<3 PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT Vol. 29 <3

Hiululle piti vielä sanoa, että oletko varma ettei ovis ollut aiemmin? Käsittääkseni kiinnittyminen tapahtuu yleensä aikaisintaan noihin aikoihin, ja ennen sitä ei voi olla raskausoireita. Sen jälkeen sitten hormonitaso alkaa nousta, ja raskausoireita voi alkaa ilmetä pikkuhiljaa. Olen kyllä lukenut kiinnittymiselle niinkin laajaa vaihteluväliä kuin dpo 3-12 päivää. Normaali Hcg -taso on <5 ja se tuplaantuu noin joka toinen päivä kiinnittymisen jälkeen. Eli jos ovis olisi ollut viisi päivää sitten, olisi kyllä lähes mahdotonta, että raskausoireita jo olisi.

Muoks muoks* Peukut sille, että ovis oli jo aiemmin ja olet raskaana!!!

Viimeksi muokattu:
********* Keskiviikko 19.6.2013*********

hiulu.......................poika 09/11..............kp 3/28-32...............yk 3
yöperhonen-............poika 12/12................. kp11/29-30...........yk7
Venla84..................tyttö 4/12 ..................kp 12/21-28...........yk 5
Penni79..................tyttö 7/12....................kp 16/24-26..........yk 7
oktonautti...............tyttö 02/09.................kp16/26-28.............yk5
äiti -07...................tyttö 01/07...................kp18/28................yk19
mannamaaria.........tyttö5/12......................kp18/26-54...........yk1
bubunen.................tyttö 08/10..................kp 23/29................yk6
jenniii90..................tyttö 03/12..................kp25/29............... yk4
Wuf........................tyttö 02/09..................kp 26/28-30..........yk3
manije....................poika 7/12...................kp 26/30...............yk3
Läiti......................poika02/05.................. kp 31/33-39...........yk17

RKTT :heart:

JÄNNÄILIJÄT :popcorn:

TAUSTAILIJAT
Neiti Näpsän äiti (yk30)
Tahdokas (yk21)

PLUSSANNEET

Kesäkuu 2013

chiaraa(yk 5) , sini_tintti (yk 4)

Toukokuu 2013
Ihanamami(yk 3)

Huhtikuu 2013

SnowFlakes, Kolibrinkukka (yk5)

Maaliskuu 2013
pupup (yk 1), Susimieli (yk1)

Helmikuu 2013
Laala (yk9), Pörrö (yk3), Tagzy, Bethany, Jau11 (yk1), Niiskunenä(yk5), Sona82(yk6)

Tammikuu 2013
Kirskis, eskapismi (yk2), Kulkuriina (yk11), Pauki (yk8), Lempo (yk4), Viida (yk3)

Joulukuu 2012
Carriina (yk1), syysmyrsky (yk2), Bambini (yk4), Nöhvi1 (yk16/yk3)

Marraskuu 2012
iseeyou (yk3), nanna_ (yk1), kaneli83 (yk2/kkm), Vaniljainen (yk1), Crassula (yk3), Epa_88, Kista (yk4)

Päivityspyynnöt punaisella

Viimeksi muokattu:
bubunen , ei ollut aiemmin, irrotettiin piikillä ja määritettiin ultralla. Jos johtuu hormoneista niin voisin veikata keltarauhasta itse, jotkut herkemmäthän saa siitäkin oireita, mutta sehän ei kerro mitään siitä olisiko raskaana, kun keltarauhanen toimii kuitenkin jonkin aikaa joka kierrossa :/

Heippa!
hiulu: mullakin oli oireita siinä dpo5 maissa, luulen että mullakin johtui progesteronista. Mutta pidetään peukkuja että plussa tulee vaikkei ne oireet olisivatkaan olleet raskaudesta!

Täällä nyt dpo10, maltoin (onneksi) olla vielä testaamatta. Maanantai-illasta saakka (dpo 8) on ollut välillä vähän huonoa oloa/närästystä, mitä on mulla tosi harvoin, eilen tuntui kunnolla vihlaisuja alamahassa ja huono olo jatkui aamulla. Ja ma ja ti väsytti ihan kohtuuttoman paljon suhteessa kohtalaisiin yöuniin. Tänään taas vähemmän mitään vihlaisuja (tai sitten en vaan ole pysähtynyt niitä miettimään). Mulla esikoisen kanssa ei kyllä juuri ollut pahoinvointia, ei ainakaan mitään sellaista, mikä olisi haitannut elämää. Testaan todennnäköisesti pe (dpo12), kun silloin olisi kuohuviiniä tarjolla. Mulla melkein joka kierrossa on ollut aina vähän liian aikaisin joku tilaisuus, jossa tarjotaan alkoholia, ja sen vuoksi on aina pitänyt testailla ennen menkkojen alkamista. Oikeastaan aika ärsyttävää. Olisi kiva, jos voisi vain odotella alkavatko menkat vaiko ei... Hirmu hyvä fiilis nyt tästä kierrosta, mutta saapa nähdä sitten mitä käy. Esikoisen kanssa meni 1,5 vuotta tahkotessa, joten tässä olisi vielä vuosi että joudutaan edes siihen -vaikea siis uskoa että tärppi kävisi.

Viimeksi muokattu:
Heissan, voisko ängetä mukaan? Vuosi sitten kuumeilin jo mut piti laittaa yritys jäihin erinäisten harmien takia, mut nyt uudella innolla mennään! Nyt on sit mieskin paremmin mukana, kovasti tuota sai ylipuhua :xmas: Aikamoista säätöä on meidän vauvapuuhailu, mies kun on ulkomailla syksyyn saakka, uhkasin jo et soitan sen kotiin "kylvöpuuhiin" ovisaikana jos ei tulosta kohta näy. Meidän esikoistyttö on 4-vuotias ja kaipaa tosi kovasti pikkusiskoa :heart: Esikoinen sai alkunsa aika helposti, mut tässä toisessa näköjään tuhrataan oikeen urakalla. Ilman hormoniehkäisyä on oltu jo 2 vuotta ja vuosi ilman mitään ehkäisyä ja tän vuoden alusta sit päätettiin et vauva saa tulla. Muutama kierto on jääny välistä, mut aika hyvin on osunu lomat kohdilleen :cool: Eli jos sais tiedot sinne hienoon listaan: prinsessamme on 02/09, kp12/26-28, yk5, ovis oli eilen tai tänään.

Muoks. josko nyt näkyis...

Viimeksi muokattu:
Okkonautti: tervetuloa!

Tänä aamuna (dpo11) testattu haalea mutta selvä plussa. Maanantai-illasta saakka mulla on ollutkin lieviä "oireita" ja ajattelin kyllä että plussa saattaa olla mahdollinen, mutta vaikea siihen silti oli uskoa. Esikoista yritettäessä mulla oli kaksi varhaista keskenmenoa ja nyt joulu-tammikuussa viimeksi pikkukakkosta yritettäessä, silloin en tiedä millä viikolla km varsinaisesti tuli, kun oviksen ajankohta oli epäselvä ja kierto silloin 64 päivää. Eli viidestä raskaudesta toistaiseksi yksi lapsi. Joten aika jalat maassa tässä ollaan. Mutta mitäpä sitä nyt murehtimaan, plussa on joka tapauksessa nyt totta, käy miten käy. LA olisi 23.2. mun laskelmien mukaan.

Mut voi siirtää kesäkuun plussanneisiin (sinitintti yk 4). Pääseehän sieltä sitten takaisin.

Palattiin kesälomareissulta ja tulin vain pikaisesti lukemaan kommentit.

Siispä ONNEA Sinitintti!!! Mahtavaa! :heart: :flower:

Oktonautti tervetuloa!

Hiulu voi kun olisikin raskaus, oireet kuullostavat lupaavilta :) :) Saanko kysyä miksi sinulle on irrotettu munasolu lääkkeellisesti? Voi olla, että olet sen jo kertonut, mutta en valitettavasti nyt muista. Kiinnostaa, koska minulla on kohdun tähystys ensi kuussa (jos en ole raskaana), ja saas katsoa tarviko jotain hoitoa tähän raskautumiseen tällä kertaa. Mutta sulle nyt peukut pystyssä!!!!

Mulla dpo 5 (6?), ja myös ollut huonoa oloa. Varmaan siis keltarauhashormoni tekee sen. Tässä kuussa siis uskoisin munasolun irronneen ja ovulaation ainakin varmasti olleen, saas katsoa johtaako mihinkään. Mulle tuli ennen reissua kutsu kohdun tähystykseen joka ajoittuisi heinäkuun lopulle, voi miten toivon että raskautuisin tässä kuussa ja välttäisin nuo tutkimukset... :|

bubunen, meille tehtiin inssi, kun ei meinaa luomuna kakkonen lähteä ja saattaa olla sukurasitettakin lapsettomuuteen. Vaikkakin toi esikoinen oli lähes puolivahinko. Ovista tuettiin pregnylillä ja näin saatiin ajoituskin varmemmin osumaan.

Näettekö te tässä jotain? Jos niin näkyykö väriä? Minulla on niin ruusunpunaiset silmälasit päässä, että näen viivoja.

Dpo 11, ensimmäinen kuva testiajalla, toinen vähän kuivuneesta

Kuva 31127 - Kuva.termiitti.com

Kuva 31128 - Kuva.termiitti.com

Hiulu: Pidetään peukkuja!!! En näe tossa mitään mutta itehän sen livenä näkee parhaiten esim valoa vasten kun tiirailee. Voi kun olisi alkanut raskaus eikö tarttisi uusia hoitoja.

Ite tein just ovistestiä eikä tullu viivaa, kunnes hetken päästä tiirasin valoa vasten että haamu on, eli huomenna tai ylihuomenna voisi ovisplussaa tulla. Hyvä ettei ollu plussa vielä koska mies on matkalla Maanantai yöhön asti. Ehkä sittenkin ehitään yrittää tässäkin kuussa kun jo luulin menettäneeni tsänssit.

Bubunen: sulle kanssa toivon niin kovasti nyt plussaa. Ollaan siinä mieles samassa tilanteessa että mulla on ens viikolla endon takia se magneeettikuvaus - sitä ennen nyt en ehtiny raskautua ainakaan, mutta ennen elokuun laparoskopiaa olisi vielä muutama kierto..

Yksi ystäväni juuri kertoi raskaudestaan jota oli vuosi yritetty aktiivisesti ennenkun tärppäsi. Oli ehtineet miehen simpat tutkia ja antaa lähetteen verikokeisiin kun plussa ilmaantui.Eli aina on toivoa hitaastikin.

Ihanaa, tänne on tullut plussia! Onnea sini_tintti ja paljon tarrasukkia mukaan pikkuiselle :heart:

Penni 79 toivotaan että ehditte oviksen hyödyntämään! :)

hiulu olispa siellä masussa pikkunen tarrannut lujasti kiinni :heart: Samoin bubunen, ehkäpä se masukki oliskin kiinnittynyt jo dpo5 ja oireet alkais silloin? Itsekin olin havaitsevinani oireita jo dpo 5, itkuherkkyyttä muun muassa mutta eipä tuo kerro mitään vielä :D Nyt dpo 7 ja pientä heikotusta oli tänään kun tuli nälkä...

Dpo 13, jos näillä oireilla ei oo raskaana niin mut saa toimittaa suljetulle osastolle harhatuntemusten ja luulojen vuoksi. Etoo aina silloin tällöin, nenä aamuisin tukkoinen, pissattaa, selkeitä unia, tissit kipeet, alamahan tuntemuksia, ruoka maistuu oudolle, verenmaku suussa ja ikenet herkät...Maltoin olla aamulla testaamatta, huomenna on se "virallinen testipäivä" tai sitten tädin kyläilypäivä.

Onnea sini_tintti plussasta!! :)

Oon ollu vähän hissuksiin täällä kun on jotenki voimat ollu ihan loppu, enkä siis oo jaksanu kirjotella.. Oltiin poitsun kanssa kaksin viikko reissussa Espoossa mun äidin luona ja ai että teki hyvää!! :)
Menkatki kerkes olla tossa välillä ja kierto jäi lyhyemmäks ku aiemmin..
Nyt sit vissiin ihan tosissaan ruetaan kakkosta yrittää kun aikasemmin on menty löysin rantein, mies nimittäin sano mulle tossa et "voisko sun mahassa olla jo vauva?!" :heart: en kuitenkaan haluu että tästä tulee pakkopullaa tai "suorittamista"!

Mulle voi päivittää kp9/27-30 yk7

Hiulu: Tsemppiä!! Tiedän tunteen. Nyt yk 7, ja oisko ollu yk 4 kun olin IHAN varma että olen raskaana. Pettymys oli valtaisa kun kroppa huijasi niin tehokkaasti. Muilla kerroilla ei vastaavaa pettymystä ole tullut vaikkei se menkkojen alku koskaan kivaa ole kun plussaa oottelee..

Täällä ovis päällä ja ehittiin petipuuhiin juuri kreivin aikaan kun eilen illalla tuli plussa ovistestiin.

Hiulu: kannattaa yrittää olla positiivinen ja vaikka palkita itsensä jollain kivalla! Mä oon viimeisen kahden kierron lopussa ollut melko varma raskaudesta, kun menkat myöhässä viikon verran ja sitten vuoto alkanut.

Onnea Sini-tintti!

ON: mulle voi päivittää kp 11/21-28 (kierron pituus parin viime kierron aikana venynyt viikolla!) yk5
Olin jo toiseen kertaan melkein varma tärpistä, mutta ei sitä tullut vieläkään. Tuttujen raskausuutiset saa vauvakuumeen kovenemaan ja työtilanteen hankaluudet vaan lisää vauvakuumetta omalta osaltaan. Hoitopaikka esikoiselle olisi ja itsellä töitä, mutta yleensä työt kestäisivät vähintään klo 17 asti, yleensä pidempäänkin ja lapsi pitäisi hakea hoidosta klo 17 viimeistään... eikä mieskään voi aina lähteä töistä niin aikaisin. Näyttää siltä, että elokuusta lähtien pystyn ehkä tekemään vain pari päivää viikossa töitä ja sitten joutuu muuttamaan asuntolainan maksuaikaa :( Nyt pitäisi vaan välttää tuota stressiä ja luottaa, että asiat järjestyy! Onneksi on kesäloma ja tyttö on niiiin ihana hyväntuulisena!

Tänään oltu endon takia magneettikuvauksissa, tuloksia pitäisi viikon verran ootella.. En jaksa enää uskoa raskautumiseen ennen leikkausta, joten olisi jonkinsortin ylläri jos niin kävisi. Yritän nyt nauttia kesästä ja voi hyvällä omalla tunnolla siemailla siideriä saunan jälkeen. Endo aiheuttaa kylläkin päivittäisiä kipuja jo, joten kovasti odotan leikkausta jo senkin takia että todennäköisesti kipuihin ainakin auttaa.

Meitä onkin täällä useampi jotka yrittää jo ties monetta kiertoa- ei niitä lapsia vaan "tehdä".. Tsemppiä kaikille tasapuolisesti ja yrittäkää nauttia kesästä plussia ootellessa!!!

Onnea Sini_tintti plussasta! Jospa täältä perässä muutkin tulisi pikaseen.. :) Halit ja tsempit uuteen kiertoon joutuneille! :hug:

Oktonautti tervetuloa!

Mulla nuo kp:t seonnu jossain välissä, tänään tiistaina 25! =) Jep eli perjantaina ois kp28 ja aattelin ihan tuon juhannuksen takia tehä testin jo sillon.. Viime kierto tosin oli 32päivää niin liekkö mitään näkyy vielä jos on ollakseen.. Ollaan menossa miehen mökille niiden perheen kans niin pitäis osata varautua jos testissä jotain näkyiski! :)

En mä vielä saanu aikaseksi mitään ovistestejä tilata.. Katotaan sitte ens kierrolla, luulenpa et jää hankkimatta, vielä jaksan ihan ilmanki yrittää.. :) Oviksesta en kyllä osaa sanoa millon on ollu vai onko ollukkaan.. Toissa viikonloppu ja viime viikko on ollu kyllä melko kiihkeetä.. :LOL: Itellä ollu kyllä halut huipussaan, mieski jo ihmetteli.. :D Sitte ihmettelin näitä (ovis?)limoja, vai mitä lie. En aatellu et viimeviikolla ois ollu tavallista runsaampaa, mut nyt maanantaina ja tänään onki ollu semmoset limat.. Mitä lie.. :confused:

Penni jaksamisia endon kanssa! Kuulostaa todella tympeeltä nuo kivut, toivottavasti leikkaus tuo avun niihin.. Tietenkin toiveissa olisi että raskautuisit ennen sitä! Älä vielä heitä kirvestä kaivoon! :hug:

Penni hyvä, että nyt on tutkittu! Tosi kurjaa, että sun endon tilanne on pahentunut niin nopeasti (?), että kipuja on joka päivälle :( :hug: Voi kun raskautuisit ennen leikkausta, vaikka ei ehkä ole hirveän todennäköistä? Elämä kuitenkin tarjoilee välillä onnellisia yllätyksiä ja sulle toivon sitä kovasti! Kerro sitten tuloksista kun tulevat. Onko se leikkaus miten iso?

Mua on yritetty aikanaan 8 vuotta ja toista ei tullut vanhemmille koskaan vaikka toivottu olisi. Mulle on ollut jotenkin tosi selkeänä aina, että lapsia saadaan, ei tehdä. Ja just nyt toivon, että mulle ja sulle suotaisiin kesän aikana vielä toinen lapsi :heart:

Voi Hiulu! Olen kovasti pahoillani sun puolesta, että inssi ei tuottanut tulosta. Olisiko ollut kiinnittymisyritystä, kun oireet olivat niin vahvat sulla? Tai sitten keltarauhashormonin tuotto jostain syystä voimakasta (?). Mulla on ollut tämän yrityksen aikana kaksi kertaa, kun olen ollut ihan varma että olen raskaana ja oireita on ollut myös reilusti. Olen molemmilla kerroilla saanut haaleat plussat, eli varmaan kemiallisia raskauksia sitten. Eihän se paljon lohduta, että muillakin on samaa, mutta jaoinpa nyt kokemuksen kuitenkin. Halaus ja seuraava inssi (jos sellainen tulossa) olisi onnistunut!!

Venla84 kyllä asioilla on tapana järjestyä! Tsemppiä!!

Omaa... dpo 9 tänään. Jonkun verran ollut alavatsalla tuntemuksia, mutta en edelleenkään aio tarkkailla oireita tai tulkita niitä. Tarkoitus olisi testata aikaisintaan dpo 13-14 eli aikaisintaan lauantaina, todennäköisesti vasta sunnuntaina tai maanantaina jos menkat eivät ole alkaneet. Uskon kyllä, että asia selviää melko hyvin ihan tuosta vuodon alkamisesta tai alkamattomuudesta. En ole positiivinen raskauden suhteen, mutta oikeasti saisi kyllä olla alkanut koska mua pelottaa se kohdun tähystys tai oikeastaan se tulos.

Muulla rintamalla elämä rullaa kivasti, viikon loman jälkeen palasin pariksi viikoksi töihin ennen kuukauden lomaa ja mukava oli tuo lomaviikko :)

Bubunen: kiitos tsempityksestä, täältä saa kyllä vertaistukea! Koska sulla olikaan se kohdun tähystys tulossa. Miten se tehdään..? Mulle lääkäri soittaa kuvaustuloksia ja leikkaussuunnitelmaa ensi viikolla. Laparoskopian tähdättiin, mutta jos pesäkkeet syvällä suolessakin niin voi muuttua laparotomiaksi.

Toivottavasti ensi viikolla osaisi tuohon sanoa jotain niin osaisi valmistautua sekä henkisesti että mm. lapsenhoidon suhteen (laparotomiasta ei toivuta vajaassa viikossa kuten skopiasta).. Ja sekin ärsyttää että elokuussa pitäisi soittaa polille kun menkat alkaa ja sitten noin viikon sisään tulee leikkausaika. olisi kiva teitää jo nyt tarkka päivä niin saisi lastenhoitoapua kyseltyä ja mies voisi sopia työjuttuja niin että olisi kotona ainakin muutaman päivän apuna kokoaan. Mut näin se kuulemma menee raskautta yrittävillä..

Penni kiitos itsellesi tuesta!! :hug: Toivottavasti laparoskopia riittää ettei ihan avoleikkaukseen asti jouduta menemään. Ja varmaan helpottaisi valmistautumista, jos magneettikuvan tuloksista selviäisi vähän suuntaa... olis pari kk aikaa asennoitua. Mutta pidän niin peukkuja, että raskaus pelastaa sut koko leikkaukselta!!

Kohdun tähystys tehdään kohdunkaulan läpi, osa joudutaan nukuttamaan ja osa "pärjää" rauhoittavilla ja kipulääkkeillä. Jonkunmoinen kuvannuslaite siis sinne kohtuun siitä läpi runtataan :$ Epäonnisen kohdun laajennusyrityksen jälkeen odotan kivuliasta ja kurjaa toimenpidettä, ellei sitten nukuteta. Enkä ole siitäkään innoissaan, joten se plussa saisi nyt tulla. Toimenpiteen lisäksi olen hermostunut siitä mitä löytyy.

Heipat täältäkin :)
Ihan ekaks onnittelut plussasta! Tosi hieno juttu :)

Täällä ollaan kesälomalla, piinaviikko eessä. En kyl suuria tästä kierrosta odota, ens kiertoa varten oottaa ovistestit. Tutut oviksen jälkeiset oireet alkaa taas pikkuhiljaa, joten pms:ää odotellessa. Mulle vois päivittää kp18/26-28, oli vähän jäljessä listalla :)

Kurjan kuulosta noi endo-jutut, toivottavasti tosiaan sit auttaa leikkaus. Itellä tuntuu välillä kans samantyyppistä kipua, mut vaan menkkojen aikaan, hurjaa jos koko ajan sattuu :(

Tsemppiä loppukierron jännäilijöille!

Viimeksi muokattu:
Bubunen - eipä käy kateeksi sunkaan toimenpide. Yöks, tulee synnytys mieleen kun kaikenlaista härveliä tungetaan sisään (mulla tungettiin kohtuun joku extra laite supistusten tehoa mittamaan kun vaimenivat loppua kohden, ja sitten imukuppi lopussa). Kai voi pyytää jonkun esirauhoittavan vielä ennen toimenpidettä??
Samassa epätietoisuudessa nyt elellään että mitä tutkimukset tuovat tullessaan. Peukut todella pystyyn että vältettäisiin toimenpiteet kumpikin!!!

Tulin vaan nopeasti ilmoittamaan, että täällä on saatu haamunen testiin :) Oireista jo tiesinkin olevani raskaana, mutta on se vaan ihanaa saada ihan oikeekin varmistus asiaan.

Paljon jaksamisia kaikille ja toivotaan plussia teillekin!

• Tykkää
Reactions: Penni79

Yhteistyössä