3.lapsi --haaveilijat--

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kijroittelin joo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heippa! Minäkin voisin ilmottautua joukkoonne. Esikoinen 6v, aloittaa syksyllä eskarin ja kuopus 4,5v. kolmatta yritetty nyt reilu 2v, joulukuussa keskenmeno.
mä voisin olla aina raskaana =) tai siltä ainakin tuntuu tällä hetkellä kun periaatteessa molemmat raskaudet ja synnytykset ollu suht helppoja jos niin voi sanoa. Me asutaan tällä hetkellä vuokralla kolmiossa mutta haaveissa olis päästä tästä pois ja ostaa oma talo. ikää mulla 27, elokuussa 28. mies täyttää elokuussa 29v.
onko muita jolla edelliset lapset jo vähän "isompia"????

Minulla lähti sitten uusi kierto käyntiin. Toinen imettämätön kierto vasta joten vähän on vielä pituudet hakusessa.
Meilläkin on ollut esikoisella kovaa uhmailua jo pidemmän aikaa. Hän on ollut aina aikamoinen jäärpää ja tuntuu että on uhmaillut kausiluontoisesti jo 1,5 ikäisestä lähtien. Nyt ikää siis reilu kolme vuotta ja valoa ei ole vielä tunnelin päässä näkyvissä. Kuopuksen syntymää ja sen jälkeistä elämää jännitin aika paljon kun pelkäsin että esikoinen on kovastikin mustasukkainen. Kyllähän meillä on tässä kaikkea pientä ollut mutta vähemmällä ollaan onneksi selvitty kun pelkäsin.
Mutta kyllä saa vauvakuume olla kova (tai sitten on vain tyhmä pää) kun tällaiseen tilanteeseen vielä kolmatta haaveilee. :D

Muuten, olisiko ihan tyhmä idea jos laitettaisiin postauksien perään allekirjoitus josta selviäisi nykyisten lasten iät? Vai tehtäisiinkö tuonne aloitusviestiin ihan jotain listaa tyyliin haaveilijan nimi, yrityksen aloitus ja aiemmat lapset? :)

Haaveilija_, 26v. tytöt 4/05 ja 11/06, yritys alkaa 01/08
Gab0re, 24v. tyttö 4/04 ja poika 11/06, TJOT
Pallero, 27v. tyttö 03/05 ja poika 07/06, yritys alkaa keväällä 2008

Milja81, 26v. pojat 05/05 ja 01/07, yritys alkaavuonna 2008 (ellen saa miehen päätä käännettyä aiemmin...)

Milja81, 26v. pojat 05/05 ja 01/07, yritys alkaavuonna 2008 (ellen saa miehen päätä käännettyä aiemmin...)
Caro78, 29v, pojat 12/04 ja 10/06, Tärppiä odotellessa =)

J&J, 23v, poika 09/04 ja tyttö 05/07, yritys päällä=TJOT

Meillä kans pojalla aika kova uhmakausi menossa, mutta tuntuu että hetkellisesti ainakin helpottui kun kuopus syntyi. Tai ehkä meidän päivät on nykyään niin intensiivisiä ettei jää tilaa uhmailulle. Olin kieltämättä aiemmin itsekin aikamoinen kiukkupussi, varsinkin odotuksen loppupuolella, välillä tuntui että tämäkin toinen on jo liikaa, mutta nyt kun arki rullaa oikein leppoisasti (ainakin suurimman osan ajasta) niin kyllä kolmannen lapsen toive on jossain takaraivossa useasti. Mutta meillä tosiaan vasta aloitellaan seksielämää kuopuksen syntymän jälkeen, mutta näillä näkymin ehkäisyä ei aloiteta ennen kolmatta tärppiä, eli tulee jos on tullakseen sitten kun siihen suinkin on biologiset mahdollisuudet :) Minkälaisia kokemuksia teillä muilla/tuttavillanne on ollu uudesta raskaudesta yhden päätyttyä, eli kuinka nopeasti on tärppiä tullut? Itselläni alkoi menkat esikoisen syntymän jälkeen 3kk synnytyksestä, mutta imetystä jatkoin vuoden ikään. Toisaalta silloin ei ollut minkäänlaista yritystä vielä päällä toisen lapsen suhteen, eli ei itselläni ole tietoa tärpin nopeudesta. Eräällä tutun tutun tutulla oli lapset syntyneet reilu 10kk ikäerolla, samana vuonna!

