja vauvalla menee olka sijoiltaan kun on niin iso. No, toivottavasti pääsen kokoarvioon vaikka vaikealta lääkäristä tuntui antaa edes pieni lupaus arvioultrasta.

Maitoa ei tule rinnoista. Jossakin (joissakin) raskaudessa muistan että tuli mm. seksin yhteydessä ja saunassa, mutta tässä ja edellisessä ei ainakaan tullut.

Kovia supistuksia tulee välillä. Siivouksen lomassa piti muutamaan kertaan mennä maaten tai olla lattialla polvillaan ja nojata rahiin. Viime raskaudessakin oli välillä kovia supistuksia mutta ei saaneet etukäteen mitään aikaan. Siihen luotan nytkin. Toisaalta hyvä jos jotain tapahtuis niin ehkä tämä syntyis pari viikkoa etuajassa ilman käynnistyksiä.

Selkä on huonossa jamassa ja häpyluuta särkee toisinaan kovastikkin. Sen takia tuli vedet silmiin viime raskauden lopussa ja niin taitaa nytkin käydä. Välillä ei pystynyt käveleen ilman että itkua piteli kun häpyluu oli niin kipeä. Ja se oli pitkään kipeä vielä synnytyksen jälkeenkin.

Kaikki on hommattu vauvaa varten. Tai paljon oli valmiina muutenkin. Pojan vaatteiden tilalla on nyt tyttöjen vaatteet. Kaksosten rattaat ja seisomalauta on hommattu. Gracon logico S:n ehdin myydä ja hommattiin uutena Brion jalustallinen kaukalo. En tykänny Gracosta ja halusinkin siksi nyt Brion.

Paljosta olette tässä välillä puhuneet, mutta eiköhän tässä nyt tärkeimmät. Jospa nyt yrittäisin pysyä jutuissa mukana ja kirjoitella useammin.

Johjo 30+2

A-L-M Tämä lastenvaateliike on Jyväskylässä kauppakadun yläpäässä. Nettikauppa löytyy www.retrokki.com.
Varmaan ainakin lähes kaikissa liitoissa on jäsenmaksuvapautus. Meillä pitää maksaa vähimmäismaksu äitiyslomalla.

Annoinpa sitten sen verran periksi hankkimattomuudelle, että ostin parit imetysliivit, kun sattui kohdalle liiviliikkeen loppuunmyynti. Niitähän tosiaan tarvii jo sairaalassa ja esikoisen aikana käyttämäni eivät todellakaan mahdu ja ovat niin karsean kulahtaneitakin =)

Katsu ja Pömppis rv29+0

lypy ärsyttävää tuommonen :( mullakaan ei ole viel ollu yhtään lääkärikäyntiä, huomenna olis. viikolla 31. mennään siis nyt =)

olo on välillä ahdistunut, eilenki illalla särki olkapäätä, selkää, oli hankala hengittää ja mahaa vihlo.. |O mutta hyvän asian puolesta jaksaa. =)

moi!

Eilen otin sitten ihan kunnolla miehen kanssa yhteen ja pakkasin jo puolet tavaroistakin ovelle.Mulle kun ei kannata sanoa että eläimet lähtee nyt ku lapsi tulee. se oli vika tikki. onneks saatiin sovittuu että eläimet jää mutta saan huolehtii niistä ihan itte, (eli kun synnytykseenkin lähtö tulee pitää koiralle löytyä hoitaja koska mies ei suostu sitä ulos viemään..) No mutta kyllä se ehkä tottuu tähän mun eläinrakkauteen josain vaiheessa, eikä meillä kuitenkaan ole niitä paljon, 3 elukkaa(chinchilla,kilpikonna ja koira)?! luulis että se ne kestää. Kyllä oon toista koiraakin ottamassa sitten kun pääsen takaisin työelämään.

no mutta sellasta välillä on.

mekin ostettiin rattaat. maksoi 280 kotiinkuljetuksella, ihan uudet siistit yhdistelmät.
http://www.lauranlastentarvike.fi/epages/GPL.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/23072008-84852/Products/1261

siinä on linkki:) Koiraa piti alkaa niihin totuttaa kun pelkäsi kuollakseen nähtyäkin tollaiset härvelit. Saa nähhä miten lapseen suhtautuu kun pelkää niitäkin, ei ole ikinä viellä ollut tekemisissä pientenlasten kanssa(tosin, en ole kyllä minäkään ikinä ollut 3 metriä lähempänä pientä vauvaa, joten samassa veneessä ollaan koiran kanssa :LOL: heh

