*** 3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.7 *** <3

Kiitos Ronjaliinalle pahoitteluista ja tsemppiä kovasti, lähetän sinulle paljon paljon jaksamisia ja toiveikkuutta tulevaan!! :flower:

Mulle voi muuten tuohon listaan laittaa kierron pituudeksi 25-30 päivää. Kaksi viimeistä kiertoa on olleet tosiaan vain 25päivää, mikä on ihan outoa, mutta kun viime kierrossa tosiaan pystyin tuntemaan oviksen niin en ole menettänyt toivoa sen suhteen että en ovuloisi..

Kiitos pahoittelusta Taraolivia ja Ronjaliina!
Killiäinen hurjasti onnea!!! :flower::heart:

Lääkäri soitti ja määräsi sittenkin Lugesteronit eli keltarauhashormonia. Käytän sitä nyt muutaman kierron ja sitten etiäpäin tutkimuksiin. Mies pitää myös nyt tutkia. Keltarauhashormonia määräsi tosiaan oireiden perusteella kun mulla tulee noita tiputteluvuotoja ja sen hävinneen plussan takia. Myöskin jokin verikokeeni arvoista suattaapi sittenkin viitata polykystisiin munasarjoihin vaikka ultrassa ei näkynytkään viimeksi mitään. Kummallista. Noh, lugeilla siis mennään eteenpäin. Ainakin jotain mitä toivoa ja jännätä tässä kierrossa. :)

Killiäinen, aivan mieletöntä!! =) Onnea! Erityisen onnelliseksi tekee se, että oot päässyt vaikeuksien kautta voittoon! Pidän peukut pystyssä, että pikkuinen ihmisenalku siellä lähtee huimaan kasvuun ja kaikki menee hyvin!

Ronjaliina, isot pahoittelut… :hug: Tiedän, että epätoivo iskee, kun yk-luku kasvaa ja aikaa kuluu. Väkisinkin mieli synkistyy ja alkaa epäilemään, onnistuuko ikinä. Mutta älä menetä toivoa! Joillain kaikki tapahtuu käden käänteessä ja joillain menee aikaa. Kukaan ei tiedä, mitkä kortit on jaettu, kun tähän leikkiin lähdetään. Mutta uskon, että teillekin vielä vauva tulee! =)

Wanda, hyvä, että sait jotain apua ja toivoa on taas tunnelin päässä enemmän! Mullakin on ollu Luget käytössä. Minkä annoksen sait ja otatko suun kautta?

Aamuinen lääkäri oli ihan kiva käynti - piiiitkästä aikaa. Yksi follikkeli oli kasvanu isoksi (15 mm) sille puolelle, jossa on putki tallella! Viis kiertoa menikin keväällä hukkaan ja aloin epäillä, ettei tämä toinen puoli ovuloi ollenkaan. Mutta on tää vaan niin kummallista! Tämä on eka kierto, jolloin piikityksiä ei tarvita, vaan Femarilla päästiin tähän saakka. Nyt siis testailen ovista ja jos ei tule itsestään, ammun irrotuspiikin torstaina. Voi himpula, kun toivon niin hulluna, että tää kierto tois plussan. Tuntuu, et oljenkorret on niin vähissä, et toivois näiden vähäisten nyt tuovan tulosta. Mutta, ei auta muu kuin odotella kuinka käy!

Amanda, en sitten tietenkään osannut kysyä tuosta annostuksesta ja siitä otetaanko se suun kautta. Gyne lähettää reseptin kotiini, joten toivottavasti se siitä selviää. Sen sanoi että dpo 4:stä kaksi viikkoa eteenpäin ottaisin lugeja yhden-kahden kierron verran ja jos ei tule tärppiä niin sitten Felicitakselle molemmat "jatkoon" mieheni kanssa.

Sovittiin mieheni kanssa että yksi kierto katsotaan tapahtuuko lugeilla mitään, ja jos menkat alkaa niin sitten viedään miehen näyte ja toisen kierron jälkeen mennään sinne Felicitakselle lisätutkimuksiin. Jäi vähän korvan taakse se että saattaisi olla polykystiset munasarjat verikokeen perusteella, sitä vaan ihmettelen että kun ultrassa ei kuitenkaan mitään sellaista näkynyt ja aina ovulaationkin olen bongannut.

Mulla on tuo lugesteronien toiminta vielä tuntematonta, en niistä ole lueskellut paljoon yhtään. Clomeihin kerkesin jo perehtymään mutta empäs minä olekaan niiden kohderyhmää kun ovuloin kuitenkin itse.

Amanda, pidän ihan hurjasti peukkuja sinulle! ++++++++++++++++++++++:whistle:

Maanantai 8.8.2011

Marjutan..........28v. ......kp2/25-30.......yk4
Mansikkalime....31v.......kp3/30............yk2
Wanda_81........30v. .....kp4/28-42........yk11
Taraolivia.........30v. .....kp7/30............yk1
Sara_78...........32v. .....kp7/33-39........yk7
Ronjaliina.........29v. .....kp9/24-29........yk10
Amanda77........34v. ......kp9/32-37.......yk17
(7*ovulaation induktio) (1km)
Syksy2010........30v. .....kp10/28-38........yk10
Neah................34v. .....kp10/28............yk6
Sintu74.............37v. .....kp?/?..........(3*ivf) (1 tm)
Sanja...............32v. .....kp13/27 ...........yk2
Mandala...........31v. ......kp15/25-35.......yk7
Joku_raja.........29v. ......kp17/27-29.......yk7 .....(4*clom)........dpo1
Tatja...............35v. ......kp22/18-29.......yk12....(terolut)
Sissi_81...........30?v. ....kp26/28-30.......yk3
Neitipippuri.......30v. .....kp29/?-46.........yk2
Anskilia............32v. .....kp30/28............yk4
Ginger.............35v. ......kp34/??............yk19.... (1kkm)
Sakara.............34v. ......kp54/?.............yk4
Demuli.............31v. ......kp62/14-53.......yk9
Rumor..............34v. ......kp75/31...........yk14
Jonesy.............30v. .......kp87/25-35.......yk6

Taustalla:
Cassis
Sintti -79
Nima
Scrat
PauhaavaSydän
Kippi
Annastiina79
Vadelma30
Tunafish-78
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel

plussanneet
-2011-

Killiäinen.............30v. .....yk27.....plussa 7.8.
Samirja..............32v. .....yk3.......plussa 25.7.
sunni..................33v. ................plussa 24.6.
KattiMattis..................................plussa
Miimau...............31v. .................plussa 21.4.
Viena.................33v. ....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ....yk6.........plussa 7.3.
sgt....................32v. ....yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.

HURJASTI KIITOKSIA TEILLE IHANAISILLE NAISILLE TSEMPPAUKSESTA!
Oli piristävää ja liikuttavaa lukea kirjoituksianne! Ainakin tuli positiivisempi olo se se kai tärkeintä onkin, kiitos siitä!!
Tänään on ensimmäinen ovistesti tikutettu, näytti haamua... toiveikkaana ootteleen ovista, tosin saas nähä ollaanko oviksen aikaan samalla paikkakunnalla miehen kanssa! Viikonloppuna ollaan eri paikoissa, mutta onneksi nähdään pe ja su, joten ei siitä sitten jää kuin la väliin, mikä ei haitanne tätä projektia. Mies jo tosin avuliaana totesi, että jättää siemenet mulle kotitekoista inseminaatiota varten... ihan niin toivoton olo mulle kuitenkaan ei oo, että itsekseni ja yksikseni lähtisin tällasta harjottamaan!!
Tsempit kaikille, erityisesti peukut Amandalle ja Wandalle!!

Wanda, outoa tosiaan, et vois olla PCO vaik ultrassa ei sitä näkynyt?? Heh, mulla taas näkyy monirakkulaiset munasarjat ultrassa, mut verikokeet oppikirjamaisen normaalit. Nää jutut taitaa olla välillä vähän sekavia. Mut toivotaan, että Luget auttaa eikä lisätutkimuksia tarvita!! =) Clomeista muuten sen verran, et mun kaveri sai niistä avun ja tuli raskaaks ekasta clomikierrosta 2 vuoden yrityksen jälkeen. Häna ovuloi itsekin säännöllisesti, joten jostain jutusta sitten vain kiikasti johon Clomit auttoi. Nää on tietty niin yksilöllisiä juttuja.

Ronjaliina, kiva että fiilis jo vähän parani! Nyt vaan ovisplussan ja miehen metsästykseen! :)

Sain muuten ovistestiin tänään haamun. En oo koskaan saanu noihin testeihin haamua tai edes viivan paikkaa. Testasin Apteekin omalla. Ei uskois vauvanteon konkarilta (lapsettomuuten uusi termi! ;) ) et en oikein tiedä, voiko useammankin päivän haamuilla ennen plussaa? Enteileekö haamu yleensä plussaa vai voiko haamu tulla ihan muuten vaan? PCO:hon liittyy usein korkea LH, jolloin vois tulla vääriä ovisplussia, mut mulla kun LH on vastaavasti tosi matala - tai oli sillon kun verikoe otettiin. Eli haamuplussaa ei pitäis tulla. Olishan se jo huimaa, jos saisin elämäni ekan ovisplussan! No, ei kannata toivoa liikaa. Aika pienistä asioista iloitsen. Jos nyt hetken olis luottavainen, kun aika usein on ollu tosi harmaata tää touhu.

Mä haamuilen ovistikuilla jotain 3-4 päivää ennen plussaa. Ne haamut voimistuu ja voimistuu ja sitten tulee voimakkain, ei kuitenkaan ikinä verrokkiviivan vahvuinen, viiva. Sitten tulee taas tyhjä tikku, eli ainoastaan näkyy verrokkiviiva. Eli kyllä siellä kropassa jotain tapahtuu kun haamuja tulee ovistikkuun, mä siis sanoisin, että se enteilee ovista! :) Hyvä Amanda!!

Mul oli kummallinen yksi kierto missä aikaisin aloin ovista tikuttamaan, tuli eka haamua muutama päivä ja sitten pari päivää ihan täysin negaa ja sitte kuin salama kirkkaalta taivaalta tuli niin vahva ovisplussa että oli kontrolliviivaakin vahvempi ja sitä kesti sitten pari vuorokautta. Mitä lie sekin tarkoittanut. En ole vielä tässäkään kierrossa ovista tikuttanut, vaikka kieltämättä hieman on himottanut. Tajusin vasta että eilen oli iPeriodin mukaan hedelmällisen kauden viimeinen päivä ja meni kyllä ensimmäisen työpäivän väsymyksen piikkiin ettei jaksanut edes pupuilla. Onneksi on pohjaa about joka toinen päivä tässä niin ei kai kierto ihan hukkaan mene. Tosin limoja olen bongannut tuossa viikonloppuna enemmänkin että perhana jos eilen, vähemmän limaisena päivänä, sitten se ovis oli ja meni ohi, blääh. Noh turha kai sitä on alkaa suremaan tässä jälkikäteen.

Mukavaa tosiaan kuulla, että Ronjaliinakin saanut positiivisuutta takaisin :) ja tsemppiä hurjasti oviksen bongailuun! myös Amandalle!! Ja hurjasti tsemppiä luge-kokeiluihin Wandalle!

Tiistai 9.8.2011

Marjutan..........28v. ......kp3/25-30.......yk4
Mansikkalime....31v.......kp4/30............yk2
Wanda_81........30v. .....kp5/28-42........yk11
Demuli.............31v. ......kp7/14-53.......yk11
Taraolivia.........30v. .....kp8/30............yk1
Sara_78...........32v. .....kp8/33-39........yk7
Ronjaliina.........29v. .....kp10/24-29........yk10
Amanda77........34v. ......kp10/32-37.......yk17
Syksy2010........30v. .....kp11/28-38........yk10
Neah................34v. .....kp11/28............yk6
Sintu74.............37v. .....kp?/?..........(3*ivf) (1 tm)
Sanja...............32v. .....kp14/27 ...........yk2
Mandala...........31v. ......kp16/25-35.......yk7
Joku_raja.........29v. ......kp18/27-29.......yk7 .....(4*clom)........dpo2
Tatja...............35v. ......kp23/18-29.......yk12....(terolut)
Sissi_81...........30?v. ....kp27/28-30.......yk3
Neitipippuri.......30v. .....kp30/?-46.........yk2
Anskilia............32v. .....kp31/28............yk4
Ginger.............35v. ......kp35/??............yk19.... (1kkm)
Sakara.............34v. ......kp55/?.............yk4
Rumor..............34v. ......kp76/31...........yk14
Jonesy.............30v. .......kp88/25-35.......yk6

Taustalla:
Cassis
Sintti -79
Nima
Scrat
PauhaavaSydän
Kippi
Annastiina79
Vadelma30
Tunafish-78
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel

plussanneet
-2011-

-2010-

Viimeksi muokattu:
Heipppa vaan kaikille! Piiitkä radiohiljaisuus täältä johtuu lomasta ja lomakiireistä, nyt töissä joutaa kirjoittamaan :O. Lomalla tosiaan oli niin kiireistä, että illalla kerkesin kyllä lukemaan kaikki viestit, mutta en itse jaksanut ruveta kirjoittamaan. Täälläpä ei muuta muutosta, kuin kp 7 ja yk 11, eli taas tuli pitkä kierto ja sen jälkeen lyhyt. Joten yk:t paukkuu ylöspäin. Huomenna olis se gynekäynti, johon tuntui aikaisemmin olevan hirveästi aikaa. Saapa nähdä, mitä siellä paljastuu. Nyt vasta on ruvennut vähän jännittämään, mutta kyllä on kiva saada tietää, onko kaikki ok.

Täällähän on jo monta uuttakin kirjoittelijaa, tervetuloa kaikille tasapuolisesti!! Plussanneille älyttömästi onnea!! Tätin vierailuille plääh!

Nyt pitää jatkaa töitä, tsemppiä kaikille!!

Ronjaliina kiitos tsempeistä! Plussaonnea ovistesteihin ja iloista peittojen heiluttelua! :D

Amanda, on kyllä sekavaa kieltämättä. Sehän se olikin se minkä lääkäri sanoi mulla olevan koholla, eli lh. Arvo oli siis alkukierrosta kp5 jo reilu 9 (Follikulaarivaihe 1.1-11.6 U/l ja Ovulaatiovaihe 17.0-77.0 U/l). Siihen gyne tosiaan sanoi että saattaa olla polykystistä kun on niin koholla tuo arvo. Mulla kyllä tosiaan haamuilee melkeen läpi kierron nuo ovistestit, tosin kyllä se ovishuippukin aina sitten löytyy ja siksi en ole ollut huolissani enkä myöskään ole koska jos munasolu irtoaa niin eikös se olekin tärkeintä. Ja jos vaikka lugeilla raskaus saataisiin vaikka jatkumaankin... =)
Amanda, lupaavalta kuulostaa nuo sinun ovis-haamuilut! Kyllä se plussa pian tikkuun tulee! =)

Kiitos Mandala tsempeistä! Kieltämättä jänskättää lugejen toiminta ja lopputulos. Clomeista olin jo mielessäni tehnyt ihmelääkkeen jonka avulla raskautuisin, samanlaista luottoa en ole vielä näihin lugeihin kehittänyt... :p

Kippi
Heipsunhei taas täältäkin!

Tänne tullut uusia, tervetuloa täältä taustaltakin! Älkää olko kauaa :) Ja Killiäinen, onnea!!! Teidän tarina todellakin luo toivoa meihin muihin.

Täällä ollaan taas uudessa kierrossa, aika alakuloiset tunnelmat oli luonnollisesti tädistä taas. Mutta nyt kohti uutta mahdollisuutta, on se uskomatonta tää ihmismielen kyky nousta sieltä suosta joka kuukausi! :) Ei kai sitä muuten jaksaisi yrittää ellei siihen pystyisi. Meillä vielä pari kiertoa koitellaan luomuna ja sitten varataan aikaa tutkimuksiin.

Toivotaan kevätvauvoja meille kaikille!

Kippi, pahoittelut tädistä… :hug: Olisin toivonut kuulevani hyviä uutisia. Pidän peukkuja, että luomukierroilla tärppää! Mulle ne on ihan outo asia, kun luomusti ei ole toivoakaan. Silti muille en toivo tätä lääkärissä ramppaamista ja lääkkeiden popsimista - joskin kai sitä tekee mitä vaan, jotta sen oman vauvan saisi.

Wanda, joo LH:n kohoaminenhan on PCO:ssa yleistä - mut jännä et se riittäis diagnoosiin? Sillon kai ovistestit voi näyttää vääriä plussia. Mullahan LH ja FSH oli normaalit, joten en oo PCO:n oppikirjatapaus, hoikkakin kun oon. Silti oon nyt noudattanu vähähiilarista ruokavaliota. Mietinkin, et olisko se voinu auttaa?? Nyt oli eka kierto, kun pelkkä Femar kasvatti rakkulan isoksi eli selkeesti parempi vaste lääkkeellä. Voihan Lugekin olla sulle just se riittävä apu! Jos probleema on keltarauhashormoonissa, saat sen nyt kuntoon! Tärppiä kohti vaan! :)

Eilen olin super iloinen, kun edes pieni mahdollisuus suodaan. Nyt on realistinen peikko tullu esiin enkä intoile niin paljon. Tänään ovisplussassa ei näkyny edes haamua. Tosin mulla tuppaa tulemaan nesteet pihalle saman tien ja join aamulla testiä ennen aika paljon. Pitää koittaa illalla uudestaan. Mulla oli ultrassa eilen limis tosi ohut - jotain 4-5 milliä - joten se ei tietty ollu kovin hyvä uutinen. Yritin googlailla tietoa siitä, miten paksu limiksen pitäis olla ja miten pian se vois kasvaa. Lääkäri oli tavalliseen tapaansa ihan luottavainen ja sanoi, et ohuellakin limiksellä voi plussata ja limis voi kasvaa vielä. Nyt oon juonu vadelmanlehtiteetä, kun sen pitäis kai auttaa limiksen paksuuntumiseen. Joopa joo, kaikkeen sitä pitää uskoa. :) Nyt ei oo mitään ovikseen viittaavaa oirehdintaan. Kyselin lääkäriltä, miten kantsis sänkypuuhat ajoittaa ja hän sanoi, et ehkä kannattaa pitää paussia ovisplussaan saakka. Pupuiltiin viimeks lauantaina, joten toivotaan, et ovis näkyy testissä eikä mee ohi odotellessa. No, viimeks kun plussasin eli ovuloin varmasti, munis oli 22 mm, joten eiköhän se nytkin kasva suht samoihin mittoihin. Joten ovis vois olla kai aikaisintaan torstaina.

Soittelin jo malttamattomana neuvolatädille.. :p ja ensimmäinen aika tosiaan vasta syyskuun puoleenväliin, joten pitää tässä malttaa odotella. Kuulosti tämä neuvola tätsy ihan mukavalta.
Nyt on alkanut vähän rinnat tuntumaan turpeilta, ja väsyttää ihan mielettömästi jo aikaseen illlalla ja yöt olen nukkunut jotenkin huonosti. Ehkä mietin liikaa.
Mies tuntuu myös olevan innoissaan, mutta sillä on vielä sen verran järki päässä että yrittää toppuutella että maltettaisiin nyt hetki ennenkuin lopullisesti riemuitaan. NO, näinhän se on mutta minkä sitä itselle mahtaa :p
Toivotaan kovasti plussia myös muille, ja kyllä sitä aurinko joskus paistaa risukasaankin vaikka ei tässä itsekään kovin korkealla toiveet enää viime aikoina ollut. Oltiin jo hedelmöityshoitojonossa ja ajattelin jo tuossa jokunen viikko sitten että jos menkat alkaa niin en sitten haluakaan edes niihin hoitoihin. Mielialat vaihteli ihan päivittäin suuntaan jos toiseen että mitä sitä pitäis tehdä, mennäkö hoitoihin vai ei. Mutta näin sitä sitten kävi että plussa tupsahti, katsellaan nyt miten tässä menee.

Tuosta vadelmanlehtiteestä ei löydy oikein hirveästi "asiatekstiä" vaan keskustelupalstojen linkkejä. Olen kuullut siitä vaan synnytyksen käynnistysjutuissa, mutta en raskaustodennäköisyyden parantamisessa. Joku nettisivu mikä myi tuota kertoi ettei tuo sovi alkuraskauteen kuitenkaan?? Ihan kiva olisi lukea tuosta jotain jos jollakin linkkiä on.

Täällä nännit arat, joten onkohan se ovis sitten mennyt jo. Lämpöjäkään en ole mitannut ja nuo nännit huomasin kun kiskoin yöpaitaa huolimattomasti aamulla pois ja olkain "raapaisi" nännistä inhottavasti.

Oon saanut nyt jonkun ihme vaihteen päälle kun töihin palasin. Kesä meni hauskaa pitäen ja juhlienkin, rentoutuen, välittämättä juurikaan syömisistä ja ennen kaikkea salilla en käynyt eikä muutenkaan tullut liikuttua mitenkään liikaa. Nyt tuntuu että oksettaa taas vaihteeksi peilikuvakin (niinhän se tosin aina mutta nyt erityisesti) ja muutenkin olisi kiva saada hyvä työtuoliryhti takaisin kun päätteellä paljon aikaa vietän. Niin nyt sitten oon laittamassa/laittanut ruokapuolta kuntoon ja salillekin tänään marssin takaisin. Ja aloitan taas uudestaan 1,5v tauon jälkeen ryhmäliikuntatunnit, varmaan kuolen johonkin spinning tunnille mutta on se sen arvoista :D Ja vaikka rakastan viiniä ja juustoja niin saa kyllä jäädä vähäksi aikaa sekin vaikka, kaiholla tosin :D

Ehkä tästä reippautuen sitten seuraavassa kierrossa ovistikut taas käyttöön. Joku niiden käytössä on jännittävää ja ovisplussan saamisesta on ollut tosi iloinen. Eihän se mikään hgc-plussa ole mutta se tikun dippailu ja kaikki imitoi sitä 'oikeaa' hetkeä vähän. Tarkemmin kun ajattelee niin varmaan pyörryn ja tipun tuolilta jos sen hgc-plussan ikinä saan :D Silloin kun olin varma että pakko olla raskaana kun menkat myöhässä ja oireita niin muistan kyllä miten hullusti kädet tärisi kun sitä tikkua yritin dippailla. Aika pysäyttävää, mutta toivon kuitenkin että se hetki tulee taas joskus että meneillään oleva tilanne vaatii r-testin kaapista kaivamista :)

Ihanaa iltaa leideille toivotellen :heart: Erityisesti rentoa ja valoisaa tulevaisuutta juuri plussanneelle Killiäiselle :) toivottavasti seurataan sun perässä nopsaa koko kööri!

sunni
killiäinen ootko kattonu laskureista millon sul on LA ?
Mulla oli kans alussa tota et väsytti jo aikaseen illalla jaa nukuin jopa päikkäreitä joita normaalisti en oo koskaan tehny. ja heräilin yöllä tunnin-kahden välein ekat 3 viikkoa :I Se oli raskasta. Mut siitä se väsymys sit alkaa viiä voiton et yötkin nukkuu ku tukki, valitettavasti siis, toi väsymys oli ja on maatakaatavaa.
Tsemppiä vaan!!!!!!!

JA sitä samaa eli tsemppiä tännem uillekin, joka päivä pakko ollu täällä lukemassa teijän kuulumisia. Oi kun tärppäis nyt ja nopsaan teillä!!!

Mandala, sama kesän jälkeinen ryhdistäytymiskuuri on alkanut täälläkin. Liikuttua tuli kyllä jonkin verran, esim. pyöräiltyä, mutta herkkuja (etenkin nestemäisiä) tuli nautittua vähän turhankin paljon... ;)

Jaa-a, tänään on ollut hieman vetistä vaaleanrusehtavaa vuotoa, joten voisikohan olla, että täti soisi vierailunsa jo näin hyvissä ajoin (tänään kp 30)!!??! Toki mieluiten olisin ottanut sen plussan, mutta olisin iloinen myös jo normaalin rajoihin mahtuvasta kierrosta. Etenkin, kun tuntuu, että en tainnut edes ovuloida tässä kierrossa. No, pupuiltu on joka toinen päivä kp 3 alkaen, mutta eihän se paljoa auta, jos ovulaatiota ei tule... :'(

Ehkä sitten ensi kierrossa pääsisi yrittämään niin, että olisi jotain mahkuja. Mutta odotellaan se täti nyt ensin... Kaikille sylin täydeltä tärppionnea!

Täälläkin on otettu ja aloitettu ryhdistäytymisliike. Hiilarit, makeat, nestepitoiset kesäjuomat jnejne POOOOOIIIS! Eli samoilla fiiliksillä mitä tässä muutama muukin kirjoitti. Lisäksi oon tässä miettinyt tuota kahvin juontia. Töihin paluun kun tällä viikolla olen tehnyt niin huomaan taas, että tulee juotua vähintään riittävästi ellei jopa liikaa tuota kahvia. Jossain on lukenut, että suositellaan vähentämistä tai jopa lopettamista raskautta haaveillessa... Mitä mieltä te ootte?

Tiistai 9.8.2011

Marjutan.........28v. .....kp4/25-30........yk4
Mansikkalime...31v......kp5/30.............yk2
Wanda_81.......30v. .....kp6/28-42........yk11...(lugesteron)
Demuli............31v. ....kp8/14-53........yk11
Taraolivia........30v. ....kp9/30.............yk1
Sara_78..........32v. ....kp9/33-39.........yk7
Ronjaliina........29v. ....kp11/24-29........yk10
Amanda77.......34v. .....kp11/32-37.......yk17
Syksy2010.......30v. ....kp12/28-38........yk10
Neah...............34v. ....kp12/28............yk6
Sintu74............37v. ....kp?/?..........(3*ivf) (1 tm)
Sanja..............32v. .....kp15/27 ..........yk2
Mandala..........31v. .....kp17/25-35.......yk7
Joku_raja........29v. .....kp19/27-29.......yk7 .....(4*clom)........dpo3
Tatja..............35v. .....kp24/18-29.......yk12....(terolut)
Sissi_81..........30?v. ...kp28/28-30.......yk3
Neitipippuri......30v. ....kp31/?-46.........yk2
Anskilia...........32v. ....kp32/28............yk4
Ginger............35v. .....kp36/??............yk19.... (1kkm)
Sakara............34v. ....kp56/?..............yk4
Rumor.............34v. ....kp77/31............yk14
Jonesy............30v. .....kp89/25-35........yk6

Taustalla:
Cassis
Sintti -79
Nima
Scrat
PauhaavaSydän
Kippi
Annastiina79
Vadelma30
Tunafish-78
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel

plussanneet
-2011-

-2010-

Amanda, ei tuota pco:ta vielä ole mulla diagnosoitu, gyne vaan mainitsi että lh-arvo on koholla ja saattaa viitata polykystisiin munasarjoihin mutta vaatinee lisätutkimuksia tosiaan diagnoosiin. Itsekin olen hoikka ja harrastan urheilua niin hiukan kummastuttaisi tuo pco-diagnoosi. Täytyy pitää sormet ristissä että sitä ei kuiteskaan ole ja keltarauhashormoni tosiaan se puuttuva tekijä. Toiveet on kyllä kovat tälle kierrolle...
Kuin myös Amanda, tärppiä kohti vain! :D

Kippi, :hug:, tsemppiä ja tärppionnea! Toivottavasti teidän ei tarvitse tutkimuksiin lähteä vaan plussa olisi ihan kulman takana! +++:whistle:

Mandala, jaan tunteesi ovisplussa-ilosta, itsekin olen ihan mahdoton testaaja. En voi kuvitellakaan miten sekaisin tulen menemään kun r-testiin joskus plussan saan... :D

Sunni ja Ronjaliina, olen itsekin ajatellut tuota teenjuonnin vähentämistä mutta en ole saanut aikaiseksi kun olen niin pahasti addiktoitunut. Jostain olen lukenut että tee ja kahvi kuivattavat elimistöä ja siten vaikeuttaa munasolun kiinnittymistä. Mutta sitten olen myös järkeillyt että stressaannun entisestään jos vielä teenkin joudun pois jättämään. Noh, jos tässä kierrossa ei tule plussaa niin lupaan jättää teen pois kokonaan! :p

Viimeksi muokattu:
Hoh, onpas jääny vähille tää koneella istuminen. Hirveesti en oo jaksanu kirjotella, lukemassa käyny teidän juttuja kyllä. Olo on edelleen |O , onneks tänään viimonen työpäivä ja loma saa alkaa :) tosin vielä rankka viikonloppu esissä...

Onnea plussanneille! Aina yhtä ihana lukea tuollaisia uutisia :)

Ommoo nappoo; Noita ovisoireita ihmettelin, näinköhän niitä nyt taas huomasin vaiko kuvitelmaa? Ajankohta sattuis kyllä, ja mitä noita teidän juttuja lukenut nii oireetkin sattuis. Kosteata oli olo viikonlopun aikaan (tai oikeestaan jo viime loppuviikosta asti), himot kuin kanilla konsanaan ;) ei tarttennu miehen kun olla samassa huoneessa nii jo oli levottomia mielessä. Nyt on mielentila rauhottunu kummasti. Ja mikäs tuo muiden puhuma kuivakausi onkaan? Taitaa olla sellanenkin.

Noh, josko tuo nyt oli sitä, peittoja heiluteltiin kyllä, jos kierto menee tuon 27 mukaan nii tässähän voi ruveta pikkuhiljaa jännäilemään :) (eli kehittämään taas kunnon valeraskautta, toivottavasti ei enää sellasta...)

Kahvi ja useat teelajit on diureetteja eli poistaa nestettä elimistöstä. En oo varma mutt mun mielestä just kaikki teet ei poista nestettä? Kyllähän teetkin sisältää kofeiinia, joten ilmeisesti liittyy siihen. On ainakin yksi teelaji mitä tiedän mikä on kofeiiniton, Rooibos teet. Ehkä sulle Wanda se maistuisi niin ei tarvisi jättää teetä(kin) pois? Nykyäänhän rooibos-teetäkin saa eri mauissa, jos tykkää. Rooiboshan on muutenkin tosi hyvää tekevä tee, jos ei raskautumisasioista puhuta.
Mulle olikin uutta että se liittyi sitten munasolun kiinnittymiseen, ihan hyvä tietää.

Onko se pco sitten aina jotenkin liitettävä lihavuuteen? tai siis että onko kaikki pco:ta sairastavat pakosti lihavia?
Kyllä se jotenkin välillä harmittaa lukea että pco:ta sairastavat, sairaalloisenkin liikalihavat (bmi 30) pamahtelevat paksuksi tosta noin vaan. Ja sitten itse, painoindeksiltään täysin normaali ja perus terve, ei saa hommaa onnistumaan. Ei edes näillä kotipoppaskonsteilla ja vähillä kahvin/teen juomisilla yms. Noh yksilöitähän tässä ollaan kaikki ja mistäs sitä tietää mitä peikkoja tuolla mun sisälläkään lymyää kun en ole tutkimuksissa käynyt, vaikka ois paikat kiinni tms. Mutta toiveikkaana silti vielä :)

Tervehdys uusille ja vanhoille täältä taustajoukoista!

Mietin tässä että pitäisköhän mun nousta täältä taustailijoista taas ihan listalle kun meillä nyt kuitenkin melkoisen aktiivista on yritys.

Tietoihin voi päivittää:
Tunafish-78............ 33v. ..............kp ??/29-90........... yk4 (*terolut)

Jäin keväällä taustailemaan diabetesepäilyn vuoksi. Arvot ei onneksi kuitenkaan ihan diabetesta täyttäneet ja mulla nyt sitten vissiin on sellainen alentunut glukoosinsieto sitten vaan. Metformiini lääkkeenä ja pari kertaa viikossa sokereita mittailen ja lääkäriseurannassa olen. Estettä ei kuitenkaan ole vauvahaaveille! Jipii!

Kierto on edelleen sekaisin :kieh: Olisko mulla tämän vuoden puolella ollu 3 menkat ja erinäinen määrä tiputtelua ja tuhrua jota en tiedä voiko sitä menkoiksi laskea. Kävin keväällä gynellä asiasta, mutta apuja ei sieltä irronnut, vaikka syksyllä sama gyne lupasi että lääkkeellistä apua katsotaan keväällä (jollei meillä ole raskaus lähtenyt alulle)! Ainoastaan kehoitus jatkaa painon pudotusta (n.10kg olin pudotellut vuoden alusta) ja palata vuoden lopulla asiaan jos kierto vielä sekaisin. Ei auttanut vaikka kuinka yritin selittää että olen elämäni aikana ollut myös normaalipainoinen ja menkat aina yhtä epäsäännölliset. Samalla sitten gyne totesi että lapsettomuustutkimuksiin hän ei lähetä kuin normaalipainoindeksillä olevia. Ja että onneksi mä olen kuulemma niin nuori (täh?!) että ei mitään kiirettä ole. Eli kiitti tyhjästä! Hintaa toki näillä neuvoilla oli 80€.

Tässä vaiheessa sitten paloi hermo! Päätin että lähden vaikka eteläiseen naapuriimme jos tarve vaatii ellen Suomesta saa lähetettä lapsettomuustutkimuksiin ja normaalia kiertoa tukevaa lääkitysta. Googletin että mistä löytyy Suomen paras lapsettomuuslääkäri, varasin ajan ja vihdoin homma on alkanut rullata. Sain Terolutit, lähetteen verikokeisiin ja mies kävi siemennesteanalyysissä. Tuloksia menemme kuulemaan parin viikon kuluttua. Iloinen yllätys oli että ainakin tämän ensikäynnin kokeineen sain sairasvakuutuksesta takaisin. Hormooni- ja kiertohäiriöt luokitellaan ainakin omassa sairasvakuutusyhtiössä sairaudeksi ja niiden hoito korvataan.

Tässä nyt sitten odotellaan ekan Terolut -kuurin jälkeen menkkoja alkavaksi...
Toiveena olisi että meillä ei sen pahempaa vikaa olisi kuin nämä mun kiertohäiriöt ja että pienellä tukilääkityksellä saataisiin mulle ovulaatio ja muuten luomuna saataisiin jatkaa plussan yritystä.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä