**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.4**

5.1.
Kuumetta 35v...........kp6/23-26........yk17...............1. yhteinen
Lentoemo-76 31v......kp22/30-41.......yk3................1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp21/26............yk9(???)..........esikoinen
Leidi77 30v..............kp19/26-28........yk4................esikoinen
Tuizu 31v.................kp18/24?..........yk2..........
Tirlittan-75 32v.........kp17/30...........yk6..................esikoinen
Vaahtokarkki 35 v.......kp32/30............yk 7...........1. molemmille
Kati231 34 v..............kp8/28-40.....yk23................esikoinen
gitte 38v...................kp23/28.....................................esikoinen
Kummi 32v................kp22/31.......yk vajaa pari v......1. molemmille

Joulukuun plussat :heart:
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

 
Juu, korjasin tuossa vain omaa kiertoani, koska se vissiin lyheni taas 5. päivällä, eli nyt on kulunut viikko oviksesta. Viikolla kolme sitten testailen, ellei tule sitä ikävää kutsumatonta vierasta. :kieh:

Joo, en taidakaan puhua enää tädistä tai kuukautisista vaan Tiedät kyllä kenestä -tälleen Pottermaisesti...

Gitte, Mun ovisoireina on kulloisessakin munasarjassa (vaikka oikea näköjään onkin aktiivisempi) melkoiset kivut jo 7-10 päivää ennen ovista, ja sitten oviksen tienoilla (myös päivä sen jälkeen) kauhea puukolla kierto... Ja on tosi energinen olo just ennen ovista. Ekassa luomukierrossa mun nännit turposi ja kipeytyi ihan kauheasti ovispäivänä, mutta näissä kahdessa viimeisessä kierrossa rinnat kipeytyy vasta oviksen jälkeen.

Ja lämpö mulla laskee 0.1 astetta ovispäivänä noustakseen sitten 0.3 astetta oviksen jälkeisenä päivänä.
 
Kun täällä on pähkäilty noista ovistesteistä, niin enkun taitoisille löysin aika kiinnostavan artikkelin fertilityfriend.comin sivuilta.

The most likely day for intercourse to result in conception according to the 1969 study was two days before ovulation. According to the 1995 study, the most likely day for intercourse to result in pregnancy was on the day of ovulation itself. Further studies have been done, however, to account for measurement error in both studies and to exclude early pregnancy losses from the Wilcox et al data set. With the corrected data, the most probable days for intercourse to result in pregnancy have been found to be one or two days before ovulation rather than the day of ovulation itself (Stanford et al 2002).

Additionally, because the most fertile time begins at least a couple of days before ovulation, couples using devices such as OPKs (ovulation prediction kits) or fertility monitors should begin to have intercourse prior to observing a positive or a peak so as not to miss an opportunity to conceive (since these devices typically only indicate a peak or positive on the day prior to ovulation).

Eli pienenä yhteenvetona:

pupuilla pitäisi jo ennen positiivista ovistestiä, koska LH-piikki ilmestyy aika "myöhään". Eli en aio edelleenkään kannattaa vauvakuumeisten naisten kustannuksella omaisuuksia kerääviä ovistestiyhtiöitä :LOL:
 
Hei tytot!
Liityn tanne 'omieni' Suomi-sisarten joukkoon jannailemaan Austraaliasta.
Pienta yritysta 09/07 lahtien mutta mieheni matkustaa paljon toitten takia ja on ollut aina poissa oviksen aikoihin, todella turhauttavaa.
Tassa kuussa onkin sitten ensimmainen kerta kun mies on kotona parhaaseen aikaan ja toivomme koko sydamelta etta uusi vuosi toisi puhisevan pienen nyytin mukanaan!!!
Ovis pitaisi olla 14 paivan tienoilla, mutta aion viela tikutella varmuuden vuoksi, vaikkakin kun mieheni tulee kotiin keskiviikkona niin ryhdytaan tosi hommiin joka paiva.
Syon pre-preganancy multivitamiineja ja viela lisaksi rauta tableteita. Jospas nyt...
Haleja kaikille ja fingers crossed! :hug:
 
Meillä onkin ympäri maapalloa mukana porukkaa...
Mulla on ovis ollut ja hyödynnettiin todella...tänään mahaa nippailee, voisko olla kiinnittymiskipuja...
lämmöt noussut nyt oviksesta puoli astetta.
Nyt vaan jännityksellä ootellaan loppukiertoa...kunpa nyht olisi uutta elämää kohdussa...
 
