**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.4**

Kuumettalle ihan hirmuisesti voimia ja jaksamista ja toivon kipinöitä, ja halauksia!

Tirlittan, kiitos kysymästä :heart: , täällä on tissit kipeät ja alavatsaa vihlonut. Menkkoja ootellaan. Kaikki raskauden oireet löytyy, mutta niin ne löytyy myös Dalacin-emätinvoiteen sivuvaikutuslistasta: Olen tämän viikon käyttänyt ko. valmistetta joka päivä gynen määräyksestä emätintulehdukseen. Sivuvaikutuksena tullut huimausta, pahoinvointia, vatsavaivoja..oliskin jotain muuta ku sivuvaikutuksia, mutta vaikea uskoa.. :/

Menin eilen lupaamaan miehelleni, että testailen raskaustestejä vasta sitten kun menkat on KUUKAUDEN myöhässä :eek: Kaikkea sitä tuleekin luvattua! :eek: Mies perusteli pyyntöään sillä, että kun keskenmenon riski on meillä keskivertoa suurempi minun perussairaudesta johtuen, niin jotta jos ei testailtaisi liian aikaisin.. Helpompi kestää se aikainen keskenmeno, jos ei olla hehkuteltu raskaustestin tulosta vielä. Ymmärrän hyvin, ja tiedän että ottaisin km:n todella raskaasti, joten lupasin ettei testailla ennen ku menkat on kuukauden myöhässä. Eli sitä päivää ootellessa................................................... :whistle:

HYVÄÄ JA RENTOUTTAVAA VIIKONLOPPUA KAIKKI RAKKAAT PINOILIJAT! :heart:
 
kanellalle :hug:

Tirlittan-75, kiitos kysymästä! Täällä täti on jo ehtinyt välissä käväisemään ja uutta yritystä siis taas kehiin.... nyt siis kp 10/23 ja yk 5!

Eilen oli ihan selkeät ovisoireet, limat ja oikealla puolella alavatsassa pientä nipistelyä, saas nähdä että tärppäisikö tällä kertaa. Viime kierrossa ei samanlaisia selkeitä tuntemuksia ollut - tai sitten en vaan jostain syystä huomannut.

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!
 
Lumikeiju, no oletpa pitkän varoajan mennyt miehellesi lupaamaan =)
Toivotaan, että oireesi eivät johdu lääkkeestä, vaan pääset piinailemaan!

kanella, samoissa kiertopäivissä mennään. Onnea uuteen kiertoon!

Marshmallow, tärppinonnea sekä iloa ja intoa ovikseen hyödyntämiseen =)
 
Maanantai 20.10.2008



Tuulia-76 32v..........kp 56/23-28......n.4v.......esikoinen, miehelle 3.
kanella 39v.............kp3/28............yk4...............esikoinen
Kuumetta 36v.........kp 7/n.21-25...yk29............1. yhteinen
Tirlittan-75 32v.......kp3/29.............yk16...........esikoinen
Tresum77 30v.........kp?/27-31.........yk17...........esikoinen
Omelia 32v..............kp?/29-36.........yk18...........esikoinen (?)
Lumikeiju 33v..........kp31/28-32............yk6.............esikoinen
Marshmallow 34v.... kp11/23...........yk5.............esikoinen
Heksu76 31v............kp24/28............yk3..............esikoinen

Haamuilijat
Pulcina melkein30v...kp35/n.28.............yk2...........esikoinen



Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08


Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen

Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......esikoinen
lentoemo-76...........yk7................1. yhteinen
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen



 
Raskaus on päättynyt ja hcg hormonitaso on laskenut jo n. 200. Taas pitää kivuta kuopasta ylös... Pakkasesssa odottelee kaksi blastokystaksi viljeltyä alkiota, joilla pitäisi olla hyvä lähtökohdat, jos vain sulatuksesta selviävät.
 
Onpas täällä ollut vilskettä sitten viime viestini. Olen kyllä käynyt viestejä lukemassa pikaseen mutta en ole saanut kirjoitetuksi itse. Kiitos kaikille haamuonnitteluista! Anteeksi jos laitan ensin oman navan. Testattiin plussa sunnuntaina. Joten täytyy kai vaan uskoa että jotain tuolla tapahtuu! Ei sitä vaan oikein tajua. Gyneaikaa koitin varata mutta täytyy soittaa uudelleen, oli häikkää varaussysteemin kanssa. Itsellä on sellainen olo että tähän asti kaikki ollut ok, sormet ja varpaat ristissä toivotaan! Meillä ei ole yrityskiertoja ehtinyt olemaan kuin pari mutta vauvakuume on ollut jo vuosia (välillä kovempi ja välillä siedettävämpi). Että nytkö sitä oltais...?!

