**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.4**

Ystäväni kertoi, että Iida-Liina on saanut haamuplussaa. Onneksi olkoon Iida-Liina :heart:

Me ollaan molemmat miehen kanssa hankittu tällä viikolla perheenlisäyksen johdosta tarpeellisia asioita. Mä ostin työkaverilta yhdellä käytetyn turvakaukalon vauvalle ja mies osti meille omakotitalon. Ehkä vähän epäsuhteessa nuo meidän sijoitukset, mutta näin nyt on :LOL:
Onhan se ihanaa, kun on sitten vauvalle enemmän tilaa ja ollaan maan pinnalla ettei tarvitse hississä vaunuja kuskailla. Ja talo on ihana :heart:

Taidan jo tuntea vauvelin liikkeet. Sellaisia kirpaisun tapaisia vihlomisia tuntuu ajoittain ja just sellaisissa tilanteissa kun pitäisikin tuntua liikkeitä. On ihan hassua, että kohta tämä raskaus on jo puolivälissä. Huomenna tulee täyteen 18 viikkoa ja jäljellä laskettuun enää 22. Nyt taitaa kuitenkin olla menossa se raskauden parhain vaihe. Ei enää kuvota eikä masu ole vielä tiellä. No, masu saisi kyllä vähän kasvaa, että tulisi todellisemmaksi tämä juttu. Tosin hyvähän se olisi, jos masu pysyisi muuttokuvioihin asti vielä jollain tavoin aisoissa.

Plussatuulia ja jouluun rauhoittumista kaikille täältä Vantaalta toivoen Miinamaria ja pikkutyyppi rv 17+6
 
Palasin juuri viikon sukuloimismatkalta, jolla tuli mieheni huippukokkisukulaisten luona lihottua varmaan 5 kiloa! En ole vielà ehtinyt lukea muiden kuulumisia, ainoastaan Iida-Liinan iki-ihanat uutiset! voi, kun olen onnellinen puolestasi! :heart: :D
maailman paras joululahja! :xmas:
 
Heippa teille kaikille!
Miten teidän muiden joulun vietto on mennyt?Mitä saitte joululahjaksi?
Oma napa: ovista tikuttelen,mutta negaa näytti tänä aamuna.

Mukavaa joulun viettoa teille kaikille :xmas:
 
Tapaninpäivän tervehdys teille kaikille!

Tänään palailimme takaisin kotiin sukuloimasta tuolta pohjoisesta, jossa oli lunta! Kylläpä tuli taas syötyä, kuten aina jouluisin ennenkin... Vuoden alusta on taas hyvä aloittaa terveellinen elämä. ;)

Onkohan kukaan meistä onnistunut joulun aikaan plussaamaan - sitä tuossa mietin...

Mulla menossa jälleen kerran megakierto eli kp 35 jo menossa. Tädistä ei oo tietokaan, mutta en kuitenkaan elättele mitään sen enempää. On ne kierrot aikaisemminkin olleet siinä kp 40:ssä. Yhden negan testasin joskus kp 28 paikkeilla, mutta sen jälkeen en ole testaillut. Hyvä juttu on ainakin se, että jos nyt ei plussaa tuu, niin päästään tässä tulevassa kierrossa aloittamaan IVF. Toivon niin kovasti, että ensi joulu meillä voisi olla erilainen kuin aikaisemmat...

Mukavia joulun välipäiviä kaikille! :xmas: :xmas: :xmas:
 
Morjens teille kaikille!
Oma napa:hieman on kipua munasarjan kohdalla,mutta nega tuli testiin kun tikuttelin ovista.Mulla on ovis,kun laskin 28.12 ja silloin laitamme simpat liikkeelle ja sitten vaan toivotaan,että saisimme syysvauvan itsellemme.

Miten olette selvinneet joulusta?
Miten aiotte viettää uutta vuotta?
Mukavia välipäiviä teille kaikille! :xmas:
 
Ähky ollut jo manta kertaa, mutta kun ruoka on niin hyvää =)
Nyt sitten olisi lomaa uuteen vuoteen saakka, mutta ohjelmaa on ja paljon...
Ovista oon tikuttanut mutta plussasta ei tietoakaan, joten taitaa venyä tämäkin kierto :(
No jospa se plussa vielä tikkuun tulisi, kun viime kierto oli peräti 34 päivää ja siinä tikutin oviksen kumminkin kp 22.
Joulu oli ihana ja sain kivoja lahjoja ja oli oikein joulumieli.
Eipä täällä sen kummampaa...
 
Moikka teille kaikille!
Oma napa:kivaa nipistelyä on ollut mulla vasemmalla puolella munasarjassa koko tämän illan,mutta nega tuli ovistestiin,täytyy testata huomenna uudestaan.
Mihin aikaan päivästä te muut ovista tikuttavat testaatte ovista,aamulla vaiko päivällä?
Mä olen huomannut,että mulla on omega3-pillereiden käyttäminen tuonut todella kovia oviskipuja nyt,että tuntuu selvästi,että on ovis menossa kipujen takia.

Miten teillä muilla on mennyt?

Peukkuja teille kaikille!
 
Moikka teille kaikille!

Te muut jotka tikutatte ovista,niin minkä nimisiä ovistestejä käytätte?Onko teistä kukaan tikuttanut ovista biocard ovistestillä,jos on niin onko hyvä ovistesti tuo biocard,osaako kukaan ovista tikuttava sanoa?Mulla itselläni on ollut apteekin oma ovistesti ja nyt ne loppui tänään ja huomenna menen ostamaan uuden pakkauksen ovistestejä,niin mitä suosittelette?

 
Moikka teille kaikille!
Oma napa:Ovis kipua on,sellaista pientä nipistelyä vasemmassa munasarjassa.Lisäksi mulla on rinnat,varsinkin nännit todella kipeet,että ovista elellään,käyn ostamassa tänään ovistikkuja,toivottavasti saisimme syysvauvan alulle rakkaan mieheni kanssa nyt tässä kierrossa.

Miten teillä muilla on mennyt?
 
27.12.
Kuumetta 35v...........kp21/23-26........yk16...............1. yhteinen
Lentoemo-76 31v......kp13/35-40.......yk3................1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp12/26............yk9(???)..........esikoinen
Leidi77 30v..............kp10/26-28........yk4................esikoinen
Tuizu 31v.................kp41/24?..........yk1..........
Tirlittan-75 31v.........kp8/30...........yk6..................esikoinen
Vaahtokarkki 35 v.......kp23/30............yk 7...........1. molemmille
Kati231 34 v..............kp36/28-40.....yk22................esikoinen
gitte 38v...................kp14/28.....................................esikoinen
Kummi 32v................kp13/31.......yk vajaa pari v......1. molemmille

Joulukuun plussat :heart:
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille
 
Täällä meni joulu oikein mukavasti. Ehdittiin tavata sekä miehen että minun sukulaisia ja ohjelmaa oli sopivasti, sillä aikaa jäi hyvin myös lepäämiseen.
Paras joululahja oli mieheltäni - hän oli ostanut minulle luistimet! Olin niistä tosi yllättynyt ja silmät loistivat varmaan kuin lapsella kun avasin paketin =)
Joulupäivänä myöhään illalla kävimme luistelemassa lammen jäällä kuutamon valossa.
 
Tirlittan-75, voi miten romanttiselta kuulostaa joulunviettosi!

Kati231, koska aiot testata uudemman kerran? Vaikka kiertosi on joskus pitempikin, niin kyllähän tuo alkaa jo kuulostaa jännittävältä! ;)

Gitte ja Heksu76 oletteko jo saaneet bongattua ovista?

Oma ).(, oviskipuja on ollut kp5 alkaen, nyt menossa siis kp14/35-41, ja ehdin jo elätellä toivoa, että kiertoni olisi ihmeen kaupalla muuttunut 28 päivää kestäväksi (aikaisemmissa kierroissa oviskivut alkoivat viikkoa ennen ovista), mutta lämmöt ovat pysyneet toistaiseksi matalina, ja ovistikkuihin en ole tässä kierrossa vielä "tuhlannut" rahaa, kun edellisten kiertojen perusteella oviksen pitäisi ilmestyä kp21 tienoilla.

Taitaa olla tässäkin kierroksessa laiha tulos, kun mieheni saattaa olla poissa kotoa juuri silloin kp21 tienoilla :headwall: Mietin jo, pitäisikö seurata miestä maailmalle tai siis tällä kertaa seuraisin lähinnä miehen siittiöitä :LOL:

Ehkä nyt kuitenkin jaksan olla kärsivällinen vielä pari kiertoa, aion kyllä ottaa Iida-Liinan vinkistä vaarin ja mennä gynelle 6. kierron jälkeen sen sijaan että odottaisin sitä maagista yhden vuoden rajaa, nämä mun ovulaatiokivut ovat nimittäin sen verran tuskallisia, että olen alkanut epäillä endometrioosia. Ja muutenkin haluan selvittää kunnolla, että onko mun munasarjat kunnossa vai eivät. Endometrioosi pelottaa, oviskipuni ovat välillä tosi tuskallisia. Viime aikoina yhdyntäkin on aina silloin tällöin sattunut, enemmän kyllä oviksen jälkeen kuin sitä ennen... :(

Tsemppiä ja ovistuulia ja ++++ -lupauksia uudelle vuodelle :D
 
Moikka!

Lentoemo, toinen nega testattu eilen eli raskaana ei olla, kuten arvelinkin. Tänään tossa alkoi vielä alavatsassa olla tuntemuksia enteillen tädin tulemista, ja niin se olikin. Koska vuoto on vielä tosi vähäistä, en oo varma, onko tää vielä kp1 vai vasta huomenna. Mutta katsotaan. Kerrankin olen ihan tyytyväinen tädin tulemiseen, sillä ensi viikolla päästään aloittamaan sit IVF-hoidot.

Uudesta vuodesta ei ole sen ihmeempiä suunnitelmia miehen kanssa. Todennäköisesti ollaan ihan kotosalla kahdestaan, koska olemme olleet aikamoisessa reissaamisessa vähän väliä koko joulukuun. Ihan hyvä olla kotonakin välilllä.

Tirlittan, teidän luistelureissu kuulosti oikein kivalta. Itse olen ollut luistelemassa varmaan viimeksi lukioaikoina. Silloin aina jäätyi varpaat ja kunnolla...

Lentoemolle tsemppiä simppojen metsästykseen oviksen aikaan! :LOL:
 
Joulu on nyt sitten juhlittu molempien perheiden kanssa ja arkeen pikku hiljaa palaudutaan. Töihin menen "kunnolla" vasta uuden vuoden jälkeen.

Eilen ostin alennusmyynnistä paidan sovittamatta. Koko oli 34, mutta tänä aamuna sen päälle laitettuani totesin, että taitaa jäädä odottamaan sitä raskaaksi tulemista, sillä oli sen mallinen, että tarvitsisi lisää täytettä sisälle näyttääkseen hyvältä. Mahan kohdalta venyy sopivasti, joten jospa se sitten... Toivottavasi pian!

Tänään oli hassu olo -- sellainen iloinen tunne, että kohta meille tulee vauva. Johtuu lienee noista lähenevistä hoidoista. Aattona alkoi mulla tiputtelu ja vuotokin sitten joulupäivänä kunnolla. Täti siis ilmoitteli tulostaan 9päivää ovulaation jälkeen... Alan olemaan vakuuttunut siitä, että mulla on jonkinlainen hormonaalinen juttu joka aiheuttaa sen, että en tule raskaaksi. Huomasin sen jo kesällä ja suututtaa se, että silloin gynekologi ei edes paneutunut asiaan, kun kuuli, että emme olleet vuotta vielä yrittäneet. Toivottavasti sen saisi helposti jollakin lääkityksellä kuntoon ja se vauvan sitten ihan oikeasti alulle... :)
 
Eipä ole vielä ovista löytynyt ja kp 14 jo menossa joten jojo taas kierto pitkä tai sitten ei vaan ovista ole tai en saa tikutettua...arg!!!
No viime kierrossa ovisplussa vasta kp 22 joten toivoa löytää ovis on vielä ja ainakin viime kierrossa siis ovuloin...joten...ei stressiä vielä...
Joopa, pitää ajatella positiivisesti...saapahan ratsastusta vielä harrastaa...laiha lohtu, kun vauvaa haluaa :|
Mutta vasta!!?? puoli vuotta yritystä takana...mä en vielä ainakaan ole tutkimuksiin lähdössä...
Mutta mukavaa loppuvuotta ja parempaa vauvarikasta uutta vuotta kaikille!!!
 
Heippa teille kaikille!

LENTOEMO:Tuli vaan ovistestiin haaleaa viivaa,osaako kukaan sanoa,että onko haalea viiva plussa ovistestissä vai eikö?Mun mielestä se ei ole plussa ovistestissä kun on haalea viiva,joten mulla ei tässä kierrossa irronut munasolu ollenkaan,itkettää :'(
No,pitää ottaa uusiksi sitten ensi kierrossa,kuten sanoin,niin periksi en anna.Oma äitini sai veljeni yli 40-vuotiaana ja hänellä alkoi vaihdevuodet yli 50-vuotiaana ja oli hedelmällistä sukua,niin toiveet ovat mulla korkealla,että saisin sen jouluvauvan ensi vuonna syliini.

Miten teillä muilla on mennyt?

Hyvää uutta vuotta teille kaikille!

Peukkuja ja paljon plussa testejä meille kaikille toivottelen vuodelle 2008!
 
Heippa kaikille!! Mun tiedot on vanhoja, eli jos joku päivittää niin kp 12/24? Mulla ei alkanut viime kierrossa kuukautiset, joten alotin terot. yk 2 ja esikoista toiveillaan. Ovista minäkin tikutan, toivottavasti tulee.

Hyvää uutta vuotta 2008 kaikille ja plussatuulia :heart:
 
Gitte, samaa mieltä olen noin periaatteessa, että haamuviiva ovistestissä on nega. Niinhän useimpien testien ohjeetkin toteavat. Tosin, nuo testit saattavat monet olla niin epävarmoja, että joskus kyllä vahva haamuviiva voi hyvikin olla merkki ovisplussasta. Joten, ei niiden varmuuteen voi ihan orjallisesti luottaa. Toivotaan, että kaikesta huolimatta sun tapauksessa se oli plussa.

Onnellista uutta vuotta 2008 meille kaikille!
 
Lentoemo, ne oviskivut eivät välttämättä viittaa endoon. Itse mietin useasti samaa tässä syksyn aikana, sillä oviskipuni olivat välillä aika hurjia (jouduin turvautumaan välillä särkylääkkeeseenkin). Usean kerran ultrassa käydessäni kysyin näkyykö siellä mitään endoon viittaavaa ja aina lääkärit vakuuttelivat ettei mitään sellaista näy (tosin endohan ei aina näy ultrassa). Lisäksi minulla on ollut myös noita oviksen aikaisia yhdyntäkipuja etenkin niissä kierroissa, joissa ovista autettiin pillereillä. Oviskipujen vastapainona minulla ei tosin koskaan ole ollut minkäänlaisia PMS-oireita tai menkkakipuja. Kovat oviskivut voivat kuulemma johtua vain siitä, että ikää on tullut mittariin hieman enemmän kuin 20v. :eek: Mutta tottakai kannattaa kysyä lääkäriltä kaikki itseään arveluttavat asiat. Minullakin on ollut jo kaikenlaisia itse-diagnooseja milloin mistäkin. :D

