*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.9 ***

Maanantai 15.4.2013



Säihkiss.............33v...........kp 1/28-34.................yk 6
Lise...................35v...........kp 2/30-34.................yk 6
LilyAlice.............33v...........kp 6/25-38.................yk 8
Dazzler..............36v...........kp 7/30-32...............yv 3(3km 1ku 1IVF)
Milk@................37v....... ...kp 9/28-33.................yk 6
mm-79..............33v...........kp 11/27-29................yk 23
Pinni82.............. 31v..........kp 14/28-31................yk 7
Saippo...............35v...........kp 15/32-50................yk 15
Ethe1................ 30v..........kp 22/33-36.................yk 1
mutantti.............33v..........kp 24/28-29.................yk 3
lady1979............33v...........kp 26/28-30................ya 10/2011
Bling.................30v...........kp 27/22-48.................yk 12
Starfish.............31v ..........kp 34/27-28.................yk 13
Iris_Lorea.......... 31v...........kp 38/26-32...............yk 32
miss_piggy.........31v...........kp 51/?......................yk 9 (kkm 2/13)



Taustalla:
haave_ilija, Emeliya, Kirpukka, M11su, Avonlea, Haniböö83, pienestä kii, Sakara, Mandala, Mirtsu81, Lila79, tada, Uusijännääjä, Pauge83, Joiku, ansarikukka


Plussanneet:

hiisi -78................34v ...........yk 8 ..........plussa 28.03.2013
Twinflower............33v ..........yk 18 .........plussa 16.03.2013, 1.IUI
Starhope...............37v ..........yk 10 .........plussa 11.03.2013
Kiiltis-75...............37v ..........yk 15 .........plussa 02.03.2013
Essence................33v ..........yk 6 ..........plussa 31.01.2013
rupeltaja...............30v ..........yk 3 ...........plussa 21.01.2013
Syksy2010............31v ..........yk 28 ..........plussa 17.01.2013
zapata..................31v ..........yk 5 ...........plussa 05.01.2013
TarinaMarianna......32v ..........yk 5 ...........plussa 31.12.2012
 
Viimeksi muokattu:
jaahas, vähän isompi tuhru tuli aamulla, mutta mahaan ei enää juili. Tuli vaan sellanen olo että alkaakohan menkat. Ikinä ei oo kyllä näin ajoissa alkanu (kp 23-24), ennemminkin on vaan venyny jos johonkin suuntaan ja yleensä tarkalleen 28/29 päivää ollu. noh, istutaan ja ootellaan päivä muutama vielä.
 
Viimeksi muokattu:
Hei,

Mulle vois nyt päivittää luvuiksi kp 2/30-34. Tää menikin vähän eri lailla kuin torstaina näytti. Kolme päivää tuli vähäistä ruskeaa tuhrua ja eilen alkoi verisempi vuoto, mut tosi niukkaa se on. Hohhoijaa... Tietääkseni niukka vuoto tarkoittaa ohutta kohdun limakalvoa. Onkohan se kuin huono asia raskautumisen kannalta. No. Nyt alan varailemaan gyneaikaa, jotta saan asioihin selvyyttä.


Jännät paikat teillä miss_piggy ja mutantti! Pidän peukkuja!
 
Huomenta ystäväiseni!

Ilokseni voin ilmoittaa, että tästä päivästä tuli kp 1/28-34 ja alkoi yk 6. Tai olisinhan mä mieluummin valinnut sen hyvän syyn menkkojen poisjääntiin mutta kun tiesin että en raskaana ole niin kyllä näitä jo odotinkin. Enää en pääse sanomaan että kierto on kellontarkka mutta tulee sentään jonkinmoista vuotoa... :)

Lise, mulla siis ollut myös ongelmana tuo niukka vuoto ja niiden mielipiteiden mukaan, joita olen saanut, niukka vuoto ei välttämättä tarkoita (liian) ohutta limakalvoa. Tärkeää on ymmärtääkseni se, että tulee edes vähän veristä vuotoa eikä pelkkää ruskeaa tuhrua. Viimeksi kun juttelin lääkärin kanssa ja vuodot oli olleet just vaan sitä tuhrua, hän oli sitä mieltä että silloin tuskin on myöskään riittävää limakalvoa, johon alkio voisi kiinnittyä. Niinpä yritän repiä riemua nyt näistä edes 1 vrk kestävistä "oikeista" menkoista. ;)

Miss_piggy ja mutantti, jännään täällä teidän puolesta, tulisipa hyviä uutisia loppuviikosta! =)

Mukavaa viikkoa kaikille! :wave:
 
Lise, meillä ei ollut vielä lääkärin kanssa sen kummempia suunnitelmia kuin että odotellaan vielä jonkin aikaa, ehkä kesän yli, alkaisiko kroppa toimia itsekseen. Niin olen ymmärtänyt, että estrogeenivalmisteilla näitä voidaan kuitenkin hoitaa. Jotenkin olen suhtautunut tähän asiaan vielä tosi rauhallisesti ja olen ajatellut, että joskus kesän jälkeen sitten menen vastaanotolle, jos ei siihen mennessä ole mitään tapahtunut. Ovulaatiota en ole itse testannut, kun oireet, lähinnä toispuoleinen mahakipu tietyillä kp:llä, on ollut niin selvät. Nyt kuitenkin sorruin tilaamaan 7 kpl Clearbluen digitestejä ja ajattelin katsoa tässä kierrossa, tapahtuuko se ovulaatio silloin kun luulen sen tapahtuvan. Oikeastaan tähän oli syynä se, että mies alkoi ensimmäistä kertaa tänä viikonloppuna puhua tästä vauva-asiasta niin, että kävi ilmi hänen kaipaavan yhteistä lasta ihan yhtä paljon kuin minäkin. Hänellähän on siis jo kaksi lasta ja sen vuoksi en ole ajatellut että tämä olisi hänelle ihan niin iso juttu kuin minulle, vaikka toki yhteinen päätös on ollutkin. Ehkä annoin itselleni sen takia luvan alkaa vielä vähän enemmän haaveilla ja odottaa... Edelleenkin yritän pitää kuitenkin pään kylmänä ja pysyä rauhallisena mutta optimistisena :)

Kerro Lise sitten heti mitä lääkäri sanoo, mielenkiinnolla odotan! =)
 
Moikka moi! Omanapaista näin maanantain kunniaksi :LOL:. Ultrassa näkyi tänään sekä oikealla että vasemmalla hyvän kokoiset palleroiset! Jee! Clomit ovat siis tehneet tehtävänsä. Ongelmana oli kohdun limat jotka eivät ole ihan vauhdissa mukana.. Noh, nyt piikitellään pari päivää Fostimonia ja mahdollisesti vielä Pregnyl jos ovisplussa sattuu torstaille tai perjantaille. Sormet ja varpaat ristissä toivon ettei ovulaatiopvä olisi sunnuntai vaikka se on enemmän kuin mahdollista : /.
Olipahan melkoinen koettelemus harjoitella piikitystä.. Ei voi sanoa muutakuin että apuva! Katotaas miten kotona onnistuu.. Noh mutta nythän voi laskea että on tuplamahikset tälle kiertoa joten kotipupuilukin voi hyvällä onnella tuottaa tuloksen! Positiivista mieltä ja plussatuulia kaikille!
 
Heissan kanssakuumeilijat!

miss_piggyllä ja mutantilla on jännät paikat! Kyllä mielenkiinnolla seuraan mitä tapahtuu… :popcorn: Toivottavasti jotakin positiivista!

Jotenkin pystyn hirveen hyvin ymmärtämään, että viimeinen luomukierto Blingä jänskättää. Mua jänskätti olla eka kerran ilman ehkäsyä… :ashamed: Eli kyllä nainen pystyy repimään jännät ihan mistä vaan! Toivotaan nyt kuitenkin, että tämä kierto toisi tuloksen! =)

mm-79 jospa sieltä pitkän odotuksen tuloksena pamahtaakin kaksi yhtä aikaa? Tsempit piikityksiin!

ON… Ei mitään uuttaa tänne. Ihan hullu kutomisvimma on iskenyt, onneksi olen muutaman kuukauden ikäisen vauvelin kummi, joten voi kaikenlaista hänelle näperrellä. Tietysti sitä on niin taikauskoinen, että jos nyt jotain sille omalle tulevalle tekisi, ei varmaan ikinä tulisi meille vauvaa.
 
Tulenpa minäkin vähän täältä taustalta kurkkimaan :) Ihan hurjan paljon onnea kaikille plussanneille!!! Ja oikein onnellista odotusaikaa :) Ja kovasti tervetuloa uusille! :wave: Täällä on aivan huippuporukka, mutta sen olette varmaan jo huomanneetkin :)

Mulle ei kuulu mitään uutta. Tuhrutteluun ei tullut apua yhden tabletin Tero-annotuksella ja nyt tänään aloitan kolmannen Tero-kierron 2 tbl/pv annoksella. Ihmetyttää tämmöinen yhtäkkinen tuhruttelu ennen menkkoja, kun koskaan aiemmin tätä vaivaa ei ollut ja nyt se on tainnut tulla jäädäkseen. Höh!

Mulla olis ollut tänään laskettu aika siitä loppukesän plussauksesta. Mut jotenkin mulla ei oo siitä yhtään surullinen olo. Onkohan muhun iskenyt joku suurempikin vika, kun jotenkin tuntuu helpottavalta, etten vielä sitä pikkuista saanutkaan. Toivottavasti en tällä nyt pahoita kenenkään mieltä, mutta halusin nyt vaan rehellisesti kertoa, miltä musta tuntuu. Oon vähän itsekin ymmälläni tästä. Ehkä mä en sitä vauvaa edes niin kovin halua kuin luulin. Mun elämä on nyt niin ihanaa, että se riittää mulle tällaisenaankin. Vauva tulee, jos on tullakseen, mutta en varmaan lähiaikoina mihinkään tutkimuksiin edes halua. Me jatketaan luomuilua ja nautitaan siitä! :) Yrityskerroistakin oon jo mennyt ihan sekaisin! :)

Mä puhaltelen täältä teille kaikille oikein voimakkaita plussatuulia +++++++ :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mutantti ja Milk@
Heipähei vielä kerran,

Semmoista piti kysyä, että onko kellään kokemuksia Vitamore Total -nimisestä luontaistuotteesta? Tässä estrogeeninpuutteessani googletin jokin aika sitten erilaisia valmisteita ja jotenkin tuo teki vaikutuksen. :) Sitä siis suositellaan vaihdevuosioireisiin mutta myös nuoremmille hedelmällisyyttä tukemaan ja parantamaan nimenomaan esim. limakalvojen tilannetta. Suhtaudun tietyllä varovaisuudella noihin luontaistuotteisiin mutta kun selvittelin niin en keksinyt mitään syytä miksi en kokeilisi ja ostin sitten kuukauden satsin. Ei kai se ota jos ei annakaan, eikös kaikki keinot on sallittu sodassa, rakkaudessa ja vauvahaaveissa :D
 
Niin ja Kirpukka, piti sinulle vielä sanoa, että mä ymmärrän sua oikein hyvin. Siis en voi ymmärtää keskenmenon jälkeisiä asioita kun en ole sitä kokenut mutta sen, että mieli voi olla rauhallinen ja jopa tyytyväinen, vaikka asiat ei ole menneetkään ihan niin kuin alunperin oli ajatellut. Mä uskon erittäin vahvasti siihen, että kaikella on joku tarkoitus ja asiat tapahtuvat aina juuri oikeaan aikaan. Monesti sen huomaa vasta jälkeenpäin, että näinhän sen kuului mennäkin. Ja tuo on niin tärkeää, että elämä on mallillaan ja siitä osaa nauttia semmoisena kuin se tällä hetkellä on. Ja nyt en myöskään halua pahoittaa kenenkään teidän mieltä, jotka olette parhaillaan käymässä läpi rankkoja hoitoja. Itselläni on vaan tapana pyrkiä ajattelemaan asiat niin positiivisesti kuin mahdollista ja vaikka en kovin uskonnollinen ihminen olekaan, niin uskon siihen, että näitä naruja vedellään vähän meidän puolestakin ja se auttaa monesti jaksamaan silloin kun meinaa positiivisuus loppua. Asiat aina vaan järjestyy parhain päin, juuri niin kuin on tarkoitettu. Kunhan siihen vain itse uskoo.

Eka työpäivä loman jälkeen ja ei meinaa oikein lähteä käyntiin, siksi täällä notkun kirjoittelemassa ties kuinka monetta viestiä tänään... =)
 
miss_piggy
Itekki uskon, että se keskenmeno tuli mulle syystä. Ei ollu vaan sen vauvan aika vielä tulla tähän maailmaan. Mullahan olis laskettu aika ollut syyskuussa, ja jos nyt tärppäis niin la menis aikalailla joulu/tammikuun vaihteeseen :) Mullahan nyt tässä on vielä koulukin kesken ja työharjottelut ja kesätyöt sun muut, joten ehkä toisaalta myös parempikin että se vauva ei ihan vielä tullutkaan.
Toki olisin sen halunnut ja kaipaan sitä raskaana olemisen tunnetta, mutta niin vain kävi miten kävi. Keskenmenoa en kenellekään toivois enkä sitä haluais enää koskaan kylläkään kokea.

Ei oo "onneks" vielä menkkoja näkyny. Tiä sitte mikä tuhru taas tuli :)
 
  • Tykkää
Reactions: LilyAlice
miss_piggy, jaa outoilee sullakin... Pidetään peukkuja että menkat pysyy kokonaan poissa =)

mullakin aamulla vielä mahaa nippaili niin että aattelin että varmana alko menkat. mut sitten loppu kun seinään. eikä tuhruilekaan. kyllä nyt on kummallista. puuh... =)
 
Viimeksi muokattu:
Kirpukka, ymmärrän tosi hyvin noita sun fiiliksiä. Musta on tosi hienoa, että elämäänsä on tyytyväinen ihan sellaisenaan kuin se on, se on onnellisinta, mitä voi olla!! :) Ihanaa kuulla, että sulla on noin upea asenne!

Omalla kohdallani olen ajatellut, että ehkä tietynlainen "tunteettomuus" asiaa kohtaan on myös itseni suojelua, on parempi pitää järki päässä ja luottaa siihen, että kaikki tapahtuu just niinkuin pitääkin. Ja mä kun en edes sillä tavalla haaveile vauvasta vaan lapsesta, musta lapset on parhaimmillaan sitten, kun alkavat puhua ja niihin pystyy oikeasti tutustumaan. Sen verran me kuitenkin haluttiin yhdessä tietää, että onko meille mahdollista saada lapsia, ettei turhaan yritellä tässä. Joten siis huomenna vastaanotolle. :)

Pahoittelut menkoista teille, joilla ne alkoivat! Päivittelin listan, kertokaa vaan jos siinä on jotain väärin.. :)
 
Moikka ihanaiset! Ootte te aikasta mahtavia typyköitä :heart: sehän tästä esikoisen yrittämisestä näillä vuosirenkailla tekee haastavan, kun ainakin mun ystävä- ja tuttavapiirissä IHAN KAIKKI pukkaa jälkikasvua maailmaan. Eli lähipiiri on vaan sen ikästä, että joko on jo lapsia tai niitä on masut pullollaan :) siitähän se hätä ainakin mulle tulee, kun vauvoja on joka puolella :D saisinko mäkin yhden?

Kävin taas vyöhyketerapiassa, ja se teki nyt jonkun kehon asentokorjauksen, kun mulla on tuo alaselkä välillä kenkkuillut, joku kymmenen vuotta sitten iskias vaivasi ja vuoden parin välein on edelleen joitain oireita. No, terapeutti kommentoi, että selkäkivutkin voivat liittyä lapsettomuuteen: jos lantio tai alaselkä on jumissa, hermosto ei toimi = verenkierto ja aineenvaihdunta ei toimi myöskään kohdussa, eikä sinne mikään pääse kiinnittymään! Ihan järkeenkäypää kyllä. Suositteli tanssia ym. jolla saisi alaselkää ja lantiota liikkuvammaksi - mun rakas ratsastusharrastuskin kun hieman jäykistää kroppaa, ja onhan se tosi yksipuolista treeniä. Tanssia, vyöhyketerapiaa, mehiläiskuningattaren tippoja, lisäravinteita...luultavasti plussa napsahtais heti, kun lopettaisin nää kaikki höpötykset :LOL:
 
Tiistai 16.4.2013



Säihkiss.............33v...........kp 2/28-34.................yk 6
Lise...................35v...........kp 3/30-34.................yk 6
LilyAlice.............33v...........kp 7/25-38.................yk 8
Dazzler..............36v...........kp 8/30-32...............yv 3(3km 1ku 1IVF)
Milk@................37v....... ...kp 10/28-33.................yk 6
mm-79..............33v...........kp 12/27-29................yk 23
Pinni82.............. 31v..........kp 15/28-31................yk 7
Saippo...............35v...........kp 16/32-50................yk 15
Ethe1................ 30v..........kp 23/33-36.................yk 1
mutantti.............33v..........kp 25/28-29.................yk 3
lady1979............33v...........kp 27/28-30................ya 10/2011
Bling.................30v...........kp 28/22-48.................yk 12
Iris_Lorea.......... 31v...........kp 39/26-32...............yk 32
miss_piggy.........31v...........kp 52/?......................yk 9 (kkm 2/13)



Taustalla:
haave_ilija, Emeliya, Kirpukka, M11su, Avonlea, Haniböö83, pienestä kii, Sakara, Mandala, Mirtsu81, Lila79, tada, Uusijännääjä, Pauge83, Joiku, ansarikukka, Starfish


Plussanneet:

hiisi -78................34v ...........yk 8 ..........plussa 28.03.2013
Twinflower............33v ..........yk 18 .........plussa 16.03.2013, 1.IUI
Starhope...............37v ..........yk 10 .........plussa 11.03.2013
Kiiltis-75...............37v ..........yk 15 .........plussa 02.03.2013
Essence................33v ..........yk 6 ..........plussa 31.01.2013
rupeltaja...............30v ..........yk 3 ...........plussa 21.01.2013
Syksy2010............31v ..........yk 28 ..........plussa 17.01.2013
zapata..................31v ..........yk 5 ...........plussa 05.01.2013
TarinaMarianna......32v ..........yk 5 ...........plussa 31.12.2012
 
Viimeksi muokattu:
Heippa IhaNaiset!

Jään joksikin aikaa tänne taustailemaan kiireiden vuoksi. En halua vielä plussanneisiinkaan, on ollut tässä vuotoa ja nyt olen ihan paniikissa että miten tämän käy. Tuntuu ihan siltä, että kaikki oireetkin on hävinneet.. =(
Ens viikolla on varhaisultra, joten toivotaan että kaikki kuitenkin olisi hyvin.

Ilmoittelen kuulumisia kunhan jotain uutta tietoa ilmaantuu.
Plussamyrskyä!! <3
 
mm-79 toivottavasti ovis pv ei osu sinulla sunnuntaihin. Jääkö siinä tapauksessa inssi kokonaan tekemättä tai pystytäänkö ovista jollakin lääkkeillä siirtämään/aikaistamaan? Mä olen jo mahdollista seuraavaa kiertoa laskeskellu ja voi olla niin, että olen matkoilla juuri oviksen aikaan :( Vaikka turhahan näitä juttuja on etukäteen murehtia, mutta helpommin sanottu kuin tehty :D Mä en tiedä miten tulisin itseni piikittämisestä selviämään, jos se tulee ajankohtaiseksi. Hui! Tsemppiä sulle kovasti!

Kiva kun kävit Kirpukka kertomassa kuulumisiasi :) Kunpa pääsisit eroon tuosta tuhruttelusta. Se on niin hermoja raastavaa. Mulla on kanssa sitä välillä ollut ja yleensä tietenkin kesäaikaan ja juuri lomamatkojen yhteydessä. Eli silloin kun sitä vähiten kaipaisi.

Tsemppiä Mutantti ja Miss_piggy piinapäiviin! :)

Miten Milk@ teidän ensikäynti sujui?

LilyAlice täällä monesti myös tunne, että lapsia ja ennen kaikkea vauvoja tai raskaana olevia on joka puolella! Tässä lähiviikkoina on yhdet juhlat suvun ja tuttavien kesken, ja olen niin sata varma, että meidän vauvasuunnitelmista ollaan taas utelemassa. Enkä vaan millään jaksa enää niitä kysymyksiä.

Starfish, iso halirutistus sinulle :hug: Toivottavasti murheesi osoittautuu turhaksi ja masussa on kaikki hyvin!
 
Säihkiss enpä ole kuullut tuollaisesta tuotteesta... Itse aloin yli kolme kuukautta sitten syömään Ladyvitan Mamaa, kun luin että foolihapon saanti pitäisi taata jo ennen raskauden yritystä. Lisäksi mussuttelen vähän omega3:sta ja silloin tällöin nappailen vielä erikseen D-vitamiinia. Ikinä ennen en ole mitään vitamiineja syönyt eli nyt vasta aloittelin ja nyt kun kirjoittelin ne tuohon, taidan vaikuttaa vähän hörhölle :p

Milk@:n ensi kokemuksia tohtorilta myös odotellaan... :popcorn:

Kirpukasta oli mukava kuulla! Toivottavasti tuhruttelu loppuu ja valoisa vuodenaika tekee taikoijaan ;)

Ja voin ihan yhtyä LilyAlicen ja Blingin kokemuksiin siitä, että todellakin lähipiirissä vauvoja putkahtelee ja todella paljon näkee naisia, jolla on pallomahassa. Onneksi tässä lähipiirissä on tuntunut kaikille menevän vauvojen kanssa oikein kivasti, joten se on ollut omiaan lisäämään omaa vauvakuumetta. :heart:

mutantin ja miss_piggyn puolesta edelleen täällä jännittelen! Niin kauan kun täti pysyy poissa.....
 
miss_piggy
Mulla on käytössä tällä hetkellä seuraavat "poppaskonstit".

Multivita mama, D-vitamiinia purkista, foolitabletit, rautatabletit joissa vielä mukana sinkkiä ja jotain muuta, vehnäalkioöljy jota otan aamuisin yhden teelusikallisen.. Jäiköhän joku uupumaan...ei varmaan :D Gelee royaleita olen myös syönyt mutta nyt en enää ku ostin tuota vehnisöljyä. Niin ja painoa tosiaan olen alkanut pudottamaan pikkuhiljaa, ihannepaino olis sellanen 65kg, siihen olis matkaa nyt pari kiloa.
 
  • Tykkää
Reactions: Joiku
Minäkin tulin kurkkimaan, joko olisi ollut Milk@n kuulumisia... :)

Mulla on myös ihan perusarsenaalissa Multitabs ja kalaöljykapselit, näitä olen siis popsinut jo ennen vauvahaaveita. Tän vauvaprojektin myötä aloin ottaa lisäksi foolihappoa. Toi Vitamore oli vähän semmoinen ylimääräinen kokeilu. Kaikkeni näköjään teen että sais estrogeenin taas jylläämään tässä kropassa. =) Tämänhetkiset kuukautiset kyllä näyttäis että parempaan suuntaan ollaan menossa, jipii! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Joiku ja miss_piggy

Yhteistyössä