**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.6**

Eilen alkoi ruskea vuoto. Jonkin ajan päästä odotettavissa siis menkat, ennätyslyhyt kierto odotettavissa. Lueskelin netistä että tuo ruskea vuoto voi viitata keltarauhauhashormoonin vajeeseen. Sitähän multa ei vielä ole testattu. Saakohan tuota verikoetta otettua työterveyslääkärillä? Tarttee tiistaina ottaa selvää aiheesta. Sehän olisi aika selkeä syy miksi raskaus ei ole koskaan vielä alkanut jos tuota keltarauhashormonia ei ole tarpeeksi, ei kiinnitty pikkuiset vaan näkyy vaan noita kemiallisia testeissä. : /
 
Sunnuntai 23.4.2011



Sara_78...........32v. .......kp7/35-38..........yk4
Ginger.............35v. .......kp7/??...............yk16...... 1kkm
Ronjaliina.........29v. .......kp9/24-29..........yk6
Sunni...............32v. .......kp14/24.............yk6
Amanda77........33v. .......kp20/35-37.........yk13... 1*femar, 1km
Sintti-79...........31v. ......kp22/23-30.........yk22... dpo10 (2*inssi)
Demuli.............31v. ......kp23/32-39.........yk7
Mandala...........31v. ......kp23/27-28..........yk3
Nima...............30v. ......kp24/28-37..........yk6.... dpo4
Joku_raja.........29v. ......kp24/29...............yk3
Wanda_81........29v. ......kp27/30-42..........yk7
Kippi...............30v. ......kp29/26-28...........yk7
Jonesy.............30v. ......kp30/25-35..........yk5
Tatja...............34v. ......kp33/18-29..........yk9.... terolut(tauko)
Sakara.............34v. .....kp50/?................yk3
anskilia.............31v. ....kp57/30..............yk3
Miimau.............31v. .....kp57/27..............yk9
PauhaavaSydän..29v. .....kp69/?................yk7
Vadelma30........30v. .....kp69/32..............yk5
Scrat................31v. .....kp92/32-38..........yk12.... 4*terolut
Annastiina79.....31v. ......kp93/30-58..........yk14



Taustalla:
Samirja
Tunafish-78
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel



plussanneet
Viena.................33v. ....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ....yk6.........plussa 7.3.
sgt....................32v. ....yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-.........................................plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Työterveydestä tuli mieleen, että sinällään syyhyttäisi käydä kunnon tutkimuksissa työterveydessä kun meillä on ihan täydet palvelut mahdollisia, ihan mitä vaan tarvitsee. Saispahan heti tietää onko tuolla kaikki ok ja valmiustila normaali. Mutta mies on ainakin sitä mieltä vielä että ei aleta rasittamaan itsejämme tutkimuksilla kun on vielä niin paljon aikaa siihen että pitää huolestua.
Mutta kärsivällisyyskauppaa mäkin olen koko elämän etsinyt ilman tulosta :D paras se vaan on katsella eteenpäin vielä hyvän aikaa ennen kuin alkaa miettimään kunnolla noita. Saa ainakin stressin pysymään paremmin poissa kun kokeilee antaa luonnon hoitaa. Pähkäilen kovasti että tilaisiko vaiko eikö toista settiä ovistikkuja. Jäi niin kesken kun ei ovista löytynyt ja tikutkin loppu kesken. Tuntuisi hyvältä jättää tilaamatta tällä hetkellä. Voishan niitä sitten taas jossain toisessa mahdollisessa kierrossa.
Että tämmöisiä aatteita täältä sohvalta auringonpaisteesta :)
 
Maanantai 25.4.2011



Kippi...............30v. ......kp5/26-28...........yk8
Sara_78...........32v. .......kp8/35-38..........yk4
Ginger.............35v. .......kp8/??...............yk16...... 1kkm
Ronjaliina.........29v. .......kp10/24-29..........yk6
Sunni...............32v. .......kp15/24.............yk6
Amanda77........33v. .......kp21/35-37.........yk13... 1*femar, 1km
Sintti-79...........31v. ......kp23/23-30.........yk22... dpo11 (2*inssi)
Demuli.............31v. ......kp24/32-39.........yk7
Mandala...........31v. ......kp24/27-28..........yk3
Nima...............30v. ......kp25/28-37..........yk6.... dpo5
Joku_raja.........29v. ......kp25/24-..............yk3... dpo8
Wanda_81........30v. ......kp28/30-42..........yk7
Jonesy.............30v. ......kp31/25-35..........yk5
Tatja...............34v. ......kp34/18-29..........yk9.... terolut(tauko)
Scrat................31v. .....kp35/28-38.........yk14.... 4*terolut(tauko)
Sakara.............34v. .....kp51/?................yk3
anskilia.............31v. ....kp58/30..............yk3
Miimau.............31v. .....kp58/27..............yk9
PauhaavaSydän..29v. .....kp70/?................yk7
Vadelma30........30v. .....kp70/32..............yk5
Annastiina79.....31v. ......kp94/30-58..........yk14



Taustalla:
Samirja
Tunafish-78
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel



plussanneet
Viena.................33v. ....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ....yk6.........plussa 7.3.
sgt....................32v. ....yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-.........................................plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta arvon naiset! ja oikein paljon onnea wanda! :flower:

Olen pitkän aikaa ollut pois palstalta. Jotenkin tuli vaan ahdistunut olo toivomisesta ja odottamisesta. Testasin myös mitä tapahtuu kun terot jättää hetkeksi pois ja toistaiseksi kierto on pysynyt kurissa (vaihdellen 26-32 päivää). Tämän hetkisen tilanteen päivitys:

Scrat................31v. .....kp35/28-38..........yk14.... 4*terolut (nyt tauolla)

Lueskelen kuulumisianne tarkemmin, kunhan maltan istua koneelle riittävän kauan. On niin monta sivua tekstiä että taitaa tovi vierähtää :D

Nyt tuntuu siltä että olisi uutta toivoa täynnä :) Aurinko paistaa ja sen on pakko vaikuttaa jotenkin hormoneihinkin! Ja kun kp ovat aika pitkällä on jännityksen kohteena taas jos vaikka tällä kertaa tärppäisi!

Oireita toki löytyy, eihän tästä jatkuvasta itsensätarkkailusta olisi muuten mitään hyötyä :LOL:

Täysin uusi oire on viikon kestänyt nännikipu, jonka toivon nyt tarkoittavan jotain. Lisäksi satunnaisia etovan olon aaltoja (syynä voi olla myös epäsäännöllinen syöminen), palelua (no meillä nyt vaan on kylmä sisällä..), jatkuvaa pissalla käymistä (jos juo paljon nestettä niin se aiheuttaa vessassa juoksemista..) yms..

Yhtään testiä mulla ei ole kotona, joten huomenna (jos ei menkat siihen mennessä ala) on pakko käydä työmatkalla apteekin kautta. Päähän tässä muuten hajoaa :D

Toinen (ja todennäköisempi) vaihtoehto on sitten se, että tää tästä taas venähtää megakierroksi..


Ihanaa kevättä ja alkukesää kaikille!!

Scrat
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut (vai osanotot vanhenemisesta?) wanda! :flower:
Mua mietityttää myös toi keltarauhashormoni, kun mun luteaalivaihe jää aina vain 11 päivään ja niukkojen menkkojen aluksi aina tuhruttaa ruskeaa pari päivää... Kävin siis jo työterveyslääkärillä ja verikokeen tulokset oli hyvät, myös kilpirauhasarvot (TSH 1,6 ja T4v 13). Tietääkö joku enemmän noista kilpirauhasarvoista? TSH:n viitearvot ovat 0,5-4,5, mutta jostain luin, että raskautta toivoessa TSH pitäisi olla 1-2 (ok), mutta T4v mielellään lähempänä 20 (viite 10-21) : /

Keltarauhasta en siis työterveydessä saanut tutkittua ja nyt mietin, että olisiko ihan pöhköä mennä jo yksityiselle tutkimaan toi sekä miehen simpat..? Kävin jo lueskelemassa lapsettomuuspuolella hoitoihin ekakertalaisena menevien palstaa... Sanokaa nyt hei joku mulle, et oon ihan pimahtanut, kun jo yk6:lla mietin tämmöisiä. Ehkä tää johtuu tästä flunssasta, joka iski just tietty vapaapäiviksi :snotty: Tuskinpa tää mikään raskausoire on. Nännit on olleet kipeät pari päivää, mut eipä tässä muuta raportoitavaa...