Benvenuta, Bella!

Itse asustan Italiassa, Leidi-77 Saksassa ja Iida-Liina vielä silloin tällöin meitä muistaa tuolta Arabian niemimaan suunnalta (ja plussanneidenn palstalta :heart: )

Munkin mies on reissumies, ja aina sää jänskätä, että osutaanko vällyjen alle oviksen tienoilla :D

+++++++ :whistle: :wave:
 
Morjens teille kaikille!
Ihana ilma ulkona,lunta valtavasti,pääsen vihdoinkin luistelemaan.

Oma napa:Tätiä odotellaan kylään saapuvaksi ja merkkejä on jo tädin kylään tulosta.

Miten teillä muilla on mennyt?

Mukavaa alkavaa viikkoa teille kaikille ja nauttikaa lumesta nyt,kun sitä on. :wave:
 
Onko teillä muilla ollut huomattavaa pesänrakennusviettiä sen jälkeen, kun olette lasta ruvenneet toivomaan?

Meikäläisellä on välillä oikein "italialaismamma" -puuskia, pari päivää sitten putsasin puolentoista tunnin ajan kylppärin kaakeleita...

Ja hinkkasin hammasharjalla puhtaaksi sellaisia astiatelineen ja pesukoneen paikkoja, joita ei normaalilla pesusienellä saa puhdistettua...

Ostelen kaikenlaisia keittiövärkkejä ja paneudun tosissaan anopin resepteihin...

Oma äitini leipoi joka sunnuntai, ja itsekin kokeilen kaikenlaisia piirakkareseptejä... Enkä voi olla käymättä kävelyllä ilman, että mietin, pääsisikö polulle lastenrattaiden kanssa... Totta puhuen olen jo katsellut netissä lastenvaunuja ja päätynyt siihen tulokseen, että haluaisin sellaiset sporttiset kolmipyöräiset.

Välillä kyllä tuntuu, että kannattaisi hiukan rauhoittua ja nauttia elämästä myös tälläisenään, vaikka en minä sentään jatkuvasti haaveile, että "sitten kun...". Mutta kieltämättä oviksen jälkeen tämä vauvakuume aina nostaa päätään... :D
 
Hei tytöt! Ja tervetuloa Bellalle!

Lentoemo: Ne sinun jossakin toisessa pinossa kuvailemasi oireet kuulostavat hyviltä! Olisipa ihanaa, jos teillä oli tärpännyt! :heart:

Toivon myös, Heksu, että sinun vatsannippailut ovat niitä kiinnittymiskipuja! :heart:

Ja älä, Gitte, menetä toivoa vielä! :hug:

Plussaonnea myös kaikille muille!

Kevätaurinkoisia terveisiä Saksasta! :)
 
Tervetuloa joukkoomme Bella77!

lentoemo-76, minäkin olen välillä varsinainen super-emäntä; siivoan, puunaan, sisustan, säilön, leivon, pakastan... :)

Juuri nyt minulla on mieli maassa, kun ovista ei tikuttamalla löytynyt. Tämä on ensimmäinen kerta, kun ovistestejä kokeilin, joten voin yrittää uskotella itselleni, että normaalisti ovuloin, mutta juuri nyt sattui heikompi kuukausi kohdalle. Vähän tuo ajatus lohduttaa, mutta huolissani olen tilanteesta :|


Hyvää mieltä ja plussaonnea kaikille!
Ja kuten gitte sanoikin - nautitaan nyt lumesta, kun sitä viimein saatiin!
Ja tytöille maailmalla toivon lumen sijaan auringonpaistetta!
 
