**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.6**

Mandala lista korjattu! Täytyypä muuten ottaa minunkin ensiksi selvää työterveydestä että kustannetaanko meillä kanssa tämmöiset. Hammashoidotkin saadaan työterveyden puolesta. Olen vain olettanut että tuskin tämmöisiä lapsettomuus-juttuja työterveyden kautta saisi...
Mä oon duunin puolesta vakuutettu 24/7 ja työterveyspalveluiden ohella on vakuutusyhtiön hoitoturva joka kattaa periaatteessa kaikki mahdolliset tutkimukset. Onneksi nuo tuollaiset yksittäiset tutkimukset on vain niitä tutkimuksia eikä suoraan lue laskussakaan että 'lapsettomuushoito' tms joten sitäkään kautta ei näyttäisi ihan niin pahalta.
Toivotaan että sulla kattaisi työterveys myös laajalti :)

Huh kylläpäs vähän sataa täällä etelä-suomessa ja ukkostaa, no luonto vaan tykkää, eikä ole pahitteeksi saada laiska sohvapäivä ettei 'tarvitse' keksiä mitään tekemistä :D
 
Mandala no niin, otin sitten samantien selvää että mitä työterveys korvaa. Saan osan alustavista hormonikokeista työterveyden puolesta otettua täällä työpaikalla, esim. juuri tämä s-prog mihin mulla on lähetekin. Terkkari suositteli kyllä menemään ensiksi touhon ultraan ja sen jälkeen katsotaan mihin kokeisiin gynekologi lähettää ja sitten nähdään mitä kokeita työterveys voi tehdä ja kustantaa. Eli ultraus yms. lapsettomuushoidot ei kuulu mulla työterveyden piiriin, vain vuosittainen perus gynekäynti ja alustavat hormonitutkimukset. Mutta hyvä näinkin.

Nyt vaan toivotaan että ei tarttiisi mennä mihinkään tutkimuksiin vaan ahkera yritys tuottaisi tulosta tässä kierrossa... :p
 
Kiva kun muillakin on ollut mukava viikonloppu! Meilläkin aika meni mökkiraksalla, onneks oli niin hyvät kelit! Tsemppiä alkukiertolaisille, joihin taidan tästä itsekin viimein siirtyä. Eilen alkoi tuhruttelu, katsotaan nyt milloin hanat aukeaa kunnolla. Toisaalta olen helpottunut, koska tiesin ettei raskautta ole, niin pääsee taas uuteen kiertoon. Eipä ole paljon kiinnostanut edes pupustella, kun tietää ettei siitä ole mitään hyötyä... (paitsi onhan se muutenkin mukavaa, mutta välillä ei vain jaksa keskittyä...).
Gynen polilta tosiaan soittivat ja antoivat sitä aikaa. Pitäisi sattua kp 12-13, että pystyvät ultralla katsomaan munikset. Kyseli, että mitenköhän mahtaisi sattua elokuulle kierto... Sanoin, että hiukka vaikea laskea, kun kiertoja on ollu 14 ja nyt tämä 50+ päivää. Laittaa nyt sitten ajan ja jos ei satu niin vaihdetaan. Jos olis rahaa ylimääräistä, niin menisin kyllä yksityiselle, tuntuu että elokuuhun on hirveästi aikaa. Labroissa pitäis ottaa se prolaktiini uusiks ja siihen olikin sitten kaiken maailman ohjeita. Kellonaika, juomiset, sekstailut, hieronnat, tamponit ym pitäis huomioida, ettei mikään stimuloi ja nosta arvoa. Kunhan tulee kirjalliset ohjeet, niin katsotaan minkälainen stressi tulee, vaikka sitäkään ei saisi olla :D
Meilläkin työterveys kattaa varmaan aika paljon tutkimuksia. Jospa nyt tuolta gynen kautta sais ne tehtyä, niin ei tarvitsis joka paikassa käydä. Siis jos ei tärppää tässä kesän korvalla :whistle:
 
Pahoittelut saralle tädin uusintatulemisesta. :hug: Tylsää tuollainen, kun herkästi toivo aina herää.

Sunnille onnittelut hyvistä uutisista. Eipä sitten kierto ole todennäköisesti mennyt hukkaan. Ja Demulille onnittelut uuden mahdollisuuden saamisesta tädin muodossa.

Eipä taida täältäkään plussauutisia kuulua. Tänään dpo10 aivan vitivalkoisen puhdas nega testiin ja pieniä menkkatuntemuksia on jo. Valtavan pettynyt olo, kuten arvasinkin, vaikka pieni toivo aina vaan elää. Se melkein onkin kaikkein inhottavinta, kun ei pettymys tule kerralla tädin muodossa vaan pikkuhiljaa lisääntyy menkkatuntemusten myötä. Ehtii tavallaan pettyä monta kertaa ja toivo kuitenkin elää viimeiseen asti. Tänään tuli taas plussauutisia lähipiiristä, kolmas tulossa... Noh, tiedätte tunteen.
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei, kirjoittelen taas lyhykäisesti... Viime aikoina on ollut hirveä stressi päällä, ja olen jotenkin jo niin sekaisin etten edes muista(!?) hyödynnettiinkö meillä ovista tässä kierrossa ollenkaan. Aika vähälle on pupuilut jääneet joka tapauksessa, kun on ollut niin kiirettä ja mulla oli se aukiolotutkimuskin jonka jälkeen vuodin verta ainakin viisi päivää. Viime torstaina kävin papa-kokeessa ja sain samalla tiedon, ettei se isontunut kysta (oikeassa muniksessa) ole ainakaan pahanlaatuinen, koska labrat olivat reippaasti alle raja-arvojen. Eli ainakin sen suhteen voi huokaista helpotuksesta. :)

Menkkoja odotellaan nyt täälläkin... Tuntuu vain siltä kuin tämä kierto olisi ollut yhtä vuotamista, ei jotenkin jaksaisi enää yhtään. Papan jälkeen on taas tullut vähän tuhrua, ja menkkatiputtelun pitäisi alkaa ihan näinä päivinä (ellei se sitten alkanut jo). Mutta aika epätodennäköistä taitaa olla se plussaaminen tällä(kin) kertaa, kun tosiaan ei paljon olla ehditty peittoja heiluttelemaan.

Anteeksi omanapaisuus, palaan vähän paremmalla ajalla ja jaksamisella teidän muiden viesteihin. Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! :wave:
 
Hyvä juttu Sara että kysta ei ole pahanlaatuinen!

Pakko hehkuttaa kun olen vaan niin onnellinen, että ensimmäinen ovis bongattu täällä :D Osasin toki jo arvaillakin kun vessaan liuskan kanssa mennessä oli (ällöööö) valkkarit pöksyissä JA koska päivällä töissä pisti suht kovan tuntuisesti vasemmalta puolelta kerran. Valkkarin takia vaihdoin viime hetkellä mammaksi-liuskan halpatesti-liuskaan. En tiedä auttoiko se about vko sitten aloitettu "greipitys" tuohon valkkariin, en ainakaan muista kiinnittäneeni huomiota moiseen kierron keskivaiheilla.
Sen että ehdin liuskan kanssa vessasta keittiön puolelle niin oli kaksi viivaa ilmestynyt ja kun se kuivu niin oli vielä testiviivaa vahvempi, jeee kylläpä osaa ilostuttaa mokoma asia :D
Nyt täytyy seurata tilannetta että miten nopeasti menee ohi eli testaan iltasella vielä ja aamupäivällä huomenna ainakin. Harmi kun en saanut ostettua sitä digimittaria että olisi voinut testata lämpöjä samalla niin sais kokonaisvaltaisen kuvan oman kehon toiminnallisuudesta ovulaation aikana.

Ainoa asia mikä mietityttää on se, että miten molemmat testit antoi haamuja heti menkkojen jälkeen ja sen jälkeen ihan negoja vielä eiliseen asti ennenkuin nyt pärähti vahva testiviiva :O Ja vähän ne David-liuskan pelkät haamut viime kierrosta mietityttää myös.

Miten ne pupuilut nyt sitten kannattikaan ajoittaa? en tiiä kyl tarviiko ajoittaa sen kummemmin kun ollaan melkein joka päivä muutenkin pupuiltu, kesähormonit ja sillee tsihihih :heart: jos haluis laskelmoida niin vois pitää tänää välipäivän kun eilen pupuiltiin, kun pitäisi se eilinenkin jo varmasti itsessään riittää. Mutta ehkä katson iltasella yhden liuskan ja yritän vetää jotain johtopäätöksiä.

Anteeksi tää pälpätys, mutta dpo -1 (olikos se plussapäivä muuten -1 ????) aidosti todettuna sai aikaan varsinaisen hepulin täällä :D :D

Ainii pitää ilmeisesti nyt sitten kokeilla punkkua iltaisin pieni määrä, panokset jos kovenee niin ne sitten kans kovenee :D Tuo punkkujuttu ei kyllä kauhiasti ees haittaa mua ;) :D Päätin just että haen punkun lisäksi kuumemittarin kauppareissulla :D

Ciao bellas! :heart:

edit: lisäänpä tähän vielä että testasin nyt juuri mammaksin david-liuskalla ja se oli ihan juuri melkein täysin kontrolliviivan värinen, himpun verran haaleampi. Ja menkkamaiset jomotukset alavatsalla lisäksi kertoo että kyllä siellä vissiin oikeasti jotaa ovistoimintaa tapahtuu jee :D ainii ja valkkari ( aka. ovislimat) OMG :D
ja nyt "palkkioksi" puoli lasia viiniä, taidanpa sen miehenkin sänkyyn kaataa kun tulee kotio kohta :heart: ;)
 
Viimeksi muokattu:
Mandala onnea ovisplussasta!

Joku raja älä vielä luovuta! Ei se plussa vielä dpo 10 välttämättä näy! Onko sulla mitään oireita?

Sintti hyvä että asioita selviää ja et kysta on hyvänlaatuinen!

Wanda hienoa et työterveys kattaa perustutkimukset! Toivotaan ettei muita sit tarvitakaan. :) Ja jos tarvitaan, kannattaa ne ottaa itselle jottei samoja tartte tehdä uudestaan. Olisko ultra fiksua tehdä kierron puolivälissä/ennen ovulaatiota, niin samalla näet onko johtofollikkelia = mahd ovulaatiota ja minkä paksuinen on kohdun limakalvo h-hetkellä.

Mulla on vähän alakuloiset tunnelmat. ): Jotenkin on sellanen fiilis, että en ole tullut raskaaksi. Tikuttelin ovista ke-pe, mut plussaa ei tullut. La otin irrotuspiikin. Mut nännikipua lukuunottamatta ei oo ollu mitään ovistuntemuksia. Sen syksyisen oviksen aikaan oli valtaisat ovislimat ja kovat halut. Nyt ei limoista tietoakaan. No yritetty on. Eihän sitä tiedä, joskus niitä ihmeitäkin tapahtuu. Miksei siis meille? Siihen koitan uskoa.
 
Viimeksi muokattu:
sunni
Amanda *halit* Pidä nyt hyvä nainen toivoa yllä :) Eihän tässä nyt periaatteessa mikään sodi sitä vastaankaan ettet olisi ovuloinut :) Pidämme peukkuja siis ja kaikki varpaatkin pystyssä ;)

Jokuraja koitapas tehä aamupissasta o-testi ;) Äläkä ole yhtään huolissasi ettei noilla dpo:illa vielä näy ;) Ehtii vielä näkymään :)
Mie ainakin pie peukkuja.

Omaanapaa sen verran et lämmöt jatkaa kiipeämistään mikä on hyvä asia. Alamasulla jänniä tuntemuksia ja tissitki pamahti painavan ja inhon tuntusiks eilen. Saas nähhä pääseekö tässä vielä jännäämään ja mitä ylipäätänsä tapahtuilee.

By to way, onko kellään tiedon hiventäkään, VOIKO mahan päältä ultrattuna erottaa esim munasolun? (jos se on kypsän kokoinen..)

Jooh, nyt töihin...
Muksaa päivää jokaiselle iikalle :)

EDIT:
Toivo on asia jota ilman itse en voisi elää :)
 
Amanda tsemppiä! Pidän myös kovasti peukkuja että olet ovuloinut ja tärppi olisi käynyt! d =) b
Joo voisi olla ihan hyvä tosiaan tähdätä ultra ennen ovista. Mulla vaan ovis heittää yli viikolla, siinä on hippasen hankala tähdätä. : / No mutta tikuttamallahan se selviää ja eikös yksityiseltä saa nopeastikin aikoja ettei tartte viikoja ennen varata aikaa?

Sunni tsemppiä piinapäiviin!
 
Tiistai 24.5.2011



Sara_78...........32v. ......kp3/34-38.........yk5
Kippi...............30v. ......kp6/26-28.........yk9
Tatja...............34v. ......kp8/18-29.........yk10.... terolut
Ronjaliina.........29v. ......kp11/24-29.......yk7
Ginger.............35v. ......kp12/??............yk17.... 1kkm
Sunni...............33v. ......kp16/23-28.......yk7
Mandala...........31v. ..... kp18/28-35........yk4
Amanda77........33v. ......kp21/32-37........yk14... 4*ovulaation induktio, 1km
Jonesy.............30v. ......kp21/25-35........yk6
Nima...............30v. ......kp25/28-37........yk7....
Sintti-79..........31v. .......kp25/23-30........yk23... dpo12 (2*inssi)
Joku_raja.........29v. .......kp27/24-31........yk4... dpo11
Rumor..............34v. ......kp29/31............yk15
Wanda_81........30v. .......kp29/28-42........yk8
Syksy2010.......30v. .......kp33/31-35........yk7
Cassis.............28v. .......kp47/31............yk6
Demuli.............31v. ......kp53/32-39........yk7
Scrat...............31v. ......kp64/28-38........yk14.... 4*terolut(tauko)
Sakara.............34v. ......kp80/?..............yk3
Miimau.............31v. ......kp87/27............yk9
PauhaavaSydän..29v. ......kp99/?.............yk7
Vadelma30........30v. ......kp99/32............yk5
Annastiina79.....31v. .......kp123/30-58......yk14



Taustalla:
anskilia
Samirja
Tunafish-78
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel



plussanneet
Viena.................33v. ....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ....yk6.........plussa 7.3.
sgt....................32v. ....yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Kiitos Wanda ja sunni tsempeistä! Ne tulee todella tarpeeseen! Tiedän ettei pitäisi huolestua, epäillä, jne. mutta ne peikot kömpii niin helposti esiin ja kolkuttelee nytkin olkapäillä. Kai sitä useamman kerran pettyneenä tulee hieman skeptiseksi eikä uskalla liikaa toivoa. No, lääkkeiden tehosta olin jo innoissani, joten pitää kaivaa se tsemppihenki ja into taas takaisin...

Sunni, hyvältä vaikuttaa! :) Munarakkulan kasvun voi tosiaan nähdä ultran avulla. Mulla siis seurataan juuri sitä kierron eri vaiheissa. Munarakkulan koko kertoo siitä, milloin ovulaatio on. Tietääkseni sen koko pitää olla min 18 mm, jotta voisi ovuloida, mutta yleensä se lienee 22-24 mm.

Wanda, mikä sulla on ollu aikaisin mahdollinen ovispäivä? Mitä jos menisit juuri ennen sitä ultraan? Silloin pitäisi jo näkyä, onko selkee johtofollikkeli kasvussaan. :) En oo varma, miten nopeesti ovis voi tulla LH-huipun jälkeen, joten kai senkin jälkeen pitäisi ehtiä ultraan? Yksityiselle saa aikoja nopeestikin, varsinkin jos ei ole väliä mille gynelle haluaa ajan.
 
Amanda aikaisin ovis oli viime kierrossa (28 päivän kierto) kun ovisplussa tuli kp13. Nyt oli ovisplussa kp20. Normaalimpi on tämä mikä nyt tuli jollon kierto on noin 33-34 päivää. Täytyy olettaa että ensi kierto olisi normaali ja meen ultraan sen mukaan. Testaten tikuilla tietysti samalla ettei ovis mene ohi...
 
Wanda, toi on varmasti hyvä pläni! Toivotaan, että ultra osuis hyvään kohtaan ja et siellä ennen kaikkea olis kaikki hyvin ja ovis tuloillaan! Mut samalla tosiaan selviää kohdun limakalvon paksuus, jota ainakin lapsettomuusklinikan lääkäri mittaa tarkkaan. Se kun vaikuttaa alkion kiinnittymisen mahkuihin. Mulla se on ollu usein liian ohut ja siks pistoshoito on tärkee. Huh, miten monta asiaa pitää olla kohdillaan, jotta se yks pieni ihmisen alku sais alkunsa! :)

Sunni, loistava lausahdus tosiaan! Osui ja upposi. Toivoa ei tosiaan saa menettää!

ps. Ajatukset taitaa pyöriä aika vinhaan tän yhden asian ympärillä, kun täälläkin tulee pyörittyä kesken työpäivän useammin! :) Tämä vertaisryhmä on aivan loistava - se että saa purkaa näitä juttuja jollekin on aivan superia (jo mielenterveyden kannalta… :) ). Kiitos, et ootte olemassa!
 
Toivoa todellakin pitää olla aina!

Hehe Amanda kyllä minäkin käyn täällä lukemassa ja kirjoittamassakin työpäivän aikana. Koneella kun töitä tekee suurimmaksi osaksi niin on helppo pienen hiljaisen hetken aikana kurkata tämän hetken suosikkiharrastuksen pariin :D ;)

Tsemppiä Amanda ja Wandakin tilanteisiinne, toivotaan että kaikki sujuu tosi hyvin!

edit: tohotan täällä liuskoineni kotona taas ja höpöttelen nyt sitten tänne kun mieskin on töissä. Eli sain mammaksi-testillä kunnon plussan taas tuossa aiemmin vielä vuorokausi sen jälkeen kun ekan plussan sain testiin! Olen nyt sitten lueskellut ovulaatiosta. Typerästi testionnea varjostaa lukemani fakta ettei kaikki välttämättä ovuloi vaikka bongaa lh-huipun. Noh yritän pitää sen taka-alalla.
Onkohan se nyt niin että siinä vaiheessa kun ovisplussaa ei enää saa niin ovulaatio vasta tapahtuu? eli LH ei voi olla koholla ovulaation aikaan?
Ainakin näin ymmärrän kun luin tätä sivua Verkkoklinikka.fi - Keskustelut
Eilisen valkkariepisodin jälkeen ei ole enää ollut moista mutta menkkajomottelua ja turvotusta kylläkin. Aamulämpöjä heräämisen jälkeen en ole saanut mitattua tänään kun en muistanut, joten lämpöjä en laske.
Noh kunhan höpöttelen :D
 
Viimeksi muokattu:
sunni
Mooooh...

Nyt ois taas miljoona kysymystä ja ketutustakin mielen päällä.
Ihan ekana asia jonka VASTA NYT tajusin,,,, Mulla todettiin hiljattain astma ja olen vasta vuoden vaihteen jälkeen käyttänyt tuota astmatulehdusta hoitavaa piippua, tosin viimeisen kuukauden aikana se on unohtunut, melkein kokonaan. Äsken sen taas muistin ja siitäpä sitten hokasin.,että luempa pakkaussetelin... EI RASKAUS EIKÄ IMETYS AIKANA. Vittu!
Ei kait se yks kesken mennyt vaaaaaaaan johtunu tuosta... No, sitä en jää harmittelemaan, vastausta ei kukaan tiedä, mutta ehkäpä koitan saada keskus-sairaalan astmalääkärini kiinni puhelimella, että mitäs tehään kun yritys ois menossa.

Toinen seikka joka kovin, kovin on tänään askarruttanut.. TULEEKO luteaalivaiheessa AINA näitä oireita.. kaikilla???
Kun omasta mielestä mulla ei oo ollu tämmösii tuntemuksia kuin viimeks ja nyt, TAI sitten VAAAAAN VAUVAKUMEILEN pahemmin kuin ennen....
Koska nyt on rinnat niin kipeet että ihan tulee kärttyseks. hormonifinnejä pukannu ohimoihin (ekat finnit muuten tässä kuussa :D :D )
Sit nää jännääki jännimmät kuplimiset ja kutittelut kohtuosiossa... ikään kuin vatsapaidan sisäpuolelta kutiteltaisiin. Se ei tunnu jatkuvasti, mutta tänään tuntunut lähestulkoon koko päivän, no esim nyt ei tunnu ,mutta jos joku aika pitäs latoa niin tunnin välein.
Sit tämmösii vakioireita joita mulla on olu aina dpo päivillä ,niin hiivan tuntuset oireet, muttei oo koskaan tarvinnu lääkkeisiin asti mennä ja useammin joutuu pissalla juoksemaan.
Mut meikän unet on taas kadonneet. herään vähän väliä yöllä.


Sit ois pieni gallup, jos uskaltaa sortua näin herkälle aihealueelle.... Itse nimittäin uskaltauduin asiaa haaveilemaan vasta viime yönä kun en saanut nukutuksi..
Nimittäin vauvannimet top5, siis omia suosikkejanne, jos pitäsi pojalle valita nimet , ja tytölle, mitkä ne oisi?
..vastaa kuka uskaltaa... Itsellä on pyörinyt koko päivän nimi Jaakko Eemeli, tai pelkkä Eemeli tai Elmeri mielessä. Tytön nimeen en ole vielä päässyt. Mulla jotenkin siintää vaan päässä pellava tukkanen pikkupojan koltiainen. Mistä lienee tuokin ajatuksiin eksynyt.

Semmosta tänään..
Mitähän uutta huomenna :) he he...

Muuuttta... Jokos se ois plussan aika??
Eikö jo joku ilouutisia voisi tuoda, kohta jo taas vaihtuu kuukausi. Minun toukokuun-toivot- kuukausi :/

Hyvää yötä leidit :wave:
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Huomenta!

Mitähän siellä sun kropassa oikein tapahtuu sunni :O

Mulla eilen jomotti ja vihloi ajoittain tosikin kovaa melkein koko illan oikealla puolella, niinkin paljon että teki mieli ottaa särkylääkettä mutta en ottanut. Nyt aamullakin vielä tuikkii. Tuli ihan mieleen se tunne mikä oli viime kierrossa kun oli se hiiva kp19. Nima taisi silloin epäillä sitä ovikseksi mutta itse en ollut varma kun olin syöny sen hiiva lääkkeen eikä mulla ollut puikkoa testattavaksi enää kp20. Jos silloin oli ovis niin meillä oli sen hiivan takia kahden päivän pupuilutauko. Nyt samanlaisia tuntemuksia kp18 ja vahvoja ovisplussia testissä kp17, kp18 ja näköjään vielä tänään aamullakin eli kp19 :O En kyllä tajua milloin se lh-huippu sitten laskee ja voiko tässä edes ovulaatiota tapahtua (vaikka eilisen kipuilun perusteella voisi kuvitella)?!?!?
Olin taas heräillyt sängyssä jo jonkin aikaa kun laitoin kuumemittarin suuhun niin se näytti 36.3, normilämpö 36.5 hmmm

Aikas muhkeasti pää pyörällä täällä mutta taidan varmuuden vuoksi nauttia rauhallisesta aamusta ja herättää miehen pupuiluun hihih ;)
 
Keskiviikko 25.5.2011



Sara_78...........32v. ......kp4/34-38.........yk5
Kippi...............30v. ......kp7/26-28.........yk9
Tatja...............34v. ......kp9/18-29.........yk10.... terolut
Ronjaliina.........29v. ......kp12/24-29.......yk7
Ginger.............35v. ......kp13/??............yk17.... 1kkm
Sunni...............33v. ......kp17/23-28.......yk7
Mandala...........31v. ..... kp19/28-35........yk4
Amanda77........33v. ......kp22/32-37........yk14... 4*ovulaation induktio, 1km
Jonesy.............30v. ......kp22/25-35........yk6
Nima...............30v. ......kp26/28-37........yk7....
Sintti-79..........31v. .......kp26/23-30........yk23... dpo13 (2*inssi)
Joku_raja.........29v. .......kp28/24-31........yk4... dpo12
Rumor..............34v. ......kp30/31............yk15
Wanda_81........30v. .......kp30/28-42........yk8
Syksy2010.......30v. .......kp34/31-35........yk7
Cassis.............28v. .......kp48/31............yk6
Demuli.............31v. ......kp54/32-39........yk7
Scrat...............31v. ......kp65/28-38........yk14.... 4*terolut(tauko)
Sakara.............34v. ......kp81/?..............yk3
PauhaavaSydän..29v. ......kp100/?.............yk7



Taustalla:
Annastiina79
Vadelma30
anskilia
Samirja
Tunafish-78
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel



plussanneet
Miimau...............31v. .................plussa 21.4.
Viena.................33v. ....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ....yk6.........plussa 7.3.
sgt....................32v. ....yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta kaikille! Järjestelin vähän tuota meidän listaa tänään, eli siirsin taustalle Annastiinan ja Vadelman kun heistä ei ole kuulunut moneen kuukauteen mitään, sekä plussanneisiin Miimaun, joka nykyään kirjoittelee tuolla "joulukuun pikkutontuissa".

Amanda, pidän hurjasti peukkuja sun puolesta! =)

Ja onnittelut Mandalalle ovisplussasta... En osaa tuohon monen päivän plussaan sanoa oikein mitään, näiltä palstoilta olen nimittäin lukenut että ovulaatio laskettaisiin ensimmäisen selkeän ovisplussan mukaan - mutta tuolla toisella sivustolla näköjään sanotaan ihan päinvastaista. :confused: Turvallisinta lienee pupuilla varmuudeksi parin päivän välein, niin ei mene ohi. ;)
 
Sintti kiitos listan siivoamisesta!

Miimaulle kovasti onnea! =)

Ei ole plussauutisia tältä suunnalta tulossa. Menkat oireilee jo niin tutuksi käyneellä tavalla. Pieni vuoto ja juilimiset alkoi tänään, tää sama edeltää aina muutamia päiviä ennen menkkoja. Voi p....ana! Ottaa niin päähän. Se ois sitten gynelle meno ensi kierrossa. Itkettää. :(
 
:hug: virtuaalihalaus wanda! jos vain mahdollista niin positiivista ajattelua voisi hakea siitä, että pääset ainakin gynelle ensi kierrossa ja sitten voi tapahtua taikoja! :)

Mietin juuri että tulen kyllä varmasti olemaan pettynyt jos tässä kierrossa ei onni potkaise varsinkin jos tulee jotain oireiluja mitkä ei ole aiemmista kierroista tuttuja. ja koska nyt on näköjään suht vaffat ovikset tai jotain ja pupuiltu yhteisestä halusta joka päivä, ettei ole suorituksenmaku yhtään vaivannut touhuja edes :D Tiedän että se mantra on että 'joka toinen päivä' mutta niin optimoiduksi ei ole halunnut hommaa vielä että olisi laskelmoidusti jättänyt pupuilut tekemättä kun kerran teki mieli!
 
Wanda, iso ja lämmin hali! :hug: Harmittaa sun puolesta... Kun pahin suru menee ohi, niin luottavaisin mielin vaan eteenpäin! Toivotaan, että lääkäristä tulee hyviä uutisia ja helpot eväät jatkoon! Voimia!!!

Mandala, on se ovisbongaus välillä sekavaa! Mistä hitsistä sitä tietää, onko testit luotettavia tai lähinnä tapahtuuko ovis satavarmasti lh-huipusta huolimatta. Mut tosiaan kuten sanoit, lh:n pitäis kyllä vähentyä aika radikaalisti oviksen jälkeen.

sunni, älä liikaa huolehdi astmalääkkeestä. On kasoittain aineita/lääkkeitä, joita ei saa raskausaikana käyttää - iso osa varmasti siksi, ettei ole tutkimustietoa (kuka haluu koehenkilöks…?) Jotenkin vois kuvitella, ettei se astmalääke voi keskenmenoa aiheuttaa. Itse en oo hirveesti miettiny vauvojen nimiä. Tai no, silloin kun 4 viikkoa olin raskaana, nimet kyllä pyöri mielessä. Nyt oon pistäny ajatukset taka-alalle. Otan ne sieltä sitten esiin, KUN plussa taas tulee. :) Toivottavasti sun oireet on sitä itseään... :)

Täällä ei ole mitään oireilua suuntaan eikä toiseen. Sillon ku-raskauden aikaan oli aika pian raskausoireita (joita sillon luulin lääkkeiden sivuvaikutuksiksi :) ). Jotenkin mulla on sellainen fiilis, että ovis meni ohi tai et joka tapauksessa raskaus ei alkanu. Mut kuten sunni eilen sanoi, toivoa ei saa menettää!
 
Amanda joo nätä juttuja itekin pohdiskellu että onko kuinka luotettavia. Nyt kun tein iltapäivätestin Davidilla (mikä on nämä päivät antanu myös vahvaa plussaa) niin se olikin sitten jo haamu eli periaatteessa testitulos korreloisi näitä tuntemuksia mitkä siis eilen tosi jomottavaa vihlontaa ja tänään menkkamaista kipuilua. Irtoa, irtoa, irtoa munis :D

Siitä nimiasiasta olen aina ollut jotenkin vakuuttunut että haluan poikalapsen - mikä ei enää tosissaan asiaan paneuduttua ole itsestään selviö - niin haluaisin antaa nimen Noel. Tyttöä en minäkään ole oikein miettinyt.
 
sunni
Ihan pakko pistää nyt Mandalan pää pyörälle ja sanoa että entä JOS se ovisplussa kertookin tärpistä.... ;p :heart:

Ite ovisplussailin tällä viikolla sillee et ne viivat oli tasavahvoja,mut ei esim limoja ollu,enkä jaksanu niistä sitte välittää.
No eilen jotenkin oli semmonen vaan jännä tunne ja sit 10 aikaan illalla ruikkasin halpatestin r-testiin ja siihen tuli viiva, hailakan haalee ,nii että mie en uni silmässä enää tienny näinkö omiani.
Tänään sit tunti sitten pissin kasettitestiin ja sama homma siihen, jopa kaveri näki sen,että en ainakaan omiani nähny, mutta eipä tässä nyt tiiä taas että merkitseekö tuo mitään. Kun ei siihen sitä väriä kuiteskaan tullu. blääh. Nyt vaan ajattelee,et ei ois pitäny!! tehä siis.

Ainiiinnn, tilasin sillon 10 pvää sitten sieltä "pornosivulta" kanadasta niitä r-testejä 30 kpl seittämän euroo, niin ne tuli tänään ;) Hih hih, nyt ei ainakaan testailut käy kukkaron päälle. Ajattelin et tilaan sieltä vielä 20 eurolla kunnon satsin :DDD buahahhahahah



Wanda *halaus* ..Eikö ole oikeesti enää toivoa?? Oletko testannut?
Voi itku sua :(( Koitahan murunen jaksella :((



Mikäs on tilanne muilla piinailijoilla???
Entä Amandan tuntemukset??

Nyt saunaan..se onkin jo ootellu miuta kohta kaks tuntii :I hitto taas....
 
Hellou!
Voi pahoittelut Wanda!
Ja voi Sunni, mitä sun kropassa tapahtuukaan! Jospa sä Sunni oot koko ajan ollu raskaana?

Itse olen päivittäin käynyt lukemassa viestejä, mutta töissä on tosi kiirettä ja en siksi joka päivä ole jaksanut kirjoitella. Eikä oikeestaan oo nyt mitään kummemmin ollut kirjoitettavaakaan. Ovista täällä tikuttelen.

Olisin vaan halunnut kommentoida tuohon astma-lääke asiaan... Eli itselläni on astma ja lisäksi olen allerginen 9 eri siitepölylle! Eli lääkettä saan vetää napaan aikalailla näinä keväisinä päivinä. Astma-lääkkeenä mulla on Pulmicort (soveltuu raskauden aikana) ja lisäksi Ventoline (avaava lääke, joka myös soveltuu raskauden aikana). Mutta allergia-lääkkeiden kohdalla olikin sitten vaikeempaa... Kävin alkukeväällä lääkärissä hakemassa allergialääkkeitä, joita siis joudun syömään yleensä koko kesän. Sanoin lääkärille, että en ole raskaana, mutta raskauden mahdollisuus on olemassa. Hän yritti löytää solveltuvaa lääkettä, joita ei kovin tehokkaita sellaisia ainakaan ole juuri olemassa. Nenäsuihketta sain lääkkeeksi, jolla normioloissa en kovin pitkälle pötki. Lisäksi sain tablettina otettavaa lääkettä, josta lääkäri sanoi, että voin hyvin syödä lääkettä ainakin niin pitkälle, kun kuukautiset ovat viikon myöhässä. En siis usko, että muistakaan lääkkeistä on haittaa aivan aivan alussa, vaikka itsekin koitan vähän varoivainen näiden allergialääkkeiden kanssa olla. Lisäksi astmalääkkeissä on se, että vaarallisempaa lapselle varmaan ois happivaje, joka syntyy kun äiti ei saa henkeä tai henki ei kunnolla kulje. En siis usko, että lääke voi keskenmenoa aiheuttaa. Mutta toki kannattaa näissä lääkeasioissa olla yhteyksissä hoitavaan lääkäriin, sillä en lääkäri kuitenkaan ole. Ja aina parempi, että lääkkeet vaihdetaan soveltuvampiin!
Aurinkoisia kevätpäiviä ystävät rakkaat!! Ja mielellään tietysti kuulisi niitä plussauutisiakin. Oon oikein miettinyt, että miten tässä näin onkin käynyt, että palstalla kukaan ei oo plussannut pitkään aikaan..... Paitsi Miimau, ONNEA!
 

Yhteistyössä