Kiva kuulla susta Scrat pitkästä aikaa! Toivotaan, että nyt olisi tosi kyseessä! =)
 
Huisin paljon ONNEA Wanda!!!!! Onhan se iso steppi kun vuosikymmen vaihtuu!

Scrat kiva kuulla susta! Harmi, että sullakin vauvahaaveet on yhtä hangessa tarpomista ja päätä seinään lyömistä. Sori nää tuskaiset kielikuvat, mut jotenkin uskon tietäväni edes hitusen, miltä susta tuntuu. Mutta usko pois, kyllä me vielä onnistutaan! :heart:

Nima, ymmärrän täysin sun huolet. Ei se kärsimättömyys vaan katso yk-lukua... Eikä tutkimuksiin ole mitään "oikeaa aikaa". Sinne voi mennä, kun siltä tuntuu. Ja varsinkin, jos osaa suhtautua niihin riittävän rennosti. Mutta toisaalta, en olis sun tapauksessa vielä yhtään huolissani! =) Sun kilirauhasarvot vaikuttaa kyllä ihan hyviltä! Mut onko sulla ollu vajiksen oireita? Mun gyne tuolla lapsettomuusklinikalla sanoi, että TSH halutaan mulla alle 2,8, kun on muutakin probleemaa. Mä oon testaillu niitä useammin työterveyshuollossa (kun oon itse aikoinaan epäilly vajaatoimintaa) ja nyt vähän aikaa sitten arvot oli TSH 3 ja T4V 11,8. Ja nyt gyne määräs mulle pienen annoksen Thyroxinia. Sanoi, että varsinaista vajausta mulla ei ole, mutta se tyroksiini voi antaa potkua mun laiskoille hormonitasoille.

Olin viettelemässä pääsiäislomaa ja pois kaikkien laitteiden ääreltä! Tekipä hyvää sekin vaihteeksi! :) Mulla se kolmaskin lääkeavusteinen kierto meni mönkään. Femar ja piikitykset ei kasvattaneet folleja tarpeeks, joten kierto laitettiin jäihin. Nyt taas popsin keltarauhashormonia ja estrogeenia pari viikkoa ja sit uutta yritystä putkeen.

Joku tällä palstalla aikoinaan suositteli yhtä kirjaa, jonka nyt lopulta tilasin netistä. Se kertoo siitä, miten voi parantaa luonnollisesti hedelmällisyyttä. Aloin lukemaan sitä ja jäin heti koukkuun. Ennen kaikkea siitä saa uskoa siihen, että kaikki voi olla todella pienestä kiinni! Hormonit ja keho yleensä on niin kummallinen kokonaisuus, ettei se aina toimi nappia painamalla. Muistakaa siis kaikki, että vaikka aikaa kuluu, teissä ei silti ole todennäköisesti mitään vikaa. Kaikki natsaa kyllä jossain vaiheessa! =)
 
Kippi
Heippa naiset! Ja Pääsiäisterveisiä, kotiuduin juuri minilomalta perheen ja ystävien luota ja teki kyllä hyvää nauttia auringosta ja rakkaiden ihmisten seurasta. Miehen vanhemmatkaan ei kyselleet mitään lapsijuttuja joista aiemmin kirjoittelin jännääväni.

Wandalle onnea synttäreistä! Kolkyt on hyvä vuosikymmen usko pois! :) Ja Scratille plussatuulia!

Minä menen aika syvissä vesissä tällä hetkellä. Päivityksenä kp4/26-28 ja yk8. Lisäksi sain kuulla vauvauutisen lähipiiristä josta olen tietenkin iloinen ja onnellinen, mutta oma pettymys tuntuu aika monta astetta pahemmalta kuin viime kierrossa....onnistuin pitää itseni koossa ihmisten parissa mutta kotiin tultua itkusta ei meinannut tulla loppua....tuli vaan loputon tuskan ja pelon tunne. Mutta silti, järki kolkuttaa takaraivossa että seuraavaan ovikseen ei ole montaa päivää ja lomalla tuli myös juteltua ystävien ja miehen kanssa aika paljon näistä fiiliksistä. Kohti uutta toivonsiementä siis.

