*** 3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.7 *** <3

Avonlea täällä kerrottiin, että olisi paras mennä ennen ovulaatiota lääkärin ensimmäiselle käynnille. Siellä nähdään sitten missä onko johtofollikkelia ja muutenkin onko todennäköistä että ovulaatio tapahtuu. Varmaan sitten seuraava käynti on oletetun ovulaation jälkeen, jolloin todetaan onko tosiaan ovulaatio tapahtunut. Kai ne voi ennen ovista jo määrätä lääkettä jos näyttää ettei siellä ole sopivaa follia kasvamassa tms?

Mulla on jotenkin ihan pöllämystynyt olo koko ajan, kun pitäisi juuri olla ollut joulu ja kohta uusi vuosi ja täällä senkun myrskyää: sataa vettä ja tuulee vaakatasossa. No oonpahan saanut nukkua pitkään ja rentoutua oikein olan takaa :heart:
Menkatkin jo ilmoittelee tulostaan kun eilen oli pöksyn täydeltä valkkaria (sori :x ) joka oli osaksi haalean oranssia. No eipä ollut kauhiasti odotuksiakaan kun ei ne lämmöt edes noussut eikä nännit ole olleet yhtään arat tässä kierrossa = oletan etten ovuloinut.
Noh uusi vuosi, uudet kujeet JA uusi pino pian :)

SL sori en ainakaa osaa auttaa siuta. Toivottavasti selviää parhaiten päin!
 
Viimeksi muokattu:
SL: Nuo verikokeet jäävät varmaan ottamatta, jos on niin päivän päälle, mutta clomit sinuna kyllä aloittaisin, jos niin on sovittu. Paitsi, jos on sovittu, että ensin käyt verikokeissa ja tulosten perusteella aloitat clomit, jos tarpeen.
 
Viimeksi muokattu:
SL
KIITOS joku_raja !!!

Oli vain puhetta, että käyn alkukierron verikokeissa ja aloitan sitten nuo Clomit.

Mietinkin, että voin varmaan kuitenkin aloittaa nuo Clomit vaikkei nyt noita verikokeita saakaan... Harmittaa vaan suuresti!!!

Kysyn nyt vielä tyhmän kysymyksen... Lasketteko te kierron aloituspäiväksi myös päivän jolloin alkaa tulemaan tipoittain verta, esim. minulla alkoi nyt menkat eilen noin klo 17 diten, että pärjäsin pikkuhousunsuojalla, eli tuli tippa silloin toinen tällöin.

Jotenkin nää asiat saa minut ihan jännittämään... Huuh, hengitä sisään ja syvään :LOL:
 
Aika moni täällä on saanut ohjeeksi, ettei tiputteluvuotoa lasketa vaan vasta varsinainen vuoto. Ja jos se alkaa klo 18 jälkeen, niin vasta seuraava päivä on kp1. Tätä ohjetta käytetään mm. lapsettomuushoidoissa. Clomeja voidaan ottaa hieman eri kiertopäivien variaatioilla ja silti ne toimivat, jos ovat toimiakseen, joten niiden takia ei kannata päivän päälle stressata. Mutta tuon ohjeen mukaan laskisin kiertopäivät kuitenkin.
 
Nima sitä joskus täällä kertoi kun oli ultrassa joutunut ramppaamaan ja piti mennä aina ku menkat alkaa ja hän oli mennyt tiputtelun alettua niin ultraaja oli sanonut että pitää tulla kun kunnon vuoto alkaa koska ei ollut ultran mukaan vielä keltarauhanen romahtanut. Eli tosiaan eka kunnon vuotopäivä on kp1
 
SL
Niin ja tajusin juuri, että noita Clomifenejähän syödään joko kiertopäivinä 3.-7. tai 5.-9. eli mullahan tulee maanantaina 2.1 juuri tuo 5.kp jos tää päivä lasketaan kp1. :) jee! Ja verikokeissa piti käydä kp2-5. Eli ehtisin käymään maanantaina verikokeissa ja aloittamaan samana päivänä Clomifenit.

Mulle voi päivittää siis
SL..................29v......kp 1/30-48...........yk8.....(Clomifen*1)
 
Viimeksi muokattu:
Hellou, tulin moikkaamaan odottajien puolelta.

Täällähän on hienosti tullut plussia, onnea vaan kaikille plussanneille ja tsempitysti kuumeilijoille.

Terveisiä ultrasta. Tyypillä oli iso pää, hassut pallokädet ja kovasti sätkytteli vaikka on vasta 2,6 cm. Sydänäänet oli vahvat, löi nopeasti. Saatiin eka kuva pikkuisesta mukaan :heart:

Kaikille mukavaa vuodenvaihdetta ja hurjaa plussamyrskyä ++++++++++++++++

RauRau ja Pallokäsi 11+3 (9+3)
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74 ja Mandala
Kiva kuulla RauRau että teillä kaikki on sujunut hyvin! Ihanaista mahankasvattelua ja hyvää vointia jatkossakin sinulle ja pienelle pallokädelle :heart:

Mikä DPO sulla Mandala yleensä alkaa menkat? Mä täällä peukutan kiinnittymisen enkä menkkojen puolesta.

SL Hienostihan ne verikoepäivät ja clomien aloitus näyttää kuitenkin järjestyvän. Toivotaan sulle hyviä tuloksia clomien kanssa!

Mä kans neuvoisin Avonleaa varaamaan sen gyneajan juuri ennen ovista! Kirjoititko että sulla on jo entuudestaan tuttu gyne? Ihan fiksua tosiaan hakeutua noin nopsaan tutkimuksiin! Niinhän sitä suositellaan että jos ikää on se 35v. tai jos kierto on jollain tavoin epäsäännöllinen niin tutkimuksiin pitäisi hakeutua nopeasti.

(.) Oon ollu niin kiireinen että en oo onneksi yhtään ehtinyt oireita seurailla ja tuntuu että niitä ei juurikaan olisikaan. Ainakaan sellasia mitä ei jo aiemmissa negakierroissa olisi ollut! Pari päivää on särkenyt päätä ja närästänyt öisin joka on ihan normaalia tässä stressissä ja näillä joulueväillä. Lämmöt on iltaisin kuitenkin yli 37 joten kaipa se ovis on kuitenkin tapahtunut. Onko se ovulaatio tuon Pregnylin kanssa 100% varmaa? Jotenkin sellanen fiilis että menkkoja ootellessa. Ei ees testit kutittele kaapissa ja testaan sit joskus loppiaisen jälkeen ellei vuoto sitä ennen ala (tod.näk. alkaa ens tiistaina 3.1.). En missään tapauksessa halua mitään pregnylin aiheuttamia turhia plussia toiveita herättämään.
 
Perjantai 30.12.2011



Neitipippuri.......31v.....kp 2/31-49.........yk7.....(Femar)
SL..................29v......kp 2/30-48...........yk8.....(Clomifen*1)
pipsa79............32v.... kp 4/28-47.............yk9
Ronjaliina........30v......kp 6/24-32.........yk15....(2*clomi)
Jo..................30v......kp 9/37..............yk11..... (1km)
Sakara...........34v.......kp 9/?.................yk 7
Avonlea..........35v.......kp 12/27-29..........yk6
Syrän.............30v.......kp 16/29.............yk~8
Demuli...........31v........kp 17/14-53........yk14
Sintu74...........37v.......kp 18/29.............(4*ivf) (1 tm)
Papsu.............29v.......kp 18/24-33.........yk8
Syksy2010.......30v.......kp 18/28-41........yk14
Joku_raja........29v.......kp 19/27-29.........yk12......tulossa 1. IVF (välikierto)
Wanda_81.......30v.......kp 19/28-42.........yk15.....(1* clomi)....Dpo3
Tatja..............35v.......kp 21/36-48.........yk16....(terolut tauko)
Tunafish-78......33v......kp 24/19-34.........yk9.....(menopur).....Dpo7
Mandala..........32v.......kp 24/24-35.........yk12.........Dpo10
Ginger.............35v......kp 25/??..............yk25.... (1kkm)
Punanuttu........32v.......kp 29/24-28......... yk 4
Edyla...............32v......kp 53/28...............yk1




Taustalla:
Nima
tada
Anskilia
Mansikkalime
Kiiriminna78
Neah
Sanja
Rumor
Jonesy
Cassis
Sintti -79
Scrat
PauhaavaSydän




plussanneet
-2011-

Minuli.............30v.........yk3.........plussa 23.12
Sissi_81.....................................plussa 21.12.
RauRau...........28v.........yk1........plussa 23.11.
Hansman.........34v.........yk2........plussa 20.11.
Brita...............31v.........yk1........plussa 26.10.
Kaneli74......... 37v.........yk 9.......plussa 25.10.
Almeja.............31v........yk~24.....plussa 22.10.
Kippi................31v........yk13.......plussa 20.10.
bircherry...........30v........yk1........plussa 17.10.
Sara_78............32v........yk8........plussa 7.10.
Taraolivia..........31v........yk1........plussa 4.10.
riesa79.............32v........yk2.........plussa 3.10.
Annastiina79......31v........yk20...... plussa 25.09.
Tuittis..........................................plussa syyskuu
Marjutan...........28v.........yk4........plussa 3.9.
Amanda77.........34v........yk17.......plussa 25.8.
Killiäinen............30v. .....yk27.......plussa 7.8.
Samirja..............32v. .....yk3........plussa 25.7.
lallaa77..............34v.......yv2........plussa 29.6. (6x inssi, 1xIVF)
sunni..................33v....................plussa 24.6.
KattiMattis....................................plussa
Miimau...............31v....................plussa 21.4.
Viena.................33v. .....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ......yk6........plussa 7.3.
sgt....................32v. ......yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ......yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ....yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ....yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ....yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ....yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ....yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18........plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ....yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ....yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ....yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ....yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ....yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ....yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ....yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ....yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa taas!

Täällä on meneillään kp 2/27-49 ja yk 7 (Femar). Ihme kyllä ei tunnu enää kauhean pahalta, kun ehti jo sopeutua asiaan. Ooon vaan ollut tosi kovassa flunssassa, eli se ottaa päähän. :snotty:

Femar-kuuri alkaa taas tänään. Toivottavasti toimii yhtä hyvin kuin viime kierrossa. S-PROG-arvo oli 99, eli ovis oli todistettavasti tapahtunut. Harmi vaan, että se ei auttanut mitään. :/

No, nyt sitä ollaan ns. samalla linjalla "normaalien ihmisten" kanssa. :D Eli ovis (toivottavasti taas) tulee, ja siinä mielessä on tässä kierrossa tokaa kertaa yrityksen aikana edes jotain mahista onnistua.

EDIT: Niin joo, se luteaalivaihe oviksen jälkeen on mulla näemmä siis 15 päivää, eli tietääpä nyt senkin sitten. :)
 
Viimeksi muokattu:
Kiva kuulla Neitipippuri että uudella innolla olet aloitellut uutta kiertoa! Itsellä kans helpottavinta on toi että tietää ovuloivansa ja sitä kautta tosiaan olevansa samalla viivalla muiden kanssa :D Mulla luteaalivaihe on vaan 11 päivää ja yleensä jostain DPO8-9 alkaen alkaa kohtua supistella tosi pahasti. Ihan näin keskustelupalstatohtorin oppimäärällä arvioisin että mulla se keltarauhanen ei jaksa tuon pidemmälle. Tarttis varmaan jotain troppia tähänkin vaivaan :D Koitahan parantua flunssasta :hug:
 
Neitipippuri :hug: mutta onneksi olet saanut hyvän tsemppivireen uuteen kiertoon!

Kiitos kauniista (kiinnittymis)ajatuksesta Tunafish mutta tänäänkin on jo oranssia tuhrua tullut lisää niin ei tässä kyllä oikein mitään muuta vaihtoehtoa ole tämän kierron lopulle kuin menkat. Vähän jo jomottelee tuolta siihen nähden että toivottavasti ei tällä kertaa tuhruaisi pitkään vaan alkaisi nyt sitten kunnolla. Eipä tunnu juuri miltään, mutta enpä nyt ole erityisemmin yrittänyt makustella tätä asiaa mielessäni sen enempää kun ei sille mitään mahda.
Hitto kun olisi kiva saada tietää onko sitä ovista tapahtunut, kovasti kyllä epäilen.

Ihan hirmusti tsempityksiä muille loppukiertolaisille ja jännääjille :heart: kuka toisikaan uuden vuoden plussan meille :heart:

Mä tulin töissä pyörähtämään ja nyt vois mennä salille rääkkäämään itteäni viimeistä kertaa tänä vuonna ja juuri tuolla salilla. Uudet tuulet puhaltaa ensi vuodeksi vähän kaikessa, tuokoon se sitten onnea mukanaan myös, näin toivon :)
 
Tunafish, olen samoin aikoinaan "nettitohtoroinut", että yli 10 päivää olisi riittävä luteaalivaihe. Mutta ainahan lääkäriltä kannattaa kysäistä lugeista, sillä ei niistä ainakaan haittaa ole (ja vaikka tulisi raskaaksikin, ne vain tukevat sitä alkua). Itseäni pohdituttaa, että onko tuo arvo mulla jo liiankin korkea. No, täytyy sitäkin kysyä ensi viikolla. Tänään on ollut siinä mielessä outoa menkkakipua, että se on keskittynyt oikeaan munasarjaan. Kummallista!

Mandalalle myös kiitos tsempeistä! Harmi, jos ovista ei tapahtunut ollenkaan. Tiedän kokemuksesta, että se on ihan perseestä, kun tuntuu, että menisi koko kierto "hukkaan", kun ei ole edes mahiksia. Mutta toivoa tietty on aina tädin tuloon asti. :)

Olen tässä vedellyt jo hetken aikaa taas greippimehua (aloitin jo ennen tädin tuloa, kun arvasin, että niin käy). Jospa sillä saisi paremmat limat sitten tähän kiertoon. Ei auta kuin toivoa onnistumisia meille kaikille! :whistle:
 
SL
Voi kun täällä niin paljon ehditään kirjoitella, ettei tiedä mitä sanoisi :) heh!

Ronjaliina harmitus kun se ikävä täti tuli kuitenkin kylään :( Mutta lueskelin, että nuo Clomifenit aiheuttaa mm. voi esiintyä kuumia aaltoja sekä vatsan tai lantion alueen vaivoja ja kipuja, joihin joskus liittyy pahoinvointia ja oksentelua. Valmisteen käytön yhteydessä on myös ilmennyt rintojen aristusta, epänormaaleja kohtuverenvuotoja, emättimen kuivuutta, painonnousua, päänsärkyä ja lisääntynyttä virtsaamistarvetta. Näön hämärtymistä, iho-oireita ja hiustenlähtöä on esiintynyt harvoin. Huimausta, hermostuneisuutta, unettomuutta ja masentuneisuutta on myös havaittu. Verisuonitukoksia on havaittu harvoin. Kouristuskohtauksia voi esiintyä harvoin, etenkin potilailla, joilla on esiintynyt aiemmin kouristuskohtauksia. Maksan toimintakoetuloksissa on joskus ilmennyt muutoksia.

Että onhan noita mitä oirehtia.. huh! Ihan pelottaa, että mitä noiden pillereiden kanssa tulee.. Lääkärini varoittelikin jo noista oireista minua.

Laskeskelin, että minulla tulee kp 17 kun minulla on 30-vee synttärikemut. (voi jee..) Ilmoitinkin jo kaikille tulijoille, etten sitten alkoholia voi juurikaan ottaa. Miten muut olette tuon alkoholin suhteen olleet näissä vauva-projekteissa?
 
Mä en ole ottanut alkoholia ovulaation jälkeen, paitsi niissä kierroissa, joissa olen yrittänyt punaviinikuuria kohdun verenkierron lisäämiseen.

En tiedä, mitä mun kierrossa on tekeillä, kun heti ovulaation jälkeen (ja oikeastaan jo ennen sitä) alkoivat kovat kuukautiskivut. Ilman kipulääkkeitä ei oikein tahdo pärjätä. Pelkään, että mulla on myooma kohdussa, endometriooma tai kohtu vain aivan täynnä kiinnikkeitä ja ivf-hoito siirtyy. Mietin jo, että pitäisikö kinuta ylimääräinen ultra vielä ennen sumuja, jotta näkee vähän tilannetta. Jotenkin tämä varmaan endoon liittyy. Pelottaa kyllä kovasti nämä kivut enkä usko, että tämä ihan normaalia on.
 
Onkohan kellä tietoa onko tuosta alkoholin ottamisesta sitten oikeasti jotain haittaa oviksen jälkeen? Vai onko se enempi sitä, että haluaa ottaa varman päälle, ettei tarvi jossitella..? Kun mietin vaan, kun kerran kun sanoin lääkärille, etten menkkojen eka päivänä uskaltanu ottaa Pronaxenia (vahva tulehduskipulääke mun hartiakipuun) kun mietin vielä siinä vaiheessa,et jossei ne menkat kunnolla alakaan ja olenkin raskaana, niin lääkäri sanoi et siinä vaiheessa voit ihan hyvin ottaa koska se ei vaikuta vielä alkioon mitenkään kun se on sellanen solurykelmä..Eli vois olettaa, ettei alkoholista sitten oviksen jälkeen olis haittaa...? Tiedän, ettei verenkierto ole tuolloin vielä yhteinen, mutta toisaalta sanotaanhan sitä, että alkoholi läpäisee kaikki solut..?!

Mietin vaan, kun nythän ois noi uudenvuoden partyt ja noh, mä juon yleensäkin todella vähän kun ei vaan maistu, mutta kai sitä nyt pari siideriä uskaltaa ottaa...?
Jotenkin näitä tulee mietittyä, vaikka just eilen tossa mietin kun endometrioosista lueskelin taas netistä (ei pitäis!!!), että eihän mulla ole varmasti minkäänlaista toivoa ennen ivf:ää, että suorastaan naiivia varmaan edes toivoa sitä ihmettä. Tuli vaan _todella_ masentunu olo kun luki niitä juttuja ja etenkin kun katseli googlesta jotain endo-kuvia. Yök. Mietti vaan et niin tosiaan, munkin sisuksissa näyttää tolta, hemmetin hieno homma. Tuosta tosin pakko sanoa, että eräs gyne oli sanonu yhelle endometrioosi"potilaalle" että joillakin voi olla vain tyyliin yksi pieni endometriooma ja raskaus ei silti onnistu ja toisilla taas sisukset voi näyttää rotanpesältä mutta raskaus lähteekin siitä huolimatta. Mä kuulun eittämättä tohon rotanpesä-kategoriaan :D
joku_raja Ikävä kuulla noista sun kivuista :( Sori puupääni, mutta koska sä kävit siinä laparoskopiassa? Siihen liittyen tällanen toisarvonen kysymys, että vaaleniko sun leikkausarvet vai jääkö ne punaseks? Mulle kyllä muuten ihan sama jääkö nää tällaseks, mut joskus vaan jumpassa inhottaa vaihtaa kuteita kun tuntuu, et loistaa kilsan päähän noi kolme arpea (napa on siistein siinä ei näy just mitään) ja saa kaikki sit miettimään et mitähä tostaki on leikattu...
Mutta niin, kylllä tuossa tilanteessa varmasti saisit sen ultran vielä, niin pääsisi sitten rauhallisin mielin eteenpäin jossei mitään sellasta näy. Ja ymmärrän kyllä ton pelkosi, kun itse mietin jo nyt vaikkei leikkauksesta ole vielä kahta kuukauttakaan, että mitähän siellä oikein parhaillaan tapahtuu ja miltä siellä ensi kerralla mahtaa näyttää. Tarkotitko tolla "kohtu aivan täynnä kiinnikkeitä" siis sitä,että ne on ulkopuolella? Ei kai kohdun sisällä niitä voi olla vai voiko?? Ja näkyykö ne ultrassa? Huh, kaikenlaista tähänki tautiin liittyy. Yritä tässä sitten "Unohtaa" ja olla stressaamatta, kun koko ajan täytyy tiedostaa et tällanen este on olemassa eikä sitä ainakaan aika paranna, vaan raskaus. Hohhoijakkaa.
Sori pitkät turinat. Mä lähden nyt uv:n viettoon, tai ts. pitkälle automatkalle ja sitten uv:n viettoon!
 
ON:
Mulla siis 4. IVF meneillään.
ON:
Eilen oli 3. follikkeliultra... ei mennyt kovin hyvin...
Lääkäri, joka teki minulle 2. ultran tiistaina oli katsonut kystarakkulan johtofollikkeliksi, joka siis oli 14mm kooltaan.
Eilisen ultran teki eri lääkäri ja tulos ei ollut mitenkään mieltä ylentävä:
5 kpl 11-12mm ja 1 kpl 9-10mm.
Lääkäri ei voinut tämän tuloksen perusteella vielä päättää punktiopäivää, vaan jatkan Menopurin pistelyä nyt maanantaihin saakka ja tiistaina taas ultra. Toivottavasti follit ottavat nyt kunnon loppukirin.
Jos tiistaina näyttää tilanne hyvältä, niin punktio mahdollisesti torstaina ja siirto lauantaina... toivottavasti näin.

Minulle tulee siirron jälkeen Lugesteronien lisäksi tukihoidoksi myös Pregnyl, ½ ampullia kahdesti viikossa... voi kuulema auttaa kiinnittymisessä.

Kysyin lääkäriltä tuosta Embryo Glue:sta, mutta hän oli sitä mieltä että kun ei ole tutkittua ja tilastollista tietoa sen "tepsimisestä", niin hän ei suosittele sitä.
Kysyin häneltä myös alkionkuoren avauksesta eli hatchingistä.
Koska meillä on jo takana tuulimunaraskaus, niin alkionkuori on auennut ja alkio kiinnittynyt... tämä riittää todisteeksi siihen, ettemme tarvitse hatchingiä.

Luotan lääkäriini ja hänen harkintakykyynsä. Hänen hoidossaan olen sen elämäni ensimmäisen plussankin viime kesänä saanut ja uskon että Primaspanilla ja Prednisolonilla on ollut osuutta asiaan. Ne ovat käytössä myös tällä kertaa. Prednisolonin aloitan huomenaamulla annoksella 20mg/ aamu, siirtopäivän jälkeen annos 10mg. Myöskin Primaspan 100mg aloitan siirron jälkeen.

Tulipahan tekstiä... Onnellista alkavaa vuotta 2012 teille kaikille ja kovasti plussapuhureita! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Sintu toivottelen hurjasti tsemppiä sulle tulevaan, jänniä aikoja! saitko muuten tuota prednisolia ihan tähän raskautumisyritykseen vai onko jotain muuta varten määrätty?
Olen kuullu niin monilta eri ihmisiltä siitä hyvää, että tekisin melkein mitä vain että saisin käsiini :D tosissaaan siis parikin tuttua kertonut että yrittäneet todella pitkään ja sitten jonkin sairauden takia saaneet isohkonkin määrän prednisolia syötäväksi ja PUM saman tien raskautuneet. Ilmeisesti se kortisoni vaan poistaa kaikki viimeisetkin ongelmat siinä kun keho kuitenkin vähän saattaa "hylkiä" alkiota ja raskaus on voinut alkaa/jatkua.
Toivottavasti sulle tepsii ja sinusta tulee äiti vuoden 2012 aikana :heart:

Kyllä täällä alkoi menkat taas sitten eilen. 1,5vrk tuhruttelua ja sitten löysinkin kivan verihyytymän pöksyistä :x aika niukkaa ollut sen jälkeen mutta uusi kierto aluillaan ja fiilis ihan OK. Tähän mennessä lyhyin kierto ikinä ja lyhyin luteaalivaihekin. Jos jaksaisin niin voisin sitä pähkäillä vaikka kuinka paljon, mutta enpä jaksa :D
Puhuin miehen kanssa kuitenkin tilanteesta taas ja mainitsin, että haluaisin sinne vyöhyketerapiaan. Sain juuri äitiytyneeltä ystävältäni lapsettomuusasioihin erikoistuneen vyöhyketerapeutin tiedot ja haluan ehdottomasti sitä kokeilla mielummin kuin mennä lääkäriin missä voidaan todeta että "juu eipä oikein mitää vikaa, mutta popsipas silti vähän noita hormooneja tossa jos vaikka auttaisi".

Syrän ota vaan kuule vähän kuohujuomaa uuden vuoden kunniaksi, en usko siitä olevan haittaa :)

Ronjaliinalle iso :hug: menkoista!!!

Nyt toivottelen aivan mahtavaa vuoden vaihdetta leidit, mahtava vuosi takana tässä pinossa erilaisine tunteineen: pettymyksiä, toiveikkuuksia ja plussauutisia, mutta tästä eteenpäin rinta rottingilla ja sydän avoimena, eiks je :heart:
 
Lauantai 31.12.2011

Mahtavaa Vuoden Vaihdetta te kaikki Upeat Naiset :heart:



Mandala..........32v.......kp 2/23-35.........yk13
Neitipippuri.......31v.....kp 3/31-49.........yk7.....(Femar)
SL..................29v......kp 3/30-48...........yk8.....(Clomifen*1)
pipsa79............32v.... kp 5/28-47.............yk9
Ronjaliina........30v......kp 7/24-32.........yk15....(2*clomi)
Jo..................30v......kp 10/37..............yk11..... (1km)
Sakara...........34v.......kp 10/?.................yk 7
Avonlea..........35v.......kp 13/27-29..........yk6
Syrän.............30v.......kp 17/29.............yk~8
Demuli...........31v........kp 18/14-53........yk14
Sintu74...........37v.......kp 19/29.............(4*ivf) (1 tm)
Papsu.............29v.......kp 19/24-33.........yk8
Syksy2010.......30v.......kp 19/28-41........yk14
Joku_raja........29v.......kp 20/27-29.........yk12......tulossa 1. IVF (välikierto)
Wanda_81.......30v.......kp 20/28-42.........yk15.....(1* clomi)....Dpo4
Tatja..............35v.......kp 22/36-48.........yk16....(terolut tauko)
Tunafish-78......33v......kp 25/19-34.........yk9.....(menopur).....Dpo8
Ginger.............35v......kp 26/??..............yk25.... (1kkm)
Punanuttu........32v.......kp 30/24-28......... yk 4
Edyla...............32v......kp 54/28...............yk1




Taustalla:
Nima
tada
Anskilia
Mansikkalime
Kiiriminna78
Neah
Sanja
Rumor
Jonesy
Cassis
Sintti -79
Scrat
PauhaavaSydän




plussanneet
-2011-

Minuli.............30v.........yk3.........plussa 23.12
Sissi_81.....................................plussa 21.12.
RauRau...........28v.........yk1........plussa 23.11.
Hansman.........34v.........yk2........plussa 20.11.
Brita...............31v.........yk1........plussa 26.10.
Kaneli74......... 37v.........yk 9.......plussa 25.10.
Almeja.............31v........yk~24.....plussa 22.10.
Kippi................31v........yk13.......plussa 20.10.
bircherry...........30v........yk1........plussa 17.10.
Sara_78............32v........yk8........plussa 7.10.
Taraolivia..........31v........yk1........plussa 4.10.
riesa79.............32v........yk2.........plussa 3.10.
Annastiina79......31v........yk20...... plussa 25.09.
Tuittis..........................................plussa syyskuu
Marjutan...........28v.........yk4........plussa 3.9.
Amanda77.........34v........yk17.......plussa 25.8.
Killiäinen............30v. .....yk27.......plussa 7.8.
Samirja..............32v. .....yk3........plussa 25.7.
lallaa77..............34v.......yv2........plussa 29.6. (6x inssi, 1xIVF)
sunni..................33v....................plussa 24.6.
KattiMattis....................................plussa
Miimau...............31v....................plussa 21.4.
Viena.................33v. .....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ......yk6........plussa 7.3.
sgt....................32v. ......yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ......yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ....yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ....yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ....yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ....yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ....yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18........plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ....yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ....yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ....yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ....yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ....yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ....yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ....yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ....yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Syrän;25335345:
Onkohan kellä tietoa onko tuosta alkoholin ottamisesta sitten oikeasti jotain haittaa oviksen jälkeen? Vai onko se enempi sitä, että haluaa ottaa varman päälle, ettei tarvi jossitella..?
Se on mun kohdalla ainakin ihan vaan sitä, että haluaa ottaa varman päälle. En juo muutenkaan juurikaan alkoholia, joten se ei ole mikään uhraus tai oikeastaan edes muutos. Eli itse ainakin ottaisin uuden vuoden kunniaksi ihan rauhallisin mielin.

Alkuperäinen kirjoittaja Syrän;25335345:
joku_raja Ikävä kuulla noista sun kivuista :( Sori puupääni, mutta koska sä kävit siinä laparoskopiassa? Siihen liittyen tällanen toisarvonen kysymys, että vaaleniko sun leikkausarvet vai jääkö ne punaseks? Mulle kyllä muuten ihan sama jääkö nää tällaseks, mut joskus vaan jumpassa inhottaa vaihtaa kuteita kun tuntuu, et loistaa kilsan päähän noi kolme arpea (napa on siistein siinä ei näy just mitään) ja saa kaikki sit miettimään et mitähä tostaki on leikattu...
Mutta niin, kylllä tuossa tilanteessa varmasti saisit sen ultran vielä, niin pääsisi sitten rauhallisin mielin eteenpäin jossei mitään sellasta näy. Ja ymmärrän kyllä ton pelkosi, kun itse mietin jo nyt vaikkei leikkauksesta ole vielä kahta kuukauttakaan, että mitähän siellä oikein parhaillaan tapahtuu ja miltä siellä ensi kerralla mahtaa näyttää. Tarkotitko tolla "kohtu aivan täynnä kiinnikkeitä" siis sitä,että ne on ulkopuolella? Ei kai kohdun sisällä niitä voi olla vai voiko?? Ja näkyykö ne ultrassa?
Mulla on laparoskopiasta aikaa jo kolme vuotta. E-pillereiden kanssa tilanne on pysynyt kohtuullisen hyvin kurissa. Mulla on leikkausarvet vaalentuneet ihan kivasti. Niitä on tosin vain kaksi ja toinen navasta ei näkynyt tuoreenakaan. Nyt kolmen vuoden jälkeen toinen alavatsalla oleva arpi on alkanut hieman pullottamaan, mutta en edelleenkään usko, että sitä kukaan ulkopuolinen näkisi. Ihan ihonvärinen se kyllä on.

Kohdun sisälläkin voi olla kiinnikkeitä ja kohtu voi olla sisältä kasassa. Se yleensä näkyy ultrassa kohdun outona muotona tai heijastuksina, mutta ei välttämättä. Sehän tässä taudissa ikävintä onkin, ettei ultralla oikein näe kuin endometrioomat.

Sintulle onnea uuteen IVF-hoitoon. Minä toivottavasti tulen kohta perässä, vaikka pelottaakin ihan p*rusti.
 
Sintu toivottelen hurjasti tsemppiä sulle tulevaan, jänniä aikoja! saitko muuten tuota prednisolia ihan tähän raskautumisyritykseen vai onko jotain muuta varten määrätty?
Juurikin tämän hoidon vuoksi aloitan Prednisolonin.
Siitä on tutkitusti ollut apua kiinnittymiselle, endometrioosia sairastavilla ja itsellänihän tuo ikävä sairaus sattuu olemaan.

Kyllä se epäonnikin kääntyy onneksi jossain vaiheessa, meillä kaikilla... Uskon siihen. :heart:
 
Tervehdys! Liityn minäkin joukkoonne =). Olen ihan tuore yrittäjä ja muutenkin aiheeseen huonosti vihkiytynyt. Kummasti tämä lapsenteko kuitenkin vie mukanaan sitten, kun sellainen vaihde menee päälle. Aikaisemmin en ole asialle juuri ajatuksia uhrannut. Nyt selailen foorumeita ja "vauvakuume" sen kun pahenee. Olen syönyt e-pillereitä 16-vuotiaasta asti parilla tauolla. Päätimme miehen (38v.) kanssa ryhtyä lapsen tekoon pitkällisen pyörittelyn jälkeen, jonka jälkeen jätin pilleriliuskan saman tien kesken. Tyhjennysvuoto alkoi muutaman päivän päästä tapaninpäivänä ja siitä alkoi samantien yritys ;). Nyt jo olen malttamaton odottamaan, koska tärppää! Tuntuu mukavalta, että uusi vuosi vaihtuu näin mukavalla projektilla. Toivottasti projekti myös säilyy mukavana eikä tule kovasti takapakkia. Oikein hyvää ja "positiivista" uutta vuotta kaikille!!
 
SL
Mulle lääkäri sanoi, että 2 annosta viikossa alkoholia ei haittaa. Ja tosiaan itsekin olen ymmärtänyt niin, että vasta siinä vaiheessa kun hedelmöittynyt solurykelmä kiinnittyy kohdun limakalvoon on sillä alkoholin käytölläkin merkitystä. Tietysti sitä miettii, että kun näitä ongelmia tässä vauva-projektissa on meillä niin ei haluaisi sitten vaikeuttaa sitä enempääkään, vaikkei se nyt pitäisi vaikeutua ennen kiinnittymistä... mutta pläääh. Toisaaltahan ovulaatio voi myöhästyä jos juo oikein kunnon kännit, mutta ei minun ollut tarkoitus vetää mitään kännejä.

Täytyypä kysyä asiasta klinikan hoitajilta kun käyn niissä verikokeissa.

Sintulle onnea uuteen hoitoon! Toivon kovasti, että tämä toisi vihdoin ihanan rakkaan toivotun tuloksen teidän perheeseen!

Joku_rajalle haluan toivotella rauhallista mieltä! Toivottavasti kivut eivät enteile mitään ikävää! :hug: Toivotaan parasta!!!

Syrän tää netti on inhottava paikka juuri tuon takia kun sitä löytää kaikenlaista täältä kun alkaa etsimään ja lueskelemaan. :hug:

HYVÄÄ, ONNELLISEMPAA ja TOIVEIKKAAMPAA UUTTA VUOTTA 2012 !!!

Ja tervetuloa Mirtsu81 !! :wave:
 

Yhteistyössä