*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol. 8 ***

Lupaavaa siis on ja ihania oireita Sintu :D Täällä kovasti pidetään peukkuja että plussa pärähtää testiin sitten oikean testipäivänä! Koskas se olikaan? Plussia täältä puhaltelen sun testiin ++++++++++++++ :whistle:
Tsemppiä sinulle ultraan ja inssiin. :heart:
Mie pääsen tekemään testin 26.1 eli jännättävää riittää... =)

Nyt kovasti onnistumistuulia kaikille tämän ryhmän jäsenille, olivatpa hoidot sitten missä vaiheessa hyvänsä... hyvät saaliit folleja ja muniksia, hedelmöittymiseen onnea ja loppujen lopuksi onnea siihen kaikista tärkeimpään eli kiinnittymiseen. :heart:
 
Viimeksi muokattu:
SL
Huiiii ja iiiiiiksss, voi ihanaa!!! Täällähän on tapahtunut PLUSSA asioita :D JEEEE!!! ONNEA ONNEA !!!!

Ja isot tsempitykset dpoilijoille!!!

Sintulle lisää tarrasukkia!!!! Kuulostaa aivan mahtavalle!!! :heart:

Tunafish Tulipas teille iso yllätyspaukku :D Mutta hienoa, että asiat etenee ja laitetaan tuumasta toimeen :) Ja voin uskoa kuinka ihanan vapauttavaa varmasti viettää intiimiä aikaa miehen kanssa ihan muidenkin syiden takia kuin ajoituksen, jännityksen ja toivon kanssa. :)

Ronjaliina voin uskoa kuinka hankalaa on ollut siellä kuumuudessa tikutella jne. Ja kumma mikä noita miehiä vaivaa.. Tuleeko niille joku pelko juuri silloin kun on tosi kyseessä. Mutta hienoa, että pääsitte hyödyntämään oviksen ja nyt jännätään ja toivotaan ihanaa!!!


).( Harmittaa sinänsä tää kierto kun ei itse päässyt ollenkaan jännää tuleeko ovista jne, mutta toivottavasti kuukautiset alkaa ajoissa eikä veny taas jonnekin päälle 40kp, että pääsis uuden kierron kimppuun. Hieman jänskättää miten sitten käy, että kypsyykö pienemmällä annoksella follia jne. Noh, ei passaa stressata sitä vielä :)
Mies kävi spermanäytteen antamassa torstaina ja täytyis nyt sitten soitella klinikalle ja sopia uusi sunnittelukäynti 2-3 viikon päähän. Kävin itse myös uudestaan kilpparikokeissa, mutta vastauksia en vieläkään ole saanut :( Kummallista, koska eihän niissä pitäisi kauaa kestää. Täytyy huomenna tai viimeistään keskiviikkona soitella sinne labraan ja kysellä.
Sitten täytyis vielä käysä uudestaan PRL-kokeissa myös kun sekin arvo oli koholla.
Kamalan kallista lystiä kyllä. Mennyt jo näihin kokeisiin ja lääkärinkäynteihin 450€ (omavastuu).

Mites nuo lämpöseurantahommat oikein menee? Milloin niitä mittaillaan ja kuinka kauan lämmöt pysyy normaalia korkeammalla ja onko ne koko päivän normaalia korkeammalla? Ajattelin, että voisin itsekin niitä ensi kierrossa kokeilla mittailla jne :)

Ruokavalioon en ole tehnyt mitään muutoksia koko lapsen yritysaikana. Ajattelin jotenkin, että en jaksa alkaa stressaamaan enää siitä puolesta ja meillä miehen kanssa syödäänkin melkoisen terveellisestä ja ollaan aina oltu sellaisia, että pyritään terveellisesti elämään ja syömään :)
 
SL oikeaoppisesti pitäisi mitata aamulämmöt. Eli ennenku nouset sängystä tai teet yhtää mitää muutakaan niin kuumemittari suuhun (ja tosiaan suusta saa tarkemman tuloksen ku kainalosta). Ja koko kierto pitäisi mitata ja kirjata ylös niin huomaa eroja paremmin. Oviksen jälkeen lämpö nousee noin puoli astetta ja pysyy koholla menkkoihin asti.
Itse en jotenkin aamusin ole saanu mitattua ja käyn muutenkin vessassa yöllä kerran tai pari niin pitäisi melkein silloin mitata. Mutta mittailen alkuillasta aina samoihin aikoihin siten, että oon levänny (maannut) vähintään puoli tuntia. Mä itse haluan uskoa, että siihenkin mittaustapaan voi luottaa kun pitää samat lähtökohdat (lepo ja ajankohta) ja on jo muutamia kiertoja ikään kuin todisteena. Mulla normi päivälämpö on 36.5° niin näin oviksen jälkeen on 36.9-37.1° (paitsi viime kierrossa kunen varmasti ovuloinut).

Tsemppiä mittailuihin ja erityisesti lääkäriruljanssiin!
 
SL
Mandala Kiitos neuvoista ja tiedoistasi! :) Täytyykin ihan mielenkiinnon vuoksi yrittää mittailla ensi kierrossa :D hih! Tosin mulla hankaloittaa se, että kun teen 3-vuorotyötä, niin ei pysty aina samaan aikaan päivästä mittailee, mutta jospa se riittänee, että kun olen herännyt yöunilta, niin mittaan :)
 
Tiistai 17.1.2012




Avonlea..........35v......kp 3/27-29..........yk7
Joku_raja........29v......kp 4/27-29.........yv2......1. IVF
Wanda_81......30v......kp 5/28-42.........yk16.....(2* clomi)
Demuli...........32v.......kp 6/29-32............yk 15
Syksy2010.......30v......kp 7/28-41..........yk15
Papsu.............30v......kp 8/24-33.........yk9
Tunafish-78.....33v......kp 10/19-34.........yk10.....( 1. inssi )
Tirpu..............33v..... kp 14/27-31..........yk3
Mandala..........32v.... .kp 19/23-35.........yk13......Dpo3
Neitipippuri.......31v... .kp 20/31-49.........yk7.....(Femar+menopur)
SL..................29v......kp 20/30-48...........yk8.....(Clomifen*1)
Punanuttu........32v.....kp 22/24-28......... yk 5
pipsa79............32v.....kp 22/28-47..........yk9......Dpo3
Mirtsu81..........30v.... .kp 23/?.................yk 1.....Dpo5
Sintu74...........37v......kp 24/29.............(4*ivf) (1 tm).....Dpo10
Ronjaliina........30v......kp 24/24-32.........yk15....(2*clomi)....Dpo9
Lila79.............32v......kp 25/28-30...........yk2
Kiinu...............33v.....kp 27/25-30.........yk2
Jo..................30v......kp 27/37...............yk11..... (1km)
Sakara...........34v.......kp 27/?.................yk 7
Tatja..............35v......kp 39/36-48.........yk16....(terolut tauko)
NettA79..........32v......kp 40/30-36.........yk?
Ginger.............35v.....kp 43/??..............yk25.... (1kkm)
Edyla...............32v.....kp 71/28...............yk1




Taustalla:
Nima
tada
Anskilia
Mansikkalime
Kiiriminna78
Neah
Sanja
Rumor
Jonesy
Cassis
Sintti -79
Scrat
PauhaavaSydän




plussanneet

-2012-

Syrän.............30v.........yk~8......plussa 9.1.

-2011-
Minuli.............30v.........yk3.........plussa 23.12
Sissi_81.....................................plussa 21.12.
RauRau...........28v.........yk1........plussa 23.11.
Hansman.........34v.........yk2........plussa 20.11.
Brita...............31v.........yk1........plussa 26.10.
Kaneli74......... 37v.........yk 9.......plussa 25.10.
Almeja.............31v........yk~24.....plussa 22.10.
Kippi................31v........yk13.......plussa 20.10.
bircherry...........30v........yk1........plussa 17.10.
Sara_78............32v........yk8........plussa 7.10.
Taraolivia..........31v........yk1........plussa 4.10.
riesa79.............32v........yk2.........plussa 3.10.
Annastiina79......31v........yk20...... plussa 25.09.
Tuittis..........................................plussa syyskuu
Marjutan...........28v.........yk4........plussa 3.9.
Amanda77.........34v........yk17.......plussa 25.8.
Killiäinen............30v. .....yk27.......plussa 7.8.
Samirja..............32v. .....yk3........plussa 25.7.
lallaa77..............34v.......yv2........plussa 29.6. (6x inssi, 1xIVF)
sunni..................33v....................plussa 24.6.
KattiMattis....................................plussa
Miimau...............31v....................plussa 21.4.
Viena.................33v. .....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ......yk6........plussa 7.3.
sgt....................32v. ......yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ......yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ....yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ....yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ....yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ....yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ....yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18........plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ....yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ....yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ....yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ....yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ....yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ....yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ....yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ....yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Tunafish, ihana kuulla, että pupuiluun palasi rentous. :heart: Ärsyttää vähän itselläkin se, että juuri kun päätettiin kokeilla sitä simppojen "panttaamista", niin tämä kierto vaan venyy ja venyy...

(.) Tänään on ultrattu, ja oli se munis vasemmalla jaksanut kasvaa n. 14-15 mm kokoiseksi (ja oikealle oli ilmestynyt yksi vähän pienempi). Nyt sitten vielä kolme päivää pistelyä 150 iu annoksella Menopuria. Täytyy kyllä todella toivoa, että munis jaksaisi kasvaa loppuun asti, sillä nyt on mennyt tuohon yhteen lääkkeeseen jo 270 + ne alun Femarit 30 euroa. :whistle: Melko tyyristä on todella, en vielä uskalla edes ajatella lääkärilaskua, kun on jo neljä kertaa ultrattu. :O No, pääasia, että on vielä toivoa jäljellä tässä kierrossa.

Perjantaina seuraava ultra, ja toivottavasti sitten päästäisiin jo "tositoimiin". Vähän huolestuttaa, jos se oviksen aikaansaaminen menee niin myöhään tähän kiertoon (pe on jo kp 23), mutta ainakin tänään kohdun limakalvo näytti ihan asialliselta, joten kai se sitten siellä jaksaa roikkua tarpeeksi kauan, jos se ovis aikaan saadaan. :confused: Täytyy vielä sitten lääkäriltä varmistella, jos vain munis/munikset tarpeeksi kasvaa.

Muoks: Mulle voisi oikeastaan lisätä tuohon listaan (Femar + Menopur).
 
Viimeksi muokattu:
Neitipippuri jos sä vielä kolme päivää pistelet niin kyllä kannattaisi melkein jo "virkistää" simppoja ja pupuilla koska liian pitkä taukokaan ei tee niille hyvää. Kaiketi jo viikkokin taukoa alkaisi vaikuttaa heikentävästi. Kolme päivää panttausta kyllä pitäisi jo riittää hyvinkin, että on simpat superkunnossa :) Tsemppiä kauhiasti sinne vaan, kiva juttu ettei tullut täysin turhaa kierrosta teillekään!
 
Mandala, juu ajattelin, että tänään on joka tapauksessa pupuilun aika. :D Täytyy tosiaan toivoa, että tässä kierrossa ovis saataisiin aikaan, mutta ihan vielä en uskalla iloita.

Hienoa, että sullakin ovis tällä kertaa merkkien mukaan tapahtui. =) Voi kun itsekin pääsisi piinailemaan!
 
Noniin nautinnollista pupuilua :D muistan itse kun oikein sovittiin, että pantataan se kolmisen päivää niin silloin mullakin se ovis venyi, hitto että ärsytti, miten pitikin just silloin :D ja muutenkin kun mulla on aika hurjat halut yleensä oviksen aikaan niin yritä siinä nyt sitten pitää näppejä irti miehestä :D
 
Nautinnollisia hetkiä pupuilijoille, se 1 kertaki näköään riittää, mulle kävi niin että ovis alkoi aiakisemmin mitä odotin, ja tämä kierto olis se 25 pv nyt on kp 27/25 (lyhyen kierron mukaan) ja dpo 17.

Testasin taas kerran aamupissasta pregchekillä ja sain selkeän viivan ei niin vahvan kuin kontrolliviva, mutta sellaisen samanlaisen mutta vaaleamman.. Vielä odottelen muutaman päivän ja teen Tunafishin suosittelemalla digitestillä.. Tänään aamulla paleli ja vessaan heräsin klo 6.30 alavatsakivut ovat hellittäneet, eipä muuta ihmeellistä jos ei oltais yritetty lasta nii en olis kyllä oireista arvannu et voisin olla raskaana... Niin ja rinnat ovat tulleet hiukan aroiks..
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: SL
Kaikille tasapuolisesti onnea pupuiluun/oviksen bongailuun/tätin karkotukseen ja kaikkeen muuhun tohinaan ;). Ja Syrän, onnittelut! Sintulle paaaljooon plussaaaaa!

Mulle voisi päivittää listaan 32v, kp 6/29-32 ja yk 15. Nuo kiertopäivät voisi tasoittaa, kun kuitenkin on jo useamman kierron ajan ollut suht tasainen. Eli ikää tuli eikä vieläkään tärpännyt. Toiveet oli tietysti välillä korkealla, kun skopian jäljiltä olisi voinut olla vähän paremmat mahdollisuudet, mut ei niin ei :(.

Viime viikolla kävin reumalääkärillä samana päivänä, kun aamulla alkoi tuhruttelu ja päivähän siitä vain parani. Labrakokeissa ei ollut hurraamista, tulehdusarvot on koholla ja kilppari taisi olla melkein 4,5. Lisäks piti taas pistää kortisonipiikkejä muutama. Eli kierre on vähän huono, kun ei voi syödä reumaan kaikkia lääkkeitä yrityksen takia, mut sitten taas tulehdukset riehaantuu, mikä taas vaikeuttaa raskautumista. Oli kuulkaas tekemistä, kun 50 km piti ajaa kotiin siinä lumipyryssä ja itkua pukkasi silmään niin, että sumeni :'(. Piti olla nenäliina kädessä koko ajan, että sai vähän kuivattua silmiä. Kaiken kaikkiaan p***a päivä, menin kotiin ja söin jäätelöä ja katsoin elokuvaa loppupäivän. No, sain sitten aloittaa tyroksiinin, että kilppariarvo saataisiin alemmaksi. Tästähän yritin jo silloin viime vuonna kysellä gyneltä, mutta kun oli viitearvoissa, niin ei vaikutusta. Vaikka joka paikassa netissäkin on kerrottu, että arvon pitäisi olla 1-2 välillä :O. Jospa tästä nyt olisi sitten apua. Kuitenkin seuraava päivä oli jo vähän parempi, mitenköhän menee nuo mielialan vaihtelut raskaana, kun nyt jo menee laidasta laitaan :eek:. Ja sitten näitä vuoto-uutisia. Olematonta vuotoa oli tänne saakka, nyt sitten taas on ollut reilumpaa. Lisäks tänä aamuna oli menkkatuntemuksia, joita ei siis ole ollut pillerien jälkeen. Ihme juttuja, eikö voisi olla että nyt alkaa ja nyt loppuu, niin ei tarvitsisi miettiä kp:iä.

Niin ja täällä oli puhetta tuosta prednisolonista, joka siis on kortisoni. Syön sitä reuman takia koko ajan pienellä annoksella, mutta eipä tuo ole tainnut vaikuttaa. Kehottaisin joka tapauksessa suhtautumaan varauksella tuon syöntiin vain raskautumisen kannalta, kun kyseessä on kuitenkin kortisoni, jolla on sivuvaikutuksiakin. Ei tietty lyhytaikaisesti käytettynä, jos ei annos ole kovin suuri. Jos sitä sitten gyne määrää niin ok, eikähän sitä taida ilman reseptiä saadakaan.

Ja tästä pupuilusta. Meilläkin mies oli alkuun innoissaan, kun sekstailtiin entistä useammin. Nykyisin tuntuu, että hänkin luulee minun haluavan vain sen takia, että sattuu oikeat päivät. On jo muutaman kerran kysynyt, että pitääkö katsoa kalenterista milloin voi harrastaa. No, ehkä se sitäkin välillä on :ashamed:. Mutta kuten sanottu, ei tässä vaiheessa kehtaa enää jättää sattuman varaan. Onhan kuukaudessa kuitenkin kaikki muut ajat harrastella ”muuten vain”. Ja muuten meillä kanssa on tullut esille se, että kun minä ehdotan sekstailua ns. oikeina päivinä, niin mies on vähän niin ja näin. Tästä voisi joku käyttäytymistutkija tehdä tutkimuksen, mistä ihmeestä se johtuu :stick:.

No, tulipa kirjoitettua ja vuodatettua taas omaa napaa. Kiitos, että jaksatte lukea ja tsempata. Yritän lähetellä teille kaikille positiivista mieltä, kun sen itsekin tässä pikkuhiljaa ehkä saavuttaa :wave::flower:
 
Demuli :hug: voimia sulle, olen itse sairastanu rajua stillin tautia (reumaattinen oireyhtymä) sahavaa kuumetta 40 -41astetta 2 kk, lihas- nivelsärkyä, maska-arvot koholla, sydäntulehdus, ihottuma, kaikkea en edes muista sairaalassa vietin kuukauden päivät, en voinu liikkua ollenkaan kipujet takia..Onneks tauti sitte loppui kuin seinään vaikka ennustettiin pahempaa... Kortisooni ja muut lääkkeet on tullu tutksi... Olin silloin 18 v ja taudin pitäisi kestää 10 v, mulle ei tullu koskaan oireita enää enkä sairastunut reumaan ja stillin taudista ei ole mitään merkkejä, enkä ole syöny mitään lääkkeitä..
 
Voi Demuli :hug: Siellä tuntuu olevan vastatuulta vähän joka rintamalla! Varmasti vaikeaa tuon perussairauden kanssa taiteilla. Mulla yhdellä ennen kovin läheisellä ystävällä oli kans todella ärhäkkä nivelreuma (hänellä oli tekoniveliä jo useampikin) ja kovasti sai ajoittaa vauvaprojektia niin että sairaus olisi sellaisessa vaiheessa että kestää useamman vuoden ilman lääkkeitä. Toivottavasti saisit nyt nuo kilppariarvot kuntoon lääkkeillä! Mullakin tämä diabetes tuo omia haasteita tähän vauvaproggikseen mutta mä päinvastoin sain viime käynnillä hyviä uutisia omista arvoista. Toki diabetes on sellainen sairaus että pystyn omilla elintavoilla sentään vaikuttamaan arvoihin, toisin kuin reumassa. Voimia :hug:

Kiva kuulla Neitipippuri että jotain vaikutusta oli isompi lääkeannos tuottanut! Oon miettinyt omalla kohdalla että parempi varmaan lopettaa tämä kulujen laskeminen :D Toivottavasti saat pistää Pregnylin perjantaina ja pääsette viikonlopuksi pupuilumaratonille :p

(.) Meillä inssit ja maratonit saa vielä odottaa! Vasemmalle puolelle oli tuolla 5pv pistelyllä kasvanut sellanen n.8mm folli ja tätä kaveria nyt sitten kasvatellaan pistoilla vielä ens maanantaihin saakka. Eli yhteensä 11pv / 150iu päivässä. Veikkaisin että maanantaina siellä odottaa jo melkoinen molluska ja päästään irrottelemaan sitä. Sit ti tai ke inssiin.
Mies on NIIN rasittava taas! Aaargh! Sen tajuntaan ei mene että minä tai edes se lääkäri ei osata vielä sanoa että milloin se inssi on ens viikolla. No sen osaan sanoa että ainakaan maanantaina se ei ole koska sillon ultrataan eikä irrotus ehdi siihen. Kuulemma töihin pitäisi osata sanoa ja vaihtaa vuoroja. Kerroin että mun paras arvaus on toi tiistai mutta saattaa olla keskiviikkokin. Että otappa poika molemmat aamut vapaiksi! Tää ei ollut edes eka kerta kun toi mies heittäytyy ihan lapsen tasolle näiden ajoitusten ja aikataulujensa kanssa. Sama säätö viime viikolla kun piti sinne verikokeisiin mennä. Tää lapsettomuushoito on varmaan se mikä noi miehet saa taantumaan ja käyttäytymään muutenkin oudosti. Ja nämä itseeni pumppaamat hormonit kyllä lyhentää mun pinnaa ainakin puolella :kieh:
 
Tunafish, aikamoinen pistelyurakka sullakin on edessä! Ja tosiaan, täytyy varmaan ummistaa silmänsä noilta kuluilta tai taju lähtee. :LOL:

Meillä on nyt sitten sama annostus kehissä. Itse en ole toistaiseksi huomannut hormonien vaikutusta käytökseen tai oloon (tai ehkä maha hieman pömpöttää, mutta toisaalta en ole kauheasti ehtinyt liikkumaan). Eli saas nähdä, tuleeko jotain vaikutusta nyt tuosta isommasta annoksesta.

Kai se on sitten ihan normaalia, että tällä lailla päiväkausia pistellään. :confused: Perjantaina mua on tökitty jo 11 päivää. No, saanpahan tänään taas miehen siihen hommaan, niin ei tarvitse itse kuin sekoitella ainekset; se saa pistellä. :D

Demuli, kurjaa että sairaus tuo vielä lisähaasteita. Mulla meinaa hermot jo tähänkin lääkitykseen (hormonit), joten voin kuvitella että ikävää on. Toivottavasti kilpparilääke tosiaan toisi helpotusta ja apua. :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Mulla oli nollaultra tänään ja matka jatkuu suunnitelmien mukaan. Limakalvo oli minimissä ja 10 pientä follin alkua näkyi ja niitä sitten lähdetään kasvattelemaan huomisesta lähtien. Aika jännä, että minä yritän kasvatella useita samalla annoksella, kun moni yrittää kasvatella yhtä-kahta. Saa nähdä, moniko noista innostuu kasvamaan. Enemmän ehkä pelottaa, ettei noin pienellä annoksella mikään kasva kuin että tulisi hyperi, vaikka jälkimmäinen on ehdottomasti se vaarallisempi asia.
 
Viimeksi muokattu:
Keskiviikko 18.1.2012




Avonlea..........35v......kp 4/27-29..........yk7
Joku_raja........29v......kp 5/27-29.........yv2......1. IVF
Wanda_81......30v.......kp 6/28-42.........yk16.....(2* clomi)
Demuli...........32v.......kp 7/29-32............yk 15
Syksy2010.......30v......kp 8/28-41..........yk15
Papsu.............30v......kp 9/24-33.........yk9
Tunafish-78.....33v......kp 11/19-34.........yk10.....( 1. inssi )
Tirpu..............33v..... kp 15/27-31..........yk3
Mandala..........32v.... .kp 20/23-35.........yk13......Dpo4
Neitipippuri.......31v... .kp 21/31-49.........yk7.....(Femar+menopur)
SL..................29v......kp 21/30-48...........yk8.....(Clomifen*1)
Punanuttu........32v......kp 23/24-28......... yk 5
pipsa79............32v.....kp 23/28-47..........yk9......Dpo4
Mirtsu81..........30v.... .kp 24/?.................yk 1.....Dpo6
Sintu74...........37v......kp 25/29.............(4*ivf) (1 tm).....Dpo11
Ronjaliina........30v......kp 25/24-32.........yk15....(2*clomi)....Dpo10
Lila79.............32v......kp 26/28-30...........yk2
Kiinu...............33v.....kp 28/25-30.........yk2
Jo..................30v......kp 28/37...............yk11..... (1km)
Sakara...........34v.......kp 28/?.................yk 7
Tatja..............35v.......kp 40/36-48.........yk16....(terolut tauko)
NettA79..........32v.......kp 41/30-36.........yk?
Ginger.............35v......kp 44/??..............yk25.... (1kkm)
Edyla...............32v.....kp 72/28...............yk1




Taustalla:
Nima
tada
Anskilia
Mansikkalime
Kiiriminna78
Neah
Sanja
Rumor
Jonesy
Cassis
Sintti -79
Scrat
PauhaavaSydän




plussanneet

-2012-

Syrän.............30v.........yk~8......plussa 9.1.

-2011-
Minuli.............30v.........yk3.........plussa 23.12
Sissi_81.....................................plussa 21.12.
RauRau...........28v.........yk1........plussa 23.11.
Hansman.........34v.........yk2........plussa 20.11.
Brita...............31v.........yk1........plussa 26.10.
Kaneli74......... 37v.........yk 9.......plussa 25.10.
Almeja.............31v........yk~24.....plussa 22.10.
Kippi................31v........yk13.......plussa 20.10.
bircherry...........30v........yk1........plussa 17.10.
Sara_78............32v........yk8........plussa 7.10.
Taraolivia..........31v........yk1........plussa 4.10.
riesa79.............32v........yk2.........plussa 3.10.
Annastiina79......31v........yk20...... plussa 25.09.
Tuittis..........................................plussa syyskuu
Marjutan...........28v.........yk4........plussa 3.9.
Amanda77.........34v........yk17.......plussa 25.8.
Killiäinen............30v. .....yk27.......plussa 7.8.
Samirja..............32v. .....yk3........plussa 25.7.
lallaa77..............34v.......yv2........plussa 29.6. (6x inssi, 1xIVF)
sunni..................33v....................plussa 24.6.
KattiMattis....................................plussa
Miimau...............31v....................plussa 21.4.
Viena.................33v. .....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ......yk6........plussa 7.3.
sgt....................32v. ......yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ......yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ....yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ....yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ....yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ....yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ....yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18........plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ....yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ....yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ....yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ....yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ....yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ....yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ....yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ....yk~20......plussa 1.4.
 
Kiitos ihanaiset naiset tsempeistä, kyllä täältä noustaan!

Jaaha, mielenkiintoista. Varoitus, vuotouutisia. Eilen sitten aukesi hanat, eli alkoi menkat ”oikeasti”. Tuhruttelua oli siis jo melkein viikon. Nyt on ihan vanhaan malliin niin kuin pillereiden aikaan, että saa rättiä olla vähän väliä vaihtamassa :mad:. Mikähän mahtaisi olla sitten kp? Eikös täälläkin kirjoiteltu, että tuhrupäiviä ei vielä lasketa? Oletin vain niitä normaaleiksi menkoiksi, kun aikaisemmat menkat on olleet just sellaset olemattomat. Ja eikös tuo pitkä tuhruttelu kertonut jostain hormonijutusta, keltarauhasen toiminnasta tms? Hyvä etten jo aloittanut oviksen tikuttelua, kun ajattelin tässä kierrossa aloittaa senkin ajoissa. Mut eipä tästä kropasta näköjään tiedä, mitä se tekee. Pitää mennä päivä kerrallaan ja katsoa, mitä seuraavaksi tulee eteen. Varmaan sitten se skopia vaikutti sen verran, että tulee taas kunnon menkat. Jos vaan olisi just sellaset on/off tyyppiset, eikä mitään tuhruilua.

Eli jos kierto alkaisi kunnon vuodosta, niin sitten olisi vasta kp 2, huoh. Ens kuussa olis gynen kontrollikäynti, jota jo siirsin oletetun kierron mukaisesti. Vaikea järjestellä noita käyntejä (gynet + reumapolit), kun joudun kotoa ajamaan sen 50 km eri suuntaan kuin töihin, jonne sinnekin on 50 km. Eli käytännössä menee aina koko päivä. Joutuu sitten ottamaan palkatonta, kun ei vuosilomiakaan määrättömästi riitä. En tiedä pitäisikö kohta esimiehelle vinkata, mistä on kyse, kun niin paljon tulee poissaoloja.

Kirjoittelin kaikenlaista löpinää ja ajatuksia tästä tuskailusta ja siitä, miten voisi joskus päästä vähemmälläkin. Otin ne sitten pois, kun näytti niin surkealta tekstiltä ja kauhealta valitukselta :ashamed:. Onhan sitä maailmassa paljon asioita, jotka ovat pahempia kuin nämä murheet. Kuitenkin toivoisin, että meillekin plussat olisivat jo testiin tulleet. Ilman pistelyjä, ultria, skopioita, pillereitä ja kalenterin tarkkailua.
 
Voi Demuli, tsempitykset sinne. Itsellä on myöskin ollut noita ärsyttäviä tuhrutteluja, ja ne tosiaan taidetaan laskea vielä vanhaan kiertoon kuuluviksi. Tuhruttelut voivat ilmeisesti johtua ainakin keltarauhashormonin puutteesta, mutta varmaan ihan sadasta muustakin asiasta. Itse testaan tässä kierrossa Mulimen-nimistä homeopaattista "lääkettä" ko. vaivaan, voin myöhemmin raportoida josko siitä on jotain apua.

Itsestäkin tuntuu, että kaikki teksti jota tänne tuotan on omanapaista kitisemistä. Mutta ehkä tämä on juuri se palsta, jossa se on sallittua? Omat kaverini eivät - yhtä lukuun ottamatta - tiedä tästä yrityksestä, joten on kiva purkaa tuntemuksia jonnekin. Itseäni ei ainakaan muiden surkeatkaan tekstit häiritse, joten anna tulla vain :)
 
Papsu Mullakin löytyy kaapista pullollinen tuota Mulimenia. Sain sen just sillon kun meillä alkoi lääkehoidot enkä oo siksi vielä kokeillut. Aattelin kokeilla sit jos joudutaan jossain vaiheessa jättäytymään hoidoista hetkeksi sivuun (odottelemaan vaikka IVF:ää tms.). Paljon oon lukenut että olis positiivisia vaikutuksia tuolla hormonitoimintaan. Mua kovasti kiinnostaa sun tulevat kokemukset tästä!
 
SL
Demulille ISO LÄMMIN :hug: Ei ole varmastikaan helppoa taiteilla työn, sairauden ja lapsenhankinta-projektin kanssa. Ja se, että saisi nuo kaikki onnistumaan ja menemään kivuttomasti ja parhaalla mahdollisella tavalla. Kovasti voimia sinulle!!!

Minun mielestäni ei voi vertailla mikä asia on elämässä/maailmassa pahempaa kuin se mitä itse kokee pahana/huonona, siis tarkoitan, että onko minun "ongelmani" pahempia kuin jonkun toisen "ongelmat.". Jokainen on yksilöllinen ja jokainen kokee asiat erilailla. Kaikki on mielestäni suhteellista. Itse koen nämä lapsettomuusasiat hyvinkin rankkoina ja mieltä masentavina, äärettömän hankalina ja pidän itseäni toivottomana tapauksena. Mutta sitten taas ystäväni, joka on sinkkuna ollut 4 vuotta, mutta hyvin hyvin hyvin kovasti haluaisi löytää itselleen miehen ja päästä perustamaan perhettä jne, hän ei millään meinaa löytää ketään vierelleen. Hän on masentunut tästä ja pitää itseään tarpeettomana. Ajoittain mietin, että mitä minä valitan, etten saa lapsia, kun toisella ihmisellä ei ole ketään toista vierellä jakamassa arkipäivää, elämää ja murheita.


Joku_raja hyvää kasvattelua sinulle! :)

Neitipippuri ihanaa, että saat miehesi takaisin piikkittelemään :) Ja on se kyllä kummallista, miten joillekin tulee noista lääkkeistä oireita vaikka kuinka kun taas toisille ei sitten juuri mitään. Mulle ei tullut Clomifeneistä juuri mitään, ehkä jotain ajoittaista yöhikoilua, mutta muuten ei kyllä mitään. Toisaalta olisi luullut, että olisi tullut kunnon oireita kun noin tehokkaasti mulla vaikuttivat :D heh!

Kiinu siis ymmärsinkö mä oikein, että sulla on r-testissä PLUSSA ??? :heart:

).( Rupesi tässä harmittamaan, että kun jätin pois tuon ovistestailunkin tässä kierrossa kun ei nyt sitten yritetäkään sen monisikiöraskauden vuoksi... niin harmittaa, kun nyt ei oo mitään hajuakaan olenko tai tulenko ovuloimaan tässä kierrossa. Olisi ollut jännää kuitenkin tietää edes sitä.. Hitsi!!! Ja se olisi sitten ehkä helpottanut ensi kiertoa, että olisiko tarvinnut varautua siihen irrotuspiikkiin, jos en ovuloi... Voi mälsyys!
 
Demulille kyllä iso, lämmin :hug: koska en itse paini kroonisen sairauden kanssa niin en pysty edes kuvittelemaan mitä asioiden ja menojen yhteensovittelua se voi olla! On aivan ymmärrettävää, että fiilikset on maassa ajoittain. Ja mun mielestä täällä todellakin saa kirjoittaa vaikka kuinka masentavista jutuista, tämä on se paikka jossa saa ja pitää avautua jos ei esim muutakaan paikkaa ole missä sitä tehdä! Kuitenkin tulee niitä hyviäkin hetkiä taas kun se mielen aurinko alkaa paistamaan ja niistäkin on kiva kirjoittaa täällä ja toivoa, että mahdollisimman moneen matalissa vesissä menijäänkin tarttuu :)

Todellakin Joku_rajalle hurjat tsempitykset tulevaan, nyt on selkeästi parhaimmat mahdollisuudet teillä raskautua! jänniä aikoja :)

Kiinun digitestailusta minäkin olisin kiinnostunut???

Mitähän muuten Gingerille kuuluu?

Oma napa on kyllä niiiin turvoksissa taas. Viime kierrossa kun ei ollut mitään oiretta niin nyt on sitten suht objektiivisesti omasta mielestä onnistunut havaitsemaan mitkä oireilut olisi keltarauhasen aiheuttamaa. Mulla siis alavatsaa kivistää ja turvottaa, ne nännit ja lämmöt, vatsa vähän sekaisin, alaselkä vähän kipeä (voi olla kyllä pelaamisesta huonoissa asennoissa) jne. eli kaiketi aika perus. Katsotaan miten nämä tällä kertaa alkaa hiipumaan ja saanko ihmetellä taas kerran jotain uusia "oireita" :D
 
Pikaisesti vaan, ISO kiitos ja lämmin halaus teille kaikille :hug:! Mullakaan ei ole kavereita joille näitä vuodattaisi, niin täällä on onneksi tämä henkireikä. Toivon teille kaikille loppukiertolaisille jännäilijöille paalljooon plussatuulta +++++++++ :whistle:! Ja tosiaan, Kiinun tulosta odotellaan. Saadaanhan tänne uusi plussa??
 
Torstai 19.1.2012




Avonlea..........35v......kp 5/27-29..........yk7
Joku_raja........29v......kp 6/27-29.........yv2......1. IVF
Wanda_81......30v.......kp 7/28-42.........yk16.....(2* clomi)
Demuli...........32v.......kp 8/29-32............yk 15
Syksy2010.......30v......kp 9/28-41..........yk15
Papsu.............30v......kp 10/24-33.........yk9
Tunafish-78.....33v......kp 12/19-34.........yk10.....( 1. inssi )
Tirpu..............33v..... kp 16/27-31..........yk3
Mandala..........32v.... .kp 21/23-35.........yk13......Dpo5
Neitipippuri.......31v... .kp 22/31-49.........yk7.....(Femar+menopur)
SL..................29v......kp 22/30-48...........yk8.....(Clomifen*1)
Punanuttu........32v......kp 24/24-28......... yk 5
pipsa79............32v.....kp 24/28-47..........yk9......Dpo5
Mirtsu81..........30v.... .kp 25/?.................yk 1.....Dpo7
Sintu74...........37v......kp 26/29.............(4*ivf) (1 tm).....Dpo12
Ronjaliina........30v......kp 26/24-32.........yk15....(2*clomi)....Dpo11
Lila79.............32v......kp 27/28-30...........yk2
Kiinu...............33v.....kp 29/25-30.........yk2
Jo..................30v......kp 29/37...............yk11..... (1km)
Sakara...........34v.......kp 29/?.................yk 7
Tatja..............35v.......kp 41/36-48.........yk16....(terolut tauko)
NettA79..........32v.......kp 42/30-36.........yk?
Ginger.............35v......kp 45/??..............yk25.... (1kkm)
Edyla...............32v.....kp 73/28...............yk1




Taustalla:
Nima
tada
Anskilia
Mansikkalime
Kiiriminna78
Neah
Sanja
Rumor
Jonesy
Cassis
Sintti -79
Scrat
PauhaavaSydän




plussanneet

-2012-

Syrän.............30v.........yk~8......plussa 9.1.

-2011-
Minuli.............30v.........yk3.........plussa 23.12
Sissi_81.....................................plussa 21.12.
RauRau...........28v.........yk1........plussa 23.11.
Hansman.........34v.........yk2........plussa 20.11.
Brita...............31v.........yk1........plussa 26.10.
Kaneli74......... 37v.........yk 9.......plussa 25.10.
Almeja.............31v........yk~24.....plussa 22.10.
Kippi................31v........yk13.......plussa 20.10.
bircherry...........30v........yk1........plussa 17.10.
Sara_78............32v........yk8........plussa 7.10.
Taraolivia..........31v........yk1........plussa 4.10.
riesa79.............32v........yk2.........plussa 3.10.
Annastiina79......31v........yk20...... plussa 25.09.
Tuittis..........................................plussa syyskuu
Marjutan...........28v.........yk4........plussa 3.9.
Amanda77.........34v........yk17.......plussa 25.8.
Killiäinen............30v. .....yk27.......plussa 7.8.
Samirja..............32v. .....yk3........plussa 25.7.
lallaa77..............34v.......yv2........plussa 29.6. (6x inssi, 1xIVF)
sunni..................33v....................plussa 24.6.
KattiMattis....................................plussa
Miimau...............31v....................plussa 21.4.
Viena.................33v. .....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ......yk6........plussa 7.3.
sgt....................32v. ......yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ......yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ....yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ....yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ....yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ....yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ....yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18........plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ....yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ....yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ....yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ....yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ....yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ....yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ....yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ....yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Vaikka on kiire töissä ja koko ajan täydellä teholla puuhastelenkin niin kyllä vähän on silti ehtinyt näitäkin asioita taas miettiä. Olen miettinyt sitä, että mikä on mulle ongelmallisinta kaikessa tässä yrityksessä ja kierron aikaisissa asioissa. Huomaan, että selvästi on tämä tällainen oireiden kyttäily. En mä siitäkään niinkään stressaa, mutta se on mielessä kyllä. Varsinkin loppukierrossa jos pistää sieltä tai tuikkaa tuolta niin jään miettimään sitä. Siitä kun pääsisi eroon niin voisi olla aika jees kaiken kaikkiaan koska itse ovistestailut tai muut ei aiheuta oikeaa angstia sisällä. Ehkä voisin olla kirjaamatta siihen kännykkäsoftaan näitä juttuja, auttaisi varmasti, mutta ajattelen että siinä on vertailumatskua sitten jos tutkimuksiin joutuu jne. Ehkä vaan yritän oikeuttaa sitä itselleni sillä tavalla :p

Olen myös miettinyt viime aikoina jonkin verran sitä ikuista pessimistisyys - positiivisuus juttua, liittyen tietty menkkojen alkamiseen. Monestihan ihmiset sanoo, että pessimisti ei pety, mutta näissä asioissa mun mielestä se on ihan puppua. Se, että ajattelet koko ajan täysin pessimistisesti ei kuitenkaan vähennä sitä pettymystä kun menkat alkaa, jos se pettymys on tullakseen. 'Kun olet kerran ajatukselle antanut luvan....'
Realisti tietty saa olla, mutta sellainen totaalipessimistiys voi vaan tehdä huonon yleisfiiliksen eikä sitä kukaan ainakaan tarvitse tässä yritystouhussa. Olen joskus itse (ollut) aika kyyninen ihminen joissain asioissa ja yritän päästä siitä eroon ja ottaa positiivisuutta elämääni. Tiedän, nämä kaksi asiaa ei ole toisiaan poissulkevia, mutta kyllä oma mieli ihan varmasti voi tehdä tukoksia kehoon jos mieli toistaa samaa rataa. Uskon, että niillä asioilla on varmasti yhteys.
Joten vaikka kyttäilenkin oireita niin olen ajatellut, että mulle itselleni ainakin olisi hyväksi yrittää välttää ajatuksia "ihan turhaa tämä-ja-tämä koska ne menkat kuitenkin alkaa", "KUN ne menkat alkaa" ja "kun en kuitenkaan ikinä raskaudu" ja näin edes päin. Ja erityisesti olen pakottanut tausta-alalle mielessäni ne ajatukset joissa kuvittelen kironneeni tämän yrityksen olemalla niin vastaan näitä asioita ennen. Ja ennen kaikkea yritän ajatella, että vauva tulee sitten kun on valmis :)

Tällaisia pohdintoja tänään täällä :) Kertokaahan loppukiertolaiset miten menee, toivottavasti päästään jännäämään ja iloitsemaan :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Ronjaliina

Yhteistyössä