Kiitos kaikille hirmuisesti Tervetulias-viesteista! Juin juuri viimeisen tunnin aikana kaikki taman ketjun edelliset viestit, te olette aivan mahtava tytto joukko ja mieleton tuki toisillenne, on ilo liittya seuraanne!!!
Mina aion olla super-emanta huomenna, talo taytyy saada siivottua ennenkuin mies tule kotiin keskiviikkona, etta aikaa riittaa sitten siihen oleelliseen.:heart: D
Taman ja ensiviikon tyovuoroni on aika hirmuja ja vahan huolestuttaa ettei vaan vasy ja stressaannu kun on niin tarkea viikko edessa. Aloitin juuri uuden tyon kun olen olen viela lahdossa toisesta ja tottakai tama ajoitus sitten osui juuri 'vauvanteko' viikolleni, talla hetkella minulla on siis kaksi tyopaikkaa. :/ Enka osaa haaveilla mistaan muusta kuin aitiyslomasta!
Meilla taalla on puolestaan 40 astetta lamminta, istun ilmastoinnin alla ja haaveilen lumihiutaleista, hih!
:wave:
 
Tirlittan-75, oletko mittaillut aamulämpöjä? Mä en ole koskaan saanut ovistesteillä muuta kuin haamuja, mutta koska lämmöt ovat nousseet just 14-15 päivää ennen kuin Tiedät-Kyllä-Kuka on tullut iloa pilaamaan, tiedän siitä ovuloineeni näissä kolmessa kierrossa pillerin jälkeen.

Lh-piikki voi nimittäin olla niin nopea, ettei testi "ehdi" sitä mittamaan. Iida-Liina mulle suositteli tuota Fertilityfriend.com -sivustoa, ja oon ollut sen apuun tosi tyytyväinen, siellä on muutenkin kaikenlaista tietoa ovisoireista tms.

Leidi-77, voi kun olisikin... Tänään alkoi nimittäin pahoinvointi, olen sentään saanut pidettyä kaiken vielä sisällä, mutta en kyllä saa oikeen mitään alas. Eilen illalla tosiaan hylkäsin kolme klementiiniä peräjälkeen, vaikka miehen mukaan ne olivat ihan normaalin makuisia. Mutta voiko muka oireet tulla näin pian? Nyt on menossa vasta 9.päivä oviksen jälkeen, ja tulee mieleen, että ehkä olenkin syönyt jotain pilaantunutta... :kieh:

Ja mulla on ihan sairas väsy koko ajan, silmät lurpsahtelee kiinni... Eli joko on tosi pirullinen vatsainfluenssa iskenyt tai sitten... :D :heart:

Iida-Liinalta haluaisinkin kysellä, että koska tuo pahoinvointi voi alkaa, ja mistä voi erottaa raskauspahoinvoinnin normaalista pahoinvoinnista? No, taitaa tämä mennä itsestään ohi, nyt jo alkoi helpottamaan, vaikka on ollut tosi yökkäysolo jo pari tuntia.

++++++ :whistle:
 
Mulla ei kyllä kummempia siivouspuuskia tule. Siivotaan miehen kanssa aina yhdessä. Omakotitalokuumetta mulla lähinnä on. En tiedä onko sekään toisaalta suoraan vauvakuumeesta johtuvaa -- ehkä enemmän on alkanut vaan ottaa päähän tämä kerrostaloelämä ja ajoittainen melu yläkerrasta. Kaipaisin kovasti, että pääsisimme muuttamaan Keski-Suomeen, mutta toistaiseksi mun työt pitää meidät täällä Pirkanmaalla. Haaveilenkin siitä, että kun jäisi äitiyslomalla niin sitten voisimme muuttaa...

Mulla on töissä nyt uusi rooli, joka vaatii eri tavalla aikaa ja energiaa. Ainakin tällä hetkellä nautin siitä. Ei ole niin paljon aikaa miettiä tätä vauvaprojektia. Aika kuluu huomaamatta ja pian onkin sitten jo maaliskuu ja tutkimukset alkavat.

Kiva, että täällä riittää kansainvälistä väkeä. Itsekin asuin yhdessä vaiheessa kuusi vuotta ulkomailla. Nyt on kiva olla koto-Suomessa seikkailujen jälkeen. Tosin mulla on kyllä nyt matkakuumetta -- olisi aivan ihanaa päästä aurinkoon...
 
Tervetuloa myös minunkin puolesta, Bella77! Australia onkin aina ollut unelmieni paikka, jossa haluaisin käydä mm. moikkaamassa koaloita ;)

Gittelle vielä viime hetken tsempitykset, ettei se täti nyt kuitenkaan kurvaisi paikalle.

Lentoemo, kunpa minullekin iskisi tuollaisia tarmon puuskia... Me ollaan kyllä miehen kanssa molemmat melko laiskoja kotitöiden suhteen - vasta pakon edessä hoidetaan pakolliset viikottaiset imuroinnit yms.

Tirlittan, ei kannata masentua ovistestien kanssa. Kannattaa yrittää käyttää niitä tarpeeksi pitkään yhdessä kierrossa, jos oviksen ajankohdasta on epäselvyyttä. Kannattaa myös jatkaa niiden käyttöä jonkin aikaa, että itselle muodostuu kuva oman kropan toiminnasta. Niinhän se on, että kaikilla testit eivät välttämättä koskaan näytä kunnon plussaa - omalla kohdallani se on ainakin todettu tutkimuksissa, että häikkää ovulaatiossa on.

Oma (.) meillä tosiaan IVF-hoidot on nyt aloitettu ja pistelyjä takana vajaa viikko. Follit ovat kasvaneet odotetusti molemmissa munasarjoissa. Punktio ja siirto tehdään näillä näkymillä vkolla 3. Hieman jännittää tuo tuleva, mutta eiköhän sen kestä.
 
kati231, sullapa onkin jännitystä! Tosi upeaa, että follit ovat kehittyneet! Tuosta siivouksesta täytyy tunnustaa, ettei koskaan ole ollut etusijalla meikäläisen elämässä, mutta viime aikoina on tullut outoja "mielihaluja" :LOL:

++++++ :whistle:
 
...SUPEREMÄNTÄ kanssa...rakastaa ruuanlaittoa ja leivontaa!!!!!! ja se näkyy ainakin omassa kropassa... :LOL:
Mies saa syödä paljon ja aina vaan langanlaiha...
Mulla oli tosi kovia menkkamaisia juilintoja masussa aamulla, mutta mitään vuotoa ei ollut...voisko olla jo kiinnittymiskipuja kun ovisplussasta vasta viisi päivää!!??
Palelee koko ajan...ja nälkä hillitön!!!
Täällä on kiva poppoo!!!
 
Tervehdys tytöt!

Katille paljon tsemppiä tulevaan. Toivon niin sydämeni pohjasta, että sato on hyvä ja toivottu lopputulos saadaan pian!

Lentoemo ja Heksu mähän tein keväällä positiivisen raskaustestin 10 päivää hedelmöityksen jälkeen, joten miksi oireet eivät voisi alkaa jo aikaisessa vaiheessa. Kaikilla kun nuo tuntemukset ovat niin yksilöllisiä. Esim, mulla pahoinvointi alkoi vasta jossain rv 11-13 tienoilla ihan tosissaan ja toisilla alkaa jo paljon ennen kuin kuukautiset ovat edes myöhässä. +++++++tuulia puhaltelen teille molemmille ja tietysti kaikille muillekkin ihan hullun lailla..

Hannele kiva kuulla, että töissä on haasteita ja viihdyt hyvin. Joskus kaikkein paras lääke vauvantekoon on unohtaa koko juttu. Tiedän monia joilla tärpännyt juuri siten että elämässä on alkanut jokin uusi kausi tai vauvahaaveista on luovuttu syystä tai toisesta kokonaan.

Tervetuloa myös minunkin puolestani Bella!

Täällä ollaan jo ihan loppumetreillä ja kovasti odotan vain että pääsisin jo käärön hakureissulle, mutta pötsimönkijä sitten itse päättää koska haluaa ulostautua.

Kaikille hyviä vointeja ja plussahurrikaaneja tasapuolisesti jokapuolelle maailmaa!

pötkylä ja pötsimönkijä (38+5)
 
Täällähän elellään jänniä aikoja! Hurjasti plussatuulia Heksu, Lentoemo ja Gitte. Tekstiäkin on tullut viimeaikoina niin paljon, että jo melkein putosin kärryiltä, kuka sanoi mitäkin, mutta kaikki ne jotka ilmottautuivat siivousintoilijoiksi ovat ihan tervetulleita meille siivoilemaan. :D Oli muuten hiekkamyrsky toissa yönä ja jäi alakerrassa ikkuna auki. :kieh:

Tervetuloa minunkin puolestani Bella! Yleensä valitan aina, että on kuuma, mutta nyt olen kateellinen, että saat olla siellä +40 asteen lämmössä. Alan ilmeisesti olla itsekin niin tottunut lämpimiin olosuhteisiin, että Arabi Emiraattien reilu 20 asteinen tammikuu tuntuu hyytävän kylmältä. Täällä istutaan villasukat jalassa. :LOL:

Lentoemo kyseli, että mistä erottaa raskauspahoinvoinnin tavallisesta pahoinvoinnista, mutta minä en erota sitä ainakaan mistään. Minulla on kummassakin raskaudessa ollut pientä pahoinvointia jo ennen plussausta (tosin minulla on aina sitä pahoinvointia kierron lopussa), mutta ehkä se oli hieman voimakkaampaa nyt viime kierrossa kun plussasin. Sen jälkeen kun plussasin minulla on tullut kummallakin kerralla täysin oireeton vaihe, joka ekalla kerralla kesti reilun viikon ja nyt sitten pari viikkoa. Tämän oireettoman kauden jälkeen varsinainen raskauspahoivointi on hyökännyt täysin puun takaa. Minulla ainakin nimitys kestokrapula kuvaa täysin sitä olotilaa, mikä nykyään minulla on. Päätä särkee, väsyttää niin, että luulisi vetäneensä vähintään purkillisen unilääkkeitä ja jatkuva ällötys velloo mahassa. Eikö kuulostakin viehkeältä?

Kiva kuulla Hannele, että viihdyt työssäsi. Aika hujahtaa nopeasti kun mielenkiintoista puuhaa. Ennen kuin huomaatkaan niin pian on jo maaliskuu... ellei sitten ihan luomusti tärppää sitä ennen. Sehän ei ole mikään mahdottomuus.

Katin puolesta jännitän kovasti. Toivotan sinulle hurjasti tsemppiä! Olen käynyt tuolla lapsettomuus-puolellakin lukemassa juttujasi. Hengessä ollaan mukana.

(.)Itsellä piti olla eka ultra torstaina, mutta eiköhän siihen puskenut päälle joku islamilainen uusivuosi ja torstai on näin ollen pyhä. :kieh: En tule varmaan ikinä oppimaan näitä kuunkiertoon perustuvia juhlapäiviä, joiden tarkka ajankohta tiedetään vain paria kolmea päivää aiemmin. Eilen ketutti aivan hirveästi kun ultra siirrettiin sitten ensi maanantaille. Olisin niin hirveästi jo halanut tietää, onko siellä mahassa ihan oikeasti mitään elämää, kun ei tämä pahoinvointi ole kuitenkaan mikään tae, että kaikki olisi hyvin. Toisethan oireilevat tosi vahvasti vaikka kyseessä olisi pelkkä tuulimuna. Ei auta kuin odotella.
Jännäilemisiin!
 
Kiitos kaikille ovulaatiopohdinnoista. Päätin sitten vielä eilen illalla testata ovista ja kuinkas ollakaan, sain siihen jonkinlaisen viivan. Ei se tosin ihan yhtä vahva ollut kuin kontrolliviiva, mutta viiva kumminkin. Ehkä olinkin vain kärsimätön asian kanssa ja ovulaatio tapahtuu myöhemmin kuin olen olettanut oireista päätellen. Testailen taas illalla.
Aamulämpöjen mittaamista en ole koskaan kokeillut. Pitänee kokeilla sitäkin ensi kierrossa. Ja kenties minäkin tutustun Fertilityfriend.com -sivustoon. Vähän jo sitä vilkaisinkin.

kati231 kovasti tsemppiä sinulle! ++++++++

Ja plussaonnea tasapuolisesti kaikille muillekin! :heart:
 
Iida-Liina. Varmasti kurjaa, kun ultra siirtyi. Jännittääkö sua kovasti myös se, että onko monikkoraskaus kyseessä?

Mulla vauvakuume oireilee aina välillä silleen, että tutkin, millaiset vaunut meidän vauvalle sitten hankittaisiin... Siinä missä mies seikkailee autosivustoilla netissä, mä surffailen vauvan kärryistä tietoa. En oikein tiedä olisiko kolmi- vai nelipyöräiset paremmat... Jos joku vielä muistaa, että hehkutin alkaneeni virkata vauvalle vilttiä -- se jäi kyllä alkutekijöihin odottamaan sitä aikaa, kun oikeasti sellaiselle on tarvetta. Ehkä sitä alkukierrosta innostuu, mutta kun menkat alkaa, sitä luovuttaa.

Mulla on työterveystarkastus tulossa... Mitä mieltä olette, kannattaako siellä mainita näistä lapsettomuusasioista? Eikös ne nyt siellä kuitenkin ole luottamuksellista tietoa? Ajattelin, että kehtaisinko yrittää vielä saada itseni gynekologille ennen varsinaisia tutkimuksia. Lähinnä haluaisin niihin hormonikokeisiin, kun olen ihan varma, että mulla ovulaation ja kuukautisten väli jää liian lyhyeksi. Olen niin kärsimätön... :ashamed: Tiedätte tunteen...
 
Hei vaan kaikille ja tervetuloa Bella mukaan joukkoon!

Mulla kävi ihan päinvastoin kuin olin uhkaillut, kun ajattelin että intoilen hoitokokemuksestani täällä enemmänkin. Inssi tehtiin, mutta tehtiin juuri ennen joulua, joten oli ihanasti paljon muuta ajateltavaa, kun sukuloitiin monessa paikassa. Niinpä en oikeastaan ehtinytkään tänne kirjoittelemaan ja jännäilemään. Joulun jälkeen sitten oli vaan sellainen (peruspessimistinen) olo, että enpä nyt jaksa elätellä liikoja toiveita...ja päätin jatkaa "en ajattele koko asiaa" linjaa. Niinpä piinailu jäi lähes kokematta. IHmeellistä, että onnistuin! Olin vain jotenkin VARMA, että eka inssi ei voi tärpätä. Tässä oli ehkä syynä se, että kuten Kati tuolla aiemmin jo olikin maininnut, inssi on tehokkain sellaisille pareille, joiden miehellä on spermanlaadussa ongelmia (koska parhaimmat yksilöt erotellaan prosessissa). Meilläkin kuitenkin miehen sperma on huippulaatua, joten voin kai sitten syyttää vain omia munasolujani tai jotain, kun ei onnistu...
:ashamed:

Nyt sitten ollaan tähtäämässä toiseen inseminaatioon, jos se ei vaan pahaksi onneksi osu viikonlopulle. Clomifenit ovat ainakin auttaneet munasolun nopeammin kasvamaan, ja menkatkin ovat nyt hormonien jälkeen "paremmat" eli vuoto ei ole olematonta vaan jo lähes normaalia. Sehän tarkoittaa, että myös limakalvo on paksumpi. Voin siis olla jatkon suhteen varovaisen toiveikas, eikö, eikö? (kaipailee uskonvahvistusta)

OIkein paljon plussatsemppiä loppuvaiheen piinaajille!
Katille onnea matkaan uusien hoitojen kanssa!

Ja kaikille muillekin tasapuolisesti positiivisia ajatuksia (peruspessimistiltä
:kieh: ) ! Pitää siis toivottaa itselle kanssa... :LOL:

Ja Iida-Liinalle vielä :heart: Olen tosi onnellinen raskautumisestasi. Ymmärrän hyvin, että haluaisit pian vahvistuksen, että kaikki on hyvin.

Ja Hannelelle vielä: olen itsekin miettinyt tuota työterveydessä kertomista. Jotenkin suhtaudun skeptisesti, vaikka asiassahan ei PITÄISI olla mitään pelättävää. Luottamuksellista tietoahan kaiken pitäisi olla...Riippuu ehkä työpaikan / työnantajan / työterveyshuollon koosta. En tiedä, miksi ajattelen, että jossain pikkukylässä tai pienessä työterveysyksikössä tällaiset tiedot olisivat suuremmassa vaarassa levitä lipsahduksina "tutun tuttu" metodilla helpommin kuin kaupungeissa ja isoissa yksiköissä.

Nyt uusi lopetusyritys. HEIHEI :wave:
 
Kiitokset teille kaikille ihanille tsempityksistä tulevaan koitokseeni! Kuten Heksu taisi sanoa, täällä on tosi kiva poppoo!

Pötkylä ja Iida-Liina, tosi kiva, että jaksatte käydä täällä piinailupuolella valamassa uskoa meihin kaikkiin. Tulethan, Pötkylä kertomaan sitten ehdottomasti tännekin kuulumisesi, kun h-hetki on ollut käsillä. Tässä vaiheessa ei muuta kuin tsemppiä viimeisille päiville/viikoille. Iida-Liina, harmin paikka, että teidän ultra siirtyi. Maanantai on kuitenkin onneksi pian... Niin, ja voimia hiekkamyrskyn jälkien siivoamiseen ;)

Tirlittan, tosi hienoa, että se viiva siihen ovistestiin kuitenkin ilmaantui. Silloin kun itse käytin o-testejä, niin mähän tikutin yleensä yli viikon - ja testejä kului.

Hannele, kyllä mun mielestä työterveyslääkärille (tai -hoitajalle) kerrotut tiedot pitäisi olla ehdottoman luottamuksellisia. Ei mun mielestä omaa terveydentilaa koskevat tiedot saisi "vuotaa" esimiehelle tms. Kyllähän sitä varmaan kannattaa käydä gynellä otattamassa ne tarvittavat verikokeet, jos haluaa asiaan varmuutta. Niin mekin muistaakseni tehtiin ennen hoitoihin menoa. Verikokeessa taidettiin testata progesteroni, prolaktiini, LH ja FSH.

Merilintu, voi hitsi, ettei inssissä sitten teilläkään tärpännyt. Toivottavasti mä en jo etukäteen aiheuttanut mitään "toivon menettämistä" omilla jutuillani...
 
Et Kati suinkaan aiheuttanut! Päinvastoin, on vaan mukava kun on samankaltaisessa lähtötilanteessa olijoita. Prosentuaalisesti meidän(kään) tapauksessa ei inssistä yksinkertaisesti ole kovin suurta iloa. Olen vaan tyytyväinen että sain pidettyä nämä asiat taka-alalla nyt joulun aikaan. Kevättä kohti... :wave:
 
Hannele: kyllä työterveyslääkärikin on vaitiolovelvollinen samalla lailla!!!
Tirlittan Mullakin meni 12 ovistetiä tässä kierrossa ja lopulta sain plussan testiin kahtena päivänä!!! Sinniä vaan!!!
Nyt mulla on lämmöt koholla ja edelleen palelee ja rinnat aivan sinertävät...ei koskaan ole ollut!!!!!
Menkkamaisia kipuja ei tänään ole ollut...eilen oli ja kovat!!!
Hui kun alkaa tosiaan toivoa, vaikka lupasin etten tässä kierrossa oireita turhaan kehittele!!!
 
Onpa ihanan paljon tekstiä :heart: , en ehdi nyt kaikkea kommentoida, paitsi kiittää "vastauksista" ja kommenteista, ja on tosi ihana munkin mielestä, että pötkylä ja Iida-Liina jaksaa meitä kannustaa!
Heksu: tuo rintojen sinertävyyshän on aivan huippuoire! Monillahan rinnat oireilee ekaksi, kun sinne alkaa työntyä uusia verisuonia!

Meikäläisellä taas kuvotusta päivän mittaan, tosin olen kyllä ajatellut, että onkohan tämä nyt vaan uusi pms-oire.... :/ Niin kuin Iida-Liina kirjoitti itsestään, taitaa olla aika normaalia, että tuntee pahoinvointia näin kierron loppupuolella, mulla taisi vielä olla eilen keltarauhashormonihuippu, niin että ei ihme, jos kroppa oireilee... Vielä tämä on näköjään tällaista kiertojen opettelua... :D

Kovaa on tämä hormonien myllerrys, oli mitä oli... Tänään rupesi itkettämään hirveästi elokuvassa taistelukohtausta katsottaessa... Siis väkeä lakosi ja iskuja sateli, ja meikäläinen alkoi nyyhkimään... Aiemmin karatea harrastin... :LOL:

Ja mies katsoi silleen veikeästi, kun tilasin illallisella naudan filettä pizzan sijaan... Mä olen nimittäin syönyt lihaa vasta pari kuukautta 15 lihattoman vuoden jälkeen, enkä nykyisinkään syö lihaa juuri kuin poikkeustapauksissa... Mutta tänään vaan ällötti kaikki muu...

No joo, nyt tämä hormonihiiri menee uneksimaan vauvoista :D

++++++ :whistle:
 

Yhteistyössä