*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol. 8 ***

Ethelille ja TarinaMariannalle tervetuloa! Jos haluatte listalle kuumeilemaan, niin laittakaa noita kp yms. tietoja, niin lisäilen :)
Kiitos paljon sinulle ja kaikille muillekin tervetulotoivotuksista. Minut vois varmaan lisätä tohon listalle kohtaan "Taustalla" vielä toistaiseksi...

Mulla on nimittäin nyt projektina ruokavalion kuntoon laittaminen, liikunnan aloittaminen (olen sohvaperuna) ja vitamiinikuuri.

Mulla on PCO-munasarjat ja olen lukenut paaaaaljon aiheesta. Nyt päätin noudattaa tällaista kolmen kuukauden kuuria (keskellä sivua, otsikon "SUPPLEMENTS" alla): Ask the Expert on Polycystic Ovaries | Wellbeing Magazine

Olen hankkinut myös miehelle monivitamiinipillerit ja pistän sen popsimaan niitä :D Voin sitten raportoida, että onko mitään muutoksia havaittavissa. Tän kuurin jälkeen pitää sit miettiä mitä tekis. Kun on PCO niin oon lukenu että ovistesteillä ei tee yhtään mitään, ne vaan näyttää että ovuloisi muka koko ajan, kun hormoonit on niin sekaisin.

Mutta katsotaan miten käy, projekti alkakoon.

Tsemppiä kovasti kaikille, kiva lukea täältä miten itse kullakin asiat etenee.
 
Ethel Mulla myös pcos. Mulla ovistestit toimi. Plussia tuli harvoin, kun ovuloinnissa oli ongelmia. Voit halutessasi kokeilla miten sulla viivat kehittyy. Haluan vaan rohkaista, että pcossista huolimatta luomuraskaus mahdollinen :)

Luekelen edellelleen päivittäin kuulumisia täältä kotipinosta. Pidän kaikille peukkuja, että liitytte pian plussalistalle. Plussapuhureita *puuuuuuuuuuuuuuuuhhhhh*

Tatja+pikkuinen 18+0
 
Hei vaan pitkästä aikaa kullanmurut!

Seuraa pitkä ja sekava tilannepäivitys, pahoittelen jo etukäteen :)
Ensinnäkin kiitos kaikille tsemppauksesta, se tuli tarpeeseen. Nää rahatilanteen aiheuttamat murheet on sellaisia, ettei niistä jotenkin kehtaa kaveriporukassa puhua, onneksi on tämä ryhmä :heart:
Jäätiin sitten kuitenkin tähän nykyiseen asuntoon, miehen isä tuli apuun ja maksoi pois osan veloista. Mies maksaa sitten isälleen, mutta ilman korkoa ja pienemmällä kuukausierällä.
Mulla ei luonto antanut periksi palata pillerinpyörittäjäksi, päätettiin miehen kanssa, että vältellään pupuilua oviksen aikaan ja jos vauva siitä huolimatta päättää tulla niin hän on tervetullut. Ja niinhän sitä sanotaan, että kun lakkaa yrittämästä...
Olin oviksen aikaan toisella paikkakunnalla pääsykokeissa, pupuiltiin muutama päivä ennen ovista ja muutama päivä oviksen jälkeen vasta seuraavan kerran.
Viikko oviksen jälkeen oli pikkuhousunsuojaan ilmestynyt pari veritippaa ratsastustunnin aikana. Silloin jo kävi mielessä että voisko olla...
No tänä aamuna sitten oli tosi huono olo ja päätin töistä tultuani huvikseen dipata yhden kaapista löytyneen ovistestiliuskan. Kaksi tummaa viivaa. Siinä vaiheessa sydän taisi jättää jokusen lyönnin väliin ja kimposin lähiapteekkiin ostamaan raskaustestin. JA SE ON PLUSSA!
Ei oikeasti oo todellista tämä! Itken ja nauran yhtä aikaa, tuntuu kuin joku olis lyönyt metrisellä halolla päähän. Mieskin on mökillä remppahommissa, en oo päässyt sille vielä kertomaan (saatte kunnia olla ekoja). Että tämmöistä tänne. Huomenna käyn ostamassa digitestin, jospa se vaikka tuttuun tapaansa kertois taas mun olevan vain vainoharhainen :D
 
Ooh, pakko munkin pikaisesti kommentoida, että ihanaa mahtavaa Regalo!!! :heart::heart: Tulihan niitä marraskuun plussia tähän ketjuun, lämpimät onnittelut ja kaikkea hyvää odotusaikaan! :) Ihanaa, että tulit kertomaan meille tällaisia ilouutisia! Ja hyvä, että teillä raha-asiatkin ovat suttaantuneet ihan mukavasti :)
 
Täällä kotiuduttu pikkujouluista ja mitä teen ensimmäisenä? Noh, tulen tietty kurkkaamaan, mitä täällä on höpötelty =)
Hauskat oli hipat, hyvää ruokaa ja ihania työ kavereita, hyvää viiniä unohtamatta.. ;)

Mutta siis täällähän oli aivan mahtavia uutisia, onneksi tulin vielä käväseen..

