**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.4**

Morjens teille kaikille!
Tulin juuri gyneltä ja taas ultrattiin kohtu ja munasarjat ja kaikki on ok,joten sain vaan neuvon pupuilla ahkerammin oviksen aikana.
Kävin ostamassa uusia ovistestejä samalla,kun toinen pakkaus loppui jo eilen.
Otin sitten apteekin omia ovistestejä,kun sanoivat,että kyllä nekin luotettavia ovat,kun tekee ohjeen mukaan testin.

Kuinka kauan te muut oviksen tikuttajat olette tikuttaneet ovista?
Entä te jotka mittaatte lämpöjä,onko siitä ollut apua?

Miten teillä muilla on mennyt?

Mukavaa viikonloppua teille kaikille :wave:
 
Gitte, mun ovistesti pakkauksessa lukee etta jos kuukautiskieto on esim. 28 paivaa, niin aloita silloin testaus kp11, jos 29 niin silloin kp12 jne. Mulla kuukautiskiero on yleensa noin 30 mutta aloitin tikuttamisen jo kp11 jos vain sattuukin olemaan lyhyempi kiero. Paivaa ennen kun ovis tikku naytti sen vahvan ovulaatioviivan, sain sellasen haaleamman ja osasin siita paatella etta lahella taytyy olla, mutta testasin kuitenkin siihen seuraavaan paivaan asti kunnes tuli se vahva viiva. Ja sitten en enaa tikuttanut. Ehdein jo ostamaan uuden ovistikkupakkauksen,se on avaamattomana kaapissa, kunpa ei tarttiskaan avata. Sailytin kuitin kaiken varalta...
Lampoa en ole koskaan mitannut.
Tsemppia! :flower:
 
Mä ole tykästynyt lämmön mittaamiseen, koska itselläni se toimii kaikkein selkeiten. Laitan digitaalimittarin suuhun kielen alle aamulla ennen kuin nousen sängystä ylös. Ennen ovulaatiota se näyttää 36,4 ja ovulaation jälkeen 36,7 (pääsääntöisesti -- heittojakin on). Sen olen huomannut, että jos otan esim. hörpyn vettä ensin, niin tulos vääristyy. Itselleni siitä on tullut rutiini ja sitä ei enää sillä tavalla tule "neuroottiseksi". En mittaa joka päivä vaan vasta sitten kun ovulaatio alkaa lähestymään (ehkä kp13 alkaen). Joskus lopetan jo sen jälkeen kun olen tavoittanut oviksen. Lämpöjä mittailin ekan kerran keväällä, mutta silloin tuntui, että olin ihan neuroottinen siinä. Nyt olen sitten mittaillut taas parissa viime kierrossa.
 
Minäkin ajattelin kokeilla aamulämpöjen mittaamista ensi kierrossa. Tässä kierrossa kokeilin oviksen tikuttamista ensimmäistä kertaa, mutta en saanut testeihin ollenkaan selkeää plussaa, vain haamuviivoja.
Täti oireilee jo hyvin selvästi, joten eiköhän se huomenna saavu ihan ajallaan.

Katille valtavasti onnea tuleviin päiviin! Minäkin pidän kovasti peukkuja, että kaikki menee hyvin :heart:

merilintu olipa harmillista, että sait apteekissa tuollaista palvelua.
Voimia ja onnea lähestyvään inseminaatioon!

lentoemo tulehan takaisin meidän kanssa jännäilemään heti kun siltä taas tuntuu :hug: Kaikkea hyvää sinulle!

Bella77 Kun päivität listaa, niin päivittäisitkö samalla kaikkien kiertopäivät, niin pysyvät ajantasalla :)
Onnea jännäilyyn!


Kaikille hyvää viikonloppua!! ++++++++++
 
18.1.
Kuumetta 35v...........kp19/23-26........yk17...............1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp34/26............yk9(???)..........esikoinen
Leidi77 30v..............kp6/26-28........yk5................esikoinen
Tuizu 31v.................kp31/24?..........yk2..........
Tirlittan-75 32v.........kp30/30...........yk6..................esikoinen
Vaahtokarkki 35 v.......kp45/30............yk 7...........1. molemmille
Kati231 34 v..............kp21/28-40.....yk23................esikoinen
gitte 38v...................kp9/28.....................................esikoinen
Kummi 32v................kp35/31.......yk vajaa pari v......1. molemmille
Bella77 30v...............kp20/30...........yk4...............esikoinen
Annimaria72.............kp31/24-29......yk4...............esikoinen

Joulukuun plussat :heart:
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille
 
vaan kaikille ihanille ihmisille onnenpotkuista tässä piinailutilanteessa. Onnea, uskomista, luottamista ja tuuria tässä hommassa tarvitaan. Onnistumis% ei kuitenkaan ole sen enempää kuin noin 35.

Merilintu, tsempit sulle myös ensi viikon inssiin. Sitä ei tosiaankaan kannata jännittää yhtään (en muista, oliko teille sitä jo kertaakaan tehty). Joo, aika törkeää toimintaa siellä apteekissa. Mullakin apteekin työntekijä on monta kertaa sählännyt nimenomaan Pregnylin kanssa, koska nehän on 3 kpl pakkauksissa valmiiksi, vaikka ostaisikin sen yhden kerrallaan. Onneksi kukaan ei kuitenkaan oo mitään kailottanut siellä. Mä muuten ainakin saan aina neulat + ruiskut klinikalta; olisiko sulla siihen mahdollisuutta? Ainoastaan lääkkeet ostan itse.

Gitte, kiva kuulla, että gynessä käydessäsi kaikki oli edelleen ok. Kyllä se varmaan on vaan ajan kysymys, milloin sä plussaat uudelleen.

Tirlittan, mä en oo koskaan säännöllisesti mitannut aamulämpöjä. Jonkin aikaa sitä tein, mutta kyllästyin. Sehän pitäisi aina tehdä about samaan aikaan ja mielellään ennen kuin edes nousee sängystä. Itse en jaksanut alkaa heräämään aikaisin viikonloppuina tms. Käytin siis tikkuja, vaikka lopputulema usein olikin + - 0. Hailakkaa viivaa kyllä tuli, muttei välttämättä koskaan 2 tasavahvaa. Silti tikutin sen reilun viikon aina.

Viikonloppuja kaikille! :wave:
 
Mulle kävi tässä kierrossa sitten niin, että lopulta torstai-illan testausta ei sitten tarvittukaan. Täti Moonika ehti kylään ensin, tai tässä tapauksessa uskon, että ennemminkin madame KM eli itse tulkitset tän hyvin varhaiseksi keskenmenoksi ja oon siitä kutakuinkin varma, vaikka testiplussaa ei vielä tullutkaan. Ikinä ei oo mulla menkat käyttäytyny niin kuin tässä kierrossa (kuvailin tuolla joskus aiemmassa viestissäni) ja viimeiset päivät ennen vuodon alkamista lämmöt oli reilusti korkealla kun yleensä lievä laskusuunta alkaa jo pari kolme päivää ennen menkkoja. Ja totaalinen romahdus sitten sinä päivänä kun menkat alkaa.

Torstaipäivänä sitten alkoi taas menkkamaiset kivut ja ensin lievästi rusehtava vuoto, joka iltaa kohden muuttui kunnon veriseksi hyytymävuodoksi. Menkkakivut kesti koko päivän ja useampi särkylääkekin tuli otettua. Lämmöt pysyi korkealla vielä tuon päivän ja vielä eilenkin ne olivat tavanomaista korkeammat. Nyt lämpö on kyllä jo laskenut normaalitasolle.

