<3 PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT Vol.26 <3

Pink tervetuloa :wave:

MeaMansikka Meillä vähän sama tilanne ja kyllähän se harmittaa. Ja naisetko muka muuttaa herkästi mieltään??? kyllä se meillä taitaa olla tuo mies.. välillä on erittäin suostuvainen, välillä taas ehdottelee jospa kuitenkin siirrettäis yritystä kesälle. ajatuksena tämän takana on töissä "huono" talvi ja siitä johtuva taloudellinen huoli. no..itse en ymmärrä miksi tämä aika olisi huonompi kuin mikä tahansa muukaan aika. huono talvi on takana ja ensi vuodelle uudet suunnitelmat. olen ollut aika tarkkana siitä, että en liikaa painostaisi ettei tämä olisi minun projektini mikä jossain vaiheessa katkeroittaisi miehen. ja todellakin miespuoleinen kuumeilu olisi joskus tervetullutta!:D

anu84 toiveikas84 joko ootte testaillu? mites oireet?
täällä kanssa nyt ankaraa vihlontaa tuolla oikealla puolella. lisäksi äkkiliikkeissä kovaa repäisevää kipua vatsalla. aamuisesta toivon pilkahdus, voi kun...:)
 
voi murgu:'( supervoima:hug:

itse olen käyttänyt davidin ovitestejä. aloin jo epäilemään niiden pätevyyttä, kunnes tässä kierrossa sain selkeän plussa tikkuun. taisi olla epämääräisten hailukka viivojen syynä oma epämääräinen tikuttelu :whistle:
 
Moikka!

Mahtavaa, monta plussaa tullut, onnitteluja ja vaaviliimaa kovasti kaikille plussanneille :) Jos täti on yllättänyt, niin pahoittelut :/ Uuteen kiertoon reippain mielin, vaikka ei ne ajatukset varmasti ole kovin hyvät, jos pitkä yritys on jo takana. Lastenteko on kovin simppeliä, mutta kovin monimutkaista...

Sitä tätiä mäkin täällä odottelen, en jaksa uskoa että vielä olisin raskautunut, vaikka peittoa on heiluteltu kiitettävästi. Kierrosta ei nyt vielä tiedä mitään, pelkkää jossittelua vaan...jos kierto olisi niinkuin ennekin niin ovulaatio olisi about nyt jne jne. Toisaalta esikko sai alkunsa juuri silloin, kun olin ihan varma, että nyt ainakaan en oo tullut raskaaksi. Mä siis oon todella huono bongaileen ovista ja oireita (tosin sitten kun oikeesti olin raskaana niin sen kyllä tiesi varmasti jo ennen plussatestiä) Että odotellaan...jotain?! lähinnä sitä tätiä...
 
Onnea hömpi:heart:
Jaksamisia rusinalle:hug:

Meillä oikeastaan esikoisen kohdalla mies alkoi ensin puhua ääneen vauvoista, molemmat oli siihen asti miettinyt asiaa itsekseen ja en edes ajatellut että mies vois olla valmis vauvan tulooon kun asiasta ei tosiaan oltu puhuttu vielä. Alusta asti oli selvää että toinen olis tervetullut piakkoin, ilman tuota sektiota olis saanu aikaisemminkin tulla mutta ehtiihän tässä vielä=)

Lapsiluvusta, mullahan on haaveena 3-5 ja mies on sanonut että 3 mutta asiasta voidaan keskustella eli ei ole sanonut että lapset mitenkään ehdottomasti jäis kolmeen=). Tosin jos toisestakin tulis sektio (kunhan raskautuis ensin) niin pelkään että se rajoittaa tuota lapsimäärää, ainakin parin ihmisen kohdalla tiedän että kahden lapsen(sektion) jälkeen on kielletty tekemästä enempää kun kohtu ei tulis kestämään, mutta ne onkin sellaisia tapauksia joissa on raskauduttu muutaman kuukauden jälkeen sektiosta ja toisestakin on tullut sektio niin ei sitten kohtu ole ehtinyt tarpeeksi parantua ja vahvistua.

