**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.4**

Viela ilmoitus muotoisesti, ystavani (33v.) sai torstaina keisarinleikkauksella pienen (2.3kg) terveen pojan. Han tuli raskaaksi heti valittomasti pillareiden pois jaton jalkeen ja siina valissa oli yhdet kuukautisetkin. Teki testin ennen kuukautisia ja naytti negaa, sitten kuukautisten jalkeen tuli outo olo ja olikin sitten positiivinen. Juupa juu :D
 
Huomenta teille kaikille!
Oma napa:kp5/28 ja ihanaa,täti lähti kylästä pois tänään,todella ihanaa ja ensi viikolla sitten tikuttelen ovista ahkerasti.

Miten teillä muilla on mennyt?

Hyvää alkavaa viikkoa teille kaikille vesisateesta huolimatta ja peukkuja teille kaikille!
 
14.1.
Kuumetta 35v...........kp15/23-26........yk17...............1. yhteinen
Lentoemo-76 31v......kp31/30-41.......yk3................1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp30/26............yk9(???)..........esikoinen
Leidi77 30v..............kp2/26-28........yk5................esikoinen
Tuizu 31v.................kp27/24?..........yk2..........
Tirlittan-75 32v.........kp26/30...........yk6..................esikoinen
Vaahtokarkki 35 v.......kp41/30............yk 7...........1. molemmille
Kati231 34 v..............kp17/28-40.....yk23................esikoinen
gitte 38v...................kp5/28.....................................esikoinen
Kummi 32v................kp31/31.......yk vajaa pari v......1. molemmille
Bella77 30v...............kp16/30........yk4...............esikoinen

Joulukuun plussat :heart:
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille
 
Olen tosi huonolla tuulella tänään ja ihmettelin, että mistä se voi johtua. Nyt kun päivitin listan, niin tajusin, että pms-oireethan ne minua näin ilahduttaa. :/

Lentoemolla alkaa olla tosi jännät paikat! Peukut on täällä pystyssä.

Reipasta mieltä kaikille! Erityisesti oviksen aikoja eläville!
:heart:
 
juu. aamulämpö oli yhä koholla... Tosin olen alkanut epäillä, että fertilityfriend olisi laskenut väärin mun ovispäivän... Edellisissä kierroissa oli 16. päivä oviksen jälkeen tätipäivä, ja lämmöt romahtivat...

Ja sitten pelkään, että se munasolu hedelmöittyi, ja ehti kiinnittyä kohtuun sen verran, että vereen tuli raskaushormonia, joka sai aikaan sen mun kauhean pahoinvoinnin ja väsymyksen, mutta että kesken meni, kun mun oireetkin loppui kuin seinään. Kun pelkkä hipaisukin siellä kohdussa saa kuulemma aikaan jopa positiivisia raskaustestejä muutaman päivän menkkaviiveestä puhumattakaan :headwall:

Katsotaan, ilmoitteleeko Tiedätte-Kyllä-Kuka tänään itsestään. Alavatsakipuja on kyllä siihen malliin... Ja äsken tuolilta noustessa tuli kauhea repäisykipu oikean munsarjan kohdalla... :/

Kyllä mulla se Suomesta ostettu testi olisi tuolla huomisaamua oottamassa :ashamed:
 
:wave: Vieläkö kerkiää mukaan? :wave:

Täällä siis vielä yksi onneton yrittäjä. Jo reilu vuosi on TJOTtailua (lue: epäonnistumisia) takana, mutta ei paineita, ei paineita... :whistle:

Tänään kp19/27-35 (eivät ole säännölliset kierrot koskaan minua suosineet, valitettavasti, eli PALJON suuremmaksikin voisi pistää tuon jälkimmäisen luvun, mutta menköön nyt noin), yk toisella kymmenellä, mutta tarkkaa lukua en enää osaa edes sanoa... ehkä yk13?

Ovis taisi olla mennä viikonloppuna, tai ainakin limat olivat tänä aamuna selvästi kuivahtaneet, mutta tikuilla en ole onnistunut kertaakaan varmistamaan, että mitään ovista edes tapahtuisi... But here's hoping! :)

Suurin huolenaihe minulle on tuo (oletetun) oviksin myöhäisyys, siis aina vain n. 7-10 päivää ennen menkkoja. Tarkoittaako tuo, että se luteaali(?)vaihe jää liian lyhyeksi? Oi voi.

Arvailuksi jää, sillä vaikka meillä onkin yrittämistä jo näin paljon takana, niin tutkimuksiin hakeutuminen jäänee elämäntilanteesta johtuen aikaisintaan ensi syksyyn. Että vielä olisi puolisen vuotta pikkuihmisellä aikaa tupsahtaa maailmaan ihan omin voimin! :p
 
lentoemolle, plussapuhurit huomiselle!!!! Minä kyllä uskon, että nuo korkealla olevat lämmöt tietää hyvää.

Omaan napaan kuuluu hermojen raastavaa kiristelyä, sillä tämän aamuinen ultrani peruttiin taas. :kieh: Tällä kertaa George Bushin valtiovierailun takia. Siis ihan totta, tämä ei ole mikään vitsi. Ensin sunnuntaina ilmoitettiin, että turvallisuus syistä lähes kaikki Dubain pääkadut suljetaan koko maanantai päiväksi tämän 'suurmiehen' visiitin takia. Myöhemmin illalla tuli tieto, että maanantaina kaikille julkisille ja yksityisille sektoreille myönnetään vapaapäivä. Ensin luulin, että tieto oli jonkin sortin vitsi, mutta tajuttuani, että Bushilla on ihan oikeasti valtaa jyrätä minun kauan odottomani ultran yli, sain kauhean itku-raivo -kohtauksen. No nyt olen jo huomattavasti rauhoittunut, mutta saa nähdä kuinka pitkäksi aikaa, sillä kun huomenaamulla voin pyytää taas kerran uutta ultraaikaa, en tiedä kuinka pitkälle se taas menee. Varmaan lentoemokin ehtii raskautua ja päästä ultraan aikaisemmin kuin minä tätä vauhtia. :LOL:

Mutta plussaa odotamme siihen suomalaiseen raskaustikkuun. :heart:
 
Iida-Liina. Voih... Lohtuhali sinne! Mekin jo kovasti odotetaan sun ultrakuulumisia. Mitkä sulla on nyt viikot?

Tresum -- Tervetuloa! Laitoin tietosi tuonne ykkössivulle. Meillä tuntuisi olevan paljon yhteistä tässä lapsiprojektissa. Itsekään en ole laskenut kiertoja, mutta yritys aloitettiin reilu vuosi sitten. Mulla on sama ongelma oletettavasti kuin sulla -- ovulaation ja kuukautisten väliin jää noin 9 päivää. Toiseksi, ovulaatiotestiin ei IKINÄ ole tullut vahvaa viivaa. Mä olen menossa tutkimuksiin maaliskuussa, joten toivon, että syy ja hoito löytyvät pian. Ehkä niistä voi olla sullekin sitten jotain "viitettä antavaa", jos jokin häiriö ja siihen lääke löytyy. Ovulaation kyllä havaitse lämpöjen noususta, limoista ja kivuista.

Pötkylällä näkyy laskettuaika olevan tällä viikolla..
 
Just joo noi amerikkalaiset :p , :hug: Iida-Liinalle, varmasti pännii, minähän odottelin ultratuloksiasi jo viime viikolla :D .

