<3 PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT Vol.25 <3



En malttanu olla hakematta apteekin omaa testiä. Pieni pieni haamu siellä kurkkii :) Nyt lopetan testailun (ehkä :D ) ja odotan muutamia päiviä ennen, kun varmistan digillä, että onko tää totta :heart:

PLUSSATUULIA, nyt mä rupeen keskittyy ihanaan esikkoon ja yritän kommentoida ahkerammin muittenkin juttuja :)
 
Mulla on loppunu menkat, mulla on loppunu menkat! Jee,jee,jeeeee! =) Lauantaina aamusta vielä vuosi vähän, mut eilen ei tullu ollenkaa vaikka pupuiltiikin! Nyt siis kp 18! Mutta hyvä että loppu, keskiviikkona on lääkäri eikä olis ollu kovin kiva mennä sinne vuotavana. Tän kierron oon juonnu greippimehua, voikohan se vaikuttaa tollee et menkat vaan kestää ja kestää? Ja kuinka paljon sitä mehua sit pitäis juoda? Oon juonu n. 2dl päivässä, paitsi silloin ihan alkuun otin vaan muutamia hörppyjä kun oli niin pahaa, mut kaikkeen tottuu näköjään :D

Hömpi toivotaan,toivotaan,toivotaan! :) Ootat muutaman päivän ja sit teet vaikka digitestin aamupissasta, sen luulis sit ainakin näyttävän :) Mut toisaalta jos muutama testi jo näyttäny haamua? :) Oon aika luottavaisin mielin että nyt teillä onnisti :)

Meaminnis :hug: Hyvä että kuitenkin pystyt ajatella jotain positiivisiakin puolia :) Oikee asenne, kaikki ei siihen pysty! (esim. minä ;D)

Täällä vähän paremmilla fiiliksillä nyt kun vuoto loppu :) Sitä ootettiinkin, vaikka tää kiertohan on nyt sit kyl tässä. Pitkä aika odottaa kun ei ees mahkuja raskautua. Tai jos oliski niin aika pienet ja ne ei nyt taida hyödyttää :/ Toivon että lääkäri sanoisi jotain järkevää ja saisin ees jonkun avun, mut vähän epäilen.
 
Hömpi Mäkin näen haamun tuossa! :) Mikäs kp tai dpo sulla olikaan menossa? Jänskää, pidetään peukkuja!

nellinu Kylläpäs sulla oli pitkät menkat. : / Onneksi loppui! Toivottavasti lääkäriltä saisi jotain apuja tilanteeseen.

diiselikissa Mulla kans vaan päänsäryt jatkuu. Luulin jo, että helpotti kun ei ke jälkeen ole ollut migreeniä, mutta eiköhän taas tänään alkanut tuttu jyskytys. Plaah. Pakkohan tämän on kohta rauhoittua. Katselin itsekin tuota HUS:n keskenmenon hoito -ohjetta ja siinä tosiaan puhutaan, että jälkivuoto kestäis n. 2 vkoa, mutta mulle sanottiin sairaalassa, että voi mennä jopa 4 vkoa. Tai sitten olen nähnyt unta!? Muistelenko oikein, että suakin hoidetaan HUSn alueella? Mulla on keskiviikkona kunnon tyhjentymisen alusta 3 vkoa ja nyt enää ihan tippoja tuhruttelee.

Mulla tuntuu nyt vaan pahenevan tämä vauvakuumeilu entisestään. Tälläinen odottelu on tosi vaikeeta mun "kaikki-tänne-mulle-heti" luonteelle, mutta ehkäpä tässä oppii malttia? Luin tänään uusinta Vauva -lehteä ja voi että kun sais itsellekin sellaisen ison masun taas! Oli muuten samassa lehdessä älyttömän surullinen juttu vauvansa menettäneistä isistä, itkeä tillitin varmaan vartin sen lukemisen jälkeen.

Mutta takas töiden pariin. Teen etäpäivää, eikä passais mennä ihan palstailuksi. :)
 
Hömpille varovaiset onnittelut! Toivotaan, että ne viivat siitä vahvistuu... Näin kyllä haamun jo tuossa lähettämässäsi ensimmäisessä testissä. Nyt oli vain selvästi helpompi erottaa...

nellinu: tosi ikävältä kuulostaa "vaiva". Toivottavasti lääkäri osaa antaa jotain apuja tuohon vuoteluun, ettei sen takia teidän yritys turhaan pitkity.

MeaMinniksellä ihailtava asenne! Pahoittelut menkoista kuitenkin. :hug:

ON: Täällä alavatsakivut jatkuu. Niiden joiden luulin alunperin johtuvan oviksesta, muttei ne tainnu nyt sitä ollakaan. Taitaa olla vaan hormoonit edelleen hieman sekaisin keskenmenosta... Uuden vuoden lupauksena ajattelin luvata stressitöntä yrittämistä. Eli kuukausi vielä aikaa rauhassa stressata ja sitten loppuu :D Jepjep, kun onnistuisikin sitten....
 
_Lumi_: Dpo olis kai 14 tai jotain kpta tänään 33. Ovulaation sain tikkuun kp19. Olisin nyt jotakuinkin rv4+0. Viimeksi plussasin vasta rv4+3. Mulla nousee hormooni siis hitaasti. Ikävää tollanen päänsärky, mullaki ollu parina iltana ihan hirveä jysäri. Toivottavasti helpottaa pian!
 
kp1/33 :'( ja aivan helv....set kuukautis kivut. Mulla on raskauden jälkeen ollu näät kuukautiset kyllä yhtä kaaosta. Nyt sattuu niin paljon ettei tahdo pystyä edes liikkumaan, siis siirryn tästä potemaan ja kieriskelemään itsesäälissä sohvanpohjalle kun esikoinenkin meni päikkäreille. BLAAH!!!
 
Hömpi: Kyllähän siellä haamu luuraa!;) Toivotaan viivan vahvistumista.

Mä kävin tänään naistentautien polilla pyörrytyksen ja alavatsakipuilun vuoksi. Hb hyvä(pyörrytys siis varmaan joku stressioire...huomasin siellä kuinka lihaksia kiristääkään...), tulehdusarvot negatiiviset, Hcg hyvin laskussa, nyt 680. Kohdussa oli pieni "rämmäle", max. 15mm. Sano, et ei millään haluttais kaavintaan lähteä ja luultavasti vois tulla itelleen ulos. Sain sit kuitenkin 2cytoa vielä kotiin suun kautta otettaviksi ja kontrolli ens ma. Pillerit nakattu nassuun, joten toivottavasti loputulos on toivottu.
Ja Lumi, hoidetaan mua HUS alueella ja nyt sanottiin kyllä, et osa voi vuotaa jopa niihin ekoihin menkkoihin saakka, eli normaalia sekin.(Voisivatko korjata lappusiinsa tämän, ettei hädissään ihmettele vuodon pituutta!? :O )
 
Nöhvi
Sannuli: :hug: No voihan rähmä. Pahoittelut :/

nellinulla melkoiset menkat, no onneksi sentäs nyt loppui!

Lumi: tsemppiä päänsärkyjen kanssa! Ei kiva :/ Mullekin on jotenkin tosi vaikeaa tämä odottamisen odottaminen - en jaksa odottaa yhtään! Mistähän sitä malttia sais ostettua?

Diiselkissa: toivottavasti nuo viimeiset pillerit hoitaa homman loppuun! Inhottavaa jos ohjeet on noin pahasti pielessä, ihmiset huolestuu turhaan.

Niin siitä maltista, että pitihän mun sitten testata aamulla (dpo9) ja ei siinä hemmetin tikussa näy yhtään mitään. Ei vaikka kuinka kääntelen eri valoissa. Pari kertaa on pitänyt kaivaa testi laatikosta uudelleen esiin, josko siihen olisi jotain ilmestynyt- mutta ei. Ja vaikka kuinka vannon etten pariin päivään testaa, niin katsotaan vaan olen huomenna taas kaivelemassa testejä esiin...
 
Voi Sannuli. :( Pahoittelut tädistä ja parempaa tärppionnea tälle kierrolle!

Nöhvi Dpo 9 on niin vähän, ettei kannata masentua negasta! Parin päivän päästä uudelleen - täällä pidetään peukkuja. :)

diiselikissa Joo, HUSiin vois ehkä laittaa palautetta tuosta ohjeistuksesta. Ei varmaan olla ainoat, jotka noita ihmettelee! Sanottiinko sulle muuten mitään limakalvon paksuudesta nyt? Mullahan oli viikko sitten 1cm paksu ja jäi vaivaamaan, onko normaalia. Toivottavasti sulla Cytotecit irrottelis loputkin rippeet kohdusta nyt. Ja sehän on loistava uutinen, että Hcg oli laskenut hyvin!
 
Täällä taas,oon viettäny vähä hiljaiseloa,ei tullu tänne kirjotettua nyt muutamiin päiviin.Oon kyl käyny lukemas teidän kirjotuksia,mut en oo saanu aikaseks kirjottaa,tai no ei oo oikeen ollu mitää kirjotettavaakaa.