Täällä on vaan odottelua, viikon päästä pitäis menkat alkaa. Huoh...
Plussatuulia piinailijoille:D
 
Piti vielä sanoa että näin viimeyönä unta ja synnytin vauvan nopeasti ja helposti alakautta ja tajusin vasta synnytyksen jälkeen että se tosiaan alakautta syntyi ja iloitsin että kolmas vauva saa tulla vaikka nopeammin kuin toinen:LOL: Mulla on aika pinnalla nämä vauva-asiat kun sisko odottaa kesäkuuksi syntyväksi kaksosia niin ollaan vauvatavarahankintoja tehty. Ja oon vauvoille vähän jo pikkusia vaatteita ostellu=)
 
  • Tykkää
Reactions: Murunmami
Hei! Täällä odotellaan vieläkin ovista, pitkä kierto tulossa siis. Toivon vain kovasti, ettei ainakaan tuu ovuloimatonta kiertoa ja kierto mene kokonaan hukkaan...

Hömpille onnittelut plussasta! Toivottavasti lokakuisissa tavataan!

Annis_: Jäin vain ihmettelemään, että minkä merkkinen testi lupaa mahdollista plussaa jo dpo6? Iski vain silmään, kun ymmärtääkseni raskaushormonia alkaa kehittyä vasta alkion kinnittyttyä kohdun seinämään ja se tapahtuu vasta noin viikko oviksesta... Olisiko siis mainoskikka saada kuluttajat testailemaan jo aivan liian aikaisin :O

Lapsiluvusta ja miehen innokkuudesta: Mie haluaisin lapsia ainakin 3, mutta miehen mielestä 2 riittää. Itseasiassa mies oli todella pitkään sitä mieltä, että yksi riittää, enempää ei tule, mutta pikkuhiljaa se on lämmennyt toiselle lapselle. Mie oon kuumeillu toista jo puolitoista vuotta, mutta elämäntilanne ei oo ollu toiselle lapelle vielä mahdollinen. Joskus vuosi sitten ehdotin miehelle, että mitäs jos hääpäivänä jätettäis ehkäisy pois ja annettaisi toiselle lapselle lupa tulla. Itseasiassa aina hääyöhön asti olin epäileväinen, näinköhän mies ehdotusta muistaa ja olinkin meille ehkäisyvälineet varannut hääyötä varten. Vaan niin vain silloin miehen päätöksestä kumit jätettiin matkalaukkuun myöhempää käyttöä varten säilytykseen...

Teidän tarinoita kun lukee, niin täytyy miun vain olla erityisen onnellinen siitä, että mies on tässä jutussa ihan yhtä mukana kuin minäkin. Kaikille, joilla mies vielä arpoo, kovasti tsemppiä! Näissä projekteissä on niin joka solulla mukana, ettei tunnu ollenkaan kohtuulliselta, kun ensin annetaan lupa, mutta sitten vedetään matto jalkojen alta noin vain pois.
 
Hömpi Onnea onnea onnea!! :)

Kauheesti tullut tekstiä, anteeksi kun nyt ei jaksa kummoisemmin kommentoida. Meillä on jyllännyt tällä viikolla sekä vatsatatauti että kuumeinen flunssa :( . Pienokainen on ollut ihan tööt ja kieltämättä myös äiti...

Listaan oon unohtanut antaa päivitettäväksi kp 6/ 28-31, yk 6 . Niin, ja poika on tuo meitin piipero :) .
 
DsariaL kyllä hCG hormoonia alkaa erittyä heti hedelmöittymisen jälkeen, vaikkakin luvut ovat etenkin kahdella ensimmäisellä viikolla pieniä. esimerkiksi ensimmäisellä viikolla hCG:n arvo on 0-5IU/ml kun toisella viikolla voi olla 3-426IU/ml. no "riskinsähän" siinä on testailla ns. liian aikaisin. eli testi voi olla virheellisesti positiivinen kemiallisessa raskaudessa. mutta tälläinen hömelö kun olen..:D
ja testi on davidin erittäin herkkä liuska testi.
 
Viimeksi muokattu:
annis_: en nyt halua olla vastarannan kiiski, mutta googlailin hieman, kun aloin epäillä omia sanomisiani. Mutta kyllä se vain niin on, että istukka tuottaa hCG-hormoonia, ja istukka alkaa muodostua vasta, kun hedelmöittynyt munasolu on kiinnittynyt kohdun seinämään:

Onteloasukas kiinnittyy


Kolme tai neljä päivää hedelmöittymisen jälkeen morula saavuttaa kohtuontelon. Nyt morulaan muodostuu ontelo ja soluista tulee litteitä. Munasolua kutsutaan nyt blastokystiksi, jolla on kaksi solukerrosta. Kuusi päivää hedelmöittymisen jälkeen munasolun kalvo kuoriutuu pois ja blastokysti kiinnittyy kohdun limakalvoon.
Istukka alkaa kehittyä ja hCG-hormonia (human Chorionic Gonadotropin) alkaa muodostua. Tämä hormoni näkyy raskaustestissä, mutta toistaiseksi sitä on niin vähäinen määrä, että raskautta ei voi vielä varmentaa. Alkio on nyt pieni laatta, joka on kiinnittynyt istukkaan rihmalla, josta myöhemmin kehittyy napanuora.

(Lainattu Raskaus alkaa, hedelmöittyminen )


:)
 
Onteloasukas kiinnittyy


Kolme tai neljä päivää hedelmöittymisen jälkeen morula saavuttaa kohtuontelon. Nyt morulaan muodostuu ontelo ja soluista tulee litteitä. Munasolua kutsutaan nyt blastokystiksi, jolla on kaksi solukerrosta. Kuusi päivää hedelmöittymisen jälkeen munasolun kalvo kuoriutuu pois ja blastokysti kiinnittyy kohdun limakalvoon.
Istukka alkaa kehittyä ja hCG-hormonia (human Chorionic Gonadotropin) alkaa muodostua. Tämä hormoni näkyy raskaustestissä, mutta toistaiseksi sitä on niin vähäinen määrä, että raskautta ei voi vielä varmentaa. Alkio on nyt pieni laatta, joka on kiinnittynyt istukkaan rihmalla, josta myöhemmin kehittyy napanuora.


Aatelkaapa oikein mistä se vauva lähtee kasvamaan!! <3
 
no niin! tutkin vähän itsekin enemmän ja nettilähteeni oli kuin olikin väärässä!!:kieh: tutkailun jälkeen en keksi mistä muusta tuo dpo 6 tulisi kuin siitä, että alkion kiinnittyminen kohtuun tapahtuu 5-8 päivän kuluttua hedelmöittymisestä ja jo 48 tunnin kuluttua kiinnittymisestä hCG arvo on merkittävä. kaipa se silloin on mahdollista se plussa saada niinkin aikaisin. no, oli miten oli, niin kyllä jotkut ovat noilla päivillä jo positiivisia testeihin saaneet.
 
NiQ
Annis Mä tein esikoisesta silloin tuon Davidin erittäin herkän testin dpo10 (tosin se oli "vaan" iltavirtsiksestä), mutta silloin testiin tuli juuri ja juuri nähtävissä oleva viiva. tokihan nuokin yksilöllisiä on mutta epäilen että tuskin vaikka päivää aikaisemmin olis mitään näkynyt :)
 
Moikka pitkästä aikaa!

Oon teitä uutterasti seuraillut mutten ole kirjotellut, niinkun aavistelenkin etten hirveesti sitä tekisi. Ehkä tästä aktivoidun vielä :)

Eilen taas alko menkot, nyt siis yk9 alkaa. Hiiiitto. Mulla alkaa olla semmonen olo ettei enää jaksais sitä joka kuukautista "jokojoko tärppää tärppää" ja sit pettyy kauheesti kun ei mitää. Mut toisaalta, haluttais meidän pojalla se kaveri kovasti. Oikeestaan haluttas monta lasta, mutta saas nyt nähdä miten monta me saadaan vai saadaanko enää. Oon välillä kauheen pessimistinen!

Ehkä nyt taas yhden kierron yritän jaksaa sinnitellä, ja ens kuussa sitten taas uudelleen mietitään mitä tehdään.

En ois uskonut,että toisen saaminen voi viedä näin paljon enemmän aikaa kuin ekan. Eipä sitä kaikkeen osaa varautua....

Nyt vielä vähän luen juttuja ja sit unille!

Tämmöset pikakuulumiset, että täällä ollaan vaikkei mitää kuuluiskaa :)
 
Heissan mammat! tänne sais päivitellä kp7/28-32 yk 7että tämmöstä. Isot tsemppi:hug: kaikille meille kellä tätä yritystä ja piinaa on jo jatkunut monta monituista kiertoa. muakin alkaa jo vituttaa tää ainainen pettymys kierros kuukaudesta toiseen. Mieli on pessimistinen kun esikko tärppäs ekasta kierrosta ja nyt menossa jo yk7 :/ rupee ahdistamaan koko projekti ja oonkin koittanu keksiä tekemistä ja kehitellä ajatuksia kaikkeen muuhun, sillä en oo palstaillukkaan enää kauheesti. Täällä palstalla on kuitenkin tullu oltua yhtäjaksosesti jo se 7kk. arg! No mutta kaikille voimia koitokseen ja yrittäkäämme pitää sitä positiivisuutta yllä ja elämässä muutakin kuin vauvantekoa se helpottaa kummasti :))))
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä taitaa tää mamma nyt heittää kirveen kaivoon! Aamulla testattu tollasen kasetti raskaustestin kanssa ja selvä negahan se on. Ei minkäänlaista viiva vaikka miten kääntelis :( Vaikka tän jotenkin arvasinkin niin silti tuntuu niin pahalta.

Et sais luvan se täti sitten tulla pirun pikaiseen kyläilylle!! Nyt kp 38 jo niin luulis että testeissä näkyis jo selkeemmin tulos.
 
********Lauantai 4.2.2012************







Mukana:


murgu...................tyttö 3/10.........kp3/28-35.....yk3
kiukuttelija.....................1/11........kp6/32..........yk6
tähtitaimi.............Poika 06/10........kp7/28-31.....yk6
MeaMinnis.............01/08...............kp7/28-32.....yk5
Haavemamma........tyttö8/10..........kp8/29(30)....yk3
Nöhvi......................tyttö 7/10........kp9/25-26.....yk6
Omppuf...................tyttö11/10.......kp9/n.28.......yk10
Rusina2010...........tyttö 12/10 ........kp11/30-34...yk4
hentunliisa.............07/09...............kp12/24-28....yk3
Nopponen...............tyttö 6/08.........kp15/34?.......yk3
DsariaL.........................................kp16/23-30....yk6
diiselikissa.....................................kp18/36........yk2
Meliah...........................................kp18/25-29...yk5
MyDream...............poika 6/11.........kp19/31........yk2
pink...............................................kp19/28-36...yk4
MeaMansikka..........tyttö 7/10..........kp21/27-29...yk3
annis_.............poika8/07.................kp23/28-30..yk6
Vili-Jonkka....................02/09..........kp24/?.........yk1
anu84...................poika 07/11.........kp24/35.......yk1
Katariine.................11/2009............kp25/?.........yk2
Saraheinä.............tyttö 2/11............kp28/30-33..yk1
Miraaz..................tyttö 10/10..........kp28/28-48..yk4
Sannuli79..............tyttö 07/11..........kp30/32......yk4
Icicle .......................6/11................kp34/?.......yk3
toiveikas84..................04/10...........kp39/31-33.yk6
Taikamaailma........poika11/10.........kp40/28-32.yk6
Nasutin83.......................................kp41/?........yk1
Lumpe...................5/11..................kp46/28......yk1
Mami2009..............02/09................kp46/33-70.yk12
samaria..................2/10.................kp59/28-30.yk8
Heidi-80..................poika 08/08 ......kp64/26-30.yk1
kendra....................8/10.................kp69/?........yk5
tiipula......................tyttö 5/11..................
salasein.................tyttö 9/09...........kp?/? .........yk1

TAUSTAILIJAT

NiQ tyttö 7/11
mama19
McQuuen
Heeva
Taiska87
Neiti näpsän äiti
Tiuhti83
Maisapaisa


Plussanneet:



Helmikuu 2012

Tammikuu2012
salamanteri85(yk3), Ranskis(yk1), BiBa(yk6), _lumi_(yk2), nellinu(yk5), hömpi

Joulukuu 2011:
Lumikide(yk2), murmis(yk2),Littlestar(yk1),misupai(yk7),Krumeluu(yk8)

Marraskuu 2011:
Bubba(yk4), funny87(yk4), neito(yk2), kattiina(yk1), tiitulainen, tiiru(yk5)

Lokakuu2011:
Meriheponen(yk2), ki7i(yk2), muumimamma1983(yk1),leppäkerttu3(yk2),
Cristall(yk2), tilke(yk5),lavelyn(yk1),puppa(yk1),danuli79, torstai(yk2)

Syyskuu2011:
Rouva Möppiäinen(yk3, TaCa(yk1),Villany(yk2), pillipöllö(yk2),
Caisachu(yk4), Eebowi(yk2)
 
Viimeksi muokattu:
Hmm. Minnuukin hajottais ihan huolella jos yk:t venyy yli kuuden. Siinä vaiheessa se on varmaan ainoita mielessä pyöriviä asioita. Voimia teille ketkä painitte kyseisen ongelman kanssa.<3 Tuo tosi paljon toivoa aina kun joku piiitkään yrittänyt saa sen pullansa uuniin, että ei se ihan mahdotonta ole vaiks kauan kestäisi. Jännittävää kuitenkin kuinka lapsenteko voi vaikeutua seuraavan kohdalla, en ymmärrä mistä voi johtua. Omalla kohdalla tajusin että minullon ollut pitkään emätintulehdus, joka kuulemma vaikeuttaa alkion kiinnittymistä - se saattaisi olla syynä meidän turhiin yrityskiertoihin.. Nuo tulehdukset on tosi yleisiä ja joskus pienioireisia, itsellä oli vain lisääntynyt ja haiskahtava valkkari, siksi en tajunnutkaan hoidattaa sitä aiemmin. Nyt kuitenkin pois päiväjärjestyksestä ja tuntuukin että nyt kun häiriötekijää ei ole, jos en ole raskautunut niin en sitten kai koskaan.
Oloista: krapulaisuutta aamusta alkaen. Äsken nopea, toosi kova vihlaisu vasemmalla alavatsassa. Ei tuntunut kylläkään olevan kohdussa, ties mitä sitten oli...
 
Muistin tässä että Nöhvi kyselit jo monta päivää sitten Lugejen sivuvaikutuksista, mutta unohdin tautimyllerryksessä vastata, anteeksi! Jos tästä enää on mitään hyötyä, niin... Luget sisältää keltarauhashormonia ja siten aiheuttaa suunnilleen kaikkia alkuraskaudessa esiintyviä raskausoireita: väsymys, huimaus, tissiturvotus, vatsaturvotus, nippailut, pahoinvointi jne jne. Ei siis mitään vaarallista, mutta erittäin erittäin ärsyttävää, niinkuin niitä oireita ei siinä kohtaa jo muutenkin löytäis itsestään :D .
 
En nyt millään muista mitä kaikkea piti kommentoida kun on niin paljon tullut tekstiä! Mut lyhykäisesti pahoittelut kaikille jotka ovat joutuneet siirtymään uuteen kiertoon ja paljon onnea matkaan jännäilijöille! Tosiaan helmikuun ensimmäinen plussa voi tulla ihan millon vaan ;) <3

Keltarauhashormoonista oli puhetta.. huomasin kanssa, että aiheuttaa mulle loppukierrosta vähän noita kaikkia oloja. Ollut niin jo joulukuun alusta, en tiedä miten se ei aikaisemmin ole aiheuttanut kun on kuitenkin jonkun aikaa jo noita syönyt. :eek:

Onneksi ajan on saanut kulumaan mukavasti tuon piiperön touhuja seuraillessa ja töissä :) mukavaa vaihtelua olla välillä vain aikuisten kanssa tekemisissä :D Olen aika avoimesti kertonut joillekkin kyselijöille meidän kakkoshaaveista, huomannut että se on helpottanut paljonkin omaa oloa. :) Suurin osa näistä keille oon kertonut tiesi jo esikoista ennen meidän tilanteesta joten kynnys ei ollut kovinkaan suuri. Mulla on ihan mahtavat työkaverit kaikin puolin :D Onnekas olen!

Nyt on siirrytty tässä kierrossa "voiton puolelle" eli kp:t alkaa lähestyä kaksinumeroisia. Pupuiltu on jo eilen ja toissapäivänä :D ihan vaan innosta x) Noh jos ei tässä piakkoin tärppiä tule niin loppuvuodeksi on suunnitteilla matka kaukomaille ;D hih <3 Elämä hymyilee

Paljon plussia meille ja muille <3
 
Pink Tervetuloa! :wave:

Toiveikas84
:hug: entäs jos tekisit myöhemmin vielä testin?

Hehee.. Täältä voi tarkistaa mikä kiertopäivä on menossa jos sattuu unohtumaan ;)
Kp 25 ja odotan tätiä kylään maanantaina. Jos ei silloin niin olen kyllä ymmälläni.. Tärppiä ei tässä kierrossa tullut, ei ole pienintäkään oloa siitä. Oih, tapahdu ovis ensi kierrossa, tapahdu, tapahdu!!! Tsemppejä myös muille ja plussatuulia!!!!
 
täällä tapahtuu kummia. etovaa oloa tulee aallottain ja hyvä suhde ruokaan on huonontunut. jopa herkän unen hetkellä aamusta heräilin oksettavaan oloon ja pahoihin hajuihin. vatsassa ja nivusissa pistelee yhäkin. kylmäkin on, liekö tuolla ulkoilman lämpötilalla merkitystä;) epätodellinen olo sekä siitä, että olisin raskaana niin myös siitä että en olisi..
 

Yhteistyössä