3-kymppiset esikoisen saaneet

Mä oon miettiny semmosen otsakuumemittarin hankintaa. Meillä on töissä päiväkodissa ollut se käytössä ja oon kokenu sen käteväksi. Ja ainaki sitä mainostettiin sillon kun se hankittiin (8 vuotta sitte:ROFLMAO:) tarkaksi.
Meillä pitäis pönkätä kauhiat toppaukset sänkyyn tytölle jos tahtois et se pysyis kyljellää. Ihan ekoina päivinä se lierähti kyljelleen ku oli niin kippurakoipi, mutta nyt kyllä x asento on se juttu.
Tuo on jenifer inhottavaa ku toiset neuvovat vaikka jokaisen kroppa toimii eri tavalla. Mulla äitini taas on silleen et kai jo saa korviketta lisäks ku ei varmaan oma maito riitä, ku hänellä riitti vaan alku viikoiksi maito ja sitten ei vaan enää ollu tarpeeks meikäläisen tarpeeseen. :whistle: Tosin ehkä imetyshypetys ei ollu ehkä ihan näissä mittakaavoissa ja asiaa ei kauheasti stressattu. Sinä oot varmasti parhaasi yrittäny ja se ei enää oo parasta lapsellekaan et stressaa joka kikkakolmosta et sais lisää maitoa tulemaan. Sen antaa mikä tulee jos on tullakseen (y).
Tyttö kävi äsken unille. Nyt jännätään meneekö yö ilman panadolia..
 
Nipsunen - se on kai vähän yksilöllistä, että tasottuuko tuo maidon suihkuaminen itsestään vaiko ei. Erinäisiä ohjeita suihkutissien hoitoon näyttäis olevan, esim. useaan kertaan samasta rinnasta imetys tai 'täystyhjennys' ja jotkut kai käyttää yrttiteetäkin hillitsemään maidontuloa. Mä oon ite vaan imettänyt muutaman kerran peräkkäin samasta rinnasta. Ja koittanu kattoa että asento olis päivisin ns takakeno-asento, jolloin voi suihkuta vähän vähemmän. Poika on tainnut pikkuhiljaa oppia tulemaan tän kanssa toimeen, kun ei ainakaan niin paljoa pyri kaventamaan imuotettaan.

Jenifer - meillä on vaan se äp:n kuumemittari tällä hetkellä. Oon kanssa miettinyt sitä otsamittaria, minkä nipsunen mainitsi. Mun siskolla on sellanen ja vaikuttaa aika näppärältä. Ja tsemppiä imetykseen! Se tulee mitä tulee ja kunhan lapsi tulee ruokittua niin ei kai sillä niin väliä miten se ruokinta tapahtuu. Mutta jos imetyksen tehostamiseen kaipaa vinkkejä, niin imetyksen tuen fb-ryhmä ja nettisivut on aika hyvä lähde!

Viime yönä oli pojalla vielä vähän mahaähinää ja tänäänkin on paukutellut aika paljon. Nyt sitten mietim että mitähän sellasta tuli syötyä toissapäivänä mikä olis eiliseen vaikuttanut. Ottaa näistä sitten selvää. Nyt on onneks ihan hyväntuulinen nuorimies.
 
Meillä ei vissiin rokotuksista mitään kummempaa tullut. Luulen että meidän viime yön pierut johtu mun syömästä ruisleivästä. Neiti on suht hauska näky kun unissaan rupsuttaa niin näkyy vain unipussin kätköissä olevat koivet törröttämässä kattoa kohti. :barefoot: Myö taidetaan kohta lähteä vaunuillen kurkistaa sitä ekavauvakerhoa. Mie oon aina kova jännäämään vielä tässäkin iässä uusiin paikkoihin menoa:whistle:..
 
