**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.4**

Kiitos kaikki ihanat taas. En edes ehtinyt saada onneani sanoiksi (muualle kuin miehelleni lähettämääni sähköpostiin ja päiväkirjaan, jota kirjoitan Lapselleni- aloitin sen jo kauan, kauan sitten), kun se jo oli ohi. Vuoto on kirkasta ja kokkareista, joten ei taida olla enää toivoa. Soitin Naistenklinikalle. Hoitaja sanoi, että jos pärjään kivun ja vuodon kanssa, ei tarvitse käydä lääkärissä. Jos täytyy, voin kuulemma käydä huomenna Kätilöopistolla. HCG-arvo mitataan neljän viikon kuluttua ja vuoto ei saa kestää yli neljää viikkoa. Minä ajattelin kuitenkin käydä verikokeessa ehkä viimeistään torstaina. Ajattelin, että jos pääsisin työterveyslabraan niin säästäisin 39 euroa edes siinä. Kipuja minulla ei oikeastaan ole ja vuodonkin kanssa pärjään, joten en lähde lääkäriin ainakaan vielä.

Elämä on niin kovin epäreilua.
 
Kiitos, Tiila. Olen varmaan vähän shokissa. On ihan tyhjä olo tällä hetkellä, ja palelee. Laitoin paljon paitoja ja housuja päälle. Tekee mieli jatkaa elämää tavalliseen tahtiin (ajattelin pyytää, että mies lähtee kanssani kirjastoautolle kuten lähes aina maanantaisin), toisaalta väsyttää ihan mielettömästi. Tajuttuani tilanteen kirjoitin ensin hiukan Pienelleni päiväkirjaan, sitten itkin ja ulvoin ääneen, sen jälkeen maalasin ihan tyynenä joulukortteihin paperimassasydämiä (verenpunaisiksi) ja sen jälkeen kaivauduin tunniksi peiton alle ollen ajattelematta yhtään mitään. Olo helpottui, kun mieheni tuli kuudelta kotiin ja sain itkeä kunnolla hänen halauksessaan. On niin paha mieli miehenkin puolesta. Hän olisi ihana isi meidän yhteiselle Pienelle.

Tuntuu rankalle ajatella joulun aikaa, jolloin miehen lapset tulevat meille reiluksi viikoksi. Ensi viikonloppuna olemme menossa minun vanhemmilleni. Sekään ei ole välttämättä kauhean helppoa, toisaalta se voi tehdä hyvää. Ja töihin meno (päiväkotiin) hirvittää vähän. Huomenna on vielä joulukirkkokin, jossa minua alkaa aina muutenkin itkettää. En ole kertonut raskauden yrittämisestä kenellekään. En tiedä, muuttaako tämä keskenmeno ajatuksiani asian pitämisestä itselläni.
 
Kuumetta, halaus minultakin.
Toivotaan nyt vielä kuitenkin parasta. Ja vaikka tämä ei nyt varmaan lohdutakaan, niin vaikka pahin vaihtoehto olisikin totta, niin olethan silti saanut vahvistuksen sille että hoidoilla raskautuminen onnistuu.
Tsemppiä, ja palataan!
Bantsku

 
kuumetta kovasti voimia sinulle. jos pahin on tapahtunut, niin kun jaksat ajatella taas asiaa, muista se että sinä tulit raskaaksi ja tulet pian toistekin. eikä ole ollenkaan huono juttu että se tapahtui heti ensimmäisestä IVF:stä eli eipä teillä sen hoitomuodon suhteen parempaa onnistumisennustetta jatkolle voisi ollakaan. valitettavasti ihan pienet sikiöt ovat vain kovin herkkiä ja elämän jatkuminen heillä kovin epävarmaa. se tuntuu hyvin epäreilulta, mutta on ihan tuurista kiinni, milloin juuri se oma pieni selviytyy alusta. :hug:
 
Voi Kuumetta, tekstisi oli niin riipaisevan aitoa tuosta pettymyksen ja odotuksen tuskasta. Toivottavasti vuoto on rauhoittunut ja tilanne edes hitusen helpottunut. Jos suunta on se huono, toivotan vain roppakaupalla voimia päästä asiasta edes pikkaisen yli.

Pakko kipuilla myös omaa napaa. Vatsa kipuilee menkkamaisesti ja valkovuoto on muuttunut hieman punervaksi. Kaikki voi varmaan olla vielä mahdollsita, mutta PAS:n jälkeinen toiveikkuus on juuri nyt hukassa ja kyllä nämä kropan reaktiot jo osaa tunnistaa. Plääh sanon minä. :headwall:

Toivottavasti muilla on hieman positiivisempia fiiliksiä!
 
Vaahtokarkki, voi harmi, että tuntemuksesi ovat nyt tuon suuntaiset.
Milloin sinulla olisi testipäivä? Toivon silti kovasti, että kaikki kääntyisi hyväksi. Kaikki on vielä mahdollista, kuten itsekin totesit.

kuumetta, jaksatko kertoa kuulumisiasi? Käytkö huomenna verikokeessa?
Lämmin halaus sinulle.

).( Minulla on jo menkkamaisia tuntemuksia, kuten usein jo monta päivää ennen tädin saapumista. Enpä ole ehtinyt vielä toiveita tässä kierrossa elätelläkään.
Ensi viikolla miehellä on kontrollikäynti OYS:ssa ja se jännittää. Saa nähdä missä mietteissä lähdetään seuraavaan kiertoon.
Luin lapsettomuuspuolen pinosta, että OYS:ssa ei voi olla jonossa samaan aikaan kun on hoidoissa yksityisellä. Me kun olimme ajatelleet, että aloitamme hoidot yksityisellä ja sitten tarvittaessa syksyllä siirrymme julkiselle, kun 8 kk jonostus on ohi. Noin ei siis voikaan tehdä, mikä on mielestäni typerää. Eipä sille mitään voi.

(Meillä siis on ensikäyntiaika OYS:iin vasta helmikuussa ja käsittääkseni silloin voisi päästä siihen 8 kk jonoon. Ensikäynti aikaa on jonotettu elokuusta saakka, siis sen jonotusaika on noin 6 kk. Ihan kohtuutonta!
Miehen lääkkeet on määrätty OYS:sta aluesairaalan tekemien kokeiden perusteella. Kertaakaan emme siis ole vielä OYS:ssa käyneet, vaan reseptit ja hoito-ohjeet on tulleet kirjeessä.)

Päätimme, että varaamme ajan Väestöliittoon ensi viikolla, kun saamme miehen testien tulokset. Väestöliittossa oli ainakin syksyllä ensikäyntiaikojen jonot 7 viikkoa, joten eiköhän me saada aika helmikuulle. Käsittääkseni hoidot käynnistyvät siellä aika nopeasti ensikäynnin jälkeen.

Voikaa kaikki hyvin!
Ja kirjoitelkaahan kuulumisianne.
 
Keskiviikko 10.12.2008

[/quote]

Tuulia-76 32v..........kp?/23-28......n.4v.......esikoinen, miehelle 3.
Tirlittan-75 32v.......kp24/29.............yk17...........esikoinen
Tresum77 30v.........kp?/27-31.........yk17...........esikoinen
Lumikeiju 33v..........kp26/28-30............yk8.............esikoinen
Marshmallow 34v.... kp?/23...........yk5.............esikoinen
Heksu76 31v............kp?/28............yk4..............esikoinen
Ellastiina......................................pari vuotta.........esikoinen
superwoman...........kp29/24-27.......yk2.................esikoinen
Siiri S 38v................kp39/28-34.......yk9..................esikoinen



Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08


Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen

Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......esikoinen
lentoemo-76...........yk7................1. yhteinen
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen

Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen

Joulukuun 2008 plussat
Kuumetta 36v.............yk29............1. yhteinen


 
moikka kaikille!
pääsisinkö mukaan?

nyt on pakko myöntää että vauvakuume on jo niin kova, että tännekin oli ilmottauduttava, olen jo pidemmän aikaa ihan vaan "ohimennen"(lue jokapäivä) vilkuillut vauvakuumekeskusteluja ja tuntisin tämän pinon omimmakseni, olen 30 v. Meillä on tjottailtu puoli vuotta ilman mitään tuloksia. Ja tänään on ostettu greippimehut ja vitamiinit ja nyt on tännekin kirjauduttu
:D eli vakavalta alkaa näyttää. kiertopäivät on 5/25 ja yritetty tosiaan 6 kertaa.
-katinka
 
Minäkin kuulisin mielellään kuumetta uusimmat kuulumisesi. Toisaalta ymmärrän hyvin, että asian sulattelu vaatii aikaa ja kenties etäisyyttä koko palstaan - oikeastaan siinäkin tapauksessa että selviäisitte säikähdyksellä. Joskus tuntuu, että pettymyksiä todellakin on kasattu tarpeeksi yhdelle ihmiselle. Ja sitten vaan sieltä aina jaksaa ponnistaa. Itse harrastan joskus synkeimpinä hetkinä sellaista psykologiaa, että mietin, miten paljon huonommin asiat olisivat, jos olisin vaikka vakavasti sairas, tai joku läheiseni. Aika usein se auttaa vähäsen.

Harmi, että teilläkin on harmittavan kuuloisia tuntemuksia, vaahtokarkki ja tirlittan! Plussapuuuh kuitenkin sinne kummallekin ....
Kyllä täällä nyt toden teolla kaivattaisiinkin jo hyviä uutisia.

Kiva, että tulet joukkoamme piristämään, katinka. Tervetuloa! :flower:

Meillä on perjantaina PAS:in suunnitteluaika. Sitä odotellessa...Miksi SITÄKIN pitää suunnitella? On kyllä meikäläisenkin pinna venynyt eri asioita odotellessa aivan uudelle asteelle. Teillä muuten kuulostaa tirlittan siellä pohjoisessa tosi pitkiltä nuo odotusajat suunnittelukäynteihin. Koita kestää! Luulisi, että vauvan varsinainen odotusaika tällä valmentautumisella sujuisi sitten huisviuh-vauhdilla, niin ettei ehdi huomatakaan... :D
 
katinka, tervetuloa mukaan :flower: =) Plussaonnea!
Toivottavasti teillä tärppää pian.
Lisään sinut listalle. Kirjoitit, että 6 kertaa olette yrittäneet, joten nyt lienee siis menossa yrityskierto 7?

merilintu, olen itsekin ajatellut, että näiden odottelun jälkeen 9 kuukauden raskausaika tuntuu varmaan tosi lyhyeltä :)
Sinullekin tsemppiä hoitoihin ja niiden suunnitteluihin. Onneksi teidän suunniteluaika on jo huomenna! Toivottavasti PAS toteutuu reippaalla aikataululla, ilman turhia odotteluja.

superwoman ja Siiri, teillä on kiertopäivät jo pitkällä.
Käykäähän kertomassa kuulumisia.
 
Torstai 11.12.2008

[/quote]

Tuulia-76 32v..........kp?/23-28......n.4v.......esikoinen, miehelle 3.
Tirlittan-75 32v.......kp25/29.............yk17...........esikoinen
Tresum77 30v.........kp?/27-31.........yk17...........esikoinen
Lumikeiju 33v..........kp27/28-30............yk8.............esikoinen
Marshmallow 34v.... kp?/23...........yk5.............esikoinen
Heksu76 31v............kp?/28............yk4..............esikoinen
Ellastiina......................................pari vuotta.........esikoinen
superwoman...........kp30/24-27.......yk2.................esikoinen
Siiri S 38v................kp40/28-34.......yk9..................esikoinen
katinka 30 v...........kp6/25................yk7.................esikoinen



Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08


Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen

Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......esikoinen
lentoemo-76...........yk7................1. yhteinen
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen

Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen

Joulukuun 2008 plussat
Kuumetta 36v.............yk29............1. yhteinen


[/quote]

 
Perjantai 12.12.2008

[/quote]

Tuulia-76 32v..........kp?/23-28......n.4v.......esikoinen, miehelle 3.
Tirlittan-75 32v.......kp26/29.............yk17...........esikoinen
Tresum77 30v.........kp?/27-31.........yk17...........esikoinen
Lumikeiju 33v..........kp28/28-30............yk8.............esikoinen
Marshmallow 34v.... kp?/23...........yk5.............esikoinen
Heksu76 31v............kp?/28............yk4..............esikoinen
Ellastiina......................................pari vuotta.........esikoinen
superwoman...........kp31/24-27.......yk2.................esikoinen
Siiri S 38v................kp41/28-34.......yk9..................esikoinen
katinka 30 v...........kp7/25................yk7.................esikoinen



Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08


Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen

Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......esikoinen
lentoemo-76...........yk7................1. yhteinen
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen

Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen

Joulukuun 2008 plussat
Kuumetta 36v.............yk29............1. yhteinen
 
Hei

Tosi pikaisesti, sillä olemme juuri lähdössä viikonlopuksi vanhemmilleni.
Kiitos lämpimistä ajatuksistanne. Keskenmenohan se oli, hcg-arvot ovat jo laskeneet reilusti. Olo on turta ja tyhjä.

Kirjoittelen lisää alkuviikosta.

Voikaa hyvin, kaikki ystäväiset!
 
kuumetta voimia ja halauksia :hug: sua koetellaan liikaa :'( aivan epäreilun huonoa tuuria että juuri sinun pieni ei selvinnyt alusta, mutta kyllä se ensi kerralla onnistuu.

katinka ja siiri s tervetuloa!

tirlittan tosi pitkät jonotusjat teillä päin :eek: mä pääsin julkiselle tutkimuksiin alle 2kk odottelun ja siitä 2kk sain clomit. no, mä olin selkee pco-tapaus, ja kun olivat varmistuneet ettei muuta oo, niin clomit sit vaan kehiin... jännäilen teidän clomi-tuloksia täällä aktiivisesti myös :)

vaahtokarkki milloin saat testata? toivottavasti on pienet tiukasti matkassa :heart:

entä mitä heksulle, lumikeijulle ja muille kuuluu?

*MUOKS* ON: siirryttiin tällä viikolla 7. kuulle ja vointi aina vaan hyvä. vauveli liikkuu aktiivisesti, että on voinut hulehtimistakin vähentää, onneksi.

plussapuhureita ja tunnelmallista joulun odotusta!

t. manna + lilli 24+2 :heart:
 
voi kuumetta, toivon sulle lohtua ja voimia eteenpäin.

Olen lueskellut tätä pinoa, jotta saisin jonkinlaisen kuvan siitä ketä täällä kirjottelee. Täällä on läsnä niin voimakkaita ja isoja asioita, iloja ja suruja ja toivoa, että vollotukseksihan tämä meni, niinkuin muuten nykyään melkein kaikki, ei pysty mitään leffaa katsomaan itkemättä, hyvä, jos mainoksista selviää ilman nessua.
Mitähän tää herkistely on? Varmaan ajatukset on niin paljon vauva-asioissa että kaikki herkistää. On ihan käsittämätöntä miten pää pyörii nykyään vain ja ainoastaan tän vauva-asian ympärillä.

Mies kertoi tänään töistä tullessaan, että oli keksinyt mielestään täydellisen nimen mahdolliselle tulevalle tytölle... nyyhkin varmaan tunnin (enkä siksi että olis ollut huono ehdotus )

Mekin ollaan nyt jo useamman kerran yritetty, että alkaa jo ihmetyttämään onnistuuko tää ollenkaan. Ajattelin alussa että tulee jos on tullakseen, mutta kun sen vauva-ajatuksen päästi valloilleen niin kyllä vaan kaikenlaiset ovislaskurit ja nyt tikutkin ja tuntemusten tutkailut ja täsmä täkkien heiluttelut on ollut käytössä.

Olen myös huomannut, kuinka keho toimii mielen vallassa. Mulla on aina, ihan aina, ollut tasan 25 päivän kierto, menkat ei oo kertaakaan tullu myöhässä tai etuajassa. Enkä koskaan ole käyttänyt hormonaalista ehkäisyä. Mutta kun yritys on aloitettu, ei menkat ole alkaneetkaan niin täsmällisesti(parin päivän heittoja) ja kaikenlaisia kummallisia tuntemuksia mahassa ja tisseissä ja varmasti kaikki kuullut ja itse keksityt raskausoireet olen pystynyt itsesäni tunnistamaaan.

vähän jotenkin jännittää tänne kirjoitella, ihan kuin paljastaisi suuria salaisuuksia :D
me ei olla kerrottu yrityksestä kenellekään, eikä varmaan kerrotakaan.

mukavaa viikonloppua kynttilöiden tuikkeessa!
 
Manna, kiitos kysymästä..kuukautiset alkoivat tänään :'( Masukuvasi on aivan ihana, mutta tänä aamuna sen näkeminen tuntuu kuin heittäisi suolaa avonaiseen haavaan... :'(

Tammikuussa pitää puhua gynekologin kanssa miten jatketaan. Tämä pahanhajuinen kysta/nestepussivuoto häiritsee jokapäiväisessä elämässä, joudun nykyään käyttämään koko kierron ajan siteitä hajun takia. Ei ole voittajan fiilis tänä aamuna, mutta eteenpäin jatketaan. Jumalalle Kiitos, että kierto kuitenkin toimii :heart:

Hyvää viikonloppua ihan jokaiselle!
 

Yhteistyössä