**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.4**

Merilintu :D IHANAA :heart: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:
ONNEA ONNEA ONNEA miljooooooonia kiloja! Olet ollut aina niin kannustava ja myötätuntoinen kirjoittaja, muistan kyllä todella elävästi omat kipuiluni ja onnentunteeni sitten kun plussa tulikin, että nyt oli pakko tulla myös onnittelemaan. Kertakaikkiaan IHANA UUTINEN!

Paljon onnea myös Vaahtokarkin plussalle, ihania raskasuaikoja (ja -oireita.. :whistle: ) ! :flower:


~Tiila ja pojunen 1v1kk ja rapiat päälle
 
Tirlittan, Mona ja Manna, kiitos ajatuksistanne!! :heart: Niistä saa kummasti voimaa.

Merilintu, aivan ihana uutinen, PALJON ONNEA!!! Suojelusenkeleitä matkaan!!! :heart:

Vaahtokarkillekin vielä lämpöisiä ajatuksia, kyllä on ihanaa että plussia tulee tässä pinossa. Pinon lapsettomat alkaa muuten käymään melko vähiin!

Kaikille hyvää viikonloppua! :heart:
 
KIITOS onnitteluista Lumikeijulle ja kaikille muille! Pitää sanoa, että kovasti paljon lämmittää, että kati231, Tiila ja lentoemo te vielä seuraatte kuulumisiamme tällä palstalla. :heart: Tiila sinunkin poikasi on jo noin iso... MItäs kaikkea tuon ikäinen poika jo tekeekään? Vaikka mitä, ja kasvaa kohisemalla =) Tosi kiva kuulla myös katin pojan liikkellelähtöharjoituksista. Lentoemo arvaa kuinka paljon ja hartaasti olen odottanut pääseväni sinne naapuripinoon...mutta nyt kuitenkin taidan odotella siihen ekaan ultraan asti JA SITTEN kyllä lupaan siirtyä naapurin puolelle. Jospa minut kuitenkin uskaltaisi jo toukokuun plussanneisiin laittaa...

Tirlittan kyllä eka haamu tuli jo pp10 tikkuun. Kolme päivää myöhemmin oli sitten vahva viiva.

:wave:

*muoks* Vihdoin minä sain kukkakimppuja. IHan tuli tippa linssiin... :D Mua itkettää nyt ihan kaikki. Olkoon se oire, kun muita ei vieläkään oikein ole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja merilintu:
Tiila sinunkin poikasi on jo noin iso... MItäs kaikkea tuon ikäinen poika jo tekeekään? Vaikka mitä, ja kasvaa kohisemalla =)
Juuri näin :) Tuollainen 11-kiloinen jötkylähän tuo on, äidin (ja isin) murunen :heart: Valtavasti energiaa, menisi koko ajan vaikka minne, kunnes uniaika koittaa. Pojalla on todella säännöllinen rytmi (ollut jo tosi pienestä ), joten helppo ennakoida päivän touhut ja aikatauluttaa menemiset ja tulemiset. Kävelyä meillä vasta harjoitellaan, matalaliitoa pääsee tosi hyvin. Sanoja harjoittelee kovasti, toistaa paljon perässä ja joitakin omia sanoja jo tulee. Ihan uskomatonta, että ristiäisistäkin on tänään täysi vuosi aikaa!

Toivottavasti kaikki teistä pääsisivät pian nauttimaan oman massun kasvusta ja sitten ihmettelemään, miten äkkiä siitä vastasyntyneestä sukeutuukaan taapero. Kovasti plussausonnea kaikille tämän pinon kirjoittelijoille toivoo

~Tiila perheineen.
 
Onpa mukava, että pinon vanha porukkakin käy täällä meitä tervehtimässä :wave:

Minulla on tänään pp11. Merilinnun esimerkin kannustamana tekisi mieli jo testata, MUTTA minulla on niin voimakkaita kuukautisia edeltäviä juilintoja mahassa, että en uskalla testata. Edellisen ICSIn jälkeen tuhruvuoto alkoi pp12 ja kunnon vuoto pp15. Jos huomisen yli selviän ilman vuotoja, niin jospa sitä sitten uskaltaisi...
Kyllä nämä viimeiset päivät on tehnyt minusta tosi hermostuneen, vaikka ensimmäinen viikko meni mukavan rennosti.
 
Maanantai 11.5.2009



Lumikeiju 33v..........kp9/29...........yk14.....................esikoinen
Tirlittan-75 33v.......kp25/29.................yk22.................esikoinen
Vaahtokarkki...........kp35/28............n. 1 v 10 kk.............esikoinen

Tuulia-76 33v..........kp?/23-28..........4,5v.......esikoinen, miehelle 3.
Heksu76 31v...........kp?/25...............................................esikoinen




Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08


Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................tyttö 27.10.08


Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.....pari vuotta..............poika 26.12.08


Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6...................poika


Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......tyttö 10.2.09

lentoemo-76.......yk7........1. yhteinen.....tyttö 8.2.09

Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen.... tyttö 30.3.09


Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen

Helmikuun 2009 plussat
Ellastiina.............pari vuotta...............esikoinen

Maaliskuun 2009 plussat
Jääkyynel 31v..........yk1.................esikoinen

Huhtikuun 2009 plussat
kuumetta36v............yk33..............1. yhteinen
Mona78 30v..............yk2..................esikoinen

Toukokuun 2009 plussat
merilintu.................n.2,5v.....................esikoinen
 
Täällä kp 1/23
Onneksi saa syksyllä niitä hormoneja...mulla vaan kierrot lyhenee...
Ei stressiä vieläkään vauva-asiassa, alkaa olla vaan sellainen olo että eipä taida luomuna raskaaksi tosiaan tulla.
Onnea Vaahtokarkille! Antaa toivoa kun tärppää jollain aina. Pitkäänhän tekin yrititte...
Muuten elelen aivan normielämää...harrastuksia ja harjoittelua ja töitä...siinäpä menee päivät nopeesti.
Mulla on aivan ihana gyne..tosi ihana...se on plussaa, kun aletaan hoitoja sitten...kun vaan ei tulisi clomeista sivuoireita...no sen näkee sitten...
 
Tirlittan, ihana ajatus tuo plussapino.Vaan jäi haaveeksi. Mutta tänään alkoi vuoto. Maailma näyttää aika mustalta ja tämä polku ihan liian kiviseltä. Plussasta on tullut minulle pahin painajainen. MAhdollinen, mutta entistä suurempien surujen ja pettymysten aiheuttaja.

Iloa sinulle tuhannesti vielä Merlilintu ja Tirlittan, toivotaan niin parasta!
 
Vaahtokarkki, pahoittelut myös minulta, ja voimia jatkoon.

Onnittelut Merilinnulle, aivan ihania uutisia! Onnea myös Sinulle Kuumetta!
Toivon teille onnea matkaan!

Meidän kääryle täytti 3 kk. Nukkuu hienosti yöt, yhden yösyötön taktiikalla jo mennään. On varsin ihastunut omaan ääneensä ja huhuilee ja kiljahtelee kovasti.

Bantsku
 
Tirlittan, uskomatonta!! IHANAAAAAAAAA! ONNEA ONNEA!!!!


Oon seuraillut sun vaiheita niin pitkään, että tämä uutinen kosketti todella... :heart: Suojelusenkeleitä matkaan nyt Sinulle ja Pienelle!


Vaahtokarkille isot halaukset.. iloa ja surua nyt samassa pinossa :hug:
 
Aivan mahtavaa Tirlittan!!!! :D :flower: :flower: :flower:
Keväässä tosiaan taitaa olla taikaa, kuten Bantsku sanoikin... Kunpa me nyt päästäisi tämä raskaus yhtä matkaa loppuun asti. :heart:

Oliko sulla mitään aiemmasta poikkeavia oireita? Mulla kun ei ollut niin mitään. Nyt on sitten tullut pari päivää sitten hiukan rintojen aristusta, ja väsymys vaivaa edelleen. Olen nyt jättänyt kofeiinin melkein kokonaan pois (hiukan olen teetä juonut, kahvia en ollenkaan, paitsi kofeenitonta), joten siinäkin on totuttelemista. Mutta en valita. Lasken vain päiviä ekaan ultraan...
 
Kiitos onnitteluista! =)
Oireista: tiistaina illalla huomasin suihkuun mennessä, että nännit on tummemmat kuin ennen. Se herätti jo vahvoja epäilyksiä ja samana iltana nukkumaan asettuessa alkoi tuntua alavatsalla lämmin painon tunne. Silloin olin jo aika varma, sillä tunne oli niin selvä ja ennenkokematon.
Eilen alkoi yhtäkkiä tulevat hillittömät nälän tunteet ja sama on jatkunut tänään. Esimerkiksi tänään söin kunnon aamupalan seitsemältä ja kahdeksalta iski sellainen nälkä ja heikotus kuin en olisi syönyt koko päivänä :D
Monenlaisia vatsatuntemuksia minulla on ollut siirrosta saakka, mutta ne on oikeastaan ollut ihan samanlaisia kuin kuukautisia edeltävät juilinnat aina on. Nyt ei enää ole niitä juilintoja, mutta vatsalihakset tuntuu kipeiltä/väsyneiltä, ja yskiessä ja nopeasti ylös noustessa vatsaa kiristää. Kai ne on niitä niin sanottuja repäisykipuja. Myös pieniä nippaisuja tuntuu mahassa välillä ihan rauhassa ollessakin.

Koska hoidoistamme tietää kahden sisaruksemme perheet ja kummankin vanhemmat ja he ovat tarkasti selvillä myös aikatauluista, niin heiltä asiaa ei voi salata. Olemme jo kertoneet minun veljelle ja miehen siskolle (muut sisarukset saavat tietää vasta myöhemmin) ja vanhemmille kerromme huomenna. He kyllä jo kovasti odottavatkin uutisia, mutta olen sanonut, että testaan vasta viikonloppuna. Ihana päästä kertomaan varsinkin äidille :heart:

Täytyy luottaa siihen, että kaikki menee hyvin.
merilintu, loppuun saakka yhtä matkaa! Se tehdään! :heart:
 
Onpa täällä monenlaista tapahtumaa!

Ensinnäkin, Vaahtokarkki, olen hyvin pahoillani. Elämä o vaan niin epäreilua... Toivon paljon jaksamista sinulle ja miehellesi!

Heksu, onnea seuraaviin kiertoihin!

Tirlittan, paljon, paljon onnea! Ihanaa että teillä tärppäsi!! Ihanaa kun plussa-aalto jatkuu..

Tosiaan surua ja iloa yhdellä kertaa täällä..

Mulla on huomenna kasvu-ultra. Viikkoja on silloin 9+0 ja sitten selviää onko pieni jatkanut kasvua vai ei..
 
Täällähän on AIVAN mahtavia uutisia! Ihanaa... Tekisin mieli pomppia ilosta! Olen niiiiin iloinen puolestanne! Olipas ihana yllätys!

Tällä suunnalla raskaus on edennyt ihan mukavasti. Kovasti ei vieläkään näy ulos päin. Selälläni maatessani vatsa on selkeästi epäsymmetrinen, kun vauveli on majoittunut oikealle puolelle ja aika alas. Siinä on semmoinen kohouma. Sydämensykkeitä kuuntelen kotidopplerilla aina välillä. Rakenneultra on seuraavaksi vuorossa kesäkuun alussa.

Tsemppiä ja voimia jokaiselle omiin projekteihin!!!

Ellastiina (17+0)
 
Tirlittain, aivan mahtavaa! Superonnittelut täältä! Kevät tosiaan on vilkastuttanut plussalistaa. Ja onnittelut myös oireista, se tekee asiasta vaan niin paljon konkreeettisempaa. Itse olen vähän sillä kannalla, että lähipiirille on ihan ok kertoa (meilläkin useampi tietää hoitojen vaiheista eli asioita ei voi salata). yhdessä voi iloita, mutta samalla voi sitten myös suoraan sanoa, jos tulee ongelmia. Ei niitäkään ole vaan hyvä murehtia yksin tai kaksin..