Jenifer, pojalla oli rokotuksen aiheuttamaa lämpöilyä kaksi päivää mutta yöt sujui hyvin lääkkeen voimalla. Meillä on käytössä äitiyspakkauksen mittari.
Selällään nukuttamista suositellaan joo, eikä meidän poika pysy kyljellään. Lääkärin mukaan neuvolan pitäisi lähettää herkästi lääkärin tutkimukseen ja pää muokkaantuu kuukausissa takaisin, kun vauva on enemmän pystyssä/vatsallaan/kääntyilee itse. Että saas nyt sitten nähdä joudutaanko tästä asiasta lääkäriin ja miten pään käy, kun ei vauva tosiaan kyljellään nuku (paitsi päivisin parvekkeella; toppavaatteet ym. tukee sen verran, että pysyy kyljellään).

Pakko nyt avautua sen verran, etten tykkää yhtään meidän suht uuden neuvolatädin tyylistä puhua asioista. Neuvoo/käskee joka asiassa, mikä saa mut tuntemaan itseni jotenkin huonoksi äidiksi. Harmillista, ja just se, ettei asiat ole hyvin, niin riittäisi ihan tuomaan huonoa oloa ilman sitä kyselemistä ja jatkuvaa neuvomista (googlettakaa silleen ja tehkää tälleen, lasta pidellään näin, näytäppä nyt miten nostat lasta jne.)
Oikeasti jotenkin ikävä mennä sinne...meidän edellinen neuvolatäti oli tosi mukava ja sen kanssa synkkasi hyvin...

Toivottavasti pienten vatsavaivat helpottaa ja imetysongelmat ratkeaa!
 
Voiei, meidän vauva nauroi tänään ekaa kertaa <3 onko ihanampaa ääntä? Höpsöteltiin sohvalla ja siinähän tuo alkoi hekotella.
Tänään on onneks ollu mahan puolesta parempi päivä taas kuin eilinen, onneksi! Vähän kitinää tänäänkin kyllä, mutta ei samassa määrin kuin eilen.

Meidän poika tuntuu nukkuvan kyljellään suurimman osan ajasta, kampeaa ittensä melkein aina kyljelleen, vaikka laittaisin selälleen. Vaunuissa ehkä nukkuu selällään, mutta muuten on melkein enimmäkseen kyljellään.
 
Ihanaa Musicro! :love: Tota naurua miekin odottelen. Toistaiseks se on semmoinen hymähdys tai hyminä.
Meillä oli tänään kerhossa vauvajumppaa niin tämä äiti heilutti lasta viuhuen ni kiukkuhan siitä tuli :LOL:. Liian hurjaa ny ekaks kerraks..
 
  • Tykkää
Reactions: Musicro
Toi otsakuumemittari vois olla hyvä. Kiitoksia vinkistä!

Voi miten ihanalta kuulostaa nuo ensimmäiset naurut. <3 Niitä odotellaan jo täälläkin. Hymyily on meilläkin selvästi lisääntynyt ja välillä jo tuntuu, että kohta se nauru sieltä jo tulee. Jonkinlaista äännähdystä jo vähän tulee, muttei naurua kuitenkaan vielä. Neuvolantäti sanoi ihanasti viime kerralla, että eikös tunnukin ihan sydämessä asti oman lapsen hymy. Totesin, että näinhän se on. :)

Neuvolan tädeistä puheen ollen. On todellakin eroja! Pääsääntöisesti kokemukset ovat olleet hyviä, mutta erityisesti yksi tapaus on pistänyt suututtamaan. Juuri imetykseen liittyen sanoi, että täysimetys on omasta kiinnostuksesta kiinni. Aika naseva kommentoija ja muotoili kysymyksensä ja mielipiteensä välillä hyvin ikävästi. Onneksi ei ole enää tämä täti osunut kohdalle. Jos tulisi ja samaan malliin jatkaisi niin sanoisin, että voisi miettiä hartaammin, miten asioita ilmaisee. Silloin olin niin häkeltynyt ja ihmeissäni, etten osannut oikein reagoida. Harmitti ja mietitytti sitten vaan jälkikäteen ja silloin oli juuri paljon rikkonaisia öitä, omaa unettomuutta ja synnytyksestä aika lyhyt aika, joten olin aika herkällä mielellä muutoinkin. Onneksi muuten neuvolan tädit ovat olleet todella mukavia ja heistä on selkeästi voinut huomata, että oikeasti pitävät lapsista ja ovat empaattisia ja kuuntelevia. :)
 
Jenifer, huhuh mikä "täti", ai että täysimetys vain omasta kiinnostuksesta tms. kiinni (n):giggle: Onneksi tosiaan suurin osa on mukavia ja ammattitaitoisia mutta kyllä olen mäkin hämmentynyt nyt tietyistä jutuista ja vähän sanattomaksi jäänyt.

Ostin uusia vaippoja, Happy merkkisiä (tai häppy) ja ovat tosi hyviä; nätti printti, imukykyisiä ja istuvat hyvin. Paketin saa myös hyvin auki. Ovat tosi edullisia; paikallisesta Prismasta löysin ja päätin kokeilla ja hyvin toimivat.

Täällä on löydetty omat varpaat vähän aikaa sitten. Hauskaa, kun vauva leikkii niillä :giggle:

Poka vähän vierastaa ja joskus kelpaa vain äidin syli. Tietysti se omalla tavallaan lämmittääkin mieltä, että oma lapsi kokee itsen niin turvalliseksi, että hakee tätä syliä mutta monesti kelpaa myös onneksi isi... Mamman poika :love:

Kaappia on täytetty nyt maissi- ja riisivellillä sekä soseilla. Mä aina vähän innostun kaupassa ja olen nyt tehnyt hankintoja etukäteen. Ensilusikatkin löytyy jo :whistle: Perunan soseutan itse mutta osan ruoista ainakin ostan valmiina soseena (ovat niin käteviä).

Ai niin, nyt käytetään jo pääasiassa 62 cm vaatteita, laitoin pienempiä pois mutta esim. äitiyspakkauksen jotkut bodyt on yli isoja koossa kuin koossa (esim. se joku vaalea body 50-56 cm vastaa mun mielestä kokoa 62 cm). Eniten pidän H&M vaatteista, kun ovat sopivia suht sirolle pojalle...
 
Innolla myös odotan vaihetta, kun päästään siirtymään kiinteisiin. Toki siihen on vielä aikaa kun ei ole 3kk edes vielä täynnä. ;)
Mielenkiintoista nähdä, mistä oma lapsi tykkää ja mistä ei. Ajattelin jos aloittaisi perunalla.

Meillä käytetään kokoa 56 pääosin, mutta kokoeroja on eri merkeillä. Osa 56-koon vaatteista menee vielä hyvin ja jotkut alkaa olemaan tiukkoja. Toisaalta jokunen 50-koon vaatekin menee vielä.
 
Innolla myös odotan vaihetta, kun päästään siirtymään kiinteisiin. Toki siihen on vielä aikaa kun ei ole 3kk edes vielä täynnä. ;)
Mielenkiintoista nähdä, mistä oma lapsi tykkää ja mistä ei. Ajattelin jos aloittaisi perunalla.

Meillä käytetään kokoa 56 pääosin, mutta kokoeroja on eri merkeillä. Osa 56-koon vaatteista menee vielä hyvin ja jotkut alkaa olemaan tiukkoja. Toisaalta jokunen 50-koon vaatekin menee vielä.
Heh, pakko oli tuolta taustalta tulla kommentoimaan tuohon vaatekokoon kun meillä käytetään jo vaatteita koossa 62-68 ja osa "kuuskakkosistakin" alkaa olla jo pieniä ja poika täyttää ens viikolla vasta 2kk :D kyllä nää voi kasvaa niin eri tahtiin :LOL: jännä nähä ens viikolla neuvolassa taas tarkat lukemat :)
 
Meillä taitaa tällä hetkellä olla 90% 62 vaatteet käytössä, muutamat 56 housut on vielä sopivat, mutta jatkonepparillisetkin 56 bodyt on jo lyhyitä. Ootteko muuten tykänneet käyttää umpiterällisiä housuja tai perinteisiä henkselillisiä potkuhousuja? Me ei tykätä yhtään, ollaan housut ja sukat kansaa.

Täällä edelleen naureskellaan aika paljon ja mahavaivatkin näyttäs helpottaneen kun mamma laittoi itsensä karkkilakkoon.. Ei tainnut kaikki se sokeri tehdä mahalle hyvää. Samoin tehostin taas masuhierontaa.

Kävin maanantaina punnitsemassa pojun avoneuvolassa, ihan kyllä vaan vaatteet päällä, painaa nyt reilut 5,5kg eli vielä nousee hyvin paino pelkällä imetyksellä.

Huomenna olis edessä eka pidempi automatka, mennään mun vanhemmille viikonlopuks. Neljä tuntia pitäis matkata, toki tauottaa matkaa. Toivotaan että poju nukkuu niin kuin tähänkin asti etupäässä autossa on tehnyt.

Mä jotenkin odotan haikeudella kiinteiden alotusta, oisin kiinnostunut sormiruokailusta niin voi olla että odotellaan tosian lähemmäs puolta vuotta ja alotellaan sitten sormiruokaillen. Mutta aika näyttää tosiaan, nyt kun ei oo vielä kolmea kuukauttakaan täynnä. Jotenkin oon nyt oppinut tykkäämään imetyksestä, se on sellanen meidän oma hetki.
 
Mäkin tykkään eniten housut ja sukat yhdistelmästä mutta on käytetty muitakin, kun niitä potkareita yms. löytyy kuitenkin.

Meillä ei ole naurettu sen yhden kerran jälkeen mutta hymyillään kovasti ja melkein naureskellaan.

Käytiin tänään siellä fysioterapiassa sen ylijäntevyyden vuoksi. Jotain pientä on muttei pahasti. Nyt toimitaan ohjeiden mukaan, niin ei välttämättä tarvitse enää montaa kertaa käydä siellä.
Annoin pojalle tänään vauvahierontaakin, tykkäsi kyllä ihan...

Joskus meinaa vähän ärsyttää kuinka omaa lasta tutkitaan "joka paikassa" kovin tarkasti (vaikka hyvähän se tietyllä tavalla on) ja kaiken pitäisi mennä just eikä melkein oppikirjojen mukaan. Jotenkin sitä itse ajattelee, että kaikki kehittyy kuitenkin omaan tahtiin ja suurin osa pikkuvioista korjaantuisi kenties itsekseenkin.
Poika ei tykkääkään kaikista tutkimuksista, niin ikävä katsoa jos/kun toinen huutaa vaan pää punaisena.

Nyt toivon, että kasvua on tullut riittävästi, maanantaina se selviää. Saataisiin sekin asia kuntoon, niin olisi hyvä :)

Hyvää reissua Musicro! Me mennään loppukuusta maalle joksikin ajaksi.
 
Viikko taas hujahtanu siivillä! Toi on Poppie just noin, että ahistaa kun tuntuu että ei saa kasvaa omalla tavalla ja tahdilla, vaan aina verrataan johonkin. Tosin joissain asioissa toki hyvä, niin jotain mahollisia ongelmia voidaan ennaltaehkäistä.. Ihanaa että teillä on varpaat löytyneet. Täällä niitä ihaillaan vielä kaukaa :LOL:.
Narana, teillä on hyvänkokoin jässikkä (y).
Meillä 62, ihan muutama 68 body, mutta huomasin et housuissa on parit 56 vielä! Miun lemppari newbieissä on noi 68cm, ovat suht kapeita meidän pallomahalle. (Oon tästäki saattanu jo mainita :rolleyes:) Ei aina muista mitä on jo kertonu.
Myö käytiin taas kerhoilemassa. Nyt musisoitiin ja painettiin jalkojen ja käsien kuvia. Pikku marakassi pysyi jo hyvin kädessä :ROFLMAO:. Käsien painanta ei oikeen vielä oo onnistunu ku nyrkit pysyy niin visusti kiinni..
 
Niin piti vielä lisätä et housut ja sukat-kansaa ollaan. Muutamat potkuhousut oli mutta pieneksi jäivät jo ja puolipotkarit ei vaan oo napannu. Meillä ku oli valkosia ni vaippa näky läpi ni tuntu et on vaa jotkut kalsongit jalassa :D. Tytöllä selkeesti kiinnostusta syömiseen kun tapittaa suu auki kun myö jotain syödään. Pari viikkoa vielä ni sit maistellaan. Alkuun varmaan teen pakkaseen jääpalamuottiin maisteluannoksia mutta purkkeja varmasti käytetään myös.
 
Meillä oli tänään se kasvukontrolli neuvolassa ja hyvin on kasvettu, pituuttakin oli tullut oikein 2 cm (ilmankos jotkut 62 cm vaatteet ei kyllä enää kauaa mene). Nyt voi huokaista taas. Muutenkin poika on kehittynyt hyvin ja ylijäntevyys jo vähentynyt. Seuraavaksi onkin sitten neuvolalääkäri.

Täällä menee nyt maissi- ja riisivelliä, meidän kun piti aloitella ne ennen 4kk ikää. Sitten alkaakin menemään perunaa, porkkanaa ja ties mitä soseina. Olen tehnyt pakkaseen jääpalamuotteihin omenaporkkanabanaanisosetta valmiiksi. Perunan teen sitten Rosamundasta, kun aletaan maistelemaan ja porkkanaa olisi reilusti kaapissa, että sitä varmaan, kunhan saan hankittua muotteja lisää. Aion kuitenkin käyttää myös kaupan soseita, etenkin marjat tulee tulemaan pääsääntöisesti sieltä. Mustikkaa meillä on, että sitä varmaan teen esim. banaanin kanssa soseeksi.

Luulin jo, että pojalle tulee hammas, kun kuolaa kovasti jne. sekä oli vähän enemmän itkuinen ja ikenessä tuntui joku kova piste muttei sentään vielä, neuvolassa tarkistettiin...
 
  • Tykkää
Reactions: jenifer
Hyviä uutisia Poppiella :) kiva kuulla että kaikki kunnossa. Meidän tytsy on alkanu viihtymään pitkiä aikoja leikkimatolla, sen entisen 5min sijaan. Yrittipä eilen kääntyä mahalleen mutta jäi leikkikaareen jumiin ja hermohan siinä meni..
 
Hyvä Poppie & poika. :D Kivoja uutisia kasvun suhteen. Jännään kanssa jo 3kk neuvolaa ja lukemia. Tuntuu, ettei ruokamäärät ole niin kovasti nousseet, mutta vaikuttaa lapsi kasvaneen kuitenkin. Ehkä hieman maltillisemmin kuin aiemmin. Saas nähdä, mitä puntari näyttää.

Eka nauru tuli toissapäivänä! Aivan yllättäen kului "hehee", kun lapsi oli sylissä. Arvatkaapa vain tuliko äitiltä itku. No tuli. :love: On se maailman ihanin ääni ikinä! <3

Nipsunen: Täällä kans viihdytään leikkimatolla. Pitää selkeästi olla jo viihdykettä. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Poppie
Voi teidän nauravia palleroita :love:. Meillä lähtee edelleen vaan semmonen hyyy-hyminä. Ikinä ei vois kyllästyä katseleen ton hampaattoman söpöstyksen suun aukomisia. Musta oli kaikkein hellyttävintä kun hän aina herätessään imeskeli ja nuoleskeli ikeniään, enää ei sitä tee. Nyt imeskelee alahuulen piiloon. Mut noi ikenet .. <3:ROFLMAO:
Mites teillä muilla vierastamiset? Mulla kävi eilen muutama työkaveri niin ensin meni alahuuli rullalle ja sitte kauhia huuto kun joku uskala tulla lähelle. Meillä kelpaa iskäkin pelastamaan ja ilme oli isin sylissä just semmoinen "siitäs saitte vieraat akat" :LOL:. Hymyt irtosi sitte ku vetivät kenkiä jalkaan ja heippasivat. Kummit ja mummitkin saavat huulen lerpattaan. Kerhossa kun ohjaajat katsoo vauvoja kahvin ajan niin siellä on menny hyvin. Tietty hyö osaa ottaa silleen "huomaamatta" syliin ja viihdyttää leluilla et neiti ei välttämättä ees oo huomannu että kävin kahvilla. Ja muut lapset on ihania katsella! Mun veljen lapset 4 ja 8v. lumosivat ohan totaalisesti. Vaikka tyttö oli ihan väsy niin silti jakso tunnin vaan katsoa kun toiset leikki ja välillä halivat ja tunkivat tuttia suuhun.
Eilen oli bataattia meillä ruuaksi niin iskin jääpalamuotissa pakkaseen ja pikkuisen imeskeltiin makua lusikasta.:rolleyes: Meni kyllä lähinnä kuolakuplien puhalteluksi se homma. D-vitamiinitkin on tähän asti menny hyvin mut nyt on kiva kielellä puskea ne pitkin poskia..
 
Joo vierastetaan silleen, että jossain vaiheessa alkaa itkettämään muiden, kuin äidin tai isin sylissä. Joskus kelpaa vain äidin syli.

Hyvin maistuu noi maissi- ja riisivellit...

Huomenna mennään pojan kanssa kahvilaan ja mua vähän jännittää päättääkö hän saada jotkut itkuraivarit just siellä ja silloin :)
 
Käytiin tänään tosiaan kahvilla ja poika viihtyi oikein mainiosti ja jaksoi olla yli tunnin oma aurinkoinen ja iloinen itsensä; sitten piti päästä päikkäreille eli haalari päälle ja ulos niin nukahti heti.
Oli tosi kivaa ja virkistävää nähdä samassa elämäntilanteessa olevia ystäviä ja tuli hinku käydä vähän useamminkin jossain. Ajattelin, että voisin mennä joku päivä taas kaupungille pojan kanssa, vaikka bussilla, sillä kun kulkee täällä ilmaiseksi vaunujen kanssa.

Nyt kokeiltiin peruna-porkkanavelliäkin ja hyvin maistui sekä sopi sekin.
Poika on mun mielestä taas kasvanut ja "punsistunut"; hän kun oli pitkään kovin hoikka. Noh, sirohan hän on vieläkin mutta taitaa se velli vähän kasvattaa ja lihottaa :)

Huomenna lähdetään maalle tapaamaan pojan isovanhempia miehen puolelta ja vielä sitä edeltävää sukupolvea eli isomummia ja -pappaa.
Keskenämme mennään sinne sitten tosiaan vielä loppukuusta joksikin ajaksi.

Ensi kuussa olisi yhdet nimiäiset, pitää miettiä ja hankkia pojalle joku kiva juhla-asu ja itselle sekä miehelle myös. Mietin myös mitähän annan nimiäislahjaksi.

Hih, mulla kävi moka Name it-tilauksessa ja tilaus jäi kesken, joten jäi saamatta yksi ihana neuletakki, koska se myytiin loppuun mutta etsimällä etsin ja löysin sellaisen yhdestä ulkomaalaisesta verkkokaupasta, niin saan sen sitten. Mietin jo, olenko ihan hullu, että miten sitä nyt voi näin hurahtaa johonkin vauvan neuleeseen ja muuhun vauvakamaan, mutta kai se satunnaisena hulluutena sallitaan (en siis koskaan ole ihan näin fanaattinen jonkun tuotteen suhteen) :D
Jännästi ne ajatukset pyörii nykyään pojan, pojan ruoan, vaatteiden, lelujen yms. ympärillä :ROFLMAO::love:
 
Kiva kuulla Poppie että kahvittelut sujui ja ruokailutkin lähteny hyvin liikkeelle (y). Pitäisi ittenki lähteä tota kahvittelua kokeilemaan. Ollaan vaan käyty niin kaupoilla ja muualla et rattaat on ollu koko ajan liikkeellä eli neito tyytyväinen. Nykyään kun hän saattaa olla hereillä kauppareissulla, ku ennen tuli uni heti kun koppaan pääsi :cry:. Iso vauvani. Ja sit aina toinen voi lähteä jo autolle vauvan kanssa jos joku totaali raivo iskis.
Mekin lähdetään maalle miehen äidin luo. Siellä ei ollakkaan vielä yövytty. Jännää.
Kyllä ymmärrän vaatehullutukset :LOL:. En oo kauheesti netissä ees uskaltanu kattoo mitä ihanuuksia sieltä löytyis. Oon sit sitäki hurjempi noiden kirppislöytöjen kanssa. Tänään taas eksy kaikke kivaa matkaan :whistle:. Nyt vielä kun oma pöytävuokra alkaa niin pitää käydä useesti järjestääs pöytä.
Tosta nimiäislahjasta vielä... ite tykkäsin astioista mitä tyttö sai (emalimuumimuki,lautanen pentikiltä) ja riipuksesta jonka hän saa käyttöönsä jahka vähän kasvaa. Kehys johon painettiin käsi ja jalka oli myös kaunis.
 
Kiva, että kahvittelut sujui Poppiella hyvin. :)

Nimiäislahjaksi voisi olla myös jokin tarvikepussi, jossa esim. talkkia, tutteja ym. käytännöllistä ja kuluvaa. Itse ainakin tykkään tämäntyypisistä lahjoista. Olen hivenen minimalisti, joten käytännölliset lahjat ovat siksi mieleen. Esim. vaatteita ollaan saatu lahjaksi paljon ja kaikkia ei sitten ennätetty käyttämään tai hyvin vähän, kun olivat suuri osa pienintä kokoa ja nyt ollaan siirtymässä vähitellen 62-kokoon. Nipsusen mainitsema kehysidea on kyllä ihana. :)

En ole ollut vielä vauvan kanssa kaupassa ollenkaan. En juurikaan käy ostoksilla tai kaupungilla muuta kuin ruokakaupassa muutenkaan. Kyläilystä tykätään senkin edestä. On kiva jutella vauva-arjesta muiden samassa tilanteessa olevien kanssa. :)
 
Mä tykkäisin kanssa käytännöllisistä lahjoista, en oikein osaa arvostaa hopeaesineitä tms. Kummilusikka pojalle pyydettiin kyllä, mutta muuten ei herätä intoa hopeat. Saatiin toisilta kummeilta sormiruokailua käsittelevä kirja, mikä oli kiva, kun oon sormiruokailusta kiinnostunut. Samoin mua kiinnostaa se Samasta padasta-kirja, ja saattaisinpa viedä sen vauvaperheeseen lahjaksi. Me on saatu lahjaksi vaatetta kyllä, mutta onneks suoraan jo vähintään kokoa 62, niin ehtii käyttää. Villasukkia tuki ihan tuhottoman monet, ja tasan yhdet on vaan käytössä ahkerasti. Ja leluja tuli lahjaksi myös, niistä lapsi varmaan tykkää kunhan vähän kasvaa.

Me on kyllä pikkumiehen kanssa käyty kahvittelemassa ja lounailla jo kolmiviikkoisesta asti. Alkuun käytiin tuossa lähiostarilla, mistä pääsi äkkiä kotiin jos olis tarve tullut, ja nyt mennään surutta minne vain. Oltiin just keskiviikkona työkavereiden kanssa lounaalla (jotka myös nyt mammalomalla) ja kyllähän se kummasti virkistää. Onneks ruoka kulkee mukana ja vaipanvaihtopisteitä löytyy, niin siinähän se menee. Poju kun viihtyy kantoliinassakin nykyään niin voi laittaa hereillä siihen, jos ei jaksa muuten kanniskella.

Mä meinaan vähän hurahtaa noihin kantoliinoihin.. Ja samoin pojan vaatteisiin. Tosin aika paljon suosin yhä unisex-kuoseja, että käyvät hyvin jos joskus on vaikka tyttölapsikin. Jotenkin vaan hirveän vaikeaa hahmottaa, minkä kokoinen poju on esim syksyllä, eli millasta vaatetta kattelis syksyä varten.. Noh, pikkuhiljaa.
 

Yhteistyössä