Kova iskuhan tuo oli, täytyy myöntää. :ashamed: Olin jo ehtinyt iloita ajatuksesa, että olen raskaana ja nähnyt jo pitkälle tulevaisuuteen... Tiedätte varmaan, mistä puhun... Plussajuhlat miehen kanssa jäivät vielä odottamaan aikaansa. Kun mies tuli torstai-iltana kotiin parin päivän työmatkaltaan ja ovesta astuttuaan sulki mut syliinsä, niin itkuksihan se meni. Mutta valtavan kiitollinen oon miehestäni, että mulla on hänet. :heart:

Nyt on jo parempi olo ja mieli ja toivo uudesta yrityksestä. Tälläkin keskustelupalstalla on ollut niin monia rohkaisevia kertomuksia, että lopulta tärppää ja unelmasta tulee totta! =) Kiitos niistä! :heart:
 
Morjens teille kaikille!
Oma napa:kp10/28 ja huomenna alan tikuttamaan ovista.

ANNIMARIA: :hug: Voimahaleja sinulle todella valtavasti,tiedän miltä susta tuntuu.Kyllä sinäkin sen oman pienen vauvan syliisi saat.

Miten teillä muilla on mennyt?

 
Iltaa teille kaikille!
Miten teillä muilla on mennyt?
Mulla on toiveena saada se oma pieni vauva tänä vuonna syliini,saa nähdä miten sen kanssa käy,pitelen peukkuja,että se toteutuu.

Peukkuja ja plussatuulia kaikille teille :whistle:
 
Gittelle toivotan paljon yhteistyöhaluja simpan ja munasolun välille :D ! Minunhan piti pitää taukoa kuumeilusta, mutta kun täti tuli tänään kylään, eli kierto jäi vaivaisten 37 päivän pituiseksi, niin tietenkin alkoi siintää toivo, että ehkäpä sitä kuitenkin olisi ovuloitu... :saint: Kun eihän 37 päivää niin mahdotottoman pitkä ole... Vain tuo omituinen lämpökäyrä huolestuttaa, ensimmäisen kerran lämmöt kun nousivat kp15 tienoilla (jolloin ei ole takuulla ollut ovista, koska kenelläkään ei ole 22 päivä luteaalivaihetta :LOL: ) ja nousivt sitten entisestään kp22 jälkeen, jonka fertilityfriend sitten tulkitsi "ovispäiväksi" (siis antoi saman kierron aikana 4 eri ovispäivää, eli sekaisin meni saitin ohjelmakin mun lämpökäyrien vuoksi, vaikka mun lämmönottometodeissa ei mitään vikaa pitäisi olla, aina suunnilleen samaan aikaan olen suusta mitannut, ja eihän mun lämmöt poukkoilekaan, päin vastoin, tuo kaksoisnousukäyrä vaan on ilmeisesti niin outo :kieh: ). Eli toivossa on hyvä elää... vaikka ei oliskaan kirppu Toivo-nimisessä koirassa, hahaha... :headwall: huumorintajuni ei ainakaan ole parantunut kierron mittaan :LOL:
 
Voi, Annimaria :hug: Tiedän varsin hyvin, mitä tarkoitat ajatusten karkailulla. Sitä niin kauheasti yrittää olla kuvittelematta ja suunnittelematta liikaa liian aikaisin, mutta mahdotontahan se on. Heti kun se toivon kipinä herää, niin perässä tulevat jo kaikenlaiset haavekuvat, ihan turha niitä on yrittää estää.

Ja voimia sinullekin, lentoemo :hug:

Tänne ei juuri mitään uutta. Kaikki vanhat tutut menkkaoireet ovat tulleet (kiukunpuuskia, kukkivaa ihoa, nännien arkuutta), tosin hieman aikataulusta jäljessä, koska yleensä tässä pisteessä ollaan noin viikkoa ennen vuodon alkua ja nyt on jo kp 24.

Toivottavasti tuo kierto ei vaan veny kovin kauhea paljon, kun saatiin eka lääkärikäynti jo 2,5 viikon päähän, enkä millään tahtoisi, että sitä joutuisi muuttamaan menkkojen takia.

Siis eikö niin, että ekalla käynnillä tehdään ihan perusgynetutkimus? Eli silloin ei paranisi vuodella... Kunpa nyt vaan saataisiin pyörät pyörimään ja tutkimukset käyntiin, jaksaisi sitten ehkä taas elää toivossakin (meidän Toivo-koira kun on tahtonut karkailla viime aikoina :LOL: )
 

21.1.
Kuumetta 35v...........kp22/23-26........yk17..............1. yhteinen
Heksu76 31 v............kp11/28............yk10(???)........esikoinen
Leidi77 30v...............kp9/26-28.........yk5................esikoinen
Tuizu 31v.................kp33/24?...........yk2..........
Tirlittan-75 32v.........kp33/30.............yk6...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp48/30.............yk 7..............1. molemmille
Kati231 34 v.............kp24/28-40........yk23..............esikoinen
gitte 38v..................kp12/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp38/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Bella77 30v...............kp23/30............yk4...............esikoinen
Annimaria72..............kp5/24-29.........yk5...............esikoinen
Tresum77 30v...........kp 24/28-31.......yk13(?).............esikoinen

Joulukuun plussat :heart:
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille
 
Voi rähmä, pitkä teksti hävisi :kieh:
Lentoemolle piti sanoman, että kiva kun et lähtenytkään sen pidemmälle tauolle. =) sinun 37 päivän luomukierto ei ole ollenkaan paha. Ainakin päähormoonitoiminta on reilassa. Minulla on ollut aikoinani vähän samanlaisia kokemuksia tuon ff:n arvuuttaman oviksen kanssa, että ohjelma on pykässyt minulle useamman eri ovisvaihtoehdon. Kyllähän se ärsytti, mutta silti olen sitä mieltä, että lämpötilojen ym. muiden olojen ylös kirjaaminen sinne kannatti. Nyt viime syksynä en sitä tosin enää käyttänyt, kun oviksen tulemista ja menemistä seurattiin niin tarkasti ultralla.
Sinuna minä sijoittaisin tässä kierrossa ovistikkuihin, niin saisit ehkä kuvan siitä tapahtuuko ovista vai ei. Ne tikut on kuitenkin suhteellisen luotettavia. Jos et sitten ovista saa bongattua, niin voit sitten ainakin kova kovaa vastaan lääkärille mennessäsi väittää, että oviksessa on jotain häikkää.

Minun piti jo aikaisemmin kirjoittaa sinulle siitä, että kaikkialla maailmassa gynet eivät ota oikein tosissaan omia PCO epäilyjä. Suomessa PCO on käsittääkseni aivan äärettömän yleinen, mutta sitä se ei ole kaikkialla maailmassa. Täällä päin maailmaa PCO on todella harvinainen ja tästä johtuen aikoinani kun ensimmäisiä kertoja valittelin tavallisen sairaalan gynelle ovulaatio-ongelmista ja heitin, että johtuisiko se vaikka PCO:sta, niin gyne totesi siihen, että höpsistä, minähän olen hoikka, hyvä-ihoinen ja muutenkin tosi terve, niin eihän minulla mitään PCO:ta ole. Hän jatkoi siihen vielä perään, että kyllä melkein kaikki hänen potilaansa ovuloivat ihan luomusti vaikka kierto olisikin pitkä ja epäsäännöllinen. Jälkeenpäin nämä sanat tuntuivat tosi pahoilta, kun tutkimuksissa myöhemmin selvisi, että luomuovulaatio oli kohdallani varsinaista arpapeliä.
Toivottavasti bongaat oviksen ihan luomusti ja raskaudut sen myötä, mutta jos näin ei käy kannattaa sitten kun siltä tuntuu hakeutua suoraan erikoistuneen gynen luokse. En tiedä mikä tilanne on Italiassa, mutta täällä ovulaatio ongelmien syöttäminen tavalliselle gynelle ei tuottanut minkäänlaista tulosta. Helpompaa olisi ollut jos olisi ollut selkeästi ovuloimatta tai menkat eivät olisi tulleet luomusti ollenkaan.