Regalo ihan hirmuisen paljon onnea :heart: Upea juttu!! Niin niillä asioilla on tapana järjestyä ja ei olisi enään paremmin teillä voinut käydä =) Ja tosiaan, hieno homma, että meille sen marraskuun plussan toit :)

Nyt me ukkosein kanssa lähdetään pitään huoli siitä, että joulukuun (pitkässä) plussa pinossa koreilee myös nimi Dazzler :D
 
miss_piggy
En oo kirjotellu tänne hetkeen, kun jostain syystä meidän dna-mokkula ei päästä mua tänne kaksplussan foorumille, ja kun päästää, seki tapahtuu monen minuutin lataamisen jälkeen ja nää sivut on yhtä sotkua....

Regalolle tooooosi paljon onnea! :) Itellä täällä menossa kp 19, tässä kierrossa kyllä pupuiltiin tosi ahkerasti kp 10-15 että saa nähdä miten käy.
 
Ei oo totta, Regalo!!!! :heart: Ihanaa, mahtavaa, upeeta!!!! Onnea miljoonasti ja kaikkea hyvää odotusaikaan! :) Niin se vaan usein on, että kun saa ajatukset vähän muualle, niin plussa pääseekin yllättämään. Nyt et murehdi yhtään raha-asioita! Vaikka ne kuinka kenkkuja ja elämään paljon vaikuttavia ovatkin, ei ne kuitenkaan oo mitään tällaisten uutisten rinnalla! Iso hali täältä :hug: Sä pelastit meidän plussakuun :)

Elämä hymyilee täälläkin ja niin myös CB:n digi juuri äsken!!! Ja kaikkihan sen tietää, mitä se tarkoittaa... :p Eikä edes tuhruta enää :) Ai että mä oon onnellinen!!! Ei ehkä oo kroppa vielä siinä kunnossa, että tästäkään kierrosta vois tärpätä, mut selvästi ollaan menossa kohti parempaa. Nyt vaan harjoitellaan ahkerasti ja kun kroppa on taas balanssissa, otetaan se plussa siihen toiseenkin tikkuun :)
 
  • Tykkää
Reactions: hiisi -78 ja Milk@
Regalo Ihania uutisia! :heart: Hienoa että teillä asiat on selvinnyt ja mukava yllätyskin saatu aikaiseksi! Nyt vain rauhallista massunkasvatusta! :)

miss_piggy, Dazzler, Kirpukka ja starhope Teidän kaikkien nimet tahdon nähdä joulukuun plussalistalle, omani lisäksi tietty!

Ethel tsemppiä elämäntaparemppaan, toivottavasti tuottaa tulosta!

Täällä miestä kaadettu viikonlopun ajan ja vielä huomenna täytyy kallistaa sngyn puolelle ennen kuin karkaa työmatkalle! :)
 
Maanantai 26.11.2012


starhope............. 37v...........kp 5/25-26...................yk7
Miisu78baby.........34v...........kp 7/26-28...................yk15
Kiiltis-75..............36v...........kp 8/24-30...................yk12
zapata................31v...........kp 11/28-33...................yk4
Dazzler...............36v..........kp 15/29-33...................yv2 (3*km, 1ku)
Kirpukka..............36v..........kp 15/31........................yk12 (kkm 9/12
Milk@................ 36v...........kp 19/30........................yk2
miss_piggy..........31v...........kp 20/29........................yk7
Avonlea..............36v...........kp 21/26-28....................yv2
Twinflower.........33v............kp 23/28.......................yk4 (km 8/12)
hiisi -78...............34v..........kp 28/25-26...................yk4 (km 8/12)
Haniböö83..........29v...........kp 33/35.......................yk11
Saippo................35v..........kp 37/32-50..................yk10
lady1979............33v..........kp 59/28-33...................yk8


Taustalla:
Ethel, Pauge83, Sakara, Syksy2010, Pipsa79, Mandala, Mirtsu81, Lila79, tada, Anskilia, Uusijännääjä

plussanneet :
-2012-
Regalo................29v.......yk7.......plussa 24.11.
Viola77................34v.......yk6.... ..plussa 24.10
Tatja..................36v.......yk 20....plussa 21.8.
NettA79
Sintu74.............38v........5.IVF.... .plussa 9.7.
SL.....................30v.......yk11... ...plussa 27.6. (Clomifen*4)
Edyla
Vissyliini..........30v.......yk5....... ..plussa 15.6.
sintti -79.........32v.......yk37........plussa 15.6. (2. IVF)
Nima..............31v.......yk19........ Plussa 22.5 (3.ICSI 1.PAS)
Pottu78...........34v.......yk4......... Plussa 18.5 (1km)
Wanda............31v.......yv2,5.......p lussa 17.5.
Jocelyn...........30v.......yk2
Nuinnikkaa......29v.......yk3..........p lussa 7.5.
Sopla.............31v.......yv2......... .plussa 1.5.
Tirpu..............33v.......yk5........ ..plussa 6.4.
intoilija...........30v.......yk1....... ...plussa 2.4
Anncherie........31v.......yv1,5v.....pl ussa 29.3.
Ginger.................................. .....plussa 16.3.
Neitipippuri......31v.......yk8......... plussa 15.3. (Gonal-F)
PauhaavaSydän
Tunafish-78......34v.......yk11.......plussa 11.3. (2. inssi)
Indico.................................. .....plussa 1.3.
Sanja...............32v......yk8........ .plussa 25.2.
Ronjaliina.........30v......yk16.......p lussa 17.2. (2*clomi)
Joku_raja........29v........yv2........p lussa 17.2. (1. ivf)
Kiiriminna78....33v........yk8.........p lussa 17.2.
Jo..................30v........yk11..... ..plussa 26.1.
Kiinu...............33v........yk2...... ..plussa 22.1.
Punanuttu........32v........yk 5.......plussa 19.1.
Syrän.............30v.........yk~8..... .plussa 9.1.
 
Viimeksi muokattu:
Laitoin Regalon jo plussanneisiin kun olin niin innoissani, sano jos meni joku kohta väärin kun yritin noi tiedot jostain kaukaa vakoilla.

Kiva Tatja kun käyt täällä välillä puhaltelemassa plussatuulia ja kertoilemassa kuulumisia :) Ja hyvää raskausaikaa sinne, kohta jo puolivälissä! :)

Huu, monellä onkin nyt tärppipäivät käsillä, nautiskelkaa ja tehkää paaaljon plussia joulukuulle! :)

).( Tästä tää menkkojen odottelu taas alkaa, eihän ne sieltä ajallaan tulleet. Kuinkahan kauan lie menee tällä kertaa :/ En tiiä pitäiskö odotella vielä ensi kierto jos se ovis sieltä tulisi vai pitäiskö jo käydä näytillä lääkärillä. Tää on niin turhauttavaa kun aika kuluu eikä mitään ole edes mahdollista tapahtua kun kroppa sekoilee.
 
Ootkos Hiisi ihan varma, ettei tässä kierrossa oo voinut tärppi käydä? :) Tää keskenmenon jälkeinen aika on niin syvältä, kun kroppa ei palaudukaan ihan sormia napsauttamalla. Mullakin se itse tyhjennys meni niin hyvin ja kohtu tyhjeni hienosti, mut ei se siinä vielä ollut. Kropan ja normaalin hormonitoiminnan palautumiseen menee enemmän aikaa kuin mulla on kärsivällisyyttä!! No täytyy vaan yrittää jaksaa... Toivottavasti siirrytään taas samaan aikaan tuonne odottajien palstalle ja tällä kertaa jäädään molemmat sinne 9 kk:n ajaksi!! :)

Mulla on tänään sit dpo 0. Aikalailla alavatsassa on ollut paineen tunnetta, mut nyt on ovis varmaan ohi jo, kun se tunne helpotti. Eilen kyllä hyödynnettiin tehokkaasti, mutta täytyy heti töiden jälkeen vielä varmistella :)
 
Olen ihan varma, ettei ole tärppi käynyt, samat olotilat on kuin viime kierrossakin. Ja jep, ihan samaa mieltä olen kaikesta sanomastasi Kirpukka :) Jee, hienoa että olette saaneet oviksen hyvin hyödynnettyä, nyt pidetään peukut pystyssä, että teillä tärppäisi jo tässä kierrossa! :heart:
 
Heippa kaikki,

Mahtuisiko tänne vielä yksi lisää? Olen lueskellut juttujanne jo jonkin aikaa, mutta nyt vasta uskaltaudun mukaan...

Ikää on 33 ja takana yksi keskenmeno 8/12. Keskenmeno oli spontaani ja tapahtui viikolla 7+3.

Ennen keskenmenoa yritystä oli 8 kk eli aikas hurjaa on ollut tämä vuosi ja aallonpohjalla on käyty moneen otteeseen, mutta nyt on taas pahimmat kuumeilupäivät menossa ja toiveet korkealla!

Mun tiedot siis:

Twinflower.......33v........kp 23/28..........yk4 (km 8/12)
 
Viimeksi muokattu:
hiisi-78 Toivottavasti se täti nyt kuiteski jättäisi tulematta, vaikka olo onkin samanlainen kuin viime kierrossa.

Kirpukka tsemppiä piinapäiviin, mä tulen kohta perästä. :)

Tervetuloa mukaan Twinflower! Pahoittelut keskenmenosta, meitä taitaa tässäkin ketjussa olla aika monta jolle on kurjasti aiemmissa yrityksissä käyty. Mutta taistelua emme luovuta! Toivottavasti jo tämä kierto veisi sinut pysyvästi pois plussaneiden puolelle. :)

Täällä ei ihmeitä, ovis taitaa olla käsillä limojen perusteella, joten oli hyvä että ehdin miehen vielä kallistaa jumppaan ennen kuin karkasi maailmalle. :)
 
Hiisi testaa vielä varmuudeksi pliiiiis!! :) Kun ei niistä tuntemuksista aina tiedä.. Mutta joo, tosi kurjaa, kun joudut niitä menkkoja sitten ootteleen :( Tietty, mitä nopeemmin käyt lekurilla, sitä nopeammin saat apuja, jos tarvista ja siitä sitten pääsette nopsempaan metsästään ovista ja r-testin plussaa =)
Niin, ja kiitokset tuosta "siivotusta" listasta, nyt vaan aletaan taas porukalla pidentään plussa pinkkaa :heart:

Kirpukka, voi kun sielläkin nyt peittojen heiluttelu toisi hyviä tuloksia =) Täällä ei dpo:sta tietoa mutta yleensä se on sillon kp 12 digi hymyillyt, nyt kp 15 ja mekin vielä tänään varmistellaan.. ;)

Zapatalle toivon kanssa kovasti jumppailujen tuovan tuloksia ja hieno juttu, että ehdit vielä kullan kellistämään :D

Miss_piggy josko sinnekin nyt ahkerat pupuilut toisi sen kaivatun plussan. Kovasti pidän peukkuja =)

Twinflower lämpöset tervetulo toivotukset sullekin :flower: Hitsit, et nyt onkin oikein tulokkaiden aalto täällä, tosi jees! Ja josko tämä aalto sitten lupailisi vastaavasti sitä plussa aaltoakin :heart:

(.) Täällä on kyllä myöskin tosi ahkeraan hyödynnetty oletettua ovis ajan kohtaa. Jo sopivasti aloiteltu ennen ja vielä jatketaan. Ja ihan mahtava juttu on se, että vaikka tässä on ollut jopa yksi sellainen 2 krt päivässä päiväkin, niin kertaakaan ei ole ollut sellasta tekemisen meininkiä, vaan ihan älyttömän ihanaa puuhailua joka kerta :heart:
Kai tää nyt vaan on niin huoletonta, kun tikut ei ole käytössä ja toiseksi ajatus siitä, että vaikka ei tärppäiskään, niin meillä on jo niin selvät sävelet sinne tammikuulle, missä häämöttää se IVF. Tiedetään, että joka tapauksessa pian alkaa toden teolla tapahtuun, kun hoidot alkaa ja on toisenlaisia asioita mitä jännätä ja odottaa.. Mutta katsotaan nyt tää vimonen luomu kierto ensin.. :D
 
Viimeksi muokattu:
Twinflowerille lämpöiset tervetulotoivotukset multakin! :wave: Kurjaa kuulla, että sullakin on keskenmeno takana, mutta kuten tossa aiemmin tulikin jo esiin, meitä sen kurjuuden kokeneita on täällä useita :( Täällä on voinut purkaa niitäkin kokemuksia ja vaihtaa ajatuksia vähän kaikesta. Toivottavasti sun visiitti tällä palstalla jäis kuitenkin lyhyeksi ja pääsisit pian plussanneiden puolelle!

Milk@lle oikein paljon onnea synttäreiden johdosta!! :flower: Nuoriahan tässä vielä ollaan!!

Hienoa Zapata, että saitte kuitenkin jumppailtua oviksen tienoilla! Toivottavasti se kantaa hedelmää :)

Dazzler, tosi hienolta kuulostaa!! :) Jospa nyt tärppäis, kun saitte antaa palaa ilman paineita :) Ja viimeistään sit tammikuussa... Voi että mäkin jännitän teidän puolesta! Me mennään näköjään ihan samoissa kp:issä :)

Mä tein eilen vielä illalla yhden ovistestin ja nyt viiva oli paljon haaleampi, joten kyllä se ovis eilen oli ja meni. Hyödynnettyä se kyllä tuli, mutta kaikesta tuhruttelusta sitä ennen päätellen ei mun kohtu oo vielä vastaanottavainen. Jotenkin sitä toisaalta jopa toivoo, ettei tärppäiskään ennen kuin kroppa on kaikin puolin palautunut. Ettei sit taas mee sen takia kesken... Vaikea tässä on enää itsekään päättää mitä haluaa :) Kamalan flunssankin iski päälle ja jouduin jäämään ainakin täksi päiväksi kotiin sairastamaan.
 
Kiitti hiisi, zapata, Dazzler ja Kirpukka tervetulotoivotuksista =)

Milk@lle suuret synttärionnittelut!

Toivon todella, että tää kuu olisi plussakuu meille kaikille!

(.) Mäkin onnistuin tässä kierrossa tikuttamaan oviksen, joka ei todellakaan tapahdu joka kierrosta. Mulla on todella täsmällinen kierto, mutta ilmeisestikään en ovuloi läheskään joka kierrosta. Km:n jälkeen tosin oon tuntenut ovikset todella selvästi, mutta jotenkin se helpottaa, kun vahvistusta tulee myös ovistestien kautta. Digitestejä en enää käytä, kun tuntuu, että niihin en ikinä saa sitä hymynaamaa (en myöskään siitä kierrosta, kun tulin raskaaksi). Gynellä oon käynyt asian tiimoilta keväällä ja silloin oltais clomit aloitettu syksyllä, mutta raskauduin kuitenkin ennen sitä. Nyt km:n jälkeen gyne neuvoi kokeilemaan luomusti toukokuuhun asti ja sitten katsotaan uudelleen. Pitkältä tuntuu aika sinne kevääseen, mutta ei auta, kun odotella...
 
Moi kaikki! Meinasin tänne yks päivä alkaa tilittämään ihan kunnolla omia surujani. Olin varmaan koko viime viikon itkuinen ja huonolla tuulella. Miehen kanssa oli iltaisin pitkiä kehityskeskusteluja. En sitten kehdannutkaan postata juttujani kun tuntui, että homehdutan koko palstan niillä. Nyt jo oon ehkä paremmilla fiiliksillä. Mikä lie mielenhäiriö... : /

Mulla oli pari kuukautta sitten menkat myöhässä viikon. Tein varmaan kolme testiä ja kaikki näytti negaa. Sitten kun menkat alkoi, tavaraa tuli ihan järjettömästi. Joka kerta vessassa käydessäni pönttöön plumpsahti klöntti ja vatsakivut olivat rajummat kuin normaalisti. Mietin, että mahtoiko olla varhainen kkm sittenkin?

Joitakin vuosia sitten mulla oli myös tuulimunaraskaus. Tapailin sillon erästä miestä, jonka kanssa ei ollut suunnitelmissa hankkia jälkikasvua. Suhde oli muutenkin epävakaa. Suojaamatonta seksiä meillä oli kerran päivä menkkojen loppumisen jälkeen ja kummallista kyllä, siitä mulle tuli se tuulimuna (ellei sitten ollut kondomiehkäisy pettänyt jossain välissä). Sain lääkkeellisen tyhjennyksen, mutta jouduin kasvattelemaan istukkaani ja viemään "raskauttani" eteenpäin jonkun aikaa ennen kun tyhjennys voitiin tehdä. Tän tapauksen jälkeen mulle tuli vauvakuume, joka pikkuhiljaa vain kasvoi. Mies ei pitänyt ajatuksesta ja suhde kariutui.

Onnea Milk@lle ja tervetuloa palstalle Twinflower minunkin puolesta! :flower: Ensi kuussa olen minäkin yhtä numeroa vanhempi.

*muoks*
Mut vois joku lisätä listalle?
TarinaMarianna .......... 31v...........kp 25/25-33...............~yk4
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä