<3 PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT Vol.25 <3

************Maanantai 12.9.2011************


Mukana:
_TiNy_...........................poika1/05.......kp2/26-28.....yk9
funny87.........................poika 11/09.....kp5/35->48..........yk3
tiiru.............................poika 5/10........kp6/32..........yk4
Myhmeliini.................... 10/09..............kp 6/26-28....yk6
torstai............................11/10.............kp7/42...........yk1
Eebowi.........................poika 10/08......kp10/33...........yk2
tilke..............................poika 7/10..... kp11/24-27........ yk4
Hipsu86........................poika11/10......kp11/28..........yk3
Meriheponen.................Poika 6/10.......kp12/34..........yk2
Cristall...........................tyttö 7/09.......kp15/28........yk1
diiselikissa.....................poika 1/10 .... kp17/33-35.....yk 1
pillipöllö........................poika-07.........kp19/27-31.........yk 2
TaCa............................poika 12/10..... kp20/28........ yk1
Andreana......................tyttö 2/11.....kp20/24-30...........yk1
Tiuhti83.........................poika 03/06....kp21/26-29....yk2
mihu.................................................kp21/27.............yk3
Caisachu.......................tyttö 06/09.......kp22/ 28........yk4
Bubba..................................../09........kp 25/26-29....yk2
Villany...................................2/10........kp26/32........yk2
samaria.................................2/10........kp26/28.........yk 4
santsu_82......................poika7/10.......kp28/29..........yk3
ki7i........................................../11........kp32/28.........yk1
BiBa.......................................10/09.........kp33/32......yk2
Neiti näpsän äiti............ tyttö 10/08......kp37/28-32.....yk8
Tyllerömamma......................4/10......kp39/28-31......yk5
Tiitulainen.....................tyttö 6/09.........kp43/24-28....yk12
Murumii...................... .tyttö 9/08.........kp64/24-28......yk9
Nöhvi............................
Johannäss....................
Tanza...........................
Waaka.........................
nellinu.........................
TAUSTAILIJAT
murgu
danuli79
UusiVauva82
_Lumi_


Plussanneet 2011:


Syyskuu2011
Rouva Möppiäinen(yk3)

Elokuu2011:
Vomppis(yk5),chamon (yk2), Pöhköfantti(yk2), Princessa(yk2)

Heinäkuu2011:
Kellukka (yk10), Xamora, Loretta, Taikapapu (yk10), nahhn (yk2), valle, susanna85 (yk2),äittä-83 (yk1), LittleStar (yk1)

Kesäkuu2011:
Emmuska10 (yk 3), Maria-08 (yk 3), Kolibro yk?

Toukokuu2011:
ellen- (yk0), Maira (yk 3), Jemppi (yk1)

Huhtikuu2011:
Nauruprinsessa (yk 3), Toimistomyyrä (yk 3), Meritähti82, Astre (yk 14)

Maaliskuu2011:
RiverFlows (yk4), Pistepirkko (yk 8), Sannuli88 (yk 3), Hannaliina (yk 1)

Helmikuu2011:
Matilda-08 (yk3),AJ (yk3), Miina84 (yk4), Minnuska89 (yk 13)

Tammikuu2011:
Salaisiahaaveita(yk 2), Ninnu-liini (yk6), Äippää (yk 2), Mirage (yk 4), Talvicci (yk2), Nessu86, Dirty Dancing (yk9-10), Neiti Nöttiäinen (yk3), kikka89, Danone81 (YK3)
 
Viimeksi muokattu:
jokohan mä nyt pääsen kirjottamaan tänne, en tajua miks en saanu avattua edes tätä pikavastaus systeemiä!!

Eli meillä luovutukset on ohi eli ovis on erittäin hyödynnetty. Jännä miten jo viikko luovutuksen jälkeen löytyy muka oireita, kyllä tää naisen pää on kipee. En mitenkään vois uskoa että ekalla natsais koska poikaaki tehtiin melkein 2vuotta... tosin, ekasta clomi kierrostahan se natsas ja nyt on heti clomit!!
Nyt pitäis vielä viikko odotella testien kans, onneks tuo pieni mies pitää kuitenki kiireisenä että niin kauheesti ei kerkiä stressata ja on mulla vielä 3 dj keikkaa joten ehkä tää viikko menee nopeesti!!

Täällähän on plussailtuki, oikein paljon onnea teille:flower:

Niin ja uusille tervetuloa!!

Yritän nyt vähä skarpata ja päästä kirjottelemaan useemmin. Ai nii, noista oviskivuista, mulla on kans synnytyksen jälkeen ollu kyllä niin kivuliaat ovikset ettei tosikaan ja nyt ku clomi vahvistaa sitä niin yhden illan jouduin kävelemään kaksinkerroin ku sattu niin hitosti. En sit tajuu miks clomiton ovis ei vaan natsaa, tosin on tää naisen kroppa muutenki niin outo et enpä ala miettimään mikä mättää.
 
ei vieläkään vuotoa...
tissitkin rupeaa taas olemaan kipeitä,juilii ja ei juili.

Nyt seuraa tyhmä kysymys? :)
Mietin tossa sitä että olenko mä nyt kumminkin raskaana sen torstaisen testin perusteella, vai mikähän mun status tällä hetkellä on ? :D

ainiin eiliseen testissäkin oli roskishaamu, tai voi olla että siinä haamu oli jo silloin kuin testasinkin mutta silmät eivät rekistöröineet sitä.
 
hei vaan kaikki kuumeilijat..Mikä toi Lidlin mehujuttu on? :D ei jaksa lukea kaikkia aiempia viestejä,joten jos joku valaisisi minua? ;)

Omaa ).( ei mitään oireita ole, naama kukkii varmaan johtuu pillereiden lopetuksesta,kun ne vähän naamaan auttoi!

No viikko sitten su ja ma mulla oli niin törkee vatsakipu,munasarjakipu.. jotenkin et en tiiä mistä johtu,tuntu et oli niin turpeessa että ja kamalia särkyjä kävellessä liikkuessa istuessa oli,mitä lie.Ovis kipuja voisko olla? kun en koskaan itteäni niin tutkiskellut kuin nyt..;)

NeitiNäpsän äiti! Harmi hailakka plussasi ja ei plussasi:( on se niin väärin tää elämä tän vauvakuumeen kanssa! :)Hiljaa hyvä tulee eiks ne niin väitä:)
Itse tässä kanssa hilloviikkeleitä odotellessa;)Jännä viikko edessä,kunhan nyt kierto pysyis suht.normina=) Mulle vois laittaa lapsen kohdalle lapsi 2000 :)

Mutta katotaan mitä tuleman pitää,jotenkin vaan ei jaksa uskoa että ois mitn.tapahtunut!

Mietin tässä että miten noi pilleritkin kun söi vuosia niitä,että vaikuttaako ne miten lapsen saantiin ? onko muilla samoja mietteitä jotka pillereitä popsinut? :)

Plussatuulia kaikille ja mukavaa alkavaa viikkoa!
 
Viimeksi muokattu:
NeitiNäpsän Äiti:Jospa oletkin kuule raskaana ;) Toivottavasti! Omaan terveyskeskukseen verikokeeseen,jos sielt sais varman vastauksen..Tai toivotaan että se muuttuu vahvaksi viivaksi ja pian:D
 
Viimeksi muokattu:
Mulla jää kanssa luteaaliaika onnettoman lyhyeksi, viimeisimmässä kierrossa ovis+ kp18 ja kierto jäi 26 päivään. Mulla kanssa tänään gyne! Pakko mennä selvittämään, mitä tonne alakertaan oikein kuuluu.. Kerrotaan kaikki sitten täällä, mitä gynet ovat olleet mieltä, jos vaikka vähän viisaammiksi tullaan. Jostain oon lukenut, että luteaaliajan ptäisi olla väh. 10vrk, että raskaus voisi onnistua?
 
Päätänpä liittyä arvoiseen seuraanne :) eli täällä yk 2 menossa (tuulimuna todettiin heinäkuussa ja sen jälkeisessä kierrossa vaikka yritystä oli, niin ei tärpännyt, ei odotettu kuukautisia vaan aloitettiin yritys heti ja toi kierto tm:n jälkeen oli sitten 37 pvä, normisti 26-29)...ja niin yksi lapsi kesältä 2009 ja nyt toinen toiveissa. Selkeä ovis dippailtu kp 12 ja kp 13 ja nyt on menossa kp 25/26-29...että keskiviikkona testailen...:O Päätin että en tuhlaa yhtään testiä ennen sitä!

Neiti Näpsän äiti - mulla oli tossa tuulimunaraskaudessa niin että en saanut koskaan täysin vahvaa viivaa testiin, toki se vahveni mutta oli aina haileempi selkeesti kuin kontrolliviiva. En halua nyt mitenkään lannistaa, mutta jos viiva ei vahvistu niin todennäköisesti jotain häikkää voi olla. Oliko vissiin vkolla 7-9 kun hcg on suurimmillaan?

Eilen oli tosi kuvottava olo koko päivän, joten raskausfiilikset vähän vahvistu. Tänään taas ihan normaaliolo ja ihan varma että ei sitten olla raskaana..no yhdet bileet olis tuossa tulossa niin ainakin voi sitten sen viinilasin ja kaksikin ottaa jos ei nyt tärppää...mutta kivempi olis että tärppäisi!! Vaikka vasta kaks kiertoa yritetty niin on kyllä jotenkin niin aivotonta puuhaa.. :headwall:

Laskeskelin että LA olisi siellä 23.5. -24.5. jos mäihä käy...

muoks muoks - tm tuli vkolla 8+2 ja "poistui" itse eli ei tarttettu kaavintaa tai lääkkeellistä. Ja ovistestit oli nyt vasta ekaa kertaa käytössä.
 
Viimeksi muokattu:
diiselikissa ja Lumi mullakin ovisoireet vahvistuneet synnytyksen jälkeen, tai siis yks ovis mulla vissiin vasta ollut, mutta ei sitä voinut olla huomaamatta! Jännä juttu kyllä tosiaan, kun ennen poitsua tikutin ovista, en sitä ois muuten huomannut, ja nyt oli sellanen et ei tod ois tarvinut tikutella:D harmi vaa ku ei sillo voitu hyödyntää ja nyt näyttää ettei ovista kuulu tähän kiertoon..

Luin muuten yhdeltä lääkäripalstalta, että imetyksen lopetettua tai sen aikana, voi tulla kiertoja joissa on vaan tyhjennysvuoto, eikä ovista ollenkaan, ja muutenkin kierrot voi heitellä miten sattuu, tylsää!:| Mä luulen että mulla on nyt just tollanen kierto.

mihu joku kyseli greippimehusta ja ehdotin tota lidlin mehua, kun se on aika tujua kamaa, ei taida olla lisättyä sokeria ollenkaan. En oikeestaan ole ihan varma itsekkään mihin se auttaa, vissiin ovista vahvistamaan, mutta join sitä kun esikkoa yritettiin;) kai se happamuus jotain auttaa...

neiti näpsän äiti kurjaa kyllä tuollainen ku ei oikein tiedä missä mennään! Mulla oli ennen esikkoa yhdessä kierrossa vähän samanlaista, oli raskauoireita ja tais venyy kierto noin viikolla. Apteekin oma testi näytti hailakan plussan, muuttuen päivien kuluessa uudestaan testatessa sitten roskihaamuksi. Mutta oli kuitenkin mielestäni plussa kun ekan kerran testasin. Sit noin viikon ku oli kierto myöhässä alko vuoto. En tiedä oliko toi tuulimuna tai jotain kiinnittymisongelmaa, mut jotain mun kropassa tapahtu. Toivottavasti tilanne selviää pian!

:hug: muuten kaikille tädin yllättämille!

diiselikissa teillä näyttää olevan ton kuumeilun kanssa vähän ku meillä! Itse kuumeilen enemmän ku mies ja miehen kellistys petipuuhiin on vähän hankalaa ja sitä pitää taktikoida kovasti! :) nyt ku en sit tiedä et ovuloinko ees, ja pitäs kai puuhailla vähintään 3 päivän välein, et vois tärppää, eikä meillä toi tod onnistu! Nyt poitsu on ruvennut herää aamulla jo 6 jälkeen, ja mies on piru vie kans nii herkkäuninen, et ei nuku sen jälkeen, ja on iltasin väsy et ei petipuuhat sitä huvita :| muutenkin meilläkin on toi et turha yrittää miestä kovin tiheään kampittaa, se on kans jotenkin herkkä menettää halunsa, jos arvaa et mulla on ovisoireita. No mun tarkotus ois muutenkin virkeyttää meidän petipuuhia, et jos vaik sais ton miehen pari kertaa viikossa kaadettua, niin vois olla joskus ees jotkut mahikset raskautua. Toi on jotenkin niin hassua, kun kuitenkin mieskin toivoo toista ja tietää miten naisen kroppa toimii ja et siin on oikeesti vaa joitain päiviä ku voi tärpätä, ja silti se jotenkin kuvittelee et se riittää jos kerran viikossa puuhaillaan:whistle:

Bubba toivotaan että plussa tulisi! Eikä tää vauvakuumeilu todellakaan ole mitään järjellä selitettää puuhaa! :whistle:

TaCa hyvä että ovis huolella hyödynnetty, nyt vaan toivotaan että ois tärpännyt!
 
Neiti Näpsän äiti, kyllä sen verran on epäselvä sun tilanne, että eiköhän ne suostu jo ihan verikokeesta tk:ssa testaamaan? Soita ainakin ja kysy :)

Täällä tosiaan kp 10, eilisestä ainakin perjantaihin olisi tarkoitus joka päivä laittaa lasta alulle ;) Ja jos siitäkin vielä viikon ajan jokatoinen päivä... Meillä ei tosiaan miestä tarvitse houkutella, oma kunto tosin ei ihan kestäisi :whistle:
 
Moikka! Tahtoisin ilmoittautua mukaan! :wave:
Olen 23-vuotias ja tyttö syntyny 8/10 ja toinen olis nyt haaveissa. Ja kova on yritys ;)
Ensimmäinen raskaus mulla päättyi keskenmenoon vkolla 18+4, kaksoset oli tulossa ja siitä asti jääny mieltä kalvamaan vähän kaikki. Ja sit jotenki toivoisin vaa koko ajan kaksosia, vaikka aika epätodennäköstä on että toista kertaa tulis. Tai oli tää toinenki raskaus kaksosraskaus mutta toinen tuli ulos enneks ehti oikeestaa ees olla.
Mutta jokatapuksessa pakko pitäis päästä purkamaan tätä vauvakuumetta johonkin ;)
Kiertopäivistä ei hajuakaan, kun en oikein tajua miten ne lasketaan :D
 
Voihan P!.. Gynellä tuli siis käytyä ja ei turhaa! Muuten näyttää kaikki hyvältä, mutta ei johtofollikkelia ja gynellä vahva epäilys, etten ovuloi ollenkaan. Siis ole ovuloinut tässä synnytyksen jälkeen. Miten masentavaa. Sitä tukee se, että ovisplussa tulee niin myöhään. Plussahan ei tarkoita, että ovulaatiota varmasti tapahtuisi. Mulla päinvastoin kaikki ovisoireet on häipyny synnytyksen myötä ja ei ihmekään. Menen loppukierrosta progesteroni-kokeisiin ja sillä asia varmistetaan. Jos on häikkää, niin saan keltarauhashormonin käyttöön herättelemään munasarjoja. Clomeja ei haluais kirjoittaa, sillä clomien kanssa melkoinen riski, että monta munasolua irtoisi samanaikaisesti (näytti munasarjat siltä)! Että sellaista täällä.. Veti mielen aika matalaksi, mutta kyllä täältä noustaan. Eipä tarvi hirveesti jännitellä tässä kierrossa, odotellaan vaan aikoja parempia..
 
Hei kaikille :)

Kauheesti vie opiskelu voimia, ei juuri ole muuta elämää enää tän koulun ja perus arjen ohella..

Täällä nyt eilen hyödynnetty ovis, joten katsotaan nyt. Eipä tosin paljon kehumista, nopeat peiton heiluttelut illalla väsyneenä ja äkkiä nukkumaan. Laskurin mukaan pitäs tänäänkin olla viellä hedelmällistä päivää mutta tänäänpä tuo mies ei olekkaan kotona, joten jäi tuo hyödyntäminen nyt sitten yhteen kertaan. Vähän epäuskonen olo kyllä että tuosta tärppäis, mutta toivoa silti on. :)

Miksi mun kohdalla listalla on noita kysymys merkkejä? Onko vahinko vai mitä meinaa? Eli vahvistan viellä että tyttö 7/09 syntynyt

Onko muilla tosi kipeitä ovulaatioita? Mulla on niin kipeenä välillä että ei pääse sängystä ylös, pieniki liikahdus sattuu niiiin pirskuleesti :/ Eilinen ja tää päivä ihan tuskaa koulussa. Mitähän se meinaa kun on usein tosi kipee ovulaatio, oon sellasenkin joskus kuullut että tosi kipee ovulaatio vois estää raskautumisen? Mihinhän mahtaa tuokin juttu perustua? Mulla ei koskaan ollut ennen esikoista minkään näköisiä ovulaatio-oireita, mutta sitten ne iski ja kipeenä.

Plussatuulia kaikille ja onnea plussanneille :)
 
Cristall kysymys merkit ovat uuden kirjoitus osion vika joka kerta ne vaihdan mutta siihen ei vaihdu, mutta sitkeesti kokeillen voi tulla oikeaksi. :)
Kun viime viikolla kirjoitus osio vaihtui on tietoja täydentäessä kone poistanut joidenkin tietoja ja muutenkin pomppii kokoajan.

Mutta siis joka päivitys kerralla vaihdan kysymysmerkit pois ja aina ne on siellä :)
 
danuli79 mä imetin esikoista tasan 25 kk (eli 2 v. ja 1 kk) myös öisin (eli lopetin kesällä vasta) ja toi tm-raskaus oli oikeastaan vähän vahinko..yritys piti aloittaa nyt kesällä mutta tulinkin siis raskaaksi ensimmäisestä kerrasta kun ei käytetty kondomia ja piti olla muka "aika varmat päivät"...iloinen yllätys se oli, ja surullista kun päättyi. Mutta tm oli sikäli hepompi käsitellä kun siellä ei sikiötä ollut kehittynyt ollenkaan, vain ruskuaispussi. Elikkä siis imetys ei mulla vaikuttanut yhtään ovuloimiseen vaikka yöimetin loppuun asti 2-4 tunnin välein - mutta me olemmekin kaikki yksilöitä ja siksi vertailu on aika turhaa :wave:

siis todellakin tää lapsen teko on hanurista...ihan sika väsyneenä iltaisin pitäisi ruveta "hommiin" niin vähänkö on laimeeta..:headwall:|O Oviksen molemin puolin oli joku kolmen illan putki ja oli aika kuivaa puuhaa. Heti kun on "pakko" niin touhusta kyllä häviää kaikki romanttisuus. Oli kuin opetusviedota olis vääntänyt että miten tehdään lapsia. Housut pois ja lattialle jyystämään....:LOL: Miehille syttyminen on kait vähän helpompaa..tai siis en tiedä teidän muiden kokemuksen perusteella ei välttämättä...mutta jotenkin se oli sellaista hupaisaa puuhaa. Että jos montakin kuukautta pitää jatkaa niin voi PEEE!

:hug:nellinu kauheeta tuo sinun kokemus kaksosten menetyksestä! Osanotto!

Neiti Näpsän äiti oon tosi pahoillani, mutta vaikuttaa että sulla on hyvin varhainen keskenmeno, eli on ollut kiinnittymisyritystä mutta ei sitten ole pysynyt mukana:ashamed: mulla keskenmeno alkoi just ihan häviävän pienellä vaaleanpunaisella vuodolla ja kesti neljä päivää ennen kuin vuoto alkoi kunnolla ja välissä oli päiviä että ei tullut oikeestaan mitään. Silloin uskoin vielä että on vaan "valemenkat" ja kaikki on hyvin, mutta eipä ollutkaan. Oireita ei ollut mulla mitään tossa raskaudessa.
 
Viimeksi muokattu:
Nöhvi
Oviskivuista - mulla ei ole menkkoja vielä näkynytkään esikoisen jäljiltä, johtuen varmaankin minipillereistä. Kolme viikkoa pillereiden jättämisen jälkeen tuli maha tosi kipeäksi ja kesti monta päivää - tällöin tikutin myös oviksen :O Eli jos maha tulee aina oviksen aikoihin näin kipeäksi, niin eipä jää epäselväksi!

Kuinka aikaisin teille tuli oireita kun aloitte odottamaan esikoista? Yritin tässä muistella parin vuoden takaisia tapahtumia. Plussan sain testiin päivä-pari ennen menkkojen odotettua alkamisajankohtaa ja taisi olla päivä ennen plussaa kun tuli ensimmäiset tuntemukset.

Onnea Santsu :)

nellinu: olet kyllä kokenut kovia :hug: neiti näpsän äiti: :hug:
 
Viimeksi muokattu:
danuli: Juurikin näin se meilläkin on! Toista lähdetty yrittämään yhteisestä toiveesta, mut ei "ymmärrystä" sen päälle, kuinka pienestä kiinni tämä homma voi olla! :headwall:

Eilen tuli heiluteltua peittoja, mutta armottoman myöhään ajatellen, jos ovis oli pe. Oireet aikalailla nyt rauhoittunut. Mut ovista en tosiaan kyl saanu tikutettua. Se pe jäi välistä, kun illalla vasemmalla terävä kipu tuntui ja muut päivät ollu cb:n digissä iso O. Ens kierrossa tuhlaan kyllä omaisuuden ja alan tikuttamaan ajoissa ja vaikka siihen hitsin vuotoon asti. Jos kivut on tätä luokkaa ja silti en testiin saa +, niin sit marssin kanssa gynelle selvittämään ovuloinko ollenkaan.

:hug: kaikille niitä tarvitseville. En ehdi nyt muuten kommentoimaan, kun poitsu vaatii seuraa.
 
santsu_82 no höh! :hug: tylsää!

Bubba juu ei kai sitä oikein kandee vertailla asioita. Musta on ainakin kiva vaan lukee erilaisia kokemuksia, jos niistä vaikka joku natsais itellekkin ja sais vinkkejä asioihin:) Mut itse luulen että olen sellainen tapaus jolla imetys pitää ainakin ovulaatiot poissa. En imetä enää poitsua kun 3-4 kertaa päivässä, yöllä en oo imettänyt enää pariin kuukauteen. No täytyy sit alkaa kunnolla ihmettelee, kunhan imetyksen kokonaan lopetan.

Nöhvi mäkään en oikein muista miten aikasin rupes olemaan oireita ennen plussaa, muistelen että menkkamaista jomotusta oli muutama päivä ennen kun menkkojen ois pitänyt alkaa. Plussan sain sinä päivänä kun vuoto ois pitänyt alkaa. Kai niit oireita oli, mut en niin kiinnittänyt niihin huomiota, kun oltiin menossa lapsettomuustutkimuksiin, ja ootin vaan et vuoto alkaa, niin voin alkaa varaa aikaa munasarjojen tukostutkimukseen, no siihen ei sitten ikinä tarvinnut aikaa varata;) Muista kierroista koetin kylläkin oireita bongata, nyt huomio oli muualla;) Täs kattelin kalenterii kun olin sinne oireita kirjotellut, nii reilu viikko oviksesta oli ollut illalla kylmä ja alkanut nippailla toisen puolen munasarjaa ja valkkarii oli ruvennut tulemaan. 4 päivää ennen menkkojen alkamista oli ruvennut olemaan menkkamaista kipuilua ja hajuaisti oli parantunut, sekä rinnat olivat erilaiset:) et sellasii mulla, mut siis näköjään pääsääntösesti n.10 päivää oviksesta oli ekoja selkeitä oireita.

diiselikissa toivottavasti peittojen heiluttelu ei ois ollut liian myöhään! Eihän se ainakaan ikinä haitaksi ole;) luin joltain terveyssivulta että oviskipuja voi olla ennen ovista, kun munasarja kasvaa, oviksen yhteydessä ja sen jälkeen kun keltarauhanen muodostuu, että ota niistä juilinnoista nyt selvää:whistle:

).( täällä jatkuu limat, koitain miehen tänään saada kellistettyy, mut luulen että ovis on mennyt jo tai ei tuu ollenkaan, tänään kuitenkin jo kp 20.
 

Yhteistyössä