*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol. 8 ***

Voi ei haave_ilija, ihan syvältä! Olisin niin halunnut, että jollain muulla olisi käynyt hyvin. No ensi kuussa sitten ollaan molemmat plussalistalla!

Mäkin oon juonut greippimehua, sitä Valion, ja tykkään siitä tosi paljon! :D siis ihan oikeesti! Syksystä asti sitä olen litkinyt, mutta ainakaan plussailuun sillä ei ole ollut vaikutusta ja ovislimoja on ole edes tajunnut tiirailla sillä silmällä... Kiitti vaan Milk@ ja Kirpukka, nyt sain taas yhden asian lisää panikoitavaa tähän kiertoon! :)

Olin sen verran maassa taas viikonloppuna, että me päätettiin mun miehen kanssa, että tää kierto vielä kokeillaan (ehkä pitää kokeilla noita kylmiä suihkujakin :)) ja sitten tammikuussa mennään yksityiselle tutkimuksiin molemmat. Nythän jo tiedetään, että mä en ovuloi joka kierrosta, mutta sitä ei ole sen enempää tutkittu eikä lääkäri tossa syyskuussa ollut asiasta huolissaan. On kuulemma normaalia ja kun kerta raskauduin, niin kaikki on luultavasti ok. Tuuri vaan on ollut huono. Me halutaan kuitenkin varmistaa asia aikaisemmin. Ei sitten tarvitse sitä enää miettiä ja itseään syytellä.

Plussatuulia kaikille!
 
Heippa vaan kaikille! Mä voisin liittyä teidän joukkoon ainakin osittain, oon pitkään täällä lueskellu teidän juttuja ja tää kolmekymppisten ryhmä kuulostaa omimmalta :) oon ite karvaa vaille 31v ja mulla on miehen käännytystyö kesken. Alun "ehkä ei":stä oon päässy jo "no jos katotaan parin vuoden päästä" -vaiheeseen. Luulen että se vielä taipuu, ei vaan oo aiemmin tullu ajatelleeks koko asiaa, kunhan vaan annan vähän aikaa. Näin toivon. Se vaan pohtii etukäteen kaikkia käytännön juttuja, että miten pärjättäis. Ihan liian fiksu mies ;) Lopetin itse pillerit kesällä ja siitä saakka menty kumilla ja oon tarkkaan seurannu omaa kiertoa että miten se tästä asettuu. Eli jos tänne sopii joukkoon niin mä voisin noihin taustailijoihin liittyä, kun ei vauvayritys ole päällä. Tietty vahinkohan ois aika kiva :D
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Dazzlerin kanssa mennään ihan samoilla päivillä :) Mä niin toivon sulle plussaa!! Itsestäni oon ihan varma, ettei tässäkään kierrossa oo toivoa, mutta varmista sä, ettei molemmat jouduta pettymään, eiks joo? :)

Hiisin kanssa on taas niin samat ajatukset! :hug: Mä olen aika hyvin pystynyt pitämään positiivista asennetta yllä, mut nyt ollaan syvällä epätoivon syövereissä :( Pitäis vissiin yrittää itsekin keksiä muuta tekemistä, vaikka onhan se vauvojen tekeminen sinänsä ihan mukavaa puuhaa ;) Mut miten ihmeessä sitä nyt onnistuis saamaan ajatuksia muualle?? Kesällä se jotenkin onnistui ja se tuotti silloin tulostakin, mutta sen km:n jälkeen on tosi vaikea enää ottaa vaan rennosti ja unohtaa koko yrittäminen... Tää aika oviksesta menkkoihin on vaan niin turhauttavaa ja masentavaa :(

Milk@lle peukut on tosi korkeella pystyssä, että sulla tärppäis ja saisit ihanan joululahjaplussan! :) Kyllä tähän pinoon vielä tarvittais lisää plussia ennen joulua.

Haave_ilijalle, miss piggylle ja TarinaMariannalle pahoittelut negoista/menkoista! :hug:

Pienestä kii, tervetuloa mukaan taustailemaan :wave: ja heti listoillekin, kun se on ajankohtaista!

Mitäs Avonlealle kuuluu? Olet ollut ajatuksissani ja niin kovasti sullekin plussaa toivoisin!!

Entäs Haniböö?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Kiitos, Kirpukka! Tuli ihan tippa linssiin, ku sanoit noin kauniisti.. :) Me ei olla nimittäin kerrottu kellekään, että yritetään jo. Ollaan joskus sanottu, että ens vuonna aletaan yrittää, mutta kukaan meidän läheisistä ei tiedä, että yritys on päällä jo nyt. Joten tuntuu hyvältä, kun täällä saa tsemppausta näihin haaveisiin...
 
Tiistai 4.12. 2012


TarinaMarianna ... 31v...........kp 2/25-33.................~yk5
Twinflower...........33v............kp 4/28.......................yk15 (km 8/12)
hiisi -78...............34v...........kp 5/25-26...................yk5 (km 8/12)
starhope............. 37v...........kp 13/25-26...................yk7
Saippo................35v...........kp 14/32-50..................yk11
Miisu78baby.........34v...........kp 15/26-28...................yk15
Kiiltis-75..............36v...........kp 16/24-30...................yk12
zapata................31v...........kp 19/28-33...................yk4
Dazzler...............36v...........kp 23/29-33...................yv2 (3*km, 1ku)
Kirpukka..............36v...........kp 23/31........................yk12 (kkm 9/12
Milk@................ 37v...........kp 27/30........................yk2
miss_piggy..........31v...........kp 28/29........................yk7
Avonlea..............36v...........kp 29/26-28....................yv2
Haniböö83..........29v...........kp 41/35.......................yk11




Taustalla:
pienestä kii, lady1979, Ethel, Pauge83, Sakara, Syksy2010, Mandala, Mirtsu81, Lila79, tada, Anskilia, Uusijännääjä

plussanneet :
-2012-
Regalo................29v.......yk7..... ..plussa 24.11.
Viola77................34v.......yk6.... ..plussa 24.10.
Pipsa79...............33v.......yv 1,5....plussa 21.10.
Tatja..................36v.......yk 20....plussa 21.8.
NettA79
Sintu74.............38v........5.IVF.... .plussa 9.7.
SL.....................30v.......yk11... ...plussa 27.6. (Clomifen*4)
Edyla
Vissyliini..........30v.......yk5....... ..plussa 15.6.
sintti -79.........32v.......yk37........plussa 15.6. (2. IVF)
Nima..............31v.......yk19........ Plussa 22.5 (3.ICSI 1.PAS)
Pottu78...........34v.......yk4......... Plussa 18.5 (1km)
Wanda............31v.......yv2,5.......p lussa 17.5.
Jocelyn...........30v.......yk2
Nuinnikkaa......29v.......yk3..........p lussa 7.5.
Sopla.............31v.......yv2......... .plussa 1.5.
Tirpu..............33v.......yk5........ ..plussa 6.4.
intoilija...........30v.......yk1....... ...plussa 2.4
Anncherie........31v.......yv1,5v.....pl ussa 29.3.
Ginger.................................. .....plussa 16.3.
Neitipippuri......31v.......yk8......... plussa 15.3. (Gonal-F)
PauhaavaSydän
Tunafish-78......34v.......yk11.......plussa 11.3. (2. inssi)
Indico.................................. .....plussa 1.3.
Sanja...............32v......yk8........ .plussa 25.2.
Ronjaliina.........30v......yk16.......p lussa 17.2. (2*clomi)
Joku_raja........29v........yv2........p lussa 17.2. (1. ivf)
Kiiriminna78....33v........yk8.........p lussa 17.2.
Jo..................30v........yk11..... ..plussa 26.1.
Kiinu...............33v........yk2...... ..plussa 22.1.
Punanuttu........32v........yk 5.......plussa 19.1.
Syrän.............30v.........yk~8..... .plussa 9.1.
 
Viimeksi muokattu:
Haave_ilija Nega, siinä on kyllä sellanen vauva kuumeilijan kirosana :kieh: Pahoittelut siitä :(
Ja tuosta miehelle suivaantumisesta, kyllä meilläkin minä syljen tulta ja tappuraa miehen niskaan, varsinkin sillon, kun ketutus ottaa ylivallan tässä hommassa. Mies taas itse on sellanen rauhallinen perus luonteeltaan ja tottunu näitten kuumeilu vuosien aikana mun tuittuiluihin =)

TarinaMarianna pahoittelut menkoista :( Ja tuottoisaa greippi kuuria sinne :)

pienestäkii TERVETULOA tausta joukkoihimme ja kiva kuulla, että siellä miehen pää kääntynyt pikku pikkuhiljaa vauva kuumeilun puoleen. Ja toivotaan, että tilanne muuttuu pian miehenkin osalta sellaiseksi, että voitte jättää ne kumitkin kaapin perukoille :D

Kirpukkalle suuret kiitokset tsempityksistä, mutta jotenkin on olo täälläkin niin PLAAH, että tuskin mäkään sitä joulukuun plussaa saan :( Mutta silti tartun pieniin toivon rippeisiin ja toivon sitä ihanaa plussa meille molemmille :heart:

miss_piggy :hug:

Avonleaaaaaa????? Miltäs testi näyttää? Tule pian kertomaan meille :D
 
Tänään oli testipäivä ja testi oli niin nega kuin olla voi. Ihan täys blankko. Päivä on ollut ihan kauhea; itku herkässä ja mieli täysin maassa. Onneksi tällä kuulla ei ole mitään lääkärikäyntejä eikä lääkkeitä, mä en jaksaisi niitä. Ja kovasti olen miettinyt, miten jatketaan. Yksi inssi kai vielä, mutta en ole ollenkaan varma haluanko sen jälkeen lähteä ivf-rumbaan... Ei näitä pettymyksiä määräänsä kauempaa kestä.

Sori tämä omanapaisuus, on ollut todella huono päivä. Tsemppiä teille, jotka vielä jaksatte olla positiivisia.
 
Avonlea voi itku, täältä tulee myös voimahali :hug:

TarinaMarianna mä ostin varmaan elämäni ensimmäisen greippimehun ja voi että se on muuten pahaa..saa nähdä paraneeko se maku juomisen myötä - jos ei niin saa mun puolesta jäädä viimeiseksi litraksi
Josko se ohisektori saisi jo jäädä ja plussan saisi:heart:
 
Avonlea :hug: Tyhmää että sait negan. Toivottavasti vapaakuukausi auttaisi tuulettamaan hermoja, aivoja ja peittoja vapaasti. En voi edes kuvitella millaisen stressin kanssa joudut noiden hoitojen kanssa olemaan.

Pahoittelut negoista ja menkoista myös miss_piggy, TarinaMarianna ja Haave_lilja!

Tervetuloa pienestä kii! Vaikka täällä moni tällä hetkellä ryömii pohjamudissa, ollaan me oikeasti tosi kivaa porukkaa! :) Toivottavasti miehen käännytys toimii nopeasti ja pääset listoille asti kuumeilemaan!

Juu, tosiaan aika moni taitaa kärsiä samasta alakulosta kun itsekin. Mahtaakohan olla jotain joulumasista ilmassa? Olen yrittänyt pysytellä poissa juurikin tuosta syystä, mutta välillä aina lueskellut teidän juttuja.

Täällä on hieman mieli ylempänä eilisen gynekäynnin takia. Ultrasi minut ja ovis on tapahtunut todistetusti! JEE! Nyt vain malttia odotteluun että pääsee testaamaan ja että ne menkat nyt älyäisi olla tulematta tänne enää. Vauva-ajatusten sijaan olen yrittänyt keksiä kaikkea muuta tekemistä, kuten joulukorttien askartelua.

Mukavaa loppuviikkoa ja huomista pyhäpäivää ihanaiset!
 
Keskiviikko 5.12. 2012


TarinaMarianna ... 31v...........kp 3/25-33.................~yk5
Twinflower...........33v............kp 5/28.......................yk15 (km 8/12)
hiisi -78...............34v...........kp 6/25-26...................yk5 (km 8/12)
starhope............. 37v...........kp 14/25-26...................yk7
Saippo................35v...........kp 15/32-50..................yk11
Miisu78baby.........34v...........kp 16/26-28...................yk15
Kiiltis-75..............36v...........kp 17/24-30...................yk12
zapata................31v...........kp 20/28-33...................yk4
Dazzler...............36v...........kp 24/29-33...................yv2 (3*km, 1ku)
Kirpukka..............36v...........kp 24/31........................yk12 (kkm 9/12
Milk@................ 37v...........kp 28/30........................yk2
miss_piggy..........31v...........kp 29/29........................yk7
Avonlea..............36v...........kp 30/26-28....................yv2
Haniböö83..........29v...........kp 42/35.......................yk11



Taustalla:
pienestä kii, lady1979, Ethel, Pauge83, Sakara, Syksy2010, Mandala, Mirtsu81, Lila79, tada, Anskilia, Uusijännääjä


plussanneet :
-2012-
Regalo................29v.......yk7..... ..plussa 24.11.
Viola77................34v.......yk6.... ..plussa 24.10.
Pipsa79...............33v.......yv 1,5....plussa 21.10.
Tatja..................36v.......yk 20....plussa 21.8.
NettA79
Sintu74.............38v........5.IVF.... .plussa 9.7.
SL.....................30v.......yk11... ...plussa 27.6. (Clomifen*4)
Edyla
Vissyliini..........30v.......yk5....... ..plussa 15.6.
sintti -79.........32v.......yk37........plussa 15.6. (2. IVF)
Nima..............31v.......yk19........ Plussa 22.5 (3.ICSI 1.PAS)
Pottu78...........34v.......yk4......... Plussa 18.5 (1km)
Wanda............31v.......yv2,5.......p lussa 17.5.
Jocelyn...........30v.......yk2
Nuinnikkaa......29v.......yk3..........p lussa 7.5.
Sopla.............31v.......yv2......... .plussa 1.5.
Tirpu..............33v.......yk5........ ..plussa 6.4.
intoilija...........30v.......yk1....... ...plussa 2.4
Anncherie........31v.......yv1,5v.....pl ussa 29.3.
Ginger.................................. .....plussa 16.3.
Neitipippuri......31v.......yk8......... plussa 15.3. (Gonal-F)
PauhaavaSydän
Tunafish-78......34v.......yk11.......plussa 11.3. (2. inssi)
Indico.................................. .....plussa 1.3.
Sanja...............32v......yk8........ .plussa 25.2.
Ronjaliina.........30v......yk16.......p lussa 17.2. (2*clomi)
Joku_raja........29v........yv2........p lussa 17.2. (1. ivf)
Kiiriminna78....33v........yk8.........p lussa 17.2.
Jo..................30v........yk11..... ..plussa 26.1.
Kiinu...............33v........yk2...... ..plussa 22.1.
Punanuttu........32v........yk 5.......plussa 19.1.
Syrän.............30v.........yk~8..... .plussa 9.1.
 
Lämpimästi tervetuloa mukaan tosiaan pienestä kii :) TarinaMarinalle ja miss_piggylle pahoittelut myös menkoista ja negoista :( Ja tsempitystä kaikille meille masiksessa kieriville ja ihan kaikille onnea kiertoon :) :hug: Me lähdetään kohta reissuun kavereita tapaamaan kun on pitkä viikonloppu, palailen vasta sunnuntaina.

Zapatalle onnittelut oviksesta ja hyvästä gynekäynnistä! :) Toivotaan, että seuraaviin menkkoihin piiiiitkä aika! Tuosta oviksen ultraamisesta olisin kysellyt, että gyne siis pystyy näkemään sen ultralla? Sulla on jo useampi päivä oviksesta eli ilmeisesti näkyy keltarauhanen vai limakalvoista vai mistä sen näkee? Mulla olis se gyne varattuna tiistaille, joka saattaisi olla just ovispäivä, pystyyköhän silloin ultrassa näkemään jotenkin tapahtuuko ovis?
 
Avonlea :hug:

Hiisi mulle gyne sanoi ensikäynnin ultrassa jotain keltahormonista ja että sen perusteella voi päätellä, että ovis olisi juuri tapahtunut. Mutta kuitenkin täytyy käydä vielä verikokeissa, että saa vahvistuksen asialle. Kai niissäkin arvot sitten vaihtelee tai jotain. : /
 