Heipat täältäkin. Tossa äskön lueskelin viestejä, mutten millään muista, mitä kenelläkin oli. Viime viikon olin talvilomalla ja muutenkin tuntuu et koko ajan on jotain menoa niin en oo täälläkään ehtinyt käydä lueskelemassa.

mutta jotain kommentointia:

BTL huih, nyt vaan lepäilet, ettei paikat aukene enempää! Sulla onneksi on kuitenkin viikkoja jo suht paljon ja koko ajan tulee lisää, toivotaan et pääset sinne rv 37 asti!

varanikki kiitti tyynyvihjeestä närästykseen. Mulla se on tullut taas kaveriksi, normaalioloissa (ei raskaana ) ei närästystä oo, mut nyt on sitten senkin edestä :( kakkosen odotuksessa siihen vaivaan tutustuin ekaa kertaa elämässäni ja nyt tuntuu et tää on vielä pahempaa kuin silloin.

Hienoja vaunuja ootte ostelleet :) meillä on vaunuissa puolikovakoppa :) mä halusin kovan, mutta totesin, että sen säilytys on hankalaa niin tuo puolikova on kompromissi ja totesin, että se on ihan täydellinen!! Kesällä siinä on se, että ilma kiertää hyvin ja talvella sen saa helposti lämpöpussiksi kun pikkuihminen on jo sen verran isompi, että vaunuissa tarvitsee valjaat.

maito mulla tulee jo jonkun verran. Ei missään lammikossa oo tarvinnut nukkua, mutta sen verran, että huomaa että sielläkin jotain tapahtuu. Uusia utareenkannattamia pitäis kyllä käydä ostamassa kun kaikki on pieniä :( lehmä mikä lehmä.

kyllä se aika menee, jotkut ovat jo +30 viikoilla, huih! :) mutta samalla niin ihanaa, kohta meillä on omat nyytit sylissä :heart: itellä vielä tuohonkin on matkaa, mutta aika kuluu.

tatomira ja itu 27+4

Heippa!

Olikin tullut viime käynnin jälkeen pari sivuu tekstiä ja luvin kyl kaikki mut taitaa vaivata toi raskausajan dementia :ashamed: kun en muista mitään. Mut yritetään nyt jotain kommentoida.

Maira Hyvän näköiset vaunut. Mä kattelin tollasia samallaisia ku odotin nuorimmaista 08. mut päädyttiin sit brion vaunuihin ku saatiin niistä niin hyvät alennukset ja tyytyväisiä ollaan oltu niihin. Ja muilla kans kivoja vaunuja.

BTL Toivotaan et vauvat pysys ees sinne viikolle 37 masussa :hug:

emv Onnea tyttölupauksesta :heart:

Kaikille iso :hug: ketkä sitä tarviivat ja muutenkin hyviä vointeja meille kaikille.

Mulla toinen sokerirasituskoe ens tiistaina :x

Sit varasin tolle meidän koiralle ens viikolle lääkäri ajan. Sillo lähtee hältä pallit veke
:whistle: jos sit loppus toi jonnenjoutava vouhotus.

Me lähdetään perjantaina sinne reissuun ja tullaan sunnuntaina pois. Kivaa ku pääsee vähän rentoutumaan :D
Miehellä on ens viikko talviloma.

Omaa napaa, maitoa tulee varsinkin saunan ja suihkun jälkeen. Liivit saa olla kokoajan
päällä. Liikettä on masussa tasaseen tahtiin. Vihlontaa on edelleen tuolla alapäässä mut ei onneks jatkuvaa.

Käytin tänään nuorimmaista poikaa lääkärissä ku oli korvien jälkitarkastus ja kaikki oli hyvin.

Täällä oli eilen ja viimeyönä hirmu lumimyräkkä :kieh: piha täynnä lunta sitä on varmasti vielä juhannuksenakin et saa kuohuviinipullon siihen kylmään :LOL:

No eipä tuu nyt muuta mieleen.

baby dream ja masuasukki 27+3

Neuvola lääkäri kuulumisia eiliseltä RV 26+5 suluissa 22+5 arvot:

HB: 121 (131)
Pissa: Puhdas (puhdas)
Verenpaine: 120/73 (116/63)
Paino: +600g/vko (+525g/vko)
Turvotus: +- (--)
Sf: 24cm (19cm)
Sykkeet: 144 (148)
Tarjonta: RT (RT)

Kohdunkaula pehmentynyt, kiinni kuitenkin. Painoa tullut nyt yhteensä 7kg mikä taitaa olla aika ihanteellinen saavutus tähän mennessä. Maitoa tulee vähän rinnoista varsinkin saunan jälkeen...

Kärsin hirveästä vaunu stressistä. Olen aika nirso, vaikka en välttämättä halua ihan ihkauusia mutta en mitään kovin käytettyjäkään. Tuollaiset 2002-2007 Emmaljungat olisivat parhaimmat jos hyviä yksilöitä vain löytyisi... Noh, eiköhän nekin ehdi vielä hankkia kun pölyttymässä on jo turvakaukalo , sitteri ja vauvan sänky... :LOL:

Finu Tsemppiä, tahtojen taistelua välillä on täälläkin :whistle:

Sokerirasitus on huomenna, yöks. Mutta eiköhän sekin hyvin mee.
Ja Panacodista joku puhui, mulle määrättiin sitä migreeniin josta oon kärsiny teini-iästä asti ja eikä ole mennyt miksikään raskauden aikana vaikka joku viisas joskus mulle kertoi ettei raskaana ollessa migreeni VOI vaivata. Mua se näköjään VAIVAA väkisinkin aina...

Eipä muuta, jännä huomata että jo marraskuun odottajiakin tulee, meillä on silloin noin puolivuotiset nyytit kainalossa :heart: jos kaikki hyvin menee ja miksei menisi!

Sandy RV 26+6

Voi että mua ottaa päähän,eilen huomasin vessassa käydessäni alapäässä sellasen patin :/ ilmeisemmin mitä nettiä selasin niin on rauhanen joka on tukkeutunut/tulehtunut tai sitten kysta...eli huomenna yksityiselle gynelle sitä esitteleen että saa mielenrauhan...samaan nyt otin sitten ultrankin kun siitä vauvan sukupuolesta ei saatu mitään varmaa tietoa niin josko nyt näkyis paremmin kun on kääntynyt...että pitäkäähän peukkuja että patti on vaaraton ja hyvää laatuaan ja että vaavin sukupuoli selviäis ja kaikki myös masussa muutenki hyvin :heart:
sori että tällästä miellyttävää asiaa teille jaan mutta oli vaan pakko purkaa johonkin :ashamed:

maanantaina oli neuvola ja siellä kaikki hyvin :heart:
painoa olin ottanut nyt vähän reippaammin kun edellisillä kerroilla 500g/vko :eek: nyt tullut 7kg koko raskaudessa...
Hb oli laskenut 105 eli rautaa pitää ruveta syömään,en kyllä omaa mitään korkeeta normaalistikaan...

vaunuista me kanssa ostettiin käytettynä phil & tedsin rattaat kun tuplat nyt tarvitaan kun tyttö vasta 1v 8kk kun vauva syntyy...

täällä olis vielä 90päivää laskettuun ja tänään myös poksuu 27+0 :heart: aika menee kyllä ihan hirveetä vauhtia...kohta tuo viimeinen kolmannes alkaa ja neukkarissa saa olla jatkuvasti :D vähän eri tahtiin tää aika kuluu verrattuna esikoiseen,vaikkakin jo sitä kovasti odottaa että masukin näkis :heart:

synnytyksestäootteko jo miettinyt tapaa/ kivunlievitystä...yms????
ite esikoisella otin epiduraalin jota en kokenut hyväksi joten viimeseen asti ainakin ilman sitä menen...muutenkin hyvin vähäisillä puudutteilla oon aatellut mennä,en kylläkään ihan luomuna...
toivottavasti myös tämän saan synnyttää alateitse ettei tule sektio tarvetta...
hyvillä fiilksillä kyllä toista synnytystä kohti,ei jäänyt mitään mörköjä kummitteleen edellisestä kerrasta =)

...joo mut tämä masu lähtee ruuan laittoon =)
cristiina & vaavi 27+0 :heart: :heart:

Yhteistyössä