*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.9 ***

miss_piggy
Onko kukaan muu kokeillu tota vehnisöljyä? Ite ku ostin sitä just sen takia, että se parantaa limakalvoja ja kiinnittymistä, ja ilmeisesti joillakin on kierrotkin tasoittuneet / lyhentyneet ku on alkanu syömään tota vehnistä, ja tärppikin on käynyt paremmin :)
Ei maksanu paljoa muuten tommonen suht iso pullo, tosta riittää varmaan useammalle kuukaudelle ja hintaa oli luontaistuotekaupassa tollaselle vaan 10 ekeä.
 
Jostain syystä siinä Ladyvita Maman vieressä on kaupan myös tuota vehnisöljyä sekä Gelee Royalea (vai mitä se nyt oli)... Hypistelin niitä kyllä ja varsinkin tuo jälkimmäinen houkuttelis. Mulla menee kyllä surkeasti, kun jo tässä vaiheessa suunnittelen ottavani koko arsenaalin käyttöön :D
 
Pakko itsekkin kommentoida noihin apukonsteihin sen verran että itselläkin on käytössä ladyvita mama. Aiemmin käytin foolihappoa mutten enää noihin ladyvitoihin siirryttyäni. Sit jossain välissä kokeilin greippimehua ennen ovista ja punaviiniä join lasillisen muutamina päivinä oviksien jälkeen. Että kaikkea on tullut kokeiltua :D. Ilmeisesti olis vielä tarvinnu tuota venhisöljyä ettei tarvis nyt piikitellä tuota toista mömmöä mahamakkaroihin :LOL:. Kiitti vaan vinkistä miss_piggy!
Mutta sen voin sanoa että ihmeen hyvin on piikittämiset menneet! Jotenki se tavoite vaan motivoi niiiin paljon :heart:. Ja lopetinhan minä tupakoinninkin tämän saman asian vuoksi (enkä kyllä aio enää aloittaa uudestaan!)

Bling inssiä ei tosiaan tehdä jos ovis on sunnuntaina.. Eli testiplussaa rukoilen torstaille, perjantaille tai sunnuntaille. Lekuri ei ainakaan puhunut mitään oviksen siirtävistä lääkkeistä. Noh jos ovis on sunnuntaina niin täytyy tyytyä perinteisiin kotikonsteihin :D.

Starfish toivottavasti kaikki on hyvin!

Tsemppiä Mutantti ja Miss_piggy piinailuihin!! Positiivisia tuulosia +++
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
miss_piggy
Joiku:Nuo geleethän on aika hintavia, ja musta tuntui, että ne sai ehkä vähän liianki tehokkaasti kropan toimimaan...en tiä uskallanko enää niitä syödä ku viimeks tuli se keskenmeno just ku söin noita geleitä..tai lopetin kyllä ku plussa tuli mutta jotenki vaan tuli semmonen olo että uskaltaako enää.
 
miss_piggy mä oon popsinut nyt kanssa gelee royalea yhden purnukan, mutta en oo muuta huomannut kuin että kierto oli järkevämpi ja vuoto runsaampi (sitä ennen todella, todella niukka). Mä oon kanssa hörähtäny noihin lisäravinteisiin kunnolla, kalaöljykapseleita, magnesiumia, sinkkiä, monivitamiinia (jossa foolihappoa), D-vitskua ja gelee royalea. Rasvahapot on kai todella tärkeitä tässä tilanteessa, näin oon ainakin ymmärtänyt?

Tässä vähän niistä tietoa:
Proteiinin jälkeen toiseksi tärkein ravintoaine on rasva. Elimistö tarvitsee rasvahappoja hormonitoimintaan, ihon, limakalvon ja ylipäätään solujen hyvinvointiin ja hyödyllisten prostaglandiinien esiasteiksi. Osan tarvittavista rasvahapoista elimistö pystyy valmistamaan itse, mutta sen lisäksi sen on saatava tiettyjä rasvahappoja jokapäiväisestä ruokavaliosta.

Myös osa vitamiineista on rasvaliukoisia. Varmistamalla riittävän rasvan saannin ruokavaliossasi varmistat näiden vitamiinien ja niiden esiasteiden imeytymisen. Tällainen vitamiini on mm. monessa mielessä hyödyllinen E-vitamiini, jota saa kasviöljyistä ja viljasta.

Valtaosa rasvasta kannattaa syödä neitsytkookosöljyn, neitsytoliiviöljyn ja kyllä, myös voin muodossa. Elimistölle välttämättömien rasvahappojen saamiseksi on tärkeää syödä pari kertaa viikossa rasvaista kalaa tai käyttää säännöllisesti DHA- ja EPA-rasvahappoja sisältävää kalaöljyvalmistetta.

Syökö teillä miekkosetkin nappeja? Meillä napsii lähes samat kun mä :D
 
Keskiviikko 17.4.2013



Säihkiss.............33v...........kp 3/28-34.................yk 6
Lise...................35v...........kp 4/30-34.................yk 6
LilyAlice.............33v...........kp 8/25-38.................yk 8
Dazzler..............36v...........kp 9/30-32...............yv 3(3km 1ku 1IVF)
Milk@................37v....... ...kp 11/28-33.................yk 6
mm-79..............33v...........kp 13/27-29................yk 23
Pinni82.............. 31v..........kp 16/28-31................yk 7
Saippo...............35v...........kp 17/32-50................yk 15
Ethe1................ 30v..........kp 24/33-36.................yk 1
mutantti.............33v..........kp 26/28-29.................yk 3
lady1979............33v...........kp 28/28-30................ya 10/2011
Bling.................30v...........kp 29/22-48.................yk 12
Iris_Lorea.......... 31v...........kp 40/26-32...............yk 32
miss_piggy.........31v...........kp 53/?......................yk 9 (kkm 2/13)



Taustalla:
haave_ilija, Emeliya, Kirpukka, M11su, Avonlea, Haniböö83, pienestä kii, Sakara, Mandala, Mirtsu81, Lila79, tada, Uusijännääjä, Pauge83, Joiku, ansarikukka, Starfish


Plussanneet:

hiisi -78................34v ...........yk 8 ..........plussa 28.03.2013
Twinflower............33v ..........yk 18 .........plussa 16.03.2013, 1.IUI
Starhope...............37v ..........yk 10 .........plussa 11.03.2013
Kiiltis-75...............37v ..........yk 15 .........plussa 02.03.2013
Essence................33v ..........yk 6 ..........plussa 31.01.2013
rupeltaja...............30v ..........yk 3 ...........plussa 21.01.2013
Syksy2010............31v ..........yk 28 ..........plussa 17.01.2013
zapata..................31v ..........yk 5 ...........plussa 05.01.2013
TarinaMarianna......32v ..........yk 5 ...........plussa 31.12.2012
 
Hei vaan, arvon naiset :)

Täällä onkin keskusteltu vilkkaasti, kivaa! :) Meillä me molemmat syödään päivittäin vitamiineja. Mä otan foolihapollista monivitamiinia, kalaöljykapseleita ja D-vitamiinia. Tosin noi mulla on ollut listalla jo kauan aikaa ennen raskauden yrittämistä, vaihdoin vain raskaana olevien versioihin silloin, kun aloimme yrittää. Mies syö edelleen multitabsia ja kalanmaksaöljyä, sekä D-vitamiinia.

Meillä oli tosiaan ensikäynti eilen. Oli kokonaisuudessaan erittäin positiivinen kokemus! Lääkäri oli ammattitaitoinen ja huumorintajuinen, ja tuli sellainen olo, että kyllä tästä vielä hyvä tulee...

Lääkäri selitti meille koko raskaaksituloprosessin ja siihen vaikuttavat asiat, piirsi oikein kuvat ja kaikki. Mulle tehtiin munasarjojen aukiolotutkimus, koska nyt oli juuri sopiva kierron hetki siihen, ja halusin sitä myös itse.

Tutkimuksessa selvisi, että kohdun limakalvo oli 7 mm paksu, ja munarakkula kypsyy oikealla, ja on läpimitaltaan 2 cm (eli kaikki on kuten pitääkin!) Ovulaation lääkäri arveli tapahtuvan ihan parin päivän sisällä. Kystan jäänteet näkyivät edelleen, mutta sillä ei ole merkitystä raskautumisen kannalta. Kun sitten lääkäri laittoi aukiolotutkimuksessa tarvittavan katetrin ja keittosuolaliuoksen kohtuuni, lihas menikin spasmiin ensin ja sulki munatorvet. Eli ensin näytti siltä, että liuos ilmakuplineen ei kulje kohdusta eteenpäin. Odoteltiin pieni hetki (ihan muutamia sekunteja) ja sitten kaikki alkoikin toimia! Eli anatomisesti mun vehkeet toimii just niinkuin pitääkin... :D Lääkäri vielä totesi, että kyseistä spasmia ei tapahdu yhdynnän aikana, vaan se oli reaktio katetriin, joka on vierasesine kohdussa.Lääkäri myös mainosti aukiolotutkimusta hyvänä hoitona - usein käy niin, että sen jälkeen raskautuukin heti seuraavasta kierrosta... Eli nyt peukut pystyyn...!

Täytyy myös mainita, että lääkäri sanoi munasarjojeni perusteella, että ei ole mitään kiirettä, ne ovat edelleen aktiiviset ja hedelmöittyminen on erittäin mahdollista. :) Tämä oli yksi suurimpia huolenaiheitani ikäni takia...

Ensi viikolla käyn verikokeissa, loppukierron hormonitasot tarkistetaan. Lääkäri kyllä sanoi, ettei epäile niissä olevan mitään vikaa ultraäänitutkimuksen perusteella, mutta ne on kuitenkin hyvä tarkistaa. Miehelle varattiin aika siemennesteanalyysiin, ja se on sitten myös ensi viikolla. Seuraava käynti tulosten kuulemista varten on vapun jälkeen, ja sitten päätämme jatkoista.

Kehuja saimme myös tupakoimattomuudesta ja normaalipainosta. Lääkärin mukaan siittiöiden laatuun vaikuttaa erittäin paljon myös liikunta - sitä pitäisi harrastaa kolme kertaa viikossa puoli tuntia sellaisella intensiteetillä, että hikoilee. Alkoholia ja kahvia kohtuudella, mutta ihan normaalia elämää muuten. Foolihappoa hän suositteli minulle, mutta kerroin ottavani Multivitan raskaus ja imetys - monivitamiinia, ja lääkäri sanoi siinä olevan riittävä määrä.

Joten nyt sitten odotellaan ensi viikkoon. Lääkärin määräyksestä meillä myös harrastettiin seksiä eilen.. :D :D tästä "määräyksestä" mies oli erittäin tyytyväinen, varasi jo seksiä joka päivälle lauantaihin asti, sen jälkeen hänen täytyy pidättäytyä näytteen antoa varten. :D

Mun täytyy myöntää, että pääsi pieni helpotuksen itku, kun tajusin, että kaikki on kunnossa, ainakin anatomisesti. Eilisen illan aikana ja tänä aamuna emättimestä on tullut pientä ruskehtavaa tuhrua ja hienojakoista veristä sakkaa. Tuli vaan mieleen, että jos ne munatorvet olis nyt tosiaan sitten puhtaat... :D :D
 
Viimeksi muokattu:
Teiltähän saikin hyviä vinkkejä noista apukonsteista. Ite en oo vielä sen tarkemmin miettiny lisävitamiineja, jotain vitamiiniporetta tulee ihan normaalistikin otettuu lähes päivittäin. Yrityksen alkaessa kyllä tarkistin että siinä ei oo A-vitamiinia ja että foolihappoa on. sit satunnaisesti vielä omega3:a ja d-vitamiiinia otan. Mies ei ota mitään. Saas nähdä sirrynkö kohta minäkin järeämpiin aseisiin...

Hienoa Milk@, onnea hyvistä uutisista!!! =)

itsellä alkaa kohta ukso loppua tähän kiertoon. nyt tuhruttaa neljättä päivää. Ei kai se kiinnittymisvuoto yleensä kestä 3:a päivää pidempään. Olisko joku hormonihäiriö tai epäonnistunut takertumisyritys tms. Sillein ärsyttävää kun ei tiedä menikö joku vikaan, jos meni niin miksi meni vikaan.
Nyt on siis kp 26, DPO11. Millonhan viittis testata... ehkä jos viikonloppuna. Ellei hanat aukee kunnolla ennen sitä.
 
Olipa ihana lukea tuota sun kertomusta Milk@! Ei epäilystäkään, etteikö sieltä suunnalta pian kuultaisi lisää hyviä uutisia, jotenkin olen ihan varma siitä. =)

Starfish, olet ajatuksissa. Toivottavasti vuodot loppui tai osoittautuu normaaliksi alkuraskauden oireiluksi. Tulethan kertomaan viimeistään ultran jälkeen kuulumisia.

mutantille kärsivällisyyttä ja positiivisia ajatuksia! :)

LilyAlice, meillä mies syö myös tuota ihan tavallista Multitabsia. Aiemmin oli jopa paljon huolellisempi sen kanssa kuin minä. Nyt olen yrittänyt vähän tsempata. :) Ja ruokavalio- ja liikunta-asiat on onneksi tärkeitä molemmille. Eilen katsottiin sitä uutta Kaappaus keittiössä -ohjelmaa (tai jotain sinne päin) ja todettiin että kyllä meillä oikeasti syödään aika terveellisesti ja monipuolisesti.. Mulle mies on paasannut riittävän syömisen merkityksestä kun tosiaan tuossa talvella paino tipahti vähän turhankin alas. Välillä tuntuu että hän on näissä asioissa paljon järkevämpi... :)
 
miss_piggy
Mulla ei tuu enää tuhrua, tuli vaan valkkaria, ja närästää! Aamulla tein one stepin testin, ei sofi vaan semmonen toinen liuska, niin siihen tuli joku erikoinen viivanpaikka :stick: Mutta en lue sitä edes haamuksi. Katotaan miten käy...
 
Kyllähän nuo kaikki mömmöt vähän epäilyttää: ensinnäkin, että onko niistä mitään apua ja toiseksi, mitä jos ne ei olekaan turvallisia. Ja hyvin ymmärrän, että miss_piggyä just vähän epäilyttää. Joku aika sitten Avarassa luonnossa oli aiheena mehiläiset ja siinä puhuttiin juuri tästä kuningatarhyytelöstä ja siitä miten ihmeainetta se on… Tiedä sitten toimii ihmisiin. :confused: Tuskin ne kuitenkaan piikitystä korvaa mm-79, tai ehkä se tosissaan oli vaan siitä öljystä kiinni :D

Meillä mieskin pistelee kaikenlaisia vitskuja naamaansa, siis jo ennen kuin mä aloitin mitään syömään… Eli olen ollut se huolettomampi osapuoli, kuten Säihkisskin. :whistle: Kalanmaksaöljyä, multivitaa, magnesiumia, D-vitamiinia ja ties mitä.

Tosi hyviä kuulumisia Milk@! Tuo on kyllä tärkeää, että on tällaisessa melko privaattia asiaa hoitamassa mukava ja ammattitaitoinen lääkäri. Hyvä, että paikat on kunnossa! Mua myös vähän huolestuttaa tuo aukiolo, kun siitä on kaikenlaista kuullut. Sattuiko se tutkimus yhtään? Viestistä voisin päätellä, että ei… Nyt siis vaan puuhiin ja todelliset piinapäivät käynnistyköön! :D

Voi teitä kärvistelijöitä – mutantti ja miss_piggy! Kyllä se siitä… Itsekin tässä vähän olen kuulostellut, että mitenköhän on käynyt, mutta onneksi vielä toistaiseksi se ei ole koko ajan mielessä… (toki mietin, että voinko tänään syödä sushia :ashamed: )
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Joiku, kyllä se tutkimus tuntui. Kun katetri vietiin kohtuun, tuntui samantyyppinen vihlaisu kuin papa-näytettä otettaessa. Kun lääkäri ruiskutti keittosuolaa, tuntui painetta, vähän samaan tapaan kuin kuukautisten aikana. Ja kohtulihaksen jännittyessä todellakin tuntui kurjalta, taisin jopa vähän voihkia ääneen. Mutta kun spasmi laukesi, en oikeastaan enää tuntenut muuta kuin menkkakipujen kaltaisia kipuja, ja ne olivat ainakin mulla huomattavasti miedompia kuin oikeat menkkakivut. Lievästi jomotteli myös illan aikana ja tänään aamulla. Mutta ei todellakaan ollut kovinkaan kivulias kokemus, olen kokenut huomattavasti pahempaakin esim. kuukautisten aikana...
 
  • Tykkää
Reactions: Joiku ja miss_piggy
noh, mullakin taisi hanat aueta, vaikkakin normaalia niukemmin. Mutta siinä meni mun "kellontarkka" kuukautiskierto sitten. Pakko käydä ostaa ovistikkuja, kun nyt en kyllä pysty päättelee onko tämä se kp 1 vai mikä, ja milloin on odotettavissa seuraava ovis. puuh. helpottunut olo kyllä kun ei tartte pähkäillä. ja iloittava on esim siitä että voin mennä llalla harkkoihin ja vielä ainakin monta viikkoa. =) tuo mun harrastus kun on sellanen "ryskämislaji" jota ei todellakaan voi harrastaa jos on kyytiläinen mahassa.

Tiedättekö onko pregcheckin ovistesteistä mihinkään? niitä kun saisi kätevästi prismasta... =)

Joiku, toivottavasti sulla ees tärppää!

muoks: Ja mitä vielä, hana meni kiinni. Voi hyvää päivää. Taitaa olla joku tiiviste vika vissiin. Venttiili vuotaa... Suunnitelma on täten se että ootan kun tämä eestaastiputtelu päättyy ja testaan sit. Vaikka en usko suuremmin tärppiin :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Joiku
Hei, onnea Milk@ rohkaisevasta lekurikäynnistä! Toivottavasti plussa pamahtaa nyt samaan syssyyn.

Mä syön monivitamiinia, jossa on foolihappoa ja niitä B-vitamiineja, joita kai tarvitaan sen imeytymiseen. Lisäksi greippimehua ja sellaisia solumineraaleja, joita eräs luontaishoitoihin erikoistunut lääkäri suositteli raskautumisen avuksi, vahvistaa jotenkin munasarjoja. Tuolla tietoa siitä:

SOLUMINERAALI 12
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Torstai 18.4.2013



mutantti.............33v..........kp 1/28-29.................yk 4
Iris_Lorea.......... 31v...........kp 7/26-32...............yk 33
Säihkiss.............33v...........kp 4/28-34.................yk 6
Lise...................35v...........kp 5/30-34.................yk 6
LilyAlice.............33v...........kp 9/25-38.................yk 8
Dazzler..............36v...........kp 10/30-32...............yv 3(3km 1ku 1IVF)
Milk@................37v....... ...kp 12/28-33.................yk 6
mm-79..............33v...........kp 14/27-29................yk 23
Pinni82.............. 31v..........kp 17/28-31................yk 7
Saippo...............35v...........kp 18/32-50................yk 15
Ethe1................ 30v..........kp 25/33-36.................yk 1
lady1979............33v...........kp 29/28-30................ya 10/2011
Bling.................30v...........kp 30/22-48.................yk 12
miss_piggy.........31v...........kp 54/?......................yk 9 (kkm 2/13)



Taustalla:
haave_ilija, Emeliya, Kirpukka, M11su, Avonlea, Haniböö83, pienestä kii, Sakara, Mandala, Mirtsu81, Lila79, tada, Uusijännääjä, Pauge83, Joiku, ansarikukka, Starfish


Plussanneet:

hiisi -78................34v ...........yk 8 ..........plussa 28.03.2013
Twinflower............33v ..........yk 18 .........plussa 16.03.2013, 1.IUI
Starhope...............37v ..........yk 10 .........plussa 11.03.2013
Kiiltis-75...............37v ..........yk 15 .........plussa 02.03.2013
Essence................33v ..........yk 6 ..........plussa 31.01.2013
rupeltaja...............30v ..........yk 3 ...........plussa 21.01.2013
Syksy2010............31v ..........yk 28 ..........plussa 17.01.2013
zapata..................31v ..........yk 5 ...........plussa 05.01.2013
TarinaMarianna......32v ..........yk 5 ...........plussa 31.12.2012
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Milk@ vastauksesta ja hyvästä kuvauksesta asiasta! Jotenkin ajattelen, että tuo mullakin on joskus edessä… Vähän siis sattuu, mutta ei mitään mahdotonta, tosi kiva kun kerroit noin tarkasti toimenpiteen.

ON: Täällä oletettavasti n. DPO7 ja kaikenlaista vilisee mielessä. Tänään pyyhkiessä tuli paperiin reilusti verensekaista valkkaria…. :O Nooh, arvaatte varmaan, että asiasta voi tehdä kahdenlaisia johtopäätöksiä. Ja mä söin sitten eilen sitä sushiakin. :ashamed: Niin ja kolmas mahdollisuus on tietysti se sama venttiilivika, josta muutkin naiset täällä kärsii. :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Tuosta aukiolotutkimuksesta sen verran että se taitaa olla melko yksilöllistä miten kukakin sen kokee. Itsellä ei mennyt niinkuin Strömsössä kun lekuri joitui ensinnäkin käyttelemään hiukan apuvälineitä että sai katetrin kohtuun. Ja sitten kun se täytti sen "pallon" että katetri pysyy paikoillaan niin multa meinas lähtee taju! Jouduttiin keskeyttään hetkeksi ku kipu oli sen verran kova ja loppujen lopuksi lekuri joutu hieman tyhjentämään sitä palloa että pystyttiin jatkamaan. Ei siis mitään pelottelua mutta kerroinpas kokemukseni kuitenkin :LOL:
 
iiris_lorea, tsemppiä! Älä anna periksi ihan vielä.. Kaikki järjestyy parhain päin, ihan varmasti. Hieno juttu, että ootte puhuneet miehesi kanssa myös siitä mahdollisuudesta, ettei vauvaa tulekaan. Mutta ei vielä ole liian myöhäistä.. :hug:

mutantti, pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta. Mutta toisaalta: uusi kierto - uusi mahdollisuus! Peukut pystyyn plussakierrolle! :)

mm-79, oon ihan varma, että aukiolotutkimuksen aiheuttama kipu on ihan yhtä yksilöllistä kuin kaikki muukin kipu. Onneks molemmat selvittiin siitä kuitenkin... ;)

miss_piggy, toivottavasti ne menkat alkais nyt jos kerran ovat alkaakseen! Kurjaa tollanen tuhruttaminen ja odottelu...

Tein päivitykset, laitelkaa niitä tosiaan lihavoituna jos mahdollista, osuu paremmin silmiin. Yritän kyllä lukea kaikki viestit, ettei mikään menisi ohi, mutta aina ei silti hoksaa kaikkea.

Me ollaan lähdössä minikylpylälomalle huomenna. Aivan mielettömän ihanaa, tulee todella tarpeeseen. Hierontaa ja kaikkea, onnittelen itseäni, että tajusin ostaa tällasen joululahjan miehelle :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: lady1979
Perjantai 19.4.2013



mutantti.............33v..........kp 2/28-29.................yk 4
Iris_Lorea.......... 31v...........kp 8/26-32................yk 33
Säihkiss.............33v...........kp 5/28-34.................yk 6
Lise...................35v...........kp 6/30-34.................yk 6
LilyAlice.............33v...........kp 10/25-38................yk 8
Dazzler..............36v...........kp 11/30-32...............yv 3(3km 1ku 1IVF)
Milk@................37v....... ...kp 13/28-33................yk 6
mm-79..............33v...........kp 15/27-29................yk 23
Pinni82.............. 31v..........kp 18/28-31................yk 7
Saippo...............35v...........kp 19/32-50................yk 15
Ethe1................ 30v..........kp 26/33-36.................yk 1
lady1979............33v...........kp 30/28-30................ya 10/2011
Bling.................30v...........kp 31/22-48.................yk 12
miss_piggy.........31v...........kp 55/?.......................yk 9 (kkm 2/13)



Taustalla:

haave_ilija, Emeliya, Kirpukka, M11su, Avonlea, Haniböö83, pienestä kii, Sakara, Mandala, Mirtsu81, Lila79, tada, Uusijännääjä, Pauge83, Joiku, ansarikukka, Starfish


Plussanneet:

hiisi -78................34v ...........yk 8 ..........plussa 28.03.2013
Twinflower............33v ..........yk 18 .........plussa 16.03.2013, 1.IUI
Starhope...............37v ..........yk 10 .........plussa 11.03.2013
Kiiltis-75...............37v ..........yk 15 .........plussa 02.03.2013
Essence................33v ..........yk 6 ...........plussa 31.01.2013
rupeltaja...............30v ..........yk 3 ...........plussa 21.01.2013
Syksy2010............31v ..........yk 28 ..........plussa 17.01.2013
zapata..................31v ..........yk 5 ...........plussa 05.01.2013
TarinaMarianna......32v ..........yk 5 ...........plussa 31.12.2012
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä