**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.6**

Kippi
Moikka vielä, mä yritän nyt "opetella" kirjottelee tänne vapaa-ajalla, tähän saakka töissä kaikista houkuttelevinta ollut naputella heh heh miksiköhän... :rolleyes: Olis se kait ees työpäivät hyvä olla kuumeilematta, mutta minkäs teet!

Sunnille vastauksena omaan tukiverkkoon. Mulla on tosi vahva tuki ympärillä, muutama läheinen ystävä ketkä tietää yrityksestä ja mies suurimpana tukena. Meillä minä kuumeilin jo kuukausia miestä ennen, mutta annoin hänelle täyden tilan pohtia asiaa itsekseen ja olinkin ihanasti yllätetty, kun hän syksyllä ehdotti yrityksen aloittamista. Mies ainakin meillä (ja Amandan ainakin muistan kertoneen samansuuntaista...) tasapainottaa tätä tunteiden hullunmyllyä, kun osaa suhtautua rauhallisesti ja järjellä niin tähän kuin muihinkin asioihin :LOL: Luulenpa, että vasta viime aikoina mies on alkanut tajuamaan, miten paljon tämä asiaa minulta taas viekin energiaa eikä ole suinkaan aina ruusuista haaveilua, mitä olen ymmärtänyt hänellä olevan. Tai ei välttämättä niinkään, hän on sanonut että ajattelee enemmän asiaa niin, että sitten kun olisin raskaana, ja lopullisesti vauvan myötä asia konkretisoituisi. Mutta on siis ihanan innoissaan ja jaksaa AINA kuunnella ja tukea ja uskoo myös aivan 200 %:sti raskautumiseen, mikä tuo mulle voimaa. Noh, eiköhän sitä omaa ukkoa tullut ihan tarpeeks ylistettyä :ashamed: Mutta varmasti jokainen tiedetään miten tärkeää on se tunne YHTEISESTÄ projektista!

Ystävät ovat myös tosi tärkeitä, jaksavat kuunnella ja kannustaa. Ystävissä keille olen kertonut, on sekä äitejä että lapsettomia mutta ei se tuen määrään ole vaikuttanut! Olen läheinen myös vanhempieni ja sisarusteni kanssa, mutta heille en ole ainakaan vielä halunnut kertoa, mieluummin sitten kun olisi kerrottavaa. Sekä miehen että minun vanhemmat odottavat kovasti lisää lapsenlapsia ja saammekin kuulla asiasta humoristisia kommentteja vähän väliä.... se sekä tuntuu hyvältä (olisi ainakin innokkaat isovanhemmat) että ärsyttää. Kun ei ole tärpännyt, ei jaksa oikeen aina olla sitä huumoria!! Omalle äidilleni olen kyllä suoraan sanonut että etköhän sä sen minusta huomaa jos raskaana joskus oon ja ollaan naurettu päälle.

Minä taas innostuin myös kirjottamaan pitkästi... Tää on kiva palsta! Mä en tajua enää miksi aluks jännitin tulla mukaan. Kerroin ystävällenikin tänään jotenki nolona, että kirjotan nettipalstalle. Hän oli ihana, totesi vaan että hyvä, mistä muualta voisitkaan saada yhtä vahvaa vertaistukea.

Kiitos naiset!:heart: Ja plussaillaan!
 
Nopeasti kirjoittelen ennen nukkumaan menoa ja huomista reissuun lähtöä.

Täti jatkoi olemassaolostaan ilmoittelemista eilen ja tänään lauantaina sitten se saapui viereilulle oikein kunnolla. Huomiselle voi siis merkitä kp2 ja yk5. Onks tää siis oikeesti jo viides, huh. Yritän olla positiivisella mielellä, mutta kyllä mä kovasti jo innoissani ootan, että olisin raskaana ja voisin julkisesti hurahtaa tähän vauvailun maailmaan. Kyllä mä miehelle jo sanoin, että tuunkohan mä IKINÄ raskaaksi ja mies hetkeäkään epäröimättä sanoi, että kyllä sä rakas tuut! Mä kyllä vastasin siihen, että mä en kyllä ihan just nyt siihen usko. Mutta kuten täällä aiemminkin muutkin ovat kirjoittaneet niin jotenkin lapsenuskoisesti tuo mies tuntuu uskovan 120 % teholla tähän raskautumiseen!! Ja se jos mikä kyllä auttaa itseänikin uskomaan!

Tuleeks teille kellekkä muuten vauvalehteä tai kaksplussaa tai muuta vastaavaa? Mun tekis mieli tilata joku tollanen, mutta sitten pelkään, että ne on väärään aikaan leviänä jossakin täällä kotona. Pari lehteä oon ostanut ja se on ollut mukavaa luettavaa!

Pärjäilkäähän kaikki täällä, mä palaan viimeistään perjantaina tänne! :)
Aurinkoisia päiviä kaikille, mun määränpäähän on luvattu +16 astetta! ;)
 
Viimeksi muokattu:
Maanantai 21.3.2011



Ronjaliina.......29v. .....kp2/24-29..........yk5
Demuli...........31v. .....kp3/32-39..........yk6
Sara_78.........32v. .....kp8/38...............yk3
Viena............33v. ..... kp8/29-31..........yk3... 1 km
Sakara..........34v. ......kp16/?...............yk3
Tatja.............34v. ......kp17/26-29........yk9... terolut
Sintti-79........31v. ......kp17/23-30........yk21... dpo3, 2. inssi
Nima.............30v. .....kp18/31-37.........yk5.... dpo1
Kippi.............30v. ......kp21/26-28........yk6.....dpo6
anskilia..........31v. .....kp23/30.............yk3
Miimau..........31v. ......kp23/27............yk9
Amanda77......33v. ......kp23/34............yk12... 1 km, 3*clom+menopur
Wanda_81......29v. ......kp28/30-42........yk6
Vadelma30.....30v. ......kp35/32.............yk5
Jonesy...........30v. ......kp49/25-35........yk3
Ginger...........35v. ......kp55/??.............yk12...... 1kkm
Scrat.............31v. ......kp58/32-38........yk12.... 4*terolut
Annastiina79...31v. ......kp59/30-58........yk14



Taustalla:
Tunafish-78
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel



plussanneet
Tuiskuli...............29v. ....yk6........plussa 7.3.
sgt....................32v. ....yk4........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-.........................................plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää ja aurinkoista alkavaa viikkoa! :cool:

Tarkistakaahan tietonne tuosta listasta että onhan kiertopäivänne oikein! Olen vähän hajamielisellä päällä tänään, ajoin aamulla 30 kilsaa töihinpäin kun huomasin että unohdin läppärini kotiin. Ja eikun takaisin sitä hakemaan. Voipi olla jotain tekemistä hajamielisyydellä sen kanssa että lensin eilen oikein komeasti selälleni ja kolautin pääni jäähän. En nähnyt jäätä lumen alta. Kamera toisessa kädessä ja puutarhasakset puiden leikkuuta varten toisessa kädessä. Ei tullut onneksi mitään aivotärähdystä, lievä selkä- ja päänsärky vain. Suojelin kyllä ansioituneesti kameraani! :rolleyes:

Kippi ja Amanda, tulin röngenissä käynnin suhteen päätökseen että en mene ollenkaan. Kuntoutan selkää urheilemalla ja venyttelemällä. En uskalla mennä röntgeniin nyt vauvaprojektien ollessä päällä, mistäs sitä tietää millaista vahinkoa se tekee kehittymättömillekin munasoluille jos se aiheuttaa vahinkoa hedelmöittyneillekin munasoluille.

Amanda pidän niin kovasti peukkuja puolestasi että follisi olisivat kasvaneet edellisestä! d=)b

Sintti täällä peukut pystyssä myös sinulle ja toivon kovasti plussauutisia sieltä! +++:whistle:

Sunni tervetuloa! :wave:

Ronjaliina harmitus tuon kierron alusta alkamisesta. :hug: Hyvään aikaan tuli lomasi, saa jotain muuta mietittävää. Mukavaa lomaa! =)

Itselläni on rinnat taasen arat niinkuin aina ennen menkkoja. Sen takia ei jaksa uskoa raskauteen kun muita oireita ei ole. Onkohan kellään raskautuneella ollut samanlaista tissikipua ennen raskautta kuin ennen menkkojakin? Uskoa haluaisin vielä mahdollisuutteen...
 
Heissan! Vieläkö mahtuu mukaan? :)

Täällä kirjoittelee 32 v naisihminen. Vauvahaaveita on ollut syksystä 2010 lähtien, mutta vasta tämän vuoden alusta on yritystä aviomiehen kanssa ollut ihan tossissaan. Nyt on menossa kp8/38 yk3. Taustasta sen verran, että v 2007 lääkäritäti totesi PCO:n, sen jälkeen puhkesikin diabetes ja vauvahaaveet haudattiin moneksi vuodeksi ja lähes lopullisesti. Vaan nyt on painoa saanut pudotettua sen verran roimasti ja sokeritkin kohdillaan, että uudet tuulet puhaltavat ja vauvalla on turvallista asettua tähänkin kroppaan kasvamaan.

Tällä hetkellä tilanne on se, että olemme käyneet Graviditas-klinikalla tutkituttamassa niin oman tilanteeni kuin miehenkin. Hyviä uutisia saimme heti ensimmäisellä kerralla lääkärin todetessa, että keho on parantanut elämäntapamuutoksen myötä itsensä niin, ettei PCO:ta enää löydy. Viime kierrossa löytyi niin ultralla kuin myös hormoniverikokeilla ovulaatio, joten jippii, toivoa on. Tänään kävin munanjohdinten aukiolotutkimuksissa ja sieltäkin tuli iloisia uutisia; johtimet ovat auki ja kohdussa kaikki hyvin. Miehen simpat tutkittiin myös ja todettiin hyviksi. Lääkärin mukaan luomuyrityksellä voidaan edetä siihen asti kuin siltä tuntuu (max. vuosi). Sovittiin kuitenkin, että syksyllä sitten jo hoitoihin, ellei aikaisemmin tärppää. Tämä diabeteksen ja ikäni vuoksi.

Mutta näillä siis nyt mennään. Mieli on odottava ja toiveikas. Olipa huippuhieno fiilis viime kierrossa, kun sai elämässään ekan kerran ovulaatiotestiin plussan :) Jospa se raskaustestikin vielä plussaa näyttäisi... Nyt on kohtu melkoisen kipeä aamuisen aukiolotutkimuksen jäljiltä, mutta näiden uutisten vuoksi kurjan olon kestää :)
 
Kippi
Tervetuloa Sara minunkin puolesta! Olipa optimismia täynnä teidän taival vanhemmuutta kohti, hienosti olet tehnyt elämäntapamuutoksia ja hyviä tuloksia saanut! Plussaonnea teillekin kovasti ja hyvältä tilanne sen osalta näyttääkin! :)

Kirjotan töitten lomasta vaikkei pitänyt.. :rolleyes: Oma napa nyt vaan lyhyesti ja takas töihin. Wanda kyselit oliko lista oikein, mun kohdalta on ja hitto kun jännittää taas...tänään ei yhtään kivalla tavalla, ahistaa ja pelottaa että loppuviikosta oon taas kerran pettymyksen kourissa. Vatsassa oli tänään äkkinäistä vihlovaa kipua, keskivatsan tms seudulla joka kesti hetken mutta tuntui selvästi. Olisi ihanaa ajatella että liittyykö raskauteen mutta ensimmäinen oma ajatus oli että mulla on varmaan jotain vikaa tuolla... Liian vähät yöunet ja työstressi ei lisää positiivisuutta. Ja kun viime kierrossa mulla oli vaikka mitä vihlontoja ja täti tuli silti... Äh,ei tää valituskaan auta koitan jaksaa loppuviikkoon niin oon viisaampi. tänään olen vaan AIVAN varma että täti sieltä tulee taas. (kunnon tsemppauksen ruikutusviesti mulla sori!!;))
 
Tervehdys kaikille!

Uusi ilmoittautuu matkaan. Taustaillut olen muutaman viikon ja nyt kirjoitan ensimmäistä kertaa palstalle.

Virallisesti yk2 menossa ja siinä päivät 15/29. Ensi kierrosta alkaa Clomit, jos nyt ei tärppää. Endometrioosidiagnoosi ollut tiedossa jo vuosia. Ovisplussa saatu viime ja tästä kierrosta, aiemmin ei ollenkaan, sen takia Clomit jo nyt taskussa.

Ikää siis 29-vuotta. Sen takia koen oloni parhaimmaksi tässä ketjussa.
 
Heippatirallaa pitkästä aikaa! Onpas täällä taas tapahtunut kaikenlaista. Uusia tullut monta, tervetuloa Kippi, joku_raja ja Sara!!=) Olikohan Tuiskuli ainut, joka on plussannut mun viime kirjoituksen jälkeen, ONNEA!! Mulla olis sitten kp 3 ja yk 6... Kierto jäi taas normaalia lyhyemmäksi, toisaalta oli kyllä niin vähän peiton heiluttelua, ettei montaa mahdollisuutta olisi ollutkaan. Kipuilen myös tämän tautini kanssa (reuma), joka alkaa rehottaa, kun ei voi kaikkia lääkkeitä käyttää. Ajattelin, että pitäisi tilata aika gynelle, että tietäisi tuolla alakerrassa olevan kaiken ok. Ei tarvitsisi venyttää yritystä, jos jokin mättää. Yritän täältä ammentaa positiivisuutta teiltä muilta :)
Hienoa, että moni on elämän tapojen muutoksella saanut muutenkin muutosta aikaan ja vauvahaaveetkin sitten alkaneet toteutua. Täällä oli aikaisemmin kirjoituksia noista ensimmäisistä kierroista ja ne tosiaan on ne pahimmat. Sitä on niin varma, että heti onnistuu ja sitten pettyy joka kerta uudestaan. Itsekin vasta ajattelin, että olisin jo puolessa välissä raskautta, jos olisi heti onnistanut. Mutta eteenpäin on mentävä, kevättä ja aurinkoa kohti!!:flower::rolleyes:
 
Ronjaliina, pahoittelut tädistä. :hug: Mutta tsemppiä uuteen kiertoon! :)

Sara ja Joku raja, tervetuloa!

Lääkärikäynti ei tuottanut taaskaan iloisia uutisia. Alkaako sitä jo tottua näihin vastoinkäymisiin, vai miksi en tällä kertaa romahtanut. Ehkä osasin odottaa. No, nyt sitten lähdetään seuraavaan kiertoon ihan uusin dropein! Ensin pari viikkoa estrogeeni + keltarauhashormoni - yhdistelmällä ja sit menkkojen jälkeen Femar (Clomien tilalle). Lisäks koitan panostaa vähähiilariseen ruokavalioon vielä enemmän. Jotenkin uskon, et tällä kertaa ovulaatio saadaan aikaiseksi! :) Nyt lomalle lops! Joten palailen jälleen tänne viikon päästä!

Tsemppiä ihanat ystävät ja olisko joku plussauutinen mahdollinen kun palaan takas? :) (jos ei muuta niin ovisplussia!)
 
sunni
Plussa tuulia ^^ :hug:
Kuten myös kaikille muillekin :heart:
Hienosti on kyllä tsempattu elämäntapamuutoksilla Sara 78! *nostaa hattua* Wau! Juuri näin.
Itsekin kaipaa sitä positiivisuutta.
Lehtikyselyyn, mulle ei tule mitään vauvalehteä, enkä ole koskaan ostanut, mutta mieli tekisi. Mahtas pikkukylä revetä jos joku bongaisi sellaisen posteljoonin kädessä :D

Mulle muuten voi laittaa tonne listaan kp4/23 yk 5
Soitin eilen neuvolantädille. Hänestä kiertonilyhyydessä ei ollut mitään outoa. Sanoi että vuosi pitää odotella, ennen kuin pääsee tutkimuksiin, että varaa syksyllä sitten aika gynelle :s
No pitää nyt laittaa jäitä hattuun ja kuulostella näitä kiertoja muutama kuukausi ja sitten lompsia yksityselle.
Kun saisi jostain kaiveltua selville, onko dpo 11 - 12 edes mahdollista tiinehtyä? Sitä ei osannut sanoa tuo tätikään, ainakin kuulosti hapuilevalle, ja sille että ei keskittynyt edes kuuntelemaan. Mutta tokihan sielläkin niitä asiakkaita riittää kyselemässä samoja jne.


Jännät päivät alkaa olla käsillä Demulilal, Wandalla Vadelmalla Scratlla ja Annastiinalla, jos unenpöpperöisenä listaa oikein katoin.
Heti sitten ilmottamaan tänne kun testiä teette :heart:
Tää lähtee töihin..
Olin sen verran hullu että tein testin tänä aamuna, kun ihmettelin tota menkkojen lyhyyttä, no komeaakin komeampi ja vahvempi negahan se siellä.
Mutta on se tää ihmismieli jännä kapistus, lauantaina tuntu et masentaa ja ketuttaa sairaana, nyt taas uutta oottaen :)
 
Tiistai 22.3.2011



Ronjaliina.......29v. ......kp3/24-29..........yk5
Demuli...........31v. .....kp4/32-39..........yk6
Sunni.............32v. .....kp4/23...............yk5
Sara_78.........32v. .....kp9/38...............yk3
Viena............33v. ..... kp9/29-31..........yk3... 1 km
Joku_raja.......29v. ......kp16/29.............yk2
Sakara..........34v. ......kp17/?...............yk3
Tatja.............34v. ......kp18/26-29........yk9... terolut
Sintti-79........31v. ......kp18/23-30........yk21... dpo4, 2. inssi
Nima.............30v. .....kp19/31-37.........yk5.... dpo2
Kippi.............30v. ......kp22/26-28........yk6.....dpo7
Jonesy...........30v. ......kp22/25-35........yk4
anskilia..........31v. .....kp24/30.............yk3
Miimau..........31v. ......kp24/27............yk9
Amanda77......33v. ......kp24/34............yk12... 1 km, 3*clom+menopur
Demuli..........31v. .......kp28/32-39.......yk5
Wanda_81......29v. ......kp29/30-42........yk6
Vadelma30.....30v. ......kp36/32.............yk5
Ginger...........35v. ......kp56/??.............yk12...... 1kkm
Scrat.............31v. ......kp59/32-38........yk12.... 4*terolut
Annastiina79...31v. ......kp60/30-58........yk14



Taustalla:
Tunafish-78
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel



plussanneet
Tuiskuli...............29v. ....yk6........plussa 7.3.
sgt....................32v. ....yk4........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-.........................................plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa joku_raja! :wave:

Demuli tsemppiä uuteen kiertoon!

Amanda no voi höh! Toivottavasti uudet lääkkeet tehoaa paremmin ensi kierrossa! Aurinkoista ja rentouttavaa lomaa! =)

Sunni, oletko testannut ovulaatiota, oletko saanut plussaa tikkuun? Tuo dpo 11-12 voi olla liian lyhyt aika alkion kiinnittymiselle, mutta en tiedä tuosta tarpeeksi jotta mitään varmaa osaisin sanoa. Yksityisellehän aina pääsee ennen vuoden odotustakin.

Juu jännät päivät alkaa olla käsillä. Tänään arviolta dpo 10 ja tietty testasin aamulla ilman tulosta. Huoh. : /
 
Kippi
Keväistä huomenta kaikille!:cool:

Sunni luin täältä Felicitaksen vastauksista että alle 10 päivää pidetään liian lyhyenä kiinnittymiselle, joten 11-12 päivää on varmaan ihan riittävä. Amanda nauti lomasta!! Ja saat mukavasti aikaa kulumaan, uudet tuulet toivottavasti puhaltaa uusien troppien myötä! Hyvä ettet romahtanut uusista tiedoista, kierto kerrallaan kohti unelmaa :hug:

Nimalle piti aiemmin hihkua, että hienoa että saitte oviksen hyödynnettyä kun stressasit miehen reissussa oloa. Jee!

Wanda tsemppiä piinailuun! Muista ettei se plussa vielä näkyisi, koita odottaa vaikka viikonloppuun ennen seuraavaa testailua. Onko sulla ollut oireita? Mulla dpo 7 ja eilen olin ihan aallonpohjalla taas että en kestä sitä pettymystä taas. Mutta hyvin nukutun yön ja aurinkoisen aamun jälkeen olo on taas hieman toiveikkaampi. Ajattelin yrittää venyttää testausta maanantaille-tiistaille ellei täti tule mutta tod.näk. jo lauantaina kökötän pissimässä tikkuun :p

Musta olisi mukavaa tilata joku vauvalehti mutta koen että se lisäisi vielä tässä vaiheessa mun alakuloa, oon ajatellut että sitten jos ja KUN plussaan, tilaan.

Iloista päivää kaikille!!
 
Kippi, ei ole oireita sen kummemmin vielä, ainoastaan rintojen arkuus joka on ennen menkkoja. Tarttiis olla kärsivällisempi tuon testauksen kanssa. Tsemppiä myös sinulle piinailuun! =)

Ai niin noista vauvalehdistä, olen ajatellut ihan samalla tavalla eli sitten kun plussaan tilaan. Kovasti tekisi mieli irtonumeroita ostaa mutta en jostain syystä kehtaa. Ehkä se on osittaista itsensä suojelemista ettei liiaksi vauva-asioita miettisi. Hammaslääkärin, terkkarin yms. vastaavien paikkojen vastaanotoilla lueskelen kyllä pöydillä lojuvia vauvalehtiä suurella mielenkiinnolla... :D
 
Kiitos kaikille ystävällisistä sanoista! Vauvakuumeella voi todella olla uskomaton vaikutus siihen, miten elämää alkaa katsoa ja miten elämäntapoja pystyy heikkokin ihminen muuttaa. Taistellen ja päivä kerrallaan eteenpäin.

En muuten odottanut, että munanjohdinten aukiolotutkimuksen jälkeen olisi niin kipeä kuin eilen olin. Hartiapistos vaivasi koko illan ja kohtu oli kuin ilmapallo, sen lisäksi että oli todella arka ja kipeä. Ei kiva ollenkaan. Netistä iltasella lueskelin tuosta aiheesta ja silmiini osui jonkun kirjoitus, jossa sanottiin, ettei HSSG:n jälkeen (siis samassa kierrossa) saa olla yhdynnässä, sillä on vaara, että tulee kohdunulkoinen raskaus :confused: Ei meitä ainakaan varoiteltu asiasta mitenkään ja oma äitini kertoi, että oli tullut raskaaksi heti HSSG:n jälkeen ja hyvin todennäköisesti siksi, että johtimet aukesivat tutkimuksissa. No, oma HSSG tehtiin kp 8 ja toivottu ovulaatio ajoittuu tuonne kp 24 tienoille, joten ehkäpä nuo johtimet on sitten "rauhoittuneet" siihen mennessä kaikesta ronklauksesta, vai?

Vaan tänään mieli piristyi taas, kun kävin d-hoitajaa moikkaamassa ja pitkä sokeri (eli 2-3 kk sokeriarvo) oli laskenut aina vain. Nyt ollaan samoissa arvoissa kuin normi-ihmiset eli ei edes kärvistellä luvuissa, joissa diabeetikoille annetaan lupa yrittää raskautta. Tuntuu hyvältä, hienolta, ihanalta. Kyllä sitä voikin pieni ihminen olla onnellinen :) Palkinnoksi ostin kaupasta Kaksplus-lehden. Itse olen ollut pitkään sitä mieltä, että vauvalehtiä voi tilata/ostaa vasta sitten, kun on raskaana, mutta tänään sitten sorruin. Toisaalta ihana lukea vauvajuttuja, toisaalta tuli vähän sellainen tirkistelijäfiilis, kun ei kuitenkaan varsinaiseen lukijakuntaan kuulu. Ja tietysti sitten tuli se varmaan monille tuttu suunnaton kaipuu ja toive omasta lapsesta. Huoh.

Vaan nyt reippailemaan ulos koirien kanssa! Lämmintä kevätpäivää ja tsemppiä kaikille!
 
Heissan kaikki ja terveisiet etelän lämmöstä!

Ja suuret onnittelut Tuiskulille plussasta ja kaikille uusille kovasti tervetuloa! :wave: Ja tsemppia kaikille piinailijoille! Ehdin kolmessa viikossa tipahtaa aika lahjakkaasti kärryltä, mutta koitan lukee noita edellisiä viestejä paremmalla ajalla.

Täällä siis menossa yk4/kp22. Nyt odotellaan että tuottiko loma tulosta, tosin hieman epäilyttää kun mies sairasti kriittisinä päivinä vatsatautia... Sen kerran kun bongaan oviksen, niin totta kai jokin muu menee pieleen... : /

Asusteltiin muuten reissun aikana sellaisen kaveripariskunnan luona, jolla on ivf-prosessi käynnissä ja jotenkin tuli sellanen fiilis, että ei se nyt niin kamalaa ole jos siihen keinoon joutuu jossain vaiheessa turvautumaan. Kavereilla on jonkin verran enemmän ikää plakkarissa, mutta silti ne on jotenkin tosi positiivisia sen asian kanssa prosessi ainakin on alkanut oikein hyvin. Tuli itsellekin sellainen olo, että onhan tässä vielä aikaa ja keinoja käyttämättä, vaikka tuo yk-luku kasvaakin. Ja sitä paitsi ulkona paistaa aurinko! =)

Hieman loman jälkeistä yltiöpositiivisuutta ilmassa, saas nähdä kuinka kauan tää kestää... :LOL:
 
Kippi
Hei "ekaa kertaa" minun puolesta Jonesy ja Demuli! :)

Sara kirjoitit niin kovin osuvasti fiiliksistäsi kun olit lukenut vauvalehteä. Juuri tuollaisia tuntemuksia olen ajatellut tulevan jos alkaisin lehtiä lukemaan, ja pelkään että päällimmäiseksi jäisi se haikeus ja suunnaton kaipuu. Totesin muuten miehellekin yks päivä, että voiko jotain tosiaan kaivata jota ei ole kokenut? Ja vastasin itse itselleni että voi. :) Lehdissä kuten kaikissa muissakin vauvajutuissa on se ihanakin puoli, että saa heittäytyä täysillä haaveilemaan ja kuvitella itsensä vauvan kanssa...

Musta on tullut entistä nopeatempoisempi työntekijä, työt ja palstailu näyttää sujuvan ihan hyvin ;)
 
Keskiviikko 23.3.2011



Ronjaliina.......29v. ......kp4/24-29..........yk5
Demuli...........31v. .....kp5/32-39..........yk6
Sunni.............32v. .....kp5/23...............yk5
Sara_78.........32v. .....kp10/38...............yk3
Viena............33v. ..... kp10/29-31..........yk3... 1 km
Joku_raja.......29v. ......kp17/29.............yk2
Sakara..........34v. ......kp18/?...............yk3
Tatja.............34v. ......kp19/26-29........yk9... terolut
Sintti-79........31v. ......kp19/23-30........yk21... dpo5, 2. inssi
Nima.............30v. .....kp20/31-37.........yk5.... dpo3
Kippi.............30v. ......kp23/26-28........yk6.....dpo8
Jonesy...........30v. ......kp23/25-35........yk4
anskilia..........31v. .....kp25/30.............yk3
Miimau..........31v. ......kp25/27............yk9
Amanda77......33v. ......kp25/34............yk12... 1 km, 3*clom+menopur
Demuli..........31v. .......kp29/32-39.......yk5
Wanda_81......29v. ......kp30/30-42........yk6
Vadelma30.....30v. ......kp37/32.............yk5
Ginger...........35v. ......kp57/??.............yk12...... 1kkm
Scrat.............31v. ......kp60/32-38........yk12.... 4*terolut
Annastiina79...31v. ......kp61/30-58........yk14



Taustalla:
Tunafish-78
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel



plussanneet
Tuiskuli...............29v. ....yk6........plussa 7.3.
sgt....................32v. ....yk4........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-.........................................plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Onpas paljon uusia palstalaisia. Kaikille tasapuolisesti tervetuloa!

Wanda Sama juttu vauvalehtien kanssa. Luen suurella innolla, jos sellaiseen törmään, mutta en itse osta. Ajatus on, että tilaan heti, kun olen raskaana. Yhden raskausaikaan liittyvän kirjan olen alesta ostanut, mutta laitoin piiloon ja kaivan esille, jos siihen asti joskus pääsen.

Ovista ei ole löytynyt ja kp on jo 19 :|Testejä on kaksi jäljellä ja teen ne vielä tässä kierrossa. En myöskään ole ottanut ollenkaan Teroluteja, joten katsotaan mitä tässä käy. Äsken tuli hiukan verta, mutta saattaa johtua kuivista limakalvoista. Turhauttaa, kun kroppa ei toimi. Vauvakuume on ihan armoton! Miehelle sanoin pari päivää sitten, että kroppa ei näytä toimivan, että mitä tässä pitäisi tehdä. Ihan kuin ei olisi kuullut mitä sanoin ja toistin kysymyksen. Vastaus oli kiukkuinen ärähdys. Tilanne menee heti tähän, kun miehen pitäisi tehdä asian eteen jotakin. Kynnys spermanäytteeseen on ilmeisen kova. Veti mielen apeaksi. Loppuviikosta aion ottaa asian taas esiin.
 
Tatja oli pakko kommentoida tuohon miehesi kynnykseen spermanäytteen suhteen. Meillä käytiin hetki myös vääntöä siitä, kannattaako/pitääkö/voiko/täytyykö/haluaako mies mennä testiin. On se kynnys varmasti miehelle iso asia aina ja kaiketi takaraivossa on pelkoa siitä, että jos vikaa löytyykin sieltä puolelta. Meillä mies onneksi sitten suostui näytteen antamaan; tajusi kai, että aika paljon itsekin joudun kestämään (hssg, ultrat, verikokeet jne), jotta oma vauva toivottavasti saadaan. Vaan olipa mies sitten niin polleana, kun maanantaina kuultiin, että simpat on hyvät ;) Lääkäri kehotti miestä laittamaan testituloslapun makuuhuoneen seinälle kehyksiin :D Meillä joka tapauksessa ehkä asiaa helpotti se, että mies kävi yksityisellä klinikalla ja siellä oli onneksi tosi mukavaa henkilökuntaa. Näytteen olisi voinut myös purkittaa kotona, tosin meillä se tunnin aikaraja oli liian tiukka, joten mies joutui homman hoitamaan klinikalla.

Tsemppiä kuitenkin ja toivotaan, että miehesi aktivoituu asian suhteen :hug:
 
sunni
Huomenet kaikille!!

Ja kovasti onnea yrityksiinne, niin miehen saamisella simppatesteihin, kuin omiin vastoinkäymisiinne.

Onkos tällä viikolla testejä kukaan tekemässä?

Mitä kaikkea "lisähömpötystä" käytätte nyt näillä yrityskierroksilla? Siis semmosia mitä otatte/ käytätte jatkuvasti?
Onko mitään vinkkejä antaa seuraavaan yritykseen?
Mulla sattuu oletettu ovis vissiin perjantaille. Mies tulee työreissusta oletettavasti juuri sinä päivänä. Omaa ovisjännitystä joka ikinen kuukausi lisää tuo että mille päivälle ovis sattuu, sen takia ajotukset aina olleet pielessä. Nyt mulla ois tähän kiertoon ehkä parhaimmat ajotusmahollisuudet kuin aiemmin,,toivotaan ettei kroppa taas petä ja ovis katoaa/aikaistuu/myöhästyy...


Aurinko paistaa, otan kevätiloa siitä siis :)
Ja sitä puuuuhkuttelen myös sinne muillekkin
 
Tänään arviolta dpo 12 ja aamulla puhdas nega testiin. Ei tainnut onnistua tälläkään kertaa. Menkat ilmoittelee jo pikkuhiljaa tulostaan...

Tatja, voi noita miehiä! Mulla on ihan samanlainen kotona, ei voi kuvitellakkaan spermanäytteen antamista. Täytyy toivoa että onnnistuisi pian luomuna jottei tarvitse tapella hoitoihin menemisestä. Tsemppiä ja toivottavasti se ovis sieltä vielä tulee!

Sunni mulla on käytössä d-vitamiini, b-vitamiini jossa mukana foolihappoa 300 mikrog. ja e-epa kalanmaksaöljy. Foolihappoahan suositellaan se 400 mikrogrammaa jo kolme kuukautta ennen raskautta. Itse syön erilaisia vihanneksia joista saa lisäksi tuota foolihappoa. Sitten kun raskaudun alan syömään raskaus-multivitaa. Greippiä olen välillä syönyt mutta viime ja edellisessä kierrossa hyvin vähän. Ensi ja seuraavassa kierrossa meinaan ottaa mehut ja hedelmän listalle todenteolla, jos niistä vaikka jotain apua olisi... :rolleyes:
 

Yhteistyössä