**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.4**

Morjens teille kaikille!
Kävin nyt ostamassa clinic ovistestejä,onko kukaan teistä oviksen tikuttajista käyttänyt clinic ovistestiä,jos on niin onko hyvä testi?
Toivottavasti ainakin mä saisin tällä ensi kierrossa helmikuulla vahvan plussan ovistestiin ja gynelle sain ajan jo nyt torstaille tutkimuksiin.

Miten teillä muilla on mennyt?

KUUMETTA: :hug: Lohtuhaleja tädin kylään tulon takia,tiedän miltä susta tuntuu.

Hyvää uutta vuotta 2008 teille kaikille!
 
Minä sain tänään postissa elämäni ensimmäiset ovulaatiotestit, jotka tilasin netistä Babyplus-sivuilta. Alankin heti lukemaan käyttöohjeita, jos vaikka jo tänään pääsisin testaamaan. Mielenkiintoista ja jännittävääkin.

Lohtuhaleja kuumetta :hug:
 
Viimeksi, kun olen ovistestejä käyttänyt, olen käyttänyt netistä tilattuja testejä. www.mammaksi.fi osoitteesta olen useasti tilannut ja www.kotitestit.com osoitteesta hieman harvemmin. Mulla on kaikkien testien kanssa aina ollut jonkin sortin ongelmaa, mutta luulen, ettei vika olekaan ollut testissä, vaan käyttäjässä :LOL: . Onneksi nyt hoitojen aikana ei ole tarvinnut testejä käyttää, vaan ultralla ollaan aina saatu tietää oviksen ajankohta.

Parempaa uutta vuotta 2008 myös omasta puolestani meille kaikille. Eiköhän me valtaosa plussata ensi vuonna! :heart:
 
Kuumetta, :hug: ! Meikäläinenkin saa aina jännätä, että onko mies kotona oviksen aikoihin...

Iida-Liina, olipa kiva lukea sinun uutisiasi! Kun sulle tuli tuo pahoinvointikohtaus, niin oliko sun mahasi tyhjä, vai olitko syönyt hiljattain? Olen nimittäin miettinyt, että onko raskauspahoinvointia todellakin vain tyhjällä mahalla?? Joka tapauksessa, olen oikein iloinen, että voit mukavalla tavalla huonosti :D
Toivottavasti me kaikki saadaan vielä kärsiä tänä vuonna aamupahoinvoinnista, eli oikein öklöjä UUDEN VUODEN TOIVOTUKSIA KAIKILLE :LOL:
 
Gitte, mäkään en ole koskaan saanut ovistesteihin tummaa viivaa, ja siksipä mittaan aamulämpöjä, luotan niiden nousuun enemmään. Luin nimittäin, että on naisia, joilla tuo LH-piikki on niin nopea, etteivät ovistestit välttämättä ehdi sitä mitata. Eli vaikka et saa testiin kunnon viivaa, ei se välttämättä tarkoita, ettetkö ovuloisi. Tietty lämmöistä saa tietää vasta jälkeenpäin, onko ovista ollut, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan...

Onkos muuten Heksu saanut ovista kiinni?

Minullapa kävi niin hassusti, että oviskivut todellakin toitottivat ovista, lämmöt nousivat kp16, eli ovis oli tod.näk. kp15! Vau, koska luteaalivaiheeni viime kierrossa oli 15 päivää, pitäisi kiertoni olla nyt 30 päivää! Eli kiertoni onkin lyhentynyt joka kierrossa 5 päivällä, sen sijaan että olisi pidentynyt, niin kuin gyne pelotteli silloin aikoinaan :$

Fertilityfriend.comin mukaan yhdyntäajoituskin oli high :D , niin että ei ole mitenkään epätoivoinen olo, vaikka ensin pelkäsinkin, että pupuilu ovispäivänä ei riittäisi, nimittäin mies oli reissussa just ovista edeltävän päivän, sitä edeltävinä kyllä pöllytimme peittoja vastanaineiden innolla :LOL: Mies on ollut kyllä tyytyväinen, koska tää mun ovulaationmetsästys tarkoittaa pupuilua kahdesti päivässä ennen ovista ja kerran päivässä oviksen jälkeenkin... :D
 
Plussarikasta uutta vuotta!!!
Ei ole selvää ovisplussaa tullut...kp 12 aika selkeä haamu, mutta nyt tikutan edelleen kun viime kierto venyi että jos nytkin venyy...
Kalliiksi käy kun menee paljon testejä...vielä seuraavan kierron tikuta ja sitten aion pitää taukoa ja toivoa parasta....ja rukoilla!!!
Mutta ainakin on pupuiltu säännöllisesti...että tulee jos on tullakseen...
Hui kun väsyttää...olin iltavuorossa ja viime yönä valvoin neljään...oltiin torilla paistamassa makkaraa...kerätään nuorille rahaa biljardipöytään, seurakunnalle!
Mitäpä ei tekisi ihanien nuorten takia!!!???
Nyt saunaan ja nukkumaan!!!
 
Nostetaan nyt, ettei aivan kolmannelle sivulle kadota :D

Tänä aamuna heräsin nenä tukossa ja on muutenkin sellainen olo, että, nuha tai oikein kunnon flunssa iskevät pian päälle.

Olimme pari päivää Alpeilla mieheni vanhempien luona juuri ennen Uutta Vuotta, ja appivanhempien talosta oli mennyt lämmitys pois päältä, niin että talon lämpötila oli ehtinyt laskea nollaan asteeseen ennen kuin mieheni sai korjattua aparaatin. Appivanhemmat nimittäin olivat olleet sukuloimassa pari viikkoa Bolognassa, ja siellähän mekin mieheni kanssa vietimme joulua edeltävän viikon lähinnä syöden oikein paksusti... :D Taisi tuo kylmyys sitten madaltaa vastustuskykyä sen verran, että virus on päässyt iskemään. Lämpö on nousussa ja päässä on pelkkä hattaraa... :snotty: Ainakin toivon, että on nuhakuumetta eikä mitään listeriaa tai toksoplasmoosia.... :kieh:
 
Mä jo aattelin eilen kuitenkin lopettaa testauksen ja kuitenkin tänään vielä testasin ja plussa pärähti ja selkeä...nyt sitten pupuillaan...ainakin kolmena päivänä...ekaa kertaa kun bongaan oviksen ja saa hyödynnettyä...ihanaa!!! Jospa tää vuosi alkaisi paremmin kuin hyvin... :heart:
 
Hei ja oikein mukavaa uutta vuotta kaikille! :wave:

Me vietimme uutta vuotta ihan kahdestaan - katselimme hienoja ilotulituksia parvekkeelta, paukuttelimme itsekin pari pommia *ihanan lapsellista* ja joimme shamppanjaa. :heart:

ON: Viime kuussa tuli tädin vierailusta niin iso masennuskohtaus, etten ole tässä kierrossa jaksanut ottaa yhtään stressiä koko vauva-asiasta. Olo on sellainen, että tuleepi, jos on tullakseen... *lol*
Ai niin, ne viime kuun kuvittelemani "kiinnityskivut" johtuivat lääkärin mukaan tulehtuneista imusolmukkeista alavatsassa. Sain kipuihin lääkettä ja olo alkoikin sitten kohenemaan jo parin päivän sisällä.

Hirmupaljon plussaonnea kaikille! :heart:
 
Onnittelut Heksu ovisplussasta! Nyt vain peukut ja varpaat pystyyn, että tärppää. Lentoemolle, myös onnittelut kymmenen pisteen pupuiluajankohdasta. On se kätevä tämä tietokone, kun siltä voi kysyä, että heiluiko peitot oikeaan aikaan. ;) Nyt vain tunnustelemaan oireita ja jännäämään. Hyvältä kuulostaa tuo sinun luomuovis kp 15. Voihan olla, että alkuun pitkät kiertosi johtuivat vain pillerien lopetuksesta. Jos olet innostunut lämpöjen mittailusta, niin oviksen jälkeenkin voi mittailla lämpöjä, sillä joillakin näkyy selvä lämpöjen putoaminen yhtenä päivänä silloin kun kiinnittyminen tapahtuu ja yleensä tämän jälkeen lämmöt nousevat entisestään. Minulla toden näköinen kiinnittyminen on näkynyt lämpöjen hetkellisenä putoamisena molemmissa raskauksissa. Lämmöt ensin putosivat päiväksi noin 0,2 astetta ja nousivat sitten seuraavana päivänä noin 0,4 astetta. Ensimmäisessä raskaudessani pudotus tapahtui 7 päivää oviksen jälkeen ja tässä nykyisessä 9 päivää oviksen jälkeen. Eli jos tykkät leikkiä laboranttia, niin kaikkea tällaista voi kokeilla piinapäivien iloksi. Tosin läheskään kaikilla selkeää kiinnittymisdippausta ei ole.

Lentoemo kyseli raskauspahoinvoinnista ja jos se oliskin niin, että pahoinvointi olisi kokonaan vältettävissä silloin kun maha on täynnä niin asiahan olisi helposti käsiteltävissä. Tosin pahoinvointi on kyllä voimakkaampaa tyhjällä mahalla eli esimerkiksi neljän aikaan aamuyöstä. :x Mutta kaikki kokevat pahoinvoinnin eriasteisena. Minä satun kuulumaan siihen ryhmään, joka voi pahoin jo ilman raskauttakin, tavallisen kierron hormooniheilahduksilla. Toivon mukaan säästyn sitten niiltä suuremmilta muilta vaivoilta. Kyllä varmasti tämä alkuraskauden kestokrapula-olo tulee tutuksi vielä teille kaikille. :D
 
nouseeko lämmöt vasta oviksen jälkeen, niin olen ymmärtänyt!!??
Mulla oli eilen testissä ovisplussa ja siitähän ovis tapahtuu noin kahden vuorokauden sisään...lämmöt vielä normaalit ja muissa kierroissa on loppukuussa lämmöt ollut noin 0,5-0,7 astetta koholla...eli ovis ei vielä ole tapahtunut eiköstä???
Eli nyt vaan pupuilua ainakin parina päivän vielä niin kaikki voitava ob tehty...
Mulla oli nyt aamulla lämmöt vielä hiukka normaalia alempana...voiko olla että lämmöt vielä laskee ja sitten pomppa oviksesta ylös...
 
Hyvää uutta vuotta kaikille!

Kiva Iida-Liina, että jaksat täällä vielä käydä kommentoimassa plussausjuttuja. Sanoit tuosta pahoinvoinnista, et sulla on ollut sitä joskus jo ennen raskautta hormooniheilahduksina. Sama täällä, olen monta kertaa karvaasti pettynyt, kun etova olo ja välillä tosi pahakin paha olo ei ole ollut raskauden vaan loppukierron hormonimuutosten aiheuttamaa.. Täytyy ajatella niin, että ainakin pahaan oloon on jo vähän valmiiksi tottunut ?

Heksulle onnittelut ovisplussasta! Toivottavasti sitä seuraa plussa toiseenkin testiin. Niin ja lämmöt yleensä nousee muutaman kymmenyksen, päivän parin päästä. Tämäkin varmaan kovin yksilöllistä ja riippuu myös ovulaation tehokkuudesta. Ja musta tuo laskukäyrä ennen nousua tosiaan kuului asiaan, siitä taisi olla joku graafi perhesuunnittelun sivuilla.

Gitte + muut kävitte vilkasta keskustelua testeistä. On niissä varmasti eroja toiminnankin kannalta, mutta kyllä kai ne erot tuloksissa selittyy eniten elimistön erilaisen toiminnan kautta. Osalla ovis "viuhahtaa" ohi eikä ehdi kunnon merkkiä testiin jättää, sitten tietysti ovis voi olla tapahtumatta kunnolla tai vaan tapahtua ihan odottamattomaan aikaan. Itse olen luottanut digitaaliseen, koska tulos on selkeä. Mutta eipä sekään autuaaksi tee, koska kierto voi heitellä ja esim. tällä kertaa en ole ovista pongannut. Tosin testailin vaan 4 tai 5 päivää.

