3.lapsi --haaveilijat--

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kijroittelin joo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On nautittu äippälomasta, nyt kakkosen kanssa nauttii ihan eri lailla kaikesta kuin esikoisen aikana. Huomaa että toisen lapsen kanssa osaa ottaa rennommin ja luottaa itseensä enemmän. Silloin nauttiikin enemmän tästä ajasta lasten kanssa.

Mulla on minimiäitiysraha että kyllähän se tosi pieni raha on. Äippälomilla on tullut tehtyä osa-aikaisesti palkkatöitä niin kotona kuin kodin ulkopuolellakin. Nyt kun siirryin hoitovapaalla pari kk:tta sitten olen tehnyt vain kotona töitä. Ensi kuusta alkaen pitäisi raaskia lähteä toimistolle aina muutamana päivänä viikossa muutamaksi tunniksi. Kannustimena toimii nyt ainakin se että jos kolmosesta sitten saisi parempaa äippärahaa kuin tämän minimin.

Tosin eikös ne hallitusherrat (ja rouvat) laittaneet hallitusohjelmaansa että 2009 alusta minimiäippäraha nousee vähimmäistyömarkkinatuen tasolle eli eikös työmarkkinatuki ole jotain 23e/vrk? Se on todella hyvä nosto. Tää 15,20e onkin ihan naurettavan pieni. Mutta vielä kahuhistuttaa ajatella että moni opiskelijaystävä´sai lapsensa silloin kun minimiäippäraha oli hiukan yli 11e. Mitähän silläkin rahalla on saanut, ei varmaan paljon mitään. Ja kotihoidontue perusosa eli hoitoraha kuulemma pitäisi kanssa nousta 2009 alusta 20e/kk. Saapi nähdä toteutuuko niiden puheet.

Täällä kanssa mansessa vesisadetta ollut. Nyt kuunnellaan kakkosen kanssa kultaisen harmonikan kisoja ja poika 11kk tanssii ja veiva aitseensä kuin joku ammattitanssija :o))

Heipä hei vaan!

Tänne ei uutta kuulu. Lomasta (miehen lomasta) nautitaan ja onkin mukava olla kotosalla koko perheen voimin. Meillä miehellä on vakituinen työ ja mä tosiaan olen reilu vuosi sitten valmistunut mutta vakityötä en kerennyt hommata ennen kuin tämä kuopus syntyi.

Olen kyllä saanut parempaa äitiyspäivärahaa kun olen ollut aikaan vakityössä ja sit aloin odottaa esikoista ja sain äitiyspvrahan sen mukaan. Tämä pienemmän äitiyspvraha taas tuli sen esikoisen pv mukaan koska esikoinen on alle 3v. Vaan eihän tuota rahaa ole koskaan liikaa.

En nyt muista kyseltiinkö täällä jotain muuta =)

Nyt kotihommiin....=)

Täällä onkin hiljasita meidän ketjussa, liekö ihmiset kesälomilla?

Kyllähän tänne saa kirjoitella muistakin asioista kuin vaan siitä kuinka haaveilee kolmatta lasta, että tekstiä vaan tänne!!!

Meillä ei sen kummempaa, vauvakuume vaivaa miestä ja minua ja kovasti yritetään vetkuttaa että vasta ensi vuonna aletaan yrittämään, mutta saas nähdä miten käy kun kuume on kova ja kakkonenkin kohta vuoden vanha että tuntuu että voisi vaikka heti yrittää. Mutta edelleen odottelen kuumeisena koska ne kuukautiset alkaa, ilman niitä tuskin voi tulla raskaaksi, ja tietysti ehkäisy on otettava pois.

=) toki tiedän että tänne saa kirjoitella muitakin juttuja...tuli vissiin tyhjä hetki päässä tuon edellisen kirjoituksen kanssa enkä muistanut yhtää mitä muut oli kirjoitelleet ja kyselleet enkä osannut mitään enää lisätä =)

Kovasti on mua väsyttänyt viime päivinä. Miehen kans iltaisin valvotaan myöhään ja lapset heräilee tossa 6-8 välissä yleensä 7 pintaan joten aikaisin saa herätä. Silti vaikka vähän väsytteleeki kolmas olisi tervetullut! Hullu kai sitä on =D Mäkin odottelen kuukautisia..tai sitä että ne sit jättää tulematta. En tiedä kumpaa toivon enempi. Että ne tulee ja voi alkaa vähän paremmin ajoittamaan tai että tuurilla osuu kohalle ja ei sit kerkee kunnolla edes alkaa?

Nyt sanon hyvät yöt...pitää mennä laittamaan esikoinen yöunille!

Moikka moi pitkästä aikaa :)

Me vietettiin pari päivää sairaalassa, kuopukselta leikattiin vasemmasta kämmenestä jonkinlainen rasvahyytelöpatti. Ei ole haitannut elämää millään lailla mutta lääkäri halusi varmistaa ettei muusta ole kyse kuin vaarattomasta rasvakertymästä joten se leikattiin pois. Onneksi meidän ei tarvinnut olla osastolla yötä, vaan menimme torstaina kokeisiin yms. ja perjantaiaamuna klo 7.30 odottamaan leikkausvuoroa. Tuo aamu oli vähän hankala kun tytölle ei saanut antaa yön jälkeen enää maitoa tai edes vettä :( Ymmärtäähän sen että itkua oli pari tuntia (ikää siis tytöllä 8kk).

Leikkaus meni hyvin ja pääsimme heräämöön mukaan. Siitä sitten muutama tunti vielä osastolla ja sen jälkeen kotiin :) Tänään otin siteen pois ja yksi tikki siinä on joka sulaa itsestään pois. Isosisko huolehtii nuoremmasta, silittelee päätä ja sanoo "sikko pipi".

Tämmöistä tänne. Vähän väsyttää kun tyttö on heräillyt syömään tällä viikolla jopa kaksi kertaa yössä. Ja kun pitäisi kohta puoliin alkaa vierottaa yösyönneistä...plaah :/ Aamuisin on herätys siinä klo 7 kun esikoinen kömpii omasta sängystään meidän väliin :)

Kirjoittelemisiin!

Haaveilija_ onpas teillä ollut kokemus! hui ! =) Onneksi kuitenkin on kaikki mennyt hyvin.

Meillä on hääpäivä tänään....=) tuntuu että vastahan ne häät oli ja nyt jo on kaksi lasta ja omakotitalo. =) Viedään lapset hoitoon mummulaan ja mennään itse syömään ulos ja viettämään hetki kahdestaan. Mukavaa vaihtelua! Lapsillekkin varmasti kivaa päästä viettämään aikaan mummun ja pappan kanssa.

Nyt mentävä touhuamaan...kaikille lämpöistä päivää!

Onko hääpäivä tihkunut romantiikkaa caro78? :o) Onnea!!!

Meillä ollut perinteinen päivä, ulkona, syöty, päikkäreitä, syöty, ulkona, suihkussa, syöty jne jne ja nyt lapset uinuu tyytyväisenä. Minä taas istahdan telkkarin ääreen tuijottamaan project runwayta tai mikä se suomeksi on: muodin huipulla tai joku sellanen, sub tv:llä alkaa juuri, sitten kinkkuelämää jne. oi tätä kotiäidin elämää...

Onnittelut caro78:lle näin jälkikäteen hääpäivän kunniaksi :)

Tänään piti taas könytä tänne kirjuuttelemaan kun sain paikannettua ovulaation testien avulla, jännää :)
Nyt pitäisi olla kaiken mukaan hyvät mahdollisuudet tärppiin vaikka voihan se silti olla että ei vielä tärppääkkään. Nyt tuntuu siltä että jaksaisi vielä hyvinkin muutaman kuukauden odotella ja jännäillä, sitten laskettu aikakin osuisi mukavasti alkukesään, ts. ei inhottavaa pukemisrumbaa vastasyntyneen kanssa ;D
No, sillä nyt ei loppujen lopuksi ole niin paljoa merkitystä mihin vuodenaikaan vauva syntyy, kunhan joskus tulisi. :)
Kuten varmasti huomaatte, ei tämä taida enää ihan tjot:ailua olla.. tämä alkaa olla jo semivakavaa kuumeilua ;)

