Heippa kaikille!
Voi että kun on elämä muuttunut täällä taloudessa sitten kesän terassirientojen
Näin lauantai-illalla se jotenkin oikein konkretisoituu kun nautiskelee täysin siemauksin takkatulesta, karkkipussista, netissä surffailusta ja illan kruunaa lautapelien pelailu miehen kanssa. Äsken mulle vaan tuli jotenkin tosi voimakkaasti sellainen fiilis että tämä on juuri niin kuin elämän pitää ollakin :heart:
Omassa voinnissa on ollut tällä viikolla selkeä väsymysoire vahvana, joka ilta olen melkein kymmenen maissa alkanut olemaan uninen. Ehkä mulla tulee raskausoireet jälkijunassa...
Muuta asiaa niin mä olen nyt päätymässä siihen ylimääräiseen ultraan vaikka onkin ehkä turhaa rahanmenoa mutta jotenkin vaan haluan tietää ennen joulua että kaikki on hyvin pikkuisella.
Hih, joo hieman poikkeaa noi neuvolakäytännöt
Wabisabilla Brittilässä
Ja myös tuo rakenneultra oli mielenkiintoinen kokemus varmaan, kuulostaa hurjalta lääkäri takoi vatsaani kaikin voimin
Mutta ihanaa että pikkutyttö olisi tulossa :heart:
Kielovanamo, toihan on ihannetilanne kun olet opintovapaalla ja ei tarvitse ottaa mitään turhia stressejä arjen sujumisesta vaan on aikaa tehdä asioita omalla painollaan enemmän.
Voin kuvitella sun fiilikset tuolla perhevalmennuksessa jos on selkeästi nuorempia ensiodottajia. Mulla tulee valitettavasti vähän sellainen olo nuorien odottajien kanssa että ei ihan puhuta samaa kieltä
En tiedä mistä se johtuu mutta jotenkin vaan ehkä ärsyttää se että heillä ei ole mitään hajua mitä jotkut joutuvat käymään läpi jos vanhemmalla iällä raskautuu, olettaen siis että heillä ei ole taustalla hoitoja. Ja tästä syystä ehkä tulee itselle sellainen olo että ei ole mitään yhteistä.
Kielovanamolle vielä että toi on niin totta mitä sanoit että ensiodottajana on hankala olla kun ei tosiaan tiedä mikä on normaalia ja mistä saa/pitää huolestua. Mutta pitää vaan yrittää hyödyntää läheisten kokemuksia kun ei itsellä ole
Sanasa, mulla on samanlaisia fiiliksiä että välillä innostuu hirveästi ja on varma raskaudesta mutta sitten välillä se piru hiipii olkapäälle kuiskuttelemaan juuri niistä ikävistä tarinoista että myös raskauden jatkuessa on ne tietyt prosenttiosuudet missä kaikki ei menekään hyvin. Mutta yritän pitää ne ajatukset voimalla vaan poissa, turha aiheuttaa lisästressiä ja pahaa mieltä itselle. Parempi vaan luottaa siihen että jos jotain on tarkoitettu tapahtumaan niin se kyllä tapahtuu, niin hyvässä kuin pahassa ja ilman että siihen itse voi isosti vaikuttaa.
Vakuutuksista, mies on pariin eri otteeseen sanonut että vauvalle pitää hankkia vakuutus. Itse en ole asiaan ajatellut mutta kai se ihan järkevää on.
Lumipuu, kiva että sun kivut ovat hellittäneet. Tuo mitä kirjoitit että vuositolkulla saa pelätä saako lapsia ja sitten sama pelko jatkuu mutta vaan eri aiheesta eli tosiaan että selviävätkö hengissä raskausaikaa. Ja ikävä kyllä luulen että lapsen syntymän jälkeen se pelko vaan pahenee ja on astetta raskaampi koska sitten saa alata pelkäämään menettääkö lapsensa joskus. Hui, pelkkää pelkoa vaan, no jos ei kuitenkaan alkaisi näin negaksi
Ai niin, vielä toi termi vyötärötön barbapapa
. Huippu!
Pikkukotka, tervetuloa taas kirjoittelemaan! Kiva että voit jo paremmin. Hauska ajatus (vaikka samalla ikävä) että miehesi ei ole nähnyt sua aikoihin ja kun taas näette niin on jo selkeä vauvamasu
Aidanille tervetuloa!
Vatsan toiminnasta, täällä on ikävä kyllä myös vakavia ongelmia sen suhteen niin kuin parilla muullakin täällä. Enkä myöskään ole löytänyt luomuapua eli Wabisabia kompaten, liikunnan ja kuidun lisäys on huuhaata. Juon paljon vettä, syön paljon kuitupitoista leipää, hedelmiä ja kaikkea mitä suositellaan mutta ei vaan auta. Jouduin välillä ottamaan laksatiivejä kun meni olo niin tukalaksi kunnes luin jostain että niitä ei suositella raskaana oleville. Mulla on kyllä aina ollut aika laiskaa vatsan toiminta mutta raskaus on vielä pahentanut sitä.
Perhevalmennuksesta, meillä ei ole puhuttu mitään neuvolassa vielä asiasta. Täällä seudulla on ilmeisesti 3-4 kertaa jotain valmennusta.
Scrap, kiva että sait huolta pois ultralla! Ymmärrän täysin noi sun ajatukset, mulle tulee myös noita äkillisiä huolikohtauksia ja toistaiseksi oon saanut ne järkeilemällä pois. En edelleenkään ole saanut aikaiseksi hankittua doppleria. Millaista muuten oli jouluisessa Pariisissa?