<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 12/09 <3

Haave kaikilla pätkii aika-ajoittain.... =)

emv Sullapa on rankkaa ollu, tuosta kasvo halvauksesta tiedän sen verran että äidilläni oli aikanaan sellainen, kolmisen kuukautta siinä meni että naaman toinen puoli alko toimimaan ja oli aika rankka kokemus joten paljon jaksamisia... :hug:

Mä täällä kärvistelen tän flunssan kanssa, tää on ihan kauheeta kun muutenkin on voimat pois niin siihe viel päälle flunssaa ja juoksemista, tänäki aamuna sain taas 6h juosta eri kaupoissa hakemassa taas sitä,tätä ja tota, niinhä siin sit kävi et ku kotia tulin niin kuumetta alko pukkaa ja sain painella nukkuu, 2h unta ja nyt ehkä taas jaksaa tiskata ees..Nyt kaikki peukut pystyyn ettei meidän hääpäivä mee ihan piloille tän takia...

Voi daa että ramasee |O

Neuvolaterkkuja pikana, sitten takasi sohvalle koomailemaan...

RR hyvät, ei enää alhaalla, mutten ylhäälläkään, enkä muista lukemia enkä varsinkaan jaksa hakea korttia |O

Pissa puhdas, liikkeet ++, syke 150 ja monotti torveen juuri kun niitä kuunneltiin :heart: Kohdunpohja tuntuu hitusen navan yläpuolella.. Mitäs muuta.. Noh, se typerä sokeriraitus :headwall:

11.1. klo 7.30 on oltava terkalla NÄLKÄISENÄ ja VIHAISENA |O Tiedän hyvinkin kokemuksesta miten se edellinen ilta ja yö on vaikeita kun ei saa ihminen syödä |O

(ottakaapa siitä selvä kummat |O on haukotuksia ja kummat karjumista :D :whistle: )

Jaahas, että uutta pukkaa mukaan, lisäilläänpä listoille, termostuloa vaan :wave:

Kiitokset kauniista sanoista, kyllä siinä isoin osa vielä sitä läskiä on :D Ainiin, +380 oli tullut viikkopainonlisäystä, yhteensä 3,8kg odotuksen aikana. Sitä ne viikonlopun sipsi& valkosipulidippijuhlinnat teetti.. :whistle: :whistle:

Rötköttämään ->

Enpä sitten eilen illalla enään koneelle jaksanu tulla..

Emv :hug:

Iho: Mulla nyt muutenkin on talvisin etenkin ihon kanssa ongelmia, kun mulla on atooppinen ihottuma. Öisin tulee nukkuessa raavittua jalat ihan verille välillä.. Eli rasvata saa tehokkaana, ja suihkuöljyä käytän ettei iho kuivuisi vielä enempää.. Kasvoille tullut paljon näppylöitä, myöhäinen murkkuikä kenties :D kun ei mulla murrosiässä naama kukkinut..

Poksujille onnittelut!

Käytiin eilen sitä asuntoa katsomassa, muuten miellytti kovasti, ainoana miinuksena ja murheena kylpyhuone ja wc:n epäkäytännöllisyys. Eteisestä katsottuna on kuin 2 komeroa, toisessa wc ja toisessa kylpyhuone. Ovien leveydet hieman yli 50cm.. Eli meiän iso pesukone ei sinne mahu.. :/
Eilen kovasti tuumailin, ja kyselin perheen mielipiteitä.. Todettiin sitten tänään, että kyllä me se silti otetaan, hommataan vaan sit päältä täytettävä pesukone, ja vauvalle kylppäriin seinään kiinnitettävä hoitopöytä (kokoontaittuva) ikeasta.. Huomenna sitten soitan kaupungille päätöksestä. Muuten tilaratkaisut olivat aivan mahtavat, kaikki huoneet olivat suuria, mutta sitten tilaa on säästetty kylpyhuone sydeemissä, mikähän suunnittelijan idea on mahtanut olla .. No se siitä, muutto siis tammikuun puolessa välissä näillä näkymin.

Vointi ollut hyvä, tämänpäiväistä lukuunottamatta. Töissä sitten aamulla rupes pyöryttämään toden teolla, onneks pääsin istumaan ja pitkälleen nopeasti kun rupes seinät kaatumaan ja lattia pyörimään. Olon hieman kohennettua mittailin RR: 95/61 p.74
Tainnu vaan verenpaine laskea, koska syömiset ok ja ei mitään kipuja yms. Siinä meni sitten työpäivä puoleenpäivään niin, että tein hitaasti ja helpoimmat työt.. Soitin neuvolaan, ja sieltä vaan totes, että verimäärä näillä viikoilla just tuplaantuu, että hyvinkin voi siitä vain johtua. Käski kuullostella omaa vointia vielä tän päivän ja jos huomenna on vielä samankaltaista tai heikkoa oloa, niin soitto vain ja lyhyelle sairaslomalle. Aikalailla pieni säikähdys tuli, kun en mä koskaan ennen ole meinannu pyörtyä, ja mulla on aina ollukkin alhaset verenpaineet..
Ilta on tässä sit menny sohvalla makoillen todella väsyneenä. Jos nyt ei aamulla herätessä ole kehno olo, niin töihin vain :)

Jaahas, eiköhän tämä pallomasu kömmi takas sohvalle lukee uusinta vauvalehtee ja sit kattelee vielä parit hömppäsarjat :wave:

Miikulainen ja rääpäle 17+1

Alkuperäinen kirjoittaja Alisa84:
Täällä kans yks joka joutuu sokerirasitukseen.. :x Ihan iän takia, ku oon ensi synnyttyjä ja just täyttäny 25v.
Hei, mikä juttu tää on? Onks tää joku uus käytäntö vai riippuuko kunnasta? En mä missään sokerirasituksessa ole ollut, vaikka olin yli 25-v ensisynnyttäjä pari vuotta sitten.

Pikasesti vain sen verran että soitin neuvolaan niitä sokerirasitustuloksia ja olivat suorastaan loistavia! :eek: Mulla ei oo ikinä ollu niin hyvät tulokset, ei edes silloin kun on tehty ei raskaana ollessa. LOISTAVAA! :D

Niin ja kamera kieltäytyi yhteistyöstä ja en saanu masukuvia otettua vaikka sain kerättyä tarpeeksi rohkeutta... En tiedä mikä siihen härveliin tuli, täytyy katsoa jos yrittäisi ottaa puhelimen kameralla, sillä vain tulee niin huonoja kuvia... :/

Mulla ollu muutenki ihan masispäivä, mies ottaa aivoon niin maan P****eesti ja en ees tiedä miks...

Haave & Helmi-Oskari

Aamuja!

buam, onnea nyt puolenvälin ylityksestä!!

Ihania masukuvia ootte lisäilly. Pitäis varmaan itekki kokeilla laittaa ja ottaa. Jos huomenna yrittäis muistaa kun viikotkin paukkuu.

miikkulainen, ompa mukavaa jos uusi asunto löytyi =) .

Haave, hienoa että sokeriarvot oli kohdillaan! Jee, jee!!

Eilen oli työpoppoon kanssa saunailta ja reilun neljän tunnin yöunet kerkesin vetää... nyt väsyttää mut ei auta kun töihin pitäis kiiruhtaa. Kiva vaan kun tänään on neuvola ja syötiin eilen myöhään tosi tukevasti, mä oon ihan varmaan lihonu vaikka kuinka :ashamed: .

Selis ja "Mötkäle" 14+6

Huomenta!

Miikulainen Kiva kun löytyi uusi asunto =)

Sokerirasituksesta Mä jouduin siihen sen takia ku keskimmäinen poika painoi syntyessään 4710g. ja kuopus 4040g. Esikoinen ei ollut noin painava painoi vaan 3935g. Saa nähdä mite painava tää neljäs tulokas on :whistle: Esikoisen odotuksen aikaan en joutunut testiin.

Ei oo vielä paino onneks noussu niinku edellisessä raskaudessa ;)

Haave Kiva et sokeriarvot olivat hyvät =)

Maira Pikaista paranemista :hug:

Ihania masukuvia olette laittaneet. Mä tumpelo en osaa :ashamed:

Mut päivän jatkoja mammat :wave:

baby dream ja masuasukki 16+4

Heipskukkuu kaikille :)

emv onpas sinua koeteltu :hug: toivottavasti koettelemukset on takanapäin, kyllä tuossa on ihan tarpeeksi murhetta yhteen raskauteen!! Tsemppiä! Ja toivottavasti halvaus pian lähtee paranemaan!

Miikulainen89 onnea uudesta asunnosta :) eihän siellä pesuhuoneessa niin paljoa aikaa vietetä, etteikö sitä vähän pienemmälläkin pärjäisi :) itse ainakin laittaisin etusijalle asunnossa tilavat muut tilat, vaikka sitten pesuhuoneen kustannuksella.

marjutti86 ja sanse ihanat masut teillä :)

Haave Onnea hyvistä tuloksista :flower:

sitten (.)
Kyllä se vaan niin on, että tuo masu on ruvennut ihan toden teolla kasvamaan. Selällään kun makaa niin kyllä siinä silloinkin sellainen pieni pallo on :) Paino yllätti äärimmäisen positiivisesti kun tuossa -kotona kylläkin- vaa´alla kävin niin paino oli pudonnut kilon verran sitten alkuraskauden :) neuvola on ensiviikolla, eli sieltä tulee se "virallinen" paino, mutta enpä usko että sieltäkään mitään suunnattomia yllätyksiä tulee.

Pikkanen on ollut nyt kovin hiljainen, n. viikko sitten tunsin ihan selkeästi liikkeitä, mut nyt ei oo taas tuntunut, eilen taisin taas pienen potkun tuntea, mutta en mä jaksa siitä niin murehtia :) Neuvola on ensi viikolla niin siellä saa sitten kuunnella pikkasen sydänäänet :)

Vaunuja oon nyt netistä katsellut, mut mitään sopivia ei ole kohdalle osunut, kävin vauvatalo johannassakin katsomassa, mutta siellä tarjonta oli ihan uskomattoman yksitoikkoinen, hartanin vaunuja hintaan 749 oli varmaan kolmekymmentä rivissä ja sitten niiden lisäksi loppuja merkkejä edusti vajaa kymmenet vaunut jotka oli toinen toistaan kauheampia, siinä liikkeessä ei aikaa mennyt kun käveli tarjonnan läpi ja totesi sen surkeaksi.

tatomira ja itu 15+5

Huomenta!

Jaksamista kaikille kipuileville ja sairastaville! :hug:

Kamala nälkä taas päällä....Tää on tosi inhottavaa kun aamulla herää, ni on karsee nälkä päällä ja mä olen edelleen sellanen, et en vaan osaa syödä aamuisin mitään. Se saa mut viimeistään oksentamaan. Mut pakko kohta jo raahautua syömään, kun nyt tuntuu että masu huutaa nälkää.
Tuleeks muilla se näläntunne TOSI kovana heti alkuunsa?
Kun täällä ei ole koskaan enää sellasta "pikku" nälkää vaan heti kun se nälän tunne on, tuntuu siltä ku ei ois syöny vuorokauteen...

Mut pakko se on mennä, jaksuja kaikille!

buam ja myy 20+1

Moikkista taas :)

Emv:lle kovasti tsemppiä! Toivottavasti nyt saisit nauttia olostasi jatkossa eikä tulisi enempää vastoinkäymisiä :(

Nyt olisi taas lasketunajan sumplaamista :ashamed: Anteeksi siitä.
Kävin tiistaina neuvolassa ja kyselin th.lta tuota kun se lääkäri Helsingissä vaihtoi laskettua-aikaa. Th. oli asiasta ymmällään ja soitti sitten synnytyssairaalaan ja siellä sanottiin että luotettavin laskettuaika saadaan silloin niskaturvotus-ultran aikoihin ( minulla rv. 11+3 silloin ) eikä enää viikolla 15+3 kun kävin siellä lapsivesipunktiossa.
Eli laskettuaika on se mikä on alunperin ollutkin eli 7.5.2010 :) :snotty:

Muuten neuvolassa kaikki ok. Painoa tosiaan tuli ennen sitä rv. 8+ ( eka neuvola ) 5-6 kiloa. Siitä lähti 1½ kiloa pois ja puuttuu :) Eli painoa ei ole rv. 8+ jälkeen tullut ollenkaan vaan on tippunut ja sitten pysynyt samana :) Hyvä hyvä. Th. sanoi ettei painon vuoksi ainakaan tarvitse miettiä mitä suuhunsa laittaa ;) Eli jouluherkkuja saa syödä niin paljon kuin uppoaa :D
Verenpaineet 112/77 eli ok. Hb.kin oli vielä jopa 121 eli rautaakaan ei vielä tarvinut aloittaa. Tiedän että sekin on edessä jossain vaiheessa kun oli kahdessa edellisessäkin raskaudessa :/ Mutta ei onneksi vielä.
Sykkeet löyty ja 140 löi hienosti ja vahvasti. Vähän pikkuinen protestoi mittaamista ja muksautti doppleria :D :heart:
Kyllä se vaan on aina ihan kuulla ne sykkeet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nyt miehen kanssa katseltiin kalenteria ja mietittiin että se on sitten kai vietettävä minun vappuni synnytysosastolla :) Kun laskettuaika tosiaan sattuu tuohon 7.5 ja viikkoa aiemmin viimeistään leikataan niin se sattuisi juuri vappuun. Tuskin vappuaattona leikkaavat joten varmaan sitä edeltävänä päivänä sitten :)
Mutta meneehän se sielläkin tietysti, hyvästä syystä :) Ei me muutenkaan mitenkään ihmeemmin vappua olla vietetty :) Mies sanoi että herkuttelee sitten isompien lasten kanssa ja käyvät ostamassa folio-ilmapallot samalla kun käyvät meitä sairaalassa katsomassa :heart:

Eilen kävin vanhempieni luona katsomassa vauvanvaatteita. Ovat siellä osa säilytyksessä kun ei meillä täällä vuokra-asunnossa ole tilaa säilyttää. Suurin osa tosin löytyy anoppilasta kun ovat olleet lainassa anopin tutulla :) Sieltä kun tulevat niin pääsen penkaamaan lisää :D Muutamia pikkuvaatteita otin jo mukaan kotiinkin :heart:

Huomenna poksuisi sitten taas jo viikot. 19+0 :heart: Liikkeitä tuntuu selkeästi ja pari kertaa on tuntunut jo vatsan päältä muljahtelua :)

Sokerirasituksesta - Minulle ekassa neuvolassa th. vilautti että pitäisi mennä sokerirasitukseen alkuvuodesta sen vuoksi etten aiemmin ole käynyt :eek: En taida sen syyn vuoksi mennä. Tietysti jos vauvan tai minun voinnissa joku viittaisi siihen että syytä olisi mennä niin sitten menen :)
Se on kuitenkin aika pitkä aika kun pitäisi saada lapsille hoitaja ja nyt kun muutenkin on saanut juosta "ylimääräsissä" tutkimuksissa niin tuntuu että on saanut läheisiä vaivata tämän raskauden vuoksi liikaakin kun on tarvinut lastenhoitajaa. :/

18.päivä olisi Helsingissä se rakenneultra minne ollaan miehen kanssa menossa yhdessä :) Ja mies vihjaili että samalla reissulla käytäisiin katselemassa vauvalle tavaraa :) Eli siis liikkeissä vaunuja jne. katselemassa, ei vielä osteta kuitenkaan :)
Ihana päästä kahdestaan liikenteeseen ja samalla voi vielä ehkä löytyä jotain pukinkonttiinkin ;) :D

Joulua odotellaan kovasti mutta jotenkin on ollut aika saamaton olo. Kaappeja muutama siivoamatta ja kortteja taitaa puuttua vielä neljä. Kuoret ja postimerkit on tullu kyllä jo hommattua ja suurin osa korteista askarreltua mutta en ole saanut aikaiseksi tehdä niitä loppuun.
Kissat ja kuopus valvottaa öisin ja sen ajan mitä saisin nukuttua tuntuu että nukun tosi "ohutta" unta. Eli en vaivu syvään uneen ollenkaan.
Kai sekin on osa raskautta :)

Massu näkyy jo mukavasti. Mies eilen lepäsi sohvalla ja katseli minua. Kohta sanoi "soma massu" :D :heart:

En muista enää yhtään mistä kaikesta piti kirjoittaa/mihin vastailla :snotty:

Mutta, kirjoitan taas lisää jos muistan mihin piti kommentoida :)

ce-bra ja pikkuinen tyttö rv. 18+6 :heart: :heart:

Moi!

Voi kun lukee teidän kirjoituksia ni tulee itselle sellanen olo että olen laiska ja saamaton :LOL: Vielä on siivot siivoamatta, lahjat ostamatta ja koko joulu ihan suunnitelmissa vielä.
Mulla, kun tämäkään raskaus ei ole mennyt ihan suunnitelmien mukaa. rv. 12 ultrassa kätilö huomasi mahassa olevan muutakin, kuin vauva. Sieltä löyty sitten munasarja kasvain joka poistettiin 2 viikkoa sitten...samalla lähti munasarja :'( Vauva onneksi pysyi mukana ja nyt vaan odotellaan, odotellaan ja odotellaan :)
Eilen oli neuvola ja vauvan sykkeet olivat hyvät ja liikkeitäkin alan jo tuntemaan. Painoa pitäisi saada lisää, koska oli raskauden alusta tippunut yli 5kg :headwall:

Tälläistä täältä! Nyt poitsun kanssa puuhailemaan :heart:

emv No huh huh, kylläpäs sua on nyt koeteltu :eek: :hug: Tosi kurjaa! toivon kovasti, että pääset jatkamaan työntekoa normaalisti ja kasvosikin palautuvat ennalleen :hug: Voimia!

Johjo Onneks masussa kaikki hyvin :hug: -onko totta, että siellä ei jousteta, jos on päivästä kiinni?? :eek: :headwall:

annre Tervetuloa mukaan! :wave: Sullakin rankka alkuraskaus, jos oikein leikkauksessa oot ollu :/

Linea negrasta Mulla pari kaveria joille ko. juttu masuun tullut, niin he ovat saaneet poikia. Voiko tuosta yrittää päätellä sukupuolta? :whistle: :D Mites muut, te joilla on jo lapsia, tuliko teille lineaa ja jos tuli, syntykö tyttö vai poika?

tyttö hyviä neukkukuulumisia sulla! :)

mairalle kovasti paranemisia ja peukkuja, että tervehdyt hääpäivään mennessä :heart: :hug:

Varanikilläkin -ihania kuulumisia neuvolasta =)

miikulainen onnittelut uudesta kodista!

marjutti Ihana masu :heart:

Tiktu En tiiä, riippuisko kunnasta. Meillä on täällä tämmöinen käytäntö :headwall:

Sansellakin jo aivan ihana masu :heart:

Haave Onnittelut hyvistä sokerirasitustestin tuloksista :hug:

buam Mulla nälkä yllättää tosi kovana aina töissä just ennen lounasta

cebra sullakin hyviä neukku kuuklumisia :)

Tänne ei ihmeempiä.. oletettuja liikkeitä ei oo taas kolmeen päivään kuulunu, niitä kovasti odottelen. pitäs ilmeisesti dopplerilla tarkistaa, että ollaanko siellä hengissä ;) :whistle:

annre jaksamisia sinulle. :hug:

Täälläkin masu alkaa jo pikkuisen näkyä mikä on ihanaa. :heart:

Doppler laitekin tuli tuossa hommattua ja ollaan miehen kanssa kuunneltu yhdessä jo monet kerrat pikkuisen sydäntä. :heart: :heart:

Pieni flunssa iski tuossa viikko sitten päälle, onneksi ei kuumetta. Kurkku vaan kipeä ja nuhaa hieman.. Nyt paranemaan päin ja yötkin on nyt saanut paremmin nukuttua kun ei koko ajan ole tarvinnut nousta niistämään. :)

Hyvää loppuviikkoa kaikille odottajille!

Riikka+pikkuinen 15+4 :heart:

P.s. Ja lauantaina miehen siskon tytön ristiäisiin, kummiksikin päästiin. :)

Jes, kauan odotettu rakenneultra aika saapui, 20: pvä tammikuuta päästään hemmoo kattomaan! :)

Nyt piti pyörähtää näin pikasesti, pakko mennä ottaa pikku unet et jaksan lähtee kirkkoharjotuksiin niiskuttaa ja aivastelee..

Maira ja mytty 14+2

Hei
Huolitteko vielä mukaan? Kotipihan tietokanta poksahti, ja sinne jäivät ne odotuskumppanit.
Odotan kolmatta lastani. Esikoinen on viisivuotias poika, toinen poika syntyi kuolleena huhtikuussa. Sen jälkeen sain elokuun alussa keskenmenon, jonka jälkeen tulin taas samantien raskaaksi. Nyt mennään rv 18+1 ja laskettu aika 12.5. Raskauteni on riskiraskaus (istukan irtoamisen riski) ja synnytys tulee tapahtumaan huomattavasti ennen laskettua aikaa.

Näillä taustoilla en ole raskauden suhteen välttämättä aina maailman positiivisin, mutta huolitteko minut silti?

Ai niin, sairaala on K-SKS. Siellä käydään myös äitipolilla tarkkailussa ja neuvolakäyntejä mulla on myös tiuhempaan. Rakenneultra meillä on 22.12. Pelottaa hieman, koska tämä vauva liikkuu huomattavasti vähemmän kuin veljensä tai ainakaan en kauheasti liikkeitä tunne. Sen takia olen käynyt jo pari kertaa neuvolassa kuunteluttamassa sydänääniä. Ne ovat kuuluneet, mutta nyt on alkanut mietityttämään se, ettei niissä ole ollut juurikaan vaihtelua...

-Katsu ja Pömppis rv18+1

tänään on ollu selkeesti hiljasempi päivä vauvalla, on tainnu lepäillä niinku mammaki :D

kiva viikonloppu tulossa, ei oo mitään ressattavaa ja pääsen joululahjoja paketoimaan ja yhille synttäreille herkutteleen! :p

19+3

tervetuloa katsu74 kyllä tänne aina meitä mahtuu lisää :) sinulla on kyllä ollut raskasta aikaa toivotaan nyt että kaikki menee oikein hyvin!
oi nyt alkoi vapaat koko viikonloppu ja rakaskin sieltä soitti että tuleepi viikonlopuksi kotiin... taidan tehdä herkkuruokaa hirvenliha pihvejä nam nam.....
tänään ollu jotenki niin kuvottava olo toivottavasti en kipeeksi ole tulossa.....

mutta öitä 15+3

Heti alkuun haluan antaa suuren :hug: lohtu/tsemppihalin Katsulle! Tervetuloa meidän toukomasujen pinoon ja toivomme ja uskomme täällä porukalla että tällä kertaa kaikki menee hyvin.

Tänään on tullut selvä käänne näissä liikkeissä kun olen tuntenut niitä nyt koko päivän jos olen vain pysähtynyt tunnustelemaan. Touhutessa en niitä edelleenkään tunne, mutta näin esim. koneella istuessa selviä ja jo melko voimakkaita muksahduksia tulee usein.

annre Täällä myös joulun laitto suurinpiirtein suunnittelun asteella... Olohuoneeseen olen vaihtanut jouluverhot ja jouluvalot on muutamassa ikkunassa, mutta siinäpäs se... :ashamed: Tänään tein ensimmäiset tortut kun kävi vieraita, itse emme miehen kanssa niistä niin välitä.
Kävin juuri tänään aitasta kaivamassa matot jotka aijon jouluna laittaa lattialle, ne pitää tietenkin ensin pestä kun kesällä oli niin vaikea kiputilanne tuon endon kanssa niin kaikki jäi tekemättä... :/ Ison olohuoneen maton kävin jo hinkaamassa juuriharjalla ja mäntysuovalla puhtaaksi ja saunan jälkeen ripustin sen kaiteelle kuivumaan. Meillä kun on puusauna niin siellä jälkilämmössä kuivuu parissa tunnissa jos vain roikuttaa ensin ylimääräiset vedet pois.
Huomenna jatkuu urakka, pitää katsoa polttaako saunan pesässä vähän puita että sauna lämpenee, pelkään että kerää kostetutta/hometta jos kuivatan mattoja kylmässä saunassa.

Jouluruokia meille ei juuri tule, kinkku ja muutamia salaatteja ja ehkä jopa laatikoita sillä käymme aattona minun äidin tykönä syömässä ja joulupäivänä mun isän tykönä niin eipä sitä juuri kotona sen enempää jouluruokia tarvi.
Kaivoin eilen netistä raskausdiabetes ruokavalio-ohjeet, aijon nyt noudattaa niitä tästä eteenpäin. En niinkään kalorirajoituksia, vaan annoskokojen ja ruoka-aikojen määriä. Kaikki ymmärtää, että en painaisi 80 kg ellei ruokailussa olisi jotain pielessä ja en halua lihoa nyt raskausaikana 30 kg ja olla ensi kesänä sotanorsuna. Jostain syystä nyt raskausaikana mulla on paljon enemmän motivaatiota parantaa ruokailutapoja, varsinkin kun tarkoitus EI ole laihduttaa vaan vain voida hyvin ja hieman hillitä painonnousua. Tästä syystä voin silloin tällöin ottaa pullan jos käy vieraita tai käyn itse jossain kylässä.
Tänään olen tarkasti kiinnittänyt huomiota annoskokoihin ja erityisesti hiilihydraattien määriin (riisin, pastan ja perunan määrään) syön kaikkia ruoka-aineita edelleen, mutta yritän pysyä kohtuullisissa annoksissa. Olen vastaavasti ottanut ruualle sitten palan ruisleipää kevytlevillä jotta kuidut pysyy kohdillaan ja vatsa täyttyy.
Jos teitä ei haittaa niin voisin tänne aina välillä kommentoida miten uuden opettelu menee, kun en siis varsinaisesti laihduta niin en mielestäni kuulu tuonne laihdutus puolelle.

Mulla ei siis ole ikinä neuvolasta pahasti sanottu painosta, mutta nyt tuntuu että on aika ottaa vastuu itsestäni ja vauvasta. Tulevaisuudessahan lapsi oppii sitten minulta ja mieheltä sen ruokailun mallin ja haluaisin että se olisi mahdollisimman normaali.
Tästäpä tuli nyt romaani, mutta tunsin suoranaisen herätyksen niin tämä nyt ollut tänään mielenpäällä. :D

Nyt kuulemma pitää mennä nukkumaan, mies jo huutelee makkarista... Hyvää loppuviikkoa toivottaapi

Haave & Helmi-Oskari 18+6 (nyt olikin jo virallisesti perjantai!)

Maira Toivottavasti h-hetkeen mennessä olet jo kunnossa :hug: huonomuistinen kyselee että koskas se olikaan?

Miikulainen89 Onnea uudesta asunnosta!

annre Hui, hurja alkutaival ollut sulla :hug: :hug:

Katsu74 Ilman muuta joukkoon mahtuu, tervetuloa :flower: Kylmät väreet meni kun luin tarinaasi, ei voi kyllä kuvitella mitä olet joutunut kokemaan :hug: :hug:

Haave kertoile ihmeessä miten sujuu :flower:

Mitähän muuta... Hyviä neuvolakuulumisia oli muutamalla, onnea niistä :flower: Ja näitä mahakuvia, ihania :heart: Pitäis varmaan itekin taas napsasta sellanen "vaatteet päällä"-kuva, en taida viitsiä näitä puolialaston-kuvia laittaa :LOL:
Ei pitäs näin aamutuimaan yrittääkään kommentoida kun ei taas tunnu ajatus juoksevan :headwall:

(.) Meille tuli jo perhevalmennus-ohjelma :eek: Tammikuussa sitten käynnistyy, ei malttaisi odottaa!
Ihanaa, viimeinkin perjantai ja vapaa viikonloppu edessä..

ALM ja kulta 19+4 :heart:

Huomenta!

Ihan ensiksi pitääkin kommentoida Haaveelle, että mä olen aloittanut laihdutuksen vuosi sitten tammikuussa ja pääsinkin suht. hyviin tuloksiin, nimenomaan OIKEAN ruokavalion ansiosta ja pienien annoskokojen. Laihdutus onkin varmasti yksi syy sille, että odotan nyt lasta. Olin tuolloin tammikuussa, ennen tätä projektia, lihavassa kunnossa. Painoa 92 kg ja pituutta 156 :ashamed: Eli tuollaisessa varressa, tuommonen paino, näkyy.
Painoin ennen raskautta ja raskauden alussa 81 kg, eli n. 10 kg sain painosta putoamaan ennen raskautta. Raskauden aikana en ole laihduttanut, mutta jatkanut edelleen samalla tavalla syömistä, eli terveellisesti ja oikealla tavalla, painoni on viime neuvolassa ollut 74.7. Joten vieläkään paino ei ole sillä suunnalla, mitä ennen raskautta. Nyt kävin koti puntarilla ja paino on 75.2, eli paino on nousussa, mutta ei vieläkään ole liikaa noussut, kun edellisestä punnituksesta aikaa se kuukausi.
Mutta varaudu siihen, että jos se paino ei nouse, tai laskee, neuvolassa "päkättävät" siitä jatkuvasti, olen saman kokenut esikoisen kanssa. Mun keho jostain syystä reagoi raskauteen eri tavalla, eli ensimmäiset 20 viikkoa, mun paino vain laskee, vaikkakin vauva kaskaa, mutta mun painossa se ei näy. Esikoisen kanssa oli ihan sama juttu, synnytyksen jälkeen painoin vähemmän, mitä alkaessani odottamaan lasta. Ja tuolloin kävin monen monta kertaa äippäpolilla ns. turhaan, kun neuvolassa olivat huolissaan siitä, että en syö. Että se on miinuksena tässä puolessa... :|

