**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.4**

kuumetta tsemppiä punktioon ja torstaiseen siirtoon! peukut pystyssä jännään että kaikki sujuisi hyvin, niin kuin varmasti sujuukin, ja lähtisi teille pikkuinen kehittymään jo tästä ekasta siirrosta. voi miten toivon sitä!!

heksu kuulostaapa hyvältä! tule sitten heti kertomaan kun olet testannut että miten kävi. kuulostaa tutulta sinun testausodottelu, kun itsekin odotin viikon kuukautisten oletetusta alkupäivästä ja mies painosti testaamaan =) nyt en ymmärrä miten kukaan malttaa niin pitkään odottaa :D

lumikeiju toivottavasti pääsette ivf:än heti, kun siltä tuntuu. kai sitä kannattaa ainakin kokeilla, jollei ihan täysin mahdoton vaihtoehto...? itse kysyisin kysyisin ja vaatisin hoitoon pääsyä melko nopeasti, jos tuntuisi ettei luomuna onnistu/jaksa enää yrittää.

ellastiina tsemppiä odotteluun! toivottavasti kroppasi toipuu nopeasti ja pääsette taas yrittämään tosissaan.

(.) masu kasvaa ja vauvan liikkeet tuntee jo lähes päivittäin. elämä hymyilee.

aurinkoista syysmieltä, joulun odotusta ja voimakkaita plussatuulia!

t. manna + lilli rv 20+6
 
Hei

Kotona jo :) . Punktio meni oikein hyvin ja tosiaankin, jos pitäisi valita hammaslääkärissä joku toimenpide tai tämä punktio niin valitsisin kyllä tämän jälkimmäisen. Tosin jokaiselle kokemus on varmaan erilainen - ja yhdellekin ihmiselle varmaan saattavat eri kerrat olla erilaisia. Mutta tämän päiväinen sujui siis itselläni helposti- ainakin tähän asti.

Pahinta taisi olla kanyylin laitto. Kerroin heti hoitajalle, että se hirvittää minua, ja hän olikin oikein ihana ja kertoi koko ajan, mitä tekee. Muutenkin hän oli kuahean mukava. Ja ei se laittaminen itse asiassa sattunut yhtään :) . Toimenpiteessä oli niin hyvät lääkkeet, ettei sekään tuntunut oikein miltään. Vähän kirpaisi muutaman kerran, kun lääkäri laittoi puudutuspiikit, mutta sitä oli lääkkeistä niin onnellisessa olotilassa ettei haitannut ;) .

Toimenpiteen jälkeen seurasi hauskin osuus, eväiden syönti ja lepäily :).

Kurjinta tässä kaikessa on, että työkaverit ovat pulassa, sillä sijainenkin on kuulemma sairastunut :( . Silti olen "kuumeessa" vielä huomenna ja torstaina.

Olen tosi hyvällä mielellä, samoin mieheni. Talteen saatiin 10 munasolua. Minun pikku soluni :) . Voi, miten toivon, että hedelmöittyminen onnistuu ja siirto onnistuu torstaina. Ja että pakkaseenkin asti saataisiin pikku huuruneniä :) .

Nyt menen makoilemaan ja katsomaan leffaa. Mutta ensin piti päästä kertomaan teille :) .

 
Kuumetta: Hienoa kuulla, että punktio meni hienosti! Onneksi olkoon hyvasta saaliista.

Nappis meni rikki tassa kohtaa, siis kuten huomaatte, yksi kirjain ei suostu toimimaan ja joudun kayttamaan a:ta... Jatkan toisella kertaa, kun paasen omalle koneelleni...
 
Kuumetta hieno homma, että kaikki sujui hyvin ja saitte mukavasti muniksia! Uskon, että kaikki menee tästä eteenpäinkin hyvin. Vaikutat selvinneen tosiaan kivan kivuttomasti, kun nyt jo reippaana kirjoittelet tänne. Itselläni oli hiukan hankalampi kokemus joskaan ei sellainen, että sillä ketään lähtisin pelottelemaan.

Kovasti toivon, että plussaisit... :heart: minä liityn sitten heti alkuvuodesta seuraan, ja ellastiina eikö vain? Ja tietty kaikki muutkin! Mitä me täällä enää odotetaan?!:kieh: Äh, iski huonon huumorin vaihde. Mutta ei tässä auta kuin vain viljellä vaikka sitten huonoakin huumoria. Hyvä että edes jonkinlainen huumori säilyy matkassa mukana.

Alkaa olla enää kuukausi jouluun. Pitäisikö KERRANKIN alkaa joululahjojen suunnittelu/hankinta ajoissa, eli nyt. Olen kuullut, että jotkut hankkii lahjat jo paljon tätäkin aikaisemmin...vaan en minä. Olen monesti suunnitellut että hankin lahjoja pitkin vuotta, ettei tule hankittua mitään viimetingassa harkitsematta, mutta taas se jäi ajatuksen asteelle. Koitan miettiä mielummin jotain elämyslahjoja (esim. lahjakortteja) kuin tavaraa.

Kivaa leffailtaa kuumeelle ja plussatuulia monelle, ainakin heksulle (en nyt näe ed. sivulle)!
Tuulta on joka tapauksessa luvassa ihan oikeastikin. Eikös ne luvanneet myrskytuulta ensi yöksi...joten pidetäänpä hatusta ja unelmista kiinni kaikki ja nautitaan villasukat jalassa kodin lämmöstä!
 
Ellastiina

Kiitos :) .

merilintu

Jepulis, olen aika hämmästynyt tuosta, miten kivuton tuo punktio oli. Vaikka etukäteenkin arvelin, että henkinen puoli taitaakin sitten olla punktion jälkeen rankempi. Nyt mietin koko ajan, miten pikku solumme tulevat toimeen keskenään.

Heh, nauratti, kun ajattelin, että jos hedelmöittyminen tosiaan tapahtuu muutama tunti punktion jälkeen niin todennäköisesti (jos tässä oikein hyvin käy) lapsemme saadessa alkunsa isi vaihtoi autoon talvirenkaita myrskytuulessa ja äiti makasi untuvapeiton alla sängyssä ja surffaili isin työkoneella ;) . Kiva kertoa se joskus lapselle, hih. Mustahkoa huumoria tämäkin. Mies aina välillä kuuntelee vakavan näköisenä mustaa huumoriani tilanteestamme, mutta se auttaa ainakin minua pysymään järjissäni ja positiivisella mielellä. En halua, että tästä tulee liian vakava asia, sellainen, josta ei voi laskea leikkiä! (Muita mustan huumorin juttujani, joille mies on pudistellut päätään, ovat mm. se, miten aion lapsen häissä laittaa kaikki käyttämäni neulat läpinäkyvään vaasiin ja näyttää puhetta pitäessäni kaikille, miten toivottu lapsi oli...)

Olisi tosiaan huippuhienoa, jos voisimme kaikki pian lopettaa tämän haikailun ja alkaa verrata odotuskokemuksiamme! Olen jo vähän surrut, että jos yksi kerrallaan meistä häviää täältä. Toivottavasti ei!!!!

Minulla on täällä hemmottelu- ja laiskottelupäivä. Mies pitää minusta hyvää huolta. Nyt lähti tuonne myrskyyn pitkän ostoslistan kanssa ja tekee minulle kohta pizzaa. Olen kuulemma tehnyt jo tämän päivän osuuteni, ja enemmänkin :).

Joululahjoista: minulla on osa hankittuna (ja osa jo toimitettu vastaanottajillekin) ja osa hankkimatta...
 
Hei

Nyt jännittää. Mies tulee kohta hakemaan minua kotoa. Ollaan lähdössä klinikalle kuulemaan, mitä Meidän Pikku Soluillemme on tapahtunut. Pelottaa, jospa ne ovatkin hylkineet toisiaan, kuten olen tässä koko yrityksen ajan uumoillut tapahtuvan. Voi, miten toivon, että siellä kuitenkin odottaisi jokunen Alkio, joista yhden saisin tänään matkaan! Ruokakaan ei maistu, kun jännittää niin. Yöuniin yritys ei onneksi vielä ole vaikuttanut :) . Laitoin onnea tuomaan ylleni saman paidan, jossa tapasin mieheni ensimmäisen kerran, sekä mieheni ostamat onnenkorvakorut.

Nyt mies soitti, lähtee juuri töistä! Iik!
 
Täytän koko listan viesteilläni :) .

Yksi pikku Alkio on nyt matkassa!!!!!!!!!!!!!!!!

Neljä munsolua oli hedelmöittynyt. Yksi ei alkanut jakaantua. Kolmesta kasvamaan alkaneesta kaksi oli omituisen muotoisia. Ja yksi oli täydellinen pikku Alkio.

Pakkaseen ei siis pikku Eskimoita saatu, mutta yksi pienenpieni on nyt mukanani. Olen niiiin onnellinen.

Punktiossa kuulemma lääkäri jo oli sanonut, että 4 tai korkeintaan 5 kypsää munasolua saatiin, mutta otti varmuuden vuoksi kaikki kymmenen, joista suurinta osaa siis epäili jo silloin liian pieniksi. Minulla tuo meni tiistaina lääkepöllyissä ihan ohi, kuulin siitä vasta nyt. Kaikki neljä isointa munasolua siis hedelmöittyivät, onhan se jo jotain :)! Minä olen kaikki nämä kuukaudet miettinyt, hylkivätkö meidän solumme toisiaan. Nyt tiedämme, että ne voivat saada aikaan ihan oikean Alkion :)! Kunpa tämä Pieni haluaisi ja voisi pysyä matkassani! Ja vaikka onkin tavallaan pettymys, että pakkaseen ei jäänyt mitään, niin yksi hedelmöittynyt munasoluhan sitä luomuraskauteenkin tarvitaan.

Nyt alkaa tuskallisin aika. Koetan keksiä kaikenlaista kivaa tekemistä, niin en stressaa liikaa.

Maksoimme laskun pois, se oli vähän alle 1100 euroa. Olin odottanut vähän isompaakin laskua. Vähän vielä tulee lisää, kun käyn klinikalla raskaustestiverikokeessa 4.12. Kassalla ollessamme mies huomasi kalenterista, että on Lapsen oikeuksien päivä. Mikäs sen sopivampaa :) .

Nyt vain odotellaan.

Iloista mieltä kaikille!
 
kuumetta hienoa että kaikki munasolut hedelmöityivät ja sait yhden kyytiläisen. ihanaa! nyt entistä enempi peukut ja varpaat pystyssä, että pysyisi pieni tiukasti matkassa =) ja vaikka pakkaseen ei jäänyt mitään, niin tärkeintä, että munasolujen kehittyminen ja hedelmöityminen toimii kuten pitää. sehän se on tärkeintä tulevaa ajatellen. tsemppiä ja malttia odotteluun!

mites heksu ootko testaillu jo?

kanella :hug: ja voimia uuteen kiertoon.

t. manna + lilli rv 21+1
 
Kuumetta, myös minä tulin toivottelemaan sulle onnea hyvin menneestä punktiosta ja munasolujen hedelmöittymisestä! Tiedän kyllä tuon ihanan tunteen, kun alkio päästiin siirtämään. Nyt vaan peukut pystyyn, että kaveri ymmärtäisi kiinnittyä. Mulla kans punktio oli ns. helppo tapaus. Pahempaa onkin sitten nämä piinapäivät...

Merilinnulle ja Ellastiinalle myös terkut ja tsemppiä tuleviin hoitokiertoihin!
 
Olin reilun viikon lomalla ja nettipimennossa. Luin äsken kaikki kertyneet viestit ja oli tosi kiva huomata, että meillä on taas virkeämpää keskustelua täällä =) Yhdyn monen mielipiteeseen, että tämä palsta on kyllä tosi tärkeä kanava purkaa ajatuksia ja peilata mietteitään toisten kokemuksiin.

kuumetta, sinun viestejäsi lukiessani en meinannut penkillä pysyä, kun niin jännitin puolestasi punktiota, sen tulosta ja siirtoa. Olen niin iloinen, että kaikki on mennyt hyvin :heart:

).( täällä menossa kp4. Pitkästä aikaa ehdin jo hieman olla toiveikas, kun täti tuli pari päivää myöhässä. Testata en kuitenkaan onneksi ehtinyt.
 
Perjantai 21.11.2008



Tuulia-76 32v..........kp?/23-28......n.4v.......esikoinen, miehelle 3.
kanella 39v.............kp3/30...........................esikoinen
Kuumetta 36v.........kp19/n.21-25...yk29............1. yhteinen
Tirlittan-75 32v.......kp5/29.............yk17...........esikoinen
Tresum77 30v.........kp?/27-31.........yk17...........esikoinen
Lumikeiju 33v..........kp7/28-30............yk8.............esikoinen
Marshmallow 34v.... kp?/23...........yk5.............esikoinen
Heksu76 31v............kp?/28............yk4..............esikoinen
Ellastiina......................................pari vuotta.........esikoinen



Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08


Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen

Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......esikoinen
lentoemo-76...........yk7................1. yhteinen
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen

Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen




 
Joo on negaa testaillut... eipä taida plussa tulla...
Nyt jo noin 5 päivää menkat myöhässä ja nega taas...meen ensi viikon jälkeen verikokeeseen jos ei menkat ala sittenkään. Ei kyllä mitään oireita suuntaan eikä toiseen ole.

 
Kuumetta: Nyt sitten olet raskaana! Onneksi olkoon! Toivon ja rukoilen, että pikkuinen tarttuisi kiinni ja lähtisi kasvamaan ja kehittymään normaalisti.

).( Nyt vasta menkat tekevät tuloaan. Kivut ovat kovat, vaikka kunnon vuoto ei ole edes alkanut. Varsinaisest mega-menkat tiedossa (yleensä kai km:n jälkeen). Kesällähän sain testiin testipäivänä haamun, joka sitten jo seuraavana päivänä hävisi (se oli kotikonstein hoidetun inssin tulosta). Seurasi normaali vuoto, mutta siitä seuraava vuoto ja kipu oli jotain aivan järkyttävää. Kuukuppi hulahti täyteen ja myös side oli niin piripinnassa verta, että hurja. Housut olivat veressä. Onneksi oli kuitenkin kaksinkertainen varustus. Kauhulla ajattelen, mitä tämä tädin kyläily tuokaa tullessaan. Töissä pitäisi kuitenkin ihan normaalisti olla.

Meillä pas menee varamastikin tammikuun loppupuolelle, koska kahden viikon joulusulku osuu juuri "kriittiseen kohtaan" kiertoa, jolloin siirto tapahtuisi (siis toisista menkoista, kun nämä ovat ne ekat). Ehkä tietojani ei tarvitse päivittää tuohon listaan, sillä normaalipelillä meille ei vauvaa taida tulla.
 
Ihanaa Kuumetta, että saitte yhden pienen alkion matkaan. Pitelen täällä peukkuja ja varpaita pystyssä niin, että varmasti ovat jo jämähtäneet siihen asentoon joulukuun neljänteen mennessä.

Hengessä mukana pötkylä ja poju 10kk
 
Tiistai 25.11.2008



Tuulia-76 32v..........kp?/23-28......n.4v.......esikoinen, miehelle 3.
kanella 39v.............kp7/30...........................esikoinen
Kuumetta 36v.........kp23/n.21-25...yk29............1. yhteinen
Tirlittan-75 32v.......kp9/29.............yk17...........esikoinen
Tresum77 30v.........kp?/27-31.........yk17...........esikoinen
Lumikeiju 33v..........kp11/28-30............yk8.............esikoinen
Marshmallow 34v.... kp?/23...........yk5.............esikoinen
Heksu76 31v............kp?/28............yk4..............esikoinen
Ellastiina......................................pari vuotta.........esikoinen



Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08


Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen

Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......esikoinen
lentoemo-76...........yk7................1. yhteinen
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen

Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen



 
Ellastiina, toivotaan, että sinun menkat ovat siedettävät. Kertomasi kova vuoto kuulosti tosi hurjalta. Ei varmasti ole helppoa olla töissä sellaisessa tilanteessa.

Kaikille, tsemppiä =)

ps. kuumetta, tekisi mieli kysellä sinun olojasi, mutta varmasti haluat nyt ottaa ihan rauhallisesti ilman liian suurta tuntemusten tarkkailua. Peukut ja varpaat on täällä pystyssä!
 
Moi! Olen ollut vähän niin kuin Tirlittankin pois täältä viikon verran. Tässä on taas vähän tätä "yritän ajatella kaikkea muuta" -projektia viritelty, ja jopa kohtuullisen onnistuneesti. On ollut kaikkea kivaa ohjelmaa. Mitään erityistä asiaa ei nytkään ole...paitsi että tänään on ollut veristä vuotoa, mikä on vähän kummallista, kun menkkoihin pitäisi kaiken järjen mukaan olla vielä viikko. No, viime kuun hormonit on varmaan sekoittanut elimistön aika tehokkaasti. En ole yleensä mistään välivuodoista nimittäin kärsinyt. Kiitos Ellastiina vinkistä, ehkä uskaltaudun lähiaikoina sinne PASin odottelupinoon!

kuumetta valtavasti onnea matkaan Pienelle Alkiollenne! :heart:

Plussatuulia muillekin! Katille kiitos terveisistä! Taidan joku päivä käydä piiiiitkästä aikaa siellä odottavien tuttujenkin puolella kuulumisia lukemassa. Nyt tuntuu piiiiitkästä aikaa siltä. =) Siellä alkaa monella olla jo loppuvaiheet käsillä.

Voikaa hyvin kaikki!
 
Pikaisesti tulin käväisemään täällä. Pitää ajan kanssa lukea kaikkien kuulumiset myöhemmin. Onneksi ootte täällä ja meidän pino on hienosti "hengissä"! :heart: Ovulaatioviikko meneillään.. Tirlittan, sinulla myös..? Tärppionnea! Minulla lorottaa kystanesteet reisille.. :( Hyvä tietenkin että kystat ja nestepussi pääsee tyhjenemään, jotten joudu leikkaukseen niiden takia, mutta ikävää tää haiseva neste! :( Sidettä on pitänyt käyttää taas usempi päivä. Yleensä se on tällaista kuukautisten jälkeen ovulaatioon asti, ja sitten taas hiljenee tuo lorotus.

Kuumetta:lle hirmuisesti onnea tuovia ajatuksia!! :heart:

Hyvää viikon jatkoa kaikille teille!! :heart:
 
Torstai 27.11.2008



Tuulia-76 32v..........kp?/23-28......n.4v.......esikoinen, miehelle 3.
kanella 39v.............kp9/30...........................esikoinen
Kuumetta 36v.........kp25/n.21-25...yk29............1. yhteinen
Tirlittan-75 32v.......kp11/29.............yk17...........esikoinen
Tresum77 30v.........kp?/27-31.........yk17...........esikoinen
Lumikeiju 33v..........kp13/28-30............yk8.............esikoinen
Marshmallow 34v.... kp?/23...........yk5.............esikoinen
Heksu76 31v............kp?/28............yk4..............esikoinen
Ellastiina......................................pari vuotta.........esikoinen
superwoman...........kp16/24-27.......yk2.................esikoinen



Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08


Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen

Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......esikoinen
lentoemo-76...........yk7................1. yhteinen
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen

Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen

 

Yhteistyössä