<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 10/09 <3

Täällä olis sitten huomenna eka neuvola :D
Ihan kiva päästä vähän puhumaan raskaudesta kun ei siitä vielä oo niin kovin tullut puhuttua...ja tuon ekan neuvolan jälkeen voi taas tulla vähän todellisempi olo =)
että sitä ootellen tää lähtee suihkuun ja nukkumaan :wave:
 
Pikaisesti kommentoin tuohon sikainfluenssarokotteen ottamiseen. Rokotetta en ota eikä ota meillä lapsetkaan. Toivotaan vain ettei sairastuta tai ei ainakaan pahasti.
Ruotsi on pienentänyt ennusteensa sikainfluenssaan sairastuvien määrästä 11%:tiin ja Suomessa THL:n ennuste on 25-30%. Eli kyllä on aika hyvät mahdollisuudet ettei tautia koskaan saa ja silloin huonosti tutkittu rokote olis turhaan otettu riski.
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Ruotsi+pienensi+arviota+sikainfluenssaan+sairastuvista/1135249248112

Johjo 12+2

PS. Naomi: Mun kaverilla np-mitta oli iso, mutta kaverini ei suostunut lisätutkimuksiin koska aikoi synnyttää lapsen joka tapauksessa. Koko raskauden mietti että onko terve vai sairas ja pelkäs pahinta. Hyvin kuitenkin kävi ja terve poika syntyi. Toivottavasti sinullakin menee kaikki hyvin!
 
Huomenta!

Huomenna ois sitten mulla neuvola. Sitä odotellessa. Saa taas nähdä pikkusen ja sen kuinka se siellä on kasvanu.

Tsemppiä kaikille tämänpäivän jännittäjille! :hug:

Tuntuu niin hassulta tuolla huhtikuisten pinossa, kun siellä osa porukkaa menee jo rv 17 vkolla. Itellä kun se LA on niin loppukuusta, että sit tuntuu että ei kait me mennä ees samassa kuukaudessa. Siis et LA on huhtikuussa. Sillain ihan kivaa että ovat jo pitkällä, eikä tarvi pelätä, mut jotenki tuntuu, että ite vaan laahaa perässä ja muilla viikot vaan lisääntyy ja itellä ei...
Vaikka koko ajanhan ne lisääntyy siellä. Oon nyt sitten ihan tarkotuksella jättäny päivien laskemisen pois kokonaan. Kunhan muistan että keskiviikkona vaihtuu viikot =)
Tavallaan se, että kun miettii koko ajan ja laittaa tännekkin koko ajan et mikä päivä ja viikko on, ni ne ei lisäänny sit millään. Nyt sitten kun pari päivää jättäny laskematta kokonaan, ni on huomannu sen, kuinka se aika viipottaakin.
Jättää vähemmälle ton ressaamisen kokonaan niistä...

Mut ei se auta ku mennä kahville ja syömään jotain, on nälkä!

buam ja poksahtaa 13+0
 
saa nähdä joutuuko tässä kohta poistumaan oireita on alkanut hiipumaan :ashamed: noh perjantaina pääsen kuuntelemaan sydänääniä jos ei kuulu niin aijon vaatia het että joku sinne katsoo en kohta nuku öitä ku niin ressaan joo tiedän kaikki sanoo elä ressaa helppo sanoa mutta p....n vaikeeta toteuttaa... en viimeksi päässyt näin pikälle pitäis kai olla siitäkin onnellinen mut jos se onkin jokin tuulimuna niin ei ole kyl yhtään kivaa ja kun en edes tiedä pitäiskö mun tässä vaiheessa koko aika tuntee niitä nipistelyjä yökkäilyjä yms..... alaselkä taas kipee ja sekös hermostuttaa.. noh tällainen päivä täällä onneksi töihin niin ei koko aika mieti.. hyvää päivää kaikille kuiten

8+3
 
Buam, jos ahdistaa tuolla toisessa pinossa viikojen laahaaminen perässä, niin senkun kurkkaat vaan tänne, täällä oot johdossa, muistathan :D :D :D

Jooh, tänään ei olekkaan mitään ohjelmaa, joten en tee yhtään mitään ( as if.. ) Pesukonetta laulatan ehkä "Pikkuisen" ja tukkaakin pitäis värjäillä....

Mitä enemmän ja enemmän mietin tuota possunuharokotusta, niin oon vahvemmin sitä mieltä etten sitä ota. Kaikenlisäksi kun on tuo piikkikammo ja sokerirasitus takuulla edessä.. Mitä vähemmän piikkejä, sitä parempi mulle.

tyttö82, toivotaan parasta :hug: Tosiaan ei oireiden väheneminen aina tarkoita pahinta. Noilla viikoillahan esim. tissikipu pienenee monella.. Aika yksilöllistä on tämä raskastelu kaikilla. Jaksuja sulle!

Nyt vaatteet niskaan ja pois lorvimasta :wave:


 
buam, tiedän tunteen. Nyt kun mulla onkin laskettu aika aivan ekoina päivinä kesäkuuta niin tuntuu että muut menee tosi pitkällä jo. Mä oon ainakin ollu niin kiireinen etten oo muistanu laskee niitä päiviä, tiistaisin alkaa uus viikko ja sen muistaa. Loppujenlopuks kohtahan meillä on ne pienet nyytit sylissä :heart: .

tyttö, kyllä mulla ainakin ollu välillä oireettomiskin päiviä. Ei se välttämättä keskenmenoa merkkaa :hug: .

Täällä ollaan nyt tosi energisinä =) . Nukuin kunnon yöunet ja kun mies vei esikoisen hoitoon isovanhemmille niin mä kömmin takasin sänkyyn ja nukuin vielä parisen tuntii. Kummasti taas tuntuu jaksavan porskuttaa kun sai välillä kunnolla nukkuu. Illaksi töihin, meneekin myöhäseen tänään että hyvä et sain nukutuks. Huomenna ois neuvola, vihdoin. Rupee tuntuu tää odotus hiukan todellisemmalta kun pääsee neuvolaan. Toivottavasti ois mukava neuvolatäti :) .

Selis ja "mötkäle" 8+1
 
Sanzkuli Kiva kuulla, etten oo ainut joka vaivasta kärsii :)

Varanikki Ihana kuulla hyviä ultrakuulumisia :heart: Mulla tuo alaselkä vaivaa aina aikaisin aamulla ennenku nousen sängystä ylös, ei kiva :/

Miikulainen Aijaa, ne proput voi siis vaivata, vaikka risat ois poistettu :/ Kiva kuulla, että sydänäänet kuulu, itekin elättelen toiveita, että ne sieltä löytyis viikon päästä neuvolassa :)

Haave Tsemppiä ultraan! :hug: Kurjaa, että joudut koulun jättämään kesken, mutta ihan ymmärrettävistä syistä. Raha on kuitenkin sellainen, että sitä tarvii, että pärjää. Eiköhän ne tuolloin kuuntele sydänääniä :)

Enkelipoikien äiti Ihanaa, että äitisi otti uuden vauvan uutisen hyvin vastaan :hug:

buam Sama fiilis täälläkin, mulla la loppukuusta, niin tuntuu, että kaikki muut karkaa jo kauaksi ja omat viikot ei sitten millään lisäänny :LOL: Mulla kans sama taktiikka, etten mieti kauheesti päiviä, vaan senku muistan, että näin keskiviikkosin poksutaan :)

Tyttö Tuttu fiilis :hug: Eipä se mitään auta, että muut sanoo ettei tarvi ressata. Jos ne ajatukset vainuaa, niin vaikee niitä on ajaa poiskaan :( Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin ja saat sydänäänet kuulumaan. Itekin välillä pelkään, että kaikki ei oo hyvin, kun tuntuu, että oireet on loppupeleissä niin vähäiset.. :ashamed:

Lasketaan äippäraha muuten ens vuonna 2008 vuoden tuloista tai viimeisen 6kk:n tuloista? Miten noista 6kk:n tuloista se lasketaan?

Poksuonnittelut kaikille poksujille! :heart:

POKS POKS :heart:


 
Oijoi, kävin äsken kyläilemässä kaverin luona jossa oli lauantaina syntynyt pikku mies :heart:
oli niin sydäntäsärkevän näköinen ihmisenalku et huh huh.. =)
Josko meilläkin sit keväällä... :p

Tyttö
Äläs nyt, ei se oireiden helpotus tosiaan mitään tarkoita!Kuten mä tuolla aikasemmin jupisin niin mulla ei oo ollu oikeestaan minkäänlaisia oireita tissien arkuutta lukuunottamatta...
Jos mäkin ajattelisin pahinta koko ajan niin lähtis järki, ei auta kun ootella marraskuulle et pääsee ultraan. Toisilla vaan on kovemmat "oireet" kun toisilla. Kyl se siitä.. :hug:

Maira ja mytty 10+5
 
Heippa taas!

Kiva kun täällä ollaan niin aktiivisia kirjoittajia!! =)

Itselläni ollut eilen ja tänää paineen tunnetta ja vähän vihlontaa tuola häpyluun ympäristössä ja enemmänkin alpäässä kuin alavatsalla.. lieneekö nuo niitä kohdunkasvukipuja???
Mitään vuotoja ei ole tullut, paitsi valkkaria, jota loprahtelee runsaastikin välillä :ashamed:

Yöllä sain nukuttua hyvin en heräillyt "kipuiluun", joten tunne on vaan välillä hereillä ollessa. No en aio huolestua vaan yritän taas muistaa nauttia tästä raskaudesta ja odottelen maltilla tuota viikon päästä koittavaa np-ultraa.. sittenhän sitä kuulee onko kaikki hyvin.

EMV; aika hauska sattuma, että meillä sama LA, synnäri ja ultrapäivä!! =) Sovitaanko että molemmilla menee kaikki hyvin ja ollaan yhtäaikaa tuhisijoiden kanssa siellä synnärillä? :)

Itse en ole osatnut vielä mitään vauvanjuttuja, kaupassakin kulje ikäänkuin silmät kiinni vauvaosastojen ohi.. enkä varmaan aiokaan ostaa ennen kuin rakenneultra takana :LOL: Olen skeptinen ja pessimisti! :LOL:

Mukavaa päivää kaikille!!
 
Varanikki onneksi sen mä muistan =)

Vaikka tykkäänki paljon huhtikuisten pinosta ja viihdyn sielläkin hyvin, mut tää tuntuu enemmän sellaselta "omalta", vaikka ehdinkin alottaa huhtikuisissa jo ennenku tätä pinoa edes oli.
Jos se on joku intuitio et mä tiedän vauvan syntyvän toukokuussa?

Mustakin on ihanaa ku tää on niin aktiivinen pino. On mukavaa kun on lukemista näin siivouksenki keskellä ku taukoo pitää.
Mulla on vaan yks inhottava ongelma tullu eteen, mä nään joka yö et mä poltan tupakkia...kai sitä elimistö jotenki kaipaa vissiin sitä tunnetta?
Sit aamulla monesti kun kahvia juo, ni miettii että oispa niiiiiiiin ihanaa mennä ulos kahvin kanssa ja istua rauhassa siinä ja POLTTAA se tupakki. Jos tänään täällä ois ollu yhtäkään tupakkia, ni varmasti oisin menny, vaikka sitä en halua tapahtuvan. Mut ei tää helppoa ole, vaikka kuinka onkin hyvän asian vuoksi polttamatta, ni helppoa se ei siltikään ole....

Nyt jatkaan siivousta. Ihanaa kun saa olla lomalla ja jaksaa tehdäkin jo jotain!!!
 
np-ultra kuulumisia!

Siellä se rakkaus polski menemään! Kaverilla oli niin kova ralli mahassa että ultraaja ei meinannu millään saada mittoja otettua! :LOL: No 40 minuttia se yritti ja sai vihdoin turvotuksen mitaksi 1,0mm eli sehän on ihan ok. Kuulin myös eka kertaa sykkeet ja kyllä se vain liikutti! Toinen siellä ojenteli käsiä ja jalkoja ja heitti kuperkeikkaa, mutta ei suostunut olemaan kyljellään selkä eteenpäin että olis saatu kunnollinen pää-perämitta. Kävin myös siellä verikokeessa ja lääkärillä joka myös kontrolloi tuota kystaa. Edelleen se siellä oli mutta oli onneksi jo pienentynyt sen verran että siitä ei luultavasti tule mitään vaivaa olemaan. Nyt on niiiiiin onnellinen olo!!! :heart: :heart: :heart:

Kun lähdin takaisin kotiinpäin soitin heti miehelle ja hehkutin niin tosissani, että olin ilmeisesti ajanut ylinopeutta kun tolppa vain välähti... Däm! :headwall: No nyt oon niin vaaleanpunaisen pilven päällä ettei mikään jaksa harmittaa kauaa... :D Kuvia saatiin hurjasti mukaan, täytyy katsoa jos niitä löytyisi joku yhtä kaunis profiili kuin Varanikin Rääpylästä, niin voisin yrittää laittaa tänne kuvaa.

Huomenna neuvola, odotan vain että kuulen ne sydänäänet taas! :heart:

Haave & Helmi-Orvokki 11+4 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Alisa84:
Lasketaan äippäraha muuten ens vuonna 2008 vuoden tuloista tai viimeisen 6kk:n tuloista? Miten noista 6kk:n tuloista se lasketaan?
Sen saa itse päättää. Kelassa auttavat kyllä laskemaan, kumpi on sulle edullisin vaihtoehto. Jos lasketaan edeltävien 6 kk:n tuloista, Kelalla on lomake, johon työnantaja täyttää tulotiedot kuudelta kuukaudelta ennen äitiysloman alkua. Näin ainakin 1,5 vuotta sitten tuo asia meni, kun hain silloin äippärahaa.

Mulla on kans sellainen tilanne, että mun kannattaisi tehdä töitä loka-maaliskuussa ihan hulluna, jotta saisi hyvän äippärahan.. mulla on osa-aikainen työsopimus, jonka mukaan teen vähintään 20 tuntia viikossa, mutta saan siis tehdä enemmänkin. Töitä tuntuisi riittävän. Mä en vaan jaksa! Oon ihan nuutunut ja väsynyt, hyvä kun saan edes tuon 20 tuntia täyteen :| Yhtä tervanjuontia koko homma! Mua vaan viluttaa, väsyttää ja oksettaa koko ajan. Tee siinä sitten mitään :/ Tuntuu myös, että olen koko ajan kipeänä, nytkin nenä vuotaa ja aivastuttaa.

Varhaisultrassa kävin toissaviikolla: kaikki hyvin. Nyt mulla on neljä eri laskettua aikaa välillä 12.-17.5. riippuen terveydenhoitajasta / lääkäristä / nettilaskurista! Ensi viikolla sit np-ultra + veriseulan vastaukset, jolloin laskettu aikakin varmaan tarkentuu. Vähän jännittää tuo veriseula, kun viimeksi jäätiin siitä kiinni. Väärä hälytys, onneksi.

Sikaflunssarokote ei houkuttele. Mies olisi ilman muuta ottamassa sen MULLE, mutta mä en ole yhtään vakuuttunut. Todennäköisesti en ota.

Oltiin viime viikko syyslomaa viettämässä ihanassa kaksseiskan lämmössä meren äärellä =) Ihanaa... Sain vasta nyt kahlattua palstan jutut läpi. Tervetuloa kaikille uusille ja pahoittelut ikäviä uutisia saaneille.

Pakko palata taas työn ääreen. Ei jumankekka, miten vastenmielistä se voikaan olla!!
 
Moikka!

Täällä pientä helpotusta pahoinvointiin.. Viime viikko jo aika ok, tämä viikko taas oksentelua... mietin vain et milloin tää loppuu.. on niin paha mieli esikoisen vuoksi kun ei pysty tekee mitään ja toinen haluaisi leikkiä.. Mutta onneksi jo välillä parempia päiviä. Viime viikko kun oli niin hyvä, niin lähdin töihin maanantaina (olen siis ollut 3 viikkoo sairaslomalla), ja voihan olla et rasitus kostautuu nyt pahoinvointina.. Täytyy katsoa miten vointi etenee. Mutta siis TODELLA, MULLA AINAKIN ON VÄLILLÄ TOSI OIREETTOMIA PÄIVÄ ja sit taas pukkaa oksentelua.. vaihtelee tosi paljon!

Käytiin siellä alkuraskauden ultrassa ja silloin viikkoja 9+1, pikkuinen vilkutteli ja sydän löi hyvin :) Ensi viikolla nt-ultra. Kunnissa on tosiaan eroja, kun jollakin tarjottiin jopa varhaisultra! meillä vaan nt ja rakenne.

Ihanaa kun jaksatte kirjoitella tänne! on ilo lukea vaikka en jaksa tässä olossa paljoa kirjoittaa itse..

Ai niin, se piti vielä sanoa, että mulla on elämäni ensimmäinen virtsatietulehdus!! Neuvolasta soittivat, kun olin jättnyt sen ekan labraan vietävän näytteen.. ihan oireettomana.. on onneksi bakteeri joka ei ole vaarallinen sikiölle eikä äidille, mutta raskaana olevilta hoideltaan kuitenkin pois. nyt siis antibiootti kuurilla ja koitan saada ne otettua niin etten oksentaisi kaikkea pois ;)

Hyvää lokakuun jatkoa!

t. porkkana+papu 10+3
 
Nopeasti tulin kertomaan ultra kuulumisia :D
Siellä se meidän Touko viuhtoi masussa menemään. LA aikaistui 5 päivällä eli Varanikki jos voisit päivittää mulle LA 2.5.2010
Niskaturvotus oli 1,4mm eli ok ei lisätutkimuksia.

Kyllä nyt on niin paljon helpottuneempi olo kun tietää ja näki kuinka siellä masussa joku elävä lapsonen asustelee :) Pikkuhiljaa tässä aletaan kertomaan lähipiirille vauva uutisia :)

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

Elwi ja Touko rv 12+3
 
Moips!

Ekaks Onneva paljon uusille :flower: !

Tyttö peukut on pystyssä, et kaikki on ou kei!!! :hug:

Monille halirutistus ihanista ultrakuulumisista, meillä on np-ultra ens maanantaina. Nopeestihan tää aika on onneks menny vaik aluks tuntui, et aika on vasta lokakuun lopussa....

Haave hienoa et kysta on pienentynyt. Olikos se niin et siullakin on tuo endometrioosi vaivana? Mites olikos se kysta endometriooma? Miulla oli edellisessä raskaudessa molemmissa munasarjoissa jo hoitojen aikana useita endometrioomia, 2-3/munis, en muista kylläkään kokoja...mut ihmeen kaupalla niistä ei ollut suurempaa vaivaa raskauden aikana ja hävisivät raskaus/imetysaikana kokonaan. Nyt varhaisultrassa molemmissa munasarjoissa oli kystat, mut ei lääkäri kummemmin niitä katsonut mitä kystia ovat, veikkas et todennäköisesti keltarauhaskystia, jotka ovat normaaleja raskautuessa. Täytynee muistaa np-ultrassa kysellä, et vieläkö niitä näkyy.

Varanikki, vau onpas tosi hienot ja selkeet kuvat!!

Pientä galluppia: onks teillä kaikilla jo masukeille työnimi? Jotkut onkin sen ihanasti maininneet, miusta vaan ois niin kiva kuulla mitä nimiä immeiset on keksineet :D . Meillä pikkuista on sanottu nappulaksi ja tuutikiksi (ei meillä mitenkään muumeja lueta... :whistle: )

Rokotteesta vielä, kyl on niin tuuliviiri olo....ärsyttää et tuollainen pähkäilyjuttu pitää just osua kohdalleen....oon muutenkin niiiiiin huono tekemään päätöksiä :headwall: . Tässä teillekin luettavaksi yks teksti, joka taas sekotti/selvensi päätä http://www.anttiheikkila.com/index.php?id=2&art=136&kom=1

ON: tänään tuli käytyä neuvolalääkärissä. Verenpaineet yms ihan ok, painoa tullu jo reilun kilon, huoh...lisää karkkia vaan....Lekurikin katsoi, et kovin on runsasta tuo valkkarivuoto, ja kehoitti kokeilemaan (siis jos oireita ) ni hiivalääkkeitä, ku hieman kuulemma kokkareita joukossa. Tokas vielä, et joillakin voi olla koko raskauden ajan hiivatulehdus päällä, ei kiitos! :kieh: Terkkari kuunteli sydänäänet, ja tosi vahvasti saikin ne kuulumaan, syke oli peräti 170 :heart: , ohhoh! Tyttö oli mukana tutkimuksissa ja kovasti kyl ihmetteli ku äitiä tutkitaan, eikä häntä. Istuskeli poloinen meikän masun päällä ku lääkäri yritti roplata alakertaa =) ...että näin...

Oikein leppoisaa ja hyvinvoipaa viikkoa kaikille!

Pilkkuliini 11+6
 
Ai nii, piti vielä mainita, et neuvolassa kyselin lääkäriltä ja terkkarilta mielipidettä nöfrokotteesta ja myös kausi-infl.rokotteesta....eivät oikein ottaneet kantaa koko asiaan kunnolla. Ymmärrän kyllä sen hyvin, etteivät saa tuoda julki omia mielipiteitään (mut kysyin silti... ). Lääkäri mainitsi kyllä sen, että se ei ole hyvä yhdistelmä et sairastuisi molempiin yhtäaikaa, et kyllä hän kehottaisi edes ottamaan toisen rokotteen. Samalla sikiökin saa suojan 6kk asti.
 
Maira Määki näin viikonloppuna ihanan pikkuisen tyttövauvelin, jolla oli ikää 1kk :) Voi, että sitä toivoo, että mekin saatais moinen käsivarsille sitten keväällä.

Guess Täällä kans yks pessimisti :wave: En varmasti osta tavaran tavaraa vielä pitkään aikaan, sen verran tollo oon :LOL:

Buam Mahtava juttu, että oot pystyny lopettaan tupakin polton. Hatun nosto sille :)

Varanikki Oiiiii!!! :heart: :heart:

Haave Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :heart: Teillähän oli siellä varsinaisen vilkas tapaus :D

Tiktu Mulle tuo viimesen 6kk:n tulot on ehdottomasti parempi, sillä olin vuonna 2008 opiskelija eli tulot on noin 2000?/kk paremmat :) Mutta loka-joulukuussa mulla on töitä vain satunnaisesti, jolloin tienaan ehkä 1000-1500? bruttona ja sitten tammi-maaliskuulta vhuomattavasti enemmän.. Sullekin onnea ihanista ultrakuulumisista :heart:

porkkana Ja sullekin onnittelut hyvistä uä-kuulumisista! :heart:

Ihanaa saada paljon hyviä ultrakuulumisia, elwille onnittelut myös! :heart:

Pilkkuliini Me ei kotona vielä puhuta tästä kaverista nimellä, koska viimeks nimi oli keksitty ennen np-ultraa ja sitten sieltä ei löytynytkään mitään, joten oon nyt taikauskonen ja keksitään ukon kanssa myöhemmin kunnon työnimi, jos uä:ssä kaikki hyvin. Täällä vain puhuttelen tätä hipuksi :) Oih, teillähän on sydän jumpsuttanu oikein kunnolla :heart:

Voi elämä, että voi olla turvonnu olo. tuntuu, että koko ajan pitää syödä vaikka ei oo ees yhtään nälkä.. Maha onkin sitten sen mukainen.. huomenna ja pe taas töihin. Saas nähä miten onnistun syömään säännöllisesti, ettei huono olo yllätä..

Alisa & Hippu 9+0, POKS POKS!!
 
Maira ne on kyllä niin ihania :heart: jospa meillä kaikilla omat haisulit sit keväällä! :heart: :D

Haave ja Elwi hienoja ultrakuulumisia =)

possulunssarokotteesta en tiiä yhtään :ashamed: en usko et otan mut silti vähän on alkanu jännittään et jos ton lunssan saa nii mitä sitte.. :|

masukin nimi, ei oo mitään yhtä nimeä millä siitä puhuttais, millon mikäkin :D miehen kans puhutaan välillä oikeilla nimillä (välillä tytön, välillä pojan :D )

ylihuomenna on kauan odotettu np =) oireet on muuten laantunu melkeen kokonaan mut pääkipu on ja pysyy, aivan päivittäin jomottelee varsinkin iltasin :kieh: panadoliin oon joutunu turvautuun muutaman kerran mut koitan olla joka päivä ottamatta.

marjutti ja masuvauva 12+2
 
Iltoja..

Tääl on ressattu niit supistuksia ja migreenissä oltu sen takia. Nii siis sillon pe oli supistuksia ja sunnuntaina pahoja polttoja selässä, käytiin eilen ultrassa ja kaikki oli onneksi hyvin :) Supistuksen sanoi johtuvan selästä, joka ei oo kyl ollu edes kipiä mutta kait se sitten on. Mutta onneks PikkuPomolla oli kaik hyvin :heart: Ja kiva oli nähä pikkunen taas ultrassa, nähtiin sormetkin =)

Ei mulla muuta, pikaselitys. Ilmottautuminen vaan paikalle etten unohu :D

KyyneltenHymy ja PikkuPomo 12+4
 
A-L-M: Kahdessa ekassa odotuksessa eka lääkäritarkastus oli muistaakseni viikoilla 10-12, ennen np-ultraa. Onko sulle sanottu että tulee kolme lääkärikäyntiä? Kun mulla ei sitä ainakaan tän kolmannen odotuksessa ole, ilmeisesti olen jo liian ammattilainen mutta jollain muullakin oli ekat lääkäriajat otettu kokonaan pois, mutta säästösyistä.

Muusa76:lle onnittelut uudesta asunnosta :flower:


Buamille voimahaleja tupakka-unien keskelle :hug: :hug: Mulla sama juttu sillä tavalla että sitä oon taas alkanu ajattelemaan :kieh: Ja niin olin päättäny et enää en ikinä alota mutta saas nähä, ihan perseestä!! Mutta kyllä mä tän odotusajan pystyn helposti olemaan ja imetysajan myös, toivon mukaan en enää alota ollenkaan :attn:

marjutti86:lla ilmeisesti samana päivänä ultra kun mulla! Tullaan sitten molemmat kertomaan ihania ultrauutisia :heart:

Mä oon nyt kahtena iltana joutunu nukkumaan iltapäiväunet, eli noin 17:20-19:20 :ashamed: Oon niin poikkipuhki etten vaan jaksa mitään ja tässä sitten kärsitään omantunnontuskia kun en vietä sitä aikaa lasten kanssa pihalla. Ihan hirveetä. Mä vaan oon nyt joka päivä ihan väsyny :ashamed:
Ja tuntuu ettei mies auta tarpeeks ja joka päivä sille jostain rutkutan, äh, oon aina ennen tykänny odotusajasta ihan hirveesti mut tää on ollu nyt pääosin aika raskasta :ashamed:
Täytyy mennä lasten kanssa suihkuun!
Ja painoki-perkele vaan nousee, aina nälkä ja koko ajan jano!!! :headwall: :headwall:

Mutta hienot uutiset on että pääsen niihin laivajuhliin miehen kanssa!! Ja mieskin lupasin olla ottamatta alkoholia niin että reissusta tulee varmasti mahtava kummallekin!! En malta odottaa! :D :D

BTL :heart: nytty 11+3
 
voi kiitos kaikkille teille kun jaksatte aina nostaa mun pään taas pystyyn sain niin paljon taas lohtua teiltä... tooosi ihanaa :) hei mulla on myös ollut tota häpyluun alla sellasta hasssun tuntosta tunnetta ihan samalla lailla kun gess80. olen lukenut kun osa teistä puhuu että tuntee kohdun mie en ainakaan luule tuntevani mitään olen yrittäny painella mut en kyl tiedä mitä pitäisi tuntea :ashamed: huominen vielä töissä sitten lähden pienelle reissulle niin en tiedä kerkeenkö kirjoittamaan muutamaan päivään mutta varppina laitan jos pe sydän äänet kuuluu!!! heissuli vei
8+3
 
Valtavasti pursuilee tänne tekstiä! Ei taida kiireinen perheenäiti paljon täällä ehtiä olemaan, vaik kiva ois enempi lueskella, mutta sitten kun ehtii.
Tänään olin ultrassa, kaikki oli ok, mitä nyt täs vaihees voi tietää ja yksi sikiö..Äiti sanoi ennen, että on varmaan kaksi ;) , mun veljellä kun on kaksoset, olisi se aika erikoista, jos mullekin heti perään pamahtais.
Tuo rokote mietityttää...Mitä olen lukennut ja nyt keskustelin lääkärin kanssa, suurempi riski on olla ottamatta. rokotteessa tuskin riskejä, ehkä hetkellisiä sivuvaikutuksia. Miten voi olla varma ettei saa tartuntaa? En uskalla olla ottamatta, itelläni vielä keuhkot heikoin kohta ja ois aika iso riski lapsellekin.
 

Yhteistyössä