Ihana, Hannele, tuo sinun 'kohta meille tulee vauva' -tunne. Hoitoihin pääsy varmasti tuo uutta toivoa ja minulle se toi ainakin suunnattomasti uutta energiaa koko touhuun. Vähän kyllä kuulostaa siltä, että mahdollisesti oviksessasi on pientä häikkää jos tiputtelu alkaa jo 9 päivää ovulaation jälkeen. Minulle ainakin lääkärit sanoivat, että jos ovulaatio on perusteellinen niin silloin keltarauhanenkin toimii yleensä riittävän pitkään. Minulla tapahtui tässä tärppikierrossa kiinnittyminen todennäköisesti todella myöhään noin 9-10 päivää oviksesta eli jos luteaalivaihe olisi jäänyt yhtään liian lyhyeksi kiinnittymistä ei olisi ehtinyt tapahtua. Onneksi tuon lyhyen luteaalivaiheen korjaaminen on yleensä helppoa. Silloin joskus kun söin clomeja, muistan, että ohjeessa sanottiin, että tuotetta käytetään myös kyseiseen vaivaan.

Mitä kuuluu Merilinnulle? Ehdittiinkö sinulle tehdä inssi ennen joulua? Eikö se ollut suunnitelmissa? Kerrohan! Jännittää puolestasi.

Katin tuleva IVF kiinnostaa kovasti. Itsekin sitä ehdin ajatella jo useasti, että se osuu omalle kohdalle. Onko rakkuloita tarkoitus kasvattaa paljon, niin että niitä saadaan pakkaseenkin? Kovasti pidän sinulle peukkuja. Pyydä sitten kovasti lääkeitä siihen punktioon, kun jotkut sanovat, että se on muuten tosi kivulias. Mutta lyhytaikaisen kivun kyllä kestää, jos sen tuloksena on se kauan odotettu nyytti. :heart:

Gittelle halaus. harmi ettei ovisviiva vahvistunut, mutta pupuilkaa nyt kuitenkin varmuuden vuoksi, sillä eihän niistä tikuista koskaan tiedä. Ei siitä ainakaan haittaa ole ;)

Oma napa on ollut niin oireeton, että itku on pari kertaa päässyt. Tänään sitten ensimmäisen kerran sain ruokakaupassa sellaisen pahoinvointikohtauksen, että oksat pois. Jäi kärryt kassan eteen, kun piti rynnätä lähimpään vessaan. Vartijakin juoksi hetken aikaa perässäni, kun se varmaan luuli, että yritin varastaa jotakin. :LOL: Että ehkäpä kuitenkin siellä mahassa joku asustaa. Eka ultra vasta 10.1. Sitä ennen elellään uskon varassa.

Kiitos kaikille kuluneesta vuodesta, tuesta ja ymmärtämisestä! :heart: Toivotan kaikille oikein ihanaa ja plussarikasta uutta vuotta 2008! :heart:
 
Moikka teille kaikille!

KATI:Sitä mieltä minäkin olen,kun olen apteekin ovistestejä käyttänyt ja niissä lukee,että haalea viiva ei ole plussa testi ovistestissä,joten mulla ei sitten nyt tässä kierrossa munasolu varmaan irronnut oviksen aikana ollenkaan,kun tuli vaan negaa eli haaleaa viivaa ovistestiin.Nyt ostin uutta merkkiä ovistestiä,jos olisi parempia kuin tuo apteekin oma.
Mulla on nyt kp:17/28 menossa.

Onko kukaan kokeillut uutta donna sylkiovistestiä,onko ollut apua siitä?Näin sellaisen apteekissa ja ajattelin kysellä,onko teistä oviksen tikkuttajista kukaan kokeillut donna sylkiovis testiä?

Mistä te muut oviksen tikuttajat ostatte ovistestit ja mitä merkkiä käytätte ovistestejä oviksen tikutteluun?
Osaatteko sanoa,että mikä olisi paras ovistesti?Itse olen nyt kokeillut apteekin omaa ovistestiä toukokuusta asti ja nyt näytti vaan haaleaa viivaa tällä viikolla ovistesti,mutta mulla oli myöskin oviskipukin todella pientä,kun ennen se on ollut iso kipu oviksen aikana,niin syy on varmaan se,että ei munasolu irronnut tässä kierrossa ollenkaan mulla.

On tämä vauvan yrittäminen mukavaa puuhaa,se on lahja jos lapsen onnistuu saamaan,toivottavasti minulle suodaan oma pieni lapsi ensi vuonna,kuten teille muillekkin toivon kovasti omaa pientä lasta ensi vuonna masuun kasvamaan.

Miten aiotte viettää uutta vuotta,oletteko kotona vai menettekö juhlimaan ravintolaan uutta vuotta?

Kiitos teille kaikille tuestanne äitini kuoleman takia ja tästä kuluneesta vuodesta isot kiitokset teille kaikille.Toivon meille kaikille plussa rikasta uutta vuotta 2008!
 
31.12.
Kuumetta 35v...........kp1/23-26........yk17...............1. yhteinen
Lentoemo-76 31v......kp17/35-40.......yk3................1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp16/26............yk9(???)..........esikoinen
Leidi77 30v..............kp14/26-28........yk4................esikoinen
Tuizu 31v.................kp13/24?..........yk2..........
Tirlittan-75 32v.........kp12/30...........yk6..................esikoinen
Vaahtokarkki 35 v.......kp27/30............yk 7...........1. molemmille
Kati231 34 v..............kp3/28-40.....yk23................esikoinen
gitte 38v...................kp18/28.....................................esikoinen
Kummi 32v................kp17/31.......yk vajaa pari v......1. molemmille

Joulukuun plussat :heart:
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille
 
Iida-Liina. Kovasti kyllä kaipaan valaistusta tähän omaan tilanteeseeni jo. Pari kuukautta vielä odottelua. Ultralla on gynekologit pariinkin otteeseen katsoneet, että munasolut näyttävät hyvältä ja samoin kohtu ym. Ovulaatiokivut ovat selkeät, samoin lämmön nousut. Ovulaatiotestiin ei kuitenkaan ikinä tule vahvaa viivaa ja luteaalivaihe on liian lyhyt. Voisikohan mulla olla jokin keltarauhashormonihäiriö sitten...

Gitte. Itse olen saanut rohkaisua tälläkin palstalla siitä, että on tultu raskaaksi, vaikka ovulaatiotestiin ei tulisi vahvaa viivaa, joten ei kannata heittää pyyhettä kehään silti. Donna sylkitesti oli itselläni käytössä. Valitettavasti mulla sekään ei näyttänyt mitään (pidän itseäni vähän jäävinä siis kommentoimaan). Annoin sen ystävälleni lainaan, joka palautti sen, kun lamppu ei enää syttynyt. Hän ei ehtinyt testaamaan sitä ollenkaan. Harmitti aika paljon. Olisin halunnut tietää, toimiiko se laite ollenkaan vai onko vika jälleen itsessäni. En siis uskalla suositella sitä laitetta. Näppärähän se olisi, jos se toimisi...

HEDELMÄLLISTÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE!!!
 
Morjens teille kaikille!

HANNELE:Mulla on tutkittu kohtu ja munasarjat ja hormoonit otettu verestä ja kaikki on ok,silti vaan tulee todella haaleaa viivaa ovistestiin nyt viime viikolla,vaikka oviskipua on ja keltarauhashormooni mulla on ok.Tilaan nyt ajan gynelle tutkimuksiin uudestaan tämän asian takia.

Kokeilen nyt ensin muuta ovistesti merkkiä,kun olen nyt käyttänyt apteekin omaa ja sillä sain haaleaa viivaa vaan ovistestiin vaikka oli kovia oviskipuja.

Miten teillä muilla on mennyt?

Hyvää uutta vuotta 2008 teille kaikille :wave:
 

Yhteistyössä