3.lapsi --haaveilijat--

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kijroittelin joo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
moi pitkästä aikaa. me ollaan lomailtu heinäkuu ja palasin viime viikolla takaisin arkeen, tai no opiskelijana mulla loma jatkuu vielä syyskuulle mut mies palasi töihin...

pojat kasvaa hurjaa vauhtia, kuopus (vajaa 7 kk) alkaa nyt siten kiipeilemään: nousi suorille jaloille seisomaan esikoisen mopoa vasten!!! oli kyllä sellasessa 90 asteen kulmassa (jalat lattiassa ja kädet mopossa) mutta silti... että se siitä vauvasta

tästäpä siis seurauksena vauvakuumeen paheneminen kun ei tuo enää mikään vauva ole! ;C

joku mietti menkkojen alkua niin mulla on molemmilla kerroilla alkaneet 2 viikkoa imetyksen lopetuksesta. ihaillen luin, että joku saa ja jaksaa vielä vuoden ikäistä imettää. mulla kun maitoa ei tullut niin sitten ei tullut vaikka kuinka vieläkin tahtoisin.

Tervehdys täältäkin!
Vähän on tullut pidettyä matalaa profiilia kun ei juuri mitään raportoitavaa ole ollut. Vauvakuume on ja pysyy ja jonkinlainen yritys on koko ajan päällä. :) Nyt alkaa kohta olla kierron loppupäivät taas käsillä joten voisi kai sitä vähän tännekkin päivittää tuntemuksia.
Tähän asti on tuntunut, että jos nyt tärppäisi niin kuopuksen ja uuden vauvan ikäeroa olisi aika pieni. Nyt alkaa ajatukset senkin osalta olla jo muuttuneet, ikäeroksi meille tulisi lapsille vähintään 1v4kk eli siis jos nyt tärppäisi. Eihän se ole kovin vähän? :)
Esikoisella ja kuopuksella on ikäeroa 2v7kk. Ihan hyvä ikäero sekin vaikka esikoisella oli kamala uhmakausi menossa juuri kun kuopus syntyi ja jouduimme ostamaan tuplarattaat vaikka hän oli siihen asti jo hyvin kävellyt yksinään. Tuota pahinta aika kesti kuitenkin vain nelisen kuukautta ja sitten helpotti.
1v4kk ikäinen käyttää varmaan vielä vaippojakin, sitten olisi kaksi vaipatettavaa, jos ikäeroksi tuo tulisi. Toisaalta käytämme pääasiassa kestovaippoja joten kustannuksia niistä ei juurikaan tulisi. Ja siinä samalla sitä kai sen toisenkin vaipan sitten vaihtaisi ;)
No, uskon että tulee meillä ikäeroksi toisen ja kolmannen välillä mitä tahansa, siihen varmasti sitten sopeutuu taas ihan hyvin.

Olen samaa mieltä kanssasi Gab0re! Meidän tytöillä ikäeroa on 1v7kk ja hyvin on pärjätty. Jos nyt tulisin raskaaksi, ikäeroa tulisi noin 1v5kk (alkukierrossa mennään) eli ei paljoa eroa? :) Esikoinen osasi kuopuksen synnyttyä kävellä, vähän puhua, leikkiä itsekseen yms. eli oli jo aika omatoiminen. Tosin ihan alussa tuli taantumavaihe eli esikoinenkin halusi olla vauva taas :)

Minun kuukautiseni alkoivat perjantaina...vuoto jatkuu vielä mutta sain siis ensimmäiset kuukautiseni. Nyt voi siis alkaa vähän enemmän miettimaan ajankohtia =)
Mies kyllä oli sitä mieltä ettei katella tarkkoja päiviä vaan tärppää jos tärppää mutta enhän millään voi olla laskematta sopivaa ajankohtaa =D !!
Kierrot ovat kyllä varmasti nyt aluksi melko sekaisin (esikoiselta oli) kierto ennen raskautta oli tarkka 28pv synnytyksen jälkeen 28-35pv. Mutta katsotaan nyt miten menee =) Jännää on! Mutta kivat fiilikset...kunhan vaan nämä menkat nyt loppuisi!!

Onnittelut Caro menkoista ;) Onhan se hyvä että pystyy vähän tarkkailemaan kiertoa...

Mites muut, missä vaiheessa olette menossa esim. Gab0re? Olen melko varma että jo tässä ekassa luomukierrossa oli ovis, nimittäin aikamoiset alavatsakivut oli muutama päivä sitten. Sen jälkeen on vatsa ollut kipeä munasarjojen kohdalta ja välillä nipistelee. Tärppi ei tosin ole mahdollinen kun ollaan menty keskeytetyllä. Eipä tässä tosin ole kiirettäkään :)

Ihanaa, täällä päin on pitkästä aikaa pilvistä ja viileää! Olemme kärvistelleet koko viikon helteessä, kiva kun pääsee muksujen kanssa ulos päivälläkin :) Auringonpaahteessa ei tee mieli lähteä ulkoilemaan.

