3-kymppiset toista lasta yrittävät

@Miljamaaria, kp 2 ja 3 oli just sellasia kaikesta läpi kahdessa tunnissa päiviä, huh! Mullakin tuli (myös ällövarotusta!!!) muutaman kerran sellanen ihan valtava hyytymä klöntti pihalle.. Mutta nyt mennään kp8 ja eilinen oli jo täysin vuodoton päivä ja kp 6 tuli enää ihan vähän vuotoa (y) mulla oli pyhä suunnitelma olla tikuttamatta, mutta mutta.. eilen tein illalla ekan ovistikun ja negaa näytti vieläkin!

Mä olin miehen siskojen ja kummityttöni kanssa viikonlopun reissussa, ollaan siis miehen toisen siskon kanssa todella läheisiä, mutta nyt on tehnyt vähän tiukkaa ja mä olen tietoisesti tehnyt häneen vähän etäisyyttä, kun hänellä on pari kk laskettuun aikaan. Nyt alan jo tottua näkemään hänen valtavan vauva vatsan, mutta kyllä se silti pistää masistelemaan. :notworthy:

Poikakin kyseli reissussa että "miksi äiti sulla ei ole vauvaa masussa?" ja kun sanoin että "vauvat ei tunnu viihtyvän äitin masussa, vaikka äiti niin kovin haluaisin" niin poika vaan jäin pohtimaan lisää, että "miksi ne vauvat ei äiti tykkää susta" :cry::cry::cry:

no, hormooni ainakin tuntuu tekevän jo nousukiitoa, kun ajatukset laukkaa millon minkäkinlaisissa ajatuksissa :LOL::LOL::whistle::whistle:

Ihanaa, plussien täyteistä viikoa kaikille :love:
 


3-kymppiset toista lasta yrittävät

anscu
| 30v | yk2 | rv5+2/26-30 | esikoinen 4/16
Iltasatu | 33v | yk1 | kp36/26-29 | esikoinen 9/16
Infinity | 38v | yk2 | kp25/26-28 | esikoinen 8/16
Miljamaaria | 34v | yk8 | kp5/35 | PCO, Letrozol, Metformin | esikoinen 3/14
Mininen85 | 32v | yk10 | kp16/25 | esikoinen 08/07
Miri81 | 36v | yk3 | kp12/~30 | esikoinen 1/15
Naadis | 29v | yk 6 | kp10/30 | km 10/16 (yk 1), kkm 4/17 (yk5) | esikoinen 10/13
Suzu85 | 31v | yk1 | kp19/28-34 | esikoinen 12/16
Tiituu | 33v | ya 6/16 | kp13/28-30 | km 11/16 | esikoinen 2/15

Piinapäiviä viettävät
Infinity
dpo11

Taustailijat
Geesa
| 29v | tjot | kp--/24-26 | esikoinen 12/15

Plussanneet :love:
babygreen
| 37v | yk3 | 10.3.2017
tahuna | 30v | yk3 | 28.4.2017
Mertt1 | 32v | yk6 | 14.5.2017
Marjee | yk4 | 2.6.2017
anscu | 30v | yk2 | 8.6.2017
 
Viimeksi muokattu:
@Tiituu Voi :poop: tuon flunssan kanssa :notworthy: Siihen saisi kyllä joku keksiä lääkkeen! Pakkoko sen oli tähän kierron puoliväliin iskeä :cautious: Pidän peukkuja pikaparantumiselle ja myöhäiselle ovikselle! Jotain tuon tyylistä olen mäkin lukenut buranasta, että saattaa vaikuttaa ovikseen mutten muista miten tai miksi. Mutta vältän itsekin, mun työssä vaan on ajoittain hankala pärjätä ilman buranaa kun työ on fyysistä ja käy nivelten päälle :unsure:

Voi @Naadis :cry: Tuli tippa silmäkulmaan kun luin tuosta että sun poika oli kysellyt miksi ei ole vauvaa masussa ja miksi äiti vauvat ei tykkää susta :( Meillä kaikilla on omat kipupisteemme ja just tuo että oma lapsi kysyy aidosti hämmästyneenä että miksi, se riipaisee. Meillä on vielä suht saman ikäiset esikot, tai 5kk ikäeroa, ja poikia molemmat. Näin vaan niin sieluni silmin tuon teidän keskustelun... Mä todella sydämestäni toivon sulle pysyvää plussaa. Seuraavaa ei saa ottaa enää pois.

Mä päätin pelata varman päälle ja huuhtaisin äsken aamukahvilla (joo, iltavuoroon menossa :LOL:) ekan letron naamaani. Saa lisää aikaa tuumailla ja voihan sitä aina käyttää tärppipäivät kumia jos yhtäkkiä iskee varmuus että haluan asettaa häät etusijalle. Eipä sit tarvi ovisaikaan itkeä että olisin sittenkin halunnut vielä tässä kierrossa yrittää, nyt siihen on mahdollisuus :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tiituu
Joo, kyllähän täällä piinaillaan kovasti. Niin kovasti, että olen keksinyt vaikka mitä oireitakin jo :D Yks päivä koski mahaan ihan kun olis menkat alkamassa, enkä muista, että normaalisti olis kesken kierron ollut tollasia tuntemuksia.
Nyt on parisen päivää ollut ihan selvää etovaa oloa, vaikka tuskin tämä vielä voisi edes johtua siitä että olis tärpännyt. Ovis oli todennäköisesti 8-9 päivää sitten ja touhuilutkin sattui ihan kohdilleen kerrankin. Jos ei tämän viikon lopulla menkat ala, niin ensvikolla testailen. Minä en itse viitsi testailla ennen kun on menkat myöhässä. Eli viikko ainakin jännitetään, ellei vuotopäivät iske ennen sitä.
 
@Miljamaaria, parempi pelata varman päälle niitten letrojen kanssa, kun sitten masistella niiden jättämättä ottamista!
Mä kyllä meinasin valahtaa polvilleni siell kaupassa sillon, kun poika multa sitä kysyi.. Ja tänään aamulla kun mun maha murisi, kysyi poika, että "oliko se äiti vauva, jonka ääni sun masusta kuului?" Hänelle on nyt jotenkin tullut tosi voimakkaasti päälle noi vauva jutut, vaikka ei hänelle paljoa olla asiasta puhuttukaan..
 
@Miljamaaria joo on kyllä ollut niin vaikee puolivuotinen että ihanaaa nyt ku toinenki on kotona =) Suomen toisessa päässä oli.. kaukana silti!

@anscu Oooooo, tosi kiva kuulla että otit juuri nyt nämä kikat käyttöön <3

Kiva oli lukea kaikkien kuulumiset =)

Mä en tajua...aloin sitä ovista tutkaileen kp8 en mitään viivoja ole saanut. VIeläkään, kai mä jo lopetan? Perjantaina tunsin yhtäkkiä illalla ovulaation (?) Siis tai mä oon aina luullu sitä ovulaatioksi..toispuoleinen saatannallinen kipu ja supistelu (tai jotain sellaista). Oli vajaan vuorokauden kipee ja sit meni ohi.

Ei mitään viivoja missään vaiheessa ovistikkuihin nii mikä luonnonoikku mie nyt sitten oon =D? No on me kuites tehty rakkauden tekoja tuolloin perjantai-iltana ja lauantai-iltana. Luulempa et myöhässä.. jos mie nyt ylipäänsä ovuloin. AAARRRHHHGGG MITÄ RAKETTITIEDETTÄ.
 
@Miljamaaria hyvä taktiikka sulla :)(y).

@Naadis sulle tsemppihali <3. Lapset ne aavistaa asioita ja on yllättävän perillä asioista. Mun esikoinen tossa km raskaudessa osoitteli kerran mun mahaa ja sano "vauva" enkä edes siinä vaiheessa ollut vielä plussannut, eikä esikoinen ennen eikä jälkeen sen ole niin koskaan sanonu, spookya:eek:. No ihan eri asia kun toi sun kertoma mutta tuli tässä mieleen.

@Infinity tsemppiä piinailuun!

Ja @Mininen85 jalkaisin testailua, voi tulla hyvin yhtäkkiäkin se viiva, ainakin mulla niin joskus käynyt

Ja nyt on kyllä ihan karsee olo, tää flunssa vaan pahenee ja ois kyllä tarve buranallekin :(
. Ovistesti vahvistuu hiljaa mutta tosi haalea vielä tänään. Tää on nyt ihan arpapeliä et miten tässä käy. Ehdinkö parantua ennen ovista koska tässä kunnossa ei taida lemmiskelystä tulla mitään. Ja mieshän on iham tietämätön tästä "kilpajuoksusta" ovis vs flunssa :cautious:.
 
  • Tykkää
Reactions: Naadis
@Naadis Oon kp14 nyt, ja kierto tosiaan on 25 päivää. On niissä jotain haamuja ollu ku oon jälkeenpäin (ehkä puoli tuntia) kattonu, mut eikö ovistestit ollu niitä ettei haamuja tai mitään muutakaan viivoja lasketa ku vaan vahvempti tai yhtävahva? Kyl mulla oli to ja pe niitä haaleita viivoja ja sen jälkeen tyhjiä =D

Kyl mä sit vielä testailen =) katotaan mille alkaa...
 
@Infinity Voihan se olla että pieni etominen tuossa vaiheessa saattaa olla kiinnittymisestä johtuvaa (y) Se on niin yksilöllistä miten keho reagoi raskaushormoniin ja millä pitoisuuksilla. Kerro sitten uutisia! Toivottavasti ne on hyviä :)

@Iltasatu Onko siellä vieläkään menkat alkaneet? :censored:

@Naadis Täälläkin esikolla on tullut jo ihmettelyä vauvoista, onneksi lähinnä eläinvauvoista. Niistä jutellaan ja kysellään ja on jo tajuttu se että vain tyttölehmät voi saada vauvalehmiä, ei poikalehmät. Ja siitähän se sit keksi että äiti on tyttö ja äiti voi saada pienen vauvan. Voisi joo mutta eipä tärppi käy :unsure:

@Mininen85 Jos vaan jaksat niin jatka vielä hetki tikuttelua ja jos alkaa olla tyhjää täynnä, sit voisi olettaa oviksen sattuneen kahden tikun väliin. Sit on kaksi vaihtoehtoa, joko sulla on nopea LH-huippu tai sitten luontaisesti testin herkkyyttä matalampi LH-piikin hormonitaso. Mun käsittääkseni LH nousee ovuloimattomassakin kierrossa, silloin vain rakkula on joko tyhjä tai ei irtoa. Mulla on joka kierrossa vahva LH-huippu, joskus kolmenkin päivän ajan, silti en luomuna juuri ovuloi. On tämä vähän tällaista rakettitiedettä :LOL: Vähän eri juttu kuin mitä seksuaalivalistuksen tunneilla kerrottiin että se on kuulkaa tytöt kerta ilman kortonkia ja pulla on uunissa.

@anscu Onko alkanut tulla oireita? Oletko testaillut viivan vahvistumista? Alkuraskaus on niin jännää aikaa kun kaikki ilon, onnen, innostuksen ja pelon tunteet pyörii mielessä ja hormonit hyrrää hullun lailla :p Ja kaiken saa aikaan pienen siemenen kokoinen ihmisen alku :love:

@Mertt1 Siirrän sut pois kuumeilijoista, siellä on pikkuinen jo niin hyvin pesässään köllöttelemässä :love: Piipahda kertomassa kuulumisia miten raskaus etenee!
 
  • Tykkää
Reactions: Miri81
Moikka! Täältä liittyisi joukkoon 31-vuotias toista palleroa toivova :) Esikoistyttö on nyt 6kk ja ekat menkat alko viime kuussa. Nyt menossa kp 18, kierron pituudesta ei sitte mitää hajua. Ennen raskautta olivat 28-34. Ollaan miehen kanssa puhuttu että ei nyt vielä ihan yrittämällä yritetä mitä harrastettiin esikon kanssa kyllä ihan stressaavuuteen asti. Eli ovistikut vielä kaupassa, saa nähä kauanko :LOL:
 
Hyvä lista @Miljamaaria (y), kiitos sulle!

Niin tosta ovistestailusta vielä, niin mähän en tosiaan viime kierrossa saanut läheskään kontrolliviivan vahvuista testiviivaa ja silti verikoe osoitti että olisin ovuloinut. Oon yleensä pc:llä testannut (paitsi viime kierrossa oli apteekin oma, joka mulle huono) ja en muista et oisin koskaan saanut ihan täydellisen samanvahvuista viivaa sen kontrolliviivan kanssa ja tosiaan melko vahvana näkynyt vain päivän. Eli @Mininen85 ihan hyvin oot voinu ovuloida kuten tossa @Miljamaaria selitti :). Joskus esikoista yrittäessä tein niitä digitestejä ja sain nekin kyllä hymyilemään. Et kyllä todellista rakettitiedettä!

@Suzu85 tervetuloa!

Eli mulla Kp 12 ja ovistesti haalea eli olisko sitten tässä kierrossa ovis Kp 15-16 kuten ehkä näyttäis yleisimmin mulla olevan. Tänään flunssa vähän parempi et jos ovis tosiaan loppuviikosta niin ehkä ehdin toipua. Sori nyt kun vatvon täällä tätä :ROFLMAO: rauhoitun kyllä kun ovis on ohi. @Naadis pitäiskö hakee vähän greippimehua tosiaan...auttaako se jos tässä vaiheessa aloitan. Muistan et kokeilin sitä esikoisen aikaan ja taisin lopettaa kun ovislimat meni vähän överiksi :LOL: mutta voishan sitä taas kokeilla. Flunssan hoitoon ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Naadis
Voi teitä kaikkia, kyllä on mukava täällä porista ja pähkäillä. Kiitos kaikille =) Ja @Suzu85 tervetuloa!

Katotaan mille tää alkaa ja kohtahan tää kääntyy piinailuksi...vai joko tää on minun kohalta piinailua =D ei vissiin vielä.

Mut sen mä tiiän että menkat pitäis alkaa juhannuksena, perjantaina tai lauantaina =0

@Tiituu ei siitä greippimehusta kai ainakaan haittaa ole =D
 
@Miljamaaria, kiitos kysymästä :) eilen tein clearbluen digitestin ja tuli raskaana 2-3, joka siis tarkoittaa tossa testissä että on 4-5 vko menossa:) tänään oli vähän väsymystä ilmassa, mutta virkistyin kun esikoisen kanssa puistossa heiluttiin:ROFLMAO:

Mulla on kahden viikon päästä jo eka neuvola, jännittää meneehän kaikki hyvin:X3:
Tsemppiä kaikille ja mä oon hengessä mukana, toivottavasti tulee pian taas lisää plussia :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Tiituu ja Miri81
Oon @Miljamaaria miettiny ihan samaa tosta seksivalistuksesta. Että on kyllä onnellisesti ohitettu se osa, että oikeesti pitää kyllä planeettoja myöden olla kaikki linjassa ennen kuin se beibi masuun saadaan, saatika syliin asti. Muutenkin nyt kun on aikuisena perehtyny asiaan, ni kyllä niin onnettomalle pohjalle on koulussa jätetty nuo uuden elämän ihmeen speksit että huhhuh. Lähes väärää tietoahan siellä syötetään!!:ninja:

Mikäs tuo greippimehuhomma muuten on? Entä sattuuko jollain olemaan kokemusta migreenistä ja raskautumisyrityksestä? Ootteko käyttäneet sumatriptaania yrityksen aikana? Sen tiedän, että ibuprofeenia ei kantsi käyttää kun estää ovulaatiota ja kiinnittymistä, mut onko jollain tietoa noista triptaaneista? Ovis ois kohta käsillä ja migreeni riehaantuu yleensä silloin myös. Eilen tikutin jo vahvistuvan viivan (ei kuitenkaan läheskään yhtä vahva) ovistestiin. Illalla iski migreeni ja otin troppia ja tänään viiva oli lähes olematon. Ovikseen pitäisi kyllä olla aikaa vielä useampi päivä, mutta nyt voi tietty se kemiallinenkin sekoittaa pakkaa... Väkisinkin silti aloin miettiä, että kuinkakohan paljon tuo migreenilääkekin lyö kapuloita rattaisiin... :unsure:
 
@Miljamaaria kiitos kysymästä, hyvin menee! :) Eilen kävin toistamiseen ultrassa kunnallisella, vuoto lisääntyi loppuviikosta ja neuvolasta olivat sitä mieltä, että parei käydä tsekkaa et kaikki hyvin! Ja siellä se pieni köllötteli ja voi hyvin :love: Vuodon syy edelleen hämärän peitossa, mut todnäk tää on joku mun tyyppivika, esikostakin ku vuodin nii pitkään sillon alussa. Mut näil mennään, onneks pieni voi hyvin, kun äiti ei. Pahoinvointi on ihan jäätävää ja kokopäiväistä, oon joutunu olee töistäki pois. Mut en valita, aika aikaa kutaki, kyl tää joskus ohi menee :)

Pitkästä aikaa tulin täällä palstalla taas käymään ja lukee et kuka plussannu ja kuka piinailee jne! Tsemppiä kaikille, kovasti plussatuulia:love:
 
@Miri81 Mulla greippimehu ainakin lisää limoja :ninja: heti, kun menkat oli loppunut, niin vuoto muuttui ovislimamaiseksi :ROFLMAO: ja limathan (ymmärtääkseni) helpottaa simppojen matkaa kohti oikeaa päämäärää :love:

omaan napaan ei mitään uutta, kolme päivää iltasin tikuttanut haaleaa haamua, nyt kyllä vasta kp10, ovis yleensä jossain kp 14-18 välillä :)
Mieskin oma-aloitteisesti halusi tänään alkaa syömään hänelle ostettua monivitamiinia (tiedän kyllä että menee useita kuukausia, että vitamiinit miehellä alkaa vaikuttamaan suotuisasti siemeniin)
 
Täällä menossa tosiaan kp 25 / 26-28. Aikaisemmin kierto on ollu aika tarkasti sen 28, nyt edellinen kierto raskauden jälkeen, joka oli ensimmäinen ilman mitään hormonaalista ehkäisyä, oli 26 päivää. Mulla olis lauantaina (kp28) illallistilaisuus, jossa saisi ruoan kera viiniä. Mitä mä nyt teen, jos ei ole mitään tapahtunut siihen mennessä? Pitääkö oikeesti ostaa testi varuiksi kassiin ja testata ennen illallista?
 

Yhteistyössä