Voi miten surullista Ellastiina. :hug: Paljon voimia ylöskipuamiseen ja uudellen yritykseen sitten kun sen aika on.

Lumikeiju olisivatpa oireesi jotain muuta kuin voiteen sivuvaikutusta! Kärsivällisyyttä matkaan..!

Tirlittan ja Merilintu, onnea ja kärsivällisyyttä sinnekin. Onneksi asiat menee eteenpäin.

Kuumetta itsekin olen alkanut uskomaan tuommoisiin etiäisiin vaikka ennen olin niin jalat maassa muka. Toivottavasti isäsi uni enteilee teille ihanaa tulevaisuutta. Voimia sinnekin että toivo pysyy pinnalla.

Pääsköön hirmuinen plussa-aalto nyt valloilleen tässä pinossa! +++++++++:whistle:
 
Onpas paljon taas tapahtunut sitten viime viestini. Käyn kyllä lukemassa juttuja säännöllisesti, mutta kirjoittamaan ehdin harvemmin. Pahoittelen jo etukäteen siis tämän jutun pituutta :D Samoin jos unohdan jonkun, sillä oikeasti luen teidän kaikkien tarinaa yhtä ajatuksella.

Ellastiina :hug: ja kovasti voimia teille uuteen yritykseen! kyllä se ensi kerralla onnistuu, kun nytkin jo melkein.

lumikeiju voi miten harmillista, mutta ei kun katse kohti seuraavaa kiertoa sielläkin! ja huhhuh, miten pitkän testaamattomuusajan olen miehellesi luvannut :| itse testasin viikon myöhässä ja meillä meni niin päin, että mies oli tulla hermoraunioksi, kun odotti että testaisin... vaikka siinä vaiheessakin oli keskenmenoriski iso, niin minusta oli kuitenkin hieno tietää, että ainakin olen onnistunut tulemaan raskaaksi.

Pulcina ONNEA ONNEA ONNEA :flower: Ihana ettei tämä raskautuminen kaikilla niin vaikeaa ole =) Ja hienoa että saatiin parin plussattoman kuukauden jälkeen taas iloisia uutisia tähän pinoon!

tirlittan hienoa että löysitte lääkettä! luin aiemmin, että teillä oli vaikeaa löytää clomhexalia ja meinasin jo laittaa sulle yv:tä, että multa löytyisi avaamaton paketti, mutta sitten muistin että taitaa olla laitonta lahjoittaa lääkkeitä. mähän siis varasin kaappiin heti 8kk satsin, kun olin a) satavarma etten ekan 4kk aikana raskaudu niillä ja b) jo keväällä oli vaikeuksia löytää noita lääkkeitä, joten hamstrasin varastoon. tnyt vaan peukut pystyyn että auttaisi teilläkin clomit, itselläni on täysi luottamus niitä kohtaan. toivottavasti pääsette myös tutkimuksissa ja mahdollisissa muissa hoidoissa sujuvasti eteenpäin. tutkimusten aikainen odotteluvaihe oli ainakin minulle se piinallisin.

merilintu hurja määrä folleja sulla, toivottavasti et saanut hyperia tai ole voinut kovin pahoin hoidon takia. pääsettekö nyt jo tässä kuussa siirtoon?

kuumetta uskon myös etiäisiin, olisiko se merkki että uusi hoito auttaisi teitä piankin? voimia IVF-suunnittelun aloittamiseen!

heksu, marshmallow ja kanella (ja muut jos olen jonkun unohtanut) tsemppiä uusiin luomuiluyrityksiin!

(.) eli oma napa, joka muuten on vihdoin pyöristynyt, että voinkin luopua ).( -merkistä. =)maanantaina oli neuvola ja kuulin vauvan :heart: äänet ensimmäistä kertaa! voi että oli ihana ääni, maailman paras. ajattelin ensi kerralla nauhoittaa jumputuksen kännyyn, niin pääsee mieskin kuulemaan. ja samalla mietin et ottaisinko sen myös kännykän hälytysääneksi :p :D ja olo on muuten mitä mainioin tässä vaiheessa raskautta, ainoastaan vatsan sivuilla väliin kipuja, mutta oisko nekin taas vaan kasvukipuja? en huomannut neuvolassa kysyä.

Aurinkoista viikon jatkoa kaikille teille tuleville mammoille!

t. manna + lilli 17+0 (uusi viikko poksahti tänään taas, jipii)
 
Heippa kaikille!

Ellastiinalle valtavan iso halaus ja jaksamista! Samoin hali kaikille muillekin jälleen pettyneille!

Kiitos kysymästä, munasolupunktio oli ja sujui ihan ok, vaikka kipuja olikin. Hedelmöityneitä munasoluja saatiin 13, joista yksi on nyt siirretty! Hurjaa! Loput menivät pakkaseen. Hyvä saalis siis saatiin. En oikein edes vielä itse tajua, että tässä sitä nyt mennään uudella tavalla kohti tuntematonta.

Siirto tehtiin hyperin riskistä huolimatta, joten hieman tässä on hermostuneet fiiikset sen suhteen...maha on TOSI turvoksissa. Ei auta kuin koittaa ottaa rauhallisesti ja juoda paljon. Jonkin verran mulla oli nestettä vatsaontelossa, mutta lääkärin mukaan ei niin paljon, etteikö voisi siirtää.

Se on varma, että olen ainakin lukenut liikaa hyperstimulaatiosta ja nyt olen ihan säikkynä. Pitää varoa, etten kehitä itselleni psyykkisiä oireita. Siis esim. kun lääkäri kysyi hengitysvaikeuksista, niiitä ei ollut, mutta nyt olen kovaa vauhtia niitä kehittämässä itselleni. Kaipa lievä hyperi on aika yleinen...joten koitan pysyä pois netin ääreltä pari päivää mielenrauhan vuoksi. Toki otan vastaan rohkaisevia kommentteja jonkinasteisen hyperin kokeneilta. ;)



Voikaa hyvin kaikki! Voimia ja valoa itse kullekin omaan tilanteeseen.
 
Onnea Merilintu hyvin menneestä punktiosta ja yhden alkion siirrosta! Eihän ollut niin kauheaa? Olet sitten raskaana, kunnes toisin todistetaan. Se on hyvä pitää mielessä. Ota rauhallisesti ja juo sitä vettä, ettei hyperi iske. Niin, ja vinkkinä ainakin meidän klinikan suunnalta, että piinapäivinä ei sitten kannattaisi juoda mitään alkoholia, kuten punkkua, koska sillä voi olla vaikutusta kiinnittymiseen. Mä ainakin toimin niin kaiken varalta.

Onnea vielä kerran - ja myös pakkassaldosta! :heart:
 
Kiitos kati! Aivan mahtava lause toi "olet sitten raskaana, kunnes toisin todistetaan"!!! Hitsi vieköön, niin taidan olla. Toivottavasti tuhdit lugesteronit vielä pitäisivät asukin kyydissä.
Eikä se punktio ollut tosiaan mitenkään kauheaa. Ei se nyt kivaakan ollut, kun folleja oli tosiaan kolmisenkymmentä, mutta tuhdit lääkkeet siinä onneksi sai. Jälkeenpäin olikin sitten kipeämpää, kun lääkkeiden vaikutus alkoi hiipua. Mies kielsi minulta nettisurffailun kun rupesin vauhkoontumaan siitä hyperistä, mutta livistin tänne kurkkimaan heti kun hän lähti käymään kaupassa. :p Nyt on muuten kiva passauttaa miestä kun on lepoa lääkärin määräämänä. :D
 
Onnea Merilintu minunkin puolestani. lepäile ja pidä huolta itsestäsi, niin tuskimpa se hyperi sieltä enää iskee.

Nyt vaan peukut pystyssä, toivotaan parasta! Ja jos ei nyt heti onnistukaan, niin muista että sinulla on varastoa mistä ottaa!

bantsku
 
Ellastiinalle lämmin lohduttava halaus. Tuntuu todella kurjalta puolestasi. Voimia sinulle pettymyksen käsittelyyn ja tsemppiä uuteen yritykseen.

Pulcina, ONNEA ONNEA!! :flower: =)

Lumikeiju, tsemppiä uuteen kiertoon.

manna, kiitos ajatuksestasi tarjota meille lääkkeitä :heart: Sehän on totta, ettei lääkkeitä saisi myydä eikä lahjoitella, mutta ei kai hätätapauksia lasketa :p No onneksi saatiin lääkettä apteekista. Minulla ei ole suuria odotuksia lääkkeen vaikutuksesta siemennesteen laatuun, vaikkakin olen lukenut, että ne harvat miehet, joille lääkkeestä on apua, saavat siitä merkittävän avun. Jotenkin ehdin jo niin asennoitua rankempiin hoitoihin, että niissä on ajatukseni vieläkin. Tietenkin toivon, että lääkkeet auttaisi.
Ihana kuulla, että sinun mahasi on jo pyöristynyt :) Hyvää vointia!

merilintu, todella hieno määrä hedelmöittyneitä munasoluja!!
Pidän peukkuja, että pieni kyytiläinen kiinnittyy ja kaikki menee hienosti :heart:

Kaikille kauniita syyspäiviä!
 
Torstai 23.10.2008



Tuulia-76 32v..........kp?/23-28......n.4v.......esikoinen, miehelle 3.
kanella 39v.............kp6/28............yk4...............esikoinen
Kuumetta 36v.........kp10/n.21-25...yk29............1. yhteinen
Tirlittan-75 32v.......kp6/29.............yk16...........esikoinen
Tresum77 30v.........kp?/27-31.........yk17...........esikoinen
Omelia 32v..............kp?/29-36.........yk18...........esikoinen (?)
Lumikeiju 33v..........kp5/30............yk7.............esikoinen
Marshmallow 34v.... kp14/23...........yk5.............esikoinen
Heksu76 31v............kp27/28............yk3..............esikoinen





Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08


Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen

Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......esikoinen
lentoemo-76...........yk7................1. yhteinen
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen

Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen



 
Merilintu, onnenpuhalluksia alkiolle kiinnittymiseen! puuuuuuuuuuuh! Kirjoittelethan kuulumisia!

Ellastiinalle voimia uuteen siirtoon! Tsemppiä!!

Minulla on menkkojen jälkeen taas vuotanut kirkasta nestettä, eli selvästi neste taas tyhjenee kohdun ja emättimen kautta sieltä oikeasta munatorven nestepussista. Hyvä tietenkin että pääsee tyhjenemään ettei "kysta" kasva liian isoksi. Kystasta ei vissiin puhuta kun se nestepussi on munatorvessa. Tosin munasarjakystiahan mulla on myös -blääh! Tammikuussa ultrataan tilanne seuraavan kerran, ja siihen asti pidetään kovaa yritystä yllä.. |O (<-- onko tuo haukotteleva hymiö? )

Hyvää viikonloppua kaikille! :flower:
 
Lauantai 25.10.2008



Tuulia-76 32v..........kp?/23-28......n.4v.......esikoinen, miehelle 3.
kanella 39v.............kp8/28............yk4...............esikoinen
Kuumetta 36v.........kp12/n.21-25...yk29............1. yhteinen
Tirlittan-75 32v.......kp8/29.............yk16...........esikoinen
Tresum77 30v.........kp?/27-31.........yk17...........esikoinen
Omelia 32v..............kp?/29-36.........yk18...........esikoinen (?)
Lumikeiju 33v..........kp7/30............yk7.............esikoinen
Marshmallow 34v.... kp16/23...........yk5.............esikoinen
Heksu76 31v............kp29/28............yk3..............esikoinen





Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08


Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen

Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......esikoinen
lentoemo-76...........yk7................1. yhteinen
Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen

Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen



[/quote]

 
...kiitos keijunkeveistä kiinnittymispuhalluksista lumikeijulle ja peukuista tirlittanille! Onnea teille uuteen yritykseen. Toivottavasti saat lumikeiju kystat sieltä kiusaamasta pian hoidettua. Toivottavasti tirlittan uusi lääkitys nyt tepsii.

Yhtä odotteluahan tämä on...milloin minkäkin. En ole ollenkaan vakuuttunut siitä, tuleeko minusta sitten KUN raskaudun sellaista "onnellista odottajaa", joka visioissani hehkuu kilpaa auringon kanssa ja hehkuttaa kuinka raskaus on elämän parasta aikaa. Toivottavasti niin, mutta pelkään hieman, että ainakin alkuosa ( 3, 4, 5, 6 kuukautta eli pari ekaa kolmannesta :headwall: ) kuluvat siihen, että jännään ja stressaan, kuinka käy.

No, koitan prosessoida tuon ikävän mahdollisuuden pois nyt alta, niin ehkä minusta tulee se ihailemani seesteinen odottaja. :D (i wish)

Oma napa: rinnat kipeät, oudosti välillä enemmän, välillä vähemmän. Valitettavasti tiedän lugesteronin tekevän rintojen arkuutta, joten se siitä. Jano on loputon, jopa niin että joudun yölläkin juomaan ja sitten ravaamaan vessassa parin tunnin välein. Tämä kuitenkin alkoi jo punktion jälkeen ja liittyy elimistön kuivumiseen (eli lievään hyperiin), joten se siitäkin oireesta. Mitään VARSINAISIA oireita ei ole niin mitään. No, niin pitkään täällä on tullut pyörittyä, että kaikki oireet ja oireettomuudet opiskelleena en tuosta hätkähdä suuntaan tai toiseen. Tietysti salaa toivon, että minut valtaisi lähiaikoina joku aivan uusi ja kiehtova oire :D kuten valtava vimma siivota järkyttävän sotkuinen vaatekaappi tai syödä vain täysin rasvatonta ruokaa, jotta saisin tämän ennen hoikahkon - nyt hormoneista pullaksi turvonneen kroppani kuntoon.

No, hyväntuulinen olen ainakin, pitkästä aikaa. Olkoon se vaikka oire. :saint: Oikeasti alkion kiinittyminen tapahtuu varmasti vasta näinä päivinä jos on tapahtuakseen (taisi olla 4 - 7 pv siirrosta). Luulin muuten ensin, että alkion siirrossa alkio jo kiinnitetään/kiinnittyy, mutta siellähän se kohdussa kuulemma palloilee suunnilleen sen saman ajan kuin mitä matka munanjohtimissa kestäisi. Jännä juttu. Aika on pitkä ja leveä ja testiin ikuisuus.

Aurinkoista lauantaita kaikille! B)
 
Merilinnulle pidän peukkuja ja varpaita pystyssä, että pieni ihme siellä takiaisena tarraa kiinni ja että ensi kesänä teidän kotiin muuttaisi uusi asukas. :heart: :heart: :heart:

Ellastiinalle lohdutushalit. :hug: Olen niin pahoillani. Mutta lannistua ei saa, uutta yritystä peliin. Voimia!
 
Merilintu : Onnea hyvästä saaliista punktiossa! Kärsivällisyyttä sinulle piinailuun! Vilkaisin, että lokamarraskuun pinossa ainakin (IVF etc.) oli alkanut lupaavalla plussajonolla.

Itselläni on vähän eksynyt olo. Ei ole oikein paikkaa mihin purkaa tuntojaan. Ja ei oikein tiedä, miltä tuntuu... Tässä vaan odotellaan, että asiat taas menisivät eteen päin -- ihan kuin jossain tyhjiössä. Välillä ei oikeesti tunnu yhtään miltään. Tuntuu kuin kaikki olisi vain ollut unta plussasta. Ja jälleen lähtökupassa kohtu ja syli tyhjänä. Ja sitten se tuntuukin luonnolliseslta olotilalata ja se onkin se huolestuttavin piirre. Olenkin miettinyt, että onkohan niin, että olen alkanut pelkäämään niin paljon menettämistä, että olen tyytyväinen siitä, että ei ole mitään menetettävää. Raskaana olemiseen ja lapsen saamiseen kun aina liittyy riski- mitä enemmän rakastaa sitä enemmän on menetettävää. Uutta siirtoa pelkää, että taas käy samalla tavalla ja alkaa vuotaa ja sitten osaakin jo odottaa, että meneekin kesken. Mutta henkisesti tässä nyt on aikaa toipua muutamia viikkoja. Vaikka toisaalta tuntuu, etten jaksa odottaa enää päivääkään.
 
KIITOS Iida-Liina ja Ellastiina! Ja Bantsku!! Taisin unohtaa sinut viimeksi mainita. Joo, onhan se kiva, että pakastimessa on jemma...Taisin selvitä lievällä hyperillä, onneksi. Join loputtoman paljon vettä!

Oikein sydäntä lämmittää, että sinäkin Iida-Liina kävit täällä tsemppaamassa. Oletkohan huomannut, että lähetin sinulle alkusyksystä yksityisviestin? Kävin sitä kautta sinua vauvauutisista onnittelemassa...Itse ihmettelin pitkään, mikä tuo mystinen YV on (olen hieman hidas näissä "ATK"-asioissa, heh). Sitten tajusin, että tuossa ylälaidassa näkyy kirjautumisen jälkeen toi yksityisviestit-kenttä ja kokeilin, kuinka homma toimii. En tiedä kuinka paljon väki YV:tä käyttää. Onhan hyvä, että suurin osa viestinnästä säilyy tällaisena yhteisöllisenä - sitä varten kai täällä ollaan.

Ellastiina: sanoja on vaikea löytää. Kohtaamasi tilanne on niin väärin pitkän odotuksen jälkeen - ja niin mahdollinen minullekin, etten halua edes ajatella. "Päivä kerrallaan" on hieno motto mutta tuntuu välillä tyhjältä kolinalta. Voimia edelleen kovasti sinulle!

Missäs te muut luuraatte? Kuinkahan Heksulla menee...
 

Yhteistyössä