Kaikki sympatiat ja tsempit hankalasti käyttäytyvän oviksen bongailuun. Muista, että se plussa häämöttää jossain edessä. Jos se ei tule luomusti, niin se tulee sitten jollain muulla keinoin. Hermoja ja pitkää pinnaa!
 
Hei! Mahtuuko tänne joukkoon uusi yli kolmekymppinen vauvaa toivova? ikää on 31 v. ja yk 11 on nyt menossa. Oikeastaan olen nämä kaikki yrityskuukaudet käynyt täällä taustailemassa, mutta tämänpäiväisen gynereissun jälkeen tuli tarve jo osallistua vähän keskusteluun. Eli tarkemmat tutkimukset on nyt edessä... Olin varautunut jo ennen yrityksen alkamista siihen, että vauva ei välttämättä tule sormia napsauttamalla, mutta nyt kun oikeasti jo alkaa täyttyä se kriittinen vuoden raja niin kyllähän se kieltämättä alkaa epäilyttää, että jotain on vialla. Kuitenkin ihan positiivisella mielellä tässä vauvasta haaveillaan =) Nyt menossa 3/29-36 ja yk siis 11. On ollut hassua huomata, että kun täällä olen taustaillut, niin sitä kauheasti toivoo ihmisille plussaamista, kai se antaa itsellekin toivoa :D Eipä tässä sen kummempia näin eka kerralla, jospa tässä pikkuhiljaa pääsisi vauhtiin.
 
Huomenta teille kaikille!
Oma napa:kp13/28

OMELIA:Tervetuloa mukaan mukavaan joukkoomme ja peukkuja pitelen sinulle,että saat oman pienen vauvan masuun kasvamaan tämän vuoden puolella.

Miten teillä muilla on mennyt?
 
Morjens teille kaikille!
Oma napa:kp13/28 ja juuri äsken tikuttelin ovistestiin vahvan plussan,jee olen onnellinen :)
Mulla on pientä nipistelyä munasarjan kohdalla ja lämmöt koholla,illalla laitetaan taas simpat liikkeelle.

Miten teillä muilla on mennyt?
 
22.1.
Kuumetta 35v...........kp23/23-26........yk17..............1. yhteinen
Heksu76 31 v............kp12/28............yk10(???)........esikoinen
Leidi77 30v...............kp10/26-28.........yk5................esikoinen
Tuizu 31v.................kp34/24?...........yk2..........
Tirlittan-75 32v.........kp1/30.............yk7...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp49/30.............yk 7..............1. molemmille
Kati231 34 v.............kp25/28-40........yk23..............esikoinen
gitte 38v..................kp13/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp39/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Bella77 30v...............kp24/30............yk4...............esikoinen
Annimaria72..............kp6/24-29.........yk5...............esikoinen
Tresum77 30v...........kp 25/28-31.......yk13(?).............esikoinen

Joulukuun plussat :heart:
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille
 
Omelia tervetuloa joukkoomme! :flower:

gitte, onnea ovisplussasta!

).( Täti saapui kolme päivää myöhässä, mutta se oli ihan odotettavissa, sillä arvailujeni mukaan ovis tapahtui kp20, kun yleensä olen sen mielestäni oireista tunnistanut kp17. Tässä kierrossa aion kokeilla sekä aamulämpöjen mittaamista että toisen kerran ovistestejä.
Minulla on torstaina työterveystarkastus ja siellä ajattelin ottaa myös tämän lapsihaaveen puheeksi. Jospa osaisivat ohjata vaikka ihan perustutkimuksiin tai jotain.

Mukavaa päivää kaikille!
 
Onnea Gitte ovisplussasta! Noi tikut on kylla mahtava juttu, nyt sitten vaan nauttimaan vauvojen teosta :heart: !

Oma napa: kp24/30, vahan on rinnat arat ja tuntuu silloin talloin kaikenmoista lievaa kipua ja nipistysta kohdussa, toivotaan parasta ja odotetaan ensviikkoon. Odottavan aika on sitten todella pitka, plaah...

Olen miettinyt noita lima juttuja ovulaation jalkeen. Kun ekaksi oli oviksen jalkeen kuivaa ja nyt se on muuttunut taas valilla limaiseksi, taytyy kylla myontaa etten ole ennen kylla edes kiinnittanyt huomiota millaista se on kierron loppupaassa, ja onko sekin yksilollista. Kuvittelisin kuitenkin etta taysi kuivuus viittaisi raskauteen. :|

Tanaan olin toissa yliherkalla tuulella ja purkahdin itkuun melko typerasta asiasta, nyt nolottaa. Millaistahan se sitten mahtaa ollakin kun on ihan 'oikeesti' raskaana ja hormoonit on ihan sekaisin... :D

Ja tervetuloa Omelia, taalla on kiva juttuporukka!
 
Kiitos tervetulotoivotuksista!
Gittelle onnittelut ovisplussasta! Kyselit tuolla aiemmin oviksen tikuttelusta. Itse olen nyt tikuttanut kolme kiertoa peräkkäin ja koska kiertoni ei ole ihan säännöllinen (29-30 pv), teen niin että odottelen milloin limat ilmestyvät pikkupöksyihin ja alan tikuttaa vasta silloin eli täpärälle jätän tuon homman. Olen ajatellut säästää tikkuja tällä konstilla, ja lisäksi puolitan ne (minäkö pihi, en kai :kieh: ). No tähän mennessä ovisplussa on tullut 3. tai 4. eli viimeisenä limapäivänä. Muutama kk taaksepäin tikutin ovista eka kertaa elämässäni ja silloin tikkuja paloi, kun plussaa ei ilmestynyt koko kierrossa. Lima-asioita en enää siitä kierrosta muista. Tuo limailu mulla on kyllä selkeää, mutta kun eihän sekään kai varma merkki ole ovulaatiosta...
Bella, mulla ovulaation jälkeen tulee kyllä kans selkeä kuiva kausi, ja sitten kierron lopussa muuttuu taas kosteammaksi, ei kuitenkaan ole lähelläkään ovislimailua. No mutta sulla ei ole enää montaa päivää jäljellä, niin saat tietää mistä on kysymys. Joo, tiedän, aika tuntuu pitkältä, mutta toivottavasti lopputulos on toivomasi!
Huvittaa kun musta on tullut tämmönen limankyttääjä, ennen en välittänyt vaikka housuihin olis ilmestynyt mitä :LOL:
 
Moikka!

Lentoemo ja Tirlittan, pahoittelut tädin yllättämisestä! Iso :hug: teille molemmille. Ja ei kun eteenpäin...

Kiva kuulla, että Gitte sai metsästettyä oviksen tässä kierrossa. Sekin on kyllä yksi tieteen laji löytää mokoma ja vieläpä mieluiten joka kuukausi... ;)

Omelia, mukavaa, kun liityit joukkoomme. Tänne kyllä mahtuu uusia kirjoittelijoita.

Oma (.) tänään mulla menossa pp5 viime to tehdyn alkion siirron jälkeen. Kaikki on toistaiseksi hyvin. Lämmöt on huomattavasti koholla, yli 37 astetta jo parina päivänä. Muita oireita ei siten olekaan; ajoittain alavatsassa pientä juilintaa, mutta se johtunee lugeista ja tehdystä punktiosta varmasti. Aletaan kuitenkin elää sitä aikaa, että alkion pitäisi olla kiinnittynyt kohtuun, jos on kiinnittyäkseen. Toivon niin kovasti, että kiinnittyminen onnistuisi. Ensi viikolla sitten labraan todistamaan, onko raskaus alkanut vai ei.

 

Yhteistyössä