**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.4**

Lumikeiju, on kurja, että sinulla on noita nestepusseja ja kystia riesana. Vaikka niistä haittaa onkin, niin onneksi niistä huolimatta voi tulla raskaaksi. Onnea tähän kiertoon!
|O Minusta tuo hymiö on kuvaa suoraa huutoa, ehkä :)

merilintu, milloin sinulla on testipäivä? Täällä toivon ja jännään puolestasi :heart:

Ellastiina, toivottavasti olosi alkaa pian hieman kirkastua ja selkeytyä. Tuollainen eksynyt ja tyhjä olo on uuvuttava seuralainen. Voimia sinulle :heart:

Kaikille hyvää mieltä!
 
Maanantai 27.10.2008



Tuulia-76 32v..........kp?/23-28......n.4v.......esikoinen, miehelle 3.
kanella 39v.............kp10/28............yk4...............esikoinen
Kuumetta 36v.........kp14/n.21-25...yk29............1. yhteinen
Tirlittan-75 32v.......kp10/29.............yk16...........esikoinen
Tresum77 30v.........kp?/27-31.........yk17...........esikoinen
Omelia 32v..............kp?/29-36.........yk18...........esikoinen (?)
Lumikeiju 33v..........kp9/30............yk7.............esikoinen
Marshmallow 34v.... kp18/23...........yk5.............esikoinen
Heksu76 31v............kp31/28............yk3..............esikoinen





Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08


Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen

Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......esikoinen
lentoemo-76...........yk7................1. yhteinen
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen

Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen



[/quote]

[/quote]

 
Alkuperäinen kirjoittaja merilintu:
Oikein sydäntä lämmittää, että sinäkin Iida-Liina kävit täällä tsemppaamassa. Oletkohan huomannut, että lähetin sinulle alkusyksystä yksityisviestin? Kävin sitä kautta sinua vauvauutisista onnittelemassa...Itse ihmettelin pitkään, mikä tuo mystinen YV on (olen hieman hidas näissä "ATK"-asioissa, heh). Sitten tajusin, että tuossa ylälaidassa näkyy kirjautumisen jälkeen toi yksityisviestit-kenttä ja kokeilin, kuinka homma toimii. En tiedä kuinka paljon väki YV:tä käyttää. Onhan hyvä, että suurin osa viestinnästä säilyy tällaisena yhteisöllisenä - sitä varten kai täällä ollaan.
Kyllä huomasin YV-viestin, mutta en kyllä varmaan olisi huomannut ellet olisi siitä täällä maininnut. Kiitokset onnitteluista ja anteeksi kun jätin siihen viestiin tosi epäkohteliaasti vastaamatta. :ashamed: ... mutta laitetaan se tuon meidän pikkuneidin piikkiin, joka on osoittautunut aika tempperamenttiseksi tapaukseksi ensimmäisten kahden elinviikkonsa jälkeen. Aivan ihana ja suloinen tyttö, mutta kyllä tämä äiti jo toivoisi, että tyttö nukkuisi hieman pidempiä päiväunia kuin ne 15 minuuttia ja viihtyisi edes 10 minuuttia päivästä jossain muualla kuin sylissä. Tällaisista asioista ei saisi varmaan täällä kuumeilupuolella purnata, mutta tulipahan sanottua. Nyt laitan suun siististi suppuun ja jännäilen Merilinnun puolesta. =) Minullakin meni muuten tosi kauan ennen kuin keksin mikä se YV ylipäätään on (ilmeisesti olen myös hieman hidas näissä ATK-asioissa ja kaiken lisäksi olen vielä blondi :LOL: ) Jaahas, neiti heräsi. Johan meillä nukuttiinkin jo 10 minuuttia.

Plussatuulia kaikille! :flower:
 
Ei haittaa mitään, Iida-Liina. Ajattelin vaan, ettet välttämättä ole huomannut koko viestiä. Uskon, että äitiyden ensimetreillä on hieman muutakin tekemistä/ajattelemista kuin palstaviestit. Itse taas olen kärsinyt välillä huonoa omatuntoa siitä, etten ole huomannut jonkun vanhan palstakaverin jo synnyttäneen. On sitten jäänyt onnittelu - tai ainakin tullut myöhässä.

Ihan hyvä vaan, että muistutit vauva-arjen vähemmän auvoisista puolista. Viikonlopun pitkään nukkumiset ja päiväunet milloin huvittaa ovat ainakin sitä katoavaa luksusta. Uskon, että mulla kuitenkin on aika realistinen käsitys pienen lapsen vanhempien arjesta - toisin kuin ehkä kovin nuorilla ensisynnyttäjillä. Olenhan seurannut jo monen ystäväni vauva-arkea läheltä.

Tirlittan mulla on vielä viikko piinattavaa. Olo vaihtelee - kuten moni tietää - toiveikkaasta pessimistiseen. Missään ei "tunnu" miltään erityiseltä. Jos tämä olisi luomukierto, olisin aivan intona rintojen arkuudesta ja turpoamisesta, mutta jättiannokset lugesteronia pilaavat sen ilon. Edes lämmöt eivät ole juurikaan koholla, tai ovat vähän mutta...plääh.

Kirjoittakaa pliis nyt muutkin naiset kuulumisianne, niin saan keskittyä jonkun muun napaan kuin omaani... :D (En muuten vinkistä huolimatta ole uskaltautunut tuonne IVF-pinoon kun siellä on niin kamalasti jo toisilleen tuttua väkeä. Vähän olen taustaillut siellä.)
 
Mä olin nettipomennossa viikon, kun kone oli rikki...siis e uusi kone...arg!
Menkat tuli monta päivää etuajassa ja meni...siis outoa...mutta nyt nokka taas kohti uutta kiertoa.
Mä en edes nyt muista mikä kp on...ja en aio ajatellakaan asiaa, elän vaan eteenpäin elämää.
Voi EllaStiina...ikävää!!!
Me ollaan siis aoka tjotilla menossa...en ota mitään paineita, aiemmin niitä kyllä olikin tarpeeksi.


 
Torstai 30.10.2008



Tuulia-76 32v..........kp?/23-28......n.4v.......esikoinen, miehelle 3.
kanella 39v.............kp13/28............yk4...............esikoinen
Kuumetta 36v.........kp17/n.21-25...yk29............1. yhteinen
Tirlittan-75 32v.......kp13/29.............yk16...........esikoinen
Tresum77 30v.........kp?/27-31.........yk17...........esikoinen
Omelia 32v..............kp?/29-36.........yk18...........esikoinen (?)
Lumikeiju 33v..........kp12/30............yk7.............esikoinen
Marshmallow 34v.... kp21/23...........yk5.............esikoinen
Heksu76 31v............kp?/28............yk4..............esikoinen





Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08


Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen

Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......esikoinen
lentoemo-76...........yk7................1. yhteinen
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen

Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen



 
Tänne ei ihmeempiä kuulu. Ovis lähestyy, mutta eipä sillä juuri merkitystä, sillä miehen lääkkeet eivät ole vielä voineet tehota. Niiden mahdollinen vaikutus alkaa näkyä vasta 2,5 kk päästä ja nyt niitä on syöty vasta pari viikkoa.

Kaikille mukavaa päivää!
Kirjoitelkaahan kuulumisianne!
 
tirlittan voihan aina vähän toivoa? 2,5kk kuluttua on lääkkeet täydessä tehossa, mutta kyllä ne mielestäni jo aiemmin alkaa tilannetta parantaa. clomit tosin kerääntyy elimistöön, että ajan myötä varmasti parempi teho. seuraan tosi mielenkiinnolla teidän tilannetta, kun meilläkin ne toi avun ja vielä yllättävän nopeasti.

heksu hyvä asenne sulla =) jos vaan pystyy, niin se ettei stressaa ja antaa asioiden mennä omalla painollaan, ovat varmasti vain hyväksi raskautumisen kannalta.

merilintu voi että jännään puolestasi!! toivottavasti pikkuinen on kiinnittynyt tukevasti ja saadaan ensi viikolla kuulla onnellisia uutisia!

).) masu kasvaa, ruokahalu kasvaa ja olo on kaikin puolin mainio. unta riittää mutta muuten on energiatasot hyvät ja jaksaa liikkua, reissata ja tavata ystäviä. tämä on nautintoa alkuraskauden jatkuvan pahoinvoinnin ja väsymyksen jälkeen. nyt mennään 19. rvkolla ja puoliväli lähestyy kovaa tahtia. vähän tosin jännittää parin viikon päästä oleva rakenneultra. ja kovasti odotan että tuntisin jo selkeäsi vauvan liikkeet, jotain epämääräistä on tähän asti vasta tuntunut.

hyvää syksyn jatkoa ja voikaahan hyvin!

t. manna+ lilli 18+1

 
Tänne ei ihmeempiä kuulu. Mieli on alamaissa. Alavatsa kipuilee, kystat ja nesteet siellä pullistelee viheliäisesti. VITUTTAA. Joo, anteeksi, eipä näitä kuulumisia ois kannattanu kertoa.......... :ashamed: Ovis lähestyy, mutta sekin lähinnä vaan ahdistaa.

Parempaa mieltä muille, minä palaan peiton alle murjottamaan............ :(
 
Moikka kaikille!!!
Täällä vaan nautitaan arjesta...mä en osaa murehtia. Luotan Jumalaan, että antaa vauvan oikealla ajallaan.
Sain uuden haasteenkin. Alan soittamaan rumpuja seurakunnassa kuoron bändissä...koemusta hyvin vähän, mutta aion oppia...
mannallahan on jo pitkällä raskaus...kiva juttu!!!
Lumikeijulle parempaa mieltä!!! Vielä se tärppää!!!
Tirlittan Toivotaan että tulosta syntyy...
Merilinnulle toivotaan kiinnittymistä....
Mä oon tässä koulutehtäviä ahertanut ja toivon että saan koulua vielä käytyä ennen vauvaa...jospa Jumala on aattellut että koulu ensin ja sitten vauva!!
 
Minut saa poistaa listalta :( . Ei tuu meille vauvoja. Mies ei lähde hoitoihin ja luomuyrityskin ollaan lopetettu. Parisuhde on pahassa kriisissä ja parisuhteen jatkuminenkaan ei ole ihan varmaa. Lapsettomuus on vain yksi tekijä tässä sopassa. Olen itsekin kriiseillyt useinkin tämän meidän pitkän yhteisen historian aikana, mutta nyt on miehen vuoro. Onneksi ollaan ihan hyvissä jutteluväleissä, ei siis olla riidoissa. Voitte kuvitella, että vauvahaaveet ei ole nyt päällimmäisenä mielessä. Pitää keskittyä nyt hoitelemaan noita eläinvauveleita ja alkaa pohtia, mitä tässä seuraavaksi keksisi, jos ero tulee.
Teille muille kovasti onnea vauvarintamalle. Käyn varmaan silloin tällöin kurkkaamassa mitä teille kuuluu.

 
Maanantai 3.11.2008



Tuulia-76 32v..........kp?/23-28......n.4v.......esikoinen, miehelle 3.
kanella 39v.............kp17/28............yk4...............esikoinen
Kuumetta 36v.........kp12/n.21-25...yk29............1. yhteinen
Tirlittan-75 32v.......kp17/29.............yk16...........esikoinen
Tresum77 30v.........kp?/27-31.........yk17...........esikoinen
Lumikeiju 33v..........kp16/30............yk7.............esikoinen
Marshmallow 34v.... kp25/23...........yk5.............esikoinen
Heksu76 31v............kp?/28............yk4..............esikoinen



Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08


Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen

Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......esikoinen
lentoemo-76...........yk7................1. yhteinen
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen

Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen



[/quote]

 
Omelialle voimia ja halauksia!!! Olipa ikäviä uutisia :(

Heksulle kiitos tsempeistä. Kunpa saisin itsellenikin taas tuon luottamuksen ja rauhan. Välillä tuntuu että eksyn siitä Tärkeimmästä. Kiitos Sinulle muistutuksesta! :heart:
 
Maanantai 3.11.2008



Tuulia-76 32v..........kp?/23-28......n.4v.......esikoinen, miehelle 3.
kanella 39v.............kp17/28............yk4...............esikoinen
Kuumetta 36v.........kp21/n.21-25...yk29............1. yhteinen
Tirlittan-75 32v.......kp17/29.............yk16...........esikoinen
Tresum77 30v.........kp?/27-31.........yk17...........esikoinen
Lumikeiju 33v..........kp16/30............yk7.............esikoinen
Marshmallow 34v.... kp25/23...........yk5.............esikoinen
Heksu76 31v............kp?/28............yk4..............esikoinen



Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08


Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen

Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......esikoinen
lentoemo-76...........yk7................1. yhteinen
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen

Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen



[/quote]



 
Hei

En ole kyennyt tulemaan tänne pitkään aikaan. Olen koettanut olla ajattelematta koko lapsenyritysasiaa. Tässä kuussa ei tarvitse edes jännätä, sillä mies oli ovuaaltion aikana pitkässä reissussa. Kohta alkaa 30. yrityskierto.

Onneksi tämä lista on olemassa, sillä täällä ovat tallessa kaikki tärkeät tiedot. Koopeeykköset, inssiajat ym ovat minulla puhelimen kalenterissa- ja puhelin meni rikki jokin aika sitten. Onneksi täältä löytyy :) .

Kirjoitin juuri paperille kp1:t yrityksen ajalta. Huomenna meillä on aika IVF:n suunnitteluun. Ahdistaa...
 
Eipä onnistunut eka IVF meillä. Arvaatte tunnelmat. Aavistelin tosin jo pp10:stä asti, että näin käy, koska rintojen arkuus ja koon kasvaminen (joita olin luullut lugeista johtuvaksi) loppuivat kuin seinään. Kaiken tein, minkä voin. Otin rauhallisesti, elin terveellisesti, napsin raskausvitamiineja. Solut siis hedelmöittyivät hienosti , jakautuivat hienosti (kaikki alkiot olivat 1-luokkaa)...ja se ei riitä! Kiinnittyminen ei sitten vaan onnistu. MIKSEI? Limakalvokin oli paksu...mutta ei.

Nyt on sitten pakko pakottaa itsensä toimimaan. Kalenteri täyteen urheilua, viikonloppureissuja, ulkomaanmatkankin varasin. Sain nimittäin kuulla, että seuraava yritys eli alkionsiirto menee tammikuulle. Ensin on "pakollinen" hoidoton palautumiskuukausi ja sitten joulu tulee sotkemaan kuviot. EI prrrrkele!!! Täytyy tätä tyhjyyttä yrittää jälleen kerran sitten vaan täyttää kaikella muulla. Ei ole helppoa! Kalenterin vielä täyttääkin, mutta pään järjestäminen on joka kerta vaikeampaa. Voi jos joskus lapsen saan, miten häntä rakastankaan...

Tuntuu, että monella oli nyt murhetta ja huonoja uutisia. Paljon jaksamista
lumikeijulle, kuumeelle ja varsinkin Omelialle. En taida olla juuri nyt paras mahdollinen lohduttaja... :'(
 
Omelia, halauksia!! :heart:

kuumetta, miten meni suunnittelukäynti? Vaikuttiko se mitenkään mielialaan?

manna, ainahan voi vähän toivoa :) , mutta siittiöiden kehittyminen kestään reilut kaksi kuukautta, joten siinä mielessä ei ole toivoa, että lääke olisi siemennesteen laatua vielä ehtinyt parantaa. Mutta voihan siellä joukossa olla silti joku supersiittiö, joka hoitaa homman kotiin =)
Mukava kuulla, että voit hyvin :)

Lumikeiju, toivottavasti sinulla on jo parempi mieli, ja kunpa kystat ja nesteet rauhoittuisivat, niin saisitte rauhassa nauttia meneillään olevasta ovisajasta.

Kaikille tasapuolisesti hyvää mieltä ja tärppionnea :heart:
 
Voi itku, Merilintu! Kunpa osaisin lohduttaa sinua jotenkin! Iso :hug: nyt ensi alkuun. Mun täytyy muistuttaa sinua, että mullahan oli aivan sama tilanne. Eka IVF ei siis onnistunut, mutta sen 1. PAS kuitenkin tuotti tulosta. Vaikka epätoivo onkin tällä hetkellä vallassa, ei se tosiaan sitä tarkoita, että pakastetun alkion siirtokaan ei voisi onnistua. Musta ainakin tuntuu, että IVF:n jälkeen hormoonilataus kropassa oli niin suuri, että sellainen saattoi periaatteessa estää onnistumisen. Mä ainakin koin, että PAS:ssa käytetty Zumenon oli ainakin mulle hyväksi ja sitten se onnistuisi. Ehkäpä joillekin sopii IVF paremmin ja toisille taas PAS. Mutta rivien välistä, ei saa luovuttaa! Kovasti vaan jaksamisia. Se tammikuu on pikemmin kuin huomaatkaan. Joulut ja kaikki välissä ja sitten pääsettekin jo siirtoon. Eikös teillä ollut ihan kiitettävästi pakkasessa huurulaisia?
 
merilintu, vaikka olo on varmasti todella kurja, niin onhan se tosiaan onni, että huurulaisia on odottamassa seuraavaa siirtoa. Pari kuukautta lisää odottelua tuntuu pitkältä, kuten kaikki meistä lapsettomuuden kanssa kamppailevista tietävät. Äkkiä se lopulta kuitenkin menee. Jaksamista sinulle :heart:

Mitäs teille muille kuuluu?
 
Torstai 6.11.2008



Tuulia-76 32v..........kp?/23-28......n.4v.......esikoinen, miehelle 3.
kanella 39v.............kp20/28............yk4...............esikoinen
Kuumetta 36v.........kp24/n.21-25...yk29............1. yhteinen
Tirlittan-75 32v.......kp20/29.............yk16...........esikoinen
Tresum77 30v.........kp?/27-31.........yk17...........esikoinen
Lumikeiju 33v..........kp19/30............yk7.............esikoinen
Marshmallow 34v.... kp28/23...........yk5.............esikoinen
Heksu76 31v............kp?/28............yk4..............esikoinen



Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08


Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen

Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......esikoinen
lentoemo-76...........yk7................1. yhteinen
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen

Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen

 

Yhteistyössä