Tänään tein aamupissistä r-testin ja nyt kp 38/31 ja ...sieltä tuli haalea plussa!:)<3 Mä olin ihan varma et ei mitää,mut tuijottelin sitä testiä ku oottelin et se "valmistuu" et ei helkkari,siihenhän jää haalea viiva:D Mutta mä en jotenki uskalla viä uskoa ihan todeksi ennenkö saa vahvemman plussan:) Täytyy testata viä loppuviikosta.Pari testiä on postista tulonpäällä:D Oviksen on täytyny kyl olla aikalailla myöhään.

Sulla on Hömpivähä sama tilanne ku mulla!:) Toivotaan plussien vahvistumista!<3 Josko tämä plussa aalto tästä lähtis alulle:)

Haleja ja tsemejä tosi paljon tarvitseville!:hug:
 
Hömpi: Eipä sitä vielä tiedä. Täälläkin peukut pystyssä!! :)

lumikide: Jee! Onnea!! :heart: Eiköhän se viivanen sieltä vahvistu! :) Ovis on ilmeisesti ollut vaan myöhemmin?

Oma napa: Hieman raastavaa tää oviksen odottelu (voishan sitä olla stressaamattakin että elimistökin rauhoittuisi, mutta en osaa olla). Ovistestit on näyttänyt nyt jo useita päiviä lähes yhtä vahvaa viivaa kuin se testiviiva. Ja sitäkin ennen melko vahvoja. Eli otappa noista selvää. Raskaana en ole, sellainenkin testi tuli tehtyä. Esikoista yrittäessä noilla samoilla ovistesteillä tuli läpi kierron kohtalaisen heikkoa viivaa ja sit tosi selvä vahvuus oviksen kohdalla. Mut nyt vaan tasasta vahvaa koko ajan (mut ei tarpeeks vahvaa...:( )
 
Viimeksi muokattu:
Nöhvi
LittleStar: noilla ovistesteillä saa kyllä itsensä ihan sekopäiseksi... nimimerkillä kokemusta on. Mulla taas tulee läpi kierron aika näkyvää viivaa, ainakin Pregchekin testeillä. Silti pitää aina testata :D

Vitsi miten nämä mielialat voi vaihdella kierron loppupuolella - toiveikkuudesta epätoivoon sekunnissa. Välillä sitä on hyvät fiilikset ja miettii että mitä jos tämä oli SE kierto, hetkessä sitä taas on ihan varma että mönkään meni. Tänään oli jossain vaiheessa menkkaoloa ja olin jo heittämässä kirvestä kaivoon. Mutta kun se helpotti, niin taas parempi mieli. Mulla on niin lyhyt luteaalivaihe, että eiköhän lopullinen vastaus tule aika pian...
 
Hömpi eihän sitä vielä tiedä. nyt vaan malttia! Täällä myös peukut ja verpaat ristissä!

lumikide
Varovaiset onnittelut myös täältä! ihanaa:flower:

littlestar Tiedän niiiiin mistä puhut! Mulla kanssa ovistikut näyttäny jo monta päivää plussaa.. Ekassa estissä testiviiva vähän haaleampi kuin kontrolli, mutta nyt jo kolmena aamuna peräkkäin tosi vahva testiviiva ja tänään tein vielää kolmen tunnin pisusta ja silti vahvaa viivaa. Eli todellakin vaan sekotavat pään ennemmin kun antavat mitään selvyyttä. Niin ärsyttävää :headwall:
 
Käytättekös te kaikki ovistikkuja? Mä en aatellu ryhtyä siihen hommaan. Musta tuntuu et vaan stressais herkemmin. Meillä tärppäs esikoinen yk7 ja se oli just se kierto kun olin tavallaan luovuttanut. En jaksanut kauheesti miettiä kiertopäiviä ja keskityin muihin asioihin. Ja uskon et se auttoi! En tietenkään voi tietää oisko silloin tärpännyt joka tapauksessa. Tuntui muuten älyttömän pitkältä ajalta silloin se 7 kiertoa vaikka jälkeenpäin ajatellen eihän se niin pitkä aika ole. Olen nyt varautunut siihen, että toiseenkin tärppiin voi mennä kuukausia. Saas nähdä, osaanko sitten kuitenkaan suhtautua jos plussa taas antaa odotuttaa itseään.. Oishan se kiva et tulis toka vähemmällä yrittämisellä. Oon nyt ainakin hoikempi ja syön terveellisemmin kuin silloin kun alettiin yrittää esikoista, enkä tupakoi.

Vielä toinen kysymys, kuinka pian teillä tärppäs esikoinen? Oliko teillä jotain "kikkkoja" siinä tärppikierrossa, joiden uskotte silloin auttaneen?

Mä aloin tänään syödä foolihappoa. Syön myös runsaasti d-vitamiinia. Jostain muistan lukeneeni et kesällä ja alkusyksystä käy tärppi helpommin kun elimistön d-vitamiinivarastot ovat täynnä. Ja et talvella raskautta yrittävien ei ainakaan kannata unohtaa d-vitamiinilisää.
 
Viimeksi muokattu:
lumikide: ONNEA! :heart:

Hömpi: Älä vielä heitä kirvestä kaivoon! Aina on toivoa, kun ei tule tätiä. Tsemppiä! :)

Mä silloin alkusyksystä vähän "harjoittelin" ovistikkujen käyttöä, enkä kyl plussakierrosta mtn ovisplussaa tikkuihin saanu vaikka raskauduin. :O Joko käyttäjässä vika tai lh-huippu niin nopea etten ehtiny mukaan. :LOL: Oireet niin vahvat, että peittoja tuli kerran heiluteltua oireiden kohdalla ja tärppäsi, vaikkei se ilo loppuun asti kantanutkaan. Nyt en vielä tiedä, otanko ovistikkuja käyttöön. Kunhan tästä pääsisi edes kuumeiluun ekaksi ja tavan menkkakiertoihin.

Cytot sai eilen aika messevää supistelua aikaiseksi ja muutaman tunnin vuodon, ensi maanantaina sit uusi tuomiopäivä kohdun tyhjenemisestä. Lueskelin eri palstoja ihmisten hcg-laskuista keskenmenon jälkeen ja siinä mittapuussa toi mun 680 on viel aika korkea, vaikka ekaksi nin iloitsinkin siitä. Tovi voipi siis vielä mennä täässä samaa jankatessa...
 
Shantimaria: Jos olisin normaalin onnellisessa asemassa näissä kuukautiskierroissa, niin en minäkään tikuttaisi välttämättä ovista. Mutta kun kierrot on mitä sattuu, yleensä kiertopäivät venyy lähelle kahdeksaakymmentä ennenkuin menkat vihdoin suvaitsee tulla, niin ei voi yhtään tietää milloin missäkin kierrossa ovuloi. Esikoista yrittäessä tuntui niin lohdulliselta ja uutta intoa antavalta, kun sai vihdoin plussan ovistestiin ja sai odottaa edes sitä tätiä tulevaksi. Sen takia ole näihin päätynyt, harmi vaan kun nyt eivät taida enää toimia yhtä luotettavasti...Kaipa sitä hormonit on sekaisin keskenmenon jäljiltä vieläkin...:/
 
Viimeksi muokattu:
Onnea plussasta lumikide :) Ja hömpi, elä vielä luovu toivosta!! Raskaushorminhan voi alussa heitelläkin ja jos eri aikaan olet testaillu..odottele hieman vielä :)

En nyt ehdi kovin koomentoida..Itsellä menkkojen alkamispäivä lähestyy...Pientä kuvotusta on ollut mutta tuskin merkkaa mitään. En usko että tärppi on käynyt. Ja esikoisesta tuli kiinnittymisvuotoa ja sitä kyllä odottelen tästä seuraavastakin jos tärppi käy...
 
Nöhville tsempit jännäilyyn! Uskotaan, että nyt olis SE kierto. :)

diiselikissa Sullahan varmasti oli Hcg paljon korkeammalla alunperinkin kaksoisraskauden takia eli varmasti ihan normaalia, että pikkaisen korkeammalla on vielä. Toivottavasti kaikki olis nyt kunnossa!

Lisää hyviä plussauutisia odotellen... :)
 
Kiitos varovaisista onnitteluista!:) Ja varovaisella mielellä oon itekki liikkeellä vielä. On se jännä kun ei voi uskoa todeksi,mutta odotan nyt viikonloppuun niin testaan sit viä uudestaan.On tämä kans ku on niin ilonen et tekis mieli kertoa kaikille asiasta,mut silti ei uskalla viä iloita ku ollaa nii alkumetreillä.

Ja Hömpi älä ny viä tosiaan heitä kirvestä kaivoon!:) Peli ei oo viä menetetty!:)

Shantimaria Mä en oo käyttäny ekas enkä nyt tälläkää yrityskerralla ovistikkuja.Mä oon kattonu parhaaks et ei oo mua varten,riittää ihan noilla raskaustesteilläki ressaaminen ja testaaminen :D Mä en varmaa ees osais käyttää niitä:LOL: Ja ekas raskaudes tärppäs yk 4 ja jos nyt kaikki menee hyvin niin nyt oli yk 2. Eikä oo ollu mitää kikkoja käytös:) Nyt kun lopetin pillerit niin aloin käyttää sitä raskausmonivitamiinia.

Nöhvi pidetää peukut pystyssä et olis SE kierto!:)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä