**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.5**


Pääsin opiskeleen joten vauvan hankinta hieman nyt siirtyi kohdallani,kun mieheni haluaa minun ensin suorittaävä opiskelut puoleen välin jotta valmistun ennen vauvan tuloa.
Sitten äippä ajan jälkeen olisi mahdollista saada parempaa hommia. Kouluni on onneksi vuoden kestävä.
Oviksesta ei hajua voihan niinkin käydä et tärpääkin ennemmin...
Varsinaista vauvailua ei harrasteta. Nyt kierto oli vain 24pv miten se on nyt???
Mulla kun noi on niin epäsäännölliset.
Kuitenkin mukana vaikka hieman vähemmän aktiivista touhua...
 


Talitintti80...29v. .......kp2/27-29...........yk6........
Sunny80......30v. .......kp4/34.................yk3.......
Sannuli79....30v. .......kp6/30-51............yk9........
Anna-79......31v. .......kp8/28-38 ...........yk6........
Innuli...........30v. .......kp13/26-27..........yk11......
Feufollet......33v. .......kp14/28-39...........yk6.......
Linda32.......32v. .......kp20/26-40...........yk1.......
Olivia-79......31v. .......kp20/27-28...........yk6....... dpo 9
Sintti-79......30v. .......kp21/23-30...........yk11......
Viu..............29v. .......kp31/28-34............yk8........
Marienna.....30v. .......kp31/28-30............yk2........

Taustalla
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel

plussanneet
Rae34....34v. ..........yk10............plussa 31.5.
Smi.. 33v. ..............yk7 .............plussa 8.5.
Keltakaneli.. 32v. ...yk~1,5v. ... plussa 1.4.
Siukuki..29v. ............yk3............plussa 12.6.
 
Viu
Kiitos onnitteluista, ihanaa olla kihloissa! Olen aina ajatellut, että en ole oikein naimisiin menevää tyyppiä ja miestä olikin kosinta jännittänyt kovasti. Sormukset oli valmiiksi ostettu, mutta ei kaiverrettu :LOL: Nyt tuntuu, etten halua luopua sormuksestani edes kaiverruksen ajaksi, koska se on maailman kaunein :heart: Päätettiin myös, että naimisiin mennään ensi kesänä, hauskasti päivän valitsemista häiritsee epätietoisuus raskautumisesta, en nyt ihan haluais omissa häissä synnyttääkään tai mennä naimisiin tyyliin viikko synnytyksen jälkeen :D Hehkeänä... no, katsotaan, alkukesästä on vähän puhetta nyt ollut. Kaikenlaisia häävinkkejä otetaan mieluusti vastaan!

Feufollet, mulla on tosi samat tuntemukset kuin sulla, en varmana raskaudu ilman apuja, tuudittaudun ihan siihen että elokuussa musta löytyy joku vika ja saadaan tarvitsemaamme apua. Kesärentoilua siis kovasti ohjelmassa. Kauhistuttaa muakin toi kierron venyminen, viimeksi mulla oli siis kierto 36 päivää.
 
Talitintti, voi kurjuus. Aina se vaan on yhtä ankeaa aloittaa uutta kiertoa. Mites Marienna, olisiko siellä suunnalla iloisia uutisia?

Onnea Sunnylle opiskelupaikasta!

Viu, mun mieheni oli myös sitä mieltä, ettei ole naimisiin menevää tyyppiä mutta tuntuu nyt olevan kovasti iloinen siviilisäädystä ja vaimosta =)
 
Itse poden nyt jotain vatsapöpöä vatsa todella kipeä ja turvonnut. Yllensä mulla on menkkojen eka päivä huono olo,joka häviää tokana päivä jolloin on parempi olo. Mulla ollut heikko olo nyt neljättä päivää. Kävin lääkärissä,kun eilen en kyennyt töihin. Lekuri epäili jotain pöpöä ja kesä kuumuutta ja heikko juomista syyksi. Antoi loppu viikon saikkua tänän uskallisin syödä jo leipää... :snotty:
Parin viikon päästä alkaakin sitten neljän viikon loma.
 


Talitintti80...29v. .......kp3/27-29...........yk6........
Sunny80......30v. .......kp5/34................yk3.......
Sannuli79....30v. .......kp7/30-51............yk9........
Anna-79......31v. .......kp9/28-38 ...........yk6........
Innuli...........30v. .......kp14/26-27..........yk11......
Feufollet......33v. .......kp15/28-39...........yk6.......
Linda32.......32v. .......kp21/26-40...........yk1.......
Olivia-79......31v. .......kp21/27-28...........yk6....... dpo 10
Sintti-79......30v. .......kp22/23-30...........yk11......
Viu..............29v. .......kp32/28-34............yk8........
Marienna.....30v. .......kp32/28-30............yk2........

Taustalla
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel

plussanneet
Rae34....34v. ..........yk10............plussa 31.5.
Smi.. 33v. ..............yk7 .............plussa 8.5.
Keltakaneli.. 32v. ....yk~1,5v. ... plussa 1.4.
Siukuki..29v. ............yk3............plussa 12.6.
 
Kiitos sintti kun jaksat paikkailla näitä listapäivityksiä... Ensi viikolla käyn mökiltä töissä joten päivitys vastuu jääkin sit koko viikoks sulle, kun en pääse koneelle.

ON: Jokseenkin tyhjä ja väsynyt olo viime kierron jälkeen. Tuntuu ettei arkiset asiatkaan oikein rullaa ja lomaankin on vielä yli kuukausi töitä jäljellä. Vähän sellainen luovutusmieliala kun kierrot on venynyt nyt niin pitkikisi että on 99 prosenttisen varmaa etten ovuloi lainkaan. Itkettää ja ärsyttää...

:snotty:
 
Sannuli, mä ymmärrän sua oikein hyvin :hug: Mäkin olen itkenyt ja raivonnut, kun kroppa ei vaan toimi.
Älä nyt kuitenkaan luovuta ihan vielä... jos vain on mahdollista, niin käy ihmeessä tutkimuksissa viimeistään sitten kesän jälkeen. Silloinhan sulla alkaa olla vuosi täynnä, joten ottavat varmasti julkisellekin puolelle, jos et yksityiselle pääse.

ON: mulla alkoi tänään ensimmäinen terolut-kuuri, joten seuraavien kuukausien aikana nähdään, onko niillä jotain vaikutusta vai jatkuvatko kierrot yhtä pitkinä. Pitäkää peukkuja, että ovulaatiokin joskus taas onnistuisi...!

Mulla alkaa tänään loma B) Ensi viikolla vielä satunnaisesti koneella ja sitten ainakin kolme viikkoa piuhat irti. Ah, tekee hyvää!

Aurinkoista kesää kaikille! Toivottavasti täällä on paaaaljon iloisia uutisia, kun palaan töihin!!
 


Talitintti80...29v. .......kp4/27-29...........yk6........
Sunny80......30v. .......kp6/34................yk3.......
Sannuli79....30v. .......kp8/30-51............yk9........
Anna-79......31v. .......kp10/28-38 ..........yk6........
Innuli...........30v. .......kp15/26-27..........yk11......
Feufollet......33v. .......kp16/28-39...........yk6.......
Linda32.......32v. .......kp22/26-40...........yk1.......
Olivia-79......31v. .......kp22/27-28...........yk6....... dpo 11
Sintti-79......30v. .......kp23/23-30...........yk11......
Viu..............29v. .......kp33/28-34............yk8........
Marienna.....30v. .......kp33/28-30............yk2........

Taustalla
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel

plussanneet
Rae34....34v. ..........yk10............plussa 31.5.
Smi.. 33v. ..............yk7 .............plussa 8.5.
Keltakaneli.. 32v. ....yk~1,5v. ... plussa 1.4.
Siukuki..29v. ............yk3............plussa 12.6.
 


Talitintti80...29v. .......kp5/27-29...........yk6........
Sunny80......30v. .......kp7/34................yk3.......
Sannuli79....30v. .......kp9/30-51............yk9........
Anna-79......31v. .......kp11/28-38 ..........yk6........
Innuli...........30v. .......kp16/26-27..........yk11......
Feufollet......33v. .......kp17/28-39...........yk6.......
Linda32.......32v. .......kp23/26-40...........yk1.......
Olivia-79......31v. .......kp23/27-28...........yk6....... dpo 12
Sintti-79......30v. .......kp24/23-30...........yk11......
Viu..............29v. .......kp34/28-34............yk8........
Marienna.....30v. .......kp34/28-30............yk2........

Taustalla
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel

plussanneet
Rae34....34v. ..........yk10............plussa 31.5.
Smi.. 33v. ..............yk7 .............plussa 8.5.
Keltakaneli.. 32v. ....yk~1,5v. ... plussa 1.4.
Siukuki..29v. ............yk3............plussa 12.6.
 
Kylläpä täällä on hiljaista... Taitaa kaikki olla nauttimassa kesästä. =)

Itelläkään ei ole mitään uutisia, tylsää luteaalivaihetta vaan odotetaan päättyväksi. Ei ole kyllä mitään tuntemuksia, että tässäkään kierrossa olisi tärpännyt.
 
Vatsa jo aprempi eilen pystyin taas ratsastaan hepallani. Jota en pystynyt tekeen kolmeen päivään,kun kaikki tuotti kipua. Pe pystyi jo syömään kiinteää ruokaa eikä vatsa tullut kipeäksi.
Pari viikkoa vielä töitä ja sitten neljä viikkoa lomaa töistä. Ihanaa lomaa odotellesani.
 
Sunny Onnittelut opiskelupaikan johdosta =) Onneksi olokin alkaa jo helpottamaan. Itse kärsin kanssa tällä viikolla vatsavaivoista, lirkö tää helle vai mikä...? Tykkään silti lämmöstä B)

feufollet Hauskaa lomaa, itsekin kohtapuolin loman aloittelen, jee!

Sannuli :hug:

Sintti-79 Tsemppiä piinailuun, ja oikeassa olet, täällä on hiljaista, mut eiköhän täällä taas kesän jälkeen vilkastu, ellei me kaikki siis siirrytä kesän aikana plussanneiden pinoon d:)b

Mitens Olivialla menee ?
 
Viu
Heippa kaikki kesätyttöset! Täällä on vietetty vilkasta loma-aikaa ja kestitty vieraita.

Sannuli, mitäs jos varaisit lääkäriajan ja selvittelisit asiaa, tunnistan niin tuon pahan olon ja turhautumisen ja epäilykset oman kropan toimivuudesta. Sittenpähän saisit jotain selvyyttä tilanteeseen.

Sintti, just mietin, että ekat viisi yrityskertaa mulla oli aina ihan miljoona raskausoiretta ja tuntemusta - nykyisin ei enää mitään :/ Turtumistako?

ON: hyvällä mielellä on pysytty hienosti, kunnes toissa iltana vähän koeteltiin. Mun paras ystävä ja tuleva kaaso ilmoitti, että heillä tärppäsi. Toista lasta ovat yrittäneet n. puoli vuotta ja ollaan oltu suuri vertaistuki toisillemme ja huumorin avulla käsitelty yrittämisen tuskaa. Niin ristiriitaiset tunteet, olin iloinen heidän puolesta, mutta valehtelisin jos sanoisin, ettei ilouutinen tuottanut minussa kauhistuttavaa tuskaa. Kun ystäväni perheineen lähti meiltä saunomisen ja illanvieton jälkeen, niin itkuhan siinä pääsi ja mies sai lohdutella minua tunnin. Onneksi vertaistukea saa täältä, ja kamalaa, kun ei voi täysin iloita toisen onnesta, jota ei vaan omalle kohdalle suoda.

Ilmeisesti mulla menossa siis taas venyvä kierto, tätiä ei kuulu, en viitsi testata, kun olen jo tässä kuussa nähnyt tarpeeksi niitä ovisnegoja. Ohjelmoin itseäni perunamaan kitkemiseen, uimiseen ja mattojen pesuun.
 


Talitintti80...29v. .......kp6/27-29...........yk6........
Sunny80......30v. .......kp8/34................yk3.......
Sannuli79....30v. .......kp10/30-51...........yk9........
Anna-79......31v. .......kp12/28-38 ..........yk6........
Innuli...........30v. .......kp17/26-27..........yk11......
Feufollet......33v. .......kp18/28-39...........yk6.......
Linda32.......32v. .......kp24/26-40...........yk1.......
Olivia-79......31v. .......kp24/27-28...........yk6....... dpo 13
Sintti-79......30v. .......kp25/23-30...........yk11......
Viu..............29v. .......kp35/28-34............yk8........
Marienna.....30v. .......kp35/28-30............yk2........

Taustalla
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel

plussanneet
Rae34....34v. ..........yk10............plussa 31.5.
Smi.. 33v. ..............yk7 .............plussa 8.5.
Keltakaneli.. 32v. ....yk~1,5v. ... plussa 1.4.
Siukuki..29v. ............yk3............plussa 12.6.
 
Paljon onnea Viu! :flower:
Oli pakko tulla onnittelemaan kun näin ihanan uutisesi.
Ja muuten nuo fiilikset muiden vauvauutisista on ihan luonnollisia. Itsellä oli ihan sama ongelma, vaikka kuinka iloitsit, niin kyllä silti saattoi tuntua pahalta. Onneksi miehesi ja tämä ryhmä on tukena. Jotenkin tuntuu myös että sitä sitten kuitenkin osaa itse paremmin tätä arvostaa kun kaikki ei käynyt ihan sormia napsauttamalla. Tsemppiä, uskon että kaikki piinailijat tästäkin pinosta vielä sen oman käärön käsivarsille saa ennemmin tai myöhemmin :heart:

Ihania hellepäiviä teille kaikille! B)
 
Viu juu tiedän että toisaalta helpottaisi jos kävisi lääkärissä ja saisi diagnoosin, mutta nyt en jaksa kesällä ajatella koko asiaa. Keskityn nyt täysin painon pudotukseen ja loman odotukseen. Sitten syyskuussa on hyvää aikaa katsoa mitä tehdään. Mieskin avautui yksi ilta ja sanoi olevansa melko varma että vika on hänessä. Kun kuulemma aikaisemmissa suhteissa on ehkäisy pettänyt useamman kerran eikä silti ole koskaan tullut exät raskaaksi, niin hän on siitä syystä aivan varma että vika on hänessä. No sitähän ei voi tietää vaikka meissä kummassakin olisi jonkin asteinen vika. Olenkin yrittänyt painottaa terveellisiä elintapoja hänellekin, mutta jostain syystä ei tunnu menevän perille. Itse olen sitä mieltä että hänenkin pitäisi jättää mm. kaljan juonti reilusti ja herkuttelut vähempään, mutta eipä ole ollut näillä mun mielipiteilläni mitään tehoa.

Se on aina raskasta kuulla jonkun läheisen ihmisen odotuksesta. Itse oikeastaan vähän pelkään että joku tuttavani tulee raskaaksi ennen meitä (mikä on hyvinkin mahdollista että niin käy), tiedän että murrun siinä vaiheessa täysin.

Jokatapauksessa nyt vaan ollaan ja katsellaan päivä kerrallaan.
Aurinkoista viikkoa kaikille!!
 
Kesälomailut ovat alkaneet ja itsekin olen ollut harvemmin koneen äärellä. Helteet ovat houkutelleet rannalle loikoilemaan. Ihana KESA!B)

Sintti, Viu & Marienna: Jänskätän puolestanne! Jospa nyt saataisiin iloisia plussauutisia! =)

Viu: Tiedän tunteen. Vauvauutisia satelee tasaiseen tahtiin ystäväpiiristä. Ihana asiahan se on, mutta pakostikin kateus (vai mikä liekkään) nostaa päätään. Pelkään pahoin, että mun pikkuveli (9v itseäni nuorempi) ilmoittaa vauvauutisia minua aikaisemmin... :( Se vasta oliskin :|

Sunny: Onnittelut opiskelupaikasta! :flower: Ja kiva että vatsapöpö on nujerrettu.:D

ON: Lopetin ovistestailut tältä kuulta. Selkeää plussaa en saanut. Ti ja ke liuskan testiviiva oli kontrolliviivaa vaaleampi, torstaiaamuna liuskan viivat olivat melkein yhtä vahvat ja sen jälkeen vain testiviiva on näkynyt... :eek: Olisko voinu olla ovisplussa? Pitää varmaan hankkia se digitaalinen niin ei tarvii arpoa testitulosta. Jokatapauksessa mahdollionen plussa hyödynnettiin :D .
Kesä on kaikennäköisten "pakollisten" ryyppäjäisten aikaa ja niinpä podin taas huonoa omaatuntoa tukevasta perjantaisesta juhlinnastani :ashamed: . Sanoin miehellekkin, että varmaan munasolu uiskenteli ihan mutkitellen ja jos jotain alkua oli kehitteillä, niin sain sen kyllä tuhottua :headwall: Mutta en jaksanut stressata asian kanssa.

Oikein ihanan helteistä viikkoa teille! Nauttikaa naiset kesästä! :wave: Plussatuulia! :whistle:
 


Viu..............29v. .......kp2/28-36............yk9........
Talitintti80...29v. .......kp7/27-29...........yk6........
Sunny80......30v. .......kp9/34................yk3.......
Sannuli79....30v. .......kp11/30-51...........yk9........
Anna-79......31v. .......kp13/28-38 ..........yk6........
Innuli...........30v. .......kp18/26-27..........yk11......
Feufollet......33v. .......kp19/28-39...........yk6.......
Linda32.......32v. .......kp25/26-40...........yk1.......
Olivia-79......31v. .......kp25/27-28...........yk6....... dpo 14
Sintti-79......30v. .......kp26/23-30...........yk11......
Marienna.....30v. .......kp36/28-30............yk2........

Taustalla
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel

plussanneet
Rae34....34v. ..........yk10............plussa 31.5.
Smi.. 33v. ..............yk7 .............plussa 8.5.
Keltakaneli.. 32v. ....yk~1,5v. ... plussa 1.4.
Siukuki..29v. ............yk3............plussa 12.6.
 
Moikka kaikille! Lomaa täälläkin vietetään ja siksi tulee käytyä koneella tosi harvoin... Oon kyllä silloin tällöin käyny kurkkimassa kuulumisia, mutta en ole jaksanut kirjautua... :ashamed:
Viu ensiksi OIKEIN PALJON ONNEA kihlautumisestasi!! :flower: ja sitten se ikävämpi.. :hug: :hug: :hug:

Linda mulla sama, viime viikonloppu meni aikas kosteissa merkeissä, kun mulla ei oo mitään raskautumiseen viittaavia oireita.. :/ Tätiä odotellessa... :(

Talitintti eli tosiaan toisaalta menee ihanasti, kun on ollu kaikkee kivaa tekemistä ja oon niin nauttinut lomasta ja taas toisaalta jotakin (joku) puuttuu ja se on koko ajan tavalla tai toisella mielessä... :headwall: Kun vaan nyt vois unohtaa tän projektin hetkeksi ja nauttis vaan täysillä kesästä, miehestä ja ystävistä! B)

Mulla muuten ihan sama, ekat viis kertaa mulla oli jos jonkun moisia raskausoireita ja nyt ei mitään... Mistähän sekin johtuu? kyllä ihmismieli on sitten kummallinen...

Toivotan kaikille oikein aurinkoisia lomapäiviä ja ennen kaikkea plussatuulia!!! :heart: :heart:
 
Heippa taasen! Päivitys tuli tehtyä semmoisessa kiireessä, etten ehtinyt muuta kirjoitella... täytyy nyt korjata tilanne.

Viu, olen niin pahoillani tädistä :hug: Tuntuu varmaan erityisen kurjalta ystäväsi raskausuutisen jälkeen... Toivottavasti löydät jostain voimia taas uuteen kiertoon.

Jaksamista myös Sannulille. Kumma juttu muuten, tuntuu että miehet helposti mieltävät terveet elämäntavat ensisijaisesti (tulevan) äidin asiaksi - meilläkin mies oli tosi haukkana vahtimassa mun syömisiä ja juomisia, kunnes huomautin sille että puolet niistä asioista on sellaisia, joilla ei ole juuri merkitystä yritysvaiheessa, ja toinen puoli on sellaisia, jotka pätevät yhtä lailla miehelle (esim. alkoholi ja kofeiini saattavat vaikuttaa hedelmällisyyteen molemmilla, samoin tietysti hivenainepuutokset). No, nyt sekin nappailee kiltisti monivitamiineja ja on jopa pari kertaa väläyttänyt kahvin ja alkoholin käytön lopettamista... ;)

ON: Juuri kun pääsin sanomasta, ettei ole mitään oireita, niin alkaa tapahtua kaikenlaisia ihme juttuja... Toissailtana alkoi tuntua voimakasta nippailua alavatsalla, koko ajan yhdessä ja samassa paikassa. Kiinnittymiskipuako? Uskoisin oviksen olleen juhannuksena (siis n. kp 15-16), tosin en pystynyt mökillä tikuttamaan enkä siksi ole asiasta aivan varma.

Eilen olin huomaavinani lievää rintojen aristusta, ja tänä aamuna ne olivat jo selvästi turvoksissa ja kipeät. Tuossa muutama tunti sitten tuntui yhtäkkiä hetken aikaa kovaa juilintaa alavatsalla siinä samassa kohdassa, jota nippaili sunnuntaina... ja nyt tuntuu siltä kuin rinnat eivät olisi enää ihan niin turvoksissa kuin aamulla. :/ Hyvin kipeät ovat tosin edelleen, ja äsken kun syötiin miehen kanssa grillattua leipäjuustoa, se maistui mielestäni todella omituiselle - siinä oli jokin voimakas hedelmäinen sivumaku, jota mies ei kuulemma huomannut lainkaan, mutta minua alkoi lopulta oksettaa niin etten pystynyt syömään loppuun (alkoi jo kurkussa maistua sappi, yök :x ).

En silti oikein uskalla iloita mahdollisesta kiinnittymisestä... jotenkin pelkään, että vaikka alkio olisi kiinnittynytkin, se on jo lähtenyt irti. Olisi ehkä helpompaa, jos en olisi lukenut niin paljon kemiallisista raskauksista tuon viime kierron jälkeen... mutta minkäs teet, eipä sitä luettua saa enää lukemattomaksi.

Äh, kauheasti taas omaa napaa... :ashamed:

Me lähdetään taas huomenna mökille, enkä ole varma onko meillä netti käytössä. Jos on, voin käydä yhä täällä päivittelemässä listaa - muussa tapauksessa menee ainakin mun osaltani viikonvaihteeseen.

Aurinkoista viikkoa kaikille! =)

Muoks. Ja tietenkin peukkuja Lindalle, Olivialle ja Mariennalle, että saataisiin plussauutisia!
 

Yhteistyössä