Aamuvirkkuna täällä, olemme käymässä mummolassa ja on hetki "omaa aikaa" kun tytöt ovat aamupalalla.

Tärpit tulivat yllättävän nopeasti siitä kun päätimme aloittaa yrityksen. Ensimmäinen raskaus alkoi 4kk yrittämisen jälkeen ja toinen 6kk tjottailun aloittamisesta. Tai no joo, tuossa toisessa tapauksessa maltoimme yrittää "tulee-jos-on-tullakseen" -metodilla ehkä pari kiertoa, sitten alkoikin kunnon yritys eli joka toinen päivä -taktiikka ja ovistikuttelu :) Raskaus oli silti "yllätys" koska ajatukset olivat niin tuossa esikoisessa ettei oireita oikein jaksanut etsiskellä. Testinkin taisin tehdä vasta kun menkat olivat 2 viikkoa myöhässä :)

Onko teillä muilla ollut keskenmenoja? (Peetulla taisi olla, pahoittelut sinne!)
Itseäni pelottaa tosi paljon mahdollinen keskenmeno tai muu epäonnistunut raskaus koska niitä ei ole ollut. Koska keskenmenot ovat niin hirvittävän yleisiä on sen todennäköisyys kahden raskauden jälkeen aikamoinen, noin periaatteessa ajateltuna. Kunpa sellaista ei tulisi kellekään eteen!

Meillä esikoisella on myös jotain uhman alkua. Kiellot eivät auta ja usein turhautuminen pitääkin purkaa pikkusiskoon :( Taisteluja käydään myös nukkumaanmenosta tai ulos/sisällemenosta (ei ymmärrä ettei me voida olla ulkona KOKO päivää). Huh...muutenkin vaikuttaisi siltä että esikolla on vahva temperamentti, kahnauksia tulee päivittäin. Onneksi elo on kuitenkin pääasiassa rauhallista ja arki rullaakin kohtalaisen sujuvasti, myös nuoremman osalta.

Hei!
Ajattelin sit minäkin ilmoittautua mukaan 3. haavelijoihin. Ikää itsellä 28 ja miehellä 31. Kaksi lasta siis entuudestaan, 3v ja 10kk. Esikoisella todella paha uhma menossa, siis joka ikisestä asiasta saa vääntää, mutta kuopus on sit puolestaan aivan enkeli. Kuopuksen vauva-aika on mennyt niin helposti, että siksi uusi vauvakuume varmaan tulikin.
Ainoa ongelma tässä on se, että itselläni ei ole vakityötä. Olen opetusalalla ja joitakin sijaisuuksia olen tehnyt, mutta se verran tiuhaan olen vauvoja tehnyt, etten ole töitä kauheasti ehtinyt tekemään. Nyt ajateltiin, että menisin syksyllä töihin ja olisin ensi lukuvuoden töissä ja samalla (toivottavasti) kasvattelisin vauvamahaa:) Mites te muut, onko teillä vakityöt odottamassa?

Tervetuloa mukaan Babywishes! :)
Minä olen ollut kotiäitinä koko äitiurani ajan ja vakityötä ei ole olemassa. Opiskelen tässä sivussa samalla kylläkin. Tarkoitus olisi lähteä töihin/opiskelemaan viimeistään silloin kun kuopus täyttää kolme, puhutaan nyt sitten tästä kuopuksesta tai tulevasta ;)
Vielä on kuitenkin sen verran reilusti kotiäidin uraa jäljellä etten ole jaksanut kovin vakavasti työelämään paluuta miettiäkään.

Haaveilija_, minulla on ollut yksi keskenmeno, lasten välissä. Se tapahtui rv13+ eli aika suurilla viikoilla. Oli hirveä shokki koska ei sitä uskonut että se voisi omalle kohdalle sattua. :( Vasta kuopuksen synnyttyä pääsin asian yli, oli yhtä tuskaa odottaa uutta plussaa keskenmenon jälkeen ja koko raskausajan sitten pelkäsin että jotain menee uudelleen pieleen.
Toivottavasti mahdollisella kolmannella kerralla osaan ottaa rennommin että kykenen nauttimaankin raskausajasta.

Kiva että tulee lisää haaveilijoita!

Mulla ei ole ollu yhtään keskenmenoa. (ja koputan nyt puuta sekä toivon ettei koskaan tulekkaan) Se olisi varmasti todella iso paukku josta toipuminen olisi vaikeaa...