Täällä on menossa kp1.
Eli ei tärppiä tällä kerralla. Mutta eipä tässäkään mikään kiire ole vielä ;)
Minusta on ihanaa kun on tällaiset hikihelteet, nautin oikein sydämeni kyllyydestä! Kohta se kuitenkin alkaa taas syksy ja sitten saa tarpoia loskassa ja räntäsateessa kyllästymiseen asti.

Kiitos onnitteluista!

Nyt on paljon helpompi ajoitella tuota yritystä kun on nuo menkat alkaneet. Ensi viikolle tulee luultavimmin kierron puoliväli joten yritystä tiskiin!! Saapa nähdä mille kierrolle menkat asettuvat. Itselläni on nyt haaveissa vauva joka syntyisi kesällä...(en tiedä miksi =) ) Gab0re pahoittelut menkoista...uutta yritystä kohti vaan!!

Caro78 Minäkin olen vähän haaveillut kesävauvasta :)) Ihan vain sen takia kun minulla on jo yksi kevätvauva ja talvivauva, olisi kiva saada vielä kesävauvakin (ja ehkä joskus sitten vielä syksyvauvakin:D) Kesävauva olisi niin helppo, ei tavitsisi pukea toppavaatteisiin ennen uloslähtöä ja voisi ulkoilla heti syntymästä lähtien ja viipyä ulkona pitkäänkin. Nythän tässä alkaisi olla hyvin mahiksia kesävauvaan. ;)
Minulle on nyt jotenkin iskostunut päähän sellainen ajatus että viimeistään lokakuussa (tai juuris silloin) meillä tärppää. Kuopuksenkin tärppikierron aavistin etukäteen aikoinani joten saapa nähdä miten tällä kertaa käy.

Voi kun tännekkin saataisiin tärppi viimeistään lokakuussa... =)

Saapi tulla ennen sitäkin! Joo kesävauva olisi kiva. Meillä syys- ja talvivauva ja toi kevät ja kesä vielä kokematta =D Mitähän mies sanoisi jos kertoisin että neljä on sit nykyään se luku mitä tavoitellaan =D
Koetan olla stressaamatta tällä raskautumisjutulla mutta kyllä se tuntuu pyörivän päässä koko ajan. Välillä tulee ed. niitä "olenko hullu" tuntemuksia...=)

Nyt lasten perään taas...

Ystäväni teki tänään positiivisen raskaustestin :) Hiukka kade olen...ja arvata saattaa että kuume nousi taas parilla kymmenyksellä! Heille siis toinen lapsi tulossa. Ja parin kk:n päästä on toisen kaverin la, heille tulossa myös 3. lapsi :)

Meidän kuopus syntyi marraskuussa, oikein pimeimpään aikaan. Onhan se aika kenkkua sohlata noiden toppavaatteiden kanssa talvella, kesällä on helppoa siltä osin :) Vaikkakin tämä kuumuus tekee minut kiukkuiseksi, eikä vähiten lapsia...no kohtahan se syksy tulee ja ilmat taas viilenee.

Niin, mitähän se mies tosiaan sanoisi jos kertoisi että ei se neljäskään lapsi aivan mahdottomalta ajatukselta tunnu? :D
Tuntuu vähän surulliselta ajatukselta, että seuraava raskaus olisi viimeinen. :/ Minä voisin ihan hyvin hankkia sen neljännenkin jos vain taloudellinen tilanne antaisi periksi. Luulen kuitenkin että kolmannen jälkeen on pakko hankkia se työpaikka ja päästä vähän muuhunkin elämään kiinni. Eihän se kuitenkaan ole poissuljettu mahdollisuus että joskus sitten vielä yhden kerran äitiyslomalle jäisi ;)
No, jos nyt kuitenkin keskittyisi ensin tähän kolmanteen haaveeseen vaan :D

Semmoista vaan, että tänään kp29 eikä ainakaan vielä ole menkkoja kuulunut :( Äh, ärsyttävää kun jo heti ekassa kierrossa alkaa venyä...mä kun olen aina kärsinyt epäsäännöllisistä kierroista. Aina ennen raskauksia tosin kierrot ovat olleet mitä sattuu, olen päättänyt varata ajan lääkärille ja hups, testi onkin näyttänyt heti plussaa :) No odotellaan nyt niitä menkkoja...

Heips vaan!

Tänään on sellainen fiilis että voisi olla ovis =) kp on nyt 16 eli olisi siis 32 pv kierto.
Vaikka olenkin aika varma ettei tähän ekaan kiertoon plussaa tule täytyy se varmasti silti yrittää...=)

haaveilija...jännät paikat.... =) ajattelitko koska testata jos tätiä ei näy? =D jännättää sun puolesta...

...tuli mieleeni vielä...olen kirjoitellut tuossa WAB ketjussa ja olen siellä eri nimimerkillä...en edes tiedä miksi otin erin nimimerkin??? kaipa ei vaan leikannut...=)Vissiin ajattelin et joka ketjussa omanimimerkki...ja nyt kun ajattelin asiaa tajusin miten tyhmää se on.. joten ajattelin käyttää tästä eteenpäin sitä samaa nimimerkkiä täälläkin...siis tästä eteenpäin olen täälläkin MinttuO.

Täällä vieläkin odotellaan menkkoja, nyt kp31. Välillä juilii alavatsaa niin kuin olisi alkamassa mutta mitään ei ole tullut. Närästää ja jotkut hajut tekee pahaa mutta nämä ovat tosiaankin näitä klassisia OIREITA jotka lähinnä vain naurattavat :) Itsekuviteltuja siis. Tärppiin en usko sitten millään.

Mutta jos ei ensi viikon alkupäivinä ala menkkoja kuulua, kaipa sen testin voisi tehdä "ihan piruuttaan" :DD

Nyt menossa kp33 eikä menkkoja vieläkään. Aina välillä juilii alavatsaa ja selkää mutta vuotoa ei vain näy millään! Tänään päivällä mittailin huvikseni lämpöjä kun olo tuntuu oudolle, perinteinen elohopeamittari näytti 37,4. Lisänä närästys ja jatkuva jano. Mutta edelleenkään en usko tärppiin, olen niin hyvä kehittelemään vaikka minkälaisia oireita että näitä samoja löytyi myös viime yrityskierroissa ennen viimeisintä raskautta :)

Huomenna aamulla teen testin kun tuli sekin ostettua -ihan varmuuden vuoksi :D

Tein testin: puhdas nega. Mies taisi olla enemmän pahoillaan kuin minä :) Oli jo aivan varma tärpistä...Missähän ne menkat sitten luuraa? Saisi kyllä jo alkaa. Välillä nippailee alavatsaa, jospa ne sieltä olisi tulossa. Ei auta kuin odotella.

Nyt nukuttamaan kuopusta...tänään vielä edessä shoppailureissu koko perheen voimin :)

Voi Harmi!! Olin ihan varma plussasta!!
Noh, uutta yritystä kohti vaan...ja toivotaan että menkat pian alkaa.

Täällä tänään kp20 ja ei mitään kummempaa kommentoitavaa. Vähän on ollut parina päivänä huono olo. Mies ollut nyt kuumeessa pari päivää...toivottavasti ei tartu minuun tai lapsiin. Tuskin edes näillä päivillä pahoinvointi voisi johtua raskautumisesta =) Saapihan sitä toivoa kaikkea.
Mä yritän kovasti itseäni tsempata niin ettei se nega tai menkkojen alku mua muserra...kun eihän tässä ole kiirettä...tulee jos on tullakseen...=) niinpä niin...=)

Menen taas...Plussa tuulia meille kaikille!!

Haaveilija pahoittelut negasta, olin aivan varma että olisit raskaana, sen verran korkea lämpökin.. Jos ei kohta hanat aukea niin uutta testiä vaan :)

Mintulle peukkuja :)

Täällä odotellaan edelleen tärppipäiviä, ärsyttävää kun on niin myöhäisessä vaiheessa, melkein kolme viikkoa kierron alusta saa odotella :(

Pöh pöh, ei vieläkään menkkoja...lämmöt oli vielä eilenkin 37,3 ja tänään kp36. Olo on muuten ok, ainoastaan pientä painontunnetta alavatsalla. Laskisi nyt vain nuo lämmöt että tietäisi vuodon tulevan. Kun tästä kierrosta päästään, varaan ajan papa-kokeeseen ja samalla voisi tiedustella miten nämä kierrot saisi kuriin heti alkuunsa :) Tämä kun näyttää niin kovin tutulle...blääh.

Nyt katsomaan aamusarjoja telkusta, mies lähti esikon kanssa katselemaan hevosia niin ehdin tässä juoda aamukahvitkin.

Mitä muille kuuluu? Osa porukasta pitää hiljaiseloa. Kirjoitelkaahan kuulumisianne :)

Nonni, menkat alkoi. Oltiin lasten kanssa puistossa kun tuntui jotain valahtavan housuihin...ja ei kun nopsaan luikittiin kotiin ettei ehdi vaaleat housut värjäytyä :) Arvasinpas oikein, tuo painontunne vatsassa on merkki tulevista menkoista.

Kierron pituudeksi tuli siis 35. Onneksi ei venynyt tuon pidemmäksi.