Kevättä kaikille, vetäydyn hieman takavasemmalle ja kirjottelen jos siltä tuntuu.

Plussahalein,
Kippi
 
Kippi
Korjaus edelliseen viestiini, että mulle voi päivittää kp5/26-28,yk8. Täti tuli torstaina ja lähti onneks jo eilen menee!! Mut mä inhoon sitä silti. KIITOKSET teille jotka jaksatte pitää listaa yllä!
 
Nega testattu ja tuhru alkoi. Dpo päivien (tänään dpo8) puolesta on vielä aikaista, mutta kiertopäivien mukaan olisi ollut jo mahdollisuus plussaan. Dpon puolesta voisi tuhru olla kiinnittymisvuotoa, mutta tuskin. Kp1 odotettavissa ehkä huomenna. Menkkakipua tuntui tänään ensimmäisen kerran. Muuten kohdussa kyllä ollut nippailuja. Mulle voisi päivittää kierron pituudeksi 24-31. Ilmoittelen tädin tulemisesta myöhemmin, toki pieni toivo vielä elää, miten tätä muuten jaksaisi.
 
Huomenta ja hyvää vappuviikkoa kaikille! Wandalle synttärionnittelut ja plussatuulia jännittäjille!

Täälläpäin on tädistä päästy eroon ja elellään taas ovisodotteluaikaa. Toisaalta toiveikas olo alkaa nostaa päätään, toisaalta masentaa edelleen. Näin kuvan eräästä tutusta, joka on rv 33 ja voi jee... Onhan sitä iloinen toisen puolesta, mutta silti jossain syvällä korventaa, että miksi ei meillä ole vielä tärpännyt. No, alussahan tässä ollaan, juu, mutta silti. Varsinaista tasapainottelua tunteiden pyörteessä. Pitäisi yrittää saada taas jotain muuta mieleen, mutta se on niin hankalaa! Plaah.
 
Kiitos onnitteluista Scrat, Nima, Amanda, Kippi ja Sara! Oli kyllä hyvät pirskeet ja mahtavat kelitkin vielä! :cool:

Menkkoja odotelen vielä. Eiköhän tänään tai huomenna ala. Sittenpähän päästään vihdoin todellakin yrittämään vauvaa, sen verran positiivisella mielellä olen juhlien jälkeen että alkavat menkatkaan eivät masenna. :)

*muoks* kp1 alkoi tänään. Kierto oli minulle ennätyslyhyt 28 päivää. Ihme kyllä ei harmita, nyt alkaa ahkera yritys!
 
Viimeksi muokattu:
Tiistai 26.4.2011



Wanda_81.......30v. ........kp1/28-42..........yk8
Kippi...............30v. .......kp6/26-28...........yk8
Sara_78...........32v. .......kp9/35-38..........yk4
Ginger.............35v. .......kp9/??................yk16...... 1kkm
Ronjaliina.........29v. .......kp11/24-29.........yk6
Sunni...............32v. .......kp16/24.............yk6
Amanda77........33v. .......kp22/35-37........yk13... 1*femar, 1km
Sintti-79...........31v. ......kp24/23-30.........yk22... dpo12 (2*inssi)
Demuli.............31v. ......kp25/32-39.........yk7
Mandala...........31v. ......kp25/27-28..........yk3
Nima...............30v. ......kp26/28-37..........yk6.... dpo6
Joku_raja.........29v. ......kp26/24-31..........yk3.... dpo9
Jonesy.............30v. ......kp32/25-35..........yk5
Tatja...............34v. ......kp35/18-29..........yk9.... terolut(tauko)
Scrat................31v. .....kp36/28-38.........yk14.... 4*terolut(tauko)
Sakara.............34v. .....kp52/?................yk3
anskilia.............31v. ....kp59/30..............yk3
Miimau.............31v. .....kp59/27..............yk9
PauhaavaSydän..29v. .....kp71/?................yk7
Vadelma30........30v. .....kp71/32..............yk5
Annastiina79.....31v. ......kp95/30-58..........yk14



Taustalla:
Samirja
Tunafish-78
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel



plussanneet
Viena.................33v. ....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ....yk6.........plussa 7.3.
sgt....................32v. ....yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-.........................................plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Myöhästyneet synttärionnittelut, wanda! :flower: Ja heti perään onnea uuteen yritykseen.

Kipille kovasti jaksuja - ja plussahaleja sinnekin! :hug: Toivotaan, että tästä tulisi teille se maaginen yrityskierto.

Scrat ja joku_raja - onko vielä mitään uutisia?

Mulla on mennyt tämä ihana pääsiäisviikonloppu osin "hukkaan" - sairastuin flunssaan heti pitkänäperjantaina ja alan vasta nyt toipua. Tylsää sikäli, että olin odottanut tätä viiden päivän lomaputkea ja ihania säitä, eikä sitten voinutkaan tehdä juuri mitään. Grillailtiin sentään parina päivänä lievästä kuumeesta huolimatta...

Hirveästi ei ole toiveita tälle kierrolle, koska eilen ja tänään on taas tullut pari tippaa punaista. Harmittaa kyllä, varsinkin kun viikonloppuna tuli appivanhemmilta taas vihjailua siitä, että ehkä meidän pitäisi vähitellen alkaa miettiä sitä lasten hankkimista... No joo-o, on kyllä mietitty, on. : / Onneksi ei ole tullut vielä mitään kamalaa kuumotusta siltä suunnalta, kun nuo vihjailutkin niin kirpaisevat.

Nima kun pohdiskelit sitä tutkimuksiin lähtöä - onhan siinä tietty puolensa ja puolensa. Toisaalta yk 6 on sen verran varhainen vaihe, ettei se vielä tarkoita että jotain olisi vialla. Ja alustaviin tutkimuksiin menee yksityisellä ainakin se parisataa euroa (saattoi hyvin olla enemmänkin), joten ihan halpaa lystiä se ei ole. Mutta toisaalta jos asia mietityttää kovasti, ei minusta mikään estä menemästä tutkimuksiin jo ennen kuin vuosi on tullut täyteen. Jos sitten käykin ilmi, että on vaikka sitä keltarauhashormonin vajausta, sen saa ainakin nopeammin hoitoon.

Tuosta tiputteluvuodosta piti sanoa vielä sen verran, että mulla on pillereiden lopettamisen jälkeen ollut joka kierrossa 1-4 päivää tiputtelua ennen menkkojen alkamista - mutta tutkimuksissa keltarauhashormonissa ei näkynyt mitään häikkää. Ilmeisesti se tiputtelu ei siis automaattisesti tarkoita, että hormonitasot olisivat liian matalat. Myös ne lääkärit, joiden kanssa on ollut asiasta puhetta, ovat sanoneet että tiputtelu sinänsä on ihan normaalia eikä anna syytä huoleen, jos muuten on kierto kunnossa. Tällä en tietenkään tarkoita sanoa, etteikö tuhruvuoto voisi olla merkki keltarauhashormonin vajeesta, mutta ilmeisesti sitä voi esiintyä myös vaikkei olisi mitään "vialla".

Aurinkoista vappuviikkoa!
 
Amanda ja sintti kiitos rohkaisevista sanoistanne! Hyvä, että täällä palstalla on mukana teitä kokeneempia ja viisaampia neuvomassa meitä untuvikkoja =) Vajaatoiminnan oireena mulla on lähinnä masennus ja painonnousu, mutta ne saattaa johtua pelkästään kuukausittaisista pettymyksistä, jotka lisää masennusta ja herkuttelua :ashamed:

Nyt on kyllä niin karmea flunssa päällä, että tuskin mikään pieni ihmisentaimi voi selvitä hengissä tuolla jossain. Eli menkkoja odottelen ensi maanantaiksi 2.5. Katsotaan sitten, kuinka suuri halu sitä tulee soitella tutkimusaikaa. Viimeistään kuitenkin kesän lopulla jotain on mielenrauhan takia tehtävä, kun ihan liikaa miettii, mitä kaikkea minussa tai miehessä voikaan olla vikana... :headwall:

Kippi toivottavasti sun ajatuksia kuullaan vielä tällä palstalla, kun osaat pukea ne niin hyvin sanoiksi ja omaat selkeästi jotain telepaattisia kykyjä :)
 
Ei mitään vielä.. Testejä on kassissa kaksi kappaletta.

mä olen nyt ihan varma että tästä on nyt taas seurauksena sellainen megakierto mikä ei mene kun teroilla poikki... En tiedä tulisko siitä sitten ensimmäisen kerran projektin aikana lamaantuminen.. pelottaa hieman..

Täytyy nyt työpäivän ajan yrittää keskittyä muihin asioihin. Testaan ehkä kuitenkin heti kun pääsen kotiin...tai sitten vasta aamulla, jos maltan niin pitkään :D
 
Kiitos Mandala! =)

Scrat pidän peukkuja ettei menkkoja näy jatkossakaan! :)

Kiitos onnitteluista ja tsemppauksesta Sintti! Hyvä lukea myös ettei tuo tiputteluvuoto välttämättä mitään tarkoita. Ei mulla sitä kuitenkaa ihan aina edes ole, viime kierrossa ei esim ollut. Ehkä menen tutkimuksiin sitten joskus vasta yhdessä mieheni kanssa. Siihen asti olen mielestäni nyt terve. :rolleyes:

Mites te jotka olette olleet vhh-dieteillä ja jättäneet sokerit pois ravinnosta, oletteko huomanneet mitään muutosta kuukautiskierrossa? Ihmettelen tässä tätä "lyhyttä" kiertoa että voisiko sillä olla jotain tekemistä että olen jättänyt teestä sokerit pois, sekä karkit ja vähentänyt hiilareita (mulla ei vielä kuitenkaan mikään kunnollinen vhh-dieetti päällä varsinaisesti). Voiko tämän takia kierto toimia paremmin jotenkin? Pohdintaa vain... Sokeria olen päivisin aiemmin tunkenut teehen sen vähintään kymmenen palaa joten siinä tulee viikossakin aikamoinen määrä sokeria elimistöön. Ja näin olen tehnyt aina lapsuudesta asti...
 
Scrat ja joku_raja - onko vielä mitään uutisia?
Koputan puuta, mutta tuhru loppui eiliseen. Menkkakipuja ei ole ollenkaan, mutta ei ole kyllä mitään muitakaan oireita. Eilinen testi oli digi, joten haamuja siitä ei voinut arvailla. Ajattelin odottaa viikonloppuun seuraavaa testausta, jos ei menkat ala sitä ennen. Voi kyllä olla, että ratkean jo torstaina. :whistle: Mutta en uskalla kyllä antaa toiveiden nousta. Ei viitsisi kahta kertaa yhdessä kierrossa pettyä.

Ja wandalle tosiaan myöhästyneet synttärionnittelut. Mulla ei karppaamisella ollut vaikutusta kiertoon mitenkään. Tosin mulla on aina ennen ollut tasainen 28 päivän kierto.
 
Viimeksi muokattu:
Kippi, kovasti tsemppiä! :hug: Tiedän, että välillä tunteet iskee aivan valtoimenaan päälle ja maailma näyttää aika harmaalta... Mä en "onneks" ole kuullut hirveesti vauvauutisia lähipiiristä, mutta pelkään koko ajan, että pian niitä alkaa taas tippumaan. Meillä on useampikin potentiaalinen kaveripariskunta lähellä. Toisaalta niin kovasti toivoo heilläkin onnistuvan, mutta toisaalta toivoisi itsekin olevan siinä aallossa mukana.

Wanda, harmittelut tädistä. Mutta ihanaa, että oot niin luottavaisella mielellä! Eiköhän aurinko saa ihmeitä aikaan! Tosta vhh-ruokavaliosta - uskon kyllä, että voi vaikuttaa kiertoihin! Varmasti se on yksilöllistä, mutta joillain varmasti vaikuttaa.

Sintti, toivotaan, että jäisi tiputteluun…!

Joku_raja, hui miten jännä tilanne! Pidän peukkuja et toisit seuraavan plussan porukkaan!
 
sunni
Wanda ONNEEEAA :flower:
Tuota hiilihydraatti/sokeriruokavaliomuutosta itsekkin pohdin kun kierrot alkoivat lyhenemään ja se oli niitä tienoita kun tiputtelin turhat hiilarit pois ruuasta, lopetin kahvileipien mässäilyt,enkä' käytä enää sokeria teessä (ja kahvin juonnissa 3,5 viikon lakko,uumammaa), että ainoa järkeen käypä selitys oisi toi ruokavalio. Miksi ei?

Tääl on tullunna ihan hirveesti tekstii, kiva oli lueskella mietteitänne.
Toki osan otot harmitteluihin nille keillä tässä pääsiäisen seutuun on sattunut kuumetta, tullut tätiä tai plussaa ei testiin ole näkynyt :|
Eikun tsemppiä!

Pakko kehua,kun oli tämä 5 päivän lomanen,että antoipa se mulle nii mahottomasti potkua, aivan mahtavaa!!! Nauttinut täpöllä auringosta. Saanut jopa koko pihan haravoitua ja siistittyä (koiran kakkaa muuuuuutama läjänen.....) ja kaiken maaliman poihahommia tehtyy, grillattua ja oltua ystävien kanssa. Ekat rusketusraidatkin tullut hankittua.

Nytpä sitten mieltäni askarruttaa yks seikka... Nimittäin järkyt limat alakerrassa ja kn kivi kova ja piilossa jossain. Eka säikähin et ovis ?!?!??? mut outoa tää ajan kohta ja ei kyl minkäänlaisia munisnippailuita tai muitakaan ovisoireita oo. Noh.. kait ne limat sit elelee omaa elämäänsä? Nyt kun on koittanu ihan oikeestioikeesti rauhottua ja olla tutkailematta itseään, ja olla kuvittlematta raskausoireita :ashamed:
Niin nii sit ku huomasin ne limat, ikäänkuin ovislimoja...ja sit oli pakko räpeltää (sori,,,jos yököttää :ashamed:) se kn, niin eipä oo sekää ollu koskaan ikinä ton tuntunen. En silti kyl rupee nyt kuvitttelemaan mitään. Jatketaan elämää ja koitetaan toukokuun toiveita, eli entistä kovemmat yritykset toukokuulle :)

Muksaa ja aurinkoista (missä paistaakin?) wappuviikkoa joka simasuulle ..hih hih.. kassotaan jos täti tuntuu tulevan et lirauttasko siman sekaan jotain muutakin ;)

Nii ja Scrat pluuuuuuuuuussatuuliaaa paljoonn,, sinustako toinen huhtiplussa ;)


Niii ja Kippi elä sie hävvii mihkään, jookos :)

niiiii ja Sara tiedän tuon.. itsekin vastikään näin erään tutun joka oli ihan viimeisillään... voi hitsi.. kunpa.....
 
Noista yksityisen puolen alkututkimuksista pitää kommentoida sen verran, että meillä tehtiin keväällä mun hormoniverikokeet, ultrat (eka ultrattiin pcon tilanne + katsottiin ovulaation ja kohdun tila, toisessa ultrassa katsottiin ovulaation jälkeen onko munasolu irronnut ja miltä kohtu näyttää), otettiin papa ja tehtiin yleistarkistus, lopuksi vielä mulle aukiolotutkimus ja miehelle simppatutkimus. Se lysti tuli maksamaan noin 700 euroa, joten ei se ihan halpaa tosiaan ole, jos kaikki mahdollinen tutkitaan.

Toisaalta helpotti paljon kuulla, että kaikki on kunnossa, vaan kirpaiseehan se maksaa, jotta saa vain tietää, että periaatteessa ei ole mitään syytä miksi ei voisi tulla raskaaksi. Vaan eipä tuo 700 euroa anna takuita, että raskaaksi tulen. Mutta on sitten syksyksi kaikki tutkimukset tehty valmiiksi ja voidaan aloittaa hoidot hetimiten, jos kesä ei tuota toivottua tulosta.
 
Pikaista päivitystä vaan, että kyllä se taitaa menkat tehdä tuloaan kun vatsaa turvottaa ja nännit ehkä ihan vähän kipeät, sillee ett juuri ja juuri huomaa. Muutama päivä enää niin selviää. Vielä toki vihloo ja juilii alavatsaa, mutta ei pysty muistamaan liittyykö menkkojen tuloon.
Tietyllä tapaa ärsyttää, että ostin hölmönään ovistikkuja sen verran ettei riittänyt tarpeeksi kun en haluaisi ostaa enää mutta jäi kyllä häiritsemään, että tulikohan sitä ovista ollenkaan.

Mukavaa illanjatkoa!
 

Yhteistyössä