  • Tykkää
Reactions: hiisi -78
Hiisi ja Kiiltis ultrasi tosiaan molemmat munasarjat ja ne näytti erilaisilta, eli siitä josta oli irronnut solu, oli tummempi. Vähän kuin siellä olisi ollut "aukko" kun taas toinen oli kaiussa täysin yksivärinen. Lisäksi kun kerroin ovistuntemuksista (turvonnut alavatsa, olo että alavatsa on vereslihalla), näytti ultralla että kohdun takana on keltarauhasesta valunutta nestettä, joka siis aiheuttaa nuo tunteet ja nippailut. Aika ihmeellistä tosiaan että voi noinkin perusteellisesti nähdä asiat. Limakalvosta sanoi että on ihan hyvän kokoinen, mutta ei varmuudella osannut sanoa onko hedelmöitys tapahtunut. Ei kuitenkaan ollut sen näköinen kuin jos ei hedelmöitystä ole tapahtunut. Ovis oli siis tosiaan viime torstaina.

Kylläpä onnistuin selittämään sekavasti. Lääkäri selitti niin selkeästi, mutta enhän mä enää kaikkea muista. :)
 
  • Tykkää
Reactions: hiisi -78
miss_piggy
Täällä ei vielä oo menkat alkanu mutta eiköhän nuo tuu.... pikapäivitystä koulun koneella, edelleenkään kotikoneella ei pääse kaksplussaan..en tajua miksi ei :stick: eli kp 29/29.
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista! Mukava saada lämmin vastaanotto :)

avonlealle ekstrahalit, on varmasti rankkaa!

Ja zapatalle onnittelut mukavista gyneuutisista! Vielä ku olis se hedelmöittyminen tapahtunu, niin olis parasta :) mutta jos ne sisuskalut ei näyttäneet siltä, että hedelmöittymistä ei olis tapahtunu, niin mitä vaihtoehtoja jää jäljelle? No, jännäillään jännäillään!

ON mä oon vähän jo harjotellu greippimehun juomista, eikä se musta niin pahaa ole.. Mutta yks kysymys. Pitäiskö sitä juoda läpi kierron vai menkkojen loppumisesta ovikseen? Aattelin josko sillä olis ainakin sellanen vaikutus jossei tässä tapauksessa raskautumiseen niin siihen että tunnistaisi ovislimoja helpommin. Ainakin nyt ekan "greippikuurin" jälkeen tavara oli oviksen aikaan niin vetistä että valu aivan reisiä pitkin suihkuun mennessä :D kyllä se aiemmin on sisällä pysynyt itekseen :D

Mä tulin eilen sitten vielä kipeeksi, kaiken joulunalushässäkän keskellä. Nyt sitten makaan peiton alla kuumeessa. Tais olla liikaa menoja taas kun kroppa näin ilmoitti että nyt vähän lepoa, nainen!
 
Moikka pienestä kii :wave: ja tervetuloa vielä minunkin puolestani ja pikaisia paranemisia! Mä en valitettavasti osaa vastata tuohon greippimehun juomisen kestoon/kierto. Itse juon sitä joka aamu läpi kierron. Siitä on tullut jo tapa, että otan aina vitamiinit mehun kanssa. Muistaa sitten ainakin ottaa molemmat päivittäin.

Zapatalle onnea oviksen virallisesta bongaamisesta! Nyt peukut pystyyn ja odotellaan vaan plussauutisia! :)

Ennen omaa tilitystäni: Oikein ihanaa ja talvista itsenäisyyspäivää kaikille!


ON: Kyllä se joulumasennus löysi tiensä tännekin...ajattelinkin viikonloppuna, että näinköhän pääsin vain muutamalla kyyneleellä ja alakuloisuudella taas pettymyksen yli...no en päässyt. Eilen tuli taas ihan totaalinen romahdus, kun kaveri kyseli puhelimessa kuulumisia. Tänään pidättelin koko kotimatkan itkua ja kun kotioven sain auki, niin eteisessä jo kyyneleet valuivat. On tää taas vaan niin syvältä ja itkemiseenkin oon jo niin hiton kyllästynyt. Onneksi on illalla tulossa vieraita, niin saa taas ajatuksia vähän muualle.
 
Avonlea ja Twinflower älkää vaipuko synkkyyteen. :hug: Ihanan kaunis talvi on tullut ja joulukin on tulossa! Mun täytyy tunnustaa, ettei mulla tällä hetkellä ole valtavan tunneperäistä vauvakuumetta nyt vaikka mun elämäntilanne on enemmän kuin sopiva sille. Muutama vuosi sitten kun olin vielä sinkku mulla oli kamalan tuskainen vauvakuume. Raahasin ison nipun vauvalehtiä kirjastosta kotiin ja luin niitä yksikseni sängyssä yömyöhään asti. Kävin tällä foorumilla lukemassa kateellisena kuumeilijoiden palstaa ja surien omaa sinkkuuttani ja sitä, etten voi edes osallistua jännäämään. Jossain vaiheessa rupesin nöyränä lukemaan lapsettomien yhdistys Simpukan sivuja. Kuume on sittemmin pikkuhiljaa rauhoittunut. Nyt minulla on onneksi vakaa suhde ja mies, joka haluaa lapsen kanssani. :) Mutta uskon tietäväni miltä teistä tuntuu, vaikka itse en nyt niin maani myynyt olekaan menkkojen alettua.

Minä en ole ollut hetkeen töissä ja olen keskittynyt vaan opiskeluun. Tili alkaa huveta uhkaavasti ja varasinkin tänään työvuoroja parille viikolle. Ei huvittais töihin mennä, mutta eihän mulla muuten olis varaa greippimehukuuriin! Täytyyhän sitä on kokeilla!

Mukavaa ja lämpöistä itsenäisyyspäivää kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Twinflower
Nyt kun mies lähti töihin ja oon yksin kotona enkä osaa mennä nukkumaankaan mietin yhtä kysymystä: miksi te yritätte lasta nyt vasta 3-kymppisinä?

Itse en ole mitenkään uraorientoitunut tyyppi, vaikka tavoittelenkin hyvää koulutusta. Olen elänyt niin kuin musta on milläkin hetkellä hyvältä tuntunut, joten uran luominen ei ole ainakaan minulla syynä viivyttelyyn. Yksi iso syy on ollut sopivan kumppanin löytäminen ja vakaan parisuhteen saavuttaminen. Ja toisaalta olin vielä 25-vuotiaana tosi epäkypsä ajattelemaan lasten hankkimista tai saamista. Koin siis ensimmäisen vauvakuumeen vasta muutama vuosi sitten vähän vaille 30v. Sitä ennen kai tunsin asian olevan yhdentekevää ja teininä suhtauduin lasten hankkimiseen oman elämäni kohdalla hyvin kielteisesti. En ole edes pitänyt itseäni koskaan erityisen lapsirakkaana... (hmm, toivottavasti en suututa ketään näillä mun jutuilla.) Nyt olen sen verran muuttunut, että minusta olisi tosi harmi jos mun elämässä ei koskaan tulisi olemaan omaa lasta, vaikka tosin vieläkin on ristiriitaisia tunteita asiaa kohtaan. Tässä on viivytelty jo aika kauan ehkä kuvitellen, että nuoruus on ikuista ja että asioita voi aina tehdä joskus myöhemmin. Mitäpä jos lapsen saaminen onkin jo liian myöhäistä? :|
 
Viimeksi muokattu:
TarinaMarina, mulla lapsen yrittäminen on jäänyt näin myöhäiseksi, koska mulla ei ole ollu aiemmin sellaista miestä, jonka kanssa olisin lapsia voinut hankkia. Miehiä on kyllä ollu, mutta aina sellaisia, ettei olis tullut kuuloonkaan. Ja näin jälkikäteen ajateltuna on hyväkin, etten saanut lapsia siihen villin bile-elämän keskelle.

Olen aina pitänyt lapsista, mutta mulla ei ole koskaan ollut vauvakuumetta. Mun elämä on ollu aina niin vauhdikasta, etten ole ehtinyt jäädä suremaan lapsettomuutta. Ja edelleenkään nyt me ei koskaan mieheni kanssa puhuta vauvasta vaan lapsesta. Tällä hetkellä toivon kyllä, että saisimme lapsen, mutta en tunne kuumeilevani enempää kuin koskaan ennenkään.

Olen kyllä välillä ajatellu, että voihan se ollaki jo liian myöhäistä. Mutta me halutaan perhe joka tapauksessa, tavalla tai toisella. Eli jos mikään muu ei onnistu, sitten adoptoidaan..
 

Yhteistyössä