<3 PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT Vol.25 <3

torstai: Oletko soitellut neuvolaan tilanteesta? Kannattaa tosiaan kysellä sieltä mitä tilanteessa tehdä..jos pääsisit verikokeisiin?

ON: IHan menkkaolo joten eiköhän ne sieltä pian ala. Viimeisestä terolutistakin on 4päivää joten pian on tulvaa luvassa! tylsää...sitten taas piiitkä aika seuraavaan jännäilyyn..On tämä piinaavaa!! Täytynee tilata ovistikkujakin taas jos sais sen oikeeseen aikaan bongattua! Mulla ne näyttää mitä sattuu millon sattuun :D Enkä itse tunnista ovista mutta jospa sitä oppis tikkujen avulla tunnistamaa..?
 
^torstai sulla on kyllä tosi mielenkiintonen tilanne! menkat ja silti raskaana:D kyllä mä sinuna soittasin kans neuvolaan ja kysyisin sieltä et mitä kannattas tehdä.

litle star kyllähän sut muistetaan :) mä olen roikkunut tällä ton imetyksen takia vaikka kuinka kauan xD nyt vihdoin lopetin tissittelyn ja alko tosi yritykset. :hug: keskenmenon vuoksi, ihanaa että jaksat yrittää uudelleen iloisella mielellä:)

Nöhvi:sullakin meinaa siis olla jotain kiinnittymisvuotoa? mä koin elämäni ekan ovisvuodon :)kaikenmaailman vuotoja sitä onkin!

tyllerömamma kuinka pitkä sen lutelaarivaiheen pitää olla?

Koskas se ruskuaispussi kehittyy? eiks sen piträis suojella sikiötä ekat 6 päivää?
 
Hipsu86: Luteaalivaihe, eli aika ovulaatiosta kuukautisten alkamiseen, on normaalisti 12-16 päivää. Muistaakseni alle 10 päiväisellä luteaalivaiheella ei ole edes mahdollista raskautua :( Ja olen ovista tikutellessa ja kiertopäiviä laskiessa huomannut, että luteaalivaihe on jäänyt minulla koko ajan alle kymmeneen päivään. Nyt toivon parasta sormet ja varpaat ristissä!

Torstai odotan malttamattomana tilanteesi selviämistä! Ihan jännittää. Toivotaan tosiaan parasta! En osaa neuvoa sinua noissa hcg-arvojen kehityksessä raskauden jatkumisen tai keskenmenon tapauksissa, kannattaa soitella sinne neuvolaan tosiaan, niin osaavat neuvoa ja ohjata eteenpäin.
 
Höh. Tänne saa päivittää kp 1/34-90, yk 2. Ei kyllä sinänsä tullut mitenkään puskista, sillä ihan selkeät pms-oireet olleet päällä koko viikon. Hillitön makeannälkä, ilmavaivat, pahantuulisuus ja kuivat paikat. Vähän pettynyt olo, kun jotenkin ehti toivoa, että toinenkin raskaus alkaisi ekasta yrityskierrosta, mutta toisaalta ei olla keretty edes yhtä kokonaista yk:ta vielä mennä ja harjoittelu maistuu vielä oikein hyvältä :D Nyt vain mietityttää minkäköhänlainen kierto tämä nyt sitten on, nimittäin jos vanhat merkit paikkansa pitää, seuraava kierto on varmaankin vähintään 60 päivän mittainen... Toivotaan että olisi saman mittainen kuin tämä viimeisin, enpä muista milloin viimeksi on ollut 30-jotain päivää!

torstai, jännityksellä minäkin odotan uutisia, en jaksa uskoa että vahvaa viivaa näyttäisi jos vuoto keskenmenosta johtuisi!
 
Viimeksi muokattu:
En ole saanut aikaseksi kirjotella ja lueskelin juuri pitkän pätkän teidän muiden kirjoituksia. Itsellä tämä kuumeilu niin uusi asia että keskusteluissa pyörii oudot termit ja menee ihan pää pyörälle kirjoituksia lukiessa. :) Eikä muista yhtäään kuka on sanonu mitäki. Jospa tämä tästä..
Itsellä alkais kutakuinki olemaan ovulaation aika. Ei ole mitään hajua tarkkaan millon se tapahtuu enkä ole sitä tuntenut ikinä. Tosin en ole ikinä yrittänyt sitä edes bongailla. Esikoisen yrittäminen oli sitä että jätettiin vaan ehkäisy pois. Ei mietitty millon kannattas sänkypuuhiin alkaa eikä kuinka usein. Nyt olen yrittänyt miestä kellistää tasaisin väliajoin jotta onnistuminen ois todennäköisempää. Eipä tuota onneksi tarvi kahta kertaa käskeä. :LOL:
Oispa jo loppukierto ja sais jännäillä. Sitä yrittää olla mahdollisimman positiivisena tässä yrityksessä ja ottaa kaiken ilon siitä irti koska toisen lapsen jälkeen meille tuskin tulee lisää lapsia. Sitten ei tätä yritystäkään koe enää ikinä. Ainutlaatuisia aikoja ne on nämäkin.
 
Joo, eipä tainnu tulla ovista tänne sit ihan oikeestikaan :( Oon nyt aika ahkerasti tikutellu, eikä kertaakaan oo davidin testiin tullu lähellekään yhtä tummaa viivaa kun kontrolli.. Nyt alkaa jopa haalistumaa niistä mitä oli :( Tai tiesinhän tän jo, mutta kun ottaa niin päähän! Mua kans ärsyttää tää tietämättömyys. Koko ajan pyörii kysymyksiä päässä, entä jos ei saadakkaan toista lasta??
Voi vitsi kun vaan pystyisin työntämää nää ajatukset taka-alalle ja jatkamaa "normaalii" elämää. Kokoajan vaan pyörii nää vauva asiat päässä.

Ja sori omanapailu!
 
Meilläkin lapsiluku olisi kakkosen jälkeen täynnä, joten toisaalta tämä yritys ja jännääminen on ihan mukavaa. Mietin, että pitäisikö ihan ensimmäistä kertaa kokeilla tikuttamista tässä kierrossa vaikka kyllä yleensä tunnen oviksen. Mutta tulisipahan sekin sitten koettua :) Ja sitten kun tärppää niin pitää tietysti ostaa se cb:n viikkonäytöllinen testi :D
 
Terve! Täällä yksi uusi kakkosen kuumeilija ilmoittautuu mukaan, jos vaan mukaan mahtuu. Pillerit lopetin vasta eilen, joten yritys aivan aluillaan. Kuume on kova ja jossain pitäisi päästä kuumeilua purkamaan. En viitsi miehelle liikaa kuumeilustani jauhaa, ettei tule ukolle liikaa paineita.

Ensimmäinen meillä on tyttö 04/10. Lopetin pillerit kesken levyn, joten nyt ootellaan niitä menkkoja ennen kun päästään alottelemaan.
 
Viimeksi muokattu:
torstai Täälläkin jännitetään ja pidetään peukkuja, että kaikki olisi kunnossa!

Tervetuloa mukaan Murmis! Toivotaan, että kierto starttaa sulla pian. Yksi tuttu ihan vasta lopetti pillerit ja raskautui samantien eka kierrosta. Jospa teilläkin olisi yhtä hyvä tuuri. :)

Little Star Pahoittelut km:stä. :hug: Mutta tervetuloa takaisin jännäilemaan. :)

Mites Biba, näkyykö tätiä? Kaikki sormet ja varpaat ristiin, että ymmärtäisi pysyä poissa!

Tyllerömamma Meilläkin esikoinen tekee kulmahammasta ja yöt on olleet aika hulinaa sen takia. Tunnen tuskan. Sullakin alkaa olla aika jännät päivät jo käsillä. Jospas oireet oliskin ihan aitoja, eikä kuviteltuja tällä kertaa? :)

Esikoista kun tehtiin niin yk1 olin ihan satavarma, että olen raskaana. Oireiden kirjo oli valtava ja mun kiertokin oli 30 päivää, mitä se ei ollut ollut ainakaan 10 vuoteen ennen sitä (yleensä siis 26-28 päivää). Testailin negoja ja kun menkat alkoi niin pettymys oli valtava. Seuraavassa kierrossa kun oikeasti raskauduin, niin oireita ei ollut nimeksikään. Ota näistä sitten selvää. :stick:

Mulla kp taitaa olla tänään 22 tai 23 (siis OIKEESTI, miten näiden laskeminen on niin hankalaa :D ). Eilen aamulla lämpöä oli 36,9 eli vähän koholla. Jotenkin oon nyt ihan neuroottinen tämän lämmön mittailun suhteen kun se oli tosiaan ainoa selkeästi raskauteen viittaava merkki ennen menkkojen pois jääntiä esikoisen kanssa. Ja nyt on vähän samanlainen "lämpöinen olo" kuin silloin pari vuotta sitten. Mutta tämäkin on nyt niin helppo kuvitella.

Tiedättekö, miten jossain paikoissa listataan raskausoireiksi "just feeling pregnant" tms. ? Mulla on just päinvastoin "just not feeling pregnant", joten eiköhän se täti sieltä tuli ensi viikolla. Mutta lämpöjä aion mittailla vähän väliä jatkossakin (jotain huvia pitää mullakin olla kun olen kieltänyt itseltäni testaamisen, ennen kuin menkat on myöhässä ;) ).

*muoks* Laskin kalenterista, nyt on kp23. :D
 
Viimeksi muokattu:
Mulla taas oli esikoisesta juurikin aivan selkeä olo että nyt ollaan raskaana :) Oli sellainen hömelön outo olo, vähän niinkuin olisin ollut tulossa kipeäksi mutta ei kurkkukipua tai nuhaa näkyvissä. Ja oireet alkoivat melkeinpä heti kiinnittymisestä (menkkajuilinta, runsas valkovuoto, tissin ja nännit julmetun kipeät, lämpöily ja vilutus iltaa kohden ja pissalla ravaaminen), joka tapahtui melko varmasti lauantaina kun sitten tiistaina tein keskellä päivää selkeän viivan Aconin Early detection-testillä. Apteekin omaan tuli vahva viiva vasta sen viikon perjantaina tai lauantaina. Jotenkin sitä itse ainakin odottaa samoja tuntemuksia sitten kun tärppää vaikka kaipa se on ihan yhtä mahdollista ettei oireita ole. Kuinkahan todennäköistä on, että oireet poikkeavat reilusti vai voikohan juurikin odottaa, että samalla ihmisellä raskausoireet ovat jokaisessa raskaudessa samantyyppisiä?
 
Neuvolaan soitin ja sieltä tuli selkeä vastaus, että varhainen keskenmeno oli, koska kuukautiset oli yhtä runsaat kun normaalistikkin. Se kerto kahden viikon päästä ei pitäis testin enää plussaa näyttää. Eli uutta yritystä vaan :)
 
Nöhvi
torstai:hug: Halitus ja tsemppiä uuteen yritykseen! Se on jotenkin niin väärin kun ensin annetaan ja sitten otetaan heti pois se onni. Toivottavasti tärppää pian uudestaan!

Tervetuloa Murmis :wave:

Biba: missä mennään?

Lumi: kyllä mua nyt jännittää sunkin puolesta :) Toivotaan että tärppi käy!

Mitähän muuta piti kommentoida? No ainakin omaa napaa... Menkat ei ole vielä alkaneet. Eilen tuli vielä kerran vaaleanpunaista limaa pari tippaa (sorry taas ällötysjutut), tänään ei toistaiseksi mitään. Koko ajan on tunne, että kohta tulee... ei osaa oikein rentoutua. No sainpas edes ne kaipaamani piinapäivät :LOL: Nyt se täti varmaan täräyttää tänne, kun menin tilaamaan raskaustestejä netistä. Onpas tämä nyt piinaavaa.

hipsu: todellakin kaiken maailman vuotoja :O Mulle kanssa ihan uutta!
 
Nöhvi Äähh, en usko, että tärppi on käynyt. Neuroosit on vaan ottaneet vallan ja käyn niin kierroksilla, että oon aiheuttanut itselleni lämpöilyä. :D Mutta saahan sitä aina kuvitella! Hitsit kun on vaikee kommentoida puhelimella - myöhemmin lisää juttua!
 
Vielä omanapaista tilitystä suoraan toisesta pinosta kopioituna: menkkajomotukset, alamaha jotenkin "turpean" oloinen sekä väsymys, pyörrytystä/heikotusta, tuskanhikeä ja pahoinvointia varsinkin aamupäivisin eilen ja tänään, erityisesti tänään meinasi laattakin lentää . Miehen mukaan rinnat ovat ehkä vähän turvonneet. Ja arvatkaahan, että vaikka kuinka yritän pitää jalat maassa, sitä niin toivoo saavansa plussan siihen kirottuun raskaustestiin, jopa ehkä varovasti uskookin saavansa. Ovistestit ovat haalistuneet sen reilu kymmenpäivää sitten saadun tasavahvan tai ainakin melkein yhtä vahvan viivan jälkeen, mutta on taas alkanut tummentua. Eli täällä taas tilanne, niinkuin viime kierrossakin, että aamua varten odottaa vierekkäin sekä ovis- että raskaustesti. Voi pojat, tulen vielä hulluksi tämän yrityksen ja toistuvien toiveiden ja pettymysten kanssa.
 
Kiva, kun täällä jotkut vielä muistaa minut! :)

Tämä uusi yritys ei oikein pääse alkuun...Huoh...Keskenmeno oli noin rv7. Kuukautisia olen odotellut jo lähemmäksi 8 viikkoa. Nyt on jotain vuotoa, mutta sen verran niukkaa, että pelkään hormonien olevan vielä sekaisin...:( Etenkin se pelottaa, että mikäli tällaisesta kierrosta raskautuisi, niin olisiko iso riski mennä taas kesken. Mutta kyllähän se niin on, että yksien kuukautisten jälkeen pitäisi olla hyvät edellytyksen uudelle raskaudelle. Saa nähdä miten kauan tässä odotellaan. Ovista yritän tikuttaa ensi viikosta alkaen, että tietäisi tapahtuuko elimistössä jotain...

Täytyy vähän perehtyä juttuihinne, niin osaan sitten paremmin kommentoida..:)

Plussatuulia kaikille!! :whistle:
 
Huoh, oon kirjotellu nyt vaan lähinnä itsestäni niin ajattelin tulla nyt vähän muitakin kommentoimaan kun en kauheesti aikasemmin pystyny keskittyyn siihen :ashamed:

_Lumi_ En oo oikeen ymmärtänyt ehkä kunnolla tota aamulämpö juttua, koska ymmärsin että se lämpö nousee n.puoli astetta ovulaation jälkeen ja jos menkat alkaa niin se laskee takaisin ja jos ei ala niin se pysyy alkuraskauden siinä mihkä se on noussu ovulaation jälkeen. Niin mitenkä siittä voi päätellä raskauden jos menkkojen ei vielä pitäisikään alkaa? nouseeko lämpö vielä ylemmäs? Jos saisin itsekkin aikaiseksi mittailla lämpöjä tästä kierrosta. Ja mulla oli nytkin ennen menkkoja just toi "just not feeling pregnant", vaikka raskaana sen hetken olinkin :D sama juttu esikoisessa

Tyllerömamma Mulla on melkein aina tismalleen tollaset menkkaoireet! mutta ihmiset on erilaisia, ehkä sulla se tarkottaakin raskautta! Toi ovistestin vahvistuminenkin kuulostaa kyllä lupaavalta :):)

LittleStar toivotaan hormoonien tasaantumista ja pikaista uutta plussaa:hug:
 
Halit kaikille tädin kohdanneille ;( Se on niin tylsä juttu, kun toivoo vain että jospa olisi oma vuoro jo tällä kertaa. Ja sitten varsinkin tuntuu että joka paikassa on raskaanaolevia jne. ja ajattelee vain, että itsekin olisi jo noin isomahainen jos olisi tärpännyt yms.

Omanapa on ilmakas eli ovulaatiota käynnissä tai tulossa. Onneksi mies on juonessa mukana ja yritetään simoja liikuttaa joka toinen ilta. Ei sitä loputtomiin jaksa, jos meinaa vähintään viikon tätä jatkaa ;)) Mies on kaikeksi iloksi iltavuorossa, joten on jaksettava valvoa - arvatkaa kuka menisi mielellään aiemmin nukkuun. No, toivossa on hyvä elää.

Meillä neiti oli mun porukoille todennut viikonloppuna, että kun meille tulee pikkusisko, niin saan seisomalaudan rattaisiin... Että sellaista. Toivottavasti ei pety, jos tulisikin veli sitten joskus, jos edes onnistun raskaaksi tulemaan.

Raskaushormooneja kaikille ja makoisia unia että jaksetaan puuhailla tärkeän projekti eteen!
 
_Lumi_ En oo oikeen ymmärtänyt ehkä kunnolla tota aamulämpö juttua, koska ymmärsin että se lämpö nousee n.puoli astetta ovulaation jälkeen ja jos menkat alkaa niin se laskee takaisin ja jos ei ala niin se pysyy alkuraskauden siinä mihkä se on noussu ovulaation jälkeen. Niin mitenkä siittä voi päätellä raskauden jos menkkojen ei vielä pitäisikään alkaa? nouseeko lämpö vielä ylemmäs? Jos saisin itsekkin aikaiseksi mittailla lämpöjä tästä kierrosta. Ja mulla oli nytkin ennen menkkoja just toi "just not feeling pregnant", vaikka raskaana sen hetken olinkin :D sama juttu esikoisessa
Juu, sehän tässä lämpöjen mittauksessa onkin huvittavaa kun ne nousee käsittääkseni aina ovulaation jälkeen laskee sitten vähitellen menkkojen alkuun mennessä, jos raskaus ei ole alkanut. Esikoista odottaessa mulla vaan tosiaan oli viikon ennen menkkojen oletettu alkamispäivää pikkuista lämpöä koko ajan, mitä ei yleensä ollut. Nyt oon tietty ihan vakuuttunut, että jos joskus alan odottamaan toista, niin olis sama juttu. :D

Eli todennäköisesti mulla on aina ovulaation jälkeen lämmöt 37 tienoilla pari viikkoa, mutta en vaan tiedä kun en mittaa. Siitä en tiedä, nouseeko raskauden alussa lämmöt muustakin syystä.

Tulipas tikusta asiaa. :) Nyt pehkuihin!

Tyllerömammalle plussapuhureita aamuksi!

Ja Samarialle pahoittelut tädistä. :(
 
Voi plaah, kp 24 ja nyt on kyllä niin selvät PMS-oireet iskeneet, ettei voi erehtyä. Vatsa on kuin pallo, tekis mieli syödä kaks kiloa karkkia ja kaikki ihmiset on jotenkin tosi ärsyttäviä. Ja lämpökin tuntuis taas normaalilta. Höh. :( Mutta reippain mielin kohti yk2:sta! Ehkä meille tulee toinen heinävauva? Ja saapahan nautiskella viiniä vielä ainakin kuukauden päivät. :D Parempaa tuuria muille!
 

Yhteistyössä