Mä opiskelin kun sain esikoiseni ja toinen syntyi valmistumisen jälkeen enkä siinä välissä kerennyt hommata vakityötä joten kotiäitinä nyt sit olen ja toivon töitä löytyvän sit joskus kun töihin lähden...Nyt vaan tuntuis kivalta saada kolmaslapsi ja olla vielä kotona koko konkkaronkan kanssa. Mietittiin tossa miehen kanssa myös hoitajan kotiin palkkaamista sit kun töihin lähden. Olisi aika paljon kätevämpää...mut mistä sitä löytää luotettavan ihmisen...mä olen kuin leijonanaaras kun tulee puhetta lastenhoitoon jättämisestä. Esikoinen on ollut hoidossa aikanaan vajaan vuoden (mun opiskelujen takia) ja nyt sit haluaisin pitää kuopuksen kotona mahd. pitkään...noh, jos sais lahjana tuon kolmannen niin tämä ongelma poistuisi vähäksi aikaa.

Jahas...nukkumaan!

Oltiin eilinen päivä reissussa joten en siksi ole päässyt eilen koneelle :o)

Itselläni ei ole ollut keskenmenoa, lapset on saatu alulle aina heti ekasta kierrosta, esikoinen kun jätin pillerit pois ja kakkonen heti kun alkoi esikoisen synnytyksen jälkeen kuukautiset. Nyt kakkosen syntymän jälkeen otin hänen ollessaan 4kk kierukan koska tarkoitus oli että kolmatta toivotaan vasta n.4-5 vuoden päästä. Kuitenkin arki on ollut helpompaa kuin on kuviteltu, on huomattu myös miten lapset rakasta ajo nyt toisiaan ja miten yksinäisiä ja ihan tylsistyneitä ovat kun toinen on päikkäreillä tms. niin on huomattu miten arvokasta on sisarussuhteet. itselläni ja siskollani on 9v ikäero joten mitään läheistä suhdetta ei ole ikinä syntynyt.

En ole myöskään ikinä kuvitellut että haluaisin useamman lapsen, mutta nyt lasten kanssa kotona ollessa olen huomannut että mikään ei ole näin arvokasta kuin olla lasten kanssa kotona, jokaisella pienellä on oikeus siihen että äiti tai isä on hänen muutamat ensimmäiset ikävuodet kotona. Kotona oleminen on ollut ja on siis yllättävän ihanaa. Oma äitini on aina muistanut kauhistella kuinka kamalaa oli olla äitiyslomalla. Minuthan tyrkättiin ykrtyiselle perhepäivähoitajalle jo muutaman kuukauden iässä että pääsi pois kotoa ja siskosta oli muutaman vuoden kotona.

Ihan rehellisesti ajatellen, voisin hyvin ajatella että joskus vielä haluaisimme neljännenkin lapsen. Se varmaan riippuu siitä millaista on arki sitten kolmen kanssa :o)

Itse ole nämä äitiyslomat ja hoitovapaat tehnyt keikkatöitä. Opiskelijana mulla on minimiäitiysraha, mies on opiskelija joten pystyy oleen kotona paljon auttamassa. Työt pystyn tekemään kotona joten se on ollut hyvä asia. Nyt yritän että jos saisin lisätöitä että saisin kerättyä seuraavaa varten paremman äitiysrahan kuin mitä nyt on ollut tämä minimiraha.

oletteko muut laskelmoineet tällaisia asioita?

Itse en ainakaan esikoisen enkä kakkosen kohdalla miettinyt ollenkaan raha-asioita. Lapset tehtiin koska koettiin että elämäntilanne on sopiva, opinnoissa alkaa loppu häämöttään molemmilla ja ikäkin alkoi painaan :o)) Nyt kun mietimme kolmatta suhtaudun enemmän "järkevämmin" ja mietin enemmän koska olisi sopiva hetki lapsen syntymää suunnitella (eli myös koska alkaa yrittämään raskautta) ja että saisinko sen verran projekteja että saan kasaattua paremman äitiysrahan itselleni jne jne. Myös se on tullut suunniteltua että molemmat olisi saaneet gradut tehtyä ja paperit ulos koulusta.

Hyvää juhannusta kaikille :)

Vauvamasuja joka puolella!
Sain kuulla eilen taas plussauutisia, läheinen ystäväni teki positiivisen raskaustestin eilen ja sain kunnian olla ensimmäinen (tai siis tietty kolmas hänet ja miehensä mukaanlukien) joka sai kuulla uutisesta. Tuleva vauva on heille järjestyksessä kolmas. Saa nähdä mitä tämä tekee minun vauvakuumeelleni, me kun olemme tekemisissä ystäväni kanssa ihan päivittäin. Saan seurata odotusta siis tosi tiiviisti vierestä. Toinen ystäväni ilmaantuu varmaan leikkipuistoon ensi viikolla uunituoreen vauvan kanssa, hänellä oli laskettu aika yli viikko sitten ja veikkaan että on jakaantunut nyt juhannuksen aikana. Ja sen lisäksi vielä sisarellani on laskettu aika 2.7 ja toisella ystävälläni tammikuun lopussa. Kaikki vaan lisääntyy..
Onko muilla lähipiirissä paljon odottajia?

Nyt on sitten juhannus vietetty ja palattu kotiin. Vietettiin viikonloppu perinteisesti mökkeilen.

Minulla ei ole työpaikkaa odottamassa. Viimeisin työsopimus oli määräaikainen ja loppui juuri sopivasti puolessa välissä esikoisen odotusta. Epäilen että työpaikkaa ei tule vielä etsittyäkään tähän väliin jos (kun!) olemme suunnittelemassa kolmatta. Välillä tosin tuntuu että kyllähän sitä olisi kiva käydä vähän aikaa töissä mutta jotenkin sitä ei raaski laittaa muksuja hoitoon. Olen viihtynyt kotona hyvin eikä tämä kotiäitiys ole pöllömpi ammatti ;) On ihana huomata miten lapset kasvavat ja saan olla seuraamassa sitä ihan läheltä, joka päivä tulee eteen jotain uutta. Tätä mies harmittelee kun on paljon poissa kotoa, ettei saa nähdä lapsien uusia juttuja ja opittuja asioita.

Raha-asioita ei ole tullut mietittyä "laskelmoidusti", oli tuuri että sain/saan ansiosidonnaista ä-päivärahaa ja se on iso plussa. Kolmas lapsi ei meillä tilannetta muuttaisi koska olemme opiskelut suorittaneet ja minullakaan ei ole sitä työtä odottamassa.

Lähipiirissämme on tällä hetkellä vain yksi odottaja jolla la on lokakuussa. Kun odotin kuopusta, silloin yhtä aikaa raskaana oli 3 kaveriani ja meillä kaikilla oli lasketut ajat parin kk:n säteellä :) Juttua on riittänyt kun lapset ovat suunnilleen samanikäisiä.

Nyt mentävä...!

Heippa!

Ihanaa, vihdoin löysin 3.-haavelijoiden ryhmän, saanen liittyä mukaan?! Itselläni löytyy kaksi lapsosta, tyttö 1/01 ja poika 3/04 ja nyt sitten muutama levy pillereitä jäljellä ja sitten saisi kolmosen odotus alkaa :) Jäisin juuri sopivasti äitiyslomalle ennen kuin esikoinen menee kouluun.

Asumme pk-seudulle, 4h+k rivarissa, jossa riittää hyvin tilaa vielä yhdelle pienelle. Aiemmat raskaudet ovat menneet ihan ok, ja synnytykset olleet "suoraan oppikirjasta" (lainatakseni viim. synnytyksessä mukana ollutta kandia). Yksi keskenmeno ollut lapsien välissä, viikolla 11, ja se oli kamala shokki, sillä ajattelumallini ennen sitä oli, ettei tässä vaiheessa voi käydä mitään... Vauvakuumetta on kasvateltu tämän vuoden alusta.

Te olitte tämän aurinkoisen maanantain mukavin löytö! Oikein lämmintä alkanutta viikkoa kaikille! =)

kayla

vielä listaan mukaan...

kayla78, 28v, tyttö 1/01 ja poika 3/04, yritys alkaa 8-9/07

Tervetuloa mukaan Kayla! Kiva että saimme joukkoomme yhden haaveilijan lisää :)

Pikaisesti vain tässä pyörähdin ennen kuin lähdemme lasten kanssa katsastamaan alennusmyyntejä (joo, saapa nähdä miten onnistuu lähteä tungokseen tuplarattaiden kanssa...). Pitäisi löytää mekko tai vastaava häihin jotka ovat kuukauden päästä.

Palaillaan!

Moikka!

Mites jussit sujui?

mulla ei onneksi ole ollut keskenmenoja, toivottavasti ei tarvitse kokeakaan. pahoittelut niille, jotka senkin on joutuneet läpikäymään.

mullakin on kieltämättä nyt takaraivossa koko ajan ajatus siitä, että tuo minimipäiväraha ei taida riittää kolmen lapsen kanssa kovinkaan hyvin :/

mulla ei ole tiedossa kyllä ketään tuttua, joka odottaisi... toisaalta ehkä kukaan vielä ei oo paljastanut. tähän saakka ainakaan kukaan ei oo erikseen ilmoitellut vaan kaikki aina pimittelee niin pitkälle kun mahdollista, en tiedä miksi :D

Minulle tarjottiin eilen töitä! Entinen työnantajani kysyi olisinko jo halukas tulemaan hänelle (viikonloppu)töihin, lupasin miettiä asiaa. Raha nyt tietenkin aina houkuttelee mutta en tiedä olenko vielä valmis uhraamaan kaksi viikonloppua kuukaudesta työntekoon.. työt alkaisivat vasta syksyllä mutta eihän siihen ole kuin muutama kuukausi. Ja sitten jos meille se kolmas tulee, pitäisi taas melkein heti keskeyttää työnteko kun tuossa joutuu niin paljon nostelemaan. Hmm, hmm, mitähän tässä tekisi?
Meidän TJOT:ailu muuttui astetta vakavammaksi ;) kun aion ovulaatiotestien avulla ottaa tässä kierrossa selvää tapahtuuko kropassani vielä mitään ja missä vaiheessa kiertoa vai ei.

Jussit meni siinä missä muutkin päivät, ihana sää täällä Länsi-Suomessa!

Olisi kiva tietää mitä teidän puoliskot tekee? Ovatko töissä? opiskelevatko? saatteko paljon apua sukulaisilta? Siis siivousapua, hoitoapua yms?

Mulla mies opiskelee, sukulaisilta ei heru apua. Tai tällä paikkakunnalla meillä asuu vain minun äiti mutta hän ei auta missään. Ihme kyllä suostui ottamaan esikoisen hoitoon yöksi että mies pääsi mukaan synnytykseen kun kakkonen syntyi. Muuten suhtautuu tosi nihkeästi lastenhoitoon, no, eipä hän pahemmin omiakaan hoitanut joten onko mikään ihme ettei ole siitä ihmisestä edes isovanhemmaksi. Nyt vaan kauhistelee kuinka ollaan tehty kaksi lasta lyhyellä ikäerolla, saisi varmaan kohtauksen jos tietäisi että kolmannesta haaveillaan.

Toisaalta, en edes kaipaa ns. "omaa aikaa". Mies välillä haaveilisi että päästäisiin syömään tai elokuviin kaksin kuten ennen lapsia mutta eipä olla tähän mennessä palkattu ulkopuolista apua. En raaskisi jättää pikkuisiani :o)

Mutta ei tässä enempää pysty kirjoittelemaan, täällä sataa kaatamalla, ei pääse ulos ja lapset hyppii seinille tylsistyneenä.

kayla78, 28v, tyttö 1/01 ja poika 3/04, yritys alkaa 8-9/07
Babywishes, 28v, poika 6/04 ja tyttö 8/06, yritys alkaa 8/07

Hei kaikille,
on tää raskasta tää odottelu, että sais alkaa yrittään kolmatta. Ihanne olis, että kolmas syntyis ens kesänä, niin ehtisin olemaan töissäkin jonkin verran tänä vuonna. Vielä en oo sopivaa sijasuutta löytänyt, mut luotan siihen, että syksyllä tulee jotain vastaan. Mut on se hankalaa, kun ei yhtään tiedä, kuinka kauan tärppiin menee, tuleeko heti vai meneekö pidemmän aikaa.
Mites te muut, ootteko nauttineet äitiyslomalla olemisesta? Mulla on välillä tehnyt todella tiukkaa ja on tuntunut, että voi kun pääsis töihin, mutta pieni aikahan tää elämästä on ja kyllä töitä ehtii tekemään kyllästymiseen asti.
Mulla mies on työelämässä, ollut jo muutaman vuoden. Se on ihan hyvä, että joku tuo rahaa taloon:)
Täällä Lounais-Suomessa on tosi könkkö ilma tänään, auringon paisteeseen ehti jo tottua...