<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 11/09 <3

Höh, vähän tökkiny tänä aamuna palstalle pääsy. Kerrankin kun on aikaa rauhassa lukea, laittaa tekniikka hanttiin.

Äitiyspakkauksen ottamista mietin minäkin vielä, täytyy ensin rauhassa inventoida siskolta ja muilta saatavat kamat. Vaikka rahana otettuna summa on melko naurettava, saisi sillä summalla jo pinnasängyn ostettua. Noh, pannaan vielä harkintaan, onneks ei ole kiire päättää asiasta.

Onko teillä muilla unet muuttunu jotenki hurjemmiks raskauden myötä? Siis mä olen raskausaikana nähny unia entisistä rakkauksistani, villejä toimintaunia ja monta kertaa sellaista unta että mun mies olis pettäny mua. Ja pettämistä ei tietääkseni tosielämässä ole tapahtunut, ei mulla ole edes mitään syytä epäillä moista. Kamala tunne, viimeks tänään heräsin sellaiseen uneen. Tavallisesti en juuri muista uniani, joten tämä muutos on toisaalta hauska, toisaalta ahdistavia nuo kamalat unet. Ehkä mielessä vaan tosiaan pyörii liikaa kaikkea.

Mulla on seuraava ultra vasta joulun jälkeen, en millään malttaisi odottaa niin kauaa. Jos olis mahdollista kävisin varmaan kerran viikossa ultrassa ihan vaan tarkkailemassa Tyyppiä. :)

Hyvää viikonloppua ja isänpäivän viettoa kaikille!

Tsirppi + Tyyppi 14+3

emv
Heippa!

Äitiyspakkaus
: juu me aiotaan ottaa, eka tulossa ja musta siinä on ihan hyödyllisiä juttuja mukana. Ja mä itseasiassa odotan aika paljon et sen vois saada :)

Seuraava ultra ois 21.12. eli vielä ennen joulua. Neuvola 23.11.

Mulla kävi sellainen ikävä juttu eilen, että jokin mun oikeassa pohkeessa kramppas tms. ja mä kaaduin pitkin pituuttani vatsalleni. Pelästyin ihan mielettömästi, toistaiseksi ei vatsa ole oireillut mitenkään. Just hetki sit NKL:n diabeteshoitaja sanoi, et vauvalla on niin paljon tällä hetkellä suojaa et äiti saa lähes hajota ympäriltä ennenkuin vauvalle siitä on erityistä vaaraa. Tosin mua pelottaakin esim. et voiko istukka jotenki irrota tms. ton kaatumisn johdosta? No, joka tapauksessa nyt on huuli turvonnut, oikealle jalalle ei voi varata painoa ollenkaan ja polvi on turvonnut ja auki. Täytyis varmaan käydä lääkäris kun ei pystyoikein kävelemään kauheen hyvin. Onneks on sentään vapaa viikonloppu.

Anteeks vuodatus, nyt ei vaan mee kovin hyvin.

-emv ja james jessenpoika 13+0 POKS

Päivää kaikille!
Myö ollaan oltu taas viikko mun vanhempien luona maalla niin on jääny vähemmälle turiseminen..

emv Auts!Kuulostaa kipeeltä, mut eiköhän kaikki ole ok! :hug:

BTL
Kaksosista saa joo kolme mammapakettia, mut veikkaisin et ne on pakko ottaa kaikki joko tavarana tai rahana, eli ei vois erotella et otan vaan yhen ja loput rahana.. Voin tosin olla väärässäkin..

Mammapaketin aion ottaa, mulla kun ei oo yhtään mitään millä pienen kanssa taival aloittaa.

Onnea kaikille joilla on ollut taas ihania ultrakäyntejä! :heart: :)

Tänne ei mitään uutta, olo on lähinnä ollu turhautunu alkuihanuuden väistyttyä, tuntuu ihan hemmetin hölmöltä et mun pitäis alunperin olla 13+ viikoilla ja nyt sit olisinkin 9+..Vallankin kun maha näkyy jo selvästi, tää ei nimittäin ole enää läskiä...Ja ultrassa kaveri kuitenkin näytti ihan selvästi jo vauvalta, jalat erottu ihan selvästi ja kasvojakin näky vähän..Hölmöö..Tosin se uä hoitaja sano heti et nyt on niin mytyssä että vaikee ottaa mittaa, sano se lopuks sitäkin että voipi olla et syntyy pari viikkoa aikasemmin kun mitä la olis nyt ultran jäljiltä...noh, eihä siinä, kai ne vielä mittaa sen uusiks jossain toisessa ultrassa...Neuvolaan sain ajan vasta joulukuulle.
Noh, pääasia lienee et mytyllä on kaikki ok, välillä mieleen tulee se näky kuinka hanakasti se pieni sydän siellä pompotti... :heart:
Kovin laiskan oloinen oli kaveri, ei juurikaan liikkunu, nauratti että on isäänsä tullu, sit ku aikamme tökittiin niin saatiin sitä vähän heilahtaa, isäntä katto monitoria silmät ymmyrkäisenä ja huudahti "kato se liikkuu".. :LOL:

Mä löysin kirpparilta kahet mammahousut yht. 3,40? ja sorruin mä jo ostaa kahet bodyt ku oli halvalla...
Ei sais ostella vielä kun jos viikot pitää paikkaansa niin vielä voi mitä tahansa tapahtua...

Maira ja mytty a.k.a "pena" 9+4

Maira ja BTL, tääääh....osaatteko sanoa mikä ihmeen idee tuossa on et äippäpakkauksia tulee kolme??? Onks se rahallinen summakin sit x 3? Itse olin myös ajatellut ettei hankintoja tarvii paljoa tehhä, mut jos hyvin menee ja molemmat tulee maalimaan ni kylläpäs täytyykin tehhä. Meinasin myös et oitais otettu vaan yksi äippäpaketti, mut täytyypä tiedustella neuvolasta ku sen aika tulee.

Tänään ois kuorokamun viiskymppiset. Toisaalta ihan kiva mennä käymään mut ei viitti kauaa viihtyä ku tuota ilolientä ei kuitenkaan voi hörppiä ja sen arvaa et iltaa kohden meno kovenee ja tällä mammalla meno sen ku hiipuu :D . Siellä jo osa tietääkin et oon paksuna ku ovat mahan koosta sen arvanneet.

Oikein mukavaa viikonloppua!!

Heips kaikille :)

Eilen käyty taas lahdessa kattomassa pienen tilannetta.
LA muuttui 3.5
Eilen otin masukuvaakin ilalla. Se on niin kamalan iso. Moni sanonukkin et varmaan tulee tyttö, kun tytöt yleensä jo alkuraskaudesta alkaa levittämään äitiä :D

Enkelipoikien äiti ja hippu 14+5 <3

Alisa84:
Juu kurjia mahakipuja on ja varsinkin kun ei tiedä mistä ne johtuu. Itse ajattelin josko toinen vauvoista olisi niin tuolla alhaalla että siksi olisi hankalaa kun kävelee, jokin siellä kuitenkin painaa. Ärsyttävä vaiva kun pistää vaappumaan :kieh: Mut selkäsärky on kyllä vähintäänkin yhtä arsesta, valivali enkä silti tee asialle mitään :D
Mulla kävi mun mielestä esikoisen odotuksessa tyhmästi kun menkkojen mukaan laskettu aika oli 24.11. ja ultrassa totesivat että 25.11. ja tuon yhden päivän takia laskettu aika muutettiin, no tyttöhän syntyi 24.11., erittäin pieni asia mutten vaan ikinä ymmärtänyt yhden päivän takia muutettua aikaa B)

Tsirppi:
Mulla ainaki tosi hurjia unia :eek: Siis ei nyt joka yö mutta sillon tällön, kuten viime yönä näin pelkkiä seksiunia :ashamed: Ja monesti olen kyllä mieheni kanssa mutta myös jotain ihan tuntemattomia, olen siis vähän niinkuin treffeillä jne, ja monesti olen vielä raskaanakin :$ Mutta siis tänäkin aamuna heräsin kumma kyllä "valmiina hommiin" noiden unien takia mutta päätin siirtää kun olen vieläkin tolla lääkityksellä.
Vauvaunia en ole nähnyt varmaan vielä yhtään :snotty:

Maira:
Kävin itseasiassa Kelan sivuilta tarkistamassa ja saa ottaa sekoituksena, aloin jo miettimään että mitähän joku tekisi kolmella pakkauksella :LOL: Tai no, miksei..
Mutta juu, otetaan yks pakkaus ja kaks rahana, niin se tuntuu järkevimmältä.

Ja Pilkkuliini, en osaa sanoa miksi näin mutta en kyllä valitakaan :D Kolmosista olisi saanut 6 pakkausta :whistle:

Nyt lähen ruoan laittoon :wave:

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 13+6

hih hormoonit jyllää ja unet hurjentuu myös täällä :LOL: musta on hauska nauraa aamulla aina mun unille... tosi paljon olen nähnyt vauvaunia... joskus kauheita veriunia että herään ja koko sänky on veressä se on kamalaa oikein hengästyttää ku herää ku niin kamalia on ni unet.... voi tänään on taas ollu hiukan sellanen olo että huhuu onkohan sielä ketään... punarin mukaan ei ole paino noussu sitä yhtä kiloa mikä olis pitäny hölmö tuijotan noita juttuja sit ressaan :ashamed: ukko lähti käymään kylällä sit se aikoi viedä mut kävelylle homehtumasta sisällä ihanaa!! :heart: kysyin eilein haluaako se tietää sukupuolen jos mahdollista niin ei kuulemma...
ei muutako hyviä viikonlopun jatkoja...

10+6

Kivoja ultrakuulumisia. Onnittelut niistä.

Itellä on koko päivä menny ihan sumussa kun oon taas työviikon jäljiltä ihan poikki. Aamulla kaupassa käytiin ja ostin apteekista rautaa samalla. Joskos se tähän väsymykseen helppais.
Eilen taas pientä ruskeaa vuotoa. Kyllä se niin aina pelästyttää ja jouduin olee vielä yömyöhään töissäkin. Pakko oli hiukan himmata silti tahtia. Vajaa kaks viikkoa ultraan, kumpa aika vaan menis nopsaan!!

Enkelipoikien äitillä oli kanssa jo selvä masu.

Meidän äiti sanoi että oli voinut huonosti mua odottaessa ja hemoglobiini oli ollu tosi alhaalla. Ihan samalla tavoin kun mulla. Itellä on sellanen olo kuiteskin että poika tulee, mies sanoo että tyttö, saapi nähdä.

Selis ja "mötkäle" 10+4

enkelipoikien äiti, siis mullakin on sellanen käsitys ettei sais syödä rautaa ja ihmettelinkin kun käski sitä rueta syömään... en sit tajunnu siin rokotushässäkässä kysyy. Taidan oottaa vielä...

Jos ei halua ottaa sitä kolmea pakettia ni saa rahana 420e. Voit myös valita äitiyspakkausten ja rahan yhdistelmän. Tuo luki kelan sivuilla http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/120701141115EH?OpenDocument

Rauta katotaa alkuraskaudessa ja toisen kerran puolessa välissä koska sillon se yleensä lähtee muuttumaan. Tällästä tietoo oon saanu.

Huomenta! Se on isänpäivä nyt! Eli kyläilyä meidän perheen osalta aikalailla.

Sanse; mulla mitattiin ekassa neuvolassa toi hb ja sit puolentoista viikon päästä siitä samalla kun sain possupiikin. Kyl mä ajattelinkin et eihän se voi nousta noin nopeesti.

Mä nukun nykyään öisin melko huonosti. Esikoisen odottuksessa oli sama juttu. Yleensä nukun kuin tukki, mutta nyt oon tosi levoton. Mahallani pystyn ainakin vielä nukkuu. Eilenkin illalla sattui toiseen kylkeen ja sitten ei meinannu uni tulla :/ .

Selis ja "mötkäle" 10+5

Huomenta!

Nii ois isänpäivä ja jotain pitäis kai alkaa tekeen.... =)

Mä heräsin tänäaamuna ihan hillittömään nälkään! Enkä oo kyllä vieläkään syöny, nyt sen muistinki...
Unet on täälläkin millon mitäki. Aika paljon on sekavia unia nähty, mut yhtään vauva-unta en oo vielä nähny.

Mut nyt kahvinkeittoon ja sit koirat pihalle ja katteleen josko jotain mitä miehelle alkas tekeen...

buam ja pikkumyy 15+4

Päiviä kaikille!

BTL No mulla ei henk.koht.kokemusta ole, joten tuo oli lähinnä arvaus, kivahan se on jos sen saa osan myös rahana...Kaveri otti kyllä ite kaikki kolme äippäpakkausta, ihan sen takia että on työtön yh jolla ei ole autoa eikä korttia, joten on huomattavasti helpompi ottaa ne paketit joilla pääsee todella hienosti alkuun lasten kanssa kun alkaa ettii ja ostelee kaikkee kun esikoisista oli kyse.

Meillä on isäntä metällä, eilen illalla kettuili et pitäis kyl aamulla olla sillekkin kahvit valmiina mut mie reippaana totesin että ettet sie viel isä ole... :whistle:
Jahka se nyt kotiutuu niin lähdetää appiukolle syömään ja myöhemmin pappaa morjestaa jossa sitten varmaankin esitellään ekaa kertaa ultra kuva hemmosta. Saas nähä mimmonen reaktio tulee.. :p

Ihan ihme unia on täälläkin nähty, toissayönä esim. näin unta että isäntä jätti mut alttarille ja meinasin vetää karmeet kännit kunnes tajusin etten sitäkää voi tehä ja ketutti ihan jumalattomasti...Lieneekö alkaa hääressi tulee uniinki... :LOL: Yhen vauva unen oon nähny, siinä meillä oli poika joka kasvo ihan hirveetä vauhtia... :whistle: Noh, josko nää sekounet rauhottus..

Mukavaa isänpäivän jatkoa kaikille!

Maira ja mytty

Tässä kuvasaastetta "penasta" :heart:

Onko kukaan huomannu, että mää oon ultrassa käyny? :ashamed: :( Ainuttakaan kommenttia en ole sen suhteen saanu :ashamed: Anteeksi valitus, mutta tuntuu, että muut saavat iloisia onnitteluita ja mun ultrakäyntiä ei kukaan huomaan... :'( No joo, ehkä ihan turhaa ottaa itteensä.. Pahoittelut vielä narinasta. :ashamed:

Tsirppi Mulla rakennu uä kans vasta tammikuun puolessa välissä, joten sinne asti pitää jaksaa ootella. Onneks on tuo doppleri, millä luulin kuulevani sydänäänet :heart: Sellainen "viuh, viuh, viuh" -ääni kuului.

emv Hui, sullahan on ollu hurja kaatuminen :eek: :hug: Eiköhän pikkuisella oo kaikki hyvin. Itekin pelkäsin sitä istukan irtoamista, mutta eiköhän se ole paikallaan, kun ultrakin niin kertoi. =)

Maira Kiitos, että onnittelet uä-kuulumisista, tuntuu mukavalle :) Sullakin ihania kuulumisia, onnittelut niistä. Meidän kaveri oli yhtä laiska :LOL: Eiköhän se viimestään rakenne uä:ssä selviä, millä viikoilla olet :) Vai pääsetkö vielä uudestaan np-ultraan? Ihana kuva sulla :heart:

Enkelipoikien äiti Ihana masu sulla :heart:

Selis pelottavia nuo tuhruttelut, mutta eiköhän sulla oo kaikki hyvin :hug:

Onko ollu jo puhetta tyttö- ja poikaolosta? Itellä ei oo oikein vielä mitään oloa, mutta mies on vahvasti sitä mieltä, että tulokas on tyttö :)

Kohta pitäs lähteä miekkosen vanhemmille kylään, ja olis tarkotus paljastaa tää raskaus nyt niillekin. Mun isä on espanjassa, joten hän saa sitten viikon päästä tietää asiasta.

Alisa kyl mä luin sun ultrakuulumiset ja ihanilta kuullosti :heart: oon aika laiskasti jaksanu kommentoida.. :ashamed: laita kuvia näkyville? :D niitä on aina niin ihana katella =)

Tsirppi mun unet ei oo muuttunut mihinkään.. aika normaaleja unia, yhtä sekoja ku aina ennenki :D
mä kävisin myös mielellään katteleen tyyppiä ultrassa kerran viikossa.. :whistle:

laitoin uudestaan mamalicious farkut tulemaan, jospa ne ens viikolla saisin, oli muuten hyvän tuntuset jalassa nuin muuten, paitsi et oli liian isot, tuntu et alavatsan kohalla on hyvin tilaa ja joustaa joka puolelta =)

liikkeitä en oo tuntenu, eikä mun maha näytä miltään selällään maatessa. jostain syystä mulla on ollu nyt muutaman päivän epävarma olo jotenki, ei kivaa :'( viel melkeen 2 viikkoa neuvolaan.. mietin et mitenhän sitä pääsis esim huomenna kuunteleen vauvan sydänäänet neuvolaan, onko kukaan käyny ihan muutenvain, ilma aikaa?

marjutti & masuvaavi 14+6, huomenna taas poksuu :heart:

Alisa multa jää ainakin monesti jotkut tärkeetki jutut huomaamatta, tai sit jos juttua on paljon, ni unohtuu et kelle piti kommentoida ja mitä. Itteensä sitä ei kannate kyllä ottaa. Mut onnea ultrakuulumisista!

Marjutille kommenttia jätinki huhtikuisiin.

Mut kahville ---->

Maira:
En pahalla kommenttia tarkottanu, tuntui että otit ittees? :ashamed: Mutta siis niinkuin laitoin niin miksikäs ei joku ottaisi kolmea, itse en näe mitään syytä ottaa kolmea vaikkei mitään pohjaa olisikaan kun sitten kaikkia tavaroita olisi kolmea samanlaista :snotty: Kolme peittoa, makuupussia ja niitä tavaroita ja vauvoja kuitenkin se kaksi, mutta juu, kaikkien oma päätöshän se :whistle:
Mutta jos mun olis pitäny valita niin olisin ottanu mieluummin sitten kaikki rahana kun vaatteita on niin paljon ennestään. Mutta se siitä nyt.
Odotan kuitenkin niin paljon että pääsen laatikkoa komppaamaan :heart: Tokaa odottaessa olin niin pettynyt kun otettiin rahana.

Alisalle voin laittaa onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :D En ole kenellekään aiemminkaan kommentoinut ultrajuttuja niin siksi en sinullekaan, ei ollut tarkoitus ainakaan sorsia mitenkään :attn:

Tyttö- ja poikaolosta, jaa-a, luulen ettei erityisiä olotiloja tule koska niin kovasti toivoisin tyttöä ja poikaa ja näin vaikea hahmottaa kun kaksi vauvaa. Mutta jos menemme 4d-ultraan niin ehkä siellä selviää. Mies toivoo kahta poikaa. Yksi poika haluttais ainaki ku olis nimi valmiina :xmas:

Yrittäisit marjutti nauttia odotusajasta :hug: Vauvalla on varmasti mahassasi ihan hyvä olla ja enemmän pahaa tekee jos huolehdit ja stressaat koko ajan. Luulen että riippuu neuvolasta, mun neuvolaan pääsee koska vaan kuuntelemaan sydänääniä (siis soittaen varaa ajan), jos vaan kertoo että huolestuttaa tms. Soita ja kysy :)

Isänpäivä oli meillä ihan samanlainen kuin muutkin päivät :saint: isi kyllä sai nukkua pitkään ja tein kahvit aamulla valmiiksi mutta niin tein kyllä toissa päivänäkin. Tyttö oli myös kerhossa tehnyt hienon kravattikortin ja annettiin lahjaksi Rammsteinin cd.
Jännittää kun mies lähtee siirtämään prätkäänsä kun ulkona nollassa ja pilkkopimeetä :ashamed: Saa kyllä luvan edetä rauhallisesti.

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 14+0

yksin taas mies lähti työn pariin parinsadan kilsan päähän eikä ole tietoa montako viikkoa joutuu olemaan.... noh joku puhu jostain epätodellisesta olosta heh niitä minulla on jokapäivä mut sit katon tota ultrakuvaa niin taas nousee hymy korviin :) jonkin aikaa myös tunsin itteni ulkopuoliseksi kun hyvin harvoin kommenttia sain omiin teksteihin sit laitoin kyselyn äippäpaksetista niin sitten kommenttia tuli.. kai ne mun toiset jutut oli tylsiä.... ei sentään
tyttö/poikaolosta mulla on sellainen kiikkinen juttu kun minun äidillä oli sellainen silmäsairaus( silmänpohjan rappeutuminen) joka periytyy yleensä pojille ja kun minä kantja olen eikä minulla puhjennut niin toisaalta toivoisin tyttöä... olenko ihan hölmö mutta ei muutako jännään bb pudotusta illalla.... tulee kyllä muutenkin katottua kun on 24/7

Alisa, mä onnittelin ainakin sun ultrakuulumisia, mut onnittelin kaikkia yleisesti kun Mairakin oli käynyt! Hienoa että kaikki oli kunnossa!

Kymmenen tuntia oltiin esikoisen kanssa reissussa kyläilemässä... mies onneks oli aamusti koton että kotihommia tuli kans tehtyks. Nyt oonkin ihan poikki. Tarvis noita elukoita käydä viel hoitelees ja sit nukkuu.

Mullakin välillä aina tulee sellasia epävarmoja tuntemuksia että onkohan kaikki kunnossa... oon aatellu sen olevan ihan normaalia. Ultraa siis odotellaan että näkis konkreettisesti pikkusen ja varmistuis et onhan kaikki kunnossa.

Selis ja "mötkäle" 10+5

Ja mää oon taas netin toimimattomuuden takia ollu pakotettuna poissa palstoilta, joten ,saanko pyytää että nyt ISOILLA kirjaimilla kenenkäkin toivomukset listoijen päivittämisestä , kun mää en oikein saa osumaan silmiini kumminkaan kaikkea tärkeetä. Kleiolle teretuloa (jos oli joku muu niin huikkaa.. ) ja Alisalle ekstrahali hyvistä ultrakuulumisista, ettei jää huomiotta :D Oot ihq, mulla on ihan samanlainen olo vähän väliä :hug:

Oma napanen taita olla noin 15+? ja tuntemukset kateissa. Ällötystä enää hyvin vähän eikä kupliakaan oikein ole kuulunut. Ensi viikolla neuvola, niin jospa siellä jumputukset kuuluisivat normisti.

Nyt äkkiä lähetys jos vaikka netti pahalainen menee TAAS poikki |O :headwall:

:wave: :hug: :hug:

Isänpäivästä selvitty. Huoh. 6 paikkaa käyty. Onneksi kaikki tässä lähellä :) meillä aamusta tein miehelle aamupalaa ja annoin lahjan tyngän :) sitte käytiin illalla hautuumaalla poikien haudalle viemässä kynttilä.
Oli kyllä syömistä riittävästi. Illalla äsken tosin kaikki tuli ylös, mut ainakin ne maistu hyvälle kun sisään päin meni :D

Huomenna täälläkin poksutaan alkaa jo rv 15 <3 aika menee äkkiä.
Nyt nukkumaan. Aamulla taas hommia paljon.

Enkelipoikien äiti ja hippu 14+6

Yhteistyössä