Tresum, luin jostain, että jos luteaalivaihe on alla 12 päivää, niin silloin vissiin määrätään ylimääräistä keltarauhashormonia, koska muuten kiinnittyminen on aika vaikeaa. En kyllä muista yhtään lähdettä, eli en tiedä, kuinka luotettava tuollainen 12 päivän aikarajatieto on. Joka tapauksessa paljon+++++++ :whistle: Ja siis tietenkin tervetuloa jännäilemään munkin puolestani! :D

Oma napa...

Omituisia kipuja tuossa oikean munasarjan kohdalla. Omituisia siksi, ettei niitä aikaisemmin ole ollut kierron lopuvaiheessa. Toivottavasti ei ole umppari... Alkoi särkeä mun tämän aamuisen repäisykivun jälkeen... ehkä vaan joku lihas revähtänyt :p

mittasin varmuuden vuoksi iltalämmönkin... oli kyllä laskenut 0.2 astetta eilisiltaan mennessä... eli saa nähdä laskeeko entisestään yön mittaan :/
 
Huomenta teille kaikille!
Oma napa:kp6/28 ja täti lähti kylästä pois eilen,todella ihanaa ja viikonloppuna aloitan tikuttamaan ovista.

TRESUM:Tervetuloa mukaan mukavaan joukkoomme :wave:

Miten teillä muilla on mennyt?
 
Tresum, tervetuloa mukaan joukkoon iloiseen myös omasta puolestani!

Iida-Liina, on se kyllä kumma, että tuollaisen syyn takia kaikki paikat menevät kiinni. Ei sitä tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa tuollaisessa tilanteessa. Ymmärrän kyllä hyvin tuskasi. Onneksi vielä luotat suomalaiseen raskaustestiin... ;)

Lentoemo, jokos olet testaillut, niin kuin lupailit??? Innokkaasti odotellaan kuulumisia.

Gittelle :hug: tädin lähtemisen vuoksi. Siitä vaan eteenpäin...

Sitten taas omaa (.) :aa:
Mulla oli eilen IVF-hoitojen punktio ja se meni oikein hyvin. Ei ollut kipuja koko toimenpiteen aikana, eikä oikeastaan sen jälkeenkään. Tänään olen vielä sairaslomalla, mutta huomenna takaisin töihin. Saaliiksi saatiin 12 munasolua, jotka parhaillaan "peuhaa" simppojen kanssa. Toivon niin kovasti, että suurin osa muniksista olisi alkanut hedelmöittymään ja saataisiin runsaasti hyviä alkioita. Alkion siirto olisi sitten torstaina. Pitäkää kaikki ihanat ihmiset mulle peukut pystyss bd!
 
Negahan sieltä tuli... Eli kyllä fertilityfriend taisi tällä kertaa tulkita väärin mun lämpökäyrän, on tainnut ovis olla myöhemmin, kuin mitä lupailivat... Ja nyt, 17 päivää oletetun oviksen jälkeen ois Apteekin testi (herkkä) kyllä jo näyttänyt positiivista...
Ikävä kyllä mies oli reissussa mun "toisen lämmönnousun" aikaan (aikaisemmissakin kierroissa lämmöt on kohonneet 2 kertaa oviksen jälkeen), joka vissiin oli nyt se eka, niin että ei taieta raskaana olla, ei :/ .

Lämmöt ovat yhä koholla, eikä tädistä toistaiseksi tietoakaan... Kyllä tää mun kierto lämmönnousuineen ja kipuineen alkaa olla niin outo, että taitaa olla aika epäillä PCO:ta ja oikein kunnon kystiä... Nehän ne selittäisivät sekä lämmönnousun että nää kivut. No voi takapuoli :headwall:

On kyllä turhauttavaa, kun alkaa tulla varmuus siitä, että ne gynet jotka mulle lapsettomuutta ja PCO-ongelmia maalasivat, olivat ihan oikeassa :headwall:
 
Onnistuin saamaan ultran täksi aamuksi ja masusta löytyi yksi katkaravun näköinen vauvan alku. :heart: Pituutta katkaravulla oli 1,5cm ja sydän sykki kovasti. :heart: Yksi päivä minulta vähennettiin raskausviikoista, mitä olin itse laskeskellut eli tänään viikkoja on kasassa 7+6 ja LA 27.8.

Nyt uskallan kai ihan virallisesti ilmottautua tuonne naapuripalstallekin. Toivottavasti täältä myös saadaan sinne pikaisesti uutta porukkaa, sillä siellä alkaa väki pikku hiljaa jakautumisen takia vähenemään. Mielelläni roikun myös tällä palstalla jos sallitte, kun ei tämä raskaus vielä kovin konkreettiselta tunnu. Nyt täytyy keksiä jostain kansio, johon voidaan liimata katkaravun ensimmäinen kokovartalokuva. :D

Hienoa kati upeasta munis saalista. Nyt toivotetaan niille vain oikein lemmekästä yhteiseloa simppojen kanssa. Täällä on peukut ja varpaat pystyssä. bd bd

lentoemon uutisia täällä jännätään. Kerro, kerro!

Tervetuloa Tresum mukavaan seuraan!
 
Voi Iida-Liina, :flower: :hug: :heart: ! Ihana saada ihania uutisia kun itsellä on hormonit ihan päin prinkkalaa... Eli kyllä Iida-Liina taitaa mulla olla ihan PCO:sta nää oireet :LOL: Tällaisen ultrauutisen jälkeen itseä jo alkaa vähän naurattaa... vähän... on mun kroppa kivasti sekaisin, ei siinä mitään... Maaliskuussa eli 6 yk:n jälkeen viimestään mennään tutkimuksiin... Kun eipä tästä enää nuorruta, ei... :kieh:
 
Halaus Lentoemolle negasta! :hug: Jännitin puolestasi niin kovasti tänä aamuna, ja piti heti tulla lukemaan kuulumiasi. Mutta kun kerran tätiäkään ei vielä ole näkynyt, niin eihän toivoa vielä ole menetetty! B)

Tresumille tervetuloa! :wave:

Pidän Kati sinulle peukkuja tosi korkealla! Toivottavasti teillä menee kaikki hyvin! :heart:

Myös kaikille muille paljon plussaonnea! :heart:

Sitten omaa napaa: Olen päättänyt, että tämä uusi kierto on SE kierto. Olen varustautunut sitä varten uuden foolihappo+vitamiinipaketin, kuumemittarin, ovistikkujen, greippimehun ja motivoituneen miehen kanssa. :LOL: Mikään ei mene tässä kierrossa pieleen ja plussaan sitten viikolla 6. :saint:
 
Voi lentoemo :hug: , ehdit juuri kirjoittaa samaan aikaan. Älähän mustamaalaa tulevaisuutta kun mitään ei ole vielä tutkittu eikä mitään asialle tehty. PCO ei ole synonyymi sanalle lapsettomuus. Minulla on todettu selkeitä ovulaatio ongelmia ja todennäköinen PCO ja silti olen nyt toistamiseen raskaana lääkärien avittamana. Jos sinua vaivaa tuo PCO epäily, niin kannattaa mennä vaikka heti tutkituttamaan asiaa. Alkututkimukset eivät kuitenkaan ole kovin kalliita ja mieli varmasti rauhoittuu kun tietää missä mennään. Tsemppiä!
 
Kiitos, Leidi! Olen kyllä jo menettänyt toivoni, enkä aio enää testailla, pikemminkin mietin, että koska kehtaa lähteä gynelle...

Sun valmistaumisesi kuulostaa erittäin hyvältä! Lähetäs tuota tasitelutahtoa meikäläisellekin :D Plussaviikko 6 toden sanokoon! :heart:
 
Lentoemo, itse olen mietiskellyt samanlaisia asioita. Että voisikohan käväistä lääkärin juttusilla jo vaikka tämän kierron aikana... :ashamed: Kun en ymmärrä, mikä viime kierrossakaan sitten lopulta meni pieleen... :/ Harjoituksia kun tuli tehtyä hirmuahkerasti koko kierron ajan (tätiä edeltävää viikkoa lukuunottamatta). Höh.
 
Taitaapi olla just tuon siunkin ongelmasi takia, että oon niin iloinnut raskaudestasi Iida-Liina, vaikka kauhean itsekästähän tämä on, mutta kun sinun raskautesi se valaa paljon enemmän uskoa meikäläiseen kuin sellaisten, jotka pamahtelee paksuksi pelkästä ajatuksen voimasta. Kylläpäs olen tänään kateellinen... :LOL: No ei voi mitään, jotenkin vaan on ilosempi niitten puolesta, joilla on ongelmia/on kauemmin kestänyt... Ihminen minäkin vain oon :ashamed:

No tottakai olen iloinen KAIKKIEn puolesta, mutta kyllä lapsettomuusongelmaisten/muuten vain kauan yrittäneiden puolesta on VIELÄ iloisempi :saint:

Ja leidi, Iida-Liinakin jo aikaisemmin neuvoi lääkäriin, jos ongelmia epäilee, kun harvoin ne siellä ittekseen korjaantuu.

Tsemppiä kaikille, on se kuitenkin TAATUSTI kaiken tän kuumeilun ja piinailun arvoista :heart:

Pieniä korjauksia: siis olen iloinen niiden plussanneiden puolesta, en iloitse kenenkään ongelmista :heart:
 
Nyt on ihan pakko ilmoittautua mukaan tähän ketjuun! Olen seuraillut juttujanne mielenkiinnolla kulisseissa jo jonkin aikaa, mutta nyt alan olla niin täpinässä, ettei hiljaa olo enää onnistu vaan olis tosi kiva päästä jakamaan tuntoja muiden jännääjien ja vauvasta unelmoijien kanssa. =)

Ensimmäinen vauveli on siis täälläkin haaveissa ja yk4, kp28/24-29. Eli nyt alkaa olla tosi jännät paikat tämän kierron suhteen! Eilen vielä ajattelin, että ei varmaan ole tärpännyt tästäkään kierrosta, mutta nyt on toivo nostanut vahvasti päätään. Heräsin nimittäin viime yönä kovaan menkkakipuun ja otin lääkettäkin, mutta tähän mennessä mitään vuotoa ei ole kuulunut. Edellisenä yönäkin mulla oli lievempää menkkamaista kipua ja sitä edeltävänä päivänä myös. Tällainen on mulle aivan uutta, sillä yleensä kun menkkakipu on alkanut, niin vuotokin on alkanut alle vuorokauden sisällä.

Töihinkään ei tahdo osata keskittyä, kun niin jännittää, että josko sittenkin... Kyllä se oisikin aivan ihmeellisen ihana asia! Ja jännitävää on ollut jännittää monien teidänkin kanssa, kun olen seurannut keskusteluja. =) Eli siis paljon, paljon plussaonnea kaikille!
 
IIDA-LIINA:Onnea valtavasti ja paljon tarrasukkia masuvauvalle matkalle mukaan,että pysyy loppuun asti kyydissä mukana,todella ihana uutinen oli kuulla,että olet raskaana,paljon onnea sinulle :flower:

ANNIMARIA:Tervetuloa mukavaan joukkoomme ja peukkuja sinulle pitelen kovasti!

LENTOEMO: :hug: Voimahaleja sinulle valtavasti!Kyllä sinäkin sen oman pienen vauvan saat,olen siitä aivan varma.

Oma napa:kp6/28 ja viikonloppuna alan tikuttamaan ovista ja laitamme rakkaan mieheni simpat liikkeelle viikonloppuna valmiiksi odottamaan ovista.

Miten teillä muilla on mennyt?

Plussaonnea teille kaikille!
 

Yhteistyössä