Omaa napaa sen verran, että täällä on taas pattitilanne. Vuotoa, siis runsasta kirkasta vuotoa, oli tiistaina, mutta sitten ei oikeastaan mitään. Pahoinvointi on tiivis seuralainen, joten oireet eivät ole loppuneet. Yritän pitää toivoa yllä, mutta kyllähän kahden keskenmenon historia pelottaa ja paljon. Ainakin suhtautuminen tähän raskauteen muuttui täysin iloisesta asiasta enemmän sinne pelkojen puolelle. Ultra on vasta 25.5, katsotaan ja toivotaan tietysti että päästään sinne asti. Saa nähdä.

Reipasta viikonloppua kaikille!
 
Tirlittan hurajsti onnea!! :flower: :heart: Vihdoin oli teidän vuoronne, olen tosi onnellinen puolestanne! Ja tuliko teille nyt yksi vai kaksi kyytiläistä matkaan? Onnea ja iloa odotukseen?

Vaahtokarkki onko toivo kokonaan menetetty? Ainahan alkuraskauden runsaskaan vuoto ei merkitse mitään pahaa. Kunpa sinun kohdallasi olisi kyse vaarattomasta vuodosta. :hug:*MUOKS* Kirjoitettiinkin sitten ihan yhtä aikaa =) Eli hienoa että vuoto loppui mutta raskausoireet jatkuu! Tsemppiä ultran odotteluun!!

Heksu tsemppejä tuleviin kiertoihin! Clomit on ainakin vaivaton ja näppärä hoito saada ovulaatio kohdilleen ja jos se raskautuminen on vain siitä kiinni, niin voi kuule tärpätä nopeastikin clomien kanssa. Toivotaan näin!

Lumikeiju seuraavaksi on kyllä sitten sinun vuoro, hurjasti plussatuulia! Kuten tietysti myös kaikille muille!
 
Vaahtokarkki, toivotaan, että vuoto oli vain väärä hälytys ja kaikki on hyvin! Varmasti on pitkä viikko ultraa odotellessa. Tsemppiä :heart:

KIITOS
kaikille onnitteluista :)

manna, meillä siirrettiin yksi alkio.

lentoemo
, aivan ihana tuo teidän kakara :)

).( ultra on klinikalla torstaina 4.6. Se oli alunperin kolme päivää aikaisemmin, mutta jouduin töiden vuoksi sitä siirtämään. Yritän olla hermoilematta, mutta onhan tämä jännittävää ja hämmentävääkin.
 
Moikka!

Olipa söpö kuva lentoemon tytöstä! =)
Tirlittan joko sinä tulisit seurakseni toukokuun plussanneisiin? (ja toivottavasti vaahtokarkki kanssa heti perässä, viim. ultran jälkeen)

Itse asiassa mun kohdalle pitäis muuttaa tuo "yritysaika" n.3 vuodeksi, koska lähemmäs kolme tässä meni, vaikkei ihan alkumetreiltä asti mitenkään erityisen kovasti yritettykään. Puolitoista vuotta kuitenkin vierähti erinäisissä hoidoissa. Ehkä siksikin on kovasti levoton olo vieläkin, vaikka hetkittäin toki riemukaskin. Oireita ei vieläkään ole juurikaan, paitsi tavallista väsyneempi olo ja pieni rintojen aristus. Sekin vaihtelee ja on välillä lähes olematonta. Niin ja jonain päivänä oli menkkamaista juilintaa, mutta vain parin tunnin ajan. Kovin vähän on ollut mitään alavatsatuntemuksiakaan, ihan pieniä nippasuja ehkä joskus.
Vielä yli viikko ultraan...Uskallanko sanoa, että melkein toivoisin pikkupikkupahoinvointia tähän
:D (vai kadunkohan tätä toivetta vielä ;) )

Mitäs monalle kuuluu? Ja onko kuumetta kadonnut kokonaan kanavalta?

Voikaa hyvin kaikki! :wave:
 

Yhteistyössä