**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.6**

Kippi
Voi ihanuus teitä naisia, ihan mahtavia ootte ja KIITOS ihanista sanoistanne ja tuestanne taas :heart: Suuri plussa-yhteishali lähtee nyyyyyyyyyyyyyyyyt! :hug:

Nyt tutimaan ja en hävii kokonaan kun noin nätisti toivoitte ;) ja mieli ihan pikkuriikkisen parempi vaik itku superherkässä, jopa töissä teki tiukkaa. Mandala lohduksi voin kertoa että itse aloittaessani ovistestejä kaksi kiertoa meni ihan plörinäksi, ei tullut viivaa eikä plussaa ja olin jo satavarma etten ovuloi kunnes seuraavat kolme kiertoa oireet, laskurin ilmoittamat viiteajat ja testit meni yksiin joten luota enemmän kroppasi tuntemuksiin kuin viivoihin :) Minä ainakin uskon ovuloineeni myös niissä aiemmissa kierroissa koska tuntemukset oli ihan samat... testimerkkiä kyllä vaihdoin, en muista mikä entinen oli mutta nykyinen Apteekin ovulaatiotesti (sori jos toistan itseäni oon tainnut sen useampaan otteeseen mainita).

Ihania unia omien vauvojen kuvia!
 
sunni
Hemskutin hyvää huomenta!


Meikä taas toitottaa omaanapaa..
Hitto onko mulle ovis tulossa/oli eilen??? wtf?! yö meni huonoilla unilla kun 10 aikaan illalla alko vas. munikseen juilimaan ja repimään ihan tosissaan. Mitä perhanaa.. kun munistuntimukset oli jo viikko sitten ma-ke+limat, vaikken sitä vahvaa testiplussaa niillä paska davideilla saanukkaan.
Jäänpä taas ihmeeöllä oottelemaan mitä tää miun keho taas oikkuilee.

Mandala "niin kauan kun tätiä ei näy......" :p

Kippi kiva kun vielä et kadonnu =) ja kyl se siitä taas helpottelee.. Nää on älyttömmii nää pettymykset ite kullakii.. :s
 
joku_raja kiitos synttärionnitteluista! =)

Amanda toivotaan että aurinko auttaa meitä kaikkia, pistää hormonit hyrräämään...!
Ei varmaan siitä vhh-dietistä haittaakaan taida olla, varsinkaan tuolla sokerin pois jättämisellä, jos sitä saisi edes litteämmän vatsan jos ei muuta. :D

Sunni niin, miksipä ei terveellinen ruokavalio auttaisi kroppaa toimimaan paremmin. Onhan vhh:lla saatu hyviä tuloksia pco-muniksienkin parantumiseen. Miksei sitten myös kierron normalisoitumiseen...?

Kippi ja Amanda, itselläni läheinen ystäväpariskunta on jättämässä ehkäisyn pois ja pelottaa että he ovat pian raskaana vaikka tällä naisella ei ole koskaan varsinaista vauvakuumetta ollut koskaan. Ja toinen muniskin vain toiminnassa. Silti syvällä sisimmässä on pelko että pahus vie, kuitenkin he ovat ennen minua raskaana. Vaikka iloinenhan sitä pitäisi olla heidänkin puolestaan kun ja jos onnistuvat vauvan saamaan. Ja Kate&Williamkin ovat pahus soikoon ennen mua raskaana! On se vaan niin syvällä tämä pelko omasta lapsettomuudesta että sitä miettii kaikkea hölmöä. :rolleyes:
 
Keskiviikko 27.4.2011



Wanda_81........30v. .......kp2/28-42..........yk8
Kippi...............30v. .......kp7/26-28...........yk8
Sara_78...........32v. .......kp10/35-38.........yk4
Ginger.............35v. .......kp10/??..............yk16...... 1kkm
Ronjaliina.........29v. .......kp12/24-29.........yk6
Sunni...............32v. .......kp17/24.............yk6
Amanda77........33v. .......kp23/35-37........yk13... 1*femar, 1km
Sintti-79...........31v. ......kp25/23-30.........yk22... dpo13 (2*inssi)
Demuli.............31v. ......kp26/32-39.........yk7
Mandala...........31v. ......kp26/27-28..........yk3
Nima...............30v. ......kp27/28-37..........yk6.... dpo7
Joku_raja.........29v. ......kp27/24-31..........yk3.... dpo10
Jonesy.............30v. ......kp33/25-35..........yk5
Tatja...............34v. ......kp36/18-29..........yk9.... terolut(tauko)
Scrat................31v. .....kp37/28-38.........yk14.... 4*terolut(tauko)
Sakara.............34v. .....kp53/?................yk3
anskilia.............31v. ....kp60/30..............yk3
Miimau.............31v. .....kp60/27..............yk9
PauhaavaSydän..29v. .....kp72/?................yk7
Vadelma30........30v. .....kp72/32..............yk5
Annastiina79.....31v. ......kp96/30-58..........yk14



Taustalla:
Samirja
Tunafish-78
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel



plussanneet
Viena.................33v. ....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ....yk6.........plussa 7.3.
sgt....................32v. ....yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-.........................................plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Kippi
Wanda mä repesin tääl työhuoneessani tolle Katelle ja Williamille!:LOL: Haukutaan yhdessä sitten niitä jos tulevat ennen meitä odottaneita raskaaksi, ei tuu Kate-kaunokainen pysymään yhtä hoikkana tyttönä sitten kuules...posket vaan tuloo pullottamaan :p

Iloista päivää ihanat!
 
Täällä yksi "rojalisti", joka seuraa kyllä kuninkaallisten elämää suurella mielenkiinnolla. Mutta onneksi tytöt me ei olla siinä tilanteessa kuin Kate, että elämäntehtävänä on kruununperillisten synnyttäminen ja koko maailma seuraa pian vatsanseutua :p Kate on tosin huolestuttavan anorektinen, raskautuminen voi olla vaikeaa, jos ei saa vähän lihaa luiden ympärille...

Mut hei, entäs Victoria ja Daniel?! Kohta vuosi naimisissa ja ei oo perillistä näkynyt. No kohta ollaan tytöt raskaana yhtä aikaa Katen ja Victorian kanssa, eikös juu :D
 
Nima, niinpä! Saanee arvata, millaiset paineet Victoriallakin on tässä vaiheessa, kun ei vauvaa vain kuulu. Tosin niillä taitanee olla hiukka paremmin varaa ja mahdollisuus saada kaikki mahdolliset hoidot maailmassa. Mun täytyy kyllä myöntää, että harmittaa pirusti, jos Victoria on raskaana ennen meitä, Katesta puhumattakaan...hih! :D
 
Kiitos Sara_78 tuosta tutkimusten kustannuksien valaisemisesta. Ei niin, että asia olisi itsellä tällä hetkellä ajankohtainen, mutta tosi hyvä tietää tulevaisuutta ajatellen.
Mä olen aina pitänyt Vickania vähän niinku mun idolina, kun se on vain vuoden vanhempi. Symppasin sitä aina kauheesti, kun Madde oli se "nätimpi sisko" (vaan mikä on nykyään! Solariumissa käyvä täti-ihminen) ja lehdistö kommetoi painoa ja kaikkea. Onneksi lehdistö on nyt jättänyt raskausarvuuttelut aika vähiin. Yks isompi kohu vaan on ollut. Mutta paineita täytyy olla!
Ja teille, joilta on "jälkikasvua" tiedusteltu: ilmeisesti se on miesten kesken vielä paljon suorasukaisempaa. Mun mieheni juuri kysyi, että mitä mä vastaan aina niihin kyselyihin, et miks meillä ei oo lapsia. Sanoin, että ei multa sitä juurikaan kysellä (siis kaverit ja tutut, vanhempi sukupolvi kyl aina välillä jotenki vihjailee). Kun kuulemma miehen kaverit (niillä on nyt kaikilla pieniä lapsia) kaikki kyselee. Arvelin, että se johtuu siitä, että naiset tajuaa olla kysymättä toisilta semmoisia. Kaikki naiset on tietoisia siitä, että lapsien saaminen ei ole niin helppoa kuin luulis ja että voi olla keskenmenoja ja muuta ongelmaa taustalla, eikä silloin mennä utelemaan, että "miksikäs te ette jo oo raskaana". Hyvä siskot! Empatiaa ja tahdikkuutta löytyy onneks.

Lueskelin vähän noita juttuja täältä ja muualta, että kuinka pian pillereiden jälkeen raskaaksi. Tosi monilla on kuukautisten tasaantumiseen mennyt tosi pitkä aika. Se tuli mulle jotenki yllätyksenä. Vaikka kävin tosiaan siellä gynellä vuosi sitten asiasta tivaamassa. Sekään ei sanallakaan maininnut, että kuukautiset on luultavasti tosi sekaisin, vaikka minusta se olis aika tärkeä info sellaiselle ihmiselle, joka jo muutenkin epäilee pillereiden syömisen jatkamista. Eikä miehetkään kai sitä tajua. Omalle miehelle pitää koko ajan muistuttaa, että voi mennä pitkäänkin. Se on nyt alottanut vauvakuumeilun ja tiedustelee koko ajan, että milloin mä ovuloin.

Multa tulee nyt tätä tarinaa paljon, mutta jatkan vielä vähän myös tosta vhh-ruokavaliosta. Mä oon helmikuusta ollut vhh. Alunperin piti olla vaan pääsiäiseen asti, mutta koska se vapautti mut jatkuvista vatsavaivoista, niin vapun jälkeen jatkan taas. Nyt on mässäilyviikko :) En siis oo himokarppaaja, mutta en syö mitään viljatuotteita, riisiä, enkä perunaa/bataattia. Hedelmiä ja marjoja syön. Ja tummaa suklaata vähän. Nyt onkin sitten itsensä kuuntelu vaikeeta, kun alavatsaa turvottaa ja nipistelee, ja kun epäilen sen johtuvan eilisestä hampurilaisesta ja mämmistä eikä mistään muusta. Keliakia on verikokeesta tarkistettu, että sitä ei oo, mutta jotenki kroppa kertoo olevansa onnellisempi ilman viljaa.

Tämmöistä kaikkea.
Ja niin, jos täti masentaa, niin lohdutukseksi mainittakoon, että saapahan sitten poksautella skumppaa vappuna!:cool:
 
Kiitos Sara tarkemmasta hinta-arviosta - me ollaan maksettu hoitoja ja tutkimuksia isommissa erissä, joten en muista enää mitä pelkät tutkimukset olisivat tulleet maksamaan. Meillä tehtiin alkuun vain ultra, hormonikokeet ja miehen simppatesti, joten hintaa tuli varmaan vähemmän kuin teillä, mutta pari-kolmesataa niihin nyt ainakin meni, ja varmaan enemmänkin. Satasista puhutaan joka tapauksessa.

Tilasin itselleni nyt ajan siihen aukiolotutkimukseenkin, joka on ensi viikon lopulla. Hui! Jännittää aika paljon etukäteen, oon alkanut pelätä että mulla onkin tuubit tukossa ja että se sattuu ihan hirveästi. Mies oli kyllä kultainen ja sanoi voivansa ottaa vapaata töistä, jos haluan hänet sinne pitämään kädestä kiinni. Mutta saa nähdä, kehtaanko pyytää.

Samirja, mulla on kyllä yks läheisimmistä tyttökavereista kysellyt aika suoraankin, että milloin me meinataan hankkia lapsia - jos nyt ei ihan joka kerta kun tavataan, niin aika usein kuitenkin. En ole halunnut sanoa hänelle mitään tästä yrittämisestä, koska jotenkin tuntuu etten pysty puhumaan siitä kenenkään kanssa kasvotusten, paitsi mieheni. En ole kertonut edes sisarelleni, vaikka olemme muuten todella läheisiä. Yhdelle tuttavapariskunnalle menimme kertomaan yrityksen alkuvaiheessa, ja nyt tämän pariskunnan vaimo koko ajan kyselee onko hoidoista tullut vielä tulosta (jouduimme kertomaan noiden uteluiden takia heille hoitoihin lähdöstäkin). Heillä mies on se, joka toppuuttelee ja sanoo aina, että varmaan me kerrotaan sitten kun on jotain kerrottavaa. Mutta ehkä se "tahdikkuus" riippuu aina vähän ihmisestä.

Samaten äidiltä on alkanut tulla aika suorasukaisia tiedusteluita... Pahin oli varmaan ekan inssin jälkeen, olin sopinut äitini kanssa tapaamisen samalle iltapäivälle ja tietenkin törmäsimme yhteiseen tuttuun, joka oli liikkeellä alle 1-vuotiaan vauvansa kanssa. No näiden poistuttua paikalta äitini alkoi selittää, miten vauvat ovat ihania ja miten hän on vähän ajatellut, että nyt kun mulla on vakituinen työpaikka ja opinnot valmiina niin seuraavaksi voisi olla perheen perustamisen paikka. Olisi tehnyt mieli kaivaa lapsettomuusklinikan lasku esiin laukusta ja sanoa, että tässä sitä koko ajan yritetään, mutta kun ei se aina käy ihan niin helposti. :( Muutenkin siltä suunnalta tulee pahempaa painostusta kuin anopilta, johtuen ehkä siitä, että appivanhemmilla on myös ollut aikoinaan lapsettomuusongelmia eivätkä ehkä siksi viitsi tungetella niin paljon.

Puuh, tekipä hyvää vähän purkautua... :whistle:

Mukavata keskiviikkoa, ihanaiset, ja toivotaan että (ennusteista huolimatta) sää pysyisi näin ihanana vielä vappunakin! :wave:
 
sintti, tsemppiä aukiolotutkimukseen! Siitä kuulee monenlaisia kommentteja; toisilla sattuu, toisilla ei. Itse kuuluin näihin ensimmäisiin, valitettavasti. Kannattaa todella ottaa varuiksi pari buranaa tunti ennen kuin menet tutkimukseen (rentouttaa ja estää vähän kohdun supistelua, joka sattuu, kun välineet on sisällä). Itse otin pelkurina kolme 400 mg buranaa ja tulivat kyllä todella tarpeeseen. Kipu säteili kyllä silmissä asti; sellaista todella reilua kuukautiskipua sykäyksittäin, kun lääkäri laittoi ilmaa ja liuosta johtimiin. Kuulemma kipu on yleensä pahinta, jos tukoksia löytyy. Itselläni ei varsinaisesti suuria tukoksia ollut, mutta vasempaa puolta piti sorkkia hivenen enemmän, jotta aukesi kunnolla (on vieläpä kiertynyt hivenen kohdun taakse, joten lääkäri joutui melko ikävästi ultrallakin painamaan, jotta sai kunnolla näkyviin). Lohdutukseksi kuitenkin, että tutkimus oli ohitse todella nopeasti. Kaikkineen kesti alta kymmenen minuuttia. Ja vieläpä pieneksi kannustimeksi, että olen kuullut niitä tarinoita, joissa raskaus on alkanut heti tuon tutkimuksen jälkeen (esim. äitini ensimmäinen raskaus oli tällainen), kun tukokset ovat auenneet tutkimuksissa. Harmi, ettei itsellä käynyt niin hyvä säkä:(

Ai niin, kannattaa ottaa suojaa alustamineihin varuiksi. Itse vuodin sitä liuosta ja vähän verta tutkimuksen jälkeen. Illalla oli se kuvottava hartiapistos, joka saattaa tulla jälkikäteen ja vielä pari päivää myöhemminkin vuodin veristä limaa. Mutta pieniä juttuja nuo loppujen lopuksi ovat. Kyllä siitä selviää hienosti! :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Kippi
Kauhee pino töitä vielä odottamassa ja edes osasta haluaisi ennen kotiinlähtöä eroon mutten malta olla kommentoimatta hieman.. Ensinnäkin The Kuninkaalliset :) Mä kans tykkään pikkasen seurailla heitä kun toi Vickanin ja Danielin, sekä Katen ja Williamin tarina on vaan jotenkin niin romanttinen. Ei-aristokraatti löytää rakkauden linnasta hih... ja kuulun niihin jotka tippa linssissä seurasi Vickanin häitä, vaikken siihen olisi uskonut meneväni! :p Oon joskus miettinyt, että mahtaa olla kamalaa Vickanin asemassa: kerrottu julkisesti että toivotaan useampaa lasta ja koko maailma (no ei ihan KOKO mut kuitenkin ;)) seuraa että pyöristyykö se vatsa...miettikääpä miten sellaista kestäisi kun utelut jo sattuu!

Ja tästä sain aasinsillan uteluihin. Mua on ruvennut suomeksi sanottuna vituttamaan meidän äidin ei enää edes vihjailu, vaan suora törkkiminen tähän aiheeseen. Heti jos sanon että mulla on jotenkin huono olo, taisin nukkua huonosti tms., kommentti on että "oot varmaan raskaana" tai jos otan viiniä "mä jo toivoin et sul olis ollut joku syy olla ottamatta". Siis....prkl!!!!!!!!!!! :mad: Kun toi herättää niin ristiriitaisia tunteita.... yhtäältä ihanaa, että hän toivoo ja odottaa ja olisi varmaan ihana isoäiti. Toisaalta hän ei tiedä edes yritetäänkö me, koska en ole kertonut ja ärsyttävällä tavalla viittaa jatkuvasti asiaan, muttei kysy suoraan. Aluksi otin huumorilla, sitten alkoi ärsyttää ja nyt pelkään että sanon lopulta tosi pahasti kun on mennyt jo sinne vitutuksen puolelle ;) Mutta mua auttoi tässä se, että uskaltauduin kertomaan siskolleni yrityksestä ja sain häneltä valtavasti tukea, aivan käsittämättömän ihanalla tavalla :heart: Joten nyt jos äitini heittelee kommenttejaan, lohduttaa sekin tieto että joku muukin kuin mieheni tietää että mua ärsyttää. Silti haluaisin sano äidilleni että kunnioittaisi meidän yksityisyyttä. Aiemmin aina sanoin että kyl sä huomaat jos mä oon raskaana ja hän vaan nauroi, mutta nyt tosta kommentoinnista ei tule loppua. Eli todella suuret sympatiat kaikille saman kokeneille! :hug:

Ja meistähän ei sit tuu tollasia ikäviä ja tunkeilevia äitejä ;)
 
Niin tuttuja tuntemuksia monella täällä! Voimia siihen uteluitten kestämiseen :hug:
Itse pimahdin kerran oikein kunnolla ja ilmoitin että kerron kun on kerrottavaa :D sen jälkeen ei ole jatkuvia uteluita tullut. Vähän hävetti jälkeenpäin, mutta oli siitä hyötyäkin.Mun mielestä on ihan ok kysellä välillä (läheiset ihmiset siis), mutta jatkuva tivaaminen ja vihjailu on niiiiiiin ärsyttävää.

Vickanin soisin kyllä jo raskautuvan. Juurikin tuosta julkisuuspaineesta johtuen. sen täytyy olla kertakaikkiaan kamalaa.. Katella ja Williamilla voisi mennä vähän aikaa vielä :)

(.) nyt sattuu kohtuun (?) tai johonkin sillä alueella, mutta eri tavalla kuin normaalit menkkavihlonnat. Nännikipu loppui ja muuttui "normaaliksi" tissikivuksi :confused:
Ei sitten kestänyt hermot ja testasin eilen illalla töistä kotiin päästyäni. Ja vaikka kuinka käänteli testiä valossa, niin ei siihen haamun haamua tullut. Tyylipuhdas nega.

Nyt sitten odottelen ehkä perjantai tai lauanta aamuun.. ja jollei menkat ala niin uutta testiä kehiin. mutta kerran se oli nega niin kyllä toivo on mennyt. Mutta kuten joskus aikaisemminkin, niin nyt olis sitten menkkojen alku jo iloinen asia, kun noi kpt on noin pitkällä. Mun mieli toimii niin kummallisesti :confused:

Nauttikaahan auringosta niin kauan kuin se on näkyvissä! povaavat ikävää keliä vapuksi :(
 
Pahin oli varmaan ekan inssin jälkeen, olin sopinut äitini kanssa tapaamisen samalle iltapäivälle ja tietenkin törmäsimme yhteiseen tuttuun, joka oli liikkeellä alle 1-vuotiaan vauvansa kanssa. No näiden poistuttua paikalta äitini alkoi selittää, miten vauvat ovat ihania ja miten hän on vähän ajatellut, että nyt kun mulla on vakituinen työpaikka ja opinnot valmiina niin seuraavaksi voisi olla perheen perustamisen paikka. Olisi tehnyt mieli kaivaa lapsettomuusklinikan lasku esiin laukusta ja sanoa, että tässä sitä koko ajan yritetään, mutta kun ei se aina käy ihan niin helposti. :(
Pääsi Sintti itku täällä....:hug:. Toivon niin kovasti että onnistaisi.
Paljon myös kaikille tutuille ja tuntemattomille haleja ja plussauutisia toivon kaikille.


Voikaa hyvin kaikki, täällä ollaan koko ajan enemmän voiton puolella :)

T: Marienna ja ipana 23+6
 
Hyper huvittavaa, että me kaikki mietitään niiiin samoja asioita! :) Mäkin mietin tänään jotain naisten lehden kantta lukiessani, et hitto jos toikin pari (K&W) ilmoittaa pian vauvauutisista. Ja samalla tuli mieleen Victoria... Miten voi olla, et tekin ootte miettiny samaa!! Ollaanko me hieman vauvakahjoja? :) Toisaalta Victoriaa miettiessäni myös hieman toivoin, että kunpa se tulis pian raskaaksi (jos jo yrittävät). Laskeskelin, että ovat ehkä yrittäneet saman aikaa kuin me mun miehen kans ja Vickan on mun ikäinen. Joten tunsin myös sympatiaa. Vaikka toisaalta sitä pelkää niitä vauvauutisia ja jokin aina riipaisee sisältä, kun sellaisen kuulee. Ah, että se saattuu.

Sintti ja muut, jotka ootte uteluiden kohteena. Voin kuvitella, miten ahdistavaa se on! Mulla on se tilanne, et lähes kaikki ystävät ja perhe tietää meidän tilanteesta viimeistään mun sairaalareissusta ja leikkausarvista johtuen… Äidille kerroin heti, juuri sen takia, etten halua kuulla kyselyitä. Ja oon tosi iloinen, että ihmiset ympärillä tietää. Ehkä oon sit ”liiankin” avoin, mutta mulle näin on helpompaa. Ymmärrän silti teitä hyvin!

Scrat, mulla aukiolotutkimus oli täysin kivuton eikä jälkeenpäin tainnut tuntia pientä nippailua kummemmalta. Pidän peukkuja, et sulla menee yhtä helposti - tai tietty toivon, et plussaatkin ennen sitä. :)

Arvaatka, mä näin selkeen enneunen viime yönä! :) Oon tasan kerran elämässäni nähnyt unta siitä, et mulla olis lapsi ja siitäkin on sata vuotta. Viime yönä näin unta, että hapuilevin käsin imetin vastasyntynyttä vauvaa. Olin sekaisin rakkaudesta ja onnesta ja hui miten toden tuntuisia ne tunteet oli. Ja kun aamulla heräsin, mulle tuli vahva fiilis, että se tapahtuu vielä. Ei ehkä huomenna tai edes seuraavassa kierrossa, mutta haluan uskoa, et se oli enneuni ja ne tunteet kaiken odottamisen arvoisia.

Iloista vappuaikaa kaikki rakkaat ystävät! :wave:
 
Viimeksi muokattu:
sunni
Amanda AivAN ihana uni :heart:
oikein herkistyin jo minäkin. Ihan varmasti saat tuntea oikeesti vielä tuon tuntemuksen!

Scrat Älähän nyt sitä toivoasi vielä menetä hyvä nainen!
 
Ompas hauskaa kun tosiaan kaikilla on samoja ajatuksia K&W:sta ja Vickanista! Onneksi en siis ole ainut! :D

Amanda ihana uni! Ihan varmasti sinulla vielä pieni käärö on sylissä! Itsekin olen kerran vastaavan unen nähnyt ja se oli niin todentuntuinen, uskon myös vahvasti että kyllä minusta äiti tulee. :)

Marienna voi kun aika kulkee nopeasti ja sinäkin olet jo yli puolivälin! Onnea ja hyvää oloa loppupuoliskolle! =)

Mulla on nyt aluillaan ensimmäinen kierto jossa mieheni on mukana ajoituksessa ja myöskin "ahkerassa" yrittämisessä. Aiemmin on ollut ihan tuurista kiinni milloin ajoitukset osuvat kohdilleen ja melko harvakseltaan on kuitenkin ollut yritystä. Meinaan lisäksi koettaa parantaa mahdollisuuksia kaikin mahdollisin poppaskonstein, eli jätän tosiaan kaikki herkut pois jos sillä olisi jotain tekemistä kierron kanssa, teen jätän pois aamua ja lounastaukoa lukuunottamatta koska se kuivattaa elimistöä=vaikeuttaa kiinnittymistä? (normisti juon yli kuus kuppia päivässä) ja greipit, greippimehut ja vitamiinit on käytössä. Plus meinaan olla yltiöpositiivinen ja onnellinen enkä stressaa! Luulis olevani kohta raskaana. :rolleyes:
 
Torstai 28.4.2011



Wanda_81........30v. .......kp3/28-42..........yk8
Kippi...............30v. .......kp8/26-28...........yk8
Sara_78...........32v. .......kp11/35-38.........yk4
Ginger.............35v. .......kp11/??..............yk16...... 1kkm
Ronjaliina.........29v. .......kp13/24-29.........yk6
Sunni...............32v. .......kp18/24.............yk6
Amanda77........33v. .......kp24/35-37........yk13... 1*femar, 1km
Sintti-79...........31v. ......kp26/23-30.........yk22... dpo14 (2*inssi)
Demuli.............31v. ......kp27/32-39.........yk7
Mandala...........31v. ......kp27/27-28..........yk3
Nima...............30v. ......kp28/28-37..........yk6.... dpo8
Joku_raja.........29v. ......kp28/24-31..........yk3.... dpo11
Jonesy.............30v. ......kp34/25-35..........yk5
Tatja...............34v. ......kp37/18-29..........yk9.... terolut(tauko)
Scrat................31v. .....kp38/28-38.........yk14.... 4*terolut(tauko)
Sakara.............34v. .....kp54/?................yk3
anskilia.............31v. ....kp61/30..............yk3
Miimau.............31v. .....kp61/27..............yk9
PauhaavaSydän..29v. .....kp73/?................yk7
Vadelma30........30v. .....kp73/32..............yk5
Annastiina79.....31v. ......kp97/30-58..........yk14



Taustalla:
Samirja
Tunafish-78
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel



plussanneet
Viena.................33v. ....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ....yk6.........plussa 7.3.
sgt....................32v. ....yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-.........................................plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Pikainen ON-päivitys: Dpo 11 testi puhdas nega. Eilen illalla oli kovat menkkatuntemukset, mutta nyt ei oikein mitään. Ei mitään muitakaan oireita. Tätiä taidan kuitenkin odotella. Todella hyvä, jos menkat vielä pari päivää viipyvät poissa, kun on ensi kuussa reissu tiedossa ja menkat uhkaavat tulla juuri silloin.
 
Kippi
Heips naiset ja on todella uskomatonta miten samoja asioita pohditaan!

Minulla on vielä se "ikävä" tilanne, että tämä vauva-uutinen tuli ihan perhepiiristä mikä on tietenkin aivan älyttömän ihana juttu, mutta toisaalta joudun seuraamaan hyvinkin läheltä raskauden vaiheiden hehkutusta ja se sattuu, kun nämä odottajat eivät ole tietoisia meidän yrityksestä. Minä oon kertonut muutamalle lähiystävälle ja siskolle, mutta puhumisen tarve vaihtelee tosi paljon. Pari äiti-ystävääni joilla on toisella vauva ja toisella taaperoikäinen, ovat olleet suurin tuki, heilläkään ei ole ollut helpoin tie vanhemmuuteen. Me ollaan sovittu että puhun jos haluan, he eivät kysele mutta jaksavat aina kuunnella jos on tarvetta. Välillä tukeudun heihin paljonkin, välillä en pysty puhumaan koko aiheesta.

On tää vaikeaa naiset, ja toisaalta välillä tulee noita Amandan ja Wandan kuvaamia "varmoja oloja" siitä että on äiti. Mulle tuli itse asiassa jostain puun takaa sellainen hetki eilen ja totesinkin miehelle että musta tuntuu että kohta onnistuu ja hän vaan hymyili "kyllä"... :) Toivotaan sitä meille jokaiselle, toivon teille kaikille sydämmeni pohjasta niitä lapsia!!! Keväistä päivää ja juhlavaa viikonloppua! :cool:
 
On tämä kyllä mukava paikka käydä lukemassa fiiliksiä ja ajatuksia :heart:

Tuosta kertomisesta ja kommentoinnista sen verran, että me ollaan päätetty ettei kerrota kellekään vaikka meillä on tosi ihana kaveriporukka ketkä about kaikki hyppisi onnesta päällään jos kuulisi edes suunnitelmista, koska kuten joskus mainitsin ollaan niin pitkään oltu yhdessä ja kaikkien mielestä 'se' pariskunta kenen pitäisi hehe
Tosin yksi ainoa kaveri on poikkeus, kummityttöni äiti. Koska jotenkin tämä homma nyt juontaa juurensa siihen kummiuteen ja sen mukana tulleisiin ajatuksiin ettei tämä nyt mahdoton ajatus olekaan koko homma. Hän ei onneksi tivaa asioista, mutta kun nähdään niin heittää pilke silmäkulmassa että mitenkäs ne vauvantekopuuhat ;) Naureskelen vaan, että yritystä löytyy ja paljon hihih

Joskus on niiiin kihelmöinyt sanoa jollekin jossain sopivassa tilanteessa, mutta haluan viimeiseen pisaraan asti välttää sitä kuitenkin koska kaikki kommentoinnit ja tivaukset on niin ei-tervetulleita varsikin jos yk:t meinaa alkaa venähtämään, Enkä kestäisi sitä, että jos saa keskenmenon tms ja sitä pitäisi sitten myös selitellä niille ketkä tietää jne. Ja mitä isompi porukka tietää niin sitä isompi vaara asian levitä. Ajattelin että en anopille ja mutsillekaan kerro ennen varhaisultraa. Pomolle saatan kertoa heitäkin aiemmin koska jos olisi poissaoloja tms niin ei ihmettele kun en ole kuitenkaan juuri koskaan sairaana.

Tuo 'varma olo' oli itselläkin heti alussa kun jännitti niin vietävästi, että pamahtaako siitä heti lähtöönsä raskaaksi kun pillereitäkään en ollut melkein vuoteen enää syönyt, että hormonipuolenkin olisi luullut tasaantuvan. Välillä sitä mennään varman olon ja pelon fiiliksissä. Entä jos? Entä jos sittenkään ei?

Ihanaa päivää kaikille kivoille, ja toivoa jaan minäkin kaaaikille :heart:
 
sunni
Joku-Raja, voi hittolainen :( Tsemppiä!!!!!



Mikähän helvetin (sori kielenkäyttö.. :/) pms mulle on nyt iskeny. koko illan, töistä kotiuduttuani, on ollut ihmeellinen olo. Sellanen hemmetin levoton, ei voinu tehdä ja keskittyä mihinkään, en osannut edes päättää laitanko saunan päälle vai menenkö suihkuun. Käynkö lenkillä ,vai pyöräilemässä, syönkö vai enkö syö ja sellanen tosi masentunu selittämätön olotila. Ihan kuin mikään maailmaasa ei olisi hyvin.
Sit katoin salkkareitten viimesen vartin, salkkareita en oo kattonu vuosiin, muuta kuin jos kanava on unohtunu päälle, niin kuullu joitain keskusteluita,mut en katsomalla katsonu, no jakson lopussa vaaleetukkanen mies näki vaaleetukkasen naisen laivalla ja meikä alko vollottaa ihan hillittömästi. Sit koitin kaverille soittaa et mulla on ikävä sitä, et kiitti kun on olemassa ja on mun ystävä, niin ei itkulta pystyny ees puhuu. Tässä reilun puol tuntia koonnu itteeni ja piti tulla tänne sit avautuu. Mitä hittoa. Huoh. On selittämättömän yksinäinen, apea olo. Haluttais vaan kullan kainaloon ja peiton alle, mut ei oo ketään kotona :(
Jospa otan koiran jalkopäähän ja kömmin peiton alle. niisk.
Näin viime yönä unta jossa eräs ihminen tunnusti mulle rakkautensa, ei siis mun mies.. ja se mies siinä unessa itki ihan.. ja heräsin klo 4.03 tuohon uneen ja sydän hakkas ihan hulluna. Vähän on mulla nyt tunteet ja polla vissii sekasi. Ei oo kyl näi massiivisia pms-oireita mulla ollu ikinä.

Mites siellä ihanaiset, onko kukaan tikutellut?
 
Hihih pms-oireita indeed. Mä en oo niitä oikein itsessäni tunnistanut koskaan, mutta en tiiä mikähän mullakin on kun ihan hurja seksidraivi päällänsä ollu koko viikon :D siis normaalisti terveen seksielämän on nyt korvannut sellanen meno, että mieskin vähän jo ihmetteli, saanut kyytiä monta kertaa päivässä :D anteeksi liiallinen kuvaavuus mutta jotenkin ihmettelin itsekin jo.

Täytyy myöntää, että kieltämättä vähän jännittää alkaako tänään menkat. Eilen kun mentiin konserttiin niin alaselkää kuumotti ja pakotti ihan sairaasti. Se on yleensä ollut jonkin asteisesti menkkaoire mutta menkkojen aikaan tosin. Noh katsellaan milloin alkaa tiputtamaan ja milloin sitten hanat auki. Harmi jos tosiaan tänään alkaa niin huomenna olisi sitten hanat ja vappubileet, jonka viettäisin kovissa menkkakivuissa.

Ihanaa aurinkoista aamua kaikille!
 
Perjantai 29.4.2011



Joku_raja.........29v. .......kp2/24-31..........yk4
Wanda_81........30v. .......kp4/28-42..........yk8
Kippi...............30v. .......kp9/26-28...........yk8
Sara_78...........32v. .......kp12/35-38.........yk4
Ginger.............35v. .......kp12/??..............yk16...... 1kkm
Ronjaliina.........29v. .......kp14/24-29.........yk6
Sunni...............32v. .......kp19/24.............yk6
Amanda77........33v. .......kp25/35-37........yk13... 1*femar, 1km
Sintti-79...........31v. ......kp27/23-30.........yk22... dpo15 (2*inssi)
Demuli.............31v. ......kp28/32-39.........yk7
Mandala...........31v. ......kp28/27-28..........yk3
Nima...............30v. ......kp29/28-37..........yk6.... dpo9
Jonesy.............30v. ......kp35/25-35..........yk5
Tatja...............34v. ......kp38/18-29..........yk9.... terolut(tauko)
Scrat................31v. .....kp39/28-38.........yk14.... 4*terolut(tauko)
Sakara.............34v. .....kp55/?................yk3
anskilia.............31v. ....kp62/30..............yk3
Miimau.............31v. .....kp62/27..............yk9
PauhaavaSydän..29v. .....kp74/?................yk7
Vadelma30........30v. .....kp74/32..............yk5
Annastiina79.....31v. ......kp98/30-58..........yk14



Taustalla:
Samirja
Tunafish-78
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel



plussanneet
Viena.................33v. ....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ....yk6.........plussa 7.3.
sgt....................32v. ....yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-.........................................plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 

Yhteistyössä