Muuta elämää:
Ihanaa kun on kesä, tulee oltua paljon enemmän ulkonakin. :) Lasten kanssa suorastaan asutaan leikkipuistossa, syödään siellä lounaskin. Ja päiväunien jälkeen yleensä taas ulkoilemaan.
Esikoinen alkaa olla jo niin iso tyttö, puhe on kehittynyt valtavasti (ja siinä sivussa oma tahto, ei aina niin mukavaa) ja tyttö odottaa jo kovasti syksyllä alkavaa kerhoa.
Pikkuvelikään ei ole enää mikään pikkuvauva. Ikää on 7 kuukautta. Vielä ei liiku pyörimistä kummemmin mutta menee konttausasentoon, eiköhän tuo kohta äkkää idean. Yksi hammas kurkistelee jo alaikenestä, vielä ei ole läpi tullut kuitenkaan.
Nopeasti ne lapset kasvaa, vastahan me kotiuduttiin pienen nallekarhupojun kanssa sairaalasta ja nyt tuo on jo taapero. <3

Täytyy kyllä sanoa että minä pidän enemmän vähän isommista lapsista. Onhan ne vastasyntyneet vauvatkin ihania mutta oi, niin vaativia. Tällaisen taaperon kanssa on paljon mukavempaa kun osaa ottaa kontaktiakin jo ihan eri tavalla. Ja kolmivuotiaan kanssa on sitte vielä enemmän yhteisiä juttuja. Sitä isommista ei vielä ole makohtaista kokemusta mutta eiköhän ne nekin ihania ole :))

Nyt menee ihan löpinäksi, parempi lopettaa.
Helteistä heinäkuuta kaikille!

Kiitos onnitteluista. Mukava ja romanttinenkin päivä oli ; )

Täällä ei ole menkoista tietoakaan. Aikanaan esikoiselta ne olivat jo tässä vaiheessa alkaneet mutta imetys on nyt jatkunut pidempään ja useammin päivässä joten se varmasti vaikuttaa. Kuumetta riittää ja näin kaveriani tuossa toissapäivänä ja hänellä la elokuunlopulla ja voi sitä ihanaa mahaa! =)
Mä olen koko ajan ajatellut että se kolme riittää...mutta nyt olen alkanut miettimään että mitä sitten jos ja kun se kolmas saadaan niin tekeekö mieli vieläkin lisää lapsia?? Se raskaus ja se synnytys ja se vauva-aika on kuitenkin niin mahtavia kokemuksia?? Jännää kun ei itsekkään osaa sanoa?! =) Noh, onhan tämä välillä hieman raskasta jo kahdenkin kanssa...mutta lapset ovat ihania...vauvana ja taaperona ja vähän isompanakin! Vaikkei mulla ole kokemusta kuin 2.5vuotiaasta ja 9kk ikäisestä...mutta omia kuitenkin ja siksi niin rakkaita ja ihania.

Noh, aika näyttää..miten käy!

Nyt lepäilemään hetkeksi...lapset päikkäreillä (ja mies myös =) )

Mitäs kuuluu?
Täällä ollaan vietetty jo pari päivää sisällä, on ollut niin kurjat ilmat ettei ulkona olla kuin piipahdettu. Kuopus on kuitenkin nukkunut päikkärit ulkona tavalliseen tapaan, ehkä jopa paremminkin tällaisena viileänä päivänä (tänäänkin jopa 3h!). Esikoiselle tosin on joutunut keksimään puuhaa kun ei noita piirrettyjä taida koko päivää jaksaa katsoa.

Totta Gabore, että jo isomman lapsen kanssa on helpompaa :) Esikko osaa olla jo "itsenäinen" monessa asiassa (on päiväkuiva, osaa syödä itse ja jaksaa touhuta myös itsekseen) kun taas tämä nuorempi vaatii vielä tosi paljon. On kyllä ollut syntymästään lähtien vaativampi tapaus :) Ensimmäiset 3kk tyttö käytännössä katsoen eli sylissäni, ei juuri suostunut viihtymään sitterissä tai latialla yksin. Aika raskasta, kotitöitä piti tehdä yhdellä kädellä ja siinä samalla hoidella esikoista. Mutta ne ovat jo taaksejäänyttä...hyvin kaukaisia muistoja :) Niin se vauva-aika unohtuu!

Meillä päin ainakin paistaa aurinko ja on ihana sää! Tosin aika pilviseltä näyttää. ei sadesäässä muuta vika aole kuin että jos kaatamalla tulee niin lapset tylsistyy kun kotona vaan ollaan.

Täällä edelleen haaveillaan ja odotellaan kuukautisia. Enpä olisi ikinä uskonut että kuukautiset olisi niin ihana asia, mutta kaikkea se vauvakuume saakaan ihmisessä aikaiseksi.

Täällä lähti uusi kierto käyntiin eli ei vielä ensi maaliskuussa vauvaa meille. En ole kyllä edes pettynyt, kyllä tässä ehtii vielä. Oikeastaan on ihan kiva pitkästä aikaa tämä odotuksen odotus, kuopuskin on vielä kuitenkin sen verran pieni että ei yhtään haittaa vaikkei ihan heti tärppääkään. Eikä sitä välttämättä tahdo kesää viettää pahoinvoinnin ja väsymyksen kourissa ;)

Heipä hei kaikille!

Heinäkuu hiljentää palstalla pyörimistä...Vaikka on ollut kelit välillä turhan vetiset =(
Täällä nautitaan ed. miehen kesälomasta ja vielä kaksi viikkoa jäljellä. Sitten alkaa arki. Ollaan ensi viikolla lähdössä helsinkiin kaveripariskunnan luo kyläilemään ja lapset jäävät mummin ja papan hoiviin. Toisin sanoen pitäisi tässä alkaa vierottamaan tuota pienempää imetyksestä. Ei ole enää imenyt kuin aamulla. Jättänyt itsenäisesti tuon iltaimetyksen pois eikä juuri ime päivälläkään. Herää aamuisin jo 5-6 välissä ja nukahtaa uudelleen kun imettää...saapa nähdä miten käy kun imetys nyt lopetetaan. =( se pelottaa...jos sit alkaa heräilemään jo 5-6 aikaan...en kyllä millään jaksa nousta siihen aikaan...

Kuukautisista ei ole tietoa ja nyt toivon ettei ne alkaisikaan. =) Mutta jos sit tulevat niin on vähän helpompi ajoitella tuota yritystä. Katsotaan nyt miten käy. Kovasti olen yrittänyt tunnustella olisiko mitään oireita mutta en osaa sanoa yhtään...=) Noh, mitä tuota stressaamaan...ajan kanssa...

Nyt kotihommiin!

Nostelemassa vain...ollaan tipahdettu jo toiselle sivulle.

Imetyksen lopetin eilen ja toistaiseksi mennyt ihan hyvin. Menkkojakin ehkä odotellessa...esikoiselta ne alkoivat jo imetyksen loppuvaiheessa kun en imettänyt enää kuin iltaisin ja aamuisin mutta nyt niitä ei ole vielä näkynyt. Mut ei ole mitään oireitakaan joten jatkan odottelua...joko menkkojen tai raskautumisen...=)

Kaikille kivaa viikon jatkoa!

Itse vielä imettelen kohta 1v poitsua ja odottelen koska ne kuukautiset alkaa että voisi ruveta yritteleen kolmatta.

Caro78: Kauanko imetit kun nyt lopetit? Mietin, että alkaakohan mullakin kuukautiset vasta kun lopetan imetyksen... Imettää ajattelin tonne ensi keväälle, että poitsu on ainakin sen puolitoista vuotta.

Pallero, imetin nyt tuota kuopusta 9,5kk. Esikoista imetin aikanaan 9kk ja muistaakseni kuukautiset alkoivat (muistin mukaan) kun esikoinen oli 7-8kk. Eli imetin vielä kun kuukautiset alkoivat. Oletin niin käyvän nytkin vaan eipä niitä näy...joten odotellessa! =)

Nyt onkin ehkäisyrengas heitetty "mäkeen" eli viimeistä tyhjennysvuotoa odotellaan ja sen jälkeen ollaankin ilman ehkäisyä :) Toivon että kierto säännöllistyisi muutaman kuukauden ajan ennen yrityksen aloittamista. Mulla kun on ollut aina epäsäännöllinen kierto, hiukan on häirinnyt noita oviksen bongauksia aiemmissa yrityksissä (pari kertaa olen kokeillut ovulaatiotikkuja) mutta kohtalaisen nopeasti on kyllä tärppäillyt.

Mies sanoi viimeksi tänään että eiköhän tosiaa aleta yrittämään sitä poikaa kun sitä ei ole vielä siunaantunut :) (laitteli samalla nuorimmaiselle -tytölle sinisiä housuja ja sukkia...) Naureskelin siihen vain että katsotaan nyt...

Unohdin mainita että hormonaalinen ehkäisy (aikaisemmin oli pillerit) oli pakko lopettaa noiden ikävien sivuvaikutusten takia: jatkuva päänsärky + migreeni kiertojen loppupuolella ja aivan kamalat mielialanvaihtelut. Ehdin käyttää rengasta 3kk.

Nostellaan taas ettei ihan hävitä :)

Täällä savossa on pilvistä ja viileää, kiva välillä olla ulkona muksujen kanssa ettei ihan paahdu näin iltapäivällä :)

Eka luomukierto siis alkoi. Mies ei ollenkaan haluaisi käyttää kortsua ehkäisynä (naureskellen sanoi että ei kai me niitä...) joten täällä taitaapi tjottailut alkaa!

Kirjoittelemisiin!

Haaveilija_, 26v. tytöt 4/05 ja 11/06, TJOT
Gab0re, 24v. tyttö 4/04 ja poika 11/06, TJOT
Pallero, 27v. tyttö 03/05 ja poika 07/06, yritys alkaa keväällä 2008
Milja81, 26v. pojat 05/05 ja 01/07, yritys alkaavuonna 2008 (ellen saa miehen päätä käännettyä aiemmin...)
Caro78, 29v, pojat 12/04 ja 10/06, Tärppiä odotellessa =)
J&J, 23v, poika 09/04 ja tyttö 05/07, yritys päällä=TJOT
kayla78, 28v, tyttö 1/01 ja poika 3/04, yritys alkaa 8-9/07
Babywishes, 28v, poika 6/04 ja tyttö 8/06, yritys alkaa 8/07

Heipä hei...

Täällä ekan kerran tänään menasi okse tulla kun esikoisen kakkapottaa siivoilin...??? jaa-a. Tokassa raskaudessa en pystynyt ollenkaan huolehtimaan noista kakka jutuista kun oksensin heti jo hajusta. =)

Olo on tosi turvonnut...ollut jo pari pv. Menkkoja ei oo näkynyt. Ilmakin on kyllä tosi hiostava joten voi johtua siitä.

Keskusteltiin miehen kanssa taas tästä kolmannen projektista ja sanoi niin ihanasti kun varovaisesti kyselin että onkohan nyt kuitenkaan hyvä aika että " jos annetaan tulla jos on tullakseen, ei tehä siitä mitään isoa numeroa" ja se kuulosti niin ihanalta =) Eli ilman ehkäisyä mennään ja mä kyllä toivon että tärppikin tulisi pian... =)

Nyt mentävä kuopus vaatii huomiota =D

Nostamassa vaan...

Tulkaahan langoille... =)

Tänne ei kummempia. Nautitaan lämmöstä ja koetetaan touhuta koko perheen voimin.
Uimassa on käyty ja jäätelöä syöty...näitä perinteisiä kesä juttuja. Kummasti tuntuu että noita raskaana olevia naisia on joka paikka täynnä kun ei muuta näekkään =) Jospa itsekkin vielä joku päivä! =)

Nyt mentävä!

Caro, ajattelitko testata jos on epäilys raskaudesta? Voihan olla ettei menkkoja ehdi tullakaan jos on tärpännyt... :)

Täällä menossa kp12. Höh, niin sitä vain tulee laskettua kiertopäiviä vaikka ihan iisisti piti ottaa nämä pari-kolme kuukautta! Siis olla ajattelematta yritystä. Minkäs teet, eikä innostusta yhtään laimenna että roikkuu täällä vauvahaaveilijoiden puolella ;D Tai että näkee joka puolella raskaana olevia naisia :)

Kala on uunissa, pitää mennä jatkamaan ruoanlaittoa.
Kirjoitelkaahan!

Haaveilija, testasin aamulla negan joten ei ainakaan vielä mitään... =/ mutta eipä hätiä, annetaan tulla sitten kun on tullakseen. Olihan se nega toki pettymys mutta kuten miehen kanssa sovittiin ei tehdä tästä isoa stressiä vaan annetaan tärpätä kun on sen aika eli...jospa se plussa sieltä vielä tulee... =)

Mies on palannut töihin ja meille siis arki. Ja yllättävän hyvin kaikki on (nämä kaksi pv) mennyt.

Eipä muuta, pää ihan tyhjä =) menen jatkamaan kotihommia.