Olikohan mulla vielä jotain muuta....
Oli Haaveelle niin paljon asiaa, että unohdin jo muut mitä piti....Dementia taas vaivaa :LOL:

buam ja myy 20+2

buam Loistavat tulokset sulla tuon elämäntapamuutoksen ansiosta! Jep, mullakin pituutta huimat 164 cm ja painoa tällä hetkellä kotipuntarin mukaan 85,4 kg eli ei todellakaan missään normaalissa mitoissa olla. Raskauden aikana on tullut nyt pikkuisen vaille 5 kg painoa ja vaikka siitäkään ei neuvolassa pahasti sanottu ymmärsin kyllä että vielä puolet jäljellä niin näin ylipainoisena ei olis vielä tarttenu tuotakaan tulla. Alkuvuodesta painoin aika tarkkaan 74 kg, mutta sitten tuli tosiaan kaksi isoa vatsanalueen leikkausta, ja pitkät sairaslomat ja kesällä endo oli taas niin pahana että suoraan sanottuna mua ei jaksanut PÄTKÄÄKÄÄN kiinnostaaa paino. Nyt kun olen ollut kivuttomampi kuin kertaakaan kahteen vuoteen, olen jotenkin herännyt näkemään itseni (ja huonot tapani, lohtusyömiset ja liikkumattomuuden) eri tavalla. Kunto on ihan hanurista ja se todella pännii, kun muutama vuosi sitten (ennen näitä sairastelemisia) kävin salilla ja liikuin vähintään 5 kertaa viikossa. :/ Onneks mun vastuulla on meidän kolmesta koirasta kahden lenkitys niin mammakin saa vähän liikuntaa. :LOL: On sovittu että mies juoksuttaa Hirvikoiraa, yhteistyön on oltava aika saumatonta hyvän hirvikoiran ja isännän välillä ja en halua siihen "väliin" sitten mennä. Mulle riittää nää kaks mamma pikku "possua" kyllä.

Miten pitkälle raskautta muuten vatsalihaksia saa treenata? Mua pelottaa nyt edes aloittaa kun ne venyy ja kiinnikkeet paukkuu muutenkin, kuinkahan kipeää tekee jos nyt aloittaisi varovaisesti niiden vahvistamisen? Kun enhän mää saa tätä kersaa ees punnattua ulos näillä mun olemattomilla "vatsalihaksilla"... :snotty:
Jotain mielekästä harrastusta pitäisi kehittää vielä ennen vauvan syntymää, kun olen tosiaan työttömänä varmaan ihan mammalomaan asti, työhaluja mulla olis mutta ymmärrettävästi työnantajat ei ole kovinkaan innokkaita mua palkkaamaan... Pitäis varmaan tuon meidän labbiksen kans ruveta jotain näyttely treenejä tekemään, jospa keväällä mies sitten kokeilisi sen kanssa käydä kauneuskisoissa. Huskyn kanssa pitäisi ruveta jo kovastikkin treenaamaan valjailla vetämistä kun herra täyttää pian 8 kk, lunta on vain niin vähän ollut että sekin on jäänyt. Suunnittelin muuten metsästyslupa kurssille menoakin, mutta hitsi vie kun se on vasta huhtikuun lopulla... Mitähän ne äijät siellä tuumaisi kun tää täti tulis kamalan vatsan kanssa sinne metsästystä opiskelemaan... :saint: :D

No nyt eksyin taas pikkusen ohi aiheen, palaanpa lukemaan teidän viestit niin ehkä päähän jää jotain kommentoitavaakin!

Haave & Helmi-Oskari 18+6

Yhteistyössä