Lentoemo, sä olit pohtinut oviskipujen viittaavan endoon. Toki varmaan niin voi olla, mutta kyllä meillä 30+ tapauksilla pitäisi nämä kierron vaihtelut kovemmin tuntua ihan ilman mitään huolestuttavaa muutosta. Mulla oli kovin samanlaiset vaivat ja pelot. Yhdyntä sattui oviksen aikaan, tärinä tuntui ja vihlonta oli jatkuvaa. Luulin jo vaikka mitä. Ainakin ultra ja tehokas sisätutkimus osoitti kaiken puhtaaksi. Munasolun kasvu ja keltarauhasen toiminta voi tuntua yllättävänkin kovasti. Joten äläs vielä maalaa piruja seinille!

Harmistus Kuumetta, että täti taas pärähti. Jospa uusi vuosi toisi uudet tuulet..

Täällä olen edelleen enemmän taustaillut. Päivät seuraa toisiaan, mitään uutta ei tunnu tapahtuvan. Kp30, kivut on kovat, mutta tätiä ei kuulu, joten en tiedä miten päin tässä piinailussani olisin. Toiveikkaaksi en kuitenkaan osaa muuttua, kun tuntemukset on niin tätimäiset.

Omasta matalalennosta huolimatta ensin ovisplussia testien kanssa tuskaileville, sitten romanttisen rentouttavaa peiton pöllytystä ja lopputuloksena superplussia kaikille!
 
Vaahtokarkki, pidetään nyt kuitenkin peukut ja isot varpaat pystyssä! :heart:

Ja Iida-Liina, jos vain jaksat, niin muistathan meitä aina silloin tällöin :saint: .
Viime kierrossa jännitin enemmän sinun kuin itseni puolesta, mutta nyt sitten povaan itselleni raskautta, eläköön positiivisen asenteen voima! Päättäväisyys palkitaan, vai mitä ;) Ja ilman muuta, Iida-Liina, aion mittailla lämpöjä oviksen jälkeen, siitähän on tullut jo mun lempiharrastus. Vauvakuumeen sivuilla roikkumisen ohella. Hassua, miten sitä aktivoituu näin oviksen jälkeen...

Helpottavaa kuulla teiltä saman kokeineilta, etteivät kivuliaat oviskivut välttämättä tarkoita endoa. Mulla on nyt, siis 5 päivää oviksen jälkeen ollut niin kovia kouristuksia kohdun alueella (ennen ovista ja oviksen aikaan vain oikean munasarjan suunnalla), että kaikenlaisia aatoksia käy mielessä... Niin sitä vain me raihnaat kolmekymppiset kärsimme iän tuomista rasituksista.... :LOL:
 
Ovistesti näytti jo haaleenpaa viivaa joten nyt alkaa tosiaan olla aika kohdallaan ja iltalämmöt oli korkeammat kuin eilen...aamulla aion mitata vielä...
Kiitos lämpötiedoista Iida-Liina ja Vaahtokarkki! Minäpä illalla kellistelen ukon vielä...se ei muuten ole kovinkaan hankalaa
:LOL:
Toivotaan että meille kaikille tulee upea odotusvuosi!!! :heart:
 
Ovistesti näytti jo haaleenpaa viivaa joten nyt alkaa tosiaan olla aika kohdallaan ja iltalämmöt oli korkeammat kuin eilen...aamulla aion mitata vielä...
Kiitos lämpötiedoista Iida-Liina ja Vaahtokarkki! Minäpä illalla kellistelen ukon vielä...se ei muuten ole kovinkaan hankalaa
:LOL:
Toivotaan että meille kaikille tulee upea odotusvuosi!!! :heart:
 
Morjens teille kaikille!
Täällä odotellaan tätiä kylään ensi viikolla,toivottavasti olisi sitten viimeinen tämän vuoden täti joka tulee mulle kylään,sitä kun ei oikein kaivattaisi tänne päin vierailemaan.Olen lähdössä kohta jumppaamaan itseäni kuntoon joulun jäljiltä muutamaksi tunniksi hikijumppaan,tekee mukavaa.

Miten teillä muilla on mennyt?
Mukavaa viikonloppua teille kaikille :wave:
 
Hyvä gitte, itsekin olen päättänyt harrastaa liikuntaa päivittäin, luulisi sen parantavan kohdun verenkiertoa punaviiniakin tehokkaammin :D .

Kauheita kipuja kohdun seudulla jo pari päivää, ovikseen saakka väännettiin puukkoa oikeassa munasarjassa, mutta selvästikin kohtu on ottanut tosissaan mun uudenvuoden päätökseni tulla raskaaksi tästä kierrosta, ja siellä se ponnistelee kasvattaakseen limakalvoa ja verisuonistoa alkiolle sopivaksi.... :D Huomenna taitaa olla menossa 7. päivä oviksen jälkeen, eli voisi odotella alkion kiinnittymistä. Katsotaan, tuleeko aamulämpöön tuota Iida-Liinan mainostamaa laskua, vaikka eihän sitä kaikille tule, ja joillekin tulee vaikka ei raskaana olisikaan.

+++++ :whistle: ja oikein seesteistä viikonloppua kaikille!
 
Oviksen tikuttaminen ei ole enää mielenkiintoista eikä jännittävää, vaan turhauttavaa ja masentavaa, sillä viivaa ei ole testiin ilmestynyt. En ole saanut siihen edes haamua.
Miten se menee? Tuleeko yleensä ensin haamu ja seuraavana päivänä kunnollinen viiva? Vai voiko se kunnollinen tulos tulla yhtäkkiä ilman haamuilua?
 
5.1.
Kuumetta 35v...........kp6/23-26........yk17...............1. yhteinen
Lentoemo-76 31v......kp22/35-40.......yk3................1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp21/26............yk9(???)..........esikoinen
Leidi77 30v..............kp19/26-28........yk4................esikoinen
Tuizu 31v.................kp18/24?..........yk2..........
Tirlittan-75 32v.........kp17/30...........yk6..................esikoinen
Vaahtokarkki 35 v.......kp32/30............yk 7...........1. molemmille
Kati231 34 v..............kp8/28-40.....yk23................esikoinen
gitte 38v...................kp23/28.....................................esikoinen
Kummi 32v................kp22/31.......yk vajaa pari v......1. molemmille

Joulukuun plussat :heart:
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille
 
Morjens teille kaikille!

TIRLITTAN:Teetkö ovistestin aamupissasta?Mulla oli apteekin omia ovistestejä ja niillä sain tässä kierrossa haaleaa viivaa,no nyt sitten ostin clinic ovistestejä ensi kiertoon,niin niissä neuvotaan tikuttamaan ovista päivällä eikä aamupissasta ja ei saa juoda nestettä ennen oviksen tikuttamista,sillä se laimentaa pissaa.
Mulla kyllä oli tässä kierrossa ovis kipu todella pientä,että ei varmaan sitten irronnut munasolu mulla ollenkaan.Sain gynelle ajan parin viikon päähän,niin siellä sitten tutkitaan asia jälleen kerran ultralla ja samalla otetaan papa-koe ja verikokeita oviksen takia.

Mitä ovistestejä te muut oviksen tikuttajat olette kokeilleet ja kuinka kauan olette tikuttaneet ovista?
Onko teidän muiden mielestä ovistesteissä eroja?Osaako kukaan teistä sanoa,että mitkä ovat ne parhaimmat ovistestit millä saa plussan tikutettua?

Kuinka moni teistä mittailee lämpöjä oviksen aikana?

Minkälaisia ovis oireita teillä on oviksen aikana?Mulla on rinnat kipeenä oviksen aikana ja pientä nipistelyä munasarjan kohdalla,mutta nyt ei ollut rinnat kipeenä ollenkaan.

Kyllä tämä oviksen tikuttaminen välillä on hermostuttavaa ja olenkin pitänyt siitä taukoja,etten ole aina joka kierrossa tikuttanut ovista vaan pupuiltu ilman tikuttelua.

Miten teillä muilla on mennyt?

Mukavaa viikonloppua teille